Ga naar inhoud

iui en 2 eitjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hihihihi, ja die afkortingen, die woorden worden zoveel geschreven dat er veel afkortingen zijn, je leert ze snel genoeg :-)

Hoe gaat het ondertussen met je Nes??? week 1 bijna voorbij denk ik.

XXX

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sinds maandag dus 'ziekgemeld'. Dit keer geen geouwehoer over dat het niet kan. Dat komt omdat de bedrijfsarts een mooi verslag naar mijn leidinggevenden heeft gestuurd.... Ik ben nog wel met vlagen duizelig en licht misselijk. En natuurlijk erg moe. In de middag kan ik vaak mijn ogen niet openhouden. Voor de rest voel ik in mijn onderbuik af en toe lichte krampjes maar die zijn soms ook weer helemaal weg. Laat ik er maar niet te veel van verwachten en nog een week afwachten. In mijn achterhoofd vind ik het wel spannend allemaal hoor !

Geplaatst

Spannend hoor, ik heb geen idee wat die bollen kunnen doen, volgens mij kun je je daar best zwanger door voelen, dat is dan erg moeilijk te geloven wat echt voel.

sterkte met je ziekmelding en je werkgever

X

Geplaatst

Hoi Nes, je kan 14 dagen na de IUI testen hoor...... de pregnyl is dan uit je lichaam en de utrogestan doet niets met de test jij mag 6 april testen.

Waarom ze in het ZH 18 dagen zeggen is verschilt per ZH, je hoort zoveel verschillende dagen, maar het is echt 14 dagen na de IUI en dan kan je geen vals positief meer krijgen door de hormonen.

succes nog met je 2e week.

X

Geplaatst

Hey dames, hoe gaat het hier??

Michel belde net dat hij toch de 12e thuis komt dus ik stop per nu met de pil en nu maar wachten op de ongi voor de aller aller laatste iui

Geplaatst

Gisteren naar het ziekenhuis geweest voor een afspraak met de verpleegkundige om mijn gewicht onder controle te gaan houden. Jaja, ik weeg 84 kg, ben 1.65cm en heb dus net overgewicht. Zij vertelde mij dat idd de Utrogestan geen invloed heeft. Ik denk dat de arts Utrogestan zei maar Ovitrelle bedoelde... De rede dat ik pas na 18 dagen kan testen is dat de Decapeptyl die ik ook gebruikt heb de afbraak van het HCG in Ovitrelle vertraagd.

Nu is het duidelijk!! Hehe, pfff.

Ik vind het heel fijn dat ik ook gebruik kan maken van de dietiste/verpleegk die ik als stok achter de deur heb zeg! Mijn zorg was dat mijn gewicht anders de spuigaten uit zou kunnen lopen. Omdat ik voorheen veel sportte maar nu niet echt meer regelmatig is het advies meer (rustig) te gaan bewegen. Mijn eetpatroon was niks op aan te merken, mede omdat ik er zelf ook te veel van af weet.

Duszzz, es kijken of we de regelmaat er weer in kunnen krijgen.

x

Geplaatst

Oke duidelijk verhaal zo met de deca en de ovitrelle, maar ik begrijp nog steeds niet waarom jij alle hormonen en zo gebruikt die bij ivf gebruikt worden want dat is echt niet gebruikelijk bij iui ook niet bij onbegrepen onvruchtbaarheid.

dat is inderdaad fijn dat je bij hun dietiste gebruik kan maken, ik heb zelf vanaf afgelopen oktober tot en met januari bij dietiste gelopen en dat ging heel goed.

Ik at te weinig en had hele trage stofwisseling, dus daar verandering in gebracht en bijna 10 kilo afgevallen.

wil er nog wel 20 maar ja weet niet of dat gaat lukken :-)

X

Geplaatst

Dag dames!

Hier gaat het z'n gangetje. Ik ben met de pil begonnen. Het lijkt alsof ik me daar erg down van ga voelen. Een beetje alles negatief zien zeg maar. Raar gevoel. Misschien komt het wel niet door die pillen en zit ik gewoon even niet lekker in m'n vel. Maar ik heb het wel sinds ik die pil neem.

Fijn Medusa dat je weer kan beginnen. De laatste ronde!!!!

Nes, mijn dieet is ook weer naar de knoppen. Het is hier halen en brengen. Ik blijf aan de gang. Nu even geen moed!

Gisteren hadden we reunie van de onze samen bevallen cursus die we hebben gedaan. Dat was echt ontzettend leuk. Al die kindertjes die zo veranderen elk half jaar. Naar de kinderboerderij en naar de speeltuin geweest en daarna lekker nog in de tuin gezeten met z'n allen. En ook mooi om de verschillen te zien in de ouders en de opvoeding. En de reacties als een kind valt. Wij proberen zo min mogelijk te reageren om van Tuur geen huilebalk te maken. Maar er zijn ook ouders die het tegenovergestelde doen. Wat een verschil in mensen!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Je hoort het wel vaker hoor dat vrouwen er depri van worden van de pil, gelukkig is het maar voor korte tijd.

Hoelang moet je de pil slikken???

Ik lees het al in je handschrift.

Wat leuk die reunie, en ja je zal nu wel verschil merken ja in de opvoeding... :-)

Blijven jullie dat doen die reunies???

Nes hoe gaat het met je??

X

Geplaatst

Hey Medusa,

Het gaat eigenlijk wel goed. Afgelopen weekend in de tuin gewerkt maar stel je er niet te veel bij voor hoor! Haha! Ik ben net een oud wijf dat steeds moet zitten omdat ze moe is! Gisteren het hele huis gepoetst en gedaan......'s avonds pijn in mijn kop! We hebben wel lekker afleiding op deze manier. In het weekend op kraamvisite geweest en een heel mooi manneke in mijn armen gehad. Lekker kunnen beppen met mijn vriendin over 'zwanger-dingen'.

Ik vind het heerlijk om even niet aan mijn werk te denken, althans, het is wel in mijn achterhoofd en moet nog wel een en ander aan mensen bellen om mij voor te bereiden op gesprekken (rechtsbijstand ed). Voorlopig zie je mij er niet in ieder geval!

Momenteel hoop ik op positief bericht v.w.b. sollicitaties en hoop nog veel harder dat ik NIET ONGI wordt.. Ik heb nog steeds koppijn! Nou, straks ff yoga doen en dan kijken wat de dag ons gaat brengen. In ieder geval geen zonnetje vandaag :(.

Ik hoop voor jou dat jullie laatste IUI wonderen brengt! Suc6!

Geplaatst

Hallo Dames,

Na nu 6 dagen elke dag rond 11 uur op en neer naar het ziekenhuis te zijn geweest voor de Gonal-F injectie heb ik straks om 11 uur de 1e FM, dus duimen maar weer dat het allemaal goed is gegaan daar binnen. :gekruiste vingers 4

In ieder geval heb ik bijna geen last gehad van de allergie wel een kleine huid reactie maar als het daar bij blijft vind ik het prima :msn-wink:

Liefs Tabitha

Geplaatst

Hoi!

Ik had het ziekenhuis gebeld over die pillen. Maar ze hebben geen andere voor me. Ik moet gewoon doorzetten. Pfff. lekker, zo labiel als een vaatdoek.

De reunie was wel heel leuk en blijven we ook zeker doen.

Nes, spannend hoor! Ga je niet eerder testen?

Tabitha, spannend dat je weer bezig bent.

groet,

Jeanine

Geplaatst

ooo Thabita wat fijn dat je weer bezig bent, en helemaal dat je bijna geen reaktie heb van de gonal-f, hoop op 2 of 3 eitjes...

nes het einde nadert van week 2, erg spannend en ja jammer dat het geen mooi weer is, ben je al wel aan het solliciteren naar ander werk dan???

Jeanine, wat jammer dat er geen andere pil is, moet je je nog een maand zo voelen bah, het wordt allemaal wel zwaarder he het traject, het agat met meer moeite, zo ervaar ik hetzelf ook hoor.

Mijn vader zou vandaag opgenomen worden in het zh in duitsland en morgen de prostaat verwijderen, belde ze gister eind van de middag dat ze zijn vergeten de brief te versturen dat hij eerst nog cardiologisch onderzoek moest hebben, nu is de operatie voor nog onbepaalde tijd uitgesteld....

Ik had oppas geregeld voor Ilona, ze zou van donderdag t/m zondag naar mn schoonouders gaan, ja die hadden er zo opgerekend dat ze toch gaat, zit ik hier straks in mn uppie, vind dat wel ff vreemde situatie, maar ja voor iloan antuurlijk super leuk.

ik ben nog niet ongi, hoop dat het snel komt.

X

Geplaatst

Jeetje, balen zeg Medusa. Je vader zal er ook wel ziek van zijn. Zo'n operatie bereid je je toch mentaal op voor. En voor Ilona leuk, maar jij zit inderdaad alleen. Erg naar...

Inderdaad, het wordt mij ook steeds zwaarder. Soms denk ik om ermee te stoppen. Maar dat doe ik dan natuurlijk toch niet. Maar ik weet niet hoe lang ik dit nog mijn leven wil laten beheersen. Ik voel me zo kut met deze pillen dat niks meer leuk is. Ik zou het weekend een weekendje Zeeland gaan, en ik heb er gewoon helemaal gin zin meer in! Terwijl ik me er hartstikke op verheugde!

Pfff....

groet,

Jeanine

Geplaatst

@ Jeanine, balen zeg dat je zo reageerd op die pillen, ik hoop voor je dat dit van tijdelijke aart is.

@ Medusa, Jeetje wat een groffe fout van het ziekenhuis zeg, ik hoop dan ook voor je vader dat het niet al te lang gaat duren.

Nou ik ben net bij Carolien geweest voor de 1e FM, maar het is nog niet helemaal goed.

Heb wel aan de linkerkant 2 follikels zitten 1 van 10 en 1 van 11.

Nou moet ik vrijdag weer terug komen voor 2e FM, dus maar weer :gekruiste vingers 4 dat ze dan voldoende gegroeid zijn, tot die tijd weer elke ochtend om 11 uur naar het ziekenhuis voor de injecties.

Liefs Tabitha

Geplaatst

Wat verschrikkleijk voor je jeanine om je zo te moeten voelen, houd maar in je hoofd dat als je eenmaal zwanger bent het allemaal waard was.

Nou Thabita... toch 2 follikels.... nog ff laten groeien, maar de iui komt er weer aan :-)

Ik heb donderdag uitgangsecho, das dan weer fijn dat ik toch de klok op gelijk kan zetten wanneer ik ongi wordt, ik moet om 10.15 bij Judith zijn zal ik je wel mislopen tenzij het druk is.

ja erg balen voor mn vader, ze hadden in nederland in het zh ook over het hoofd gezien dat hij een liesbreuk heeft, daar zou hij dus tegelijkertijd aan geopereerd worden.

ja voor ilona en dr opa en oma erg leuk hin zien haar niet zo vaak wonen ruim 100km ver, maar ja ik in mn uppie vind het een raar idee.

XXX

Geplaatst

........net post gehad met de mededeling dat ik op gesprek mag komen voor een sollicitatie!!! Jippie! Dadelijk maar nix zeggen over het gebeuren want ik wil echt weg bij waar ik nu werk. Mijn bedrijfsarts wil toch niet dat ik het werk blijf doen wat ik nu doe (groepsleider jeugdgevangenis) als ik zwanger ben, duszzz. De baan waar ik voor ga solliciteren is casemanager in een volwassenen-gevangenis. Da's minder contact met gedetineerden.

Net yoga gedaan, een uurtje en moeoeoeoeo.....echt bizar!

Geplaatst

@ tabitha:

Meid! Hoe heb je dat volgehouden??? Iedere dag heen en weer voor de Gonal.... Hoe komt het dat je zelf niet prikt? Sorry, ben ff nieuwsgierig hoor. Ik vind het nogal wat..

Geplaatst

@ Medusa;

Ik denk niet dat ik jou vandaag zie neej, ik kom meestal pas rond 10.45uur binnen wandelen en dan ga ik ook meestal via de deur tegen over de fertiliteit assistentes naar binnen (mag eigenlijk niet maar ik wel)

Misschien komen we elkaar in de hal tegen, ik heb een grijs/zwart geblokte jas aan en een zilvere schoudertas en donker bruin haar (haha) dus als je me ziet en natuurlijk wilt spreek me maar aan hoor :P

@ Nes;

Ik ga voor je duimen dat je daar word aangenomen.

En jhaa hoe ik het vol hou...... ik hou maar in mijn hooft dat het voor een goed doel is, gelukkig woon ik 5 minuten lopen van het ziekenhuis af dus is het niet iedere keer een hele reis die ik moet maken.

En ik mag deze poging niet zelf prikken omdat ik zowiezo allergies ben voor puregon en ze nu dus gonal proberen om te kijken hoe ik daar op reageer, aangezien ik door allergische reactie in shok kan raken.

Gelukkig gaat het tot nu toe goed en heb ik geen allergische reactie en mag ik hoogswaarschijnlijk bij de eventuele volgende poging zelf weer spuiten.

Liefs Tabitha

Geplaatst

Hey Thabita, ik zag vanmorgen iemand met zo'n jas lopen maar die was bij gewoon de gyn ingang maar liep wel gewoon door, maar was wel eerder dan 10.45 ik dacht wel ff zou je het zijn.

Ik ga vanavond weer spuiten en dinsdag de fm, als deze poging mislukt mag ik gelijk aan de pil om dan ergens in mei de 1e ivf te hebben.

Ik ga zometeen nijmegen bellen voor afspraak zaad inleveren, dan is dat ook alvast gebeurd, en Michel bloed laten prikken.

Deze keer 100 e maar ben bang dat het ineens 4 follikels worden en dan mag de iui weer niet doorgaan, zit er dus over na te denken om toch iets minder te doen, maar ja dan misschien maar weer 1 follikel.... zucht wat is wijsheid dames.

X

Geplaatst

@ Medusa;

Jhaa ik was er rond half 11 al en dit keer ging ik ook via de gewone ingang erin en eruit haha dus ik denk dat je mij wel gezien heb jhaa.

En jhaa wat is wijsheid, ik zou gewoon doen wat Judith gezegt heeft en 100e spuiten, ze zegt het natuurlijk niet voor niks.

Ik moet morgen weer voor de 2e FM dus ben benieuwd, ik zal je dan helaas denk ik niet meer tegenkomen in het ziekenhuis hier, had het wel leuk gevonden om een persoonlijkte babbelen hihi

Liefs Tabitha

Geplaatst

oooo jammer hadden we elkaar kunnen zien.

Waren je follikels wat meer gegroeid????

waarom kunnen we elkaar niet meer tegen komen daar??? ga je weg bij dat zh???

ja misschien wel gewoon 100

X

Geplaatst

@ Medusa,

Ik heb geen echo gehad die heb ik morgen pas, ik loop alleen maar elke dag in en uit voor de gonal injectie en dan als ik geen reactie erop heb mag ik weer naar huis hihi.

Ik dacht omdat als bij mij morgen de follikels goed zijn heb ik zondag de IUI en dan kom ik dus 2 weken neit in het ziekenhuis. En aangezien jij als deze poging bij jou mislukt je door gaat voor IVF dan ga je togh naar Nijmegen ??

Liefs Tabitha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden