Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

Bedankt voor jullie woorden idd ik moet het ook eerst nog zien en dan geloven maar goed wat kan ik anders?? Tja er zijn wel andere mogelijkheden maar daar sta ik iets meer achter dan mijn man en in dit traject moet je er toch samen 100% achter staan.( hiermee bedoel ik naar het buitenland gaan).

Voor iedereen een dikke knuf en tot snel dan reageer ik weer ff uitgebreider.

Lief Corina.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Meiden,

Was even een beetje stil aan mijn kantje.

Zondagavond terug gekomen van een vakantie Italie en maandag gelijk weer werken.

Na mijn werk nog de wasjes enzo en mijn vriendinnen en familie die nog even langs kwamen om een knuffel te brengen omdat het allemaal niet gelukt was.

Ik werd dus weer even flink geconfronteerd met de negatieve test.

Vooral mijn zusje die haar eitjes heeft gedoneerd is helemaal van slag. Zij had er echt geen rekening mee gehouden dat het ook wel eens mis kon gaan. Ze is zelf namelijk alle 3 de keren binnen 1 maand zwanger geraakt. Ze was er ook echt zo zeker van dat haar eitjes altijd gelijk als 1 seconde lijm zouden blijven zitten hahaha welkom in de ivf wereld.

Ook is de behandeling haar heel zwaar gevallen ( ik hoop echt zo dat ze nog 1 keertje wil doneren maar durf haar niet te smeken)

Gelukkig gaat het wel weer goed en ben zeer benieuwd met wat de arts donderdag gaat vertellen.

@Freggel O wat vreselijk jammer dat het niet is gelukt!!!!! Ik werd nadat ik was gestopt met die balletjes alweer 3 dagen later ongesteld. Hahaha mijn mannetje was ook zo blij dat die balletjes er niet meer waren en heeft er ook even flink van geprofiteerd.

@Corina Ik hoop zo erg voor je dat je positief nieuws krijgt! je wacht nu al zo langggggggggg het is toch niet normaal hoe ze met jullie omgaan.

Ik ga nog even lekker genieten van een lekker glaasje wijn en dan weer heerlijk naar mijn bedje morgen weer vroeg op.

Meiden nogmaals bedankt vool al jullie lieve steun!!!!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Wij zijn 18 juli naar Geertgen geweest voor een gesprek. Bij de het maken van de afspraak kon ik aangeven bij welke dokter en

ik had gevraagd voor Dr. R, hij is vanalles op de hoogte. Maar we werden bij een andere dokter binnengeroepen.

En die wist niets van onze voorgeschiedenis af. Pff.

Ik kreeg te horen dat er sinds 1 juli een ander beleid is.

We zijn nu op een wachtlijst gezet, die inmiddels 3 á 4 maanden is. Verder hoef ik geen BMS meer van te voren op te bouwen.

Moet nu gewoon dagelijks 1 tablet estradiol slikken en tegen de tijd dat we aan de beurt zijn, wordt de dosering verhoogd????

Ik heb aangegeven dat ik er vraagtekens bij heb, gezien het feit dat dit opbouwen bij mij altijd heel lang duurt. Maar er werd nauwelijks aandacht aan besteed.

De kosten voor ons zijn €500.- en in het ongustigste geval €1500.-. Hierbij komt wel nog de vergoeding van € 250.- voor de donor.

Ik heb er niet meer zo'n goed gevoel bij als in het begin w.b.t het Geertgen. Ik weet niet waarom, maar het voelde daar ook heel anders.

Het was net of er een andere sfeer hing?? Maar goed we hebben niet veel keus, dus we wachtten maar geduldig af hoe het nu verder gaat.

Ow Corina, meid wat een kwelling. Ik heb nog wel meegelezen. En mede hoe het bij jouw er aan toe gaat, heb ik steeds meer vraagtekens bij alles.

Ik hoop dat je spoedig een positief bericht, en je weer een stapje verder komt. Denk aan je!!!

Freggel, meid balen dat je een neagatieve test had. Hoop dat je de volgende keer wel een positieve test hebt.

Tot Gauw, liefs maya

Geplaatst

Ik moet zeggen vaak lees ik met verbazing hoe knap er met de zoveelste tegenslag wordt omgegaan.

Petje af.

Ik duim dat na die lange moeizame weg jullie allemaal trotse ouders gaan worden.

Super veel geluk voor allemaal.

Geplaatst

Hoi meiden,

Pulletje lief zeg. Ik vind ook dat de meiden hier sterk zijn. Sommigen wachten al zoveel langer dan anderen, maar toch blijven we allemaal (na een kleine of grotere dip) weer positief. Tja we hebben geen keus immers, en moeten door. Ben je nu al ongi geworden toevallig?

Maya; Hmm, een ander beleid dus. Is er niet uitgelegd waarom dat er is? En of je verse of cryo's krijgt? Want als ze dat er niet bij zeggen, vind ik dat toch wat misleidend. Wat zeg ik: helemaal misleidend...Ik snap wel wat je bedoeld met de sfeer. Het is er zo druk. Dat merk dat je aan het personeel, het lijkt soms wel een soepkippenfabriek!

Ik belde gisteren nog voor een echo afspraak omdat ik negatief getest had. Afspraak gemaakt en zegt ze snel " dag hè.." Ehm...zou fijn geweest zijn als ze ook even zegt dat het vervelend is dat ik negatief getest heb. Of iets in die trend. Maar helemaal niets, vind ik zelf zo raar. Ik zou dat nl meteen doen, niet heel dramatisch maar je kan toch wel iets zeggen. Maar jullie wachten nu weer af. knuf hoor.

Renate; wat een verhaal van je donor. Je zusje. Ach wat erg zeg dat ze er zo'n klap van heeft gehad. Dat doet me iets zeg, vooral omdat mijn donor ook mijn zusje is.

Inderdaad zal je na een evaluatie moeten bekijken of ze nogmaals wil doneren. Omdat ze zoveel voor je overheeft en van je houdt, denk ik dat de kans wel groot is hoor.

Maar voor jou is dit ook moeilijk. Ik voel me ook wat bezwaard naar mijn zusje....ik heb nog 4 cryo's dus poging 1 loopt nog godzijdank, maar ik begrijp je gevoel helemaal.

Samen komen jullie er wel uit!! En jullie ook al na afloop van die bolletjes, hihii! Ik denk dat elk stel dat wel heeft:happy:

Corina je hebt ook geen keus. Maar je doet het goed hoor!

:toppie::toppie::toppie:

Hier gaat het goed. Ik heb 10 augustus alweer de eerste echo. ben dan nog ongi waarschijnlijk, maar ik krijg altijd 2 echo's. De volgende krijg ik dan 17 augustus en als mijn BMS dan weer goed is, kan de TP gepland worden. Dat snelle maakt dat ik me goed voel. Als ik moest wachten werd ik echt gek..

liefs

Geplaatst

he Freggel, ieder ziekenhuis of instelling houdt er zijn eigen regeltjes op na. Bij sommigen mag je na 2 weken al testen, bij anderen weer niet. Zou het zeker vragen, je hebt kans dat ze bij GG de procedure aanhouden van 16 dagen na punctie kun je testen.

Renate, wat rot dat je zus zich zo voelt. Het is niet haar schuld, dat moet ze goed beseffen, Het is al een topgebaar dat ze dit voor je heeft gedaan. Waarom de innesteling niet gelukt is, dat weet niemand. Als men wist waaraan dit lag, dan had men er wel iets op verzonnen en waren we allemaal sneller zwanger geweest waarschijnlijk. Een embryo is toch een lichaamsvreemd iets, dus je eigen lichaam probeert het dan ook te verstoten, maar tegelijkertijd wordt er middels de utro (in ons geval, ivf ed) gezorgd dat het lichaam het niet gaat afstoten. Soms gaat het goed, soms niet.

Vervelend dat je na je terugkomst van vakantie op deze manier weer geconfronteerd ermee werd. Leuk natuurlijk om je familie en vrienden te zien, maar kan me voorstellen dat je er liever niet meer aan herinnerd werd. KNuffel meid

Maya, lastig hoor, ben je nu gebonden al aan GG dan? Of mag je nog een second opinion ergens anders vragen? Anders zou ik dat doen, als je er niet een heel goed gevoel bij had bij GG. Heel vervelend wat er allemaal de laatste tijd bij GG is gebeurd en dit heeft blijkbaar zijn uitwerking op degenen die in het traject zitten of ermee gaan beginnen.

Als het niet goed voelt, zou ik kijken of je ergens anders terecht kunt (als dat mogelijk is!).

Corina, het is dat ik zelf nog niet zwanger ben, anders had ik aangeboden als donor voor jou. Hoop echt dat er binnenkort een match wordt gevonden.

En ja, je hebt gelijk. In dit traject moet je samen achter de beslissingen staan, anders heb je kans dat het ten koste gaat van de relatie en van de behandeling.

Zo zijn wij ook nog niet helemaal op 1 lijn over hoeveel emmies we laten terugplaatsen, mits we er voldoende hebben. In DD mogen ze er namelijk ook 3 terugplaatsen en de arts heeft ons dit voorgesteld. Ik zelf neig er wel naar om dit te laten doen, maar mijn vriend is nog huiverig en wil de beslissing af laten hangen van wat de arts zegt. Een kleine kans dat ze alle drie innestelen, wel aanwezig echter en ik denk dat mijn vriend dat een beetje afschrikt.

En je hebt natuurlijk de risico's die aan een meerlingzwangerschap zijn verbonden. Vroeggeboorte, voor de moeder zelf, voor de kids. en dat zijn er maar een paar.

in elk geval sterkte voor jou en je vriend/man!

liefs,

Tool

Geplaatst

Hey Tool,

Vanmorgen (dag 17) weer negatief getest. Gelukkig heb ik flink wat testen gekregen van vriendinnen, anders had ik het niet gedaan hoor! Mij te duur hahah!

Ik werd wat onzeker na gisteren maar het is toch echt niet gelukt hoor. Ik kreeg gisteren het GG niet meer te pakken telefonisch. Maar inderdaad moet ik me niet onzeker maken. Drs W was erg duidelijk en als het niet klopt, laat hij me nooooooooooooooit testen natuurlijk.

Corina ik ben het net vergeten, maar inderdaad de beslissing om iets anders et gaan doen met 2en wordne gemaakt. is zo belangrijk.

Tool; ook jullie beslissing voor 2 of 3 emmy's. Dat kun je gelukkig ook na de punctie nog beslissen, toch? Ze kweken toch met maximaal 3 emmy's door. Als het toppers zijn of misschien juist hele matige maakt dat ej misschien (of je man) er ook weer anders ocver denkt. Geen zorgen voor de dag van morgen ;-)

Geplaatst

Hey lady's,

Wat is het vandaag rustig op het front?

@Itsus Thanks voor je dikke knuffel dat kunnen we allemaal wel even gebruiken!

@ Tool Jij ook bedankt voor je knuffel. Ik zou als ik jou was vragen wat de kwaliteit van de 3 emmies is en dan pas samen beslissen of je er 2 of 3 terug laat plaatsen. Stel dat ze alle 3 blijven zitten en je baarmoeder zegt na 20 weken het wordt mij te vol ik gooi ze eruit dan is het verdriet nog vele malen groter. In het Dijkzicht ziekenhuis waarschuwen ze daar ook echt voor en plaatsen ze nooit geen 3 emmies meer omdat de risico's zo vreselijk groot zijn dat er iets mis gaat of met jezelf of met de kleintjes. Veel succes met het beslissen. Ik begrijp het wel hoor (als ze er 3 voor mij neer zouden zetten denk ik dat ik het ook niet kan weerstaan. Je wilt er namelijk ook niet eentje weggooien).

Ik ga natuurlijk wel vreselijk voor je duimen dat er minimaal eentje goed blijft zitten!!:happy7:

Vandaag mijn zusje nog even gesproken (alle twee weer lekker emo) Toch even lekker gekletst en snapt nu ook iets meer wat er allemaal met je gebeurd met zo'n behandeling. Het blijkt nu wel als jezelf doneert de tegenslag net zo groot is als bij diegene die het embryo teruggeplaatst krijgt. we wachten morgen eerst even het gesprek af en daarna gaat zij lekker met vakantie. Pas daarna gaan we even samen babbelen. Nu zijn de emoties nog een beetje te heftig voor ons beide. Het praat natuurlijk een stuk relaxter als je beide weer een beetje lekker in je velletje zit. Mijn lieve super zusje.

@Doorzettertje hoe is het met jou????

Geplaatst

Hallo allemaal,

Een tijdje rustig geweest vanaf mijn kant en aantal keer de vraag voorbij zien komen hoe het met mij is. Dat het 'mis' is gegaan is inmiddels alweer ruim 2 weken geleden. De grote klap kwam voor mij eigenlijk pas een klein weekje na de testdatum, omdat ik toen gewoon geen contact kreeg met eugin, toen stortte ik pas echt in. Ben wel heel blij dat ik toen gelijk zelf met de pil ben begonnen en geen idee had of dat goed zou zijn. Nu blijkt dus van wel. De getekende documenten zijn op de post, de centen zijn weer overgemaakt en de medicijnen zijn in huis dus wat mij betreft kunnen we beginnen. Hoop vandaag of morgen bericht te krijgen dat alles in goede orde in Spanje is aangekomen. Hoop dat ik in deze cyclus nog kan beginnen, zou begin volgende week de decapeptyl moeten hebben, dus het kan nog :-). Toen ik met de utro en estradiol was gestopt had ik het idee dat de boobs als een kaartenhuis in elkaar zakten hahaha! maar toen ik weer met de pil begon groeiden ze weer gigantisch en dat groeit nu nog steeds door en nog steeds pijnlijk. Geen idee wat ik hier nou weer mee aan moet.... Voor iemand met cupje A die al jaren denkt aan een borstvergroting is dit een rare gewaarwording kan ik je vertellen. Alleen heel irirtant dat alles zo pijn doet, kan niet eens meer op mijn buik slapen en dacht lekker te gaan hardlopen om het koppie leeg te maken maar dat gaat gewoon niet.... Voor mijn geestelijke gesteldheid is het (net zoals Freggel al aangaf) het beste als ik weer zsm doorga. Ga er vanuit dat het niet lukt (waarom zouden cryo's blijven zitten terwijl verse emmies van dezelfde donor ook niet blijven zitten????). Iemand hier ervaring mee dat dit wel kan?????

In de afgelopen dagen zijn er ook nog is 2 vriendinnen van mij bevallen van allebei een dochter en dat doet gewoon pijn. Probeer blij voor ze te zijn, maar is gewoon moeilijk. Dit gevoel zullen de meesten hier wel kennen helaas. Hoop snel nieuws te hebben voor jullie dat ik weer aan de utro en estradiol mag (ben bang dat ik dan van mijn Acupje naar dubbel D ga hahahaha!: manlief weet niet wat ie meemaakt).

Iedereen die het nodig heeft: heel veel sterkte en een dikke knuffel!!!!!!!

Geplaatst

Hé doorzettertje.

Breek weer even in maar lees dat je bang bent dat een cryo niet blijft plakken maar ik kan je het tegendeel bewijzen wij hebben namelijk een dochter uit mijn 2e cryo tp ook ik was er van uitgegaan dat de cryo's niet zouden blijven plakken omdat mijn verse tp gewoon een klasse 1 was dusik was dan ook blij verrast dat ik na 9 dagen al positief teste terwijl ik tegen mijn donor had gezegt dat we nog een keer moesten.

Dus meid geef de hoop niet op!

misschien een optie voor jou om de terug plaatsing zonder die rot bollen te doen en alleen met pregnyl?

Wat betreft je boobs koude doeken kan helpen tegen de pijn en wisselbaden helpen ook goed.

Geplaatst

Hai Chantal,

Dankjewel voor je berichtje. Dat geeft moed!!!! Dus een positieve test heeft niet altijd wat te maken met de kwaliteit van een emmie/cryo? Want een hele goede emmie kan niet blijven plakken terwijl een cryo (die is toch eigenlijk altijd van mindere kwaliteit of is dat ook niet zo?) dat wel zou kunnen doen? Weet iemand welke dag nou het meest crusiaal is na de TP?. Kan ik hier zelf nog invloed op uitoefenen? Ik had naar aanleiding van Mees haar succesverhaal granaatappelsap gedronken (mijn man had het zelfs het vliegtuig in 'gesmokkeld' omdat ik het ook in Spanje wilde hebben..) en tarwekiemoliecapsules en omega 3 ingenomen (ruim 2 weken voor de tp t/m datum van negatieve test) maar dit heeft mij helaas niets geholpen. Ben wel gewoon foliumzuur blijven gebruiken en neem een zwangerschapscapsule (2 vanaf de TP) en nu 1 per dag (is advies voor vrouwen die zwanger willen worden). Schijnt een goeie te zijn wordt nl door verloskundigen voorgeschreven hoorde ik van verschillende zwangeren om mij heen...).

Ik wil er echt alles voor doen (of laten) om een positief resultaat te hebben dit keer. Ik ga vanavond eens de wisselbaden proberen. Dankjewel!!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben al ongi aan het worden (!) Das snel!! pff ik wist wat ik net op het toilet zag zeg....das echt mijn record. Ik ben nog maar 2 dagen met de Utro gestopt en gisteren de 1 Estradiol dag gehad (vandaag alweer 3) Nou alleen maar fijn toch!?! Op naar een nieuw, mooi bedje voor onze volgende cryo's.

:toppie::toppie::toppie::toppie:

Claudia, van jouw verhaal krijg ik altijd zo'n goed gevoel en goede moed, heerlijk!! Lief dat je ons een hart onder riem komt steken.

Doorzettertje, je doet het al goed meid. Meer kunnen we niet doen. Ik voeg eraan toe: Draag dicht schoeisel (geen koude voeten) niet zwaar tillen, niet stofzuigen, wat lepeltjes walnotenolie. Heeft bij mij ook allemaal niet geholpen, maar het gaat ons lukken zo hoor!!!!!

Renate, jullie even wat rust. En ook je zusje. Ik hoop dat jullei je beiden weer helemaal mogen en kunnen opladen!

liefs

Geplaatst

Klopt helemaal freggel! Horen ook bij de goeie tips en heb ik me aan gehouden. Alleen walmotenolie schijnt goed te zijn voor de ontwikkeling van de follikels/eitjes, maar niet voor het innestelen. Daarom daarmee stoppen bij punctie. (voor meiden met eigen eicellen)

Je weet maar nooit; alle kleine beetjes 'hulp' zijn meegenomen.

Fijn dat het alweer vlot gaat freggel!

Doorzettertje, ja hoor, ook cryo's kunnen je zwanger maken. Houdt moed hè!! Komt goed!!

Xxx

Geplaatst

Hai Freggel,

Raar he als dat gebeurd: ongi worden als je weet dat het mis is. Je weet gewoon dat je emmies je lichaam op dat moment aan het verlaten zijn (of draaf ik nu door...).

Ja ik zit echt heel erg na te denken wat ik nu allemaal anders moet doen in tegenstelling tot de 1e keer. Ik heb me bij mijn 1e TP echt volledig rustig gehouden. TP was op een maandag en ben pas de maandag erna weer gaan werken, heb het in die tussentijd heel rustig aan gedaan: Lekker vrij en op de bank gelegen met tijdschriften, boeken en filmpjes lekker onder mijn fleece dekentje met vers gemaakte sapjes, etc. Maar waarschijnlijk had ik me juist meer moeten bewegen? Ik maakte me al zorgen als ik paar keer achter elkaar de trap op en af moest want dan voelde ik gelijk van alles en dacht ik dat ik alweer teveel had gedaan. Hoe zijn anderen die 1e (en eigenlijk is dat de belangrijkste week toch qua innesteling..) doorgekomen? Heb van mezelf al vrij snel koude handen en voeten , dus waarschijnlijk niet super goeie doorbloeding. Maar maak me ook druk om mijn overgang. Zit er nl. echt helemaal midden in (denk dat daar ook de explosieve groei van de boobs vandaan komt) en kan het van het ene op het andere moment explosief heet hebben. Zal dat nog invloed kunnen hebben op het hele proces? Zit eraan te denken om bij de eerstvolgende trip naar Barcelona (cryo tp) er een vakantie achteraan te plakken. Je merkt: ben er behoorlijk onzeker van geworden die 1e mislukte ecd poging...

Geplaatst

Daar ben ik weer hoor maar nu met goed nieuws!!! Heb de hele ochtend Eugin zitten bestoken met mijn telefoontjes (zit op mijn werk maar gelukkig is het niet zo druk.... hahaha!). Ik heb een datum voor mekaar gekregen!!! Ook hierbij geldt (werkt net als bij adoptie): hard schreeuwen, blijven bellen, blijven mailen en doordrammen! Want eigenlijk hadden ze pas eind oktober plek voor een cryo TP en nu gaan we 22 september voor onze cryo tp. Zooooo blij!!!! Ik moet de pil blijven doorslikken t/m 23 augustus en 19 augustus mijn decapeptyl. Als we er de 22e september zijn kan mijn man ook gelijk zijn 'donatie' doen voor evt. een volgende keer met verse emmies. Je weet nooit en op deze manier scheelt dat weer een reisje extra naar Barcelona, want dat gaan best in de papieren lopen kan ik je vertellen. Heerlijk om naar uit te kijken, kan nu de stress ook echt loslaten en dat is belangrijk :-)

Groetjes van een hele blije Doorzettertje (doe ik mijn naam toch weer eer aan)

XXXXXXXXXXXX

Geplaatst

Doorzettertje, ik ben zelf ook aan de tarwekiemolie en omega3 vetzuren (1000 mg) en mamaplus van Davitamon, plus foliumzuur.

Soms wordt ook wel eens kinderaspirine voorgeschreven na een tp.

Als het voor jou goed voelt om dit te doen, moet je het zeker doen.

Je voeten warm houden, schijnt ook een goeie tip te zijn. Je voet staat ook in contact met je baarmoeder.

En zorgen voor een goede doorbloeding. Dus bewegen is wel goed na een tp, maar gewoon, niet heel actief, wandelen is ook al prima.

Ik ga in elk geval een half uurtje wandelen op de dagen dat ik niet sport en in de wachtweken ga ik in elk geval geen lesgeven en halve dagen werken.

Hoop dat het gaat lukken bij onze volgende behandeling.

liefs,

Tool

Geplaatst

Doorzettertje, super nieuws!!! Goed van je dat bent blijven bellen, mailen etc. je bent een echte doorzetter en doet je forumnaam eer aan! Over een paar weekjes dus beginnen! Spannend!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

He meiden ben ik weer hi,

Doorzettertje wat een goed nieuws zeg dus september wordt de maand voor jullie ik ga dan heel hard duimen.

Ik heb bij mijn laatste tp 2 weken tarwekiemolie en visolie geslikt en dan natuurlijk alle vitamine en foliumzuur verder heb ik ook niet extra rustig gedaan zoals de 2 tp's daarvoor heb dus ook gewoon gewerkt maarniet echt gesport maar wel veel gelopen.

Ook ik heb mijn voeten en rus warm gehouden met een kruikje ( niet te warm maar net dat de kou er af wasdus misschien is dit een tip ( moet het natuurlijk niet heel erg warm zijn buiten)

@Tool ben het met jou eens hoor vind deze oproep ook niet echt gepast al denk ik niet dat ze ons pijn wil doen met haar vraag maar gewoon even niet goed na heeft gedacht voor dat ze het hier plaatste ( ben van het positieve zien in mensen)

@Maya, meis wat goed dat jullie een gesprek hebben gehad maar snap je twijfels alsik alle verhalen zo lees.

Hoop dat jullie nu snel eens iets positiefs mogen mee maken, ook al ben ik hier niet veel denk aan jullie en hoop snel mooi nieuws te lezen.

@ Freggel dikke knuffel en inderdaad op naar een mooie bedje voor jullie cryo

@ Corina, voor jou natuurlijk een hele dikke knuffel mens wat moeten jullie een geduld hebbenzeg! Hopelijk ook voor jullie snel een match en dan natuurlijk een mooie bevruchting.

@Pulletje, hoe is het met jou heb je nog contact net de wensouders?

@Claudia, hoe gaat het bij jullie,jullie meissiealweer bijna een jaar wat is de tijd toch snel gegaan zeg!

Hebben jullie eigenlijk nog cryo's ( misschien een beetje personlijke vraag en wil niemand voor het hoofd stoten of zo maar gaan jullie het nog een keer proberen voor een bruisje)

Meiden heb besloten om toch maar iets actieve te gaan schrijven en lezen hier op het forum nu wij toch weer voor een nieuwe poging staan hoop dan ook dat wij eind september weer kunnen beginnen we zijn dit keer in iedergeval alweer aan de pil dus dat scheeld een maand;)

iedereen nog een nog een fijne avond

Geplaatst

Chantal:Gezellig dat je weer actief terug komt.

De eerste poging is mislukt. Nu gaan ze voor een 2e poging. Ik denk deze maand anders volgende maand.

Gelukkig hebben ze hierna nog een poging.

Wie weet gaan ze wel gelijk op met jou.

Heb je het iets rustiger? Ben je lichamelijk al beter hersteld. Je hoeft niet te antwoorden als het te persoonlijk is.

Weet je wat ik denk. Om zwanger te worden heb je ook een factor geluk nodig. Soms als je hele goede emmy's hebt een beetje geluk. Bij mindere emmy's veel geluk. Soms heb je veel geluk en dan slaagt je poging sowieso. En soms ontbreekt de factor pech. Ik hoop dat jullie allemaal heel veel geluk zullen hebben bij al jullie pogingen. Ook voor alle broers en zussen die jullie op de wereld gaan zetten.

Ik heb al onwijs veel geluk gehad wat vruchtbaarheid en gezondheid betreft. Ik wil het nu aan jullie doorgeven. Wie weet helpt dat ook een beetje.

Geplaatst

Annemoon: Ik hoop dat je dit leest. Maar hoe is het met je?

Is de poging van de wensmoeder gelukt?

Mylo: Ben jij inmiddels al bevallen. Ik probeer het anders een keer in een pb. Ik ben erg benieuwd.

Maureen: Hoe is het met jou? Al een goede echo gehad?

De rest gaat ook deze successtory's volgen!

Geplaatst

hoi chantal

leuk dat je er weer bent!

jaja meisje al weer bijna 1 jaar (nog 2 weken)

Wij hebben nog 2 cryos in Genk liggen, weet niet ogf we ze nog gaan gebruiken!

Ik merk wel dat het allemaal ontzettend snel gaat met de ontwikkeling van een babytje en dat het superleuk is

Zou dolgraag brusje voor Noa willen, kunnen ze leuk met elkaar opgroeien en met elkaar spelen.

Maar ik vind het ook erg zwaar lichamelijk mede door de MS

Dus ik denk niet dat het verstandig is om te doen.

Ontzettend leuk dat jullie het wel proberen een brusje voor frederique

Hoe is het met frederique?

ook al bijna 10 maanden, gaat hard he!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hé Claudia,

Snap jullie dilema zou het dan ook niet weten wat ik zou doen!

Wij hebben er ook wel lang over nagedacht hoor heb natuurlijk geen leuke zwangerschap gehad ( heb het er voor over hoor)en wij hebben natuurlijk een eigen zaak waar ik ook fulltime in mee werk en het zou inderdaad haast niet te doen zijn voor mijn man als ik weer zoveel weken uitval maar we zullen zien misschien gaat het dit keer anders als ik weer zwanger zou mogen worden.

Noa over twee weken alweer een jaar weet nog zo goed dat wij met zijn allen bezig waren en dat jullie allemaal zeanger waren behalve ik poeff wat vond ik dat moeilijk zeg maar gelukkig heeft het toen niet meer zolang geduurd voor ons.

En ja wat gaat het hard zeg het baby zijn is er weer een beetje vanaf vind ik het worden echt al van die meisjes met eigen willetjes en dat moet nog wat worden over een jaartje of 13 hhihi.

met Frederique gaat het redelijk ze is best al vaak ziek geweest en heeft pas nog in het ZH gelegen ze had beide middenoortjes ontstoken hoge koorts en wou helemaal niks mee drinken of eten kreeg er met heel veel moeite 150 á 200 cc voeding in dus na een paar dagen begon ze uit te drogen dus dan heb je geen keus meer en moeten ze naar het ZH, daar kwamen we er achter dat ze allegies is voor antibiotica en dat was dus ook de reden waarom ze geen eten en drinken wou hebben gelukkig is ze nu thuis maar het eten gaat nog zeker niet geweldig maar wel genoeg (Gelukkig heeft ze genoeg spek op haar lijfje 75 cm en weegt nu al 2 maand 10.3 kilo)

@ Pulletje, Balen dat de eertse poging is mislukt maar wie weet daat de volgende beter jij hebt het in iedergeval top gedaan en daar mag je best trots op zijn ( Vind ik)

Zoals je hier boven hebt kunnen lezen gaat het met ons meissie weer redelijk met mij gaat het ook redelijk goed heb nog steeds last van mijn bekken en kan nog steeds niet uren staan of lopen denk dan ook dat dit wel zou blijven en neem het graag voor lief. Rustig is het hier eigenlijk nooit we hebben nu nog de top drukte tot oktober meestal daarna krijgen we iets meer tijd om andere dingen te gaan doen wel gaan we eind volgende week een weekje weg naar de kust ( komen dan nog vlak bij je langs) en in september ga ik 5 dagen naar london om te shoppen en nog even mijn koppie vrij te maken voor we weer echt gaan beginnen.

Moet zeggen dat ik het allemaal wel weer spannend vind hoor of het deze keer ook gaat lukken hoop het zo maar we hebben de afspraak als het bij de eerste donatie niet lukt dan stoppen we en zijn we dol gelukkig met ons meissie.

Liefs Chantal

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik lees hier sinds een tijdje mee, omdat wij ons aan het orienteren zijn op ECD in Spanje. Ik ben helemaal voor, en mijn vriend moet hier nog over denken. Wij hebben na de geboorte van ons zoontje ( met downsyndroom) geprobeerd in NL weer te gaan IVF'en voor een brusje, maar vanwege hoog FSH/laag AMH wilden ze er niet aan. We hebben in maart een poging gedaan in Dusseldorf, maar de embryo die er toen was hebben we laten testen op chromosomale afwijkingen er er waren helaas weer afwijkingen. We zijn dolgelukkig met ons bijzondere mannetje, maar een tweede kindje met down zou toch gewoon te zwaar zijn. Vandaar dat we nu aan het kijken zijn naar ECD in Spanje. Ik ben wel een beetje geschrokken van de kosten ( 9.000 - 10.000 euro mailden ze mij) maar goed, daar komen we ook wel weer overheen. Weet iemand hoe het zit met de kosten van een cryo? Ik heb daarnaar gevraagd en geen antwoord gekregen.

stukje verwijderd door moderator

groet van Mira

Geplaatst

Dames, de berichten van Omroep Max en reacties daarop zijn verwijderd.

@Nofje, jouw reactie is begrijpelijk, maar je snapt hopelijk ook dat het forum geen dagbaan is voor de mensen die zich inzetten voor dit forum en dus niet alle berichten kunnen scannen. Hier hebben wij jullie hulp voor nodig.

Groetjes Sab

Dank je sab , was al aan het zoeken!

Kussssss José

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden