Ga naar inhoud

iui en 2 eitjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oka, ja dan moet je maar ff afwachten, maar toch balen.

Ik vraag me gelijk af of dat bij ons ook zo is.

Ja met mij goed, nog fijn aan de pil.

X

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo meiden!

Ik ben nieuw op het forum en ben het allemaal nog aan het uitzoeken..... Wel kan ik jullie melden dat ik morgen voor mijn 1e IUI ga! Spannend...

Geplaatst

Hey Elliebellie,

Ja met mij goed, "lekker" nog aan de pil dus ff in rustig water zeg maar.

Hoe staat het met jou ivf poging???

Jeanine, hoe gaat het met je?? week1 alweer voorbij als ik het goed heb

XXX

Geplaatst

Hallo dames, en nieuwe Nes,

Hier alles goed. Op een of andere manier zijn er allemaal dingen waardoor ik denk: zou ik zwanger zijn? Ruud dacht door mijn opgefoktheid, en ik voel steeds vanalles in mijn buik, steken, zelfs pijnlijke borsten gehad die ik nooit heb. Vergeetachtig en verstrooid, maar ik ga maar niet teveel hoop hebben.

Het gesprek was goed. Over alles gepraat en we krijgen in mei de eerste ivf. Met eventueel icsi als zaad niet goed is. Toen we vroeg of we twee embryo'tjes terug mochten, werd ze heel streng en zei: en doe je dat je kinderen aan? En wat denk je als je aan de couveuse staat? Echt heel confronterend, waardoor ik bij wijze van spreken bijna om was. Toen zei Ruud: Jeanine heeft er héél veel over gelezen, en we weten alle risico's, maar we weten ook wat de hogere kansen zijn. Dus ik zei ook: ik weet niet wat ik denk als ik aan de couveuse sta en het is fout. Maar ik weet ook niet wat ik denk als ik drie pogingen heb gehad met één embryo en het is dan niet gelukt.

Toen werd ze milder en zei dat natuurlijk ook erg chargeerde en zo moest brengen. Maar de kans dat er twee blijven zitten is natuulijk al niet zo groot. De kans dat er één blijft zitten is wel groter als je er twee plaatst. Toen keek ze in mijn dossier en zag dat Tuur bijna twee weken over tijd was en toen zei ze dat dan dus het risico kleiner is dat je baarmoeder te vroeg gaat bevallen mochten er twee zitten. Dus einde van het liedje: we mogen er twee!!!! En dat maakt me wel héél blij!

Ze zei wel nog dat ik gewoon hele goede kansen had met ivf, omdat ik al een keer zwanger was geweest. Daarom had haar voorkeur één, omdat waarschijnlijk de eerste keer al raak zal zijn. Ze probeerde ons nog even over te halen om de eerste keer 1 te laten zetten en daarna 2, maar uiteindelijk gaan we toch voor 2 terug.

En dat gaat dus ongeveer half mei gebeuren!

Maar goed, wie weet is dat allemaal niet nodig en groeit er nu al iets in mijn buik! Nog een week wachten! Ga ik natuurlijk nooit volhouden om dan pas te testen....

Hoe is het met jullie?

groet,

Jeanine

Geplaatst

Wat spannend allemaal jeanine, dat zou wat zijn.... op de valreep nog zwanger met IUI :-) dat is natuurlijk erg super.

En ook erg fijn dat je half mei de ivf mag doen, en toch 2 mag terug plaatsen.

Klinkt allemaal erg goed.

Ik ga morgen voor het eerst naar mn vrijwillgerswerk, helpen op dag besteding van geestelijk minderbegaafde mensen.

Erg spannend.

En morgen bellen ze terug dat Ilona waarschijnlijk vanaf 1 mei naar de pzs gaat.

X

Geplaatst

Hoi meiden, even snel want hartstikke druk aan het werk :laugh:, maar Jeanine: Wat een idiote reactie heb jij gekregen in het ziekenhuis over wat je je kinderen aandoet en aan de couveuse staan. Echt te belachelijk voor woorden! Ben gewoon plaatsvervangend pissig! Wie heeft dat gezegd, Tatiana?

Geplaatst

Hallo lieve mensen! Bedankt dat jullie mij suc6 wensten.....Het viel allemaal erg mee. Ik heb niks van die IUI gemerkt, alleen die eendebek! Sinds dat ik de Ovitrelle heb gespoten afgelopen maandagavond heb ik lichte krampjes in mijn onderbuik. Vandaag wat erger maar denk dat het spanningen zijn. Dusss ehhhhh, nu maar afwachten en vanavond aan de Utrogestan. Op mijn werk hebben ze na herhaaldelijke uitleg van mijn situatie en de consequenties die er aan vast zitten (moe, vreselijke hoofdpijn etc.) niet echt meegewerkt. Vorige week vrijdag heb ik mij ziek willen melden omdat ik mij niet goed voelde en weigerde mijn ziekmelding! Nu zit ik dus in een politieke oorlogvoering. Gelukkig heb ik de bond en de bedrijfsarts mee.

Morgen moet ik op gesprek komen bij mijn leidinggevenden.........pffff, m,n hoofd staat hier helemaal niet naar.

Geplaatst

Hoi!

Medusa, leuk voor je, het vrijwilligerswerkt. Ik snap alleen niet wat pzs is ivm Ilona.

Elliebellie: ik snap je reactie. Ik werd ook wel even opstandig: zo'n gevoel van: net alsof we niet alle mogelijkheden en gevaren bekeken hebben en over gelezen! Maar ze was écht fel. Ik schrok er zelfs een beetje van en dat is eigenlijk niks voor mij. Het was inderdaad Tatiana. Ze zei later ook dat ze het chargeert en dus extra zwaar brengt. Maar ik snap je gevoel, ik had het ook wel even. Daarna was het minder omdat ze uiteindelijk dus toch de keuze aan ons liet en toegaf dat ze het hard bracht. Ik denk dat het ook wel ietsje minder had gekund eerlijk gezegd....

Nes, waarom gebruik jij bij iui nog Utrogestan? en waarom Ovitrelle ipv puregon? Misschien stel ik stomme vragen hoor... En even voor jouw duidelijkheid: je werkgever heeft niks te weigeren aan een ziekmelding. Ziek ik ziek! Daarna kijkt de bedrijfsarts verder. Succes morgen!

groet,

jeanine

Geplaatst

Jeanine, hoe gaat het nu, weer paar daagjes verder.... wanneer ga je testen???

Ja, Nes ben ook erg benieuwd waarom jij utrogestan heb en die ovitrelle.

succes met wachten,en fijn dat het mee viel

psz is de peuter speelzaal, Ilona gaat na de mei vakantie voor het eerst en ze gaat de dinsdag en de donderdagochtend.

X

Geplaatst

Dit sukkeltje heeft gisteren getest! En natuurlijk niks, want dat kan ook niet!!!!!!

Ik weet dus eigenlijk niet wanneer ik weer ga testen...

Leuk hoor, de peuterspeelzaal. Tuurtje werd gisteren 1 jaar en mag dus waarschijnlijk volgend jaar rond deze tijd! Wat een feest!

groet,

Jenaine

Geplaatst

hihihi dit sukkeltje, das niet lief voor jezelf, hoop inderdaad dta het te vroeg is

GEFELICITEERD met Tuur, wat leuk en 1 jaar wat een mijlpaal.

Ik zoe ook ineens in je handschrift staan ja 23 maart, maar wat stom van mij heb het nooit zo beseft dat Tuur nog 1 moest worden :-)

Ja dan duurt psz nog ffies voor jullie.

Ik ben ook erg benieuwd hoe Ilona het gaat vinden.

X

Geplaatst

Hey Jeanine,

Even ter verduidelijking..

Omdat de gyn bij mij (en vriend) geen oorzaak kon vinden waarom het niet lukt, krijg ik over mijn hele cyclus verschillende hormonen.

Decapeptyl om mijn eigen hormoonhuishouding stil te leggen, dit gebruik ik dagelijks tot de eisprong mag plaatsvinden. Als blijkt dat mijn horm hh stil ligt (zien ze met echo), begin ik met de Gonal F om eicelproduktie te stimuleren. De Ovitrelle kreeg ik 'gratis' bij de Gonal F omdat dit van dezelfde fabrikant komt. Ovitrelle spuit ik eenmalig als er een eisprong moet gaan plaatsvinden en krijg dan binnen 48 uur mijn iui. Na de iui moet ik Utrogestan capsules (vaginaal) inbrengen om mijn baarmoederslijmvlies in optima forma te brengen en houden. Momenteel dus op het ' wachtbankje' omdat ik afgelopen week mijn 1e iui heb gehad.

De Utrogestan moet ik 15 dagen gebruiken en na 18 dagen kan ik pas testen. Utrogestan kan n.l. een vals positief resultaat geven. Maaaaaaar, na 15 dagen nog niet ongesteld te zijn geworden, is het bijna zeker dat er wel iets gebeurd is.. Ik ben nu 5 dagen onderweg.

Mijn afleiding is momenteel een arbeidsconflict en ben dus minder bezig met het hele gebeuren. Misschien wel goed...

Geplaatst

Vannacht zoooooo ziek geweest.....Ik werd wakker met een mega-duizeligheid. Nu weet ik even niet of dit mijn soms opspelende positieduizeligheid is of bijwerkingen van de Utrogestan. Mijn vriend heeft vannacht de emmer erbij moeten pakken omdat ik bij iedere beweging van mijn hoofd begon te kokhalzen. Nu zit ik doodstil op de bank, mn ontbijt beetje voor beetje naar binnen te werken. Helaas komen de vlagen van misselijkheid nog op. Pfffff... Ik denk dat ik de arts maar ga bellen.

Geplaatst

Hoi Nes,

Nou, ben je even lekker klaar mee met die ziekte! Inderdaad maar even de dokter bellen. Maar ik hoorde een collega ook al dat hij helemaal rilligerig was en moest overgeven. kan dus ook een licht griepje zijn.

Maar om even terug te komen op je verhaal: We hebben natuurlijk allemaal een reden (wel of niet bekend bij de artsen) om niet zwanger te kunnen raken. Ik heb zelf geen eisprong en mijn man heeft slecht zaad. Maar als ik jouw medicijnen lees, dan heb jij alle medicatie van ivf. En dat is wel raar met iui. Met iui krijgen (naar mijn weten) bijna alle vrouwen puregon (of een alternatief) om één (of eventueel twee of drie) eitjes te laten rijpen. Als dat groot genoeg is, dan krijgen we pregnyl (of een alternatief) om de eisprong te maken. Ik heb inmiddels op die manier mijn 6 iui's erop zitten. Ik moet nu ongesteld worden en dan begin ik drie dagen later met de pil en kreeg toevallig dit weekend mijn medicatielijst voor ivf binnen.

En daar staan dus alle medicijnen op die jij nu krijgt.

Ik blijf het vreemd vinden. Ik heb nog nooit iemand gehoord die iui doet met al die medicijnen. Daarom wordt juist gezegd dat iui lichter is, ook door al die medicijnen. En natuurlijk doordat er geen punctie is. Dus als je daardoor nu zo ziek bent, zou ik dat toch eens vragen aan de arst. Ze zullen je toch niet verwarren met een ivf'er? Dat zou wel heel stom zijn.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Ja, ben het daar mee eens met Jeanine, het lijkt kwa hormonen wel of je ivf doet, dit heb ik ook nog noooit gehoord bij IUI.

bij ons is er ook geen oorzaak gevonden voor onze onvruchtbaarheid en wij hebben opdezelfde manier IUI als Jeanine hier boven schrijft.

Sterkte met je ziek zijn.

Jeanine, heb je nog een keer getest dat je nu zeker weet dat je met de pil gaat starten???

XXX

Geplaatst

2 dagen geleden en toen was er niks. Maar ik heb alle ongesteldheidverschijnselen, dus het zit eraan te komen. Morgen denk ik!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Hoihoi, nou ik heb even het ziekenhuis gebeld en het kan niet van de Urtogestan zijn. Dan had ik het al na het eerste gebruik moeten hebben. Nu heb ik ook 1 a 2 keer per jaar gemiddeld last van BPPD (positieduizeligheid) en weet nu zeker dat het dit weer is. Toeval maar wel irritant. Het is net of je heel de dag wagenziek bent.... Ik moet hier kanteloefeningen voor doen de komende dagen.

De rede dat ik alle hormonen krijg is, zoals mij is uitgelegd, omdat ze bij mij (en mijn vriend) geen afwijkingen kunnen vinden. Ze gaan er ook niet verder naar zoeken omdat ik inmiddels 37 ben en ze geen tijd hieraan willen verspillen. Dus vandaar dat in elke stap in mijn cyclus deze door hormonen wordt geperfectioneerd. Ik ben nu 5 dagen op weg na mijn 1e iui poging......

Geplaatst

fijn dat hetniet door de bollen komt Nes.

tja, bij ons ook geen afwijking dus snap nog steeds niet waarom al die hormonen maar het zal wel goed zijn.

balen Jeanine, maar ja je ging er toch al vanuit dat het ivf zou worden, was leuk geweest als dat niet gehoeven had.

X

Geplaatst

Hoi,

Inmiddels ongesteld geworden! Nou, op naar de ivf dan maar!

Nes, fijn voor je dat je de oorzaak weet, al is het wel vervelend. Je moet het natuurlijk zelf weten, maar volgens mij is niemand hier op het forum die jouw manier krijgt. En er zijn er hier héél veel waarbij niks is vastgesteld. En alles wordt juist gereguleerd door de hormonen die iedereen hier krijgt. Dus de uitleg die ze je geven, blijft vreemd. Voor te reguleren hebben ze al die medicijnen niet nodig. Want bij ieder van ons reguleren ze het met deze (veel beperktere) hormonen.

Maar hopen dat het snel beter met je gaat!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Jammer Jeanine dat je toch ongi bent geworden, maar ja op naar de ivf, meer kansen en wie weet heeft de gyn gelijk dat de kans groot is gelijk de 1e poging raak :-)

XXX

Geplaatst

Heey Jeanine,

Balen dat je togh ongesteld bent geworden

Nou ik ga voor je duimen dat je eerste IVF poging gelijk raak is :D

Hou je ons wel op de hoogte ??

Liefs Tabitha

Geplaatst

Hallo allemaal, kan iemand mij vertellen wat een 'brusje' is?? Ik kom dit veel tegen in de teksten...Net als TP. Tja, ben hier nog niet zo thuis haha!

Jeanine suc6 he....x

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden