Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

he girls,

het gesprek was heel fijn. De rit ernaar toe is natuurlijk wel lang voor ons (ruim anderhalf uur), maar we hebben goed kunnen doorrijden en in een keer gevonden (zelfs met tomtom zou het ons nog lukken om ons te verrijden...hahahahahahaha).

Opgevangen door de gastvrouw (eerst Judith en daarna Marian) en met haar nog een gesprek gehad. Mijn patiëntendossier aan haar gegeven en toen weer in de wachtkamer..gezellig ingericht...met volgens mij tuin-loungemeubilair...errug gezellig..keukentje erbij voor koffie/thee (en koekjes)...en na een kwartiertje werden we binnengeroepen door dr. Cuypers. een heel lieve vrouw, leeft echt met je mee...ze sloeg een paar haar hand voor haar mond van verschrikking/ontzetting, was wel fijn om te zien dat er ook medelevende artsen zijn. Ze is volgens mij een Brabantse...dat accent had ze wel...gaf een stevige hand, ook altijd fijn...hou niet zo van slappe handjes...hihihi...

Het dossier doorgenomen en ook nog vragen gesteld, en wat nu onze bedoeling was, buiten zwanger worden natuurlijk ;)...dat ik het dus met een ander fsh-hormoon wil proberen via ivf en als dat geen optie is, dan door met ecd...

Ze stelde idd voor om nog een keer ivf te proberen. Bij Geertgen gebeurt dit dus standaard in combinatie met icsi...op de ene helft van de eicellen wordt ivf toegepast en op de andere helft icsi (stel er vindt geen bevruchting plaats via ivf). Ook wel een verschil met hoe het in het AZM gaat en is gegaan...

Ik ga dan bij Geertgen met fostimon proberen de follikels te stimuleren ipv met wat ik eerder heb gebruikt (Puregon)

En ze wil bij mij het korte protocal (flare-upschema) proberen. Dat betekent dus op cd1 beginnen met deca, op cd 2 de fostimon erbij. op cd 2, 3 of 4 krijg ik dan een uitgangsecho en dan daarna de fm's en uiteindelijk de pregnyl en de punctie. Dit gedeelte loopt allemaal in Geertgen. De tp zal plaatsvinden in Genk.

Ze vroeg al wanneer we wilden beginnen, zo snel mogelijk natuurlijk...hahahaha...maar aangezien we nog 27 mei een afspraak in DD hebben, willen we dat nog even afwachten en dan besluiten waar en hoe verder. Was geen probleem, ook niet als we pas in juni/juli willen beginnen.

Daarna nog met de verpleegkundige een afspraak gehad en dat is standaard bij hun. Na het gesprek met de arts altijd een vervolggesprek met de verpleegkundige. Wel zo prettig...

Over ecd hebben we het nog niet echt gehad.

Ik denk dat de beslissing nu voornamelijk op basis van het financieel plaatje genomen zal worden. Geertgen is 2500 euro. DD weet ik nog niet.

Al met al dus een goed gevoel erbij...Heb ook aangegeven mochten we voor ecd gaan, dat we al een donor hebben, mocht ivf 4 niet lukken, maar ik heb er eigenlijk nu al een goed gevoel bij..hahahahaha...dat deze ivf gewoon gaat lukken...(zeg ik terwijl ik nog niet eens begonnen ben...om over positiviteit te spreken...hahahahahahahaha)...

Mees...heel veel succes maandag met de echo...

Freggel...hoe gaat het met jou? gaat het weer met je, na de 'operatie'?

Corina...hoe voel jij je nu?

Lizzy...gecondoleerd...nooit leuk zo'n berichtje...heel veel sterkte en succes met het telefonische gesprek...gefeliciteerd trouwens nog!

Maya....hoe is het met jou meid?

Pulletje? Wie ben ik nu vergeten?

Hoop dat het verder met iedereen goed gaat!!!

gaan jullie nog iets leuks doen dit weekend? behalve zaterdag flink genieten van het zonnetje???

Ga morgenochtend naar de kapper en aansluitend op bezoek bij de ouders van een overleden collegaatje (was onze beste vriendin ook) samen met 3 collegaatjes/vriendinnen. en zondag release club yoga (net als vanavond, ook nog de release van de club power) en naar een verjaardag!

ben vandaag ook al in de 1-aprilgrap van het werk gestonken...echt met open ogen erin gevallen...hahahahaha...

fijne dag vandaag!

liefs,

Nico

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hellow dames,

Lizzy, gecondoleerd. Dat zijn zaken waar je liever niet mee van doen hebt. Ik hoop dat je telefonisch ook wat kan bespreken.

Nico; wat fijn dat je afspraak goed verlopen is!!! ja, Drs C kennen we heel goed, fijne arts hè?leeft mee en luisterd tenminste naar je. Al met al klinkt het erg positief daar, jammer dat het nog even duurt tot DD. Leuke inrichting hè? Ik vond dat ook zo grappig toen we er de eerste keer waren. Heel huiselijk allemaal.

Meesje, hahahaha nou doe mij maar heeel veel moorkoppen!! Grapje hoor, dat gaat nog niet echt super denk ik, om dat te eten..... hihi. Maar wat geweldig van je verhaal bij MVM!! Volgens mij....ben je gewoon heerlijk zwanger van 2 beebs!! Wedje opgooien??! Klinkt allemaal erg goed, ben zo blij voor je!! En je voelt nog niets dus, maar wel nog steeds zwaar gevoel in je baarmoeder? Ik kan me er nl. niets bij voorstellen dus vind die verhalen altijd zo leuk:laugh:

En met de rest van de meiden????

Nou, ik heb sinds gisteren dus best last van de onderkant waar getrokken is. Pff die kies zat lastig en er zitten hechtingen in. Het was al wat ontstoken toen er getrokken werd, en dat is nu dus nog steeds zo. Ik heb Corsodyl gekregen maar dat helpt dus geen fluit!! Ik ga zo maar weer de aloude Peroxide 3% oplossing halen, dat werkt als een tiet!!

Nico, ik heb niet echt plannen voor het weekend hoor. Morgen inderdaad van het weer genieten, dat wordt buiten leven haha! Mijn man gaat een hengeltje uitgooien met een kameraad. Kan hij ook wat ontspannen, want de laatste tijd werkt hij veel.

Nu even boodschappen doen en hopelijk kan mams mee naar de grote kringloopwinkel, vind ik altijd zo leuk, hihi!

Fijne dag meiden!!!

xxxx hamstertje

6a01348208fd54970c0133f2d2acb9970b-800wi

Geplaatst

Freggel Ik vind je een bikkel. Als ik het hoor krijg ik al kippevel. Maar ik ben ook nog eens bang voor de tandarts.

Zo'n goudhamster had ik vroeger ook. En die stoppen idd alles in hun wangzakken. Gingen we heel veel lekkers geven om te kijken hoeveel hij erin kon stoppen.

Geplaatst

Nico: Fijn dat ook Geertgen jullie een goed gevoel gaven.

Tegenwoordig krijg je toch de medicatie sowieso door verzekering vergoed?

Is alleen de behandeling €2500.-.

Is dit ook in ziekenhuizen of alleen privéklinieken?

Maar welke kliniek je ook voor beslist, ik duim voor je dat daar het begin ligt van jullie grote geluk.

Geplaatst

he pulletje...voor de verzekering zijn wij uitbehandeld, dus ik neem aan dat wij de medicijnen ook niet meer vergoed krijgen...bij Geertgen is ivf incl. medicijne 2500 euro...

wat betreft je vraag over de pil...ik heb bij het azm altijd de pil doorgeslikt zonder stopweek, dus dat was dan meestal 4-5 weken achter elkaar...dus ik kan je eigenlijk niet goed helpen met je vraag...

Freggel...lastig en vervelend dat je zo'n last ervan hebt...wel een leuk plaatje...hihihi...moorkoppen...mmmm...lekker...hihihihi

liefs,

Nico

Geplaatst

Nico: Kijk het even goed na bij je verzekering. Wensouders bij mij hebben ook geen recht meer op nog een behandeling. Zij krijgen wel de medicatie vergoed. Ik heb het ook weleens gehoord dat demedicatie sowieso vergoed wordt. Kunnen ze bij Geertgen en wat strepen door de rekening halen:icon_smile:.

Ze zijn in die klinieken wel heel aardig maar het geeft me wel een rotgevoel dat ze er zoveel geld aan verdienen. Het is een bedrijf en moet winst maken. Maar waarom zoveel aan de ellende van een ander. Had ook best wat minder gekund.

Ik ga even voor je opzoeken over medicatie.

Geplaatst

Ik kan het zo niet vinden. Zal maandag eens gaan bellen. Of op mijn werk navragen.

Mees: Ik hoop dat je één mooi gezond kindje zal krijgen. Als je zwanger bent van één kindje heb je veel meer kans op een gezond kindje. Zeker omdat je toch al iets ouder bent. Dit is absoluut positief bedoelt! Ik hoop gewoon dat je een heel gezond kindje gaat krijgen. En met een eenling zwangerschap is die kans vele malen groter.

Voordeel is dat daarna weer 3 pogingen vergoed worden. Doe je gewoon een tweeling maar dan met één jaar of meer ertussen.

Heb je nog cryo's over?

Geplaatst

Hoi allemaal,

Gisteren een goed gesprek gehad via de telefoon met de arts. 8 april mag ik beginnen met lucrin spuiten en 22 april mijn vriendin. De recepten worden opgestuurd, dus super geregeld! Begin mei zal dan weer spannend gaan worden.

Vandaag mooie uitvaart gehad, dank voor jullie medeleven.

Pulletje, tegen ons is gezegd dat we minimaal 2 weken de pil moeten slikken alvorens te gaan spuiten. Maar goed, dat wordt bij ons gezegd...je weet nooit of ze het bij jullie anders hanteren.

Freggel, succes met je kaak.

Nicole, fijn dat je gesprek zo goed is verlopen. Dat geeft de burger weer moed!

Fijn weekend allemaal en geniet van het mooie weer morgen.

Lizzy

Geplaatst

Lizzy:Gecondoleerd. Fijn dat het een mooie uitvaart was.

Wie weet lopen we ongeveer gelijk met de behandeling.

Ik hoop dat ik ook maar 2 weken de pil hoef te slikken. Anders kan de punctie straks heel ongelegen komen.

Ik heb het nagevraagd. Was verkeerd overgekomen. Voelde me ook echt dom. Arts dacht dat ik de behandeling die hij die dag ervoor helemaal had besproken en uitgelegd wilde verplaatsen naar ander tijdsstip.

Snapte daar niets van. Zo lastig als er een persoon tussen zit. Dan krijg je ruis.

Maar als ik ongesteld ben geworden moet ik mailen en dan vraag ik het dan wel. Direct aan arts. Maar bij jou kan het dus wel.

Dan neem ik aan dat het mogelijk is.

Geplaatst

Hahaha freggel, wat n mooie foto! Zo lieffff! Ook al zo knap! Wel zielig hoor, die zere kaak! En je voet ook! Ja, ik heb ook gevoel dat t er best eens meer kunnen zijn:-))

Ben nu soms beetje misselijk maar niet erg hoor.

Sterkte hè!

Lizzy, gecondoleerd !

En fijn dat je gesprek goed ging. Spannend allemaal.

Ja nico, heeeerlijk, moorkoppen!

Dankjewel corina. Ja, twins zou top zijn!

Pulletje, ja, twins is zwaardere zwangerschap maar ook wel

zo gaaf. En ga zowiezo niet voor nog n x. Zowiezo ben ik dan nog ouder en het Spanje traject is ook heel duur. Dus het blijft bij deze, hoeveel het er ook zijn. Ben zowiezo heeel blij met n gezonde beeb. Woohooo!!

Xxx

Nou meiden, geniet van vandaag.

Ik maandag de echo! Spannend!

Geplaatst

Jammer dat er geen cryo's over zijn. Maar gelukkig blijkt dat je minimaal één topper hebt gekregen. Ik teken er voor voor de wensouders! En zij ook.

Heel veel geluk maandag. Laat je het ons meteen weten?

Hoe laat moet je?

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

@Mees: Heel veel succes morgen met de echo!! Spannend hoor ik zal aan je denken morgen om 14.00uur. Ik duim voor je dat je 2 mooie vruchtzakjes ziet.

@ Maya: Hoe gaat het met jouw?? Spannend zeg bijna je eerste echo!! de 14de toch??

@ Nico: Super fijn om te lezen dat je een super goed gesprek heb gehad met dr.C dus het is een lieve vrouw?? Ben benieuwd morgen!! Dan heb ik een afspraak met haar voor een BMS check.

@ Freggel: Hoe voel jij je nu?? De pijn al minder?? Ik hoop het voor je.

@ Hoe is het eigenlijk met de rest van de meiden?? Er zijn er een paar die al een tijd niet meer hebben gepost!!!

Met mij gaat het prima, morgen voor een BMS check naar Geertgen en als deze goed is weer op de wachtlijst voor een donor, dus ga ik weer een paar keer gebeld worden SPANNEND ben benieuwd, alhoewel ik deze keer er niet veel van verwacht omdat het maar 20% is dat ze een match voor ons hebben, maar goed we blijven positief hopelijk komt onze droom ooit uit!! Alleen niet wetend wanneer.

Maar goed dit geld voor de meeste vanons dus meiden we laten de moed niet zakken hoor!!!

En als we het ff niet meer zien zitten dan zijn we er voor elkaar wat ik echt helemaal SUPER vind.

Voor iedereen vanuit hier een dikke :hug::knuf:..

Liefs Corina

Geplaatst

Hey meiden,

Corina, spannend morgen de afspraak bij het Geertgen. Hoop dat het BMS meteen goed is en dat je dan snel een match hebt. Ik duim voor je!!!

Nico, fijn dat je een goed gesprek hebt gehad in Brabant. Is er toch weer het e.e.a. duidelijk geworden. Nu even afwachten hoe het in DD gaat verlopen....

Freggel, hoe gaat het nu met je kaak, hoop dat je je al iets beter voelt. Voor jou komt de datum ook dichterbij dat jullie de gesprekken met de donor hebben.

Lizzy, een beetje aan de late kant, maar alsnog gecondoleerd.

Ook fijn om te lezen dat het telefonisch gesprek goed is gegaan, en dat jullie vrijdag kunnen starten.

Meesje: veel succes morgen met de echo, ben zo benieuwd..........................

Hier is nog alles goed, ben alleen ontzettend moe.

Tussen de middag doe ik altijd even een hazeslaapje van een half uur. Anders krijg ik een gigantisch inzinking op mijn werk.

Verder heb ik afgelopen vrijdag mijn 1e rijles gehad. Op aandringen van mijn man en moeder, zelf zie ik ook wel in dat het toch wel handig is als ik het eenmaal heb.

Morgenavond komt iemand van MvM. Vind het wel spannend.

Verder ben ik wel blij als het volgende week donderdag is, het duurt me zo lang.

Maarja nog ff geduld hebben..........

Tot gauw, liefs Maya

Geplaatst

Dankjewel lieve Corina!! Ja, zou geweldig zijn!!!

Jij ook veel succes morgen bij je bms check bij geertgen. En daarna duimen voor n snelle match!

Dankjewel ook Maya! Ja, zo spannend. Kan me niet voorstellen dat het morgen al zover is. Eindelijk de week om en nu lijkt het zo snel.

Oh, moest vandaag beginnen met mvm maar glad vergeten. Ook net terug v weekend weg maar had vanavond in pot willen doen. Nou ja, dan morgen maar beginnen;-) Is heel leuk morgen, als mvm komt. Erg aardig.

Veel plezier!

En onze zere kaak freggel!! Hoe is ie? Hoop dat je alweer beetje opknapt.

Knuffel allemaal, mees

Geplaatst

Dames ik breek even in, Meesje ik lees dat je vandaag al de eerste echo hebt, wat snel , of is dat mijn Beleving hihi, in ieder geval heel veel plezier en zing dat je niet van het bed afstuitert ;-))

Liefs Babeth

Geplaatst

Doorzettertje heel veel succes vandaag bij eugin!!

Hoop dat jullie snel kunnen beginnen.

Hier gaat alles gelukkig goed! Bijna 15 wkn zwanger!

Ik ben wel nog erg moe en kotsmisselijk, maar dat heb ik er graag voor over ondanks dat het soms ongemakkelijk is.

Geplaatst

Een spannende dag/week voor velen!

Mees, succues met de echo. En Maya, jij ook donderdag!

Corina en Terrybrouwer, hopelijk is BMS goed.

Doorzettertje...good luck in Spanje!

Laat er maar een positieve wind door dit forum waaien!

Groetjes Lizzy

Geplaatst

Hahaha Babeth, dat zou best eens kunnen gebeuren!! Moeten ze van die onrustbanden gebruiken, hihi.

Ja, is ook best snel. Ben morgen 6 weken. Van BB hadden ze gezegd om de echo te doen binnen 3 weken na de uitslag. En gelukkig had zh plek. Mijn 1e afspraak met gyn. is pas eind vd maand. Blij dat ik nu eerst de echo heb. Eind vd maand zou ik ontploft zijn van de stuiterij, denk ik :-))))

Waah, zo spannend!!!

Xxx, mees

Geplaatst

Mees...succes vandaag bij de echo!!! hoop op een heel mooi plaatje!!! dat je daarna dus kunt gaan inlijsten!!!

MvM...altijd goed om te doen!

Corina...succes met je bms-meting in Geertgen! dr. C. is echt een lieve arts!!! leeft met je mee! laten we hopen dat deze 20% voldoende zijn en dat er een match is...

Doorzettertje...succes bij Eugin vandaag!!! hoop op goed nieuws!!!

Lizzy...wanneer mocht jij weer beginnen? heb ik volgens mij gemist (of helaas vergeten)...

Freggel...gaat het alweer ietsje beter met je kaakpijn? Kun je al vast voedsel eten, of moet alles nog een flink geprakt zijn?

hier vrijdag een negatieve ovu-test, zaterdag een positieve en gisteren weer een negatieve test...zucht...vind het maar wazig allemaal...hoop dat we op tijd banga hebben gehad...

liefs,

Nico

Geplaatst

Hallo Meiden ik zie dat ik al weer een hoop heb gemist was helaas ziek. Griep denk ik koorts, keelpijn etc en daar bovenop werd ik ook nog ongesteld. Maar gaat nu langzaam aan weer beter.

Nico: Ben blij dat je gesprek zo positief was en hoop dat je snel kan beginnen

Freggel, hoop dat het beter gaat met je kaak en je voet.

Corina: hoop dat je bms goed is en 20% is nog niet zo slecht 1 op 5 waarom kan jij die 1 niet zijn, ik zal een kaarsje voor je opsteken

Mees: spannend vanmiddag ben benieuwd

Maya: succes met je eerste les

Lizzy: nog gecondeleerd

Morgen heb ik een afspraak bij de gyn. om te horen wat de volgende plannen zijn. Ik verwacht dat ze volgende maand de cryo's plaatsen.

Kom vanavond nog even kijken wil toch wel weten of mees 1 of 2 baby(tjes) in haar buik heeft.

Liefs Mira

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden