Ga naar inhoud

iui en 2 eitjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou meiden, ik ben even bij gaan lezen. Wij waren een weekendje weg en daarin ben ik hartstikke ziek geworden. Ik dacht van iets verkeerds te eten. Maar toen ik dinsdag weer opnieuw over begon te geven heb ik toch maar even de dokter gebeld. Hij dacht dat het een virus moest zijn, anders was het allang weggeweest. Maar goed, ik had dus zelfs geen puf om achter de computer te komen. Maar ik ben weer terug!

Wat een slecht nieuws hier voor Nes. Balen hoor! Medusa en Tabitha, voor jullie gaan we duimen nu!

ik heb gisteren mijn medicijnen gekregen voor de ivf. Wat een bulk zeg! Ongelooflijk dat dat allemaal je lijf in moet in een paar weken. Ik blijf me soms toch afvragen wat de gevolgen niet kunnen zijn van al die hormonen op lange termijn....

groet,

Jeanine

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Jeanine, wat ablen dat je zo ziek bent geweest, dan heb je inderdaad geen energie voor niks heb het vorig jaar ook gehad.

Hoe gaat het met de pil en je stemming???

Ik was gister toch labiel niet normaal, dat heb ik nooit gehad, Michel had de was gisteravond gedaan wat in mijn ogen ( was ook niet goed ) niet goed was, ik ging me uit me plaat, stond te trillen janken kon ik nog net inhouden en voelde me compleet opgefokt deuren smijten je kent het wel, getver.

Ik hoef waarschijnlijk niet aan de pil als deze poging mislukt, we zouden net uit kunnen komen met eind april ongi en dan eind mei de punctie en tp en dan is michel nog net thuis, maar bij de info avond dinsdagavond is het met mn eigen gyn en dan gaan we dat samen vast ff uitpuzzelen.

Jeetje echt zoveel hormonen, dat zijn wij natuurlijk niet gewend met iui, alleen de puregon en pregnyl.

Ze starten standaard met 150 puregon maar ik ga overleggen om met 200 te starten omdat ik niet echt meer reageer op puregon.

Spannend Jeanine, als het goed is gaan we tegelijk op met de ivf.

ja weetje in de jaren 70 gaven ze vrouwen tegen mk's DES en de kinderen die daaruit geboren zijn zijn onvruchtbaar en dan denk ik ook wel eens wat zal dit doen. de 1e geboren ivf kindje is nu rond de 30 dus ze weten nog niet uit ervaring wat het op langer termijn doet, maar de wetenschap staat veel beter dan de jaren 70 om nu al wat meer te weten hoe het op langer termijn werkt.

Thabita jij bent alweer op de helft spannend week 2 gaat weer in.

XXX

Geplaatst

Hoi,

Toen ik ziek was, was ik sowieso lamlendig, dus dan merk ik niet echt iets extra's van de hormonen. Maar toen het lichtelijk weer beter ging, heb ik ook weer zo'n uitbarsting gehad zoals jij had met de was (die gewoon niet goed is en wat helemaal los staan van je hormonen ;-)!!!!) . Ik heb zelfs bij een hotel gestaan en gevraagd wat het kostte. Maar 100 euro was me toch wel te gek voor zo'n bui haha. Daar kan ik ook moeilijk tegen nu hoor. Als ik het ergens niet mee eens ben en ik reageer ergens op dan wordt gelijk geroepen: oh, dat zijn de hormonen. Terwijl ik zonder hormonen dezelfde mening zou hebben!!! Maar je zal het wel kennen met je was....

Maar goed, het is allemaal wat gezakt nu. Ik moet je wel zeggen dat ik aan het twijfelen ben of we niet gewoon één poging alles of niets doen. Ik vind het toch wel allemaal erg veel en heftig. Die pil werkt zo naar voor me. Ik ben vreselijk vocht aan het vasthouden, ik heb het gevoel alsof ik uit elkaar plof. Echt een opgeblazen gevoel. En dan wat ik allemaal in de koelkast zie liggen en alle bijwerkingen daar weer van. Ik moet beginnen met de decapeptyl als ik naar Londen ga. Zie ik de bijwerkingen: misselijk, hoofdpijn, migraine, stemmingswisselingen. Nou, gezellig reisje gaat dat worden!

Ik ben er nog niet uit. Misschien wordt het gewoon éénmalig en dan is het raak of niet.

Ik moet trouwens met 200 beginnen puregon. Maar ik reageerde ook heel slecht. En in ons ziekenhuis MOET je een maand aan de pil om je cyclus stil te leggen. Het mag dus niet in je normale cyclus zeg maar.

En tja, de desmoeders. Vreselijk verhaal natuurlijk. Ik las net wel ergens dat één van de eerste ivf baby's inmiddels op de natuurlijke manier moeder is geworden. Dus dat lijkt goed te gaan. Maar hoe het met ons zit en alle kankers die we dadelijk extra kunnen krijgen vraag ik me af....

Nou, spannend hoor, dinsdag de info-avond. Ben benieuwd hoe het bij jullie is!

groet,

Jeanine

Geplaatst

@ Medusa;

Jhaa hier gaat het wel goed, ben erg druk geweest de afgelopen week en heb eigenlijk tot nu toe nergens last van.

Voel jij je nu wel weer een stukkiej beter ??

Liefs Tabitha

Geplaatst

Nou daar kan ik ook kwaad om worden ja van tuuurlijk het zijn je hormonen en inderdaad alsof ik het anders niet zo zou vinden.

Denk je dat je dat kan alles of niets de gok op 1tje zetten en dan stoppen???

Bij ons in het zh starten ze alleen met de pil als iemand een hele onregelmatige of geen cyclus heeft van zichzelf of als het bv nodig is bij ons om beter uit te komen dat Michel thuis is, anders gewoon gelijk in die cyclus starten met de deca.

Heb je echt zoveel spul in de koelkast liggen??? klinkt een hoop in ieder geval.

Ik ga ook overleggen om met 200 te beginnen omdat ik de laatste 4 keer amper reageerde op de puregon ondanks met de verhoging.

Thabita das beter he als je druk bent gaat de ww sneller.

Morgen de info avond zal mij beniuewen

XXX

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik had even een vraag over het starten van IUI. Misschien dat jullie mij hierop antwoord kunnen geven, want het blijft wat in mijn hoofd rondspoken.

Na de 5e IUI poging is vorig jaar september ons zoontje geboren. Ik had voor de eerste 3 pogingen pilletjes, (weet de naam even niet meer) maar dit werkte niet. Eitje(s) groeiden er wel, maar baarmoederslijmvlies totaal niet. 4e poging over op puregon. Vrij veel waardoor ik voor IUI overstimulatie had. Poging werd afgeblazen. 5e poging minder spuiten, 1 mooi eitje en ben zwanger geraakt. Een echte duidelijke oorzaak niet gevonden waardoor het niet lukte. vijandig baarmoederslijmvlies waarschijnlijk.

Nougoed waar het nu om gaat is hoe ga je straks weer verder. Eerst weer 'zelf' proberen, naar huisarts, doorverwijzing. Of kun je op den duur ziekenhuis bellen en kun je weer beginnen, na bijv weer zaadonderzoek en misschien een cyclus volgen?

Misschien niet het juiste topic om deze vraag te stellen, maar zag bijv dat jeannine77 en Medusa een kindje hebben gekregen met IUI en ook weer met IUI zijn begonnen.

Vind het ook best lastig om te vragen omdat ik natuurlijk ontzettend blij ben dat ik een (gezond) kindje heb mogen krijgen en er genoeg op het forum zijn die dat (nog) niet hebben en ik al denk aan evt een tweede.

Voor alle meiden hier heel veel succes en hopelijk op groene regels..

liefs Annie

Geplaatst

Hoi Annie, het is inderdaad erg fijn dat je een gezond kindje heb maar het verlangen voor een 2e is niet minder hoor.

Wij zijn niet meer aan de pil gegaan of wat dan ook na de geboorte van Ilona en wij hebben op een gegeven moment gewoon het zh weer gebeld voor de afspraak met onze fert. gyn en met die afspraak weer het starten besproken ff weer wat bloed en zaad na laten kijken en toen bij de 1e cyclus weer begonnen. en zover ik weet van iedereen die voor een 2e ging die al in de mmm zat heeft gewoon weer het zh gebeld zodra ze voor de 2e wilde gaan.

Je hoort dan van hun wel hoe het bij jullie zh gaat

succes en als je vragen heb horen we het wel waren de pilletjes trowens clomid??

X

Geplaatst

Medusa bedankt voor je snelle reactie.

Clomid was het niet wat ik slikte. Kan gewoon even niet op de naam komen.

Ik hoopte ook dat het via die manier zou kunnen. Is toch de snelste manier om weer te kunnen beginnen.

Zal ons zh ook eens bellen binnenkort en kijken wat zij zeggen. Is zo'n klein streekziekenhuis, wie weet wel weer andere werkwijzen.

Nogmaals bedankt voor je snelle reactie. Jij zit in de spannende wachtweken zie ik in je handtekening. Heel veel succes en zal voor jullie duimen.

liefs

Geplaatst

Verder ken ik geen pilletjes, maakt ook niet uit :-)

Ik zit ook in een streek ziekenhuis. met deze werkwijze.

Graag gedaan, heel veel succes

X

Geplaatst

Hoi,

Ik weet niet of ik het kan alles of niets. Ik denk pas dat ik dat weet als het niets is en ik heb dan nog een aantal pogingen. maar ik heb wel de neiging om die keuze te maken. Maar of het lukt?

Ik ben benieuwd hoe het vanavond gaat.

Annie, ik heb geen idee welke pillen je had. Provera had ik inderdaad om mijn ongesteldheid op te wekken. Moest ik op de 15de dag na de ongesteldheid mee beginnen.

Maar wij zijn ook een paar maanden na de bevalling gewoon naar de huisarts gegaan. Die gaf gelijk een verwijskaart en toen konden we terug naar het ziekenhuis.

groet,

Jeanine

Geplaatst

meiden bedankt voor de reacties.

Zal binnenkort eens het zh bellen, en eens vragen hoe en wat. Ben iig al wel wat rustiger dat je of direct doorkan of een verwijsbrief nodig hebt. En daarna weer kan beginnen.

Ik weet nog steeds niet welke pilletjes het waren. Ach doet er ook niet toe...het was iig geen succes.

Nogmaals succes voor iedereen en bedankt! Jullie horen tzt wel van hoe en wat!

liefs

Geplaatst

De invo avond gehad, weinig nieuws uiteraard al veel kennis op het forum gevonden.

Wel mag je zelf kiezen 1 of 2 terug laten plaatsen, en in sommige gevallen als er geen rede is dat er overstimulatie kan plaats vinden kan je in overleg inplaats van de mutsen bollen ook pregnyl door spuiten.

Ook na elke poging verplicht maandje rust ook met een cryo.

Het is bij ons lange protocol schijnbaar en dat is vanwege de logistieke planning naar het Radboud.

Hoeven niet aan de pil.

Dat was het wel zo'n beetje.

X

Geplaatst

ooooo wat balen meid, en wat nu???? ga je nog gesprek aanvragen met carolien???

Ik zit op wd11 ik verwacht morgen of woensdag ongi te worden. ik ga er van uit dat het niet gelukt is

XXXX

Geplaatst

Heey Medusa,

Balen dat de test negatief was :S Ik hoop voor je dat het met IVF wel lukt !!

Bij mijn volgende cyclus hebben we weer een uitgangsecho en dan ga ik het bespreken over hoe nu verder.

Liefs Tabitha

Geplaatst

Tabitha en Medusa, toch nog even meegelezen om te kijken of hier positieve testen waren. Helaas.

Wat ontzettend balen. Voor jullie dus beide nu ivf?

Heel veel succes en hopelijk lukt dat wel.

groetjes Annie

Geplaatst

Hey Medusa en Tabitha, ook balen voor jullie zeg....sterkte en uiteraard weer suc6 gewenst.

Ik ben net terug van het ziekenhuis. De arts heeft een echo gemaakt om te kijken hoe het met de follikelgroei is gesteld na 1 week Deca + Gonal F. Nu mag ik a.s. koninginnedag al de Ovitrelle gaan prikken omdat er al 3 (!) follikels te zien zijn van ong. 13 mm. Het groeit dus sneller dan de eerste behandeling. Wellicht komt het door de rust die ik nu ervaar omdat het op mijn werk allemaal weer wat rustiger is????????

Op 2 mei krijgen we de 2e IUI en ga ik vanaf die dag ook 24 uur per week werken.

Goed nieuws vind ik allemaal tot zover. Vanmiddag heb ik nog wel een sollicitatie en hoop dat dit positief afloopt. Naast deze sollicitatie heb ik er nog eentje lopen waar ik al een heel eind in ben.........zou het een positieve flow zijn waar ik in zit??? Ik hoop het...............

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden