Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Rest,

Wat is het verder stil hier, doe er ook aan mee hoor ben ook niet zo veel hier( sorry)

Doorzettertje zet hem op hé deze cryo's moeten het doen hoor ga voor je duimen.

Corina go girl dit moet hem worden voor jullie, jullie verdienen het zo ga je zeker volgen hoor en ook voor jou draaien mijn duimen weer misschien gaan we nog gelijk op!

Hier gaat het goed ben vandaag weer begonnen met prikken dus de eerste deca zit er weer in en ik moet zeggen ben toch wel weer meer gespannen als ik had gedacht hopelijk vind ik mijn rust snel weer terug.

en voor de rest van de meiden denk aan jullie!

Geplaatst

Heh nee Freggel... Ik had het zo gehoopt voor je.. Huil maar lekker uit, het is niet niks elke keer.... Dikke knuffel Nofje

Doorzettertje: Ik ben nooit misselijk geweest en voelde in het begin alleen maar een soort grieperigheid... Moe, verkouden, hoofdpijn.. Ik dacht echt dat het niet gelukt was toen... De keren daarvoor was ik ervan overtuigd dat het gelukt was en toen bleek het niet zo te zijn.. En die keren voelde ik ook vanalles... Van Misselijk tot pijnlijke borsten en van vocht vasthouden tot aan trillingen in mijn buik... Alles...

Er is echt helemaal niets over te zeggen... Veel succes!!! Ik duim voor je!

Ow en Corina! Op naar de TP! Je hebt nu zo lang moeten wachten!! Ik duim ook voor jou dat je snel kan beginnen en dat je bms goed is en dat je uiteraard ook een posi test in handen mag hebben..

Liefs,

Nofje

Geplaatst

Nofje dankjewel! Ik word gek van alles wat ik voel, wil voelen, of juist niet voel, etc. Sinds gisteravond heb ik hoofdzakelijk hoofdpijn en grieperig was ik al... hoop dat het een teken is :-) Zit nu op wd 5 alweer. Ben sinds de tp iedere dag goed maar rustig in beweging. Gisteravond zelfs met het parapluutje door de regen gewandeld haha! Ik blijf volhouden. Wil het gevoel hebben dat ik er echt alles aan heb gedaan. De innesteling zou zo onderhand toch al geweest moeten zijn of zit ik daar naast?

We gaan dit keer wel zelf voor de bloedtest testen, kijk er nu al naar uit!!! Morgen even wat KV testen in huis halen. Is dag 10 erg te vroeg om te testen? Zie dat Nofje op dag 9 positief heeft getest dus het zou moeten kunnen?

Freggel hoe is het met je meis?

Corina: hoop dat je snel een tp hebt!!!!

Liefs

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Hoe het hier gaat...tja. Verdrietig. Nu een paar dagen gign het alweer een stuk beter en we hadden ons voorgenomen een maandje rust ofzo te nemen. Ik had mijn zusje (donor) gevraagd wanneer ze mee kon naar de kkiniek voor een evaluatiegesprek en over de eventuele 2e poging. Ze gaf eerder aan dat ze het nogmaals wilde doen.

Ze had niet gereageerd gisteren en vandaag smste ik haar opnieuw.

Ze is wat ziekig en ik merkte aan haar reactie dat ze niet goed in haar vel zit. En dan wij maar samen moeten gaan en dat ze nog moet nadenken of ze het nog één keer wil doen.

Nou meiden, dat hakte er enorm in. Gebrijp me niet verkeerd, ik ben heel blij dat ze ons al kansen heeft gegeven en ik neem haar niets kwalijk als ze besluit geen 2e keer te willen doneren.

Maar datgene waar ik niet aan wilde denken, komt toch wel wat dichterbij....stel dat ze niet echt niet doet, blijven we dan kinderloos? Gaat dat echt gebeuren? Omdat ze niet lekker in haar vel zit, willen we haar eigenlijk geen 2e behandeling laten doen. En dat veranderd de zaak wel drastisch.

Ik heb mijn man net eventjes gesproken en we hebben besloten het eventjes te laten bezinken. Mijn beste vriendin heeft het ook eens gezegd te willen doen, maar zij is momenteel 33 weken zwanger van haar 2e en laatste kindje. Ze is 29 jaar.

Ik ga er met haar eens serieus voor zitten om het onderwerp naar boven te brengen en te kijken of ze ons eventueel zou willen helpen. Mijn zusje kan dan haar rust nemen, want ik weet dat er wellicht dingen in de relationele sfeer spelen. Tot ik haar gesproken heb weet ik dat niet zeker, maar ik wil dat iemand er echt 100% voor gaat en niet twijfelt. Want dat doet ze nu.En dat is zo nieuw voor me en past niet bij haar.

Meiden, ik moet het echt even op een rijtje krijgen en er speelt en hangt enorm veel vanaf.

Ik ben er zo verdrietig van. Helemaal omdat we dus geen verse TP hebben gehad van de kliniek en dat voelt als een zeer gemiste kans, zeker nu. Zo oneerlijk allemaal... We hebben 5 oktober een evaluatiegesprek bij Drs Ruis.....even goed de hele eerste poging doornemen...>;-(

Ik neem even een tijdje wat afstand hier, totdat ik zelf in wat rustiger vaarwater zit. Maar ik zal wel meelezen hoor, en wen siedereen heel veel succes toe!!!!

liefs

Geplaatst

Heh Freggel.... Dat is inderdaad niet fijn om te horen... Maar wel begrijpelijk als je zus niet lekker in haar vel zit... Pfff moeilijk hoor meid. En ik ebgrijp het zeker als je wat afstand neemt hier. Maar waarom start je het hele bankdonor gebeuren niet alvast op... Dat duurt sowiezo erg lang (kijk maar naar mijzelf en Corina.. niet verkeerd bedoeld Corina). Ik heb dit ook paralel laten lopen nog toen we ook al een eigen donor hadden. Die uiteindelijk niet geschikt bleek te zijn. Nou ja, ikkan je alleen maar adviseren... veel wijsheid en rust toegewenst!! Knuffel van mij.

@Doorzettertje: Ja idd ik teste al posi op wd 10. De innesteling gebeurt tussen de 5de en de 10de dag dat het embryo oud is... Dus elk moment nu voor jou... Ik heb gewoon alles gedaan wat ik normaal ook deed, behalve zwaar tillen. En ik heb veel... heel veel geslapen... Maar ik was ook erg moe. Leek wel of alle spanning eruit kwam van h et hele traject.. Ik wilde eerst niet op wd10 testen.. Maar manlief werd knettergek van me.. Ik vroeg telkens om bevestiging aan hem.. Tot hij het op een gegeven moment spuugzat was en testjes voor me gehaald had... JA en toen kon ik me ook niet meer bedwingen... Ik durfde echt niet, want de vorige keren was het allemaal negatief.. Maar iets zei me dat het gelukt was.. En daarbij was onze kat mij net iets te aanhankelijk ineens..

Succes!!! Ik duim voor je!!!!

Liefs,

Nofje

Geplaatst

Freggel: Sterkte meis. Ik wens je veel rust, sterkte, kracht en geluk toe.

Ik vind het echt heel erg voor jullie.

Chantal: Wauw jij echt begonnen. Moet jij ook prikken? Of bedoelde je je vriendin?

Dan zal over 2 a 3 weken de punctie zijn? Heel heel veel geluk. Op naar nog zo'n fotomodel. En ik hoop echt dat het deze keer een stuk soepeler zal gaan. Dat je lekker alleen maar gaat genieten.

Nofje: Gefeliciteerd. Een echte boy. Kan je nu lekker gericht shoppen. Krijgt hij ook een echte jongenskamer?

Wat vinden de meiden ervan? Of weten ze nog niet dat ze een broertje krijgen?

Corina: Heel veel geluk. Eindelijk. Op naar een topper in de dop!

De wensouders hebben hun 3e tp vorige week gehad hoorde ik.

Wie weet test ze volgende week wel zwanger.

Geplaatst

Hallo allemaal, vraagje: zijn de testen 2 voor 5 euro van het Kruidvat (in een wit doosje) goed en betrouwbaar? Is voor mij zeker 6 jaar geleden dat ik een thuistest heb gedaan... Ik dacht dat ikdeze wel is op hertogin voorbij had zien komen. Ga nl paar dagen voor de bloedtest (6 oktober) zelf testen. Vind het zoooo spannend. Ben vandaag speciaal naar een andere stad gereden voor een zwangerschapstest, wat denk je? Tikt er ineens een nichtje op mijn schouder: kreeg zowat een hart verzakking: niemand weet nl dat we met ecd bezig zijn en dat willen we voorlopig graag zo houden... Pfffff volgens mij zag ze niet wat ik in mijn mandje had liggen. Jeetje voelde me echt zo'n betrapte tiener die een testje haalt bij de drogist haha! Verder alles goed hier: vanaf vandaag zou de innesteling bezig kunnen zijn begreep ik, zit nl op dag 6 en wil maandag gaan testen. Iedereen die het nodig heeft: veel sterkte!!!!

Geplaatst

die kv testen 2 voor 5 euro heb ik ook gedaan. Werkten prima ;-)

Pulletje: Ja hij krijgt een jongens kamer! Berenthema met blauw en geel. Echt heel leuk! En de meiden weten het allebei al. Sterker nog de jongste wist het sowiezo al heel zeker dus dat was geen verrassing voor haar hihihi...

Geplaatst

Meiden,

Onze donor wil niet nog een keer, dat heeft ze notabene per sms laten weten.....Ze wil nu zelf een 2e kindje krijgen. Dat begrijp ik,maar wat is nu 2 maanden op een mensenleven?

Ik voel me verschrikkelijk en mijn hoofd is een chaos. Het enige waar ik aan kan denken is mijn beste vriendin. ALs zij het niet wil doen, gaan we kinderloos blijven. Over de donorbank bij GG weet ik het nog niet.....zouden we heel goed over na moeten denken.

Meiden, over een tijdje laat ik misschien nog wat van em horen, ik trek het even niet meer allemaal.

Iedereen liefs van mij

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wij zijn weer terug van vakantie. Het was heerlijk en hebben even bij kunnen tanken (8 dagen was eigenlijk net iets te kort, maar het heeft ons echt goed gedaan).

Freggel, wat een toestand. Heb je een pb’tje gestuurd.

Doorzettertje, voor jou ook weer spannend. Succes met wachten. Zoals je misschien wel weet ben ik ook een vroegtester en ik vond het erg fijn. Ik testte vanaf dag 8. Dan kon ik zien of er iets gebeurde en zo niet (in mijn geval) kwam het slechte nieuws beetje bij beetje aan en dat vond ik fijner dan naar DE datum toeleven.

Ik had ook de KV testjes en die zijn prima. Tijdens mijn eerste poging had ik een hcg van 5 en zelfs toen kreeg ik een heeeeel licht streepje. Tijdens mijn tweede poging was hij 0 en had ik idd ook geen streepje.

Anyway…veel succes! Hoop dat deze blijft of blijven plakken!

Pul, wat zou het fijn zijn als de wensouders nu een positieve test zouden hebben!

Chantal, ook weer in de race. Hopelijk kun je je een beetje ontspannen. Zo zie je ook maar weer dat het een spannend en intens traject is. Maar hopelijk weer voor zo’n mooi resultaat.

Corina, wat superfijn dat je TP er nu eindelijk zit aan te komen. Jee wat heb jij een hoop geduld moeten hebben. Vind het knap dat je dat hebt volgehouden hoor. Ook wel vervelend om in zon afhankelijke positie te zitten he? Wanneer heb je BMS check?

Tool, lekkere vakantie gehad? Jij ook weer in het traject straks.

Nofje: fijn dat alles goed gaat met je kleine boy! Ik herkende iid ook het verhaal van jou in freggel. Ik hoopte maar dat het een goed teken was, maar helaas.

Ben toch nog steeds benieuwd hoe het de anderen vergaat…

Terry: jij zou toch een poging hebben in augustus/september?

Maya: hoe is het met jou?

Maureen: hoe gaat de zwangerschap?

Even speciaal voor Freggel, waag ik me dit keer ook maar eens aan de smileys:

:hugs2::aaaflowersmiley::positive energie::hugg::knuf:

Lizzy

Geplaatst

Oh, ik wil er even aan toevoegen dat ik mijn lieve, lieve zus niets kwalijk neem hoor, haar keuze om nu voor een 2e kindje te gaan is volkomen logisch. Ze wil graag een 2e kindje om de risico's te vermijden. Ik begrijp haar volkomen. Het is een moeilijke beslissing voor haar geweest. We hebben samen gehuild en weer gelachen.

Meiden, wat blijft dit moeilijke materie. Ik voel me al veel beter, mijn vriendinnen hebben mijn mobiele telefoon al leeggebeld hihi zo lief.

liefs

Geplaatst

Ik heb gisterenmiddag heerlijk gegeten met mijn vriendin.

Mijn man en ik hebben ook goed gepraat. We gaan een tijdje stoppen om tot onszelf te komen.

Het is nog zeer de vraag of we gaan wachten op mijn zusje, tot zij er weer klaar voor is en haar gezin compleet heeft (lijkt me heerlijk om dat zelf ook te kunnen zeggen..)

Mijn vriendin gaf na mijn huilbui aan dat ze er over gaat denken en er zeer zeker voor openstaat om on ste helpen, zodra haar kleintje geboren is.

Ach....we nemen zelf ook de tijd dus dat komt wel weer. Mijn man en ik zelf zijn echt kapot van het afgelopen jaar. Al die toestanden bij Geertgen, alle teleurstellingen die we de afgelopen 8 jaar te voorduren hebben gekregen....

Komend voorjaar zal ik me weer melden (hopelijk!!!!) en dan hoop ik dat te kunnen doen met mijn beste vriendin! Wat een toppers heb ik om me heen. Mijn lieve zusje, vriendin, mijn man en mijn ouders! We zijn nog steeds verdrietig maar we slaan ons er wel doorheen, het kan immers altijd erger.

Corina, heel veel succes meissie met je emmy's!!!Kom op, lekker zwanger worden!

Lizzy meid, lief je PB. Dat geldt ook voor jou. Petje af voor je, want we zullen ons hetzelfde hebben gevoeld denk ik en dat is ontzettend zwaar...

Voor de rest; Zet hem op en heb elkaar lief!

xxx

Geplaatst

Het is stilletjes op het forum meiden.

Lieve Freggel heel veel sterkte en succes meissie! Hoop dat jullie de tijd kunnen nemen voor alle dingen waar jullie over na moeten denken. Echt diep respect!

Hier is het een beetje bllhhhh... zit er beetje doorheen. Zo bang dat het weer niet is gelukt, zitten op de helft: volgende week donderdag de bloedtest. En weer een vriendin zwanger. De enige buiten mij die nog geen kinderen had (en we hebben een hele grote vriendengroep..). We voelen ons nu echt heel alleen daarin, zijn echt de enige zonder kids. Hoorden we gisteravond en hebben er vannacht flink van wakker gelegen. Voert de druk aardig op om onze ecd te laten slagen. Hoop zo dat het aan het innestelen is nu, maar zo bang dat het niet zo is.

Nou allemaal een fijn weekend vast.

Geplaatst

Heh Freggel toch... Wat pak je dit goed op! Knap van je hoor... diepe respect!

Doorzettertje: Positief blijven meid... negativiteit heeft nog nooit iemand wat goeds gebracht! Ik begrijp je wel... ook ik heb dat gehad... Maar je kunt er niks aan veranderen... de druk komt alleen hoog te staan als je dat zelf toe laat... Ontspan jezelf! Verzet je gedachten en ga buiten van het goede weer genieten! Ik duim keihard voor je!!! Denk aan je emmy's en hoe ze gezellig in je buik een plekje zoeken om te nestelen. JIJ bent NU zwanger tot het tegendeel bewezen is!

Kus, Nofje

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@ Freggel: Lieve lieve freggel ik neem net zoals nofje een petje voor je af en heb diep respect voor hoe jullie hiermee omgaan. Idd het is heel zwaar maar hoe jullie het doen RESPECT. Meid neem jullie tijd om alles van de afgelopen 8jr te verwerken en om alles op een rijtje te zetten. Ik denk aan jullie en hopelijk brengt 2012 een super jaar voor jullie. Maar neem eerst maar jullie rust.

@ Doorzettertje: Positief blijven hoor??? Tot het tegendeel bewezen is want stress is niet goed op dit moment al is dat makkelijk gezegd dan gedaan hoor. Meid ik blijf voor jullie duimen zet hem op!!!!.

@ Voor iedereen die mij succes heb gewenst en lieve reactie hebben gezet DANK JULLI WEL SUPER doet me goed.

@ Chantal: Hoe is het nu met jou?? Hoever zijn jullie nu???

Ik kan het allemaal soms niet ff meer bevatten dat het bijna gaat gebeuren na al dat lange wachten. Afgelopen maandag heb ik een afspraak gemaakt bij GG voor een BMS checkt en deze staat gepland op maandag as.. Bij dr.Cuipers ben benieuwd, hopelijk is de bms goed en kunnen we een afspraak maken voor een TP als het ontdooien goed gaat natuurlijk, wij laten er 1 terugplaatsen omdat ik niet zo groot ben en als er een zwangerschap ontstaat van een meerling kan mijn lichaam dat gewoon niet aan.

Meiden ik moet erweer vandoor heb niet zoveel tijd.

Heel fijn weekend en geniet van het zomers weertje.

Dikke knuffel voor iedereen.

Geplaatst

ook hier even een berichtje van mij. Lees wel elke dag even met jullie mee maar ben nog echt een buitenstaander in de groep dat ik niet echt veel post. Vorige week begonnen met de pleisters voor BMS opbouw en vandaag de meting gehad:10,5 mm ..dus dat is gelukkig goed. Nu in afwachting van spanje....dat kan tussen nu en 6 weken gebeuren...spannende tijd dus.

Doorzettertje..jij loopt ook bij Eugin toch? Ik zag je op een andere site. Spannende tijden hoor. Niet teveel stressen is makkelijk gezegd..:-) maar probeer maar van de zon te genieten.

Iedereen een fijn zonnig weekend

Geplaatst

Hallo allemaal,

Vanochtend op WD 10 een test gedaan en die was helaas negatief. Had gehoopt een heel vaag streepje te zien, die dan misschien donderdag nog een dikke positieve streep zou kunnen worden. Maar helaas: er was echt helemaal niets te zien. Ga er dinsdag nog eentje thuis doen, als er dan nog steeds niets te zien is dan kunnen we er van uitgaan dat er donderdagochtend bij de bloedtest ook niets te zien zal zijn. Persoonlijk ben ik blij (ondanks het verschrikkelijke resultaat) dat ik eerder een thuistest heb gedaan. Nu is de schok donderdag niet meer zo groot en kunnen we er een beetje naar toe leven. Uiteraard blijf ik netjes alle medicatie volgen en let nog steeds op wat ik eet en wat ik doe. Pas als ik donderdag de definitieve uitslag heb stop ik daar pas mee. Vandaag hebben we voor onszelf (tussen de tranen en het verdriet door) al een beetje 'plan de campagne' kunnen maken. We hebben besloten bij negatief nieuws een gesprek te willen hebben met onze Spaanse arts om onze kansen te bespreken. Aan de hand daarvan zullen wij wellicht doorgaan met een 2e nieuwe behandeling (hebben nu 1 behandeling + cryo-tp achter de rug). Dat zal op zijn vroegst eind december/januari volgend jaar worden. Dus hebben we weer even de tijd om op adem te komen.

@Iris: Klopt dat je me op een andere site zag, wij zitten inderdaad ook bij Eugin: heb jij al zicht op een 1e TP?

@Corina: Hoop dat je snel een afspraak voor de TP kan maken, heel veel succes

@Nofje: Dankjewel voor je positieve woorden maar ben toch bang dat ze niet ingenesteld zijn. Lijkt me sterk dat dat vandaag ineens nog kan gebeuren op dag 10.

Iedereen dankjewel voor het duimen. Komende week zullen we het definitief weten.

Liefs,

Geplaatst

@Doorzettertje...wat K...U..T..een negatieve test. Maar zoals al eerder vandaag op een andere site..kan het niet zijn dat je te vroeg hebt getest? WD 10 is echt nog vroeg hoor. Stel dat het pas op dag 4 a 5 is ingenesteld na TP dan kan je nooit positief testen nu in je urine vlgs mij. Sterkte deze dagen.

MIjn BMs is nu goed,...nu in afwachting van de oproep. En zoals je weet kan dan vanaf nu tot wel nog 6 weken duren.......

XXX

Geplaatst

Hoi Doorzettertje. Als je de testen van kv gebruikt, denk ik dat je nu ook wel een streepje zou moeten zien. Ze zijn zo gevoelig. Al heb ik altijd een soort hoop gehad t/m dag 12. De eerste keer had ik op dag 14 een licht klein streepje. Maar toen was mijn hcg toch te laag voor een zwangerschap. Dan kun je beter niks hebben (dan ook nog het gezeur van een evt bbz!). Maar wat een teleurstelling. Ga idd gewoon netjes door met je medicatie, je weet het immers nooit.

Corina, hoe was je BMS? Al klaar voor innesteling? Al afspraak gemaakt voor TP?

Iris, voor jou begint het nu ook superspannend te worden. Hopelijk binnenkort een oproep!

Freggel, voor als je meeleest. Dikke knuffel.

Groetjes Lizzy

Geplaatst

Doorzettertje, wat kl*te zeg!!! Ik weet hoe je je voelt...wat ontzettend balen....Ik ben wel blij dat je alweer wat vooruti kan kijken en een gesprek met de arts aan wil gaan. Lijkt me niet verkeerd. Hopelijk wordt 2012 ONS jaar hè....eindelijk..

Lizzy lief meid. Hoe gaat het met jou?

Corina, succes meid. Ik kom hier nog wel lezen maar zal minder reageren. Toitoitoi en op naar een beeb!

Hier gaat het niet zo best. De klap van het totaal overwachte stopppen van mijn zusje heeft er goed ingehakt. Ik zit onder de rustgevers om te kunnen functioneren, maar ik hoop dat dat niet te lang duurt. Wat een zware molen dit.....

maar......het komt goed hoor, we hebben gewoon tijd nodig. Daarbij zijn we gezond, hebben we elkaar, onze vrienden en familie dus we komen er wel.

Liefs mij

Geplaatst

Freggel,

sterkte meid, hopelijk voel je je snel weer goed en de oude en kan je gaan kijken hoe het verder moet!

Neem nu vooral tijd om er zo goed mogelijk tegen aan te kunnen straks!

liefs Claudia

Geplaatst

Lizzy, ik denk dat je gelijk hebt hoor. Ook al is het 4 dagen te vroeg: met de KV test had je toch iets moeten zien? Doe er morgen of woensdag nog eentje, verwacht dat die ook negatief zijn: dan is de uitslag donderdag niet zo heel erg zwaar als die ook negatief is.

We hebben ons er al op ingesteld, heeft niets met negatief denken te maken maar puur jezelf beetje veilig stellen zodat het 'nieuws' wat beter te incasseren is. Gelukkig kunnen wij redelijk snel relativeren en weer een plan de campagne bedenken. Komt misschien omdat we al 8 jaar onderweg zijn en ruim 5 jaar geleden het medisch circuit achter ons moesten laten en overgegaan zijn op adoptie waarin we alleen maar tegenslagen hebben gehad. Hebben afgelopen weekend heel hard nagedacht over of we even met ecd zullen stoppen en adoptie weer op zullen pakken. Hebben gezien de kosten van adoptie (als er heel veel geld aan de USA is betaald heb je nog steeds geen zekerheid) toch besloten Adoptie nog even in de koelkast te zetten en in ieder geval nog een 2e en 3e (met wellicht daarbij behorende cryo-tp's) volledige behandeling te doen. Het hart licht toch meer bij ecd dan adoptie). Hiermee wordt er wel een hele grote aanslag gedaan op ons adoptiebudget maar we zijn er van overtuigd dat het na 3 behandelingen toch echt wel een keer gelukt moet zijn. We gaan het zien.

Iedereen heel veel sterkte en succes

Liefs

Geplaatst

Hoi lieve meiden.

@ Iris40: Ik wil jou heel veel succes wensen met wachten en hopelijk belt spanje heel snel en mogen jullie daar naar toe. Ik duim heel hard voor jullie.

@ Freggel: Meis vanuit hier een hele dikke knuffel voor jou en ik hoop dat je gauw een beetje opgekanpt bent, maar neem rustig de tijd om dit allemaal te verwerken.

Bedankt voor je lieve positieve bericht, ondanks je je niet fijn voelt.

@ Doorzetterje: Wat verschrikkelijk om te lezen dat het niet gelukt is ook voor jou een hele dikke knuffel. Sterkte met de bloeduitslag donderdag ( wie weet bestaat er nog een heel klein wondertje). Maar ik begrijp je heel goed om zo te denken om je zelf te beschermen.

@ Lizzy: Bedankt voor je positieve woorden maar hoe gaat het met jou??

Nou ik ben vandaag bij GG geweest voor een BMS check en deze was 9.2 dus prima ( had ik ook niet anders verwacht hiermee heb ik nog nooit problemen mee gehad ).

Nu hebben we afgesproken dat ze donderdag met de ontdooing gaan beginnen van 1 cryo, vrijdagochtend tussen 08.00uur/09.00uur worden we door het lab gebeld hoe het gegaan is en of we mogen komen voor een TP.

Morgen 5tabl estradiol slikken en vanaf woensdag 2tabl. estradiol met 3xdgs 2 utrogestan bollen.

Spannend allemaal weer dus.

Voor de meiden die het nodig hebben een hele dikke :hugs2:.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden