Ga naar inhoud

iui en 2 eitjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He meiden,

Allereerst Medusa, wat ontzettend naar van je vader zeg. Kan me voorstellen dat dat je wereld even helemaal op z'n kop staat dan.

En naar dat je weer een negatieve test hebt. Maar het is nog geen donderdag!! Alles kan nog goed komen.

Ik heb morgen weer fm. Heb gisteren stiekem 85 ipv 75 gespoten, dus hoop toch nog op een 2e eitje! Zou wel top zijn.

Ik spuit overigens ook 2 x5000 pregnyl.

Wat lekker trouwens Jeanine dat jullie de pregnyl zelf hebben gezet, scheelt je weer een ritje naar het ziekenhuis!!

Doet het bij jullie trouwens ook meer zeer dan de puregon? Ik heb de dag erna echt zo'n gevoel of ik een mega blauwe plek heb in mijn buik. Maar goed, alles ervoor overhebben he!

Kreeg trouwens ook weer een rekening van de ziektekosten. Gelijk de eerste maand al door mijn eigen risico heen. Nou ja, dan ben ik daar voor de rest van het jaar maar vanaf!

Pipe, wat veel zeg de 9de IUI! Al eerder zwanger geweest denk ik dan?

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee we zijn nog niet zwanger geweest, dit is wel de eerste poging met clomid. Met als resultaat 2 eitjes.

Schepster ik hoop voor jou ook dat er nog een eitje bijkomt!

Wij spuiten pregnyl altijd zelf. Ik wist niet dat je dat okk kon laten doen in het ziekenhuis. Wij lopen bij geertgenen daar krijg je het altijd mee.

Geplaatst

Pippe, nog niet zwanger geweest, maar hoe kom je dan aan 9 x IUI?

Ik dacht dat ze het altijd maar 6x deden! Ben je dan niet toe aan IVF?

Ja, je kunt de pregnyl ook in het ziekenhuis laten doen. Dat hebben wij de eerste keer gedaan. Maar dat vond ik wel een beetje teveel gedoe.

Vandaar bij de tweede poging dus ook maar zelf geprobeerd. Dat zal komende week dus ook wel weer moeten. Denk dat ik vrijdag of zaterdag de inseminatie heb.

Ben benieuwd! Eerst morgen maar de fm afwachten!!

Geplaatst

Hoi,

Toen ik de pregnyl liet zetten, deden ze dat altijd in een spier. en die voelde ik best wel. Nu moest ik hem in de buik zetten met een dunnere naald. Maar ik blijf hem meer voelen dan de puregon. Maar ach, het is er maar één in de maand.

Wat ik ook wel gek vind, is dat ik nu precies 40 uur van tevoren moet zetten. In Hilversum was dat 36 uur. Ik vraag me toch af wat nou allemaal het beste is. Maar ja, dat zullen we wel nooit weten.

Pippe, wanneer zouden jullie dan overgaan voor ivf? Want 9 zijn er wel héél veel vind ik...

Geplaatst

Dat hopen wij ook! Wij moesten deze keer de pregnyl ook 40 uur van te voren zetten, voorheen was dit 35 uur. We hebben wel 3x nageteld. Je gaat er toch vanuit dat de gyn het goed noteert, we hebben nog getwijfeld om het later te zetten, maar na wat gegoogled te hebben kwamen we erachter dat het 40 van te voren moet.

Geplaatst

Das minder Medusa, maar misschien innestelingsbloeding?? Het is toch eerder dan dat je eigenlijk ongesteld zou moeten worden...??

Pippe, wel zwaar zeg, 9 x iui!! Maar snap dat je nog niet aan ivf toe bent. Heb ik ook, maar na 6 x iui heb ik er ook niet zo heel veel vertrouwen meer in.

Overigens gaan we pas in juni beginnen met ivf. Erik is nl in april niet in Nederland, en in mei gaan we eerst lekker 2 weken op vakantie. Even rust vind ik ook wel lekker hoor!

Geplaatst

Oh, Medusa, het zal toch niet!! Ik ga duimen hoor!

Pippe, als het nu 40 uur is, dan heb ik dus alle pogingen een verkeerd tijdstip gespoten. Kan jij me vertellen waar je dat hebt gevonden op internet?

Geplaatst

Nee, maar het is wat jij geloof ik ook zei, tussen de 36 en 40 uur. Ik zal straks even kijken of ik het voor je terug kan vinden.

Nee Medusa, ik hoop echt dat het niet doorzet voor je!!

Schepster, eerst lekker op vakantie en dan vol goede moed aan de IVF!

Geplaatst

tussen de 36 en 40 uur is het

Mn vader heeft een behoorlijk agressiefe vorm van prostaatkanker zn prostaat moet er uit en nu gaan er scans komen of er geen uitzaaiingen zijn, morgen de 1e scan en volgende dinsdag daar de uitslag van.

op wd 11 nog innestelingsbloeding mwah denk het niet, maar ja wie weet, ik zou eigenlijk donderdag ongi worden

Geplaatst

Medusa, wat een naar bericht van je vader. De man van mijn vriendin is uiteindelijk in Duitsland behandeld, omdat daar volgens haar de beste berichten over waren. maar ik durf dat allemaal niet te zeggen.

groet,

jeanine

Geplaatst

Dat klopt Jeanine, mn vader gaat vadaag bellen daarmee maar er hangt vanaf of er uitzaaiingen zijn anders heeft het daar niet zoveel zin

Ik heb vrijdag weer uitgansecho mn ongi is echt doorgebroken

succes vanmiddag jeanine!!

Geplaatst

Medusa, wat een naar bericht. Ik had het zo voor je gehoopt.

En ook naar van je vader. Je krijgt wel allemaal nare berichten zeg..

Veel sterkt in ieder geval...

Net terug van FM. Uiteindelijk maar 1 eitje van 17mm. Vond het wel jammer om te horen, had er toch meer verwacht (ook omdat het de laatste keer was). Maar goed, het is niet anders. Vrijdag 12.00 de inseminatie. Vanmiddag Jeanine, spannend! Zitten we samen op het wachtbankje...

Medusa sterkte met je vader, en Jeanine sterkte vanmiddag! De rest een gezellige, zonnige dag!!

Geplaatst

Je krijgt nogal wat voor de kiezen zeg. Sterkte Medusa! Ook met je vader.

Balen Schepster, dat er maar 1 eitje is, maar ook díe kan jullie topper zijn!

Wij zitten nu op dag 2 na IUI, en ik vind het spannender dan te voren zeg, de eerste week ging normaal wel, maar ik ben nu al op van de zenuwen, haha!

Geplaatst

Jullie zitten met zn 3en op het bankje gezellig hoor!!! :-)

Het is niet anders merk dat ik er deze keer erg nuchter in sta had geen vetrouwen in deze iui omdat ik nu toch maar 1 klein eitje had.

Ik baal alleen wel heel erg merk ik nu dat ik nog 2 keer iui moet doen voor de ivf, het voelt als zonde van de tijd, het is niet anders en wie weet wordt ik in 1 van die 2 pogingen toch zwanger van iui.

meiden alle 3 heel veel succes op het bankje :-)

en ja mn vader het voelt nog heel onrealistisch en eerst maar afwachten of er uitzaaiingen zijn dat is voor nu het belangrijkste

XXX

Geplaatst

Hallo allemaal,

Nou, ik zie het gelijk al niet meer zitten. We hadden maar 800.000 zaadjes en 15% beweeglijk. Het is nog nooit zo slecht geweest! Ik zie het maar gelijk als een verloren poging. Pfff. lekker allemaal.

Ik ga mokken in bad en op de bank.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Hey jeanine ik snap dat dit tegen valt ja,maar je mag in de ww niet in bad he!!!!!! of weet je dat wel maar maakt je nu niet uit?!?! hoor mij nou maar probeer hoop te hebben als je geen poging heb weet je zeker dat het niet lukt maar er was zaad en er is een eitje dus er bestaat een kans dat je zwanger wordt.

maar snap wel heel goed dat je zo voelt.

x

Geplaatst

wat balen van de slechte uitslag zeg... Dan voel je je gelijk helemaal down he...

Wij hadden de laatste poging ook maar 300.000, waarvan 45% beweeglijk. DAn zakt de moed je echt in je schoenen...

Ik heb net de pregnyl gespoten, heb gelijk weer een pijnlijke plek in mijn buik... Nou ja, op naar vrijdag 12.00.

Ben trouwens ook benieuwd waarom je niet in bad mag, dat wist ik echt niet nl...??

Geplaatst

Hoi meiden, was ik weer. Allereerst: Medusa, ik had er gisteren helemaal overheen gelezen, wat ontzettend erg van je vader! Wat een klap moet dat zijn. Ik ga hopen en duimen dat de scan toch meevalt en dat er nog behandelingen mogelijk zijn. Ze kunnen zo veel. Is het niet om te genezen dan toch zeker om hem nog zo lang mogelijk een goed leven te bieden. Hou hoop en heel veel sterkte voor jou en de mensen om je heen.

Jeanine: 800.000 zwemmers... tja, is niet veel, he? Hebben ze bij jou gezegd hoeveel procent beweeglijk? Bij mij nog nooit. Ik vind het wel fijn van Tergooi dat ze altijd doorgaan met de inseminatie. Ze zullen nooit zeggen: Weet je wat? Laat maar zitten. Is het zaad vaker slecht geweest? Bij mijn vriend schommelt het tussen de 400.000 en 32 miljoen. Snap jij het, snap ik het. Maar toch, een kans is een kans en ik wens je heel veel succes.

Over in bad gaan: Dat wordt inderdaad afgeraden. Dat heeft ermee te maken dat je lichaamstemperatuur dan verhoogd wordt en dat kan slecht zijn voor het embryootje in aanleg. Is wel een alternatieve benadering, hoor. Van dezelfde school die zegt dat je zoveel mogelijk moet eten en drinken op lichaamstemperatuur. Ik durf te wedden dat als je het in het zh vraagt, ze zeggen: Meid, ga lekker in bad als je daar zin in hebt.

Weet je, als je zwanger moet worden, word je het vanzelf wel. Of je nou dik of dun bent, of aan de drank of je je te pletter rookt. Kijk maar naar al die 'gewone' vrouwen om ons heen. Maar in dit medische circuit leer je meer en weet je meer dan misschien wel goed voor je is, waardoor je overal extra op gaat letten.

Succes allemaal op de wachtbank!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden