Ga naar inhoud

iui en 2 eitjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

De grote dag Medusa. Sterkte met je eerste spuit...

Ik heb gisteravond om 18.00 de laatste decapeptyl en puregon gezet. Later om 00.30 de pregnyl.. Ik vind het ontzettend spannend! Vanavond komt mijn moeder om op Tuurtje te passen morgen.

groet,

Jeanine

Geplaatst
Jeetje Jeanine, ik val bijna van mn stoel.... wat een hoop eitjes wie had dat ooit gedacht. wat goed zeg nou dat moet toch helemaal goed komen lijkt mij.

Nes, inderdaad wat rot je dat je je zo voelt, en ja dat aankomen zo ben ik ook aan mijn kilo's gekomen ik slikte toen risperdal, ben er 30 kilo van aangekomen, ik slik nu amytripteline ( als ik het goed schrijf ) en ben daar geen gram van aangekomen gelukkig.

Wat is een segway????

En zijn die kwaaltjes die je voelt puur van de bollen of kan dat ook van eventueel zwanger zijn???

Tabitha, hoe gaat het met jou??? ben je alweer aan het spuiten???

XXX

Hey Medusa,

Allereerst veel succes vandaag!

Wij zijn weer terug van weggeweest. Dat weekje vakantie heeft gelukkig ook wat afleiding gegeven. Die tocht op een Segway was superverslavend! Een Segway is een transportmiddel op 2 wielen. Ik verwijs je graag naar internet.....je moet het zien, en doen!

De eerste dagen van mijn vakantie voelde ik mij niet fit maar is wel wat beter geworden. Ik heb nog steeds erg gevoelige borsten; vooral 's avonds als ik mijn bh uit doe!

Vandaag de laatste bollen d'r in (ik ben toch maar 1 in de ochtend en 2 's avonds in gaan brengen) en a.s. donderdag kan ik weer testen.

Morgen moet ik weer werken, bleeeehhhhh, maar gelukkig werk ik nu maar 3 dagen per week.

Ik ben benieuwd hoe je het allemaal ervaren heb vandaag..

Grtz Nes

Geplaatst

Spannend Nes nog een paar dagen en dan weet je het, en lekker die afleiding en een leuk weekend heb.

ik zal eens op internet kijken.

De meeste hebben met IUI geneens bollen, dus elke bol die jij inbrengt is sowieso al meer.

Jeanine, oooooo wat spannend bij jou, ik ben zooo benieuwd, ik zou dood zenuwachtig zijn.

Ja vandaag voor mij DE dag dat ik ga starten met de deca, ben hier al zenuwachtig voor :-)

Succes morgen Jeanine

X

Geplaatst

de 1e deca zit erin het viel me mee, wel wat lastiger dan pregnyl, maar deed geen zeer.

voel wel gelijk wat raars door mn buik.

succes morgen jeanine x

Geplaatst
de 1e deca zit erin het viel me mee, wel wat lastiger dan pregnyl, maar deed geen zeer.

voel wel gelijk wat raars door mn buik.

succes morgen jeanine x

@Medusa, geloof mij...het spuiten went, echt waar!

Geplaatst

ik ben natuurlijk al wel de puregon en pregnyl gewend, het is dus alleen ff de deca wennen, en nu ik weet dt die mee valt komt het goed :-)

hoe gaat het met jou, voel je al wat???

X

Geplaatst

@ Jeanine;

Jeetje wat goed zeg zoveel eitjes !! Heel veel suc6 met de punctie vandaag !!

@ Medusa;

Hoe gaat het nou je de eerste spuit heb gezet voor ivf ?

Ik ben nog niet aan het spuiten wij laten tussen elke behandeling een cyclus zitten en ik ben nog niet ongi dus is het eerst daarop wachten en dan gaan we weer beginnen als het goed is.

Donderdag heb ik de afspraak bij Judith en dan weet ik weer meer.

Liefs

Geplaatst

ja het viel me mee de 1e spuit, had verwacht dat het echt zeer zou doen maar voelde er niets van moet alleen iets hader duwen dan de pregnyl.

Spannend donderdag, ben benieuwd wat eruit gaat komen.

Jeanine, hoe is het gegaan vandaag???

X

Geplaatst

Nou, het is mij 100% meegevallen! Vanochtend na het pilletje valium werd ik al een beetje draaierig en wazig en na de spuit was ik helemaal rustig. Het prikken ging me ook boven verwachting goed. Een paar doffe steken, maar niet echt heel erg. Richting einde wordt het wel vervelender dan de eerste eiblaasjes, maar het was goed te doen. Ze hebben 19 follikels geprikt en er zijn uiteindelijk 14 goede eitjes uitgekomen. Ruuds zaad was dit keer ook boven verwachting goed. 5,5 miljoen. Vorige keer 400.000 dus wel een wonderbaarlijk verschil. En dus gaan we toch voo de ivf en niet voor de icsi.

Ik kan niet wachten tot woensdag. Dan kan ik bellen hoe laat de terugplaatsing is donderdag. Spannend!

En nu ga ik met m'n benen de lucht in en uitrusten. Een beetje wazig voel ik me nog wel. En een druk in mijn buik. Maar ook te doen. Nu heb ik de eerste utrogestan bollen erin. Maar toen ik naar de wc ging leek het al alsof het eruit kwam. Mijn moeder had het geweldige idee om een tampon er achteraan te duwen. En dat voelt wel lekker eigenlijk.

Medusa, de decapeptyl is inderdaad een dikkere spuit. Die moet je net wat harder doordrukken. En misschien ga je wat meer hoofdpijn krijgen. Hoeveel puregon moet je erbij gaan spuiten?

groet,

Jeanine

Geplaatst

Hey Jeanine, ik val weeeer van verbazing van mn stoel af, WAT EEN HOOOOOP follikels zeg, jeeeeeeeetje wat ontzettend goed zeg.

En wat ontzettend fijn dat het mee viel, nu maar afwachten.

Dat spul wat eruit loopt na die bollen moet eruit lopen, dat is het omhulsel wat smelt waardoor de inhoud van het bolletje opgenomen wordt.

De utrogestan zelf verlies je niet, ze zeggen dat je het beste inlegkruisjes of maandverband kan gebruiken om het op te vangen.

succes en maar op 2 heele mooie embryo's donderdag

Ik heb nog geen last van de deca, maar is nog wel kort he, pas 1 keer gespoten

XXX

Geplaatst
ik ben natuurlijk al wel de puregon en pregnyl gewend, het is dus alleen ff de deca wennen, en nu ik weet dt die mee valt komt het goed :-)

hoe gaat het met jou, voel je al wat???

X

@ Medusa, ik voel erg pijnlijke borsten, zijn ook best groot (en ik heb al een FF cup..) Vorige keer hielden die pijnlijke borsten na 2 weken op. Het lijkt of ik nu heeeel af en toe wat krampjes voel in mijn onderbuik. Maar dit kunnen ook mijn darmen zijn.

In ieder geval kan ik niet meer op mijn buik slapen, hahaha!

Geplaatst

Vraagje:

Mijn vriend had deze maand 2,2 miljoen 'gewassen' zaadcellen. Is dit nou goed of niet?? Ik weet dat het er meer dan 1 miljoen moeten zijn voor de IUI. Hij had het weekend voor de IUI wel een paar biertjes gedronken; het was n.l. koninginnedag...

Geplaatst

oooo das spannend, kan positief zijn wat je voelt.

ik heb eerlijk gezegd geen idee of dat veel is, Michel drinkt van te voor ook altijd gewoon zn biertjes en het heeft nog geen invloed gehad.

Zijn zaad is altijg gewoon heel goed dus kijk ik er verder niet naar.

hoop op positief nieuws donderdag :-)

Geplaatst

@ Jeanine,

Jeetje wat goed zeg zoveel eitjes !!! Spannend allemaal zeg.

@ Nes,

Spannend ik lees dat je donderdag mag testen ?? Ik zal iig voor je duimen !!

Geplaatst

Medusa, ik viel inderdaad ook van mijn stoel van de hoeveelheid! Gelukkig!

Nes, ga je donderdag testen? 2,2 miljoen is best goed volgens mij. Ruud had eerder 400.000. Toen dachten ze dat we voor icsi moesten gaan. Nu had hij 5,5 miljoen!

Dus Nes, goede moed houden hoor!

Tabitha, jij 19 mei de evaluatie. We hebben allemaal donderdag een grote dag!

groet,

Jeanine

Geplaatst

oh, en ik heb die tampon er toch maar uitgehaald. Ruud zei ook al: dan gaat al het spul dadelijk in de tampon en niet bij jou op de goede plek. Dus nu maar gewoon zonder iets. Zal wel genoeg blijven zitten moet ik maar denken.

Geplaatst

@ Jeaninine, ja het is beter geen tampon te gebruiken. Er kunnen op die manier ook makkelijker ontstekingen ontstaan. Die hulsjes moeten er toch uit.

Vannacht erge krampen gehad. Tot op het misselijke af. Dit gevoel heb ik ook als ik mijn menstruatie krijg (pms, heb ik toen de Prozac uiteindelijk voor gehad). Ik vermoed dat het een dezer dagen gewoon gaat doorzetten.... Borsten zijn ineens ook minder gevoelig en had alle signalen die ik ook heb als ik gewoon ongi moet worden, dusszzz

Geplaatst

Morgen om drie uur terugplaatsing!!!! Hoe alles gegaan is hoor ik morgen pas, maar in elk geval krijgen we een minimensje terug!!!!

Nes, hoe gaat het?

Medusa, valt het je mee? Nog geen hoofdpijn?

Geplaatst

Ooooooo spannend meid, worden er 2 geplaatst of hoor je dat ook morgen pas??

Nee nog geen hoofdppijn, heb wel een beetje wazig gevoel in mn hoofd na het spuiten, hoop dat het hierbij blijft

Nes???

Tabitha succes morgen met je gesprek...

XXX

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden