Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wimmir, ik verstuur dit bericht nu via mn i pad en kan geen onderschriften lezen.

Is jouw poging mislukt of heb je een miskraam gehad?

Klote dat Spanje je nog geen geluk heeft gebracht. Bij welke kliniek zit je?

Sas, jeetje wat een spanning zeg! Ik hoop dat het goedkomt allemaal!

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Terry, top dat je tp zo goed ging en je 2 emmies aan boord hebt!

Doorzettertje, helemaal waar wat je schrijft! Kan het me heel goed voorstellen! Wij zouden ook meer hebben gedaan, als het had gekund. En leuk dat Terry 1 van een drieling is en een topper geworden is, samen met haar zussen/broers, hihi!!

Djanne, heel veel succes he! Fijn dat je weer 'bezig' bent en op naar mooie cryo emmies. Inderdaad, er worden veel baby's geboren uit cryo, dus het kan.

Nal, leuk ff van je te lezen :-)

Sas, op het andere topic heb ik al geschreven.....nogmaals heeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel succes!

Miranda, ja, stom dat ze dat onderzoek hier niet doen. Begrijp dat ook nooit, dat moeilijke gedoe. En Spanje komt dichterbij. Spannend. En niet eng vinden hoor, lekker van genieten!

Bootje en andere meiden, veel succes!

Freggel, hoest ermee? Gaat ook weer spannend worden! Succes he!

Gefelicteerd Corina!! Hieperdepiep hoera! En nog 1 week wachten. Hehe, het gaat opschieten!

Geplaatst

he corina, lees nog regelmatig mee hier, maar schrijf niet meer, maar hoop dat je snel aan de beurt bent en dat er een match voor je wordt geworden!!!!

alle andere meiden, wat spannend voor sommigen, punctie en tp gehad van de donor en zelf.

Helaas ook een mk las ik, heel veel sterkte meid!!!

voor ons is het ecd-verhaal van de baan, we gaan het nog een keer zelf proberen en als dit niet lukt, dan zal het ook met ecd niet lukken, want dan is mijn immuunsysteem gewoon te actief om ook maar iets te accepteren wat niet helemaal van mij is. En met ecd is de embryo helaas niet met iets van mijn lichaamscellen, dus waarschijnlijk nog meer kans om af te stoten.

Doorzettertje, begrijp ik nu dat jullie al de tp hebben gehad of moet deze nog gebeuren?

Wij hebben er vorig jaar 3 laten terugplaatsen. Nu bedenk ik dat ik het toen zag als een grotere kans op een zwangerschap, niet een grotere kans op een meerling. Dus ik kan me er wel iets bij voorstellen. En ook bij een tp van 1 heb je kans op een meerling en zijn ook risico's aan verbonden. Alleen idd bij een tp van meerdere embryo's zullen deze risico's iets groter zijn.

Meid, ik hoop dat het gaat lukken en dat er tenminste 1 (of 2) blijft/blijven zitten!!! succes!!!

Geplaatst

[h=2]icon1.png[/h]

Hoi meiden,

De stress is nog niet weg. Na veel bellen eindelijk iemand van dhl die iets meer wist te vertellen. Het ligt nog in istanbul en als het goed is gaat het maandag naar cyprus. Geen idee hoelaat. En geen idee of ze al die tijd( ze zijn al sinds donderdag onderweg) goed bewaard zijn en dus nog te gebruiken zijn. Wat ben ik blij dat we niet alle rietjes hebben verstuurd. Moet zeggen dat de kliniek een beetje teleurstellend is in hun support. Slecht bereikbaar( nu het opeens shit is) Denken weinig mee en komen niet verder dan dat het zaad er op tijd moet zijn en dat anders mijn vriend maar eerder moet komen voor een tese. Ik heb even uitgelegd dat er al een tese is gedaan en dat hij daar heel erg veel complicaties van heeft gehad dus dat hij zeker omdat we zaadjes hebben echt geen tese opnieuw doen. Maar goed ik heb de kliniek nog nodig. Maar als het achter de rug is ga ik wel mijn frustratie uiten bij hun. We proberen maar positief te blijven en het beste te hopen. Ik weet stress is niet goed maar het vreet wel aan mij.

Geplaatst

Hoi Sas,

Ze zijn in ieder geval onderweg. Heb je een zo'n track-and-trace-nummer zodat je het pakketje kunt volgen? Het zou allemaal net moeten kunnen. Volgens mij hoeven die eicellen niet direct na de punctie bevrucht te worden. Bij ons zijn we wel eens aan het einde van de middag bevrucht terwijl we 's ochtends een punctie hadden. Ik heb geen idee hoe zaadcellen ontdooid worden.

Wanneer vliegen jullie naar Cyprus?

Wimmir, het blijft lastig dit soort data. Ik heb 6 maanden lang lopen rekenen na mijn miskraam:"Nu zou ik .. weken zijn". Ik werd soms gek van mezelf. Ik realiseerde me dat ik de miskraam vooral zo moeilijk vond omdat ik ook wel wist dat weer zwanger worden niet even een kwestie was van een paar maanden "proberen" zoals bij veel vrouwen wel het geval is. Ik baalde er ook zo van dat ik al naar de verloskundige was geweest (volgens hen was het gebruikelijk om na 8 weken een intake te doen) terwijl dat achteraf allemaal zo zinloos was.

Goed weekend allemaal!

Djanne

Geplaatst

Hallo,

Mees, Wat een lieve woorden!

Sas, volgens mij gaat het helemaal goed komen!!iik duim voor je

Tool, weer een eigen poging succes

Hier gaat alles goed. Gisteren een dip. Voelde ineens vanalles en werd gek van mij eigen gedachte! Even uitgehuild bij zuslief want mijn man was werken. S middag lekker gevolleybalt en daarna naar de camping. Zit nu gewoon in de zon! Vrijdag gaan we testen de paas is een nieuw begin hopelijk ook voor ons!

Succes allemaal deze week

Geplaatst

wat een spanning voor iedereen zeg.

sas ik hoop dat alles goed gaat en laat je niet gek maken want die stress is niet goed voor je behandeling, ik weet dat het makkelijk gezegd is, maar probeer het een beetje voor jezelf. en inderdaad daarna ga je maar helemaal los.

djanne, goed om te horen dat ik niet de enige ben die dit doet. je word idd wel eens gek van jezelf. ook omdat het bij ons niet vanzelf gaat en we ook afhankelijk zijn van eiceldonatie. zal wel minder worden denk ik dat je bij zulke datums stil staat. het gaat best wel aardig, maar er zijn gewoon slechte momenten.

miranda, we hebben idd een vroege miskraam gehad. we hebben dat met onze eigen eitjes nog nooit bereikt dat er uberhaupt iets was, dus dat is wel positief. gewoon vette pech, klinkt een beetje raar, maar ja. we willen graag nog een poging doen als we het geld bij elkaar kunnen krijgen.

we zitten in alicante bij instituto bernabeu, en ondanks dat het niet is gelukt kan ik niets negatiefs zeggen over de kliniek. ze zijn echt super goed voor ons geweest en hebben ons steeds op de hoogte gehouden. ook hebben ze ons vorige week nog gebeld hoe het met ons ging en ik had nog wat vragen en daar werd ruim de tijd voor genomen. ook houden we nog contact met ze over een volgende poging. we hadden ook eerst gekeken voor cyprus. maar we blijven toch liever bij IB.

en terry nog even volhouden en hopen op goed nieuws.

iedereen nog een fijne avond.

Geplaatst

wimmir, nu kan ik wel je onderschrift lezen.

jeetje, jij hebt ook al een fiks traject achter de rug.

Ontzettend zuur en heel triest dat je die miskraam gehad hebt.Maar ik kan me je redenatie goed voorstellen hoor.Ondanks dat het mis is gegaan ben je eindelijk zo ver gekomen dat er een innesteling heeft plaatsgevonden. En het feit dat er jonge, goede eicellen gebruikt worden is erg hoopvol. Ik hoop dat jullie snel het geld bij elkaar hebben, die prijzen zijn echt schrikbarend hoog he.. :(

Terry: Ik zou willen dat ik een gedeelte van jouw spanning kon overnemen, die wachtweken zijn toch veel te onmenselijk spannend..Ik duim voor je!!!!

Wij gaan naar Imfer, vlakbij Alicante. We hebben een mail gestuurd met een voorkeursdatum voor de intake, die vliegtickets zijn ook duur. Hoop deze week nog reactie te krijgen, dan kunnen we meteen boeken.

Sas

Geplaatst

Terry, we kennen het vast allemaal. De eerste wachtweek gaat het prima, maar dan breekt de tweede wachtweek aan. Je wilt van alles voelen, maar als je iets voelt, ben je weer bang dat dat een verkeerd voorteken is. Ik merk op een gegeven moment altijd aan mijn lichaam wanneer het foute boel is. Dat is aan de ene kant confronterend maar aan de andere kant dringt dan langzaam het besef door dat het niet goed is gegaan.

Ik hoop dat je deze week druk bent zodat je je zinnen enigszins kunt verzetten. Weten veel mensen dat je weer in "het traject" zit?

Sas, ik hoop dat vandaag alles wordt opgelost. De kliniek belt je vast om te vertellen hoeveel eicellen er zijn verkregen.

Djanne

Geplaatst

Hi meiskes,

Ik lees nog gewoon mee maar heb zelf niet heel veel nieuws behalve dat ik mij erg goed voel en de 20 weken echo helemaal goed was.

Ik wilde aan Tool schrijven ivm haar imuunsysteem, ik ben na alle pogingen zwanger geworden door het gebruik van prednisolon dat zorgt dat het vruchtje niet afgestoten wordt. Misschien is het een idee om dat toch te proberen omdat ik ondertussen erg veel vrouwen weet die daarmee wel zwanger zijn geworden.

Sterkte aan jullie en Wimmir pfff wat een traject ook weer voor jullie.

Saskia op naar de laatste "leg" van het transport en dan mooie bevruchting!! Het komt goed maar die stress is inderdaad killing.

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Hi meiden, fijn dat jullie zo meeleven. Helaas zijn de zaadjes nog niet in de kliniek. Ik heb vanochtend na veel bellen de turkse transporter( soort DHL) gesproken en het lag toen op het vliegveld op Cyprus maar nog niet door de doaune. Morgen zeiden ze zou het door de douane kunnen. De Kliniek ging hun ook bellen om te zien wat er gedaan kan worden. Maar goed als ze er morgen wel zijn, hoop ik dat ze nog goed zijn. Woensdag heeft onze donor de punctie. Ik kan niets anders doen dan wachten en dat voelt zo machteloos.

Geplaatst

Hoi Sas,

Nou ze liggen in ieder geval op Cyprus! Heb je enig idee hoe lang het sperma tijdens het vervoer goed blijft? Ik heb eerlijk gezegd geen idee op welke manier het vervoerd wordt. Ik neem aan dat het ingevroren is.

We blijven maar duimen dat het goed gaat!

Stress schijnt geen invloed te hebben op het uiteindelijke resultaat van een vruchtbaarheidbehandeling: dat is dan weer het goede nieuws!

Djanne

Geplaatst

Hoi Djanne,

Als het goed is zijn ze diepgevroren. We hebben een Tese gedaan ; dus het is eigenlijk weefsel met de zaadcellen er nog in.

Fijn dat stress geen invloed heeft..... Gelukkig was vandaag mijn BMS al 7.2 en 3 laagig; vlgs de kliniek is dat excellent( 3 laagig dan) en moet ik de progynova iets verhogen.

Geplaatst

Hey Sas,

Is geen bericht, goed bericht? Ik hoop dat alles op tijd bij de kliniek is beland zodat er morgen mooie embryo's kunne ontstaan!

Djanne

Geplaatst

@Djanne, helaas. Het ligt nog in istanbul maar Dogus heeft contact gehad en morgen komt het naar de kliniek. Misschien stellen ze de punctie bij de donor een dag uit. Ik wacht nog op verder bericht.

Geplaatst

jeetje sas, wat zal je op zijn van de zenuwen. gek word je ervan. is nou net wat je niet kunt gebruiken.

nou hopen dat ze het morgen binnen krijgen en alles verder volgens plan loopt.

sterkte

Geplaatst

Sas

Wanneer krijg jij rust om ontspannen naar je terugplaatsing toe te werken! Hopelijk komt alles op tijd en resulteerd dit in een zwangerschap

Ik duim voor jullie!!

Geplaatst

Hai Tool,

We zitten nog in Nederland. Denk dat we onze TP rond 27 april hebben, 5 dagen na de punctie van de donor, die zal rond 22 april zijn. Maar we vliegen al op 18 april.

Sas: succes meid!!!

he corina, lees nog regelmatig mee hier, maar schrijf niet meer, maar hoop dat je snel aan de beurt bent en dat er een match voor je wordt geworden!!!!

alle andere meiden, wat spannend voor sommigen, punctie en tp gehad van de donor en zelf.

Helaas ook een mk las ik, heel veel sterkte meid!!!

voor ons is het ecd-verhaal van de baan, we gaan het nog een keer zelf proberen en als dit niet lukt, dan zal het ook met ecd niet lukken, want dan is mijn immuunsysteem gewoon te actief om ook maar iets te accepteren wat niet helemaal van mij is. En met ecd is de embryo helaas niet met iets van mijn lichaamscellen, dus waarschijnlijk nog meer kans om af te stoten.

Doorzettertje, begrijp ik nu dat jullie al de tp hebben gehad of moet deze nog gebeuren?

Wij hebben er vorig jaar 3 laten terugplaatsen. Nu bedenk ik dat ik het toen zag als een grotere kans op een zwangerschap, niet een grotere kans op een meerling. Dus ik kan me er wel iets bij voorstellen. En ook bij een tp van 1 heb je kans op een meerling en zijn ook risico's aan verbonden. Alleen idd bij een tp van meerdere embryo's zullen deze risico's iets groter zijn.

Meid, ik hoop dat het gaat lukken en dat er tenminste 1 (of 2) blijft/blijven zitten!!! succes!!!

Geplaatst

Spannende berichten weer. Sas, ik duim voor je!!

Doorzettertje, voor jij gaat het ook al opschieten zeg!

Wij hebben een datum voor het intake gesprek, dinsdag 24 april.

We hebben meteen tickets, auto en hotel geboekt, gaan er de dag ervoor heen en de 25e weer terug.

We dachten goedkope tickets te hebben gevonden. We wonen omgeving R'dam en vliegen vanaf Eindhoven met Ryanair naar Alicante.

Kom ik er later achter dat het met Ryanair vanaf Brussel veeeel goedkoper is.

Balen!

We willen voor de tp eind juli terug, eerder kan niet ivm werk. Verschil tussen Eindhoven en Brussel is ruim 300,-. Wat is Nl toch asociaal duur zeg...

Ben erg voortvarend want heb ook al gekeken naar een vakantie, we moeten rond de tp een week in Spanje zijn. Maar wilde er , in het kader van een vakantie, meteen maar 2 weken van maken.

Maar kan dus nergens goedkope combitickets vinden. Dus hotel plus vliegreis ineen.

Dan moet je bv in Benidorm gaan zitten, maar dan is de reis naar de kliniek veel te ver.( ca 1.5u rijden). Kliniek zit in Murcia.

Mooiste zou zijn om Goedkoop in Alicante te zitten. Dan is het ca een uur naar de kliniek toe, dat is nog net te doen..

Hoe hebben jullie dit gedaan, als er hier meiden zitten die in Alicante hebben gezeten..

't is bv nog veel goedkoper om in Mexico te zitten , dan hier in Spanje.

Geplaatst

Hoi lieve meiden.

@ sas67: Jeetje wat een gedoe allemaal net je het niet kan gebruiken. Weet je al iets meer? Komt goed hoor moet gewoon.

@ terry: hoe is het nu met jouw? Wanneer mag je testen? Duimen draaien nog steeds voor jullie.

@ tool: fijn weer iets van je te lezen. Heel veel succes de komende tijd zal aan je denken. Bedankt voor je lieve woorden.

@ hoe is het verder met iedereen. Voor de gene die bezig zijn toi toi denk aan jullie.

Nou vanavond heeft dr. Ruis gebeld en wat hij vertelde kon ik mijn oren niet geloven. Vrijdag hopelijk punctie bij de doneuze en volgende week woensdag belt hij terug hoeveel cryo's we hebben en dan hoe verder. Ik kan het nog steeds niet geloven sta gewoon nog te stuiteren. Ben dus helemaal blij dat we in ieder geval een stap veder zijn nu afwachten hoeveel cryo's we hebben of uberhaupt cryo's ontstaan.

Meiden een hele fijne avond.

XXX

Geplaatst

Hoi Corina,

Ben je al een beetje bijgekomen! Eindelijk ben je dus weer aan de beurt. Hoe werkt het in Geertgen? Is er een donor die speciaal voor jullie doneert of krijg je een deel van haar eicellen terwijl zij dan weer sperma gedoneerd krijgt? Ik had begrepen dat er ook vrouwen zijn die, nadat ze een succesvolle zwangerschap hebben gehad, doneren als tegenprestatie voor verkregen sperma. Het lijkt mij namelijk zeer confronterend om te merken dat je eigen poging mislukt is terwijl een ander stel met jouw eicellen of zaadcellen wel zwanger is. In theorie kun je dan dus kinderloos blijven terwijl er na achttien jaar een biologisch kind op je stoep staat. Als je geen antwoord wilt geven, dan snap ik dat maar ik ben wel benieuwd naar het verhaal erachter.

Ik begreep ook dat ze geen verse terugplaatsingen doen dus dat betekent dat ze je na de succesvolle bevruchting gaan voorbereiden op een cryoterugplaatsing: spannend! Ik kan me voorstellen dat je heel blij bent dat je weer "ergens" naar uit kunt kijken.

Sas, ik hoop dat alles goed is gekomen of vandaag goed gaat komen, zodat je met Pasen lekker in de zon wacht op een terugplaatsing. Geen straf om nu op vakantie te gaan!

Volgens mij gaat Terry morgen testen. Laat jij nu de eerste zijn in de rij van geslaagde pogingen van dit jaar. Ik hoop dat je je nog steeds zo goed voelt.

Ik ben misschien een beetje nieuwsgierig maar ik merk dat sommige klinieken al weken vantevoren aan kunnen geven wanneer de punctie van de donor is. Bij mijn ICSI-pogingen werd er altijd een uitgangsdatum bepaald, maar die werd soms bijgesteld omdat de eicellen nog niet helemaal rijp waren of omdat ze verwachten dat er nog een aantal meegroeiden die ze ook wilden "oogsten".

Wij werden ook pas op zondag door Barcelona gebeld dat de donor dinsdag een punctie had. Hoe kan het dat sommige klinieken dat zo lang van tevoren kunnen plannen? Ik bedenk nu dat het misschien een bekende donor is waar je het verloop van de cyclus kunt voorspellen, want anders lijkt het me onmogelijk zeker gezien het feit dat er bij die klinieken soms echt een donor te kiezen valt.

In ons geval denk ik dat je je niet zoveel voor moet stellen van de match. Ik denk dat ze naar haarkleur, kleur van de ogen en bloedgroep kijken en dat is het. Ik vind dat ook wel prima. Karakter, interesses etc. is toch maar subjectieve informatie (niemand omschrijft zichzelf als enigszins dom met een kort lontje en vooral bezig met het kijken naar soaps :happydance:) en ik zie eiceldonatie toch als een soort van loterij: het is maar afwachten of je er iets voor terugkrijgt en hoe zo'n kindje zich ontwikkelt. Eén voordeel: wij gaan er toch wel van houden!

Volgens mij is Doorzettertje ook al aan het aftellen! Het wordt een drukke maand op dit forum.

Ik heb gisteren mijn decapeprtylinjectie gehad voor de cryoterugplaatsing. We hebben maar twee cryo's in de vriezer dus ik hoop niet dat we straks in Barcelona staan terwijl ze niet goed ontdooid zijn. We hebben de vluchten al geboekt (nu we zo vroeg konden boeken kost dat bijna niets). Ik ben altijd erg sceptisch over cryoterugplaatsingen, maar ik begrijp dat de invriestechnieken in een rap tempo verbeteren. Daar put ik dan maar moed uit!

Veel succes allemaal!

Djanne

Geplaatst

Joehoeeeee Corina wat een super goed nieuws!!!!!

Meis ik hoop zo dat het deze keer allemaal goed mag blijven gaan jullie verdienen het zo om nu is een keer het goede nieuws hier te kunnen gaan melden.!!!!

Meis heb een kaarsje aan gestoken voor jullie!

Sas, hopelijk is alles goed gekomen en kunnen jullie ook op naar cypres ook voor jou duim ik!

Freggel, meis hoe gaat het met jou kun je het nog een beetje volhouden? Morgen testen toch? Ook voor jou een kaarsje aan gestoken het word toch wel weer tijd dat er leuk nieuws komt hier.

Meiden heb verder niet bij gelezen maar wou toch even reageren!

Hier gaat het redelijk goed 25 weken alweer!

Meiden kom snel weer even spieken hier;-)

Geplaatst

hoi, djanne tecnieken zijn idd flink verbeterd en ik ken een paar mensen die zwanger zijn geworden van een cryo. Dus het komt allemaal goed en heb jij straks twee mooi emmy's aan boord! Heb jij altijd veel last van de deca?

Corina, jes eindelijk spannend hoor. Vriezen ze dan meteen naar bevruchting in? Wij hebben nu nog 1 bevruchte eicel in vriezer volgens arts was het nog geen cryo! Ik duim voor een mooi aantal! Heel veel succes

Sas, ik duim dat alles goed is gegaan!

Miranda en doorzetter voor jullie komt het nu ook dichtbij

Wirwar hoe gaat het met jouw?

Hier wordt het heel spannendheb stiekem het gevoel dat het goed Zit maar vind dit ook heel eng om te denken. Alle andere terugplaasingen had ik pijn in mijn liezen nu niet tevens heb ik last van mijn blaas ook nooit gehad. We gaan vrijdag middag testen. We gaan ee

St werken en rond 3 uur zijn we thuis! We zijn de hele pasen thuis hopelijk kunnen we het nieuwe begin echr gaan vieren!

Lieve mensen een dikke geluksknuffel voor jullie allemaal dat al onze wensen uit mogen komen!!

Geplaatst

Corina meid wat geweldig!!! Ik duim mee met handen en voeten, echt wel! fantastisch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Na al dat wachten! Joehoeoeoo! yeah!

Chantal, lief meis, maar ik heb nog geen TP gehad hoor, we moeten nog met alles beginnen! ;-) Hoe voel jij je? het schiet al goed op, zie ik in je handtekening. Hoe doet de baby het? En Fréderique?

Terry, volgens mij moet je nog een aantal dagen voordat je kan testen, dacht ik. Hoe voel je je?

Andere meiden; sorry maar het gaat me te snel momenteel hier met schrijven. Ik ben er niet elke dag en kan het niet bijhouden wie waar precies naartoe gaat, wanneer tp, wanneer tickets etc etc. Maar ik lees en leef ook met jullie mee hoor!

Ik ben vandaag ongi geworden na kuur Duphaston. Eerder dan verwacht. Ik moet mijn echo volgende week woensdag 11 april dus vervroegen naar a.s zaterdag. Zit dan op cyclusdag 3. Woensdag gaat wel door overigens. Hopelijk zijn alle papieren nu eindelijk in orde en kunnen bij aanvang menstruatie van de donor starten. Ik ga vragen of ik zaterdag ook een Lucrin depot mag krijgen, omdat mijn BMS steeds zo snel groeit. Zal geen probleem zijn denk ik. Ik heb nog iets van een eigen cyclus en die moet wel onderdrukt worden, anders loopt de behandeling veel te veel risico. (raar eigenlijk dat ik die al niet gehad heb....:-S )

Liefs Freggel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden