Ga naar inhoud

iui en 2 eitjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

Nou Jeanine, volgens mij klopt het wel wat je zegt. Kort protocol, eerste maand pilgebruik, dan op de eerste cd spuiten en na ong. 2 weken punctie en 3 dagen later TP. Dan een maand rusten, waarbij eventueel een cryo teruggeplaatst kan worden. En dan weer aan de gang. Zij hadden het overigens over 3 pogingen wat de verzekering denkt, maar de mijne dekt, met toestemming van de arts 4 pogingen. Wij gaan wel alle 4 de pogingen gebruiken (als we zwanger raken is het weer een ander verhaal hoor), maar dan ben je toch wel een jaar bezig als je alles omrekent!

Jeanine, heb je inderdaad niet gezien, wat een bomvolle zaal zeg!! DAt had ik ook niet verwacht. Maar heb je kort, lichtblond haar en een bril??

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Schepster, als dit ons 1e kindje was zouden wij ook tot het eind gaan, maar omdat wij Ilona al hebben en eind van dit jaar 2 jaar bezig zijn voor brusje met al de mislukte iui's mk's en ook al ivf achter de rug trekken wij een streep, uiteraard als blijkt eind van het jaar bv nog 1 poging hebben ofzo maken we die, maar we hebben als richtlijn eind dit jaar.

Klinkt als lang protocol, dan ben ik benieuwd wanneer het wel lang heet, want ik weet van een paar die kort deden en niet aan de pil hoeven.

Wat Elliebellie ook zegt, ze vertellen het standaard verhaal en per stel word heus wel gekeken hoe het bij hun verloopt en daar op aangepast.

Is bij ons met de iui ook.

Ik ga zomeeen bij de uitgangsecho wel aangeven dat we aangemeld willen worden.

X

Geplaatst

Hoi, volgens mij moet je bij een lang protocol ruim van tevoren starten met decapeptyl, soms tot wel 4 weken. Lijkt mij een drama, want ik vind deca verschrikkelijk.

De pil wordt alleen voorgeschreven om je cyclus te reguleren zodat je beter in de planning past van zowel ons eigen ziekenhuis als het VU, waar de daadwerkelijke bevruchting en terugplaatsing plaatsvindt. Het VU doet er ruim 3000 per jaar, dus 't moet allemaal wel net passen ;-))

Geplaatst

Nou dames, ik was vandaag voor fm en ze vroegen hoe het gisteren was. Ik zei dat me dat wel een beetje zwaar was gevallen dat je niet gelijk door mag en dat je dus nergens een eindstreep hebt. Toen zei ze inderdaad dat het ook per persoon verschillend was en dat ze soms wel doorgingen. Lag ook sterk aan de vorige cyclus en de gebeurtenissen daarin.

Mijn eitjes waren niks gegroeid (ondanks mijn stiekeme verhoging), maar één eitje was wel een beetje bij gegroeid. Stiekeme hoop dus toch dat er twee gaan doorgroeien. Maandag weer terug. Ze zei wel dat ze dan gaan kijken bij de volgende inseminatie (hopelijk woensdag, anders vrijdag) dat ze gelijk een planning maken dat ik als ik de keer daarna ongesteld zou worden (23 of 25 maart dan dus) gelijk kon beginnen met de pil. Ik heb dan dus ook geen idee hoe lang het dan duurt, maar stiekem hoop ik dat ik dan ergens in april m'n eerste ivf kan hebben. 5 mei ga ik een paar dagen naar Londen, dus zul je zien dat het daar dadelijk allemaal in gaat vallen. Dat bedoel ik dus. Al dat gedoe!

Elliebellie, wat is zo naar aan de decapeptyl? Die heb ik nu natuurlijk nog niet. Ik ben benieuwd.

Schepster, ik heb sowieso geen idee hoe je eruit ziet, dus ik had je nooit kunnen herkennen. Ik heb inderdaad kort haar en een bril. Maar niet héél blond. Er zaten er meer met kort, blond haar en een bril. Waarom denk je dat ik het was? En hoe vond je het verder?

Medusa, ik snap jullie keuze heel goed. Wij zitten gelukkig ook in de luxe positie dat we al een kindje hebben. En toch zou ik dan niet kunnen zeggen: we stoppen er nu maar mee terwijl we nog zoveel pogingen hebben. Dat is voor mij weer een brug te ver. Terwijl ik eigenlijk dus wel een eindstreep wil hebben. Pfff..

Wij krijgen ook vier pogingen. 3 gewoon en nog één in de aanvullende verzekering.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Hoi Jeanine, ja wat een gedoe he, die planning. Ik begin het na 4 iui's en 3 ivf's ook goed zat te worden. Ik weet, het is voor een goed doel maar jeetje mina, alsof we alle tijd van de wereld hebben om steeds maar weer naar dat ziekenhuis te gaan. Grrrr.

Wat decapeptyl betreft, en ook dit verschilt weer per persoon: Ik vind het een nare spuit omdat de naald vrij dik is, het goedje een beetje stroperig, ik er rode huiduitslag van krijg, en het ergste: hoofdpijn. Decapeptyl bewaar je in de koelkast. Het scheelt wel al veel als je 'm een half uur van tevoren uit de koelkast haalt. Een ijsblokje wrijven op de prikplek helpt ook. Maar niet bang zijn hoor, sommige vrouwen hebben nergens last van.

O ja en over de planning: Maart/april is altijd druk omdat ze dan net de voorlichtingsavond hebben gehad. Ik denk dat ze ivf-klanten opsparen om ze daarna zsm te laten starten. Hoop echt dat 1x genoeg is voor jullie alledrie xx

Geplaatst

Maandag weer beginnen met spuiten, we hebben 19 april de ivf info avond en als we begin april weten of de de laatste iui mislukt is gaan we alvast bloed laten prikken en de afspraak in Nijmegen maken om zaad na te laten kijken en dan zal denk ik ergens mei de IVF gaan beginnen

Hier doen ze ook korte protocol met deca en de pil plannen ze je cyclus en dan een dag of 12 spuiten zei ze vanmorgen.

X

Geplaatst

Ik begin iets later, na mijn vakantie in juni! Maar het duizelt nog wel hoor, heb er vannacht ook over gedroomd. Zo ben ik er mee bezig!!

Hoop dat het gewoon allemaal lukt, en dat ik snel zwanger raak!! En of het nu het eerste (in mijn geval) of tweede kindje is (in het geval van Jeanine en Medusa), je hebt een verlangen en dat wil je graag vervuld zien. Dus ik hoop dat jullie wens ook heel snel in vervulling gaat!!

@Jeanine, ik denk dat jij het was, omdat ik ineens een gevoel kreeg (lekker vaag allemaal, maar soms heb ik ineens een gevoel...) Zat je vooraan (en dan als je je gezicht naar het podium hebt gericht links)?? Ik denk namelijk dat ik op de plek voor jou zat!

Geplaatst

Jeetje, goed gevoel heb jij zeg! Dat was ik inderdaad! En nou heb ik jou niet gezien! Maar recht voor mij zat niemand. Alleen een stukje verder een blond meisje met een moeder/zus. Of zat jij dáárvoor. Op de eerste rij? Met die man die een beetje moest lachen toen ik vroeg of die maand stoppen verplicht was? Blijkbaar begreep hij wel dat ik haast heb haha. Maar je zat dus met je rug naar me toe, dus nou heb ik je nog niet gezien!

Geplaatst

Die moeder/zusje zat een rij achter mij, schuin, rechts achter ons, en ook een paar stoelen van jullie verwijderd!! Wij zaten front row!! En inderdaad, Erik lacht snel als het over dit soort dingen gaat. Die vindt dat heel moeilijk!! Dus dan klopt mijn gevoel toch, grappig!!

Ik heb overigens krullend half lang haar. Had een vestje aan (blauw, met zwart gebreid) en een zwarte strakke broek. Weet niet of dat je nog wat zegt??

Maar ik weet wel dat jij een leuke vrouw bent, haha!! Goed verzorgd zag je eruit!

Geplaatst

En donker haar dan? Kijk, dat had ik even moeten weten hé! Ik heb je vriend nu beter gezien dan jou eigenlijk! Maar volgens mij ook een leuk stel! Ik moest wel een beetje lachen toen hij moest lachen. Ruud weet ook niet zo goed wat hij met al die informatie moet. Ik zei: snap je het? Ja hoor zegt hij, ik moet gewoon in een kamertje gaan zitten en daar visjes maken haha. En hij vond het natuurlijk stom dat ik wilde weten hoe de 'beste, meeste' visjes gemaakt werden. Toen die jongen over die anti-oxidanten begon en later foliumzuur werd genoemd zei ik gelijk tegen hem: vanavond aan de pillen jij! Ik heb hem vandaag toch maar even een foliumzuur in z'n mond gestopt.

Dus hij doet wel mee, maar hij zegt dan: het is me allemaal wat!

Maar we mogen maar blij zijn met zulk soort mannen. Er zullen er genoeg zijn die zeggen: hou maar op, dat ga ik allemaal niet doen!

Ik blijf het toch bizar vinden dat jij dat gevoel had bij een hele zaal vol!!!

Geplaatst

Yep, donker haar! Grappig dat je Erik beter herinnert dan mij!!

Erik vind het ook echt zo erg als hij in het Vu zeg maar, alles moet doen. Thuis is het toch een ander verhaal... Zegt Tatiana ook nog (weet niet of je je dat nog herinnert), als het niet lukt dat ze dan eventueel nog tips hebben, ja ja...! Maar wat je zegt klopt! Fijn dat onze mannen het begrijpen en meewerken, een hoop mannen willen hierdoor stoppen omdat ze het teveel gedoe vinden!! Dus wellicht maar een keertje onze best doen met koken of zoiets ;-)

En over dat foliumzuur zei ik ook gelijk tegen Erik, nou dat wordt dan samen slikken! En ik hoorde achter me ook gelach en dat er iets gezegd werd, dus mijn gevoel wordt nu alleen maar meer bevestigd!!

Ik heb wel vaker dat soort gevoelens... Ik weet ook niet hoe het komt, maar dat heb ik gewoon... Heb nog wel bizarre dingen meegemaakt. Dus ik kijk hier allang niet meer van op!! Kennelijk moest het zo zijn dat we toch vlak bij elkaar zaten, en dat terwijl we niets afgesproken hebben of van elkaar wisten hoe we eruit zien...

Geplaatst

Ik denk dat dat komt omdat hij zich omdraaide toen ik die vraag stelde. Dat viel op.

En dat gevoel, dat ken ik wel. Door zo'n gevoel zijn Ruud en ik tenslotte bij elkaar! Goed teken hoor!

Laten we hopen dat we hier binnenkort allemaal lekker zwanger zijn!

Ik heb er net weer 125 in gejast. Ik blijf stiekem toch maar een beetje meer doen. Blijven hopen op dat tweede eitje....

Ben benieuwd maandag. Ik hoop dat ik woensdag de inseminatie heb. Des te sneller naar ivf. Maar het zal wel weer vrijdag worden...

Geplaatst

Zo jullie lekker bijgebebt hihihihi

Ja we stappen ook ongeveer tegelijk over op IVF, of snel volgend, we kunnen gewoon hier blijven kletsen :-)

Geplaatst

Dag dames,

Inderdaad even bijgepraat Medusa!

Nou, ik ging vandaag voor fm. En nog steeds maar weinig beweging! Terwijl ik natuurlijk al dagenlang stiekem 125 heb gespoten in plaats van 100. Ik moest bloed prikken en vanmiddag krijg ik te horen of ik naar 125 of 150 moet. Twijfel ik natuurlijk weer of ik dan bij 150 zelf moet gaan verhogen tot 175. Maar dat zie ik later wel weer. Anders neem ik wel het gemiddelde.

Ik heb links en rechts een eitje, dus hopelijk gaan ze alletwee flink meegroeien. Ik hoop alleen dat ik niet weer in het weekend uit ga komen. Daar zou ik enorm van balen!

Hoe gaat het met jullie?

groet,

Jeanine

Geplaatst

Het gaat dit keer wel erg langzaam he, of niet Jeanine, maar er zitten er dit keer wel 2 die misschien allebei mee gaan doen.

Hoe groot waren ze nu???

Waarom is het erg in het weekend????

Ik ga vanavond weer beginnen met spuiten en hopen dat ik volgende week uitkom met Michel.

X

Geplaatst

Ze waren eigenlijk 10,5 en 11 ongeveer. Niet veel verschil met de vorige keer. Ik werd net gebeld dat ik naar 150 kan verhogen. Maar ja, ik zat natuurlijk stiekem al op 125. Dus als ik 50 moet verhogen zou ik naar 175 moeten. Dilemma....

In het weekend doen ze hier geen inseminaties.. Dat is dus een beetje een probleem. Ik denk dus dat ik maar gewoon 175 erin jas, zodat ik hopelijk vrijdag nog inseminatie kan hebben...

Voor jou ook spannend. Ik ga voor je duimen dat je het haalt!

Geplaatst

Dat vind ik zooo raar in het weekend geen IUI, je kan dat toch niet compleet sturen.

Hoop dan ook vrijdag de IUI, wanneer heb je weer fm????

Ja echt duimen dat we het halen!!!!!!

X

Geplaatst

Inderdaad héél raar!

Woensdag weer meting. Wat zou jij doen nu je 50 moet verhogen. Gewoon 50 bovenop doen bij was je zelf al stiekem was verhoogd? Ik zit echt in dubio....

Geplaatst

Is wel een dilemma, Jeanine, ik zou met 50 verhogen dan.

Maar in Blaricum doen ze wel op zaterdag IUI. Dus wellicht dat dat nog een uitkomst kan bieden? Das nieuw, pas sinds vorige maand.

Toen zaten ze nl bij mij ook te twijfelen of het vrijdag of zaterdag zou worden. Uiteindelijk was vrijdag toch beter.

En hoe is het met jou Medusa?

Ik ben vandaag naar een maatschappelijk werker geweest om ook even van me af te praten. Was wel even lekker eigenlijk!

Gewoon je verhaal doen zonder dat er raar gekeken wordt, of dat ze niet weten hoe ze moeten reageren...

Voor de rest is het voor mij ook gewoon afwachten tot juni. Wel even lekker om je eigen cyclus weer te hebben. Geen rare hormoongevoelens en rare kwaaltjes!

Heb ook echt besloten om helemaal niet met zwangerschapswens bezig te zijn, gewoon lekker te leven tot juni. En dan zien we dan wel verder!!

Geplaatst

Oh, dat is wel goed nieuws ja! Ik dacht dat hun laboratorium niet werkte op zaterdag! Nou, dat is dan maar mooi weer goed nieuws!

ik denk dat ik maar gewoon 50 verhoog inderdaad. Anders gaat het dadelijk nog net zo traag...

Lekker een maatschappelijk werker. Ik heb ook eens een tijd een 'praatmevrouw' gehad en dat voelde heerlijk! Gewoon even alles eruit gooien zonder dat je het later weer op je bord krijgt. Super! En inderdaad, lekker bezig zijn met alles behalve zwanger worden de komende maanden. Dan kan je er in juni weer vers tegenaan!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Ik zou ook inderdaad gewoon met 50 verhogen.

O das beter dat ze wel op zaterdag doen.

Groot gelijk schepster, ff met iemand praten, neutraal je verhaal doen.

Kan me voorstellen dat het ff lekker is nergens mee bezig te zijn, weer gewoon jezelf zijn.

Ik heb vandaag weer voor het eerst weer gespoten voor de laatste IUI.

XXX

Geplaatst

Hoi!

Nou, één eitje een ieniemienie klein beetje gegroeid. Nu iets van 12 ongeveer. De ander blijft achter en doet dus eigenlijk niet meer mee volgens de gynaecoloog. Omdat mijn baarmoederslijmvlies nogal grijs leek, dacht ze dat er een hele kleine kans was dat ik de eisprong heb gehad. Dus bloedprikken. Morgen hoor ik meer. Lekker dus allemaal. Had ik alle afspraken voor deze week verzet, kan ik nu die voor volgende week gaan verzetten. Maandag heb ik allemaal belangrijke afspraken, dus dat wordt een dag van rennen vliegen voor en na mijn inseminatie (als ik een inseminatie heb)

groet,

Jeanine

Geplaatst

Uh, hoe kan het dat ze wel de eitjes zag zitten en dat je dan wel al de eisprong gehad heb???

Dat eitje van 12 mm moet nog wel doorgroeien toch??? minstens 16 mm zijn voor een IUI??

Ik snap er niets van, hoe dat nou kan......

Ik mag voor je hopen als je de eisprong gehad heb dat je toch volgens de planning door kan schuiven met ivf en dus niet alles een maand verschuift.

getver wat een gezeur toch.

Wat ik me dan afvraag hoe het zit met de ivf bij jou, of er dan ook wel genoeg follikels kunnen groeien voor ivf, of doen ze bij jullie bij de 1e aantal icsi en heb je er meer dan 8 of zo dan ivf???

nou meid, hoop dat je toch gewoon iui kunt hebben deze week...

X

Geplaatst

Nou, de vorige keer dat ik 'opeens' mijn eisprong had gehad, zag ze water zitten. Maar dat zat er nu niet. Maar dat hoefde volgens haar niks te zeggen. Dat er nu eitjes zitten zou de 'nieuwe' situatie kunnen zijn ná de eisprong. Ik vond het ook allemaal een beetje vreemd, en stiekem denk ik dat de eisprong nog niet is geweest. Maar ik denk dat ze er ook bang voor zijn omdat er bijna niks groeit met zo'n dosis hormonen. Voor iui moeten ze minstens 18 zijn heb ik begrepen. Dus waarschijnlijk wordt het dan maandag...

Ik wil dan inderdaad wel gelijk door voor ivf. Ik ben het nu wel spuugzat! Maar dat zal dan ook wel kunnen denk ik. Misschien dat ik juist een voordeel heb met ivf, omdat ik dan een nog hogere dosis krijg en ik heb wel genoeg eitjes zitten. Ze moeten dan allemaal doorgroeien. Nu willen ze niet nog meer verhogen, omdat er dan misschien te veel gaan groeien. Dat maakt voor ivf dan niet meer uit. Dus ik zie daar misschien wel een voordeel in. Maar het is wel allemaal een gedoe!

xxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden