Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heh wat is er weer ff veel geschreven!

Corinaaaaaaaa ja het gaat dan eindelijk gebeuren!!!! Oh ik hoop het zo! Succes vrijdag en daarna!

Freggel: ja ik kan mij levendig voorstellen hoe hard dat aankomt... Ik ben een beste vriendin kwijtgeraakt omdat ze niet geschikt bleek te zijn en 2 andere vriendinnen die wilden doneren zijn ook afgehaakt... Ik ben meer het type dat gewoon doorgaat alsof er niks aan de hand is.. Maar dan komt de klap altijd later wel... Ik merk het nu als ik je verhaal lees.... Hoezeer me dit eigenlijk aangrijpt... Meid ik kan alleen maar zeggen dat het goed is dat je die emoties hebt en ook toelaat..Heel veel sterkte!

Doorzettertje!! Wat lees ik nou? negatief? Hoe kan dat nou? Het zag er allemaal zo goed uit.... Verdorie nog.. weet niet goed wat ik moet zeggen.. Ik was ook een vroegtester. om precies dezelfde reden dan jij.. maar ik had op wd 10 wel al positief met een 3 dagen oud embryo. Wel verstandig dat je een gesprek aangaat met de arts om de kansen in te schatten. Maar wees er wel op bedacht dat de ziekenhuizen in Spanje een stukje commercieler zijn dan hier in NL. Ons beloofden ze ook 80% kans op succes. Maar helaas na 1 verse en 2 cryo's is het ons daar ook niet gelukt.. Niet dat ik je down wil praten. In tegendeel.. Maar damn.. Het is al allemaal zo kostbaar... Veel sterkte de komende dagen.. En hou vol he tot het tegendeel bewezen is met de bloedtest...!

Knuffels, Nofje

Geplaatst

Nofje, ja vertel mij wat over commerciële prijzen ( als je adoptie tarieven kent valt ineens alles heel erg mee..) maarja Nederland kan niets voor ons doen dus heb geen keus. Waar zijn jullie dan na Spanje terecht gekomen? En mag ik vragen waar jullie in Spanje zijn geweest?Donderdag zullen we het echt weten.

Geplaatst

Hey! Ja die prijzen voor adoptie dat weet ik ook maar al te goed.... Wij stonden toen ook op dat punt, maar wilden eerst ecd doen.. Wij zijn bij Instituto Marques geweest.. In barcelona. Prachtige kliniek en heel professioneel.. maar 20.000 euro armer (inclusief reizen en verblijf) en zonder resultaat.. maar ja.. daarna kregen we pas te horen dat we ook bij geertgen terecht konden... En daar is het na 2 jaar wel eindelijk gelukt.

Ik duim voor je !!!

Geplaatst

Hai Nofje,

De tarieven bij Eugin zijn wel heel wat anders dan waar jij over praat hoor, gelukkig! Maar heb het idee dat het bij Geertgen allemaal wel erg lang duurt en kan je daar terecht als je niet zelf een donor hebt? Wij willen graag een anonieme donor, vandaar. Denk dat we bij Eugin over een maand of 2 a 3 weer aan de gang kunnen en heb het idee dat dat bij Geertgen zomaar een jaar kan duren, of niet? En die tijd hebben we helaas niet. Denk ook dat het puur geluk is qua donor. De ene donor heeft betere eitjes dan de andere. Ik ken iemand die paar dagen na mij ook de 1e tp bij Eugin heeft gehad en die is gelijk zwanger geworden. Dus ja bad luck denk ik dan maar. Wel hard maarja. Vanochtend trouwens weer een test gedaan en die was zoals verwacht negatief. Morgen bloedtest, eigenlijk helemaal geen zin meer in, maarja moet toch gebeuren.

Geplaatst

Hoi

Iedereen in de testfase: toi toi toi. Sterkte voor degenen die net een negatieve test hebben gehad.

Ik heb deze zomer ook een verse poging gehad bij Eugin. Helaas niet zwanger geraakt. We hebben cryo's en willen daarvoor teruggaan. Nu wilden we een cyclus laten voorbij gaan op de natuurlijke wijze om mijn lichaam weer wat tot rust te laten komen. Alleen lijkt mijn lichaam nog erg van slag. Ik had een week na het stoppen met de hormonen een ontrekkingsbloeding zoals ze dat geloof ik noemen. De 2e menstruatie komt niet na de gebruikelijke maand en een echo wees uit dat het bms nog heel dun is alsof ik net ongesteld ben geweest. Dat betekent dat het nog een tijd, wrs minimaal 3-4 weken kan duren voordat ik ongesteld wordt als ik het al weer wordt. Weet nu niet goed of en hoe lang ik moet wachten.

Doorzettertje, we kennen elkaar van een ander forum. Ben jij meteen bij de onttrekkingsbloeding weer begonnen voor de cryo's of heb je ook een cyclus afgewacht? Ik hoop dat je te vroeg hebt getest. In sommige klinieken wordt een refundprogramma aangeboden, waarbij je het grootste deel van je ingelegde geld terugkrijgt als je na 3 verse pogingen incl. cryo tp's niet zwanger raakt. Kost veel geld, maar via een forum ken ik 1 vrouw die dit doorlopen heeft, niet zwanger raakte, veel geld terug kreeg en toen toch nog een poging deed en zwanger raakte.

Wat zijn eigenlijk de kosten van een adoptie, ik heb geen flauw benul.

Iris, ik hoop dat je snel een telefoontje krijgt, zo spannend allemaal.

groet van Eva

Geplaatst

Hey Doorzettertje..

Bij Geertgen kun je inderdaad ook terrecht als je zelf geen donor hebt. Ik had nl ook geen eigen donor (meer).. Ze werken daar ook met annonieme donoren. In die zin dat ze wel in een donor register staan.. maar je zal ze zelf nooit ontmoeten. Wij hebben gewerkt met het wederkerigheidssysteem. dat betekend dat ik eicellen krijg in ruil voor zaadcellen van mijn partner. Dus het mes snijdt dan aan 2 kanten.

Marques was vergelijkbaar qua prijs met Eugin.. Maar ik heb het over de totale som die het ons gekost heeft na 3 keer terug gaan... Dus alles erbij opgeteld.. Reizen, verblijven, eten, kosten behandeling, kosten medicatie etc...

En het is indd wat je zegt... je moet net geluk hebben... Een vrouw met eigen eicellen, doe volkomen gezond zijn heeft elke maand 20% kans om zwanger te raken. Dus ook dat is erg weinig.... Maarja, die kunnen 12 keer per jaar ervoor gaan in principe he. Met ECD ligt dat net ff wat anders....

veel sterkte donderdag.. ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt en dat je anders snel voor een volgende ronde terecht kunt.

Liefs,

Nofje

Geplaatst

he dames,

een tijdje niet meer geweest, moet nog even teruglezen.

heb begrepen dat Corina op een tp aan het wachten en dat er weer enkele dames in de wachtperiode zitten. Heel veel succes dames!!! Ik duim voor jullie!

wij zijn afgelopen zondag begonnen met onze 4e behandeling. Voor de nieuwkomers onder ons. Ik ben hier begonnen met schrijven, omdat wij ook over ecd aan het nadenken waren/zijn (en ook een donor hebben), maar eerst nog een keer zelf willen proberen via ivf/icsi.

Gisteren ben ik begonnen met de stimulatie en zaterdag hebben we alweer de eerste fm. we volgen het korte protocol, dus het gaat snel allemaal.

Freggel, meissie, heb met je te doen. Vind het rot voor je dat je je zo voelt. hoop dat je alles een plekje kunt geven, wellicht dat de pauze jullie de rust en de tijd zal geven die jullie nodig hebben om alles op een plekje te zetten en weer nieuwe kracht kunnen opdoen.

dikke knuffel van mij!

Doorzettertje, heb begrepen dat het bij jullie niet gelukt is, balen meid!!! heel veel sterkte en ook voor jou een lieve knuffel!

liefs,

Tool

Geplaatst

Freggel: Heel veel sterkte. Wat een onwijze klap en wat is het leven soms keihard en oneerlijk. Heel veel sterkte en rust.

Dat er voor jullie snel een goede donor op jullie pad komt. Ik wens je echt het aller aller beste.

Chantal: Hoe gaat het met je meis. Ik denk aan je!

Doorzettertje: Onwijs balen. Ik hoop dat het snel voor jullie raak zal zijn.

Als je een donor hebt kan je wellicht ook ruildonatie doen bij Geertgen. Je kent de donor dan niet maar kind kan als het dat wil wel later achter info komen.

Maar welke richting je ook kiest ik hoop dat het de volgende keer raak zal zijn. Ik ben namelijk niet tegen Spanje.

Eva: heel veel geluk.

Corina: 2 Dagen till D-Day. Heel veel geluk. Cryo zet hem op!

Hoeveel pogingen heb je? Hoe voel je je? Kan je nog goed slapen?

Tool: Wat zou het gaaf zijn als het natuurlijk mag lukken. Ik duim voor je!

Iris: Jij ook heel veel geluk.

Hier zijn nieuwe ontwikkelingen waarschijnlijk binnenkort meer er over.

Dankzij jullie en ook dankzij iemand waar ik stiekum toch blij om ben.

Geplaatst

Doorzettertje

Wat een vreselijke pech hebben jullie. Ik heb zo geduimd en gehoopt dat de bloedtest toch een positief resultaat zou geven. Goed dat jullie allebei zo snel mogelijk verder willen. Geef je verdriet over het mislukken van deze poging wel de ruimte, want het gaat een mens allemaal niet in de koude kleren zitten. Heel veel sterkte de komende dagen. Ik hoop dat Eugin je op korte termijn weer laat beginnen en dat ze je vragen kunnen beantwoorden.

Geplaatst

Corina

Heel veel succes!!!!!!!!

Doorzettertje

Wat erg jammer dat het niet heeft mogen lukken deze poging

Hopelijk de volgende keer beter!

Freggel

Hoe gaat het met je, gaat het een beetje?

dikke knuffel meiske

Liefs Claudia

Geplaatst

Corina, heel veel succes vandaag!!!! Het gaat eindelijk gebeuren!!!! duim voor je !!!!

Doorzettertje, heel spijtig om te lezen dat helaas ook de bloedtest negatief was. Geef jullie verdriet wel de ruimte. Hoop dat jullie coördinator jullie vragen kan beantwoorden en dat jullie snel weer verder kunnen/mogen. Sterkte meid en een dikke knuffel!!!

Begin ziek te worden. Vanochtend erge keelpijn, en dat kan ik echt niet gebruiken, zeker niet nu we volop in de race zitten. ga morgen toch maar eens vragen of dit evt. schadelijk kan zijn voor de kwaliteit van de eicellen. Heb op zich geen koorts, maar echt heppie voel ik me niet, heel zwaar hoofd. Heb maar al een hotcoldrex genomen vanochtend (zoiets als citrosan).

morgen dus naar DD.

alvast een fijn weekend allemaal en corina, ik kom voor jou nog even spieken vanmiddag!

liefs,

Tool

Geplaatst

Goedenmorgen lieve meiden.

Teneerste bedankt voor jullie lieve positieve reactie's errug lief.

Maar helaas het heeft niet mogen helpen ben vanmorgen door het lab gebeld en de deling is niet goed gegaan is zelfs kapot gegaan dus de TP gaat niet door.

Moet nu een cyclus wachten voor ze weer een cryo gaan ontdooien heb er nu nog 2 in de vriezer. ( zeiden ze van het lab maar ga zo GG bellen wat ik nou precies moet doen)).

Nu ik dit zo opschrijf branden de tranen in mijn ogen en kan ik het nog niet geloven BAH. Zolang hierop gewacht en nu dit??????

Sorry ik hou het ff kort volgende keer als ik meer weet laat ik weer van me horen.

Geplaatst

What!?! Dat is echt ongelofelijk sh*t Corina!!! Ik zou zeggen: kunnen ze niet gauw een nieuwe ontdooien maar zo werkt dat niet he? Gaat dit in natuurlijke cyclus?

Bah, weer een maand wachten. Wachten, wachten, wachten.... Sterkte!

Geplaatst

Dankje wel lizzy maar het gaat niet in een natuurlijk cyclus die heb ik namelijk niet.

Heb net GG gebeld en ik moet stoppen met de bolletjes en afwachten wanneer de onttrekingsbloeding komt, als die er is dan opbouwen en weer een afspraak maken voor een echo.

Geplaatst

Corina: IK wilde even checken hoe het met je poging ging.

Dikke knuffel meis. Wat gebeurd dat toch vaak zeg.

Heel veel sterkte en heel veel geluk bij de volgende poging.

Weten ze de kwaliteit van de cryo? Of zegt dat niets over de ontdooings kansen?

Geplaatst

Voorlopig wil ik even niet actief meeschrijven, maar moet even reageren op Corina.

Waarom ontdooien ze geen nieuwe cryo?? Wat maf en zo verschrikkelijk klote!!!! Je bent gewoon nog een minimaal een dag (zelfs 2 weken) ontvankelijk hoor, dus ik zou gewoon bellen en vragen waarom het niet kan meid!! Als onze cryo niet goed was ontdooid, ontdooiden ze 'gewoon' de anderen.

Hebben ze ze ingevroren in Dusseldorf?

Ik heb zo met je te doen meid...bahbah het zit zo tegen hè. Knuf van mij

Geplaatst

@ Freggel: Dankje wel lieve meis. Tja ik snap het ook niet heb wel tegen de assistente gezegd dat ik nog maar 2wkn aan het opbouwen ben maar ik moet gewoon afbouwen volgens haar.En de dame van het lab had het erover dat het ook niet mogelijk was. Tja en op dat moment ben je zo beduusd en verslagen dat je dit dan maar voor lief neem. Want ja je kan het wel eisen maar dat is nou eenmaal hun regels waar ze aan moeten houden. En op het schema staat ook dat als het niet tot een TP kom dat je moet afbouwen.

Ja ze zijn ingevroren in Dusseldorf.

@ Pulletje: Dank je wel. Nee over de kwaliteit zijn we niet ingelicht.

Geplaatst

Corina ik reageer even snel. Wat klote allemaal dit! Ik zou inderdaad eisen dat je dokter ruis te spreken krijgt en laat hij maar eens uit leggen hoe dat zit.... En of het niet mogelijk is. Hele dikke knuffel!!!!

Geplaatst

Ik heb net weer GG gebeld en deze vraag en nog een ander vraag bij haar neergelegd, nu zou ze dit navragen en mij weer terug bellen.

Afwachten maar weer.

Geplaatst

Ach lieve meis....ik heb een kleine voorstelling van hoe hoe moet voelen....lijkt een beetje op de situatie toen wij hoorden een dag voor de punctie dat we geen verse TP konden krijgen. De grond zakt echt even onder je voeten weg en de hoop lijkt even helemaal vervlogen.

En dat rotschema! Lijkt mij dat dat alleen maar geldt als mensen maar 1 cryo hebben!??!? Toch te gek!! Ik snap het niet meer hoor...bij ons kon het wel?

Mag je gerust zeggen hoor, dat je iemand kent en dat daar wel een extra cryo werd ontdooid als de ene het niet zo mooi deed. Ontdooien kost maar een dag....

Ik denk aan je meid, verdorie, het is nu JOUW tijd!:mad::mad::mad::mad:

Geplaatst

Even een snelle nu ik hier toch even ben voor Corina,

Ik voel me al ietsje beter. Elke dag voel ik me weer beter en gaat het ook beter. Nog even en ik kan de rustgevers af gaan bouwen en kijken hoe sterk ik me dan voel.

Wat een impact heeft slecht nieuws toch op ons gestel, lichaam en geest.

Corina, ik duim voor je meid!!!

xxxxxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden