Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nofje en Renate, dank jullie wel meiden..

renate, spannend meid. Ik duim zo dat frummel lekker lang blijft zitten!!!

Rotterdam is voor ons wat ver. Ik woon in Brabant. Wel ben ik aan het kijekn of Tilburg wat voor ons kan zijn. Ons materiaal ligt in Dusseldorf, maar ik zag dat zij ook met Brussel en Dusseldorf samenwerken.

De werkwijze van GG sluit momenteel totaal niet aan met mijn beeld van respectvol omgaan met mensen. Kijk naar Corina, wij die al meer dan een maand wachten op TP, waar we al 8 jaar naar uitkijken. Het is toch werkelijk waar niet te geloven....

Ik denk dat ik maandag gewoon even ga bellen met Tilburg om te kijken wat er mogelijk is. Misschien kunnen zij zorgen voor transport van onze emmy's naar hun ZH en kunnen we daan de TP krijgen en eventuele verdere behandeling.

Ik wil er ook weer niet téveel negatief mee bezig zijn, want dat doet me momenteel geen goed.

Ook ben ik dus net gestart met nieuw werk, dus heb ik geen tijd en mogelijkheid om op korte termijn vrij te nemen voor weer alle intake's enzo. Dat doe ik echt niet meer eventjes.

getver.....dat ik hier over na moet denken zeg....dom GG!!!! >:(((((

Corina, weet je al wat meid?

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Lady's,De kleine frummel zit er in. Vanmorgen was het 6 cellig maar vanmiddag net voor de terugplaatsing was het 8 cellig geworden.Een flink actief embryo tje! We kregen van de verpleegkundige zelfs de echofoto mee met het witte stipje. Nu duimen voor de komende 2 weken.Vanavond lekker lui op de bank!

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Ten eerste bedankt voor jullie lieve reactie's.

@ Freggel: Ik kan me helemaal voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent dit is toch niet normaal, ik snap er ook helemaal geen hout meer van. Toen ik het net las en mijn man liet lezen hadden we echt zo iets van belachelijk. Ik heb het zo met je te doen. Meis ik hoop dat ze snel bij GG zijn en dat je een TP krijgt en niet hoef af te bouwen, duim heel hard voor jullie.

@ Nofje Goed om te lezen dat het goed gaat met jou en kleine ukkepuk. Neem lekker je rust van het weekend. Wanneer heb je je volgende echo. Idd ik denk dat jij de laatste bent geweest die naar Genk is geweest met een verse TP.

@ Renate75 Meid heerlijk dat je een mooie TP heb gehad. Nu lekker broeden hoor!!!!..... Idd heel vriendelijk en fijn hoe ze met jullie zijn omgegaan in Rotterdam Erasmus echt top. Meis toi toi toi in de ww en hou ons op de hoogte als je dat wil natuurlijk.

Nou gisteravond om 22.00uur had dr.R nog niet gebeld en waren mijn man en ik een beetje boos en teleurgesteld. Maar toch de stoute schoenen aangetrokken en het mobiele nummer van dr.R gedraaid want we wilden onderhand wel iets weten.

Maar achteraf was dr.R nog bezig en nog van plan om ons te bellen maar nam het ons niet kwalijk dat wij belden.

Hij zei dat we de brief hadden en dat de procedure was veranderd en dat beaamden wij.

Hij vertelde dat ik als nummer9 op de lijst sta en verwacht dat hij binnen 2 a 3 wkn een koppeling zou hebben.

Ik moet wel weer gaan afbouwen met provera en op 1 tablet estradiol blijven tot we weer contact hebben gehad met dr.R. Mocht hij over 3wkn niet gebeld hebben dan moet ik een telefonische afspraak maken met hem en dan zal hij vertellen hoe het er dan voorstaat.

Dus het rest ons alleen dan de komende 3wkn afwachten ben benieuwd.

Meiden een heel fijn weekend en tot snel.

:positive energie::CYBER_HUGS:

Liefs Corina.

Geplaatst

Lieve meiden, weer terug van 2 weken werk in t buitenland zonder internet. Dus nu pas weer op t forum.

Doorzettertje, helemaal eens met jou (23/6)!!!

En super dat je de tp hebt gehad. Meid, ik duim en duim!!

Freggel, niet normaal. Ik zou ook zo genoeg ervan hebben. Ben zo blij met onze keuze, want hebben ook nog (heel kort) GG overwogen. Blijf positief hè, want gaat uiteindelijk lukken. Knuffel!!

Corina, jullie moeten nu snel n match krijgen. Weer wachten ook; zo met jullie te doen! Ook knuf!!

Renate, succes ook! Heerlijk net als Doorzettertje aan het broeden!

Ik lees later nog ff alles precies terug.

Hier alles top! Minder misselijk en...vannacht was m'n buik zo druk van binnen dat ik maar 's van buiten probeerde wat te voelen (handen op buik) en ja hoor, voelde overal kleine beweginkjes. Zooooo cool!!!

Morgen 20 weken echo.

Xxx, mees

Geplaatst

corina

No 9 op de lijst!!!!

je hoort no 1 of 2 te zijn!!!

Ik hoop dat jullie dit volhouden, want het word jullie niet makkelijk gemaakt door GG!

Weer een paar weken wachten.........!

Mocht er dan een TP komen, dan hoop ik echt dat het een voldragen babytje word die je je armen nemen!

Dat hebben jullie echt verdiend!!!

Liefs claudia

Geplaatst

Sjonge jonge zeg Corina.... Ik begrijp ze echt niet meer. Hoezo nummer 9. Jij liep gelijk met mij toen... En ik heb zelfs tussendoor nog een eigen donor gehad en werd toen terug onderaan de lijst gezet... Wat is dit voor b"&€sh€!... Waar zijn ze nou helemaal mee bezig... En het frustrerende is dat je er helemaal niks tegen kunt doen.... Ja ik, ik wacht ook al 2 jaar op een donor bij gg. Maar dat was met tussenpozen. Ben ook gescheiden en eer dat mijn nieuwe partner kids wilde waren we ook een half jaar verder. Ik liep in totaal 4 jaar bij gg.... Wel tussendoor vaak met een eigen donor gekomen, die zich dan weer terugtrok of die ikzelf heb afgekapt, zoals laatst.

Ik leef en wacht met je mee. Vind het echt bijna te gek voor woorden wat ze nu allemaal doen....

Dikke knuffel, Nofje

Geplaatst

Meiden ik breek hier even in.....ik lees regelmatig wat mee, ik wil jullie laten weten dat ik enorm veel respect heb voor jullie trajecten!! Icsi is al niet mis maar het hele ecd traject.....petje af!

Ik wens jullie alle succes van de wereld!!

Liefs Babeth

Ps Meesje wat gaat het hard!

Geplaatst

Hey meiske, wat leuk dat je steeds mee leest. Echt lief ook, wat je zegt wb ecd!

En ja hè, ben gewoon op de helft! Hoe is het mogelijk? Ben nog wel n slank meesje zonder buik. Zelfs met strakke topjes ziet niemand wat. Maar....gelukkig zit er n kindje. Toch heel echt waar. Zo gaaf!!

Morgen spannend met de uitgebreide echo. Heb zin!

Jij gaat ook goed hè! Echt al ver!!

Xxx, meesje

Geplaatst

Hoi,

Freggel ik ben echt verbijsterd, dit is echt te gek voor woorden

corine, 9 de op de lijst hou kan dat als je al vanaf maart op de lijst staat. ik heb echt met je te doen

Aangezien ik ook bij geertgen loop, begin ik steeds meer te twijfelen. Het voordeel van geertgen is, is dat we meteen kunnen beginnen en ze de dikte van mijn BMS belangrijk vinden in tegenstelling tot Utrecht. We hebben 17 augustus een afspraak, ik ga wel alle vragen op een rijtje zetten. Ik ben erg tegen geen verse terugplaatsing. Maar goed wacht even hun argumenten af maar ik moet zeggen dat het me een rot gevoel geeft.

|Meiden ik hoop dat er snel positieve berichten komen vanuit geertgen. duim voor jullie

Geplaatst

Even een snelle vanaf werk;

Terry, je moet je dat echt afvragen hoor. Want een verse TP krijg je niet meer. Doen ze gewoon niet meer, kan niet geregeld worden.

Ik heb dat ook hoor, ben ik ook fel tegen. En helemaal als je nog nieteens een vergoeding oid krijgt! Ze incasseren gewoon een poging terwijl je iets minder kans hebt. Echt van de zotte.

Later meer...

Geplaatst

he dames,

jeetje...wat een berichten hier...

Freggel...nog steeds geen tp gehad begrijp ik uit je handtekening...bah bah...hoe kan dat nou???eindelijk je bms in orde, heb je nog geen tp....

Corina...ook bij jou lijkt het alsmaar meer en meer vertraging op te lopen...nu 9e op de lijst...je zou toch onderhand al 1e of 2e moeten staan, je bent nu al zo lang met op- en afbouwen...is dat eigenlijk wel goed zo vaak op- en afbouwen???

meid...hoop dat je over 3 weken wel eindelijk goed nieuws krijgt....sterkte!!!

Terry...vraag het dan maar idd voor de zekerheid na...ben nu wel blij dat we de beslissing hebben genomen om in DD verder te gaan als ik dit zo lees allemaal...maar misschien kom ik ook wel in het molentje terecht mocht onze 4e behandeling niet slagen...

Mees...dat lijkt me zo geweldig om je kindje voor de eerste keer te kunnen voelen bewegen...heb dat bij mijn zus nooit meegemaakt...bij mij lagen ze altijd stil...jammergenoeg...nu zijn het gewoon 3 batraafjes...hihihi...

hier gaat het verder eigenlijk wel goed...we genieten zo veel mogelijk en verheugen ons op onze vakantie in september....om daarna in DD te gaan starten...

liefs,

Nico

Geplaatst

Breek heel even in hoor meiden!

Corina dit kan niet waar zijn dit verdienen jullie niet zeg!en match is of dat jullie een hele lieve aanbieding krijgen

Ik hoop voor jullie dat er snel e

lees altijd nog met jullie mee en misschien kom ik hier ook wel weer geregeld schrijven.

Geplaatst

Hi Nico,

Ja, echt zo bijzonder, dat gefrummel in m'n buik! Ik had vandaag de 20 weken echo en alles top. Ze vond ukkie heel beweeglijk! Haha, vandaar dus, die bewegende buik van me :-)

En jullie gaan lekker genieten vd vakantie! Fijn dat het goed gaat!!

Xxx, mees

Geplaatst

Hoi meiden,

ga zo naar werk.

Iedereen bedankt voor de berichtjes, ook de inbreeksters!! Doet goed.

Ik ga vandaag proberen een helder beeld van Tilburg te krijgen. Zij werken ook samen met DD en Brussel. Er moet toch wat te regelen zijn?

gelukkig heb ik wel tijd om telefonisch e.e.a. met de gyn daar (of wie dan ook) te bespreken. Mocht er wel iets uitkomen daar, deze week nog, dan leg ik dat zsm aan GG voor.

Dat ze de keuze hebben: of we zijn weg, of deze week nog een TP. Ik ben dat gesol meer dan zat. Als je dan ook nog eens een keer tussendoor een telefoontje krijgt, of ze bieden excuses aan....maar nee hoor. Niets van dat. Maar je wel vantevoren door de psychische molen halen maar met deze complexe, gevoelige zaken hoor of zie je niemand meer. bahbah.

Ik raad dan ook meiden aan die ook twijfelen, of nog moeten kiezen, denk goed na voordat je naar GG gaat.

Ik hoor echt van iedereen die ik dit vertel, dat ze het gewoon niet kunnen geloven. Mijn moeder was zelfs bang dat we het echt niet trokken allemaal en maakte zich oprecht zorgen. Zo lief wel.

Nou meiden, jullie horen het wel als er hier wat gebeurd.

liefs

Geplaatst

Lieve Freggel,

Heel goed dat je deze 'acties' gaat doen. Hoop dat Tilburg n goed alternatief blijkt.

Echt zo ongelooflijk wat ze allemaal uithalen bij GG!!

Zag op ander forum (waar je ook ff schreef) van de andere toestanden bij GG, wb behandelingen zonder vergunning. Het wordt steeds erger daar!

Nou meid, hoop dat je (en corina) zsm n tp krijgen, waar dan ook. En dan eindelijk genieten!

Xxx, mees

Geplaatst

Hey Doorzettertje, dankjewel. Mijn pbtje is er ook, voor je. Waaaah, spannend meid. Het schiet al op! Ik telde de laatste dagen af. Ik stuiterde bijna door het plafond :-) die laatste dagen....

xxx, mees

Freggel, nog nieuws? En Corina, wanneer weer een belletje van R?

xxx, mees

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Chantal en Claudiaatje bedankt voor jullie lieve berichtjes doet me echt goed BEDANKt:icon_flower:

@ hoe is het met iedereen??? en met de meiden in de ww hoe voelen jullie je??

@ Mees: Oh meid wat bijzonder en geweldig de je jullie kleine meesje hebben gevoelt echt heel GAAF:happydance:...

Dr. R kan tussen nu en 2 en halve week bellen of hij een koppeling heeft. En als hij de 29ste niet gebeld heeft dan moet ik zelf een telefonische afspraak maken en dan hoor ik hoe het dan verder gaat. Afwachten dus!!!!

@ Freggel: Hoe is het nu met je meid?? Heeft Tilburg nog iets opgeleverd????

Meiden nieuws heb ik eigenlijk niet en zoveel tijd heb ik niet dus ik hou het kort.

Fijne dag en tot snel.

:positive energie::CYBER_HUGS:

Liefs Corina.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Verschillende keren de vraag gehad hoe het met de wachters is. Mijn 1e week ging wel erg goed en had er door allerlei symptomen een super goed gevoel over (had constant zo'n zwaar gevoel in mijn buik en vanaf afgelopen donderdag pijnlijke boobs). Maar als ik de meeste meiden op andere topics op dit forum moet geloven zijn dit allemaal bijwerkingen van de bolletjes Utrogestan. Dat was even een domper zeg! Zit er eigenlijk een klein beetje door in de put. Ben zoo bang dat het misgaat. Ik weet dat ik positief moet denken maar durf het bijna niet meer. Maar nou vraag ik me af: groeiende boobs is dat ook een bijwerking van de Utrogestan? Iemand ervaring mee? Ik moet dinsdag 19 juli een bloedtest laten doen. Wil eigenlijk geen thuistest doen maar door alle onzekerheden nu denk ik daar nu wel anders over. Is er iemand die ook eiceldonatie heeft gedaan en (positief) eerder heeft getest dan de bloedtest? De 2e week kruipt echt voorbij, hoop echt dat het ineens dinsdag is.

Hoop graag iets van 'vroegtesters' te horen.

Dankjewel!

Geplaatst

@Doorzettertje, poeff spannend voor jou zeg! hou de moed er in ook ik heb ECD gedaan en heb op wd 8 al positief getest al was dit wel met een cryo tp.

Ik had met die bolletjes niet dat mijn boobs groeide maar ze waren wel wat zwaarder en pijnlijk.

Doe waar jij je goed bij voeld met testen!

Ik ga voor je duimen dat je een mooie positieve test mag krijgen.

Geplaatst

Hoi Lady's,

@Doorzettertje Ik heb afgelopen zaterdag mijn terugplaatsing gehad en zit nu op wachtdag 5. Ook ik heb pijnlijke boobies (komt echt door de bolletjes) dit had ik ook met de vorige behandelingen. Een andere bijwerking zijn wat krampen in de baarmoeder een soort gevoel alsof je ongesteld wordt. Dus ook niet in paniek raken bij krampen in je baarmoeder het hoort er gewoon bij. Moeilijk he die 2e week. Kom op we slaan ons er doorheen!!!!!!

@Freggel Jeetje wat een drama allemaal met GG. Ik heb ook gelezen dat Eindhoven ECD toepast in het ziekenhuis misschien is het interessant om ook hier te informeren.

Ik had vandaag de brief binnen gekregen dat de andere 3 emmies niet goed genoeg waren voor invriezen. Ik werd echt weer even met 2 benen op de grond gesmeten om het zo maar even te zeggen. Ik was vandaag even het vertrouwen kwijt geraakt. Zo bang dat de kleine krummel in mijn buik het ook niet gaat redden.

Morgen sta ik er hopelijk weer wat positiever in. Het liefs heb ik een camera in mijn buik zodat ik elke dag even kan kijken of het er nog zit:happy7:. Gelukkig heb ik al mijn vriendinnen en familie die allemaal voor ons duimen en kaarsjes branden (echt zo lief).

Zaterdag heerlijk met vakantie naar Italie hopelijk gaat wachtweek 2 dan lekker snel!!!!!

Slaap lekker allemaal

Geplaatst

Hi broedende dames!

Doorzettertje, blijf posi hè! Ik voelde dus niets behalve ongigevoel en was/ben zwanger!

En vanaf wd 8 of 9 kun je al testen. Dus als je het niet meer houdt.... Kan me je gevoel zo voorstellen!

Houd vol hè!!

Renate, jij ook!!!

Corina, ja zo gaaf! Ik voel ukkie steeds meer. Al dat gebobbel in m'n buik. De echomevrouw vond het ook n heel beweeglijk kind:-)))

Toch weef lang wachten zeg! Wat n gedoe! Maar goed, eens komt weer de match!!

Freggel, nog nieuws?

Xxx, mees

Geplaatst

Hi broedende dames!

Doorzettertje, blijf posi hè! Ik voelde dus niets behalve ongigevoel en was/ben zwanger!

En vanaf wd 8 of 9 kun je al testen. Dus als je het niet meer houdt.... Kan me je gevoel zo voorstellen!

Houd vol hè!!

Renate, jij ook!!!

Corina, ja zo gaaf! Ik voel ukkie steeds meer. Al dat gebobbel in m'n buik. De echomevrouw vond het ook n heel beweeglijk kind:-)))

Toch weer lang wachten zeg! Wat n gedoe! Maar goed, eens komt weer de match!!

Freggel, nog nieuws?

Xxx, mees

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden