Ga naar inhoud

iui en 2 eitjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik weet het niet? Is het weg? Ik ga ernaar kijken!

Ik hoefde dit keer geen uitgangsecho volgens de dames in het ziekenhuis en ben dus gewoon beginnen te spuiten. Ik moet woensdag de eerste echo en dan gaan we weer afwachten wat mijn eitjes doen...

En jij? voel je al wat?

groet,

Jeanine

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hej je tekst staat er weer, waarom geen uitgansecho???

Ok woensdag de 1e fm, spannend.

Nee ik voel praktisch niets, ben er al wel van overtuigd dat het niet gelukt is, mijn zorg is nu meer om niet eerder dan vrijdag ongi te worden zodat de laatste iui nog wel uitkomt met Michel.

X

Geplaatst

Ik weet niet hoe lang jij normaal tussen de iui hebt en je volgende ongesteldheid. Bij mij normaal op de dag af 14 dagen. maar deze keer 13 dagen. Als dat voor jou ook geldt, dan zit je goed met ongesteld worden. Maar hopelijk niet natuurlijk!!!

Ze zeiden dat er geen uitgangsecho hoefde omdat de vorige keer geen cyste zat. Toen ik doorvroeg zei ze dat ze dat eigenlijk hadden afgeschaft de uitgangsecho's. Ik zat in de auto, dus ik heb het maar laten gaan. Donderdag toch ivf voorlichting. Ik geloof toch niet meer in de iui. We moeten deze poging gewoon nog even door....

Geplaatst

Normaal gesproken wordt ik 2 dagen eerder ongi, dat zou vrijdag zijn, en dan maandag spuiten, maar de vorige keer was het 4 dagen eerder dus zou het woensdag zijn en ja dan red ik het niet.

Ik kan me voorstellen dat je je er niet druk maakt deze keer, het is meer het gevoel de iui uitzitten, dat heb ik ook.

Ik ben zostraks wel wat misselijk en weeig in mn buik geworden, maar kan me niet voorstellen dat het met zwanger te maken heeft.

X

Geplaatst

En dan snap ik nog niet helemaal dat je niet kan beginnen. Of heb jij een vast aantal prikdagen en áltijd dezelfde aantal dagen die je nodig hebt om een eitje genoeg te laten groeien? Anders weet je het toch nog steeds niet?

groet,

jeanine

Geplaatst

Het is eigenlijk nooit gebeurd dat het langer dan 10 dagen heeft geduurd tussen de 1e spuit en de iui,en als ik maandag ga beginnen kom ik woensdag de 16e uit en dat is de 1e dag dat Michel thuis is, ik ga sowieso stiekum 50e spuiten inplaats van gelijk 75 e, om ff langzaam op te starten om me wat meer tijd te geven.

ik heb zoals de vorige keer maar 6 dagen hoeven spuiten, heb er 1 dag bij kunnen rekken toen omdat Michel uit ging.

X

Geplaatst

Ja, we worden langzaam handig in de doseringen. Ik ben wat eerder gestart deze keer, omdat het andere ziekenhuis dat deed. Dan hoop ik stiekem dat het wat sneller gaat. Maar we gaan het allemaal zien....

groet,

Jeanine

Geplaatst

Ja, het is ff afwachten, hoop dat er nu meer dan 1 eitje is bij je.

Ik voel echt totaaaaal niets, ben er wel zeker van dat het niet gelukt is, maar merk dat ik nog geen test drang heb of wat dan ook, het is ff afwachten wanneer ik ongi ga worden

X

Geplaatst

He meiden,

Alles goed?! Tijdje niets laten horen. Zat echt helemaal niet lekker inmijn vel.

Zondag een migraineaanval gehad en die ijlt nog na... Merk dat de afgelopen maanden erg zwaar (geestelijk en lichamelijk) zijn geweest.

Dus even pas op de plaats voor mij.

Goed van je, Medusa dat je nog geen testneigingen hebt!! En hoe is het met je vader?

En Jeanine heb je alweer fm gehad??

Geplaatst

Hoi schepster, geeft niets, is ook wel begrijpelijk, je heb toch hoop dat de ivf niet nodig zal zijn en het met iui gaat lukken, en dat is nu voorbij, je valt denk ik in een soort overgangs gat.

Sjips van de migraine, das echt niet fijn.

Ik denk dat ik morgenh ga testen, wd 11 dan moet kunnen, maar merk dat ik er heel relaxed onder ben.

Ja met mn vader gaat wel, lief dat je er naar vraagt, donderdag uitslag van de laatste scan en maandag intake in duitsland waar hij geopeerd gaat worden.

x

Geplaatst

Hoi Schepster,

vervelend hoor, dat je je zo klote voelt. Maar het is denk ik ook wel een periode van iui afsluiten en weten dat je de 'laatste rondes' in gaat. En dat is natuurlijk moeilijk. Ik moet je zeggen dat ik er ook niet echt op zit te wachten en dat het er een beetje voor mij op begint te lijken: laten we nu maar snel doorzetten, dan ben ik er tenminste vanaf. Of er nu wel of niet een kindje gaat komen, ik begin te voelen dat ik het allemaal over wil hebben. Ik wil er vanaf. Al dat geplan, al dat gedoe, al dat gespuit, al die onzekerheid. Ik heb morgen fm en dan maar weer afwachten in hoeverre ik mijn totale agenda weer moet omgooien voor de rest van de cyclus. En daarna dus nog vier x ivf. En dan ben ik ook echt klaar. Dat is echt mijn grens. Ik ga niet nog een boel pogingen zelf betalen. Ik kan het wel, maar ergens moet ik voor mijn lijf een grens stellen. En dat is na die vier keer.

Misschien zelfs nog wel korter dan dat. Weet je, op een of andere manier heb ik het idee dat ik ook bezig blijf omdat het maar gewoon kan. Natuurlijk wil ik het ook, maar ik ben het inmiddels ook wel spuugzat moet ik zeggen. Maar goed, andere mensen zijn al véél langer bezig en klagen niet.

Laten we dromen/hopen/bidden en duimen dat onze eerste ivf raak zal zijn!!!!!! Daar heb ik toch meer hoop op dan op iui.

Geplaatst

Mooie tekst Jeanine!

Je geeft mooi je gevoel weer, en eigenlijk ook een beetje hoe ik erin sta.

Ik hoop alleen dat ik echt eenmaal zwanger mag zijn, en eindelijk een kindje in mijn armen mag sluiten.

Dat lijkt me het allermooiste wat er is. Maar ook ik hou het bij de 4 pogingen. Lukt het niet, dan zullen we ons leven met z'n tweetjes in moeten gaan richten.

Hoe verdrietig dat ook is.

Ben trouwens benieuwd naar je fm!!

En Medusa, al getest??

Geplaatst

Ik heb vandaag negatief getest op wd 11.

Jullie hebben morgen de info avond voor de ivf toch??? willen jullie laten weten hoe het was?? ben wel benieuwd wat het inhoud die info avond, kunnen jullie elkaar ontmoeten.

Afspreken zo van, ik heb een rode roos in mn knoopsgat van de witte blouse, hihihihi blind date

Geplaatst

Ik hoop ook voor je dat je het tenminste een keer mag meemaken. Dat heb ik tenminste wel gehad!

Medusa, wachtdag 11 is nog véél te vroeg hoor! Ik snap het, ik test ook altijd al rond die tijd ;-), maar het zegt natuurlijk niks!

Natuurlijk laten we weten hoe het was op de ivf-avond.

Mijn follikel was 11 en nog een beetje. Niet echt geweldig dus. Aan de linkerkant zat nog een kleintje, maar eigenlijk de moeite niet. Ik heb stiekem toch maar mijn dosis op gehoogd, in de hoop op een extra follikel...

Er zijn er volgens mij veel die rommelen met die hormonen als ik het zo lees. Verminderen, vermeerderen, eerder starten, later starten. Ach ja, je volgt je gevoel zullen we maar zeggen.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Hoi Jeanine, hm jammer van niet 2, weet je wel hoe klein die kleine was, of die kans maakt om te groeien???

Ja er rommelen inderdaad veel met de dosering, aangezien we ondertussen experts zijn denk ik ook wel dat het kan.

succe smet door groeien van je follikel, wanneer FM??

Schepster, hoop ook dat je het zeker mee mag maken en je heb gelukkig nog alle kansen met de ivf

ja hoop ook te vroeg getest heb, maar geloof niet dat ik zwanger ben

Geplaatst

Medusa, ik hou gewoon nog hoop voor je.

De arts zei dat er een kleine kans was dat hij mee ging groeien. Ik denk het bijna niet, maar ik dacht: geef hem nog een boost voor vrijdag. Vrijdag nieuwe meting.

groet,

Jeanine

Geplaatst

WD 12 vandaag fingers crossed, ik wordt altijd WD12 of WD13 ongi nooit eerder. eerts vandaag maar eens trotseren.

Oei das morgen al de fm das inderdaad kort om nog mee te groeien maar met wat boost... wie weet.

Ben erg benieuwd naar vanavond wat het inhoud, ook of je er beide heen moet met partner, want dat kan een probleem worden bij ons, het zijn geplande avonden en ja als Michel werken is houd het op natuurlijk dat hij mee kan.

Als deze poging mislukt worden wij ook aangemeld voor de 1e info avond in Nijmege, weet alleen niet wanneer die zou zijn.

Spannend morgen je FM

X

Geplaatst

Morgen de fm, maar de inseminatie misschien pas volgende week woensdag. dat ligt eraan. Dus ik heb nog stiekem een beetje hoop dat hij na het spuiten in het weekend doorgroeit.

Voor de ivf avond werden we gezamelijk uitgenodigd. Maar je mag daar natuurlijk ook alleen heen. Al voelt dat misschien niet zo fijn. Maar met mijn schoonmoeder was het vorige week niet zo goed, dus ik bedacht ook al dat ik misschien alleen moest gaan. En dat zou ik dan ook gewoon gedaan hebben. Het gaat tenslotte om mijn lijf.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Ja das waar hij heeft nog ff om te groeien,

Ik ga ongi worden, de 1e spoortjes zijn gespot, zal vannacht wel doorzetten ik word meestal s'nachts ongi.

Op naar de 7e en laatste poging!!!

X

Geplaatst

Wat vervelend Medusa, dat de eerste spoortjes zijn van je menstruatie. Ik had zo gehoopt dat het raak zou zijn!

Maar kom je nu wel uit met de volgende IUI met Michel, of is het dan te vroeg.

Ja vanavond bijeenkomst ben benieuwd. Ik ga er samen met Erik heen. Twee onthouden er meer dan een en aangezien ik meestal met dat soort afspraken de helft vergeet doordat ik zoveel hoor, is het wel fijn dat Erik meegaat! Ben benieuwd hoeveel stellen er zitten... En of ik je herken Jeanine!!

Geplaatst

Het is ook al doorgezet en heb morgenochtend de uitgangsecho.

Ben benieuwd vanavond

Ja ik ga het toch proberen om te redden, als ik begin met 50E inplaats van 75 hoop ik dat het langzaam groeit en dus langer nodig heb voor tot de iui

Geplaatst

Hallo!

vervelend hoor Medusa. Toch nog ongesteld. Op naar de zevende! En hopen dat je met laag spuiten toch goed uitkomt!

Nou, wij zijn dus terug. Ik heb schepster niet gezien, want ik wist niet hoe ze uitzag en ik vond het ook echt mega-druk! Ik had eigenlijk gedacht dat we met een paar stellen zouden zitten, maar de hele zaal zat vol!!!

Nou, en toen kregen we dus uitleg over alles. Eigenlijk alles wat we hier ook al gelezen hebben. Niet echt iets nieuws eigenlijk. Ik baal er alleen van dat je dus na één poging niet gelijk door mag. Je moet verplicht een maand rust hebben en dan begin je dus weer met blijkbaar de pil en daarna spuiten. Dat neemt een tijd van 2 maanden in beslag. Dus eigenlijk ben je onderhand 3 maanden onderweg voor een poging. Maar minimaal twee dus. Eer we aan de laatste poging zijn (eventueel met cryo's) ben je met een beetje pech dus een paar jaar verder. En ik moet zeggen dat ik daar eigenlijk niet op zit te wachten. Nu zitten we allemaal helemaal niet te wachten op dit traject, maar stiekem had ik gehoopt de vier pogingen in dit jaaar zo snel mogelijk erdoor te drukken, zodat ik het daarna kan afsluiten. Met of zonder kind. Klinkt hard, maar dan heb ik een soort einde in zicht. En dat zie ik nu dus niet meer. Het einde ligt héél ver in de toekomst. En misschien dus zonder eindresultaat. Maar ik zal wel alles te somber inzien.

Verder zijn ze hartstikke aardig en duidelijk in Blaricum. Als je vragen hebt Medusa, dan stel ze vooral. Maar eigenlijk is gewoon alles nog eens extra uitgelegd wat hier op het forum al allemaal beschreven staat.

groet,

Jeanine

Geplaatst

O,oke dus ze doen daar eigenlijk alleen lange protocol??? want korte protocol is binnen 1 cyclus, en wat stom zeg dat je verplicht 1 maand moet overslaan.

Michel en ik hebben ook zelf een eind afgesproken dat wij dus niet ellelang doorgaan, wij gaan tot eind dit jaar door dan zijn we 2 jaar bezig voor een brusje en dan stoppen we.

En misschien zijn er wel geen cryo's of maar weinig cryo's want heel eerlijk lees ik maar weinig met echt veel cryo's, als je er een stuk of 3 of 4 heb dan is dat al veel volgens mij.

Het is denk ik toch ff afwachten ook hoe je op dat spuiten reageerd enzo hoe hard het gaat.

Nou weet ik dus ook wat die info avond eruit ziet, thanx.

Ja toch nog ongi geworden maar morgen de echo en weing spuiten en dan zien we het wel.

X

Geplaatst

Nou, gek genoeg zeiden ze eerder tegen me dat ze het korte protocol volgen en twee weken ongeveer spuiten. Maar nu hebben ze het over een periode van twee maanden inclusief pilgebruik. Maar ik vraag me dan nu weer af of dat dan misschien in die rustmaand is. Zie je, nu weet ik het dus nog niet precies...

Misschien kan Schepster aanvullen.

Wij hebben het nog niet gehad over wanneer we stoppen. In principe dachten we alle pogingen op te maken. En de stap om te stoppen is ook erg groot denk ik .

groet,

Jeanine

Geplaatst

Hoi Jeanine en Medusa, ivf - Blaricum, so been there, so done that, haha. Jeanine, ik mocht altijd meteen door voor een volgende ivf, omdat ik nooit zoveel eitjes had (max. 4). Het is waar dat als je heel veel eitjes hebt, het beter is om je eierstokken even rust te gunnen, maar ik hoefde dat dus niet. Wat betreft aan de pil gaan: Dat heb ik 1 keer moeten doen, de keren daarna werd mijn natuurlijke cyclus gevolgd. Weet niet wat daar de reden voor is, mijn leeftijd misschien? En volgens mij is het wel het korte protocol hoor, misschien iets opgelengd door de pil, maar je begint pas met spuiten op dag 1 van je cyclus, en dan hopelijk na twee weken punctie en TP.

Weet je, op zo'n informatie-avond geven ze algemene info voor de gemiddelde patient (vind ik altijd een raar woord want ik ben niet ziek). Individueel kun je er best veel aan veranderen als je met goede argumenten komt.

Heel veel succes allebei!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden