Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Chantal, spannend, zowel voor jou, maar ook je donor! Zal voor jullie duimen!

Iris, nog een paar nachtjes. langzaam gaat het he?? Succs met testen!!!

Geplaatst

Tool en Iris, succes met wachten. Op naar een positieve test. (gaan jullie niet eerder testen?)

Chantal: op naar een goed punctie en terugplaatsing. Het gaat nu echt weer gebeuren!

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@ Tool: Heel veel succes met de ww ik ga heel hard voor jullie duimen voor een positieve test.

@ Mees: Mees jeetje zo ziek geweest PFF Jullie kleine is idd een ijzersterke.

@ Chantal: Heel veel succes de komende tijd ik ga duimen, en wie weet zitten we samen op het wachtbankje.

@ Iris: JIEPPIE JOEHOE meid wat geweldig nieuws wie weet komt er uit de bloedtest een hoog HG en blijken het er twee te zijn.

@ Lizzy: Hoe is het nu met je??

Nou hier ga ik dinsdag voor een BMS check en hopelijk vrijdag een TP als die wel goed ontdooit. Nog ff afwachten wat we dinsdag kunnen afspreken.

Meiden een fijn weekend.

:hugs2:van mij.

Geplaatst

Dank voor jullie felicitaties. Vanmorgen weer getest. Zeer duidelijke donkere streep . op naar de bloedtest...behalve iets pijnlijkere tieten heb in echt geen klachten gehad deze twee weken. En ik ben drie keer eerder spontaan zwanger en dat voelde ik toen meteen , dus dat is wel het rare....

Geplaatst

Chantal: Heel veel geluk meis, Ik duim voor je!!!!

Ik gun het je zo. Op naar nog zo'n kanjer als zijn of haar mooie zusje! Het kindje mag zo trots zijn op zo'n kanjer van een mama.

TOekomstig kindje van Chantal ik kan je verklappen dat je mama echt een kanjer is. Je kan het haast niet beter treffen samen met lieve papa zal je een geweldig zusje krijgen. Dus zet hem op!

Chantal sorry dat ik je streng toe spreek: Maar lieverd denk je ook een beetje aan jezelf. Jij bent echt een 1000 dingen mama waar je kindje met stip op één staat en je jezelf vaak vergeet. Lieverd denk ook echt aan jezelf!

Iris: Gefeliciteerd! Volgens de bakerpraatjes krijg je dan een jongetje. Daar heb je minder klachten van.

Klopt dat bij jou Nofje? Had jij weinig klachten? Over 8 maanden horen we of het bij jou klopt.

Maar nu eerst je lekker gelukkig gaan voelen. Op naar een goede bloedtest en een goede echo.

Corina: Heel veel geluk. Vrijdag al een mogelijke TP. Zet hem op kleine eskimo van Corina. Ik duim voor je meis. Wat zou het geweldig zijn.

Ik wil dat jullie met z'n allen hier minder komen, niet omdat ik jullie niet lief vind, en veel komen bij uitgerekend in 2012. Go for it!

Tool: Crowded house bij jouw! Ik duim dat er minimaal één blijft zitten. Zet hem op toppers! Binnen 2 weken zal je het weten. Heel veel geluk!

Iedereen die ik vergeet heel veel geluk!

Ik had even tijd hier voor mezelf. Maar er staat er nu weer een aan mijn mouw te trekken die naar bed moet. Het moet ook niet te gek worden hahahaha.

Geplaatst

Dankjewel Corina. Ja hè, wat n ijzersterke!

Zo blij om!

En jij veel succes dinsdag en vrijdag. Het moet gewoon gaan lukken nu!!!! Je verdient het!!

Xxx

Geplaatst

Hallo meiden, is alweer even geleden. Lief dat jullie zo nu en dna ana me denken en naar me vragen, super lief!!! Ik moet zeggen dat ik er wel moeite mee heb om hier te zijn. Ondansk dat iedereen het begrijpt, is het nog erg confronterend voor me en wil ik eigenlijk helemaal niet meer aan de behandeling denken.

Nu ik hier weer even lees komt het allemaal boven en daar word ik niet zo blij van. Normaliter heb ik dat nooit.....maar mijn emmertje is echt even overgetroomd een paar weekjes terug.

Iris gefeliciteerd;-)

Tool....3 emmy's nog wel! En testen duur took niet lang meer, heel veel succes wijffie!

Corina, dit moet hem worden! Succes overmorgen en dan op naar een mooie deling ;-)

Meesje, wat lees ik nu..zo ziek geweest? Jeetje deze zwangerschap heb je wel wat te voorduren gehad zeg.....meid toch. Ben je nu weer helemaal beter? En alweer bijna uitgeteld man, nog een maand ofzo zie ik in je banner!! Mèn das snel gegaan!??!

Lizzy, meid wat fijn. Bekende donor of...misschien wel middels het forum? Meid ik gun het je zo. Als je er niets over wilt zeggen is dat ook prima hoor. Ik ben blij dat jullie alweer een stadia verder zijn!

Iedereen die ik vergeten ben, knuf hoor.

Ohja, Claudia natuurlijk! Ook jij bent alweer zover, bijna de punctie. Ik duim voor je.

----

Hier gaat het herstel langzamer dan gedacht. Ik doe leuke dingen hoor, en het leven gaat door. Ik werk, heb een fijne tijd met manlief, vrienden en familie...maar toch....als ik het over onze kinderwens gaat, realiseerde ik me dat ik erg gekwetst ben door mijn donor (en nog helemaal door haar vriend) en dat dat (juist omdat het mijn zusje is) meer tijd kost om het een plekje te geven. Het is vooral de manier waarop het gegaan is, het laat me niet altijd los. Soms gaat het goed, dan weer een dag k*t.

Ook al weet ik dat mijn hoogzwangere, beste vriendin (37.3 weken alweer) erover denkt ons te helpen, de rit nog heel lang en moeten we nog maar afwachten of ze het wel wil, en mag doen.

Ik kan er niets aan doen maar ben gewoon niet zo positief momenteel. Zal heus nog wel komen hoor, als ik alles verwerkt heb hoop ik weer de vrolijke, positieve Freggel te zijn. Zo voel ik me vreselijk qua MMM en dat wil ik niet.

Tot over een tijdje weer, ok?

Liefs, mij

Geplaatst

Speciaal voor Freggel::hugg:

Rot om te lezen dat je je zo voelt. Geef het de tijd meissie en voor nu, probeer weer rustig te gaan genieten van alle dingen die het leven je te bieden heeft!

Corina, spannend meid, morgen bms-check. ik hoop zo dat alles goed is en dat je vrijdag de langverwachte tp hebt!!!

hier enorme twijfel. Ik denk niet dat het gelukt is, maar het andere moment denk ik dat van wel. zucht wachtweken zijn killing en ik moet nog een week wachten:nerves::helluup::pray:

liefs,

Tool

Geplaatst

Freggel: Ik kan me alleen maar indenken de pijn die jij nu voelt en dat maakt me al verdrietig.

Ik hoop dat er snel een donor voor jullie meldt. Je verdient het.

Dikke hug.

Tool: Wanneer mag je testen? Heel veel geluk!

Iris: wanneer is de bloedtest? En wanneer de echo?

Heel veel geluk. Al schijn je dat gelukkig deze keer wel te hebben. Go for it!

Corina: IK duim voor je voor morgen en natuurlijk voor vrijdag. Ik zou het geweldig voor je vinden. Heel veel geluk meis.

Geplaatst

Hey meiden',

Net de FM gehad bij de donor en helaas groeit er niet zo heel veel 2 grote aan de rechte kant en een kleintje van 12mm en links maar 1 van10mm deze twee kleintjes gaan waarschijnlijk niet mee doen dus nu is alle hoop gevestigt op die 2 grote folikkels. Donor was erg teleurgesteld zosneu voor haar ben natuurlijk erg trots op haar dat ze dit allemaal weer een keer wil doen voor ons.

Krijgen vanmiddag bericht wanneer de punctie is dit word woensdag of Donderdag

Meiden ga snel naar de tandarts heb vreselijk veel last van 2 kiezen waarvan er een waarschijnlijk getrokken moet worden:(

Geplaatst

Lieve freggel,

Fijn om van je te horen!! Ja, kan t me goed voorstellen. Jullie hebben zoveel te verduren gehad. En ook zo opeens dat je je donor (zusje) 'kwijt' bent. Heel heftig!

Ja, ben heel ziek geweest. Maar t gaat nu langzaam aan beter gelukkig. Ben heel happy hoor; uk doet het zo goed. Ja, nog 1 maand. Gaat veel te snel. Wel gaaf hoor; kan me amper voorstellen dat er over n maand al n beebje in de wieg kan liggen. Een wonder!

En Iris, zo gaaf meid. Succes met de bloedtest!

Nog speciaal big hug voor freggel!! Xxx

Geplaatst

Tool; en wanneer mag je testen dan? succes...echt killing de wachtweken. Werkelijk waar...ik voelde en voel nu nog steeds NIKS en toch positief getest, dus echt geef de moed niet op! het zegt niks of je wel of geen symptomen voelt dus.

Corina; Succes met de BMS meting!

Freggel...KNUF

Ik moet eigenlijk alles eerst noteren en dan pas hier gaan typen want nu ben ik alweer de helft kwijt wat ik tegen iedereen wilde vertellen.

Vanmorgen bloedtest gehad. De HCG waarde is 4530, best hoog. NU over 2 dagen moet het weer. Kijken of het verder stijgt. eerste echo staat gepland op 8 nov....

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

@ Iris40: Jeetje wat goed zo'n hoog HG wie weet zijn het er twee?? Heel veel geluk en als je het wil hou ons op de hoogte. Meid ik duim verder voor jullie op naar 1 of 2 mooie beebje(s).

@ Mees: Wat leuk dat je hier weer post gezellig. Ben blij dat het weer goed met je gaat. Nog een maandje dan heb je je kleine wonder in jullie armen. Weten jullie eigenlijk wat het gaat worden.??

@ Nofje: Hoe is het nu met je??

@ Tool: Hou moed hoor ( tot tegendeel is bewezen) meissie op naar een positieve test. Ik ga heel veel duimen draaien voor jullie.

@ Chantal: 2 kan genoeg zijn he? Voor een brusje voor jullie kleine meid. Ik duim ook heel hard en veel voor jullie dat het door mag gaan.

@ Pulletje: Bedankt voor je lieve woorden. Hoe is het met jullie??

@ Freggel: Voor jou een hele dikke "HUG" en hopelijk lezen we weer iets van je als je er weer aan toe bent. Meissie denk aan je .

Nou ben vandaag bij GG geweest voor een BMS check en deze was 9.7mm dus een mooi bedje en nu maar hopen dat mijn kleine emmie goed uit de vriezer gaat komen een donderdag en dat het een vrijdag warm bij me kan komen wonen voor 81/2mnd. Maar goed eerst vrijdag nog maar ff afwachten of het goed uit de vriezer is gekomen en dan kunnen we weer verder dromen, Hahaha rijmt nog ook hihi.

Meiden een hele fijne avond en tot snel.

:hugs2:voor iedereen.

Geplaatst

jippie corina!! gaat het dan eindelijk echt gebeuren??? ik hoop het zo voor je!!!! ik denk aan je de komende weekjes!

iris! Gefeliciteerd!! of had ik dat al gezegd? maar fijn zeg en een hoog hcg! Ik had ook geen klachtjes en de wachtweken waren ook echt wel anders dan anders.... En het is een jongen, dus ja die 'fabel' klopt wel bij me lol!!

Freggel: ik kan me zo goed voorstellen dat het op en af gaat met je nu... heb hetzelfde gehad maar dan met een vriendin en wijzelf hebben het af moeten kappen. waarna we niks meer van haar hoorden.. Maar met een zusje lijkt me nog dichterbij... Dikke knuffel voor jou!

Mees: nog maar 1 maandje?? wat gaat dat snel zeg! Ik weet nog goed dat het gelukt was bij je... vond het zo fijn voor je na alle ellende! En wat een sterke uk heb je in je buik na zo ziek te zijn geweest! Mooi!

En tool: ook hier draaien de duimen volop voor jou!!! Succes!!!

Met mij gaat alles wel ok... had me eerlijk gezegd voorgenomen om niet te gaan klagen en alles voor lief te nemen.. maar bekkeninstabiliteit, urineverlies, carpaaltunnelsyndroom en dan ook nog eens een hele gevoelige baarmoeder ivm de verklevingen vind ik toch eigenlijk wel een beetje veel van het goede...

Ik heb kapot! Maar ik heb gelukkig een hele lieve man en moeder en die zorgen heel goed voor me.

vandaag suikertest gedaan omdat ik veel vruchtwater heb.. en gelukkig is alles perfect in orde. Dus die kunnen we afstrepen van de lijst met klachtjes.

Ach ja nog maar een week of 15 te gaan! We houden het wel vol, want het is de moeite en de pijn wel waard!

Vandaag een nieuwe laptop gehaald en ook maar meteen een klein wiegje voor naast het bed de eerste weken.. Volgende week een autostoeltje en ik heb stiekem ook al gekeken voor kleertjes enzo... Morgen gaan we beginnen met de babykamer en de kinderkamer voor de jongste dochter.

En volgende week en de week erna zijn alle puppies weg (op 1tje na.......). Dus dan hebben we het een stuk rustiger weer..

Ik ga even eten! manlief heeft lekker kippensoep gemaakt en als toetje lekker een bananen/chocolade ijs!. mhhhhhh kan niet wachten!

Dikke knuffels van moi!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden