Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Bootje.

Spannend hoor, Ik hoop dat je 26 April een positieve test hebt.

Ik ben op het gebied van eiceldonatie, op dit moment nog een leek moet ik eerlijk zeggen, dus misschien een domme vraag, maar je zegt dat de embryo zich heeft gedeeld, wil dat zeggen dat het een tweeling word, als alles goed blijft gaan??

Ik steek een kaarsje voor je aan in ieder geval de 26e.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Doorzettertje,

Jeetje zeg, ben blij dat je al zo snel bij de kliniek terecht kon en dat je er zo goed bent ontvangen.

Ik duim voor je dat alles goed blijft gaan en je zaterdag of zondag de TP krijgt. Spannend hoor.

Geplaatst

@Maya, heel veel succes morgen!!

@ Freggel, spannend voor jou

@ Corina, jij volgende week weer een BMS check. Dan begint het weer voor je.

@ Bootje, ik duim mee in deze moeilijke wachtweken

@ Doorzettertje, succes en ik ben blij voor jou dat cyprus jullie wel goed bevalt

@ Terry, jippie een hartje!!

Wij hebben nog geen keus gemaakt. Vriendlief zit nu weer een week in Rusland, dus als hij weer thuis is gaan we knopen doorhakken. Inmiddels zijn de gestrande zaadjes nog steeds niet terug; ze zijn( althans dat wordt gezegd) nog steeds in Istanbul en weer gedoe met douane. Ik geloof er helemaal niets meer van. Denk dat er wat anders is, misschien zijn ze wel kwijtgeraakt ofzo...maar of ze wel of niet terugkomen, gebruiken kunnen we ze niet meer.

Geplaatst

@ Sannemiek dank je wel voor je lieve reactie en dat je een kaarsje gaat branden....

Dat van de gedeelde embryo ik dacht ook dat ik het niet goed begreep maar als het goed blijft gaan wordt het volgens mij een tweeling..

Maar het belangrijkste is dat het gezond is, zou een wonder op zich zijn....

Liefs Bootje

Geplaatst

@ Sas wat een raar verhaal van de zaadjes van je man. Wat knullig en dan druk ik me denk ik nog zacht uit. Ga je wel verder in Cyprus? Of kan/wil je dat niet meer?

Liefs Bootje

Geplaatst

Terry, meid wat fantastisch!!! Wauw, een kloppend hartje. Meid, geniet er maar lekker van, jullie hebben er lang genoeg voor geknokt en vele teleurstellingen vooraf gehad.

Bootje, je moet me absoluut niet verkeerd begrijpen, bedoel het goed. Maar dat je pas een cryo TP hebt gehad, wil nog niet meteen zeggen dat je ook daadwerkelijk zwanger bent. Misschien weet je dat ook goed, maar zo lees ik je berichtjes niet. Ik wil je dus voor een teleurstelling behoeden.

Omdat je schrijft "als alles goed mag blijven gaan" en "vorige keer ging het mis met 5 weken. Als het nu maar gezond is"

Was dat maar zo....

De kans op een goede zwangerschap is helaas klein. Hoewel de ontdooikansen biJ GG goed zijn (Dusseldorf heeft 90 % kans op goed ontdooien) heb je nog 'maar ' een kans van 25% dat je er zwanger van wordt.

De eerste keer- zoals bij jullie- raak met een cryo is echt heel erg mazzel hebben. je hebt een bevruchte eicel teruggeplaatst gekregen, welke zich nog goed door moet ontwikkelen én nog goed met innestelen en door moet groeien. Goede hoop hebben is heel belangrijkm maar ga er aub niet vanuit dat je nu zwanger bent en het 'alleen nog goed moet blijven gaan" Als je negatief test, ben je niet zwanger geraakt van de bevruchte eicel en ook niet zwanger geweest.

Ik heb 3 Tp's gehad van in totaal 5 emmy's, en voelde me bij alle 3 anders. En alle 3 niet zwanger. Met de hormonen die we gebruiken, kun je je elke keer weer heel anders voelen. Maar, is je cryo nog gedeeld in 2en net voor de TP dan? In 2 afzonderlijke eicellen? Als deze alle 2 goed in zouden nestelen, heb je kans op een tweeling. Die kans is echter wel heel klein hoor. Ik hoop dat je weer positief test, zou fijn voor jullie zijn.

Corina, Al tekenen van een ongi, of duurt dat bij jou ook altijd een aantal dagen?

Sas, wat een verhaal zeg, zaadjes dus aan het backpacken door europa. gatver, wat gaat het toch 'fijn' bij jullie. Ik begrijp dat je naar een andere kliniek aan het kijken bent. Sterkte wijffie, heb echt met jullie te doen:-(

Je stelt je zo in op een Tp...Hoe voel je je?

Sannemiek, welkom en succes! In dit topic staat heel veel infomatie. Lees het eens vanaf pagina 1 als je ruim de tijd hebt. ;-)

-----

Mijn donor heeft straks weer een FM. Hopelijk kunnen we nu beter zien hoe en wat. Helaas kan ik niet mee.

Ik ben zelf van 1 tablet Estradiol naar 3/4e tablet gegaan. Dus nét geen hele en dat voelt beter. Ik vertrouw het anders niet, ben bang dat het te dik gaat worden. Met deze verlaging geen kans op een doorbraakbloeding.

Arts zei dat ik met 1 tab door moest gaan.

Donor maakt na afloop van de FM een nieuwe afspraak, en met die afspraak ga ik weer mee voor een BMS meting. Het gaat wel goed met haar, ze heeft alleen spontane bloedneuzen. Maf hè?

Liefs Freg

Geplaatst

owww ik reageer ff heel snel.. druk druk druk!

Maar Corina!!!!!!!!! Wat goed!!! Eindelijk ben je dan aan de beurt en 4 is een hele goeie score.

Freggel ook alweer begonnen geweldig! Op naar een mooi resultaat!

Terry: een kloppend hartje! Gefeliciteerd! Mooi he om te zien?

Bootje: Hou moed! De hormonen kunnen allerlei rare dingen met je lichaam doen.... Maar... misselijk.. labiel...? dat ziet er veelbelovend uit! Toitoitoi!

En Sas... wat een verhaal zeg! Pffffff zo vervelend dat het allemaal zo moet lopen.. Ik wens je veel kracht toe!

Hier gaat alles zijn gangetje... Meneertje is alweer 10 weken en weegt nu 5,3 kg! Hij is geweldig lief en slaapt al de hele nacht door.. (nou ja van 23.00 tot 6) Dus ik mag niet klagen.

Nou kom op meiden ik wil nog meer posi nieuws!!!

Oja nog ff een fototje van de kleine man:

[ATTACH=CONFIG]3937[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3936[/ATTACH]

Geplaatst

@ Nofje: Dank je wel. We hebben er 3 in de vriezer ipv 4 hihi maar dat geef niet. Leuke foto's van jullie kleine manneke.

@ Freggel: Jammer dat je vandaag niet mee kan. maar ik hoop voor je dat je goed nieuws krijgt. Hier ongi nog niet aan gediend maar dat zal niet zo heel lang duren want af en toe begin ik al buikpijn te krijgen maar nog niets te zien maar rommelt wel.

@ Maya: Toi toi toi vandaag. Ik hoop dat je goed nieuws heb gekregen en dat de TP is door gegaan.

Meiden fijne dag en een prettig weekend allemaal.

XXX

Geplaatst

Over het algemeen lees ik allemaal goed nieuws en zelfs al wat zwangerschappen!! Oh ik hoop zo dat het voor de anderen ook snel zover zal zijn!Mijn bms was gister trouwens 7.1 mm. Voor dag 9 was dat goed zei de kliniek. Tijdens Tp zou 10 mm perfect zijn. Toch gek: in Spanje kwam ik tijdens tp niet hoger dan 7.5 en heb ik gewoon tp gehad. Maargoed; maandag zal onze donor haar punctie hebben. Aangezien wij voor een tp gaan van een 5 dagen oud embryo zal ik dus pas volgende week zaterdag 28 april de tp hebben. Op zich wel lekker: kan ik hier nog lekker genieten van de zon en zwemmen want die vieze bollen hoef ik pas op de dag van de tp :). De meesten weten wel hoe het voelt met die bollen.Liefs vanuit Cyprus!

Geplaatst

Hoi meiden,

Doorzettertje, wat een goed nieuws!! Fijn dat het allemaal zo voorspoedig en goed verloopt.

Is toch weer een zorg minder. En volgende week de TP, Super. Geniet nog van jullie vakantie.

Terry, WOW meid. Super dat je het hartje hebt horen kloppen. Geniet....

Sas, wat balen meid. Wat een ongelooflijk verhaal. We hadden het je allemaal zo gegund.

Veel sterkte de komende tijd. Dikke knuf voor jouw.

Bootje, spannend voor je. Op naar een positieve test...

Freggel: hoop dat het voor jouw ook allemaal voorspoedig gaat en dat je snel een TP mag krijgen.

Corina, hoe is het bij jouw? Zijn de rode duivels al gearriveerd!

Nofje, leuk dat je nog eens komt kijken. Wat een knap ventje heb je....

Mees, hoe is het met jullie kleine man??

Nou vanmiddag hebben we de TP gehad. Vond de werkwijze bij GG een stuk prettiger als in Genk (België).

Volgens dr. Wissman was het een mooie embryo. 4 mei mogen we testen.

Tevens heb ik dinsdag gevraagd of ik (mocht de test positief zijn, natuurlijk) al eerder kan komen voor een echo.

Aangezien vorig jaar de test positief aangaf, maar uiteindelijk bleek dat er niets in het vruchtzakje zat.

Ik kon dan met 6 weken al komen voor een echo, om dat in ieder geval al vast te stellen. En een week later een echo om het hartje te horen. Vond dat wel een geruststelling.

Meisjes bedankt voor jullie steun, wens jullie allemaal een fijn weekend.

Liefs Maya

Geplaatst

@Freggel ik snap dat je het goed bedoelt. Maar ik ga zelf nog nergens van uit hoor. Hormonen kunnen heel veel met je lichaam doen. Ik bedoel te zeggen met hopelijk gaat alles nu wel goed, dat we eindelijke eens een positieve periode tegemoed gaan. Ik weet donders goed dat het allemaal afwachten is en dat de test moet uitwijzen of ik zwanger ben. Mijn lichaam reageert gewoon heel heftig is gebleken. Ik weet ook heel goed dat de kansen klein zijn maar goed...

Liefs Bootje

Geplaatst

@ Maya wens je heel veel succes. Dr Wisman heeft ook bij mij de TP gedaan. Ik zal voor je duimen.

@ Doorzettertje, heel veel succes.

Iedereen een fijn weekend gewenst...

Geplaatst

Hallo,

Maya, yes een mooi embryo aan boord!!! Dokter wisman is super he!! Dus bootje en maya bij mij heeft hij de terugplaasing gedaan en jullie weten het resultaat ik duim voor jullie!

Nofje Wat een schatje!!

Freggel ben benieuwd?

Doorzettertje, spannend hoor je bent nu dicht bij. Bij gg moet je bms boven de 7 zijn. Maar goed in umc utrecht heb iik 4 keer terugplaatsing onder de 7 gehad. Goed dat ze bij jullie nog strenger zijn.

Maya, is meteen de eerdte goed ontdooid.

Sas, hier een dikke knuffel, hoop dat jullie de kracht vinden om door te gaan en dat er na al deze elende betere tijden aanbreken!

Fijn weekend allemaal

Geplaatst

@Maya, ik zal voor je duimen hoor, hopelijk een positieve test begin mei.

@Doorzettertje, Heel veel succes toegewenst vanaf hier.

@Sas, als je jou verhaal zo leest dan klinkt het zo ongeloofwaardig, dat dit soort dingen nog gebeuren zeg. Echt belachelijk. Het was je echt gegund meis.

Hopelijk heb je snel beter nieuws.

@Nofje, wat een ontzettend knappe zoon heb je. Echt een plaatje. Geniet ervan.

@Freggel, thx voor je reactie, ik zal zeker als ik tijd heb vanaf het begin af gaan lezen. Hopelijk voor jou ook snel een TP, t is je gegund.

En iedereen die ik ben vergeten, sorry...

Fijn weekend allemaal

Geplaatst

@ Maya, ja je embyo is binnen!! Ik duim voor je en hoop op een positieve test straks!!!

@ Doorzettertje, klinkt goed lekker zonnen en je BMS laten groeien

@ Freggel, bij jou komt er nu ook schot in. Mooi!

@ Nofje, wat een heerlijk jochie heb je!

Vandaag bericht van de cryobank in Duitland.....DHL heeft hun gemeld dat de dryshipper( daar zitten/zaten de zaadjes in) kwijt is....

Was een mail die ik net lees, dus verder weet ik niets. Maar we kunnen dus fluiten naar de zaadjes. Nu uitzoeken wie er aansprakelijk is en dan ga ik ze toch echt aanpakken. Volgens mij zijn ze al veel langer weg , wat zeg ik misschien wel al meteen bij aankomst in Istanbul. Dit is echt een horrorverhaal.

Vandaag de 40ste verjaardag van mijn beste vriendinnetje gevierd, die nu 6mnd zwanger is van hun 3de kindje( en ooit zich aan heeft geboden als donor voor ons). Heel erg fijn om daar te zijn maar oh zo confronterend en helemaal omdat als alles goed was gegaan ik as maandag had mogen testen.

Nu ik net dat bericht lees is dat wel ff de druppel. De tranen zitten hoog en ik mis mijn lievie ook nog...

sorry voor het emo verhaal,maar moest het even kwijt.

Geplaatst

Echt dom van me,

Ik kom er dus nu eigenlijk achter dat ik me niet eens heb voorgesteld hier.

Ik ben 35 jaar en mijn man 36 jaar. We zijn op ECD aangewezen, omdat ik in mijn jeugd Leukemie heb gehad. De dokters vertelde me op mijn 13e al dat ik niet vruchtbaar was, vanwege de totale lichaamsbestraling die ik heb gehad. Dit ivm de beenmergtransplantatie die daarna volgde.

In 2001 kwam ik er achter dat ik toch spontaan zwanger was geworden. Na 2 weken, dat ik wist dat ik zwanger was, is het misgegaan. We dachten dat ik pas 6 weken zw was, echter bleek ik al 18 wkn te zijn. Dit was nog met mijn exman.

Daarna niet meer zwanger geweest.

In 2006 mijn huidige man leren kennen.

2007 met een adoptieprocedure begonnen. Helaas kwamen we niet door de toelating heen, vanwege mijn ziekteverleden ( erg krom, aangezien ik al lang genezen verklaard was). Aan IVF met ECD dachten we toen nog niet.

Na even een korte rustpauze, gingen we kijken of we pleegzorg misschien ging, ook hier afgewezen vanwege mijn ziekteverleden.

Hierna hebben we 2 jaar rust genomen, en veel nagedacht, wilde we toch niet nu al opgeven om onze kinderwens te vervullen.

We gingen veel lezen over IVF met ECD en uiteindelijk hebben we een afspraak gemaakt in het EMC in Rotterdam.

Op dit moment zitten we nog in het voortraject. nu 2 afspraken gehad met de Gyn. Onze donor ( een bekende voor ons) is ook al mee geweest en heeft al onderzoeken gehad, waar de uitslag goed van was.

Nu belt onze gyn. ons 16 mei en zijn we in afwachting van de afspraak met de med. psych.

Op 13 juni hebben we een afspraak voor de PCA ( een voorcontrole ivm mijn ziekteverleden op de afdeling verloskunde).

We hopen eind juni meer zicht te hebben, of we door kunnen met ECD. Tot die tijd is het afwachten en heel veel mee lezen hier.

Natuurlijk houd ik jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Geplaatst

Hé Sas,

Het is echt te gek voor woorden wat er gebeurd is. Idd een horrorverhaal.

Kan mij heel goed voorstellen dat het vandaag erg confronterend was. Het is ook niet niks. Je gunt het anderen, maar we willen zelf ook zo graag. Heel herkenbaar.

En het dan ook momenteel alleen te dragen, dat valt al helemaal niet mee.

En voel je vooral niet schuldig over je "emo-verhaal" daarvoor is dit forum. Niet alleen voor de leuke berichten, maar ook voor rotmomenten. Schrijf het allemaal van je af. En laat je tranen gaan, gooi het er allemaal uit.

Vanuit hier een hele dikke knuffel voor jouw.

Liefs Maya

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

@Maya: Joehoe een mooi toppertje in je buik nu lekker broeden en op na een positieve test. Bedankt voor je pbtje zal morgen erop reageren.

@Sas67: Wat een verhaal niet te geloven. Groot gelijk dat je dit gaat uitzoeken. Meis een hele dikke knuf en denk aan je. Enuh hier is het forum voor je he? Met goed of slecht of emo berichten we zijn er voor elkaar, dus geen enkel probleem schrijf het maar lekker van je af hoor.

@ Freggel: Hoe was de echo bij de doneuze?

@ Sannemiek: Jeetje wat een heftig verhaal pff. Ik wens je heel veel succes met de komende behandeling.

@ Doorzettertje: Heel veel plezier en toi toi toi op Cyprus. Ik denk aan jullie.

Meiden welterusten voor straks.

XXXX

Geplaatst

Hey meiden,

Donor heeft gisteren FM gehad, en er liggen 15 follikels klaar. Das een heel erg mooi aantal :-))

Links 10 en rechts 5. De grootte weet ze niet meer. Maar dat maakt ook niet zo erg veel uit.

Ze zit vandaag op CD 7, dus heel erg lang zal het niet meer duren.

A.s. dinsdag gaan we beiden weer terug. Ik voor BMS en zij voor FM nummer 2.

Donor had deze keer Drs R.

Vorige keer Drs K, en die zag bij mij én bij mijn donor niets! BMS niet te meten en ook geen folli's te tellen. Ook heeft ze vorig jaar 2 TP's bij me gedaan, die zeer pijnlijk waren. (baarmoeder met tang vastgepakt etc) dus ik wil haar niet meer.

Dinsdag moeten we bij Drs M. Kent iemand hem of haar?

Maya, van harte meid met je mooie emmy!! Dat hij of zij maar lekker een warm plekje uit mag zoeken. Hoe voel je je? En wat fijn dat je bij een volgende zw vroeg voor de echo mag komen. Dat moet goed voelen. Heel veeel succes wijffie!!!

Bootje, ooh gelukkig. Bedoelde het idd goed. Soms weten meiden echt niet wat het inhoudt, en dan is het zo zuur als het niet goed mocht gaan. Maar (helaas) weet ook jij hoe hard het kan zijn.

Ik duim zo voor een posi test meid!!! Go emmy go!

Sannemiek, ook jij hebt al veel achter de kiezen. Spannend meid. Hou ons zeker op dehoogte!! EN ja, het topic is al heel lang haha, daar ben je wel even mee bezig. Ik lees nog regematig oude berichtjes, je leert er toch weer van. Of het stelt gerust. Fijn dat donor is goedgekeurd. Nu op naar de volgende stap!

Corina, ik heb opoe al naar je toe gestuurd. Hij was wel met de rollator, dus ik hoop dat hij niet al té lang onderweg is hihiihi Kom maar op met die ongi hè!

Sas, meid huil even lekker. Soms doet even uitbundig huilen heel goed. Ik bergijp het zo goed, machteloosheid en vooral boosheid. En weer de onzekerheid wat nu te doen.

Daarna een lekkere bak thee of koffie pakken, kies een leuke film uit en stort je daar volledig op. Zo doe ik het altijd als ik me niet zo fijn voel, en het helpt me wel.

Knuf hoor!

Terry, hoe voel je je?

Fijn weekend allemaal!!

xxx

Geplaatst

@ Freggel: Whahahaha Freggel geweldig ik lig hier helemaal in een deuk. Maar z'n rollator had een turbomotor geloof ik want hij is al gearriveerd hoor ;p

Dus maandag ga ik GG bellen voor een BMS check voor de week erop. Ik heb je trouwens ook ff een pbtje gestuurt.

Meiden fijne avond en een prettig weekend verder.

Geplaatst

He Sas,

Jemig wat een horror verhaal, zulke dingen gebeuren in films zou je zeggen..... Jeetje wat erg...

Tuurlijk ben je verdrietig logisch toch, hopelijk kan iedereen op dit forum je steunen.

Kan me voorstellen dat je nu graag getroost wil worden door je mannetje.

Heel veel sterkte en ik denk aan je..

Liefs Bootje

Geplaatst

Corina geweldig!!! ihihi heeft Opoe zich toch aan zijn woord gehouden, dat hij jou op ging zoeken ;-))

Ben benieuwd wanneer je terecht kunt bij GG!

Fijne zondag meiden!

Geplaatst

Hallo allemaal,

De komende weken worden drukke weken op dit forum! Genoeg terugplaatsingen in het verschiet.

Bootje, volgens mij bedoelt een gynaecoloog als hij zegt dat de embryo zich na het ontdooien gedeeld heeft dat er cellen bij zijn gekomen (soms verliest een cryo tijdens of na het ontdooien cellen). Het gebeurt vrijwel nooit dat een cryo zich opsplits in twee embryo's.

Ik maak me nog steeds zorgen over het ontdooien van onze twee Spaanse cryo's. Maar ik begrijp dat (bijna) alle embryo's die ontstaan bij Geertgen worden ingevroren, dus wat dat betreft zitten we allemaal in hetzelfde schuitje. Ik neem aan dat ze dat niet zouden doen als het merendeel van de cryo's verloren gaat na of tijdens het ontdooien.

Sas, ik begrijp dat jullie nog geen keus hebben kunnen maken uit alle Spaanse klinieken. Ik vond het ook vreselijk lastig om een keus te maken. Een gynaecoloog in Utrecht aan wie we vertelden dat we voor ecd zouden gaan, vertelde vorig jaar dat Spaanse klinieken als zeer betrouwbaar bekend staan. Wij hebben toen gewoon de knoop doorgehakt en een afspraak gemaakt. Een schrale troost, maar je zult nooit weten of je de juiste keuze hebt gemaakt. Zekerheden en garanties zijn woorden die helaas niet passen in dit traject. Wat zullen jullie trouwens blij zijn dat je niet al het sperma hebt opgestuurd naar Cyprus!

Succes allemaal!

Djanne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden