Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Sas: pff wat een gedoe en wat een tegenslag! Heel veel sterkte en hoop dat er wel nog mogelijkheden zijn!

@ Miranda: Vrijdag de punctie gehad en vooraf 2 paracetamol en 100 mg diclofenac moeten slikken en een "roesje" van valium. Ik kan je zeggen had inderdaad een volledige narcose moeten eisen heb het uitgegild van de pijn. Ze hebben er ook een paar laten zitten omdat het gewoon niet meer ging. Gelukkig wel 25 eicellen waarvan wij er 9 krijgen en de rest naar de twee andere stellen. Nu ook nog behoorlijk last van mijn buik pff.. maar het is allemaal voor een goed doel dus het was het waard!

@ Terry: Gefeliciteerd met de zwangerschap!

Allemaal een fijne pasen!

Geplaatst

Sas wat erg......Als er zoiets gebeurd voel je je zo machteloos en boos!!! Net wat Winnimr zegt, klopt. In Duitsland mag eiceldonatie niet. Anoniem of bekend, maakt niets uit. Het is bij wet gewoon verboden.

Vorig jaar juni hadden wij ook ontzettende tegenslagen tijdens de eerste poging. Niet normaal wat er dan met je gebeurd. Ik weet dus hoe je je voelt. Heel veel sterkte.

Terry meis, wat ik ik blij voor jullie!!!! fantastisch. Van harte gefeliciteerd meid, het is jullie meer dan gegund! Hoe voel je je? Weet je al wanneer je je eerste echo hebt?

Ik ga je snel volgen, hopelijk.

Corina, hoe is de status bij jullie?

-------------

Gisteren dus de echo BMS gehad. Bms was keurig 5 mm, op dag 3. Geen poliepen dus. Dus geen kijkopereatie oid nodig! Zoals ik al vermoedde, mijn eigen cyclus zit wat dwars. Door de extra hormonen die ik krijg van GG, incl mijn eigen hormonen; dat is teveel. BMs groeit daardoor gewoon veel te hard. Logisch ook.

Dus ik heb (op eigen verzoek trouwens!) een Lucrin depot gekregen, dat legt 3 maanden mijn cyclus stil.

En, de papieren zijn allemaal binnen. We morgen dus starten zodra mijn donor ongesteld wordt!!!!!!!! Of, als ze zelf wil, een maand later. Ik bel haar zo even op en dan laten we haar beslissen.

Whaaaaaa nog eventjes!!! Als ze al meteen wil starten zijn we eind deze maand al zover!

Liefs

Geplaatst

Dianne, ik was hier al bang voor. Absurd dat ze geen narcose gedaan hebben. En logisch dat je buik gevoelig is! Je zult het vast al weten, maar met zoveel folikels is het aan te raden om nu goed te drinken en je gewicht in de gaten te houden.

Veel succes, ik hoop op mooie bevruchtingen!

Geplaatst

Sas, meid wat een vreselijk verhaal. Ik heb hier geen woorden voor, denk aan je. Veel sterkte.

Freggel, dat wordt spannend voor jullie.

Terry ZWANGER!! Joepie van harte gefeliciteerd.

Miranda wat betreft de rekening dat klopt. Wij hadden de allereerste keer ook geen bevruchting. En hebben toen ook maar een bepaald gedeelte hoeven te betalen. Nu zijn we met de 4e poging bezig en hoeven we nog maar iets van €650/750 te betalen. Veel suc6 in Spanje.

Corina, meid voor jou wordt het ook spannend. Hoop dat je woensdag goed nieuws krijgt.

Hier is weinig nieuws te melden.

Komende dinsdag mogen wij weer naar GG. Ik hoop toch zo dat het BMS eindelijk eens dik genoeg is voor een TP.

Alle meiden (ben er enkele vergeten) veel sterkte en suc6 verder. Dikke knuffel voor jullie allemaal.

Liefs Maya

Geplaatst

Hoi,

Uit het verhaal van Dianne begreep ik dat ze een behoorlijk traumatische punctie heeft gehad. Veel follikels hoeft niet altijd een vervelende punctie te betekenen. Tijdens mijn eerste punctie zijn er ruim 30 follikels aangeprikt (wel 10 minder dan bij jou), maar ik vond het geen vervelende ervaring. Het deed wel veel pijn, maar ik vond het goed te doen. De gynaecoloog stelde voor om een mogelijke volgende punctie onder narcose te doen (zij vond het volgens mij vervelender dan ik), maar ik heb dat afgeslagen. Na de punctie was de pijn bij mij heel snel weg. Ik had stiekum ook de hoop dat ik na zo'n heftige punctie "beloond" zou worden met een doorgaande zwangerschap: helaas het leven doet niet aan beloningen en loon naar werken;-)

Het is inderdaad wel heel belangrijk om alert te zijn op symptomen van overstimulatie. Dat schijnt geen pretje te zijn. Ik hoop dat je snel goed nieuws krijgt over het aantal embryo's!

Djanne

Geplaatst

Dianne, doe het inderdaad heel rustig aan. Drink veel en rust vooral veel.

Ik ben dus één van die paar procent die een week in het ziekenhuis heeft gelegen vanwege zeer enrstige overstimulatie. Ik ben door het oog van de naald gekropen. Ik wil niemand bang maken hoor, maar het si zo belangrijk om goed te rusten, drinken en vooral goed jezelf in de gaten houden. Bij erge buikpijn alert zijn en het ziekenhuis meteen bellen.

Ik had trouwens een OHSS (overstimulatie) gekregen omdat ze mijn linkereierstok niet konden bereiken. Die follikels zijn dus niet aangeprikt, dat waren er rond de 12.

En had totaal iets van 20-30 follikels. (en maar 1 eicel... die niet bevrucht is geraakt....) Overigens vind ik puncties erg meevallen heb zou ik het zo nog 20x doen, als het zin zou hebben.

Maya, heel veel succes wijffie. Ik duim met handen en voeten dat je BMS nu eens mooi mag zijn, en ook dat dat niet lang meer duurt en het nu al is!

Andere dames, fijn weekend!!

xx

Geplaatst

Lieve Sas, nogmaals dikke knuf. Wat een vreselijke toestand. Te gek voor woorden!!! Hoop dat de zaadjes weer heelhuids in Duitsland komen en dan op weg naar mooie eitjes in een andere kliniek.

Freggel, top dat je bms nu 'rustig aan doet'. Het gaat dichterbij komen. Bijna meid!

Corina, wauw, eindelijk actie voor jullie. En opeens! Wat een top verrassing dat leuke telefoontje!

Dianne, wat een toestand. Rustig aan doen he en onze adviezen opvolgen ;-)

Maya, ik duim mee voor een goed bms.

Terry, gefeliciteerd!!! Wat geweldig!!!!!!

Geplaatst

@Mees, dank je wel! Duitsland doet het idd niet maar Dr S denkt wel mee over een oplossing. Verder heb ik wat Spaanse klinieken gemaild, afwachten wat die kunnen doen.

@Dianne, jeetje lees net het verhaal. Goed voor jezelf zorgen hoor.

@ Corina, heerlijk dat het voor jou nu opschiet. Succes morgen!

@ Maya, op naar een mooie BMS!

@Freggel, wat een goed nieuws!!

Geplaatst

Hi meiskes,

Jeetje Sas wat een afschuwelijk verhaal, wij hadden inderdaad ook zoveel dingen die niet gingen zoals het zou moeten bij IVI valencia ook daarvan zoveel onnodige stress etc. gehad. Ik wens jullie heel veel sterkte en hoop dat er een goede oplossing zal komen, je kan anders ook nog Ava Peter in Riga proberen, daar zijn zij echt super wie weet kunnen zij wel helpen.

Terry whihoeee wat een goed nieuws super gefeliciteerd en op naar de wachtende aftellende dagen tot de echo's!

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Hallo allemaal,

mijn man en ik zijn momenteel bezig in het voortraject voor IVF met een donor eicel. We lopen in het EMC Rotterdam bij een verschrikkelijk lieve dokter.

We hopen over een maand of twee te horen of we groen licht hebben om door te gaan met IVF en hopen dan snel onze eerste terugplaatsing te hebben.

Het is allemaal ontzettend spannend.

Wel af en toe de frustraties, van waarom moet het nu zo, waarom moet je door al die vragen heen, en helemaal gekeurd worden of je t wel aan kunt, terwijl er genoeg mensen rondlopen die er helemaal niets voor hoeven doen, waarvan je denkt, hoe zal het met het kindje aflopen.

Zijn er mensen die dit herkennen??

Hoe ver zijn de meeste mensen hier? En zijn er ook mensen die IVF in het EMC ondergaan?

Wij hopen via deze weg, meer te weten te komen en leuke gesprekken, maar ook de minder leuke dingen te kunnen delen met lotgenoten.

@Terry gefeliciteerd. Geniet er van...

Liefs,

Sannemiek

Geplaatst

Hallo,

Sas ik hoop dat je snel weer Wat positiefs kan melden. Ik leef met je mee

Freggel spannend gaat het echt weer beginnen ik hoop voor jouw dat alles goed verloopt!! Ik vond toen we eenmaal begonnen waren het erg snel ging voor dat je het weet heb je een teruglaatsing!!

Corine ik ben hard voor je aan het duimen spannend hoor!

Maya, op naar boven de 7 ik had nu voor het eerst 8.1hoop ik ook voor jouw

Dianne, ik hoop dat alles goed met je gaat en dat je weinig last van de punctie hebt!!

Bedankt voor alle lieve reactie jullie zijn schatten ik hoop voor iedereen dat die wens uit komt.

Wij hebben 26 april de eerste echo voor nu heel blij de we zwanger zijn. Ik begon al een beetje te twijfelen of mijn lichaam wel zwanger kon worden maar wonderen bestaan!

Sannemiek,

Welkom hebben jullie een bekende donor? Mijn zus is donor geweest! Ik weet al heel lang dat ik onvruchtbaar ben dus het rouwproces is al geweest. Je moet inderdaad eerst door de ethische comissie heen. Ik vond dat ook altijd vervellend. Heel veel sterkte en succes met het traject.

Geplaatst

Hé meiden,

Net terug van Geertgen, BMS heeft nog steeds niet de gewenste dikte, pas 5.9. GRRR.

Nu afgesproken dat ik ook nog eens 3 tabletten estradiol vaginaal ga inbrengen.

Dus dan zit ik op 8 tabletten per dag + askal + tarwekiemolie. Volgende week dinsdagavond moeten we weer terug.

Corina, meid ben zo benieuwd wat je morgen te horen krijgt. Ik hoop dat ze veel cryo's voor jullie hebben.

Suc6!!

Liefs Maya

Geplaatst

@Sannemiek: welkom en schrijf evt lekker mee.

@Maya: ach meissie wat verschrikkelijk balen zeg ik had het zo gehoopt voor jullie. Ik ga gewoon nu extra hard duimen dat je bms volgende week wel goed is. Meis hou moed dikke knuf voor jullie.

@Terry: Hoe voel je je? Weet je al wanneer je je eerste echo heb.

@ Freggel: spannend hoor!!! Hoe gaat het verder met je?

Morgen zal ik uitgebreider reageren als ik meer.

Fijne avond verder.

XXX

Geplaatst

Hallo dames,

Ik heb me een heeeele tijd 'schuil' gehouden, omdat er niets te melden was.

Inmiddels zijn we een 2de ECD-behandeling begonnen bij Eugin, en ook een tp gehad. Vorig week moest ik een bloedtest laten doen, en wonder boven wonder kwam er een positief getal uit. Een paar dagen later weer een test, en: ik ben zwanger!!!! Dit is echt ongelooflijk. Ik vind het zo onwerkelijk allemaal, kan het haast niet geloven.

Het is nu een paar weken wachten eer we onze eerste echo hebben, dus de spanning loopt aardig op hier.

Liefs, Nel.

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@Nal: Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap op naar een mooie echo geniet ervan he?

@ Terry: Hoe is het nu met je? Voel je je goed?

@ Mees: Bedankt voor je lieve woorden. Hoe is het met je kleine man.

@ Dianne: Hoe is het gegaan? Hoe voel je je nu?

@ Freggel: ieieie spannend en wat een super goed nieuws. Ik blijf voor je duimen met handen en voeten moet gewoon goed komen.

@Sas67: Hoe is het nu? Weet je al iets meer? Moet steeds aan je denken vind het zo verschrikkelijk.

Nou dr.Ruis heeft gebeld en we hebben 3 embryo's in de vriezer JOEHOE ben zo blij. Eerst moet ik mijn BMS afbouwen met provera ( nieuwe naam weet ik niet) dan weer opbouwen met estradiol en dan BMS check. Dus over ongeveer 3wkn of ietsje langer ( hangt af hoe snel de onttrekkingsbloeding komt en BMS goed is) kunnen we een TP plannen.

Meiden fijne avond allemaal.

XXX

Geplaatst

@Corina, lief van je. Maar het gaat wel weer beter met ons. Ik heb eindelijk antwoord van de kliniek op mijn vraag hoeveel eicellen de donor had ( mail van afgelopen maandag en 2x reminder gestuurd, dat bedoel ik dus met weinig vertrouwen meer hebben in de kliniek). Ze had er 15. Maar we denken er toch serieus over om helemaal opnieuw te starten in een andere kliniek en dan in Spanje. Uit de reactie van diverse klinieken blijkt wel dat de kansen met bevroren eicellen veel minder zijn dan met verse eicellen. Ook Dusseldorf waar we voor icsi liepen adviseert ons verse eicellen te gebruiken. Ook zie ik er tegenop om de eicellen te laten transporteren gezien het zaadcellen verhaal.

Voor jou ziet het er goed uit! 3 embryos!! Spannend!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Corina, wat fijn dat jullie nu eindelijk weer in de molen zitten.

Sas, ik hoop dat Spanje jullie meer geluk gaat brengen.

Na de decapeptylinjectie van vorige week woensdag ben ik dagen behoorlijk labiel geweest: de tranen zaten hoog. Ik ben inmiddels ongesteld geworden en vanaf zaterdag begin ik weer met het slikken van de Progynova. Op hoop van zegen...

Djanne

Geplaatst

Yoehoe Corina, wat een goed nieuws!!! Hetzelfde aantal als bij mij.

Ik hoop dat het bij jouw voorspoediger verloopt als bij mij. Suc6 meid!!

Groetjes Maya

Geplaatst

Corina gefeliciteerd!! Wat goed, 3 heel mooie emmy's!!

Ik denk dat je met mij op loopt, tegen die tijd!

Want we zijn gisteren bij GG geweest. Na de Lucrin injectie van afgelopen zaterdag, is mijn BMS mooi dun nog steeds. Met 1 estradiol 5,8mm op dag 7. Op dag 3 was hij 5.2 geloof ik. gaat dus helemaal goed, veeeeel beter dan poging 1.

Had ik toch gelijk. Dat mijn eigen hormonen dwars zaten.....

Bij aanvang ongi donor (elk moment) gaan we starten. Donor heeft prikinstructie gehad en alle medicijnen zijn mee.

Eind april-begin mei de punctie (!!)

Ze hebben nu hele andere protocollen, met andere hormonen. Wel veiliger voor donoren ;-))

Wij hebben bij deze poging een zeer goed gevoel.

Liefs

Geplaatst

Hoi allemaal,

Lang niks meer van me laten horen maar behoorlijk veel plat gelegen van de buikpijn pff.. maar ik had jullie adviezen zeker opgevolgd!

Dacht ik net van de pijn af te zijn begint ie vandaag weer maar deze keer voelde het anders, ik dacht het zal toch niet?

Maar ja hoor ik ben ongi! We mogen op cyclusdag 9 komen voor overleg over de tp dat is op 20 april (dan zijn mijn man en ik ook nog eens 1 jaar getrouwd, zou het een teken zijn, haha). Vind het wel vreemd omdat mijn menstruatie nooit zo vroeg is altijd netjes cyclus van 28/29 dagen.

@ Miranda: we hebben dinsdag zelf moeten bellen voor de uitslag van de bevruchting, ze zouden eigenlijk zaterdag bellen maar ik heb vodafone dus dat ging niet haha, maar ik had 9 eicellen dus, 8 waren er bruikbaar, 8 bevrucht en dus ook 8 ingevroren!

@ Djanne: misschien ben ik wel een beetje kleinzerig maar goed ben allang blij dat het achter de rug is en het is voor een goed doel.

@ Nal: Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

@ Sas: Inderdaad maar hopen dat het daar allemaal wel gaat lopen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden