Ga naar inhoud

iui en 2 eitjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goed hoor! Gisteren koud gespoten (vergeten uit te leggen en ik moest weg) en die voelde ik toch wel. Vandaag inderdaad eerder eruit gelegd en deze ging heel goed. Alleen moet je wat harder doorprikken dan bij de puregon. Ik denk dat het naaldje wat dikker is. Verder nog geen bijverschijnselen/werkingen.

Morgen gaan we Tuurtje naar mijn ouders in Limburg brengen. Donderdag gaan we met 16 mensen naar Londen. Zondag pas weer terug. Ik spuit me dus lekker door de vakantie heen en maandagochtend moet ik om 9.00 weer in het ziekenhuis zijn. Dan schiet het al lekker op. Ik ben erg benieuwd. En vindt het wel fijn dat ik tussendoor lekker weg ben.

Het zal evengoed vreemd zijn. Dit is de eerste keer dat we zonder Tuur weg zijn. En dat we hem dus echt vier dagen bij opa en oma brengen. Toch wel vreemd en een beetje eng.

Jij nog nieuws?

groet,

Jeanine

Geplaatst

Oke, fijn dat het spuiten meeviel, durf ik ook wat beter :-)

ja je moet er aan denken de spuit optijd uit de koelkast te halen, hoelang van te voren heb jij gedaan???

Ik ga zometeen mn recepten ophalen.

Ik zie ineens aan je handtekening dat jij het korte protocol?? heb

Ik moet veel langer spuiten, als ik 15 mei ga spuiten met de deca word ik ook nog na een dag of 10 ongi en dan net als de iui op cd3 puregon gaan spuiten.

Wij hebben lange protocol en ook nog elke maand een wachtmaand.

Ja lastig he Tuur wegbrengen, ik moest echt slikken en was dolblij dat ik haar weer op kon halen.

maar wel leuk dat jullie weekend weg gaan,en de spuiten gaan mee??? wel lastig om daar in Londen aan te moeten denken.

Ik zie ook dat het waarschijnlijk icsi wordt bij jullie??? het scheelt dat ze dat op het moment van de punctie kunnen bepalen wat het wordt.

Mijn vader is gister geopereerd, alles is goed gegaan, hij had ook een dubbele liesbreuk.

Vrijdag krijgt hij de uitslag van de tumor, morgen ga ik naar duitsland en zaterdag ook.

Als Michel 19 mei thuis komt gaan we misschien 2 weekjes op vakantie, naar Arnhem hihihi, dat ligt dicht bij ons, maar dan kan ik gewoon naar het zh tussen door voor fm's en als de punctie er is in de tijd dat we daar zijn zijn we er ook makkelijk.

xxx

Geplaatst

Hallo meiden!

Terug van weggeweest... Momenteel weer in mijn wachtweken. Ik moet zeggen dat ik nu veel minder last heb van bijwerkingen.....;) Misschien minder werkstress????

Geplaatst

Pfff, nou de bollen beginnen hun (bij)werk(ingen) weer te doen...........ik lijk en voel me net een opgeblazen kikker. Een aantal broeken van vorig jaar krijg ik ineens niet meer dicht. Hier baal ik echt stevig van, mede omdat ik loop te hijgen als een paard bij enige vorm van inspanning en moe ben! Sorry voor het geklaag maar ik moet het even kwijt. Nu ik even van een korte vakantie geniet, wilde ik dat ik meer fut had, grrrrrrr.

Maar ja, het hoort er allemaal bij...............

Geplaatst

Daar zijn we ook hiervoor he, om ff lekker te kunnen klagen hoe de ww verloopt :-P

Maar erg balen dat je je zo voelt, echt rotbollen, ik zie er ook verschrikkelijk tegenop.

Maar je 1e week zit er weer bijna op, dan de verschikkelijk 2e week.

X

Geplaatst

Hoi Jeanine, hoe was jullie weekend Londen??? en een weekend zonder Tuur???

Morgen heb je fm toch?? ben erg benieuwd XXX

Geplaatst

Hoi hoi!

Nes, vervelend dat je je zo slecht voelt! Nog even volhouden!

Wij hebben een heerlijk weekend gehad in Londen. Prachtig weer, lekker eten, fijn gezelschap en leuke dingen gedaan. Met Tuurtje ging het ook goed bij opa en oma. Ze hebben alledrie volop genoten. En ik moet eerlijk zeggen dat wij dat ook hebben gedaan. Hoe zeer dat mannetje ook bij ons hoort, was het toch ook lekker om eens lekker niet te hoeven zorgen, 's avonds een drankje te doen en fijn met z'n tweeen optrekken. Maar toen we hem weer zagen waren we natuurlijk hartstikke blij!

Vanochtend had ik meting. Het zag er erg goed uit volgens de gynaecoloog. Het baarmoederslijmvlies zag al heel mooi uit, beide eierstokken hadden genoeg eitjes en een aantal zijn er ook al goed aan het meegroeien. Woensdag volgende echo! Het gaat eigenlijk beter dan ik had verwacht. Normaal moest ik eindeloos wachten op één eitje, nu zijn het er al meerdere!

En jij Medusa? Klaar voor de start volgende week?

groet,

Jeanine

Geplaatst

Wat heerlijk dat jullie zo'n weekend gehad hebben, en Tuur heeft uiteraard genoten bij opa en oma.

Hebben ze gezegd hoeveel eitjes er al zaten??? wat goed dat het meevalt zeker met de ervaring die je heb met de eitjes van iui.

Ben zo beniuewd hoe het gaat.

Ja, ik ben er klaar voor maar begin wel beetje zenuwachtig te worden, wat kriebels in mn buik.

X

Geplaatst

Er zaten er volgens mij een stuk of 8 in elke eierstok. Waarvan dacht ik ongeveer 4 al aan het groeien waren. Ze zei dat ze goede hoop had dat er nog meer gingen meegroeien. Morgen weet ik meer!

De zenuwen herken ik wel ja...

groet,

Jeanine

Geplaatst

Zo wat goed zeg, jeetje dat na zo slecht resultaat amper 1 eitje bij de iui, spannend morgen.

Ja dat zal je wel herkennen met de zenuwen,ik moet zeggen dat ik er nu vrij vaak per dag er aan denk al is het maar ffies.

X

Geplaatst

@Jeanine, lekker dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad! Suc6 met de punctie volgende week..

Sinds 2 dagen heb ik besloten om maar 1 bolletje, 2 maal daags erin te stoppen. Die dikke buik, spiervermoeidheid (snel kramp) en vooral gehijg en benauwdheid ben ik echt beu. Ook met mijn prozac ben ik al aan het minderen want de kilo's zijn eraan gevlogen. Die slik ik sinds van de week ook nog minder (halve per dag).

Volgende week wil (moet) ik weer gaan bewegen maar zo wordt het allemaal niks.

Morgen gaan we in Straatsburg op een Segway de stad bekijken. Dat scheelt enden lopen...en is leuk!!

Geplaatst

Nes, vervelend joh, al die rotgevoelens! Ik ben benieuwd hoe mij die bolletjes gaan bevallen.

Ik had vandaag weer echo. Er zaten er een stuk of 9 en 10 aan elke kant. Waarvan per kant 4 á 6 aan het meegroeien zijn. Ze gaat er vanuit dat het een goeie score gaat worden. Zondag, maandag of dinsdag de punctie. Dat weet ik vrijdag definitief.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Jeetje Jeanine, ik val bijna van mn stoel.... wat een hoop eitjes wie had dat ooit gedacht. wat goed zeg nou dat moet toch helemaal goed komen lijkt mij.

Nes, inderdaad wat rot je dat je je zo voelt, en ja dat aankomen zo ben ik ook aan mijn kilo's gekomen ik slikte toen risperdal, ben er 30 kilo van aangekomen, ik slik nu amytripteline ( als ik het goed schrijf ) en ben daar geen gram van aangekomen gelukkig.

Wat is een segway????

En zijn die kwaaltjes die je voelt puur van de bollen of kan dat ook van eventueel zwanger zijn???

Tabitha, hoe gaat het met jou??? ben je alweer aan het spuiten???

XXX

Geplaatst

Ja, ik ben ook hartstikke blij dat eindelijk eens een keer iets goed gaat! Al dat gehannes elke keer!

Zondag mag jij beginnen hé Medusa! Spannend hoor! Ik ben zóóóóoooooooooo benieuwd morgen wanneer ik de punctie krijg...

Geplaatst

Nou inderdaad dat er eens een x wat goed gaat inplaats van eindeloos blijven spuiten voor 1 lullig eitje, ben ook erg benieuwd en hoe je het gaat vinden enzo.

Ja zondag ga ik beginnen, word echt met de dag zenuwachtiger, het heeft nu al meer impact dan iui :-)

Geplaatst

Hallo!

Goed nieuws hier. Maandag de punctie. Ze wilde nog één dag laten groeien. Ik had er nu 5 die zo goed als klaar zijn, met een beetje geluk maandag 3 erbij, dus totaal 8. Maar het kon ook nog wel eens zo gaan dat ik er opeens 12 zou hebben zei ze. Ach, Voor mij zijn 5 al genoeg. Daar zullen dan toch wel 2 goeie embryo'tjes uitkomen denk ik?

Wel spannend hoor de punctie. Een valium meegekregen en ik krijg nog een spuit. Ik hoop maar dat ik dan lekker ver weg ben...

groet,

jeanine

Geplaatst

Jeetje wat goed, en wat SPANNEND de punctie komt eraan. ben je zenuwachtig???

Wij moeten trouwens oxazepam slikken als we de punctie hebben de avond ervoor en de ochtend van de punctie, inplaats van de valium.

Nou jij zit volgende week alweer in de ww maar dan met 2 embryootjes :-)

Geplaatst

Ik moet je ook zeggen dat ik het wel hartstikke spannend vind. Dat zei ik ook tegen haar. Toen zei ze: heb je een lage pijngrens? Ik zei: volgens mij niet. Toen vroeg ze: hoe lig je bij de tandarts? Ik: nou, daar noem je nou net zo'n voorbeeld. Ik beval liever nog een keer dan dat ik naar de tandarts ga. Daar lig ik me toch altijd een partij verkrampt! Toen keek ze wel even bedenkelijk haha. Ik blijf het raar vinden dat in andere landen die punctie onder narcose gaat en wij al die stress moeten ondergaan. Maar goed, we gaan ervoor! Hoe eng ik het ook vindt, ik ben ook zóooooooooooooo blij dat het eindelijk zo ver is! Ik kan niet wachten tot ik er twee binnenboord heb!

Die decapeptyl geeft me trouwens wel 's avonds hoofdpijn. Dat je het maar vast weet...

groet,

Jeanine

Geplaatst

Nog noooit gehoord dat ze in het buitenland de punctie onder narcose doen, hoop dat het erg gaat meevallen en dat er 2 toppers aan boord komen.

Ja kan me voorstellen dat je blij bent dat het zover is.

ooooo en die zenuwen brrr kheb ze nu al, maar ook wel sterk het gevoel dat we veeeel meer kans maken nu, heeeel eerlijk gezegd heb ik best wel hoop dat het de 1e keer gaat lukken, en jij??

Geplaatst

Ik eigenlijk ook. Maar ik probeer dat in te perken, omdat ik zo bang ben voor de teleurstelling later. Maar eigenlijk ben ik stiekem in mijn hoofd al een beetje zwanger. Klinkt heel raar, maar ik denk dat ik zóveel meer kans heb omdat de visjes gewoon het eitje niet konden vinden omdat het er zo weinig waren. En nu komen klare embryo'tjes in mijn baarmoeder die bewezen heeft een goed bedje te zijn. Maar ik ben zo bang dat ik nu zoveel hoop heb dat de teleurstelling enorm zal zijn. Bij de iui's had ik eigenlijk bijna geen hoop, dus viel het enigszins mee (hoe je dat dan ook wil noemen...) Maar stiekem heb ik net even uitgerekend dat als het deze keer lukt, ik 5 februari uitgerekend ben. Of ongeveer drie weken eerder mocht het een tweeling worden. Rond dezelfde tijd als met Tuurtje dan... Die is van 23 maart.

Pfff. Voor jou ook spannend hoor! Jij mag zondag ook lekker beginnen!

Geplaatst

Ja zo denk ik ook, niet dat ik een idee had waarom het niet lukte, want daar heb ik echt geen idee van.

Maar probeer ook niet zoveel te denken en te hopen ondanks dat ik het wel doe inderdaad vanwege de terleurstelling.

Ja joh echt zenuwachtig voor zondag, dan gaat mijn ivf echt van start.

maar eerst jij, jij bent dan alweer uit de ww....

Geplaatst

Jij begint zondag, ik heb donderdag terugplaatsing. Dus jij begint eerder dan dat ik in de wachtweken zit. Maar we lopen toch een klein beetje samen vind ik ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden