Ga naar inhoud

iui en 2 eitjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Je mag nu toch stoppen met de utrogestan??? wij wel zodra we positief testen.

Ik maak me ook niet druk als er geen cryo's zijn, als er maar 2 goed genoeg zijn om terug te plaatsen, ik ben er niet zo zeker van hoor dat het in ene lukt, eerst maar alles ff afwachten.

X

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik had nog nooit meegedaan aan een wachtbankje. Dit was mijn eerste keer. misschien brengt het geluk...?!

Ik moet door met de utrogestan totdat ze hartactie hebben gezien. Er zijn zelfs ziekenhuizen waar je het de eerste drie maanden moet gebruiken. Ik blijf het raar vinden al die verschillende protocollen...

Geplaatst

hihihi wie weet heeft het je geluk gebracht :-)

Ja ik vind het ook raar veel verschillende protocollen en manieren, wij zodra we positief testen stoppen met de utrogestan, tenzij cryo dan tot en met 12 weken.

Geplaatst

Spannend hoor! En je mag testen op de 27ste zeker? Ik denk dat je dan al stiekem gaat testen op de 22ste, dan weten tegelijk of jij zwanger bent en of wij een tweeling krijgen!

7 follikels is goed hoor! Ik had er opeens op het laatst nog een paar extra. Dat kan bij jou ook nog gebeuren...

Geplaatst

hahaha ik denk dat ik al op de 20e of 21e test vanaf wd8

o ja dat klinkt ineens dichtbij je echo :-) errrrg spannend, hoe voel je je??

X

Geplaatst

Ik voel me eigenlijk hartstikke goed. Ik had verwacht dat ik al misselijk zou zijn nu mijn hcg hoger is. Maar nog niks... Alleen droom ik veel. Zal ik normaal ook wel doen, maar nu weet ik ze nog. Eigenlijk vanaf het begin dat ik zwanger was...

Geplaatst

Super dat je niet misselijk bent, volgens mij ligt dat niet aan de hoeveelheid hcg maar net wat de hcg bij je doet

vanmiddag word ik gebeld wanneer ik de punctie heb.

Geplaatst

SPANNEND!!!!! Heb je zenuwen? Valt reuze mee hoor. Bij mij was het zo voorbij en gewoon een plof gevoel een beetje. Niet te druk over maken!

Geplaatst

Terug na een korte radiostilte:-)

Nog even geduld dus voor jou Medusa, wachten duurt dan lang he! Spannend hoor!

Dinsdag was ik in het ziekenhuis voor een FM (3e IUI), 2 blaasjes van 19 en 22, zagen er goed uit en het slijmvlies in de baarmoeder is ook mooi aangegroeid. 's Avonds werd ook nog eens de ovulatietest positief! Dat was voor mij wel even de bevestiging dat mijn lichaam de eisprong ook zelf kan laten komen en niet afhankelijk is van Pregnyl;-) Na die test uiteraard nog een test gedaan voor de zekerheid, want dit betekende wel dat ik woensdag dus al de inseminatie zou moeten krijgen. Ik aan de slag met de Pregnyl... breekt de ampul! En natuurlijk was het de laatste die ik had. Via de avond-dienst-doende huisarts toch nog een nieuwe ampul weten te krijgen bij een apotheek in een dorp verder. En gister dan de inseminatie (op mijn werk heb ik deze keer gezegd dat ik even naar huis moet omdat de dakdekker het dak komt reparereren, en iedereen gelooft dat ook gewoon!) Wel gek als je terugkomt met 30 miljoen zwemmers in je en collega's vragen of het dak goed is gerepareerd haha.

Maar kortom: ik zit nu op wachtdag 2, dus het aftellen kan weer beginnen. 3x is scheepsrechts zeggen ze toch?

Medusa: succes!

Jeanine: wanneer weet je nou of het een tweeling is??

Geplaatst

Terug bij af........ben van het 12 weken bankje afgevallen. De echo liet ons vanmorgen zien dat het vruchtje er een week geleden mee gestopt is te groeien.

Duszzzz, nu de bloeding afwachten, dinsdag naar een andere arts om extra bevestiging van het feit te krijgen en kijken hoe nu weer verder.

Geplaatst

Oh, Nes, wat een vreselijk naar bericht!!! Wat een ellende. Ik vind dat zo raar dat een vruchtje dan zomaar stopt. en het maakt mij ook weer bang en onzeker voor de eerste echo. Heel veel sterkte Nes.

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

11 juni om 11 uur! Wat een goeie datum en een goeie tijd! Leve de 11! Is ons geluksgetal en geef het je vast even te leen voor morgen. ik voel dat het hem gaat worden hoor! Je komt ook lekker op het februari-bankje erbij. Met lekker twee kanjers in je buik!!!!

groet en als ik je niet meer spreek/lees/zie, dan wens ik je héél veel succes en ga aan je denken om 11.00!

Geplaatst

Dank je wel :-) ik hoooooooooooooooop ook zo dat het deze keer lukt, hoop dat er volgende week 2 toppers terug geplaatst krijg

prettig weekend, en ik schrijf morgen hoe het gegaan is.

X

Geplaatst

De punctie viel best tegen, rechts was inprincipe goed te vinden en voelde ik de prik ietsjes en daaran het duwen van de echo.

Links was niet te vinden, heeeel hard moeten duwen en met de echo draaien, later een 3e verpleegster erbij gehaald die ook met beide hard moest duwen op mn buik en lukte het nog niet, toen hebben ze de punctie door mn buik gedaan, we hadden geluk dat we die arts hadden want bijna niemand doet puncties door de buik, mochten we weer punctie nodig hebben moeten we dit van te voren aangegeven dan krijgen we weer die arts.

Waarschijnlijk heb ik verklevingen in mn buik waardoor die eileider diep en vast ligt.

Er zijn 6 mooie eitjes gevonden en het zaad was goed, maandag worden gebeld of er bevruchting is geweest en dinsdag de tp.

Ik ga zo lekker naar bed, ben heel beroerd geworden van de morfine.

X

Geplaatst

Jeetje Medusa, dat klinkt niet fijn! Ga inderdaad maar lekker bijslapen. En laten we hopen dat er 6 mooie bevruchtingen komen!!! Ik ga voor je duimen!

groet,

Jeanine

Geplaatst

he medusa.

wat balen dat ze de ene kant niet normaal bij konden

maar gelukkig wel 6 eitjes.

hoop dat ze allemaal bevrucht gaan worden.

duim voor jullie op een mooie uitslag.

doe lekker rustig aan meid.

ik hou je in de gaten.

liefs

Geplaatst

Dank je wel Angel :-)

Morgen worden er 2 terug geplaatst we hebben 5 embryo's, maar ze zei wel dat het niet vaak voorkomt dat er ingevroren kan worden dus waarschijnlijk geen cryo's, maar ben nu toch errrrrrrrrrrrrrg blij

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden