Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Freggel: Das errug lief van je dank je. Ik ben benieuwd hoelang het duurt eer ze mij terug bellen en wat ze dan zeggen!! Hoe voel jij je nu meis??

:hugs2:voor jou. Jij heb het ook niet makkelijk.

@ Freggel; Oeps er staat al hoe het met je gaat maar de knuffel voor jou geld daar niet minder om hoor!!!

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hé nee Corina dit kan niet waar zijn!

Kwam ook even kijken of er een berichtje van je was en dan lees ik dit, snap dat je erg bedust bent op het momend dat ze bellen hopelijk bellen ze snel zodat je weet waar je aan toe bent.

meis dikke knuffel voor jullie!

Geplaatst

Hey hey meiden,

Nou de assistente heeft net teruggebeld en ik moet echt weer een cyclus wachten.

Ze had het aan de arts gevraagd en die had uitgelegd dat het niet kon omdat ik in een verkeerde periode van mij onvankelijkheid zat om op nieuw een cryo te ontdooien??

En omdat ik maar twee dgn Utrogestan bollen heb gebruikt moet ik toch aan de provera.

Dus gaan we maar weer netjes op en afbouwen dan maar het is niet anders.

Dus over ongeveer 3wkn denk ik weer een bms check en dan gaan ze de tweede cryo ontdooien hopelijk.

Geplaatst

Lieve Corina: nee dat meen je niet. wat verschrikkelijk om in dit vroege stadium al 'nee' te horen. Vind het zo erg voor je. Je hebt zo verdiend onderhand meissie. Probeer vol te houden hoor.

Wonderbaarlijk gaat het eigenlijk wel goed met me na het negatieve test-nieuws van gister. Geen idee hoe ik het doe maar ben alweer aardig opgekrabbeld en heb zelfs al met eugin gesproken. We kunnen gewoon dit jaar nog een nieuwe 2e poging doen, ben ik erg blij mee.

Freggel: Goed te horen dat je aan de betere hand bent meissie.

Lieverds allemaal: zullen we afspreken dat 2012 ONS jaar gaat worden en dat dit Forum voor ons die hier nu allemaal schrijven niet meer nodig is?

Sterkte allemaal.

Liefs

Geplaatst

Goed plan Doorzettertje 2012 wordt idd gewoon ons jaar hebben we met z'n alle onderhand wel verdiend toch??

Fijn om te lezen dat het ondanks het verschrikkelijke rotnieuws goed met je gaat.

Geplaatst

oh nee corina

het is niet waar pfff

Wat gebeurd er allemaal daar???

Ik heb zo met je te doen meiske wat moet jij je rot voelen nu dat kan niet anders

Ik zou ook gewoon kwaad zijn (niet dat dat helpt hoor) dit gewoon omdat je geen verse TP heb gehad zo oneerlijk!!

gelukkig heb je nog een cryo dat scheelt weer hopelijk ontdooit die wel goed het moet gewoon!

2012 is wel een mooi jaargetal om geboren te worden hihi

Ik hoop dat je moed nog een beetje vast kan houden!

Dikke knuffel

liefs Claudia

Geplaatst

Corina, je moet echt eisen dat ze weet een cryo ontdooien nu nog. In amsterdam AMc doen zedat standaard! Dus het is echt onzin dat ze dat nu niet doen! Ik zou echt eisen je dokter ruis of wie dan ook persoonlijk kan spreken. Het ontdooien duurt nog geen paar uur. In Amsterdam pakken ze meteen de volgende als blijkt dat de eerste niet doordeeld! Niet mee akkoord gaan dus ! Sorry voor weer verwarring en daardoor verdriet. Knuf Iris

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve reatie's steunt me echt, heb er wel wat traantje vandaag moeten laten goh wat baal ik ervan.

@ Iris40: bedankt voor je reactie en ik snap je helemaal begrijp me alsjeblieft niet verkeerd. Maar de assistente heeft met de arts overlegd. Ik kan dan wel eisen om dr.R aan de telefoon te krijgen maar ik zal er echt niet mee opschieten, want hij gaat gewoon hetzelfde zeggen en het is een aardig man, maar is zakelijk en blijft bij zijn stand punt.

Dus waarom zal ik mij/ons meer verdriet aan doen om nog eens te horen dat ze het echt niet nog een gaan ontdooien maar toch echt een cyclus moet wachten toch??

Wij leggen het er ons maar gewoon bij neer ( hoe slap het misschien ook is ) en de volgende keer komt het goed ons tijd komt echt wel hoop ik!!!!!! ( probeer dat maar voor me te houden),

Voor alle lieve meiden een dikke :hugs2:.

Geplaatst

Goedenmiddag lieve meiden,

Hoe is het allemaal met jullie?? Wat een herfst weer he??? Maar goed het is ook het tijd van het jaar he??

Hier gaat het iets minder het lijkt nu wel of nu de klap harder aankomt kan wel elk moment janken.

Heb vanmorgen ook ff flink zitten janken met bij mij man en dat luchte eigenlijk ook wel op.

Maar waar ik ook verschrikkelijk bang voor ben is dat als ze de andere 2 cryo's gaan ontdooien dat dat ook helemaal fout gaat en dan helemaal niets meer hebben.

Ik weet dat ik daar niet aan mag denken maar het blijft door mijn hoofd spoken!!!!!

Sorry voor mij geklaag maar lucht wel ff op om het ff op te schrijven.

Meiden fijn weekend.

Geplaatst

aaah, Corina, dat meen je niet, wat ontzettend rot meid.hier heb je zo lang op gewacht en dan gaat het mis bij de ontdooiing en deling. vdrie zeg.

heb zelf niet veel verstand van hoe het met cryo's gaat, maar ik hoop dat dr. R je vragen kan beantwoorden. Vreemd dat het bij Freggel wel kon en dat het bij jou niet kan.

Veel sterkte voor nu en succes!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Dank allemaal voor de lieve reactie's.

Hier gaat het wel weer koppie gaat weer omhoog.

Ben nu aan de provera dus ben benieuwd.

@ Nofje: Ik heb dr. Ruis niet gesproken, heeft geen zin, Ik heb de vragen aan de assistente gestelt en die heeft het aan de arts doorgespeeld en mij teruggebeld. Dus ik verwacht ga er gewoon vanuit dat dr.Ruis hetzelfde zal vertellen. Hoe balen het ook is. Ik ben nu aan de provera en als de ongi begint dan opbouwen en hopen dat de volgende wel goed ontdooit, ik heb er namelijk nog 2 in de vriezer en die wilde ze er echt niet uit halen.

Maar hoe is ie verder met jou?? Gaat het goed met de zwangerschap.

Weet je ik ben zo blij met deze forum/topic hier kan je gewoon echt van je af schrijven en je wordt begrepen,

Meiden fijne avond en tot snel.

Geplaatst

Ik heb jullie op afstand gevolgd vanuit Spanje:-) en wel gereageerd op Corinne. Op dat moment wilde ik even niet reageren omdat het allemaal zo snel ging en omdat ik zo geschrokken was vh verhaal van Corinne..

Zelf heb ik afgelopen zaterdag de terugplaatsing van 2 emmy's gehad...dus de wachtweken gaan beginnen:-)

Alles verliep heel plots....dinsdagavond laat werden we gebeld door Eugin Spanje dat de donor de punctie de volgende dag had, woensdag werden we gebeld dat er 8 eitjes waren en donderdagochtend werden we gebeld dat er 5 bevrucht waren....dus op naar S. en zaterdag hadden we de terugplaatsing van 2 emmy's. De rest horen we nog (alle 5 waren doorgegroeid) of ze ingevroren kunnen worden. Nu doorgaan met de pleisters en utrogestan. Duimen jullie voor me?

Geplaatst

@ Iris40: Meis wat geweldig 2 emmy's aan boord tuurlijk ga ik voor jullie duimen. Op naar een positieve test, en over 81/2 mnd een mooie beebje/ beebjes in jullie armen.

Jullie zullen wel denken gezien de tijd wat doet zij midden in de nacht achter de pc maar ik heb nachtdienst en heb nu ff tijd om ff te gluren vandaar.

Fijne dag allemaal.

Geplaatst

Iris, proficiat met je 2 emmy's. Dat ze maar mogen blijven plakken!

Corina, fijn dat je weer vooruit kunt kijken. Natuurlijk is elke maand er eentje te veel om te wachten, maar je bent iig weer snel aan de beurt! Iets om naar uit te kijken. Heb vertrouwen in je andere emmy's hoor.

Tool, hoe gaat het met je? Al last vd hormonen? Is punctie al gepland?

En Chantal, hoe staan de zaken er bij jou voor? Zal ook nu spannend worden.

Er zitten er weer een paar in de race, succes!

Ook voor ons is er weer licht aan het einde van de tunnel! Zijn nog in voorbereidende fase, maar wij zijn verrast door de goedheid van lieve mensen. Ze bestaan!

Freggel, hopelijk voel je je weer wat beter en zo niet: knuffel. Geef de moed niet op!

Iedereen succes en sterkte gewenst die het nodig heeft.

Lizzy

Geplaatst

Goeiedag lieve meiden.

Wat een stilte hier.................

@ Iris40: Hoe is het nu met je?? Hoe voel je je??

@ Freggel: Hoe is het nu met je?? Ik denk aan je?? Hoop dat het iets beter gaat.

@ Lizzy: Fijn dat er voor jullie weer een licht puntje is. Ik blijf voor jullie duimen. Ja ik probeer hoop te houden om mij andere 2 emmie's ( at ze goed ontdooien) maar ben wel bang.

@ Chantal: Hoe gaat het bij jullie??

Nou hier is de ongi weer gearriveerd, dus morgen ga ik een afspraak maken bij GG voor een BMS check voor volgende week en hopelijk eind volgende week WEL een TP. Maar ben wel bang, ik ga dat ook bespreken+ hoe dat vorige week is gegaan want daar zijn wij het er nog steeds niet mee eens, eingenlijk belachelijk. Maar goed we kunnen het ook niet meer veranderen maar hun wel laten weten wat wij er van vinden.

Meiden voor iedereen een dikke " HUG".

Fijne dag verder ik ga zo werken heb avonddienst van 15.00uur t/m 23.00uur.

Geplaatst

Hey meiden,

Ook maar weer is een berichtje van mij.

Iris40, geweldig 2 emmy's aan boord nu goed broeden en hopelijk voorjou een mooie test over 1.5 week.

Corina, Je hebt helemaal gelijk dat je er iets van gaat zeggen zou ik ook doen hopelijk voor jullie dan ook een mooie tp volgende week misschien lopen we dan toch gelijk op!

Snap ook dat je bang bent dat ze niet goed ontdooien maar kan mij niet voorstellen dat ook deze het niet goed gaan doen het geluk moet nu toch een keer aan jullie zijde zijn toch?

ik ga in iedergeval heel hard duimen dat het nu allemaal goed mag gaan.

Freggel, Hoe is het met jou hopelijk voel jij je langzaam weer wat beter en ook ik hoop dat er snel een lichtpuntje voor jullie komt waar je je aan vast kan klampen. denk aan je.

Lizzy, fijn om te lezen dat het goed met je gaat en hou je vast aan die lieve mensen om je heen ze bestaan echt en geniet ervan dat je er eentje hebt gevonden.

Pulletje hoe is het bij jou al iets bekend van de wensouders?

Tool ook ik ben benieuwd hoe het met je gaat en of er al een punctie is gepland?

Hier gaat het op zich wel goed heb erg veel last van de deca en de prognova ben echt een kreng op dit moment en heb helse koppijn al 2 weken lang( maar alles voor het goede doel zeg ik elke dag maar weer) Ikkan mij dan ook niet herrinneren dat ik er de vorige keer zo veel last heb gehad.

Morgen moeten wij voor echo naar het UMCU en dan kan de donor hopelijk beginnen met stimuleren( gelukkig heeft zij geen last van de bijwerkingen)

Verder is ons meissie weer ziek en kan ze alleen lopen en is mijn hub nog voor een paar dagen naar Engeland dus ik ben erg druk om me druk te maken of alles wel goed gaat,al denk ik dat die tijd nog wel komt;-)

Meiden denk wel aan jullie maar heb het erg druk om hier altijd te reageren, maar meiden zet hem op hé ookhier moet is iets meer zwangeren komen jullie verdienen het zo!

Liefs

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben een tijdje niet op het forum geweest omdat ik ruim een maand heel ziek geweest ben. Een of ander virus waardoor ik steeds zieker werd. Heeft niets met ukkie te maken maar wel duurt het langer omdat je weerstand toch wat minder is als je zwanger bent. Niet slapen door al het hoesten. Ook daardoor nog spieren gescheurd en ribben gekneusd. Ben nog nooit zoveel in het zh en bij de dokter geweest. Maar goed, nu gaat het langzaam beter gelukkig.

En zoals gezegd, Ukkie heeft alles prima doorstaan. Daar gaat het heel goed mee. Heb ook een 4d echo laten maken. Zo leuk is dat!

En nog steeds een kleine buik, maar eindelijk ga je wat zien :-)

Ik moet nog wel bijlezen, maar heb al wel gelezen over jou Freggel.

Meid meid, ik kan me voorstellen dat je er ff doorheen zit. Het is niet niets allemaal. En dan ook op zoek naar een andere donor. Heel zwaar allemaal!

Een dikke knuffel meid! Ik hoop dat het snel weer de goede kant op gaat. Houd moed he!

En Corina, dat is ook wat zeg. Het gaat ook nooit makkelijk bij jou. Knap dat jullie zo goed volhouden. Ik duim dat het vlg week tot een mooie tp mag komen. Ook dikke knuf.

Alle andere meiden, veel succes en veel sterkte als het nog niet gelukt is. Blijf positief! (makkelijker gezegd dan gedaan)

xxxx, Mees

Geplaatst

hoi,

hier alles rustig. Ik voel niks.......dus ik ben bang dat het niet gelukt is....we wachten af. Maandag bloedtest.

liefs Iris

Geplaatst

he girls,

ook al een tijdje niet meer geweest. druk druk druk met punctie! en terugplaatsing! en nu de eerste 2 dagen van de wachtweken al voorbij.

Zaterdag 15 oktober hebben we de punctie gehad. Van de hormonen heb ik gelukkig niet veel last gehad, alleen dat ik moe was.

Ze hebben 5 follikels gepunctueerd, 5 eicellen gevonden, 4 hiervan met icsi behandeld met als resultaat 3 embryo's.

Op dinsdag 18 oktober hebben we deze drie kanjers (5-, 6- en 8-cellig) teruggeplaatst gekregen en deze zitten nu heerlijk (met behulp van Assisted Hatching) een veilig plekje te zoeken in een lekker warm en knus en veilig bedje van minstens 13mm dik bms, hihihi.

Alles is dus goed gegaan. En 1 november mogen we testen. Hoeven dan niet naar DD te gaan, maar kan de uitslag gewoon doorbellen. En indien positief, dan krijgen we te horen hoe en wat verder.

Corina en Freggel, hoe is het met jullie??? Corina, weet je al meer over een evt. tp? En Freggel, lukt het een beetje om afstand te nemen en rust te krijgen?

Iris, spannend meid! ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook niets gevoeld. Het kan alle kanten op! Blijf toch moed houden!!! maar is het niet nog vroeg om nu al vanalles te voelen? alhoewel, alweer bijna 10 dagen geleden. hang in there!!!

Mees, ai, je bent dus behoorlijk ziek geweest. Gelukkig dat het nu beter gaat en dat je kleine uk alles goed doorstaan heeft! Toppertje!!!

Chantal, binnenkort de eerste echo en dan kan jullie donor ook beginnen

fijne avond allemaal!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Hey Tool, ja, zo ziek! Echt heavy was het. Ik zei al tegen vriend: Red ukkie en laat mij maar gaan.

Maar...afgezien van nog n keelontsteking en hoesten, gaat het beter.

Zo knal dat uk dat allemaal goed doorstaan heeft.

En nu jij hè!! Gaaf, 3 emmies! Zo goed!

Heeeeerlijk broeden nu....!

Ik duim....

Xxx

Geplaatst

Hey meiden,

Even snel een update van deze kant ( ben nog aan het werk)

Maandag echo gehad alles was weer goed zowel bij mij als bij onze donor.

Onze donor had maandag 6 follikles klaar liggen hoplelijk komen er daar nog wat bij ze moet nu namelijkk 300 eh puregeon spuiten.

Maandag 24 okt weer een echo voor haar ga met haar mee ben zo benieuwd wij moeten dan al erg vroeg uit huis weg 05.15 anders staan we in de file en komen we niet op tijd.

Meiden kom dit weekend nog even terug om te reageren op de rest

Iris en Tool toi toi toi mijn duimen draaien voor jullie!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden