Ga naar inhoud

iui en 2 eitjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje wat een gedoe zeg, hoop maar dat de eisprong nog niet geweest is.

Bij ons in het zh is het minstens 16 mm om mee te doen voor de IUI.

Ja daar zit wat in dat het bij IVF weer een voordeel is omdat je meer spuit en laat maar lekker groeien, en nu moet er een "rem" op zitten

XXX

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heee Jeanine, als je het zat bent, en wie zou dat niet zijn in zo'n situatie, waarom laat je die IUI dan niet gewoon schieten? Ik las ergens dat je er van baalt dat je al je plannen volgende week moet ongooien. Ik heb ook wel eens een IUI gecancelled, hoor. Zeker als 't niet opschoot met het spuiten. Doen ze echt niet moeilijk over. Denk er maar eens over na.

Geplaatst

Deze IUI is afgebroken, ik zou uitkomen op maandag of hooguit dinsdag met de IUI en Michel komt dinsdagavond pas thuis, dus ja dat gaat niet lukken.

vanavond beginnen met de pil tot eind maart en dan half april de laatste iui, en dan spuiten met 100 inplaats van 75 ik had weer maar 1 eitje, de afspraak van de info avond enzo blijven gewoon staan.

Ik ga wel al een afspraak maken voor zaad onderzoek eind april, ben ik zwanger zeg ik hem gewoon af, ben ik niet zwanger dan hebben we gelijk dat onderzoek, anders duurt dat minstens 3 weken.

Jeanine, hoe zit het bij jou???

X

Geplaatst

Hoi,

Mijn eisprong was niet geweest. Ik was vandaag terug en gek genoeg leek die van rechts te zijn gekrompen tot 10 en die van links, die niet meer mee zou doen, is ineens 16. Ik snap er niks meer van. Maar goed, toen wilden ze voor maandag plannen, maar ik zat maandag lastig en vroeg of dinsdag te laat was. Nee, dat kon ook. Toen werd het toch weer maandag en daarna bleek een andere verpleegster gisteren een discussie met de arts te hebben gehad, dat het eitje maar beter iets groter kan zijn, dus toch gepland voor dinsdag. Ik heb nog gevraagd: ik vind (los van die afspraken) het het belangrijkste dat ik op het goeie moment ben! Niet dat dinsdag dadelijk wel mijn eisprong is geweest? Gezien mijn groei verwachten ze dat niet, dus gaat het dinsdag gewoon door.

Elliebellie, ik snap dat je dat zegt, maar dat kan ik dus niet. Als ik eenmaal bezig ben moet ik hem van mezelf afmaken. Hoe beroerd ik er ook van word. De laatste dagen trek ik die hormonen niet meer goed. Ik voel me steeds naar en hoofdpijn. Maar nog twee dagen, dan de pregnyl en dan gaan we voor de laatste poging!

Ze ging vandaag proberen uit te rekenen of ik voor mijn reisje 5 mei naar Londen nog de eerste ivf gehad kan hebben. Ik hoop het!!!

Hoe gaat het met jou Medusa? En Elliebellie?

groet,

jeanine

Geplaatst

Hey Jeanine, ik kom ook net uit het zh?! Ik had een afspraak om half 11 met Tatiana. Heb ik jou gezien? Moest jij nog naar het lab daarna en had je een grote, gebloemde tas bij je?

Medusa, aan de ene kant jammer dat je iui niet doorgaat, aan de andere kant: Soit. Je vervolgbehandeling is geregeld, toch?

Ik ben weer volop bezig met IVF, 2 eitjes, ja, heel schamel maar ja, 't is niet anders. De vorige keer was het er maar een.

Liefs!

Geplaatst

Medusa, wat klote voor je zeg! Weer een poging minder. Wat een gedoe toch allemaal hé! Klote/planningen!!!!

Moet dat zaadonderzoek voor ivf? Bij mij hebben ze het daar nog helemaal niet over gehad. Ik zou niet weten of wij dat nog moeten....

Elliebellie, ik was om 9.30. Dus dat was ik niet!

Hoe kan het dat je steeds maar zo weinig eitjes hebt? Ik hoop stiekem dat mijn kansen bij ivf groter zijn, omdat er veel eitjes zitten, die hopelijk met meer hormonen allemaal gaan groeien. Hoeveel hormonen krijg jij? En hoeveel eitjes zien ze zitten?

groet,

Jeanine

Geplaatst

@ Elliebellie, daar heb je wel gelijk in, maar ik zit nu in een trein die ineens stop gezet is en ik kan niet gelijk omschakelen, heb daar ff voor nodig.

Doen ze dat wel ivf met maar 2 eitjes???

Ja, inderdaad klote planningen, wordt er af en toe niet goed van.

Geen idee waarom zo weinig eitjes, eerder steeds 3 follikels super rond de 20 mm, en nu amper 1, en die was 13 mm

Er zat er nog 1 onder maar die was echt nog heel klein die meette ze niet eens.

Dus ga de volgende keer 100 spuiten en dan maar hopen op meer.

Wij moeten zaad onderzoek doen omdat bij de ivf de punctie en tp in ander ziekenhuis is, daar zijn wij nog niet geweest, Nijmegen. we hebben alle echo's en hormonen en zo gewoon in Ede.

Ja ik ga er ook vanuit en ivf dus veeel meer hormonen dat het goed gaat komen met de follikels.

X

Geplaatst

wij hebben de ivf ook in een ander ziekenhuis. Maar daar werkt dit ziekenhuis mee samen. Dus ik denk dat ze die gegevens gewoon doorgeven. Zou toch een beetje stom zijn om dezelfde onderzoeken te doen?

groet,

Jeanine

Geplaatst

Nijmegen en Ede werken ook samen, weet dan ook niet waarom bij ons wel bij jullie niet, gelukkig enkel zaad onderzoek en verder geen andere onderzoeken. das zo gepiept.

X

Geplaatst

Dan hoop ik niet dat wij dat ook nog moeten. Anders vertragen we wéér. Maar misschien is dat inderdaad maar een kwestie van zaad brengen en nog een keer kijken. Dat kan inderdaad snel.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Hoi, waarom ik zo weinig follikels heb? Ik wou dat ik het wist. Met al mijn iui's heb ik met 75ie puregon altijd minstens 1 mooi ei gehad op dag 11. Maar sinds de IVF blijft er niets van over, en dat terwijl ik 450ie menopur spuit per dag. Ik heb altijd het vermoeden gehad dat het door de decapeptyl komt, allicht voor een deel, maar in het ziekenhuis zeggen ze dat 't door mijn leeftijd komt en dat een andere behandelmethode geen zin heeft. Mocht deze derde IVF mislukken, dan wil ik naar Duitsland waar ze naar de persoon kijken en daar de medicatie op aanpassen.

Geplaatst

Waarom ben je van puregon naar menopur gegaan? En toen je iui deed, zag je toen wel meerdere follikels zitten op de echo (die dan gewoon niet willen groeien zeg maar)? of ook niet? En nu op de echo?

Jeetje, wat naar allemaal. Maar ja, naar Duitsland is ook een heel gedoe hé! Met reisafstanden enzo...

groet,

Jeanine

Geplaatst

Hoi, nee dan zag ik geen follikels op de echo die niet meededen, ik heb 't wel 1x gehad, toen was het er 1 die niet wilde ook niet groeien. Toen ben ik gestopt met de behandeling. De keer daarop kreeg ik 150ie puregon en toen had ik 5 follikels, dus die poging werd ook afgekapt. Nu heb ik er 2 met een goede afmeting, en 1 kleintje. Die zat er eergisteren nog niet.

Ze hebben me voor de IVF op menopur gezet 'omdat dat het protocol is bij oudere vrouwen'. Dat is nou precies de houding waar ik me zo aan erger. We doen het zo omdat we het zo doen en daarom. Niets ten nadele van de mensen van de IVF afdeling, maar die protocollen, bah.

Geplaatst

Ja, kan me voorstellen dat zeker als het bij jou net wat anders werkt dat je zat ben van de protocollen

Hoop dat die ene net die is die je nodig heb.

Doen ze geen icsi als je maar weinig follkels heb????

Ik heb net ff met mn zorgverzekering gebeld over hoe het zit met de vergoedingen, ik las namelijk net dat het bij KrisKras helemaal verkeerd loopt, verkeerd geinformeerd is en nu na 1 vergoeding alles al zelf moet betalen.

Wij hebben 5 complete ivf pogingen die vergoed worden, en de contracten lopen allemaal gewoon goed met de ziekenhuizen.

Hoe gaat het bij jou jeanine, morgen de IUI toch????

X

Geplaatst

Hoi,

Ik begrijp ook dat je gek wordt van de protocollen. Maar wat een gedoe om steeds naar Belgie te rijden. Maar ik lees meer mensen die het doen.

Hoe kom je aan 5 vergoedingen medusa? Heb jij een aanvullende die er 2 vergoedt? Ik heb er maar 4. 1 wordt vergoed uit de aanvullende verzekering. Maar ik denk dat ik het dan ook wel echt zat ben hoor! Ik zal eens lezen bij kriskas, want dat moet toch een oplosbaar probleem zijn lijkt me. Sowieso hebben we allemaal recht op 3. Alles daarboven is extra.

Ik heb gisteren de pregnyl gezet. Morgen om 8.00 zaadjes brengen en om 12.15 de inseminatie. Ik vind er lang tussen zitten. Normaal 2 uur. Maar ja, was beleid van het lab zeiden ze.

De laatste ronde!!!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Ik vind 2 uur al lang, wij kunnen na 5 kwartier het zaad altijd weer ophalen bij het lab.

Ja mijn aanvullende verzekering heeft er 2, dus totaal 5 en ff goed gevraagd of er bij die aanvullende niet 80 % maar vergoed word of zo iets, maar die extra 2 worden 100% vergoed.

Ik denk niet dat wij alle 5 gebruiken hoor, ja ligt eraan, als wij inderdaad Mei beginnen en steeds geen cryo's hebben dan ben je zo elke maand weer verder. dan wel alle 5.

Maar ben wel erg blij niet 3, want dat is echt een grote druk.

Succes meid morgen, hoop dat dit je geluk brengt... XXX

Geplaatst

Voor een speciale doelgroep zie ik. Wel superdeluxe hoor! Volgens mij zijn zij dan de enigen die zoveel vergoeden! Dat geeft je wel rust denk ik!

groet,

Jeanine

Geplaatst

ja volgens mij is het alleen voor millitairen en ex millitairen.

Michel was daar vanuit dienst al verzekerd en toen hij 2 jaar geleden uitdienst ging zijn we daargebleven ze zijn op veel punten erg scherp met de vergoedingen.

Ja geeft me inderdaad wel wat rust.

X

Geplaatst

Nou, ik ben weer lekker chargrijnig! Vanochtend moest Ruud om 8.00 zijn 'handeltje' brengen. Kwam hij kwaad terug en zei: sta ik daar eerst lang in de rij omdat ze te laat open gingen, ik dat spul goed warm houden, nemen ze het van me aan (veel te laat) en zetten ze het gewoon naast zich neer! In de kou! Vorige keer had hij natuurlijk al niet zo'n goed zaad, nu dus weer niet. Zeiden ze nu: er zat een vezeltje stof in. Daarom nu minder. Toen ik vroeg hoe het zat met dat lab, zei ze dat het kamertemperatuur mocht zijn en hoefde niet perse lichaamstemperatuur. Maar intussen hebben we hier dus twee keer véél slechter zaad gehad dan in Hilversum. Maar daar gaf je het rechtstreeks af in het lab en je zag dat ze er gelijk mee aan het werk gingen.

Maar goed, domper is was geweest. Toen kwam domper 2. In april kan ik niet de ivf hebben. Eerst was het dat ze mijn lijf toch een maand rust wilden geven. Later bleek de planning vol te zitten. Toen ik vroeg of ik dan ertussen mocht als iemand uitviel, kwamen ze terug op dat mijn lijf een maand rust moest hebben. Dinsdag hebben we gesprek met de arts. Ik ben het echt spuugzat. Ik zat daar bijna te janken, terwijl ik echt geen jankert ben. Nu kan ik dus pas rond 16 mei de punctie hebben. En dat is maar de vraag met mijn trage ei-groei! Bah, ik kots van het hele geplan. Ik had de neiging om daar keihard te roepen: IK STOP MET ALLES!!!! Maar ja, daar heb ik alleen mezelf mee.

Ze zijn verder hartstikke lief daar hoor. Maar die stomme regels. Ik weet toch zelf wel of mijn lijf het aan kan om gelijk door te gaan? Mijn lijf heeft gewone iui behandelingen gehad, dus die eierstokken hebben elke keer maar één eitje erin gehad. Laat me dan in elk geval hopen dat ik ertussen mag als iemand anders uitvalt. En dan zul je dadelijk ook nog zien dat we in mei toch opeens niet meer twee embryo'tje terug mogen zetten!

Kutzooi! Sorry hoor!

Geplaatst

Das inderdaad raar, wij leveren het ook gelijk bij het lab in en hun zeggen ook op lichaams temperatuur, ze gaan er ook gelijk mee aan de gang.

Nou inderdaad geeft je dat een raar gevoel, en helmaal als je dus weer matig kwaliteit zaad heb.

Nou zeg,bepalen hun dat je een maand rust moet hebben???? nou dat is inderdaad ook erg raar, doen hun tussen elke poging een maand rust???

Kan me goed voorstellen dat je ff fiks kwaad ben, en nu???

Mag jij dan 2 embryo's terug plaatsen en wil je dat ook???

Maar wat een gezeur en zoooo die regeltjes getver.

XXX

Geplaatst

Inderdaad. Na elke poging een maand rust. Zo ben je over 80 jaar nog bezig! Maar goed, dinsdag horen we meer. Ik wil echt twee embryo'tjes terug. Boosheid is een beetje gezakt. Ik kan er toch niks mee. Heb er ook niks aan.

Hoe gaat het bij jou?

groet,

Jeanine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden