Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik krijg vrijdag de punctie en had er gisteren bij de echo in totaal 42 en de helft is voor mezelf en de andere helft is voor donatie aan 2 stellen.

Ik sta weliswaar aan de andere kant van het traject maar wilde jullie heel veel sterkte wensen!

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Corina, wat een goed nieuws meid!!! heerlijk om te lezen!! ik stuiter met je mee hoor!!!

Freggel, voor jullie ook spannend!!!! op zich wel fijn dat je bmss zo goed groeit, maar jammer als je het telkens weer moet afremmen. succes volgende week!!!

En voor jou Terry gaat het morgen dus spannend worden! ik kom hier morgen nog wel even spieken!!

ik ben zelf hier aan het wachten op de bongi om te kunnen starten met poging 5.

Dianne, wow, 42 follikels??? heb je dan geen overstimulatie??? boh, kom ik aan met mijn 5 follikels, hihihi. wel top dat je de helft doneert aan 2 stellen!

Geplaatst

Hoi Tool,

Nee schijnbaar niet, want ik heb het "veilige" traject gedaan. Ze hadden ook al verwacht dat ik behoorlijk wat aan zou maken omdat ik natuurlijk ook pas 20 ben en zelf geen vruchtbaarheidsproblemen heb. Ik heb ook de hoogste dosering fostimon (follikel stimulerend hormoon) gehad tot maandag en toen op de laagste dosis doorgegaan.

Geplaatst

Sas, zit je al bijna in het vliegtuig? Hoop dat je goed nieuws hebt gehad en dat er al goede embryo's zijn ontstaan!

Djanne

Geplaatst

he Dianne,

is er ook een veilig traject??? wat is dat? ik ken alleen het korte en het lange traject. ach, zelfs na 4 ivfs/icsi's leer je nog nieuwe dingen, hihihi. je hebt dus als het goed is gisteren de pregnyl gespoten? en vandaag een spuitvrije dag, lekker hè? veel succes morgen met de punctie!!!

Sas, hoop dat geen nieuws, goed nieuws is!!

Geplaatst

Terry, wat spannend morgen!! Waaah, we duimen ook!

En Freggel...bijna meid! Nu mooi bms en huppetaa!

En Corina, super nieuws!

Vlg x wat uitgebreider maar ff geen tijd.

Knuffel van mees en meesje. (zooooo liefffff)

Geplaatst

Tool, nog wachten en dan...

Dianne, 42?!!!! Zoveel! Fijn dat je er zoveel doneert!! Echt top!

Chantal, alweer 25 weken!

Mineut ook al ver!

Geplaatst

Djanne, ja, dat begrijp ik ook niet, dat ze dat van te voren al weten.

En jij dus bijna 2 emmies. Ook spannend zeg!! Succes!!

Geplaatst

[h=2]icon1.png[/h]

Sorry meiden dat ik even niets heb laten horen. Maar het is nog niet geregeld. Het komt de douane niet door. Vraag mij niet waarom. De kliniek heeft nu minsterie van gezondheid van cyprus ingelicht. Maar geen idee wat er verder gebeurt. We zitten er even doorheen. Morgen ochtend bellen we weer en vriendlief is er wel klaar mee en we overwegen om het terug te laten sturen naar duitsland en dan te stoppen op cyprus. Zoals zij momenteeel met ons( niet ) meedenken ( ik zal jullie de details besparen) maakt dat het vertrouwen wel weg is.

Ik meldt mij weer als er meer nieuws is.

Geplaatst

Jeetje Sas,

Ik was vandaag al niet in de stemming (ik houd het maar op de decapeptylinjectie van gisteren) en dan lees ik nu ook nog dit ...nieuws. We geven je maar een virtuele knuffel, maar ik weet maar al te goed dat je hier helemaal niets aan hebt. Je wil geen medeleven, geen goedbedoelde adviezen, maar mensen die iets voor je doen en een kind....

Djanne

Geplaatst

@ Tool: Ik durf ook niet precies te zeggen hoe het zit met het "veilige traject" het is inderdaad ook een verkort traject maar goed het gaat er uiteindelijk toch om of er genoeg follikels komen en dat is dus zeker gelukt. Gisteren inderdaad de laatste spuit gezet en vandaag inderdaad spuitvrij heerlijk!! Vind het erg spannend voor morgen omdat ik vaak niet zo goed reageer op "roesjes". Maar goed we zullen het morgen wel zien!

@ Mees: Ja het is erg goed gegaan met het "kweken" ;-). Nu maar hopen dat de andere stellen er geluk mee hebben natuurlijk!

@ Sas: Ik heb je verhaal gelezen pff wat een gedoe zeg! dat moet erg moeilijk zijn. Ik hoop echt voor jullie dat het allemaal nog goed gaat komen! Heel veel sterkte!

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@ Sas67: Jeetje meid wat verschrikkelijk vanuit hier een virtuele knuffel ook al heb je er niet veel aan weet dat ik met je meeleef.

@ Djanne: Op jou vraag terug te komen. Ik krijg de helft van haar eicellen die tijdens de punctie zijn aangeprikt, terwijl zij dan de sperma gedoneerd krijgt ( of die dan van onze kant komen weet ik niet, want als je afhankelijk bent van spermadonatie dan zoeken ze bij GG ook een match heb ik ooit begrepen).

Over de confrontatie waar je over had hebben wij ook over nagedacht maar wij zijn tot de conclusie gekomen dat mocht het zo zijn dat wij kinderloos blijven en bij een ander stel gaat wel de wens in vervulling door de donatie van mijn man hoe zuur het ook is toch blij zijn voor het andere paar.

@ Chantal33: Wat lief!!! Hoe gaat het met jou? al weer 25wkn weet nog zo goed dat we samen op het bankje zaten. Hoe gaat het met je kleine meissie??

@ Terry: Hou jij het nog 1 nachhie vol spannend hoor mijn duimen draaien heel hard dat jullie morgen een positieve test in handen mag hebben. Toi toi toi.

@ Freggel: SPANNEND hoor ben benieuwd en ik blijf voor jullie duimen. Bedankt voor je lieve woorden.

@ Tool: LIEF stuiteren we samen verder hahaha. Hoe gaat het verder met je??

Hier verder eigenlijk geen nieuws.

Welterusten voor straks allemaal.

XXX

Geplaatst

Wow! Hallo allemaal! Wat is er weer veel geschreven hier! Ik heb nu heel even tijd omdat de kleine man ligt te slapen.. Maar ik zie best wel goed nieuws! Corina! Eindelijk ben je dan aan de beurt!!!!!!!! Ik ga zo hard voor je duimen dat alles goed gaat!

Chantal gefeliciteerd! Gaat snel zeg alweer 25 weken!

Tool ik stuiter met je mee hoor!

Terry wat spannend!! Ik hoop het zo voor je! Duim.. duim.. duim.. duim....

Jammer genoeg ook wat minder nieuws...... Sas ik hoop zo dat alles goed komt. Wat een gedoe! En wat een teleurstelling dat de daar niet met je meedenken... Succes!

Ik zal er heus wel een paar vergeten zijn.. maar ik wens jullie ook veel succes en sterkte in jullie trajecten...

Hier ff kort... alles gaat goed met kleine J.oshua! Hij groeit goed en weegt nu ruim 4,5 kg met 56 cm. Een klein maar fijn mannetje.. Maar dat is de pappa ook! Ik had nooit gedacht dat ik kon huilen van geluk als er zon kleine man op mijn schoot zn broek vol aan het poepen is om daarna met een tevreden glimlach in slaap te vallen.. heerlijk gewoon! Hij heeft sinds een paar dagen zijn handjes ontdekt en dat maakt alles nog intenser.. Zo mooi om naar te kijken! De nachtvoedingen zijn mijn innige momentjes met hem. In het begin was dat wel zwaar maar ik ben er nu aan gewend en meestal ben ik al wakker net voordat hij zich meldt. Ja het is een mannetje van de klok! En al zo sterk! Hij kan zijn hoofd nu ook al heel rechtop houden en hij kijkt zo wakker uit zijn ogen. Hij kan zelfs als een beetje rechtop zitten als ik hem steun.. En soms staat hij ook op zn beetjes als ik hem op mijn buik heb liggen.. Stiekem hoop ik dat hij niet te snel gaat.., want dat is ook niet goed zeggen ze.. Maar ja hij zal zelf wel aangeven wat hij kan en hoe snel hij dingen oppikt. Ach ja.. tijd zal het leren...

Dames ik gun jullie allemaal ditzelfde geluk! Het is allemaal zo de moeite waard uiteindelijk! Een jaar geleden zat ik nog in hetzelfde schuitje als jullie.. Ik denk nog heel regelmatig terug aan die tijd en zeker ook aan de steun die ik van jullie allemaal heb gekregen! Jullie zijn toppertjes! Ik duim voor jullie allemaal! Succes en zet em op! xxxxx Nofje

Geplaatst

jeetje terry wat een onwijs goed nieuws en nu vasthouden. probeer er lekker van te genieten.

hoop voor mijzelf en alle anderen die ook nog bezig zijn dat we ook ooit eens zulk goed nieuws krijgen.

fijne paasdagen

Geplaatst

Terry: gefeliciteerd. Was wel weer een keer nodig hier een positieve test.

Sas: Wat verschrikkelijk balen allemaal. Misschien rare vraag, maar stel dat het niet lukt (ik hoop natuurlijk van wel!!!!!) en je laat het terugsturen kan je dan een volgende keer in welk land ook niet regeken dat je het zelf meeneemt/begeleidt? Dan moet je natuurlijk wel wat eerder afreizen (net als wij) omdat 'het' er moet zijn tijdens de punctie van de donor. Als dit zou kunnen zou ik het bij een volgende poging ergens anders zeker zelf begeleiden. Ik duim voor je Sas!!!!!

Beetje rare overgang zo van Sas over naar mijn eigen verhaal aangezien we het over dezelfde kliniek hebben, maar ik heb afgelopen woensdag de Decapeptyl gehad, morgen mijn laatste pil en dan gaan we bijna naar Cyprus. Eerst nog even een ruime week vakantie en dan pas de TP, maar wij moeten er natuurlijk al zijn met de punctie.

Ik zag dat een aantal zich afvroegen hoe het in bepaalde landen 'gepland' kan worden. Dit heeft meer met de manier van werken te maken. Hiervoor zaten wij bij Eugin in Barca. Daar deelt 1 donor haar eicellen met misschien wel 4 stellen die zwanger willen worden, dus ben je volledig afhankelijk van cyclus, etc. van de donor (jij moet je dus aanpassen aan de donor). In Cyprus (en wellicht ook in andere klinieken hoor) gaat t andersom: De donor wordt door ons uitgekozen en vanaf dat moment speciaal voor ons 'gereserveerd' ook al duurt het nog een week of 6. De cyclus van de donor wordt afgestemd op de mijne. Omdat ik vanuit mijn Eugin-behandeling nog aan de pil was ben ik dat blijven doen. En omdat we er gelijk een vakantie van wilden maken hebben we gewacht tot april omdat het weer er dan erg lekker is. En als je aan de pil bent kan je dus op de dag af plannen. Ik wist 2 maanden geleden al wanneer ik mijn TP zou hebben. Met die data gaan ze aan het rekenen en onze donor wordt daar helemaal op 'klaargestoomd' zeg maar. Ideaal al zeg ik het zelf, want bij Eugin werd ik totaal gestresst van het telefoontje en om vervolgens 2 dagen later in het vliegtuig moeten zitten. Bij de laatste cryo zaten we al in de auto richting vliegveld omdat we anders de geplande TP-datum niet zouden halen maar we wisten nog niet of de cryo's goed ontdooid waren. Vlak voor we op Schiphol waren kregen we het telefoontje dat ze goed ontdooid waren. Geloof me: dit is niet goed voor je hart hoor :-)

Iedereen heel veel succes! Er gebeurt een hoop hier.

Geplaatst

Oh Terry wat onwijs goed nieuws je bent ZWANGER!!! Van harte gefeliciteerd meid en nu vasthouden en genieten he? Je heb het verdient.....

Liefs Corina.

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

@Terry, wauw!!! gefeliciteerd!!! Het is je gelukt!!!

Nou hier is het ecd verhaal over en klaar althans wat cyprus betreft. De zaadjes mogen van het ministerie van gezondheidzorg niet het land in ,nu niet en nooit niet omdat er een verkeerde certificaat bij zou zijn........ We gaan nu na de pasen uitzoeken wie de fout heeft gemaakt, dhl die het pakket heeft geaccepteerd incl de bijbehorende papieren of de Cryobank in Duitsland? En kijken of het lukt om een claim in te dienen voor de gemaakts kosten en geleden schade. De kliniek in Cyprus was nog wel zo lief( cynisch bedoeld) om aan te geven dat vriendlief voor een tese kan komen, uiteraard niet gratis. Nou een aantal van jullie weet dat hij bij de tese in Duitsland zulke complicaties heeft gehad dat hij weer terug moest naar de arts daar. Dus een 2de tese gaan we echt niet doen. En of we wel even 2000 euro willen betalen voor de donor. We hebben nog niet gereageerd. Maar als we gaan betalen dan willen we ook de eicellen hebben, tenslotte zijn die dan van mij. We hebben een aantal scenarios; 1. we proberen of Dusseldorf mee wil werken aan het bevruchten van de eicellen en het terugplaatsen,2. misschien wil een ziekenhuis in NL dit ook doen( we denken van niet),3. we gaan naar Spanje en vragen daar of we de eicellen mee mogen nemen, 4. indien dit alles niet kan gaan we in Spanje met een nieuwe donor verder.

Maandag gaan de zaadjes terug naar Duitsland.

We zijn op dit moment even helemaal op. In plaats van in het vliegtuig zitten richting Cyprus om ons paasei op te halen, zitten we nu met heel veel stress, verdriet en boosheid. Maar we hebben elkaar hierin wel gevonden en kijken ook vooruit naar zo snel mogelijk verder kunnen.

Geplaatst

@ Sas67: Wat vind ik dit verschrikkelijk voor jullie had het jullie zo gegund Boosheid, verdriet, frustratie enz enz kan ik heel goed begrijpen. Ik hoop voor jullie dat de fout boven water komt en er een regeling komt zodat jullie waar dan ook als nog een TP kunnen krijgen, want zoiets verdient echt niemand.

Vanuit hier een dikke knuffel. Sorry dit zijn enkel woorden waaraan je eigenlijk niets heb maar ik wilde dit toch ff aan je kwijt.

Fijne paasdagen allemaal.

XXX

Geplaatst

Hoi Sas,

Wat een ontzettend ellendig verhaal. Ik kan me voorstellen dat je nu alles even laat rusten tot na de paasdagen (in ieder geval het ondernemen van actie). Hebben ze je nog laten weten of de eicellen zijn ingevroren? Ik kan me trouwens voorstellen dat je even geen contact met ze opneemt. Wel een geluk bij een ongeluk dat je nog niet alles betaald hebt (wij hadden het geld overgemaakt voordat we een terugplaatsing hadden; zie het geld dan maar terug te krijgen...). Het zou geweldig zijn wanneer Dusseldorf mee wil werken aan de ecd met de eicellen. Ik weet eigenlijk niet of anonieme ecd toegstaan is in Duitsland.

Ik wens jullie heel veel sterkte!!

Djanne

Geplaatst

Sas, ik krijg een brok in mijn keel bij het lezen van je berichten. Onvoorstelbaar zuur dat alles tegenzit. Ik leef met jullie mee en hoop dat jullie er met Cyprus uitkomen. Stelletje aso's, laat maar weer eens zien dat ALLES om geld moet draaien!! Hele dikke knuffel!

Terry, yessssssssss gefeliciteerd!! Ben jaloerrrrrrssss!! : -)

Meisje met 42 folikels, sorry ben ff je naam kwijt!! Wow, jij broedkipje!! Ik hoop dat de punctie goed gegaan is. Ik riep meteen tegen mn man: omg, ze moet een narcose EISEN!! Ik hoop dat er ook genoeg bruikbare eicellen gevonden zijn!

Corinne, spannend, eindelijk aan de beurt. Ik ga je volgen!:)

Ik had 10 febr een punctie in Geertgen. , vergeet die datum nooit meer, aangezien we een dag later het nieuws kregen dat er geen bevruchting ontstaan was..Maar dat even terzijde..Sinsdien wachtten we op de rekening en die zou 1800,- zijn, omdat we de meds via mn zorgverzekering gedaan hebben.

Had een stille hoop dat ze ons vergeten waren haha. Helaas, gisteren kwam de rekenng.

Maar ipv 1800,- hoeven we 'maar' 1200,- te betalen! Er stond ook bij: gereduceerd tarief. Zou dat zijn doordat er geen tp geweest is? Anyhow, ik was er erg blij mee. Scheelt toch weer 600,-!

Nog ruim 2 weken en dan gaan we voor de intake naar Spanje. Tension is rising!

Geplaatst

jeetje sas, wat een verdriet en frustratie.

weet niet zo goed wat ik moet zeggen, alleen dat ik het zo klote vind voor jullie.

om even op de opmerking van djanne terug te komen. het is in duitsland niet toegestaan om anonieme eiceldonatie te doen. dus denk niet dat ze je daar kunnen helpen.

een nederlandse kliniek zal hier hoogst waarschijnlijk ook niet aan meewerken. misschien dat je in spanje een kliniek kunt vinden die je wil helpen.

hoop dat je toch nog een oplossing vind.

iedereen verder fijne dagen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden