Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

nofje heel veel succes vandaag, hopelijk hebben kwik, kwek en kwak goed door gedeeld.

freggel, wou nu gaat het echt snel neem maar van mij aan.

Maureen, Wat goed om te lezen dat alles goed gaat en je niet heel erg bezig bent wat er gebeurd in je lijf. Ik merk dat ik het nu wel erg spannend begin te vinden. Het is meteen weer zo definitief klaar. Maar goed daar probeer ik zo min mogenlijk op aan te denken. Ik moet de 31 ste testen maar dan moeten we allebei werken dus moet nog even kijken hoe we dat oplossen. Ik las dat jij al de 29 ste mag testen. Spannend hoor.

Mees, nog steeds alles goed met je !!!

lizzy, heb je lekker rustig aan gedaan het weekend en je laten verwennen. Op naar een tweeling!!!!

nico, wat fijn dat het een positief gesprek was. Goed om te lezen dat ze echt met je mee denken en zoeken naar oorzaken en oplossingen.

lieve schatten fijne dag toegewenst

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja terry, alles top!!

En voor jullie zo spannend! O, weet het nog precies!

Nog 1 week ong voor jullie! We duimen en duimen!!

Xxx, mees

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

@ Maya: Hoe is het nu met je??? Ik hoop dat het ietsje beterder met je gaat?? Als is het allemaal moeilijk te verteren. Sterkte meis ik hoop weer iets van je te horen als je daar zin in heb.

@ Nico: Fijn dat het een goed gesprek is geweest succes met het nemen van de juiste beslissing nadat de uitslag binnen is. Ik denk aan je .

@ Nofje: Je zal al wel onder weg zijn maar bijdeze wil ik je heel veel succes wensen vandaag op naar een mooie TP en over 9mnd een mooi klein wondertje in jullie armen.

@ Lizzy: Hoe is het met je?? Fijn dat je 2 emmy's heb teruggekregen helemaal top. Op naar een mooie tweeling over 8 1/2mnd. Toi toi toi ik duim voor jullie. En bedankt voor je lieve woorden.

@ Freggel: Voor jullie gaat het nu ook spannend worden ik hoop zo dat het allemaal soepeltjes verloopt dat verdienen jullie wel na al dat wachten. Dr.R heeft afgelopen vrijdag gebeld met de mededeling dat er nog geen koppeling is en dat hij aankomende vrijdag weer beld en als hij dan nog geen koppeling heeft dan kunnen we weer gaan afbouwen en ons opmaken voor ronde 3. Maar goed we horen het een vrijdag wel, Ben je eigenlijk weer een beetje opgeknapt??

@Mees: Hoe is het nu met je?? Al minder missy??

@ Hoe is het nu met jullie meiden die op het wachtbankje zitten Lizzy,Terry,Maureen en natuurlijk straks vanaf vanmiddag Nofje?? Jeetje geweldig hoor.

Hier gaat alles redelijk z'n gangetje straks werken van 15.00uur tot 23.00uur eigenlijk heel geen zin in met dit heerlijke zonnentje maar goed er moet toch geld verdient worden he?? Hahaha.

Lieve meiden een hele fijne dag verder en tot snel .

:positive energie::goodluck1: voor iedereen.

Liefs Corina.

Geplaatst

maureen...super juist dat je er niet veel mee bezig bent!! houden zo....dat gaat helemaal goed komen!!!

Freggel....spannend....je donor ongi...en dan binnenkort de eerste echo en weer een stapje dichter bij....klasse!!!

Ja...vind het echt super dat hier zoveel meiden een tp hebben gehad (of vanmiddag krijgen) en ik hoop echt dat er dan ook heel veel postieive testen tevoorschijn zullen komen!!!! duim voor jullie!!!

Nofje...succes voor dadelijk!!!!

Maya....gaat ie een beetje??? niets niks natuurlijk wat er allemaal gebeurd is...hoop dat je het een plekje aan het geven bent en weer aan het herstellen bent en weer langzaam vooruit gaat kijken...knuffel voor jou!!!

liefs,

nico

Geplaatst

Even een snelle meiden,

We hebben a.s. woensdag de uitgangsecho bij mijn donor. Hopelijk is alles goed dan. Bij mij rommelt het goed onderin en heb al wat afscheiding, denk dus dat ik ook snel ongi ga worden.

Tot later!

xx

Geplaatst

@ Maya: Hoe is het nu met je? Ik denk aan je en wens je het allerbeste toe.

Alleen nog maar voorspoed voor jou en je man!:icon_sunny::love3::hug::knuf::love1:

@ Nico: Dat hoor je zo vaak dat het ene ziekenhuis dit zegt en het andere weer dat. Goed dat je voor een second opinion bent gegaan. Ik hoop voor een zo positief mogelijke uitslag voor jullie. Waarschijnlijk is ecd niet eens nodig als ik het zo lees. :gekruiste vingers 2Op naar een topper voor jullie! En snel een beetje!:thumb-1239063792_66:ygg:

@ Nofje: Vandaag een TP. Alle geluk van de wereld voor jou. Yo cryo go!!!!!!!!!!!!!!:myfignerscrossed::thumb-1239063792_66:goodluck:

@ Lizzy: Jij hebt al 2 embryo's binnen. Op naar een super resultaat. Op naar een topper van een wonder.:confettistars::hugs2::thumb-1239063792_66

@ Freggel: Heb ik het nu goed gelezen? Had je nierstenen? Jij krijgt ook heel wat te verduren. Kunnen nu alleen nog maar positieve dingen gebeuren het negatieve vat is leeg! Op naar een geweldig jaar voor jouw/jullie met een super wondertje.:positive energie::happydance:

@Mees: Hoever ben je nu? Hoe voel je je? Als je niet zo veel binnen krijgt is niet zo erg voor de baby. Worden juist baby's met hoger geboortegewicht als gemiddeld. Als je maar genoeg vocht binnen houdt. Alle voedingsstoffen gaan eerst naar de baby en dan naar jou. En die kleine eet echt nog geen hele maaltijd weg. Gaat goed komen hoor. Houdt ons wel op de hoogte. Jij bent nu de verste van de zwangere. Binnen een maand komen er zoveel bij Nofje, Lizzy, Terry Maureen en mijn wensmoeder. Maar jij blijft de verste.:uecgVftZ91767265: Je wilde toch weten wat het wordt, eigenlijk is? Mogen wij het dan ook weten?:bcbbgirl2::bcbbboy2: Ik ben niet neiuwsgierighoor:sofa:

@Terry: Kan je ook een dag eerder testen? Of 'savonds of smorgens vroeg? Je moet het ons wel laten weten hoor!! Ik duim voor je en leef mee vanaf de zijlijn. Heel veel geluk meis.:triplets::icon_pink_babydust:

@Corina: Meid meid meid wat wordt jouw geduld op de proef gesteld. Wordt er soms echt boos om als ik het lees. Ik duim voor je en hoop zo dat er nu snel gebled wordt met goed nieuws. Je verdient het. Op naar ook een topper voor jou.:aaaflowersmiley::ygg:

@Eiceldonor: Als je vragen hebt stellen hoor. En welkom trouwens. Ik ben ook donor. En kan je over 2 weken alles er over vertellen. Tenminste hoe ik het ervaren heb.:icon_thumright:

Vanavond stop ik met de pil. Joepie! Dan wachten op menstruatie. 3e dag menstruatie uitgangsecho en daarna echt beginnen.

Ze verwachten zeker 15 eicellen weg te halen. Moet toch een goede match tussen zitten zou je denken.

Het ziet er allemaal goed uit nu nog de nodige dosis geluk.

En als het enigszins te doen is wil ik zeker nog een keer doneren. Toch mooi dat dat kan.

Met eicellen waar ik niets meer aan heb een ander zijn droom en toekomst waar kunnen maken.

Maar eerst zien hoe deze gaat.

Lieve meiden SUPER VEEL GELUK!!!!!!!!!!!!!!!!

:myfignerscrossed::goodluck::duimen draaien:

Geplaatst

Zooo, wat is er veel geschreven!

Allereerst: Nofje, hoe is het gegaan?? Kom je gezelig bij ons op het wachtbankje?

Freggel en Pulletje: voor jullie komt het nu ook al zoo dichtbij. Succes joh!

Nico, geniet van je rustpauze. Even rust en wachten op uitslagen en dan verder beslissen.

Mees, our hero: hopelijk gaan velen je volgen ja!

Ik heb het weekend op gevoel gedaan. Na de terugplaatsing zijn we lekker op het terras neergedoken en gevierd dat onze emmy's veilig ''aan boord'' zijn!

Later gewinkeld, nog een terras en toen heerlijk 2 uur liggen pitten thuis. 's avonds naar een bruiloft (zou eigenlijk 's middags ook gaan, maar dat maar niet gedaan), maar netjes om 24.00 naar huis gegaan. De volgende dag communie en huis opgeruimd en daarna lekker vroeg rond 20 uur in bed en er niet meer uitgekomen.

Nu pas wachtdag 2...dat gaat nog wel ff duren, maar voel me happy. Dadelijk lekker zumba'en!

Tot horens!

Lizzy

Geplaatst

Jaaaahhhh!!!! We hebben 1 hele goede emmy aan boord... Kwaliteit is 10/10. En nog 1 in de vriezer van 9/10. Helaas is kwak niet doorgedeeld :lol:.... Dus ik zit o het wachtbankje nu!!!! En de tp viel allemaal reuze mee. Heel anders en minder pijnlijk dan de vorige keer. Dat was nog met mijn ex.... Mhmmmm een verband? :lol:... En dr. Omb was erg aardig in tegenstelling tot wat ik over hem gehoord heb... Zo nu ff lekker relaxen! Manlief is heerlijk aan het koken en heeft het hele huis schoongemaakt terwijl ik lekker lui op de bank mocht blijven liggen en vanavond houden we een gezellige filmavond!!!! Meiden tot later!!! Dan zal ik ook wat uitgebreider reageren! Ik zag dat er heel wat gepost was.... Xxxxxxxx Nofje

Geplaatst

Breek even in sorry hiervoor.....

Lizzy,

Las dat je vanavond naar Zumba gaat.

Tegen mij is gezegd dat je na de tp rustig aan moet doen.

Het huishouden moest ik ook vermijden, zoals stofzuigen/dweilen/zwaar tillen etc.

Je moet doen waar jij jezelf goed bij voelt. Maar ik wou dit wel even gezegd hebben, vandaar dat ik hier een berichtje plaats.

Meiden,

Allemaal heel veel succes!!!

Geplaatst

Dankjewel Nico! Ja, kan beter overgeven. Van migraine ben ik echt ziek. Gelukkig over maar wel nov steeds missy en overgeven. Lig in bed maar zo misselijk. Misschien zo n run naar de wc pot.

Hihi Terry, klinkt top, our hero. En jij druk aan het broeden! Idd rustig aan doen en relaxen maar.

Ja , gaaf he pulletje; 13 weken precies. Waah! Ja, blij dat ukkie genoeg eet. Ben weer gerustgesteld door je. Dat drinken is wel n probleem. Ben al blij met halve liter per dag. Zo niet goed.

Haha, die plaatjes :-) En die bank:-) ! Zoo grappie!!

Nou, jullie mogen het zeker weten als wij het zouden weten maar we willen wachten. Zoals op tv wil ik horen vd gyneacoloog: Het is n .....!! en dan de baby op m'n buik/in mn armen krijgen. Lijkt me zoooo geweldig!

En jij snel ongi worden en dan gaat het snel! 15?!! Super!

Wat super gaaf dat jij dat doet. Echt zo fantastisch!!

Alle broeders lekker doorgaan!

Corina, jij snel de match!

Freggel, weg met die stenen! Zo pijnlijk!

En nofje, n topper in je buik. Super!!! Gaat goed!!

Xxx, mees

Geplaatst

Hellow dames!

Wow, er is echt veel geschreven! Alleen maar leuk en gzellie!

Meesje; meid wat vind ik het vervelend dat je zo ziek bent. Want dat ben je. Hoeveel ben je al afgevallen? Inderdaad neemt het kindje wat ze zelf nodig heeft. Jij komt daarbij op plek 2. Als het echt te erg wordt, trek je aan de bel hoor! Dan kunnen ze het behandelen.

Ik denk dat je ook niet werkt nu. Sterkte wijffie. En alweer 13 weken, wat gaat het toch snel....

Wish, fijn dat je dit als tip meegeeft!:toppie:

Nofje; whaaaaaaaaa 1 emmy!!!!!Allemaal al beetje zwanger hoor, maar nog niet in verwachting (zoals ze dat zo mooi zeggen) Kom op Emmy, innestelen!!! Doe rustig aan meid en sterkte de komende dagen. Lijken me echt verschrikkelijk, zo lang wachten. Hopelijk kan ik zeer binnenkort ook plaatsnemen op de wachtbank. Welke films hebben jullie gekeken??

Lizzy; Ja rustig aan doen hè. Ook jij op de wactbank. We moeten een lijstje maken ofzo! Zoveel meiden heerlijk een emmy in de buik!

Pulletje, ook bij jou gaat het ineens hard. Bijna de echo en stimuleren. Spannend man! Ik vind het zo leuk dat je meeschrijft, omdat we het zo ook van een andere kant kunnen lezen. Echt leuk. Ik hoop op een goede score (15 zou zuper zijn) maar je kunt niet meer doen dan braaf spuiten. Je lichaam doet het toch zelf!

En die nierstenen, ja ..die heb ik vorig jaar gehad. 2 stuks. Man o man, die pijn da's echt de hel...Waren blijven zitten helaas...geen last meer van gehad en onlangs dus toch 1 uitgeplast, fijn dat ik van de ene al af ben! Nu die andere nog een keer. Iedereen kan een niersteen hebben zonder dat je er wat van voelt. Maar zodra ze de urineleider vanaf de nier af gaan sluiten, krijg je pijn. Hele erge pijn. Ik kon ook echt helemaal niets meer, behalve in paniek rollen over de vloer. Google er maar eens op:happy:

Corina; jeeee.....dsu R belt vrijdag weer terug. Pfff inderdaad jij meoe hier veel geduld bij hebben. Zo niet eerlijk. dikke knuf.

---

Hier alles prima. Miorgen dus de uitgangsecho, ben zo benieuwd. Bij mij rommelt het ook flink hoor. Het roze is al gearriveerd, dus ik hoop dat het nu eens een keer doorzet. We zullen morgen overleggen indien dat niet zo zou zijn.

knufs

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Mees: Jeetje vervelend om te lezen dat jij je nog zo beroerd voelt. WOW alweer 13wkn wat gaat het toch hard he?? Meis doe rustig aan en ik hoop dat het gauw allemaal over is.

Pulletje: Leuk om weer iets van je te lezen/horen. Bedankt voor je lief berichtje en jij heel veel succes met de behandeling je bent een engel dat je dit voor de wensouders over heb echt waar.

Lizzy: Doe wel rustig aan meis net al wat Wish heb geschreven.

Ik doe ook aan Zumba en ik heb toe na mij 2 TP's zeker 1 a 2 keer overgeslagen en ik doe het 1x per week.

Ik duim voor je op een goed eindresultaat.

Nofje: Proficiat meid met de mooie TP gisteren. Heel veel succes op het welgevreesde zenuwslopende wachtbankje te zitten. Meid ik duim voor jullie op een mooi eind resultaat.

Terry: Hoe is het nu met je??

Maureen: Hoe is het nu met je??

Freggel: Heel veel succes morgen en ik hoop dat je ons goed nieuws kan brengen.

Ik hoop ook dat je ongi snel door komt zo niet moet je het mij laten weten dan doe ik ff de ongi dans:circle2: hahaha.

Verder hier weinig te melden het is afwachten wat we vrijdag te horen krijgen van dr.R.

Meiden een hele fijne dag verder.

:positive energie::CYBER_HUGS::blowkisses:

Liefs Corina.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Eindelijk even relax de tijd om te reageren, want er is me wat afgeschreven de afgelopen dagen...:clap2:

Freggel: Wat spannend de echo!! Ik hoop dat het er alemaal heel goed uitziet en dat het gaat lukken met de donor! :gekruiste vingers 4

Pulletje!!!! Wat fijn dat je dit doet voor je wensmoeder.. Ik hoop op een goede score en uiteindelijk natuurlijk ook op een mooi wondertje voor haar! Je bent een Engel!:CYBER_HUGS:

En Mees: jemig alweer 13 weken? De tijd vliegt voorbij!!! Hopelijk gaat je missy snel over en is de rest van de zwangerschap gewoon lekker ontspannen!:pregwalk:

Lizzy: Oeioei.... Ik heb het ook geadviseerd gekregen om niks inspannends te doen. Absoluut die buikspieren laten rusten niet te zwaar tillen of te hard sporten... En ook geen gemeenschap de eerste paar dagen na de TP... Uiteraard moet je doen wat goed voelt... daar ben ik zeker voorstander van! Hoe voel je je nu zo 4 dagen na de TP?:blowkisses:

Corina: het is er op of eronder met 50% kans.... Ik hoop het zo voor je dan kun je mooi aansluiten op het wachtbankje! Dat zou mooi zijn, samen staan we sterk!!! :gekruiste vingers 3

Enne Terry: Hoe is het nu met je? OP naar de 31ste!!! Ik duim voor je!!!!:duimen draaien:

En Maureen: Ik ken dat gevoel wat je nu hebt.. ik ben er ook veel minder mee bezig dan de eerstvorige keer... Ik voel mij eigenlijk heerlijk!! Hoe gaat het met jou nu?

Zoals gezegd voel ik me prima zo dag 1 na de TP. Heb wel een opgeblazen gevoel in mijn buik... Of was ik altijd al zo dik daar? :lol:. beetje trekkerig gevoel in mijn liezen en soms wat kramperig maar dat zal wel komen door die eendebek en die cathether in mijn baarmoeder..

Vanavond lekker even een salade in elkaar draaien en dan op de bank voor de laatste film van de serie van 3 die we gehuurd hadden gister... Vanavond is de Eetclub aan de beurt. Gister waren het 2 gevangenisfilms... Cel 221 en The Experiment. Opzich wel ok... maar geen leuke, lollige, niet nadenken, hersendodende, vrouwelijke, lachfilms in ieder geval... Ach ja.. Ik hou er ook niet zo van.. maar het is wel een prima afleiding!:angel1:

Knuffels aan allemaal!!!

Geplaatst

Hoi hoi,

Ik was gisteren al terug van zumba toen ik hoorde van het bericht (van mijn (donor)vriendin nota bene die hier ook meeleest).

Tegen mij is gezegd dat ik gewoon alles mocht doen. De emmy's zijn als 2 suikerkorrels tussen een dichtgeklapte boterham met pindakaas zei de fertiliteitsarts.

Ik doe alles maar gewoon op gevoel. Ga niet overdreven veel doen, maar ook niet niks. Mijn lijf is gewend aan veel sporten, dus ik denk dat mijn lijf eerder gek zou gaan doen als ik het niet zou doen. Bovendien is het heerlijk vrolijk, lekker zinnen verzetten en relativeren. Maar goed, dat is mijn gevoel. Ben gisteravond toch nog op allerlei sites geweest om eens het fijne erover te weten te komen, want áls ik wat kan doen voor mijn emmy's dan doe ik dat natuurlijk.

Ik vind op veel ziekenhuis sites dat je wel alles mag doen. Op forums vind je verschillende meningen. Volgens mij is het gewoon niet wetenschappelijk bewezen. Ik vind het wel raar dat verschillende instanties verschillende adviezen geven. Even overviel me het gevoel: was ik nou maar niet geweest! Maar van de andere kant moet ik mijn gevoel ook maar gewoon vertrouwen. Bovendien denk ik ook wel dat het anders is als je zelf de punctie hebt gehad, dan moet je lijf gewoon nog rust hebben. Maar een terugplaatsing is geen ingrijpende lichamelijk gebeurtenis. En normaal gesproken zou je na een bevruchting (die je dan niet weet) ook gewoon je ding doen toch?

Hoor graag wat er tegen jullie verteld is en vooral: waarom!

En eten jullie nog speciaal eten/drinken/suplementen?

Ik heb gisteren mijn gewone vitaminpillen omgeruild voor vitaminepil genaamd mama plus (met foliumzuur, vitamine en visolie). Klinkt goed! Ik heb eerst heel de kruidvat afgespeurd of er bekende mensen waren voordat ik afrekende! Verder drink ik af en toe wat granaatappelsap (jaja Mees!). Verder vooral gewoon normaal eten zoals anders.

Ik heb verder ook helemaal geen klachten, voel eigenlijk niks...behalve die utrogestan drek...haha

Zal vanavond niks meer doen dames! Avondje tv of lezen en dan lekker twee dagen vrij.

Liefs voor iedereen,

Lizzy

Geplaatst

He Lizzy,

ik heb na beide tp's gewoon lesgegeven, helaas geen zwangerschap...bij de derde ivf zou ik echter even stoppen met lesgeven, noem het bijgeloof, want ik weet namelijk wel dat er iets in mijn buik zit en bij de lessen die ik geef, waaronder club yoga, moet je toch juist die bewegingen doen (bukken, rekken, boven je uitreiken, strekken) wat ze zwangeren juist afraden. Maar helaas is het bij ons bij de derde ivf niet zover gekomen, geen bevruchting en dus ook geen tp...

als jij je er echter goed bij voelt, dan moet je het gewoon doen...

Voor de derde ivf had ik mijzelf en mijn lichaam er helemaal op voorbereid met supplementen, vitaminen etc. dus het was voor ons een hele klap dat het niet gelukt was bij de bevruchting...

Verder heb ik bij de 1e en 2e tp gegeten en gedronken alsof ik zwanger was...

Pulletje...super dat je dit doet....echo en stimulatie binnenkort....succes!

nofje....een emmie aan boord...jippie!!! succes de komende weken!!!

Mees...jammer dat je nog missy bent...hou het maar goed in de gaten....niet dat je er dadelijk aan onderdoor gaat!

hier verder niets nieuws te melden....

liefs,

Nico

Geplaatst

Hallo,

He lizzy, lekker gewoon doen waar je je zelf goed bij voelt dat is het beste. Fijn om te lezen dat je je goed voelt

Nofje, ik had ook de eerste 2 dagen last van mijn liezen. maar mijn terugplaatsing liep niet vlekkeloos. Ze heeft een tijdje moeten zoeken voordat ze goed zat en ik heb verkrampt gelegen. Wat zou het mooi zijn als je meteen wat dikker bent he zo van kijk het is gelukt.

corine ik hoop zo voor je dat dokter ruis nog goed nieuws heeft.

freggel spannende dag vandaag. Hopelijk weer een stapje verder.

Maureen, eerste week voorbij hoe gaat het met de spanning. Ga jij de 29 ste testen? ben benieuwd

nico, klinkt wel onstappend yoga, dus jij weet hoe je kan onstpannen.

Ik ben gisteren van mijn werk naar huis gegaan. Ik werk op een woongroep met verstandelijke beperkte jongeren. 1tje werd boos op mij en gaf me een hele harde duw. Hij is formaatjes 130 kilo dus dat komt wel aan. Ik verloor mijn evenwicht en moest vier stappen naar achter doen. Hierdoor verdraaide ik mijn rug. Na een half uur deed het zo'n pijn dat ik inval heb geregeld. Mijn zus is cesar terapeut ze heeft even wat oefeningen gegaan. Tja zei ze het is gewoon wat week daar!! goed teken hopelijk. ook hadden mijn spieen een opdonder gehad. Nou dat voel ik nog steeds. Wil ook geen paracetamol nemen dus gewoo even een paar dagen door bijten. Baal er flink van.

maar goed voor de rest gaat hier alles goed,

dag lieve schatten.

Geplaatst

Heel goed lizzy, die granaatappelsap :-)

En nico, ja, zo balen dat het de 3e x niet tot tp kwam.

Ja, vannacht (half 1) weer overgegeven. (aardbeitjes van n paar uur eerder) Ik geef de laatste tijd juist laat over. Moet dan snel bed uit en hup.

Terry, wat balen van die duw. Lastig werk nu omdat je nooit precies weet wat er kan gebeuren. Hoop dat het weer snel goed gaat. En blijven broeden hè!!

Xxx

Geplaatst

Hallo dames! :laugh:

Terry Ohhh, jeetje zeg je rug en spieren verrekt. Doe maar rustig aan hoor, na een apar dagen gaat dat vast beter. Zeker de onverwachte bewegingen zijn het riskantst. Want je stelt je er niet op in.

En weekjes in je rug enzo? Goeoeod hoor! Pff wat zou het toch super zijn hè, als het gelukt is.

Ik blijf voor iedereen met eem emmy(s) duimen!!!!

Lizzy; doen waar jij je goed bij voelt. Ik weet niet of er wetenschappelijk onderzoek is gedaan. Anders ga er tich gewoon wat tussenin zitten> Rustig aan bewegen, dan is het altijd goed.

Ik ga beginnen met granaatappelsap, walnotenolie en extra visolie. Op Mees haar topic waren er ontzettend veel zwangeren door dit te nemen. Kan toeval zijn of niet, maar ik ga het slikken hoor!

Ik slik daarbij dagelijks al Kruidvat Mamma...*nog iets* en extra foliumzuur. Mijn man slikt Zink voor zijn zaad.

Nofje, goed van je dat een salade neemt. Gezond! En waren de films nog wat? Hoe voel je je vandaag?

--

Nou, vanmorgen voelde ik opeens wat toen ik in bed lag, ik rende naar de wc en ja hoor: Ongesteld!

Tot nu toe niet mega erg ofzo, maar wel genoeg met verlies van slijmvlies. Dus ik mag gaan opbouwen met Estradiol vanaf vandaag! Ik heb een schema van 1x daags 1 tablet. Ik vroeg de arts naar het schema wat o.a. Corina gebruikt, maar ze vertelde dat alleen dat schema gehanteerd wordt als je dus geen eigen donor hebt. Wist ik niet, weer wat geleerd.:laugh:

Straks rond 14:00 uur de echo van mijn donor. Ik rij met haar mee, we zijn dus met 2en.

Als dat er ook rustig uitziet (wat ik zeker verwacht) mag ze gaan stimuleren.

Ik begrijp nu pas waarom ik de afgelopen dagen zo slecht slaap. Zo spannend.....:happy7::happy7::happy8::happy3:

dikke kus

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@ Freggel: Heel veel succes straks fijn dat je ongi is gekomen. Hoe ik niet te dansen want dat is toch geen gezicht als ik sta te dansen hahaha.

Het antwoordt die jij van de assistente heb gekregen wist ik ook niet weer wat geleerd toch??

@ Mees: Meis wat vervelend toch dat je blijft spugen slik je hier wat voor??

@ Lizzy: Je moet doen waar je goed bij voelt hoor. Niet schuldig voelen of je iets verkeerds heb gedaan, wij geven alleen tips het is niet aanvallend bedoelt. Je weet toch niet waar je goed aan doet omdat ieder instelling/z-h weer anders zegt. Hoe voel je je verder??

@ Nico: Hoe is het nu met je?? Wanneer krijg je precies de uitslagen binnen??

Hier verder ook niets te melden. Ik vind het wel leuk en gezellig om te zien dat deze topic behoorlijk actief is.

Fijne dag allemaal geniet heerlijk van de zon allemaal.

:positive energie::CYBER_HUGS::knuf:

Liefs Corina.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik heb me sinds kort aangemeld op dit forum omdat ik naar alle waarschijnlijkheid vervroegd in de overgang kom-ben. Met een hoog fsh ben ik dan geconfronteerd met vraagstukken die jullie wellicht bekend in de oren klinken. Mijn vragen zijn dan ook niet makkelijk en omdat ik gewoon benieuwd ben hoe jullie erover denk vraag ik het in deze topic maar.

Als je aan ECD begint, dan neem je eignlijk ook afscheid van je eigen genetisch kindje, hoe hebben jullie dat gedaan? Want hoewel ik nog niet weet of ik er nog eentje met mijn eigen cellen zou kunnen produceren is het zeker wel iets dat mij bezig houdt. Gelukkig wil mijn zusje en 2 vriendinnen wel een eicel geven.

Maar daar gaat vraag 2 over: hoe testen ze dan of de donor geschikt is voor jou als ontvanger; is dat iets wat bijvoorbeeld door bloedgroep wordt bepaald?

En dan de laatste brandende vraag: Las mijn zusje er een wil geven, dan is het risico dat ze geweigerd wordt omdat ze zelf geen kindje heeft of een relatie. Ik lees in deze topic dat het net weer ligt aan de fertiliteitskliniek die je bezoekt. Betekend dit dat zij in de ISala klinieken te Zwolle dan eventueel geweigerd wordt? Misschien is er iemand hier te vinden die daar ECD heeft doorgestaan en me daar wat mer over kan vertelen.

Ik weet dat ik 14 juni het antwoord kan krijgen in Zwolle zelf; maar dat duurt nog zo lang (erg he)

Hopelijk vinden jullie vooral vraag 1 niet 'offensive' en willen jullie reageren.

alvast bedankt, aukus

Geplaatst

Jippie!!! Freggel , je bent 'gewoon' ongesteld. Ik doe toch maar n dans Corina;-) ,de vreugde dans!!

En hoe was de echo ? Jeetje , t gaat nu snel! Waaah!!

O ja,alles top wat je gaat drinken/slikken!! en na de tp de walnootolie wisselen voor tarwekiemolie. Die is beste voor innestelen (doorbloeding baarmoeder enzo). Ja, super veel van m'n topic zijn zwanger geworden hè?!! Zoooo gaaf!!!

Corina, ik neem nog niets ervoor. Hoop dat het snel wev trekt. En anders ff door bikkelen.

Jij vrijdag n match hè!!! Moet!!

Aukus, wb je zus. Als je haar wilt als donor (in Nederland) moet ze gewoon zeggen dat ze al n kind/kinderen heeft en haar gezin compleet is. Niemand die dat controleert en dan kan ze gewoon je donor zijn. Ben inmiddels gepokt en gemazeld en je moet de dingen zo sturen zoals jij het wilt. Het is tenslotte jullie (zus en jij) keuze!! Anders zou je door n stomme regel het niet kunnen doen.

En juist als je moeite hebt met dat het genetisch niet van jou is, is het via je zus toch deels genetisch wel van jou!!

Succes!! Xxx, mees

Geplaatst

He Mees,

Tja, dat verzwijgen betekend eigenlijk ook liegen. Daar ben ik niet zo goed in namelijk. Ze zullen die regel vast ook wel voor een reden in het leven hebben geroepen, maar misschien denk ik te negatief dan. Ik zal over je raad nadenken, maar vind het lastige kwestie.

Iedereen succes met de nog-net niet- of al-wel-zwangerschapsperikelen. Hopelijk kan ik over een tijdje mee kwebbelen hierover....

gr. aukus

Geplaatst

Hellow meiden!

Meesje, Ohw okee, dus tarwekiemolie na TP. :icon_smile: Ga ik zeker vast in huis halen. ben sinds gisteren gestart met de walnotenolie (is ook nog eens lekker ook, mooi meegenomen) mijn man neemt vandaag de granaatappelsap mee.

De echo was goed!!! tevens hebben we een hele leuke middag gehad saampjes. JIPPIE! Wel lagen er (net zoals bij mij altijd) veel follikels klaar. 20 stuks maar liefst! :happy2::happy2::happy2: Als het goed is gaan die 20 vanaf gisterenavond groeien. Ze is gestart met Gonal F. Ze smste dat ze de spuit 'helemaal zelf' had gezet. Ik vind haar elke dag meer en meer een bikkel. Herkennen jullie vast ook. Ik heb vannacht alleen wel mega slecht geslapen. Wel onbewust, want ik ben niet gespannen ofzo. Nu hebben we a.s. maandag de eerste FM!!!!

Ik bel zo nog even naar GG, want de arts gisteren (Drs K) zet de Estradiol anders in als Drs C. 1x daags versus 3x daags. Dat vind ik nogal wat. Waarom stelde Drs C mij in op 1x dag? Dus, even bellen.

Gisteren heb ik toch maar 1 tablet genomen hoor....

Corina Nu wil ik je toch een keer zien dansen hoor, hihih:laugh:

Aukus Je krijgt nu inderdaad met een heel ander verhaal te maken. Is zeker niet niets hoor. Ik kan je alleen geen tips geven m.b.t. het afscheid nemen van genetisch eigen kind. Ik wist nl. al langer onbewust dat dat er voor ons niet in zou zitten. Gezien de pech die we hebben gehad. Noem het een oergevoel. Dus voor mij was het een verlossing én gaf het mij een erg goed gevoel toen mijn zus het wederom voorstelde. (in 2003 had ze nl. ook al gezegd het te willen doen, ze was toen nog maar 22!) Ik kan op deze manier toch een eigen kindje krijgen. Omdat het mijn zus is, is het voor ruim 75% echt mijn kindje. En de resterende 25% zijn de beste eigenschappen van mijn zus, de donor. Zo zie ik het! Zolang een kind maar supergewenst is kan hij of zij zich geen betere ouders wensen. Ik probeer dus alles positief te zien, ipn negatief. dat doet al zoveel.

Ik weet zeker dat er hier, en wellicht o internet stukken te vinden zijn die je daarbij kunnen helpen. Indien je het er toch moeilijker mee hebt dan je verwacht had, kun je ook met iemand gaat praten. Is belangrijk dat je dit goed afsluit, anders kan het (zelfs als je al een kindje hebt gekregen via ECD) alsnog de kop opsteken. Het is gewoon rouwverwerking. Zo voelt het.

Betreft je 2e vraag, de donor. Nou, die wordt niet dmv bloedgroep ofzo aan jou gekoppeld.

Ze wordt onderzocht op verschillende (erfelijke) aandoeningen d.m.v bloedtesten. Ook krijgt ze een spychologische screening. Wel kan ik je zeggen dat ik (bijna zeker) weet dat ze niet in aanmerking komt als donor. gezien ze nog geen kindje heeft (bewezen vruchtbaar) De behandeling kán namelijk een risoco geven dat ze zelf minder vruchtbaar wordt. Voordat ik hieraan begon waren ook wij afgwezen om de reden dat mijn donor haar gezin nog niet voltooid had. (heeft 1 kindje) Alleen de kliniek waar we nu zijn, accepteerde dat wel. Wij wilden ook niet liegen (zeker mijn donor niet) omdat er nu eenmaal wél die risico's zijn. Stel dat er wel wat gebeurd?...

En je kunt altijd bellen naar jouw ziekenhuis, vragen naar de afdeling IVF en daar vragen welke voorwaarden gehanteerd worden voor de eiceldonor. Niets vertellen over jullie situatie, gewoon vragen omdat je je aan het oriënteren bent, SUCCES!

Nou meiden, tot snel. Ik ga zo eens bellen!

Geplaatst

Jeetje Freggel,

Wat zitten er toch een hoop haken en ogen aan. Dat een donor bewezen vruchtbaar moet zijn is wel een nadeel+ al mijn eventuele 3 donoren zouden hierdoor in een klap worden afgeschreven. Ik zal gewoon oriënterend rondvragen zonder al te veel ontboezemingen. Maar ik lees dat jouw kliniek daar minder moeilijk over doet> bij welke zit je dan als ik vragen mag?

Het is allemaal erg ingewikkeld. Ik zie in je handschrift dat je 4,5 jaar de tijd hebt genomen om aan traject ECD te beginnen. Dat zal vast ook niet zonder reden zijn geweest. Veel respect voor jou en iedereen hier die dit moeilijke pad moet bewandelen.

Trouwens in je onderschrift staat dat je op 30 mei je eerste FM hebt; wat is dat eigenlijk FM?

gr. aukus

Geplaatst

Hey Allemaal,

Welkom |Aukes op dit leuke forum... Het is inderdaad wat Freggel zegt dat je donor normaal gezien bewezen vruchtbaar moet zijn als je zelf voor een donor kiest. Als je bijvoorbeeld bij Geertgen een bankdonor wil hebben dan kun je meedoen aan het wederkerigheidsprincipe.. Je partner doneert zaadcellen en in ruil daarvoor krijg je een donor gematchd. Ze kijken daarbij naar kleur ogen, haar kleur en postuur en bloedgroep. Het kan voorkomen dat het eitje dat je krijgt van iemand komt die niet bewezen vruchtbaar is. Zeker als het bijvoorbeeld een lesbisch koppel betreft waarbij de ene vrouw de zwangerschap uitdraagt en de andere vrouw dan dus haar eicellen afstaat.

Maar wel goed dat je misschien een donor hebt. Ik zou dit wel eens voorleggen aan bijvoorbeeld Geertgen, misschien als jouw zus of die vriendinnen het goed kunnen onderbouwen waarom ze dit voor je willen doen dat het wel mag.

En oh ja een FM is een follikelmeting. Daarbij kijken ze hoeveel follikels er zijn ontstaan met eicellen.

Freggel: 20 stuks wat goed!!! Dat is een hele mooie score! Op naar een paar toppertjes!!!

Mees: wat fijn dat je jou geheim met ons wil delen. Heb gister de granaatsap en de olie gehaald...

Corina: heel veel succes vandaag!!!!!

Hier heb ik het idee dat de griep eraan zit te komen... Ik heb snotterig en dood moe en giga hoofdpijn van tijd tot tijd.. Gister van ellende om 9 uur gaan slapen en vanmorgen werd ik dus wakker met een katerig gevoel en overal spierpijn.... En dan moet ik dadelijk een presentatie gaan houden... pfffff. Ik kan mij amper concentreren... Verder voel ik bijna niks in mijn buik.. op wat pms krampjes na... Dus ik ga er maar niet vanuit dat het gelukt is... Kan het nooit tegenvallen he?

Tenzij dit natuurlijk een van de bijverschijnselen is van de medicijnen of mogelijk toch van een beginnende zwangerschap..

Ow het is zo moeilijk,... Mijn gevoel zegt dat het wel gelukt is.. maar mijn verstand zegt van niet....

Zo en nu snel naar het werk.. tot later maar weer....

Nofje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden