Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Maar jullie gaan naar cyprus? Welke kliniek is dar? Waarom heeft dr W die andere klinieken aan jullie doorgegeven als je al in gesprek bent met cyprus? Misschien een onzinnige vraag, maar ik vroeg het me gewoon af.

Wat voor'n medicijnen heb je meegekregen?

Kan dhea niks betekenen met pcos?

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

D.ogus in c.yprus. We hebben de arts gezegd dat we nog aan het oriënteren waren, wisten niet wat zijn reactie zou zijn. Altijd voorzichtig zijn met nederlandse artsen.. Daarna hebben we t natuurlijk wel verteld.

Heb je zelf ook plannen dan?

Geplaatst

Sas, geweldig dat je hcg weer zo goed is! Top!! Dat ziet er goed uit voor de 21e. We duimen voor n mooie echo. Spannend spannend!

Freggel, wat geweldig meid. Dat duurt niet lang meer! En ook top dat ze meewerken bij GG. Die dr W is erg behulpzaam. Ook weleens lekker...dat het mee zit.

Lizzy, in januari weer beginnen. Ook weer spannend.

Meiden, Corina, Bootje, Tiktak en de anderen...big hug.

xxx, mees

Geplaatst
Dogus in cyprus. We hebben de arts gezegd dat we nog aan het oriënteren waren, wisten niet zijn reactie zou zijn. Daarna hebben we t natuurlijk wel verteld. Heb je zelf ook plannen dan?

Hoe kwam je bij Dogus dan?

Ik heb je een PB gestuurd, met wat vragen (ehmmm......zeer veel vragen eigenlijk....oeps...hihi).

Ja zelf ook plannen, wil op korte termijn een beslissing nemen welke kliniek het gaat worden. Hmmm..

Weet iemand eigenlijk of er andere kansen zijn bij vers of ingevroren zaad? Bepaalde klinieken werken alleen met vers zaad nl. Zal wel niet voor niks zijn. Maar dan moet je wel langer daar blijven.....

Weet iemand waar je ECHT op moet letten bij de selectie van een kliniek? Bij vragen als doen ze aan ICSI of niet? En zo ja waarom?

Natuurlijk prijs is ook niet onbelangrijk. Er staan op het internet zo veel ervaringsverhalen. Je ziet werkelijk door de bomen het bos niet meer. De een daagt een klinkiek voor de rechter, terwijl de ander een taart aan het bakken is, zo'n geweldige ervaring bij diezelfde kliniek....Pfff...Ja, ja...zoveel mensen..zoveel..... ;-)

Geplaatst

Hallo,

Zal vandaag bellen met GG en overleggen over hoe en wat.....

Menstruatie loopt op het einde...

@ Sas jippie wat een mooie HCG waarde en nu op naar een mooie echo. Wat spannend allemaal he..Gelukkig kan je mannetje erbij zijn!

@ Freggel wat goed dat Drs W zo mee wil werken en mee denkt. Vindt het sowieso een fijne arts. Bedankt voor je verdere uitleg... Heel lief dank je wel.

@ Mees dikke knuffel terug.

Wens iedereen een fijne dag..

Liefs Bootje

Geplaatst

Lief!

Bootje, ben benieuwd hoe en wat als je gaat bellen. maar ze laten de beslissing over aan jou hoor. Doe wat goed voelt. Dan ben je straks weer helemaal uitgerust en kun je een lekkere boxspring creëren voor je cryo!!!

Tiktak, ik begrijp dat je veel vragen hebt, maar wat je me pb'de was wel érg veel, en gaat ook een hele tijd terug voor ons.

Ik adviseer je om dit topic (het is een kluif, dat weet ik) door te lezen én je aan te melden bij Freya. Daar schrijven alleen maar vrouwen die naar het buitenland gaan. Op dit forum is dat niet zo veel....

Ik wil altijd mensen helpen, en ga daar soms ook best ver in, maar (niet persoonlijk oppakken hoor) het gaat me wat te ver om zowat mijn hele dossier over te typen ;-)) en ook waarom we welke keuzes wel of niet gemaakt hebben. Dat is toch persoonlijk. Enkele algemene kennis vragen kun je inderdaad met google al vinden.

Lees je in, lezen lezen en lezen. Vorig jaar werd ik er bijna tuureluurs van. Maar het hielp enorm, omdat je zo veel kennis opdoet.

Stuur anders alle klinieken waar je echt interesse in hebt, een email, waarin je ze dingen vraagt die je wilt weten. Jouw specifieke vragen kunnen wij ook niet altijd beantwoorden, maar zij wel. Dat is de enige manier om dingen te weten te komen. Onthoud dat elke kliniek goede en slechte ervaringensverhalen heeft. Dat is met alles zo.

A.d.h.v. hun anwoord kun je bekijken wat je ermee wilt doen, ook prijs-technisch. Ik heb het idee namelijk dat je teveel wilt weten in een te korte tijd. Voorbereiding heeft tijd nodig, en is ook echt het halve werk. Gun jezelf die tijd, want welke beslissing je ook gaat maken, het is niet niets!

Ik ben ook maar een (simpel) voorbeeld....;-)

Het moet gewoon goed voelen bij een kliniek, het blijft min of meer toch een gok.

Freggel

Geplaatst

Mees, ja, erg tof hoor dat ie ons wil helpen!!! Waren er ook mega blij mee :-)))

Alles is geregeld. Ik heb de aanbetaling gedaan, en medisch vragen-formulier ook al teruggemaild.

Een maand voordat we vliegen (eind januari ongeveer) krijgen we een mail met daarin de donor-voorstellen. Voor nu hoeven we niets meer te doen. Gaat echt zo makkelijk, valt me reuze mee. Komt wellicht ook, omdat ik hierboven al tegen Tiktak zei, dat ik me vorig jaar al tot in de puntjes heb ingelezen.

Hoe gaat het met jou, en je kleine man?

Geplaatst

Tik tak en Bootje, dankjewel voor de big hug terug. Ik heb ze ook doorgegeven aan mini mees. Hij is nu plat hihi.

Freggel, hier gaat het goed maar kleine man is zo ziekjes. Hoesten, slijm, snot, rochelende ademhaling door slijm. Zielig, zo;n klein humpie wat ziek is. De 1e x. Vannacht lekker in mn armen maar telkens werd die wakker door t hoesten en huilen. Zo :-( Maar verder alles top hoor. Zo blij met m. En al zo groot ook he. Loopt ie aan 1 handje. Te schattig gewoon.

En wat geweldig dat het zo snel gaat! Ook goed van jullie, je moet zelf ook vlot actie ondernemen. Petje af hoor. Want het is nog maar zo kort dat je zelf icsi hebt gedaan. Ja, zoiets moest het zijn; je hebt veel eitjes, maar ze zijn helaas niet goed. Nou, van 'andere' eitjes krijg je heeeeel leuke kindjes hoor ;-) !!!

Tik tak, klopt wat Freggel zegt: zoeken op internet, lezen op forums etc. Ik schrijf zo ook nog ff wat...nu naar mini mees want hij gaat weer beetje huilen. Arme...

xxx, mees

Geplaatst
Tiktak, ik begrijp dat je veel vragen hebt, maar wat je me pb'de was wel érg veel, en gaat ook een hele tijd terug voor ons.

Ik adviseer je om dit topic (het is een kluif, dat weet ik) door te lezen én je aan te melden bij Freya. Daar schrijven alleen maar vrouwen die naar het buitenland gaan. Op dit forum is dat niet zo veel.... Stuur anders alle klinieken waar je echt interesse in hebt, een email, waarin je ze dingen vraagt die je wilt weten. Jouw specifieke vragen kunnen wij ook niet altijd beantwoorden, maar zij wel.

Sorry, ik dacht dat je dat wel kon copy-pasten....hihi....

Ik heb al veel onderzoek gedaan, de meeste klinieken waar ik interesse in heb heb ook aangeschreven. Het komt allemaal wel een beetje op hetzelfde neer. Ik vind het daarom moeilijk om een beslissing te nemen. Aangezien jij al een beslissing hebt genomen vroeg ik mij af hoe je bij deze kliniek komt. Maar.....toch bedankt! ;-)

Ik ben al geruime tijd lid van Freya. Eigenlijk vind ik dit forum fijner. Maar zal nog eens door freya bladeren.... tnx!

Geplaatst

Even inhaken op het dilemma naar welke buitenlandse kliniek je zou moeten gaan. Ik heb eigenlijk precies het tegenovergstelde van Freggel gedaan! Toen wij ons gingen oriënteren op ecd (we waren nog bezig met onze icsi's maar ik had graag 'iets achter de hand' voor het geval dat ...) was mijn doel ook het vinden van de beste kliniek. Ik zag al snel door de bomen het bos niet meer. Ik werd er echt onrustig van. Wij hebben toen, na een eindgesprek in het UMC, besloten dat we zouden gaan voor Spanje omdat daar strenge regels zijn voor ecd (maximaal 2 embryo's per terugplaatsing, donoren krijgen een vast bedrag en alles rondom ecd is wettelijk geregeld).

Vervolgens hebben we domweg gekozen voor een zeer ervaren, relatief goedkope kliniek zonder andere klinieken te benaderen. Dit alles met in ons achterhoofd dat we mogelijk meer pogingen nodig zouden hebben. Ik weet dat Doorzettertje slechte ervaringen heeft gehad met 'onze' kliniek, terwijl wij het een prima kliniek vonden (terwijl ik ook wel weet dat er klinieken zijn waar je veel persoonlijker benaderd wordt, maar wij vonden een zakelijke aanpak wel prettig). Samengevat: iedere situatie is anders en iedereen heeft andere eisen. Verhalen van anderen zijn leuk en leerzaam, maar laat je er niet gek door maken.

Ik heb tijdens dit traject wel geleerd dat 'loslaten' een belangrijke eigenschap is: je kunt niet overal invloed op hebben en niet alles onder controle hebben en houden. Zo werd het niet alleen een les in het hele vruchtbaarheidstraject maar ook een echte levensles.

Voor iedereen die bezig is met moeilijke keuzes: succes!!

Djanne

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@ Freggel: Meid wat goed dat het gesprek bij GG goed ging en dat ze ook jou willen begeleiden in het traject in het buitenland SUPERRRR. Zal vast een geruststelling geven denk.

En alles al geregeld jeetje super snel en goed meid dit moet het het gewoon worden hoor......... Succes meis.

@ Sas: WAUWWWWWW mooie waarde hoor dit moet gewoon goed gaan hoor!!!!!!!!!!!!!! Geniet geniet geniet en ook straks met je mannnetje..... wanneer komt ie thuis???

@ Mees: Ook vanuit hier een BIG HUG terug wat lief. Geef kleine meesje maar van mij een beterschaps knuffel sneu he als zo'n kleine ziekkies is.

@ voor de andere vanuit hier ook een knuffel.

Hier verder nog geen nieuws woensdag worden we gebeld, ik hoop zoooooooo dat ze ons met een mooi berichtje de feestdagen in laten gaan.... maar goed dat hebben we niet in de hand he dus wachten we rustig af.......

Meiden fijn weekend.....

gr Corina

Geplaatst

Hey Tiktak!

Natuurlijk kan ik je wel vertellen waarom we in ons geval voor Dogus gekozen hebben. Maar jouw eerdere vragen gingen veel verder dan dat ;-)

Vandaar dat ik daar niet aan begonnen ben.

Omdat ik al langer meelees op diverse fora, zag ik ook de ervaringen van vrouwen. Omdat ik het ook belangrijk vind om niet al ons geld op 1 poging te zetten (bepaalde klinieken in Spanje bijvoorbeeld kosten per poging 10.000!) zoveel hebben we niet, zeker niet als er meer pogingen nodig zijn.

D.ogus op C.yprus kost minder, en daar is alles inclusief. (hotel, taxiritten, de ECD zelf etc etc) De BTW tarieven zijn lager, alsmede de kosten in dat land. (medicijnen zijn ook erg goedkoop daar) en dat drukt de prijs al heel erg.

Heeeel veel meiden uit de UK komen daar.

Omdat het eiland vroeger een kolonie van Engeland is geweest (of iets in die trend) en omdat in ENgeland anoniem niet mag, wijken veel meiden uit.

Ze werken daar samen met een lokale Apotheek en arts die de stellen uit de UK begeleidt. Daarbij heb ik contact met 2 nederlands vrouwen die op Cyprus geweest zijn (o.a. Doorzettertje op dit forum) en hen gevraagd wat zij ervan vonden. En of ze de kliniek zouden aanraden. Dat was bij beiden zo.

Op FertilityFriends.com kun je ook veel vinden. Vaak zijn ze wat berucht omdat ze daar meerdere emmy's terugplaatsen. Soms wel 4 als een koppel er echt op staat. En in NL is dat echt uit den boze. Begrijpelijk...

Kortom: het is en blijft een gevoelskwestie. En een gok. Bij Geertgen hebben we 1 hele perfecte ECD poging gedaan, terwijl bij de poging daarvoor echt alles maar dan ook alles mis ging, wat er ook mis kon gaan. Ik kon die tent wel in de fik steken. En nu ben ik uitermate tevreden.

Mail anders D.ogus even! Wie weet joh!!

Onze arts gaf ons mee dat we geen onnodige onderzoeken moeten gaan uitveoren, allemaal geldklopperij.

Gewoon een goed, mooi BMS en jonge eicellen. (mits je verder gezond bent natuurlijk)

Geplaatst

Dankjewel Corina. Ja, echt zielig. Zo'n klein hoopje ziek en verdrietig mensje. Hij is zo blij met je knuffel! Nu net in slaap gevallen. Hopelijk iets langer dan paar minuten.

Ja, ik hoop zo dat jullie goed nieuws krijgen woensdag. We beginnen vast met duimen!

Wb de klinieken in het buitenland.

Ik keek ook eerst online en werd ook enigszins stuiterig van alle klinieken (nou stuiter ik wel vaker, maar toch ;-)

Onze keuze is eigenlijk door Dusseldorf genomen. Daar stelden ze ecd voor toen het met mijn eigen eitjes niet lukte en zij werken daar met een bepaalde kliniek. Zij waren net overgegaan van een andere kliniek in Spanje naar BB. (Waar Sas nu ook is.) Dusseldorf baseert die keuze op goede resultaten tegen een (enigszins) goede prijs. Toen zijn we gaan googlen en zagen inderdaad veel goede berichten over deze kliniek. Meer dan over de kliniek die ze eerst hadden.

Natuurlijk is het zo dat het ook persoonlijk is, wat je van een kliniek vindt; het afhangt van de dokter die je daar treft (de ene ligt je beter dan de ander) en het maakt natuurlijk ook uit of je zwanger wordt of niet. En precies wat Freggel en Djanne zeggen; de ervaring de ene keer of de andere keer (bij dezelfde kliniek) maken ook uit. Ik weet nog goed Freggel, wat een ellende jij bij GG hebt gehad. En ook Corina trouwens. Maar dus ook weer goede ervaringen bij dezelfde kliniek.

Het helpt wel als je fora leest. Want ervaringen van anderen, helpen toch bij n keuze. Volgens mij voor Freggel ook (Doorzettertje) en zwangere Sas ook wel deels door mijn ervaringen.

Qua geld is D.ogus inderdaad veel goedkoper dan de meeste klinieken. Nu zou ik, door super ervaring in BB, daar nog steeds voor kiezen.Een hele fijne kliniek en ook heel aardige kundige mensen. Mijn 2e keuze zou nu waarschijnlijk D.ogus zijn. Hoewel Sas daar n slechte ervaring had (dat was echt heftig toen) maar dat was met ingevroren sperma en wij zouden het met vers sperma doen. Ja, ervaringen van anderen helpen zeker bij het maken van een keuze.

Sassie, bijna je echo he. Zooo spannend. Gaan de dagen langzaam? Ik vond het omkruipen...

xxx, mees

Geplaatst

@ Tiktak, er is veel gezegd. Wij hadden geen goede ervaringen met Dogus maar dat was omdat wij ingevroren zaad vanuit duitsland naar hun moesten laten overbrengen wat mislukte waardoor we veel kostbaar zaad verloren zijn( zaad verkregen via een operatie bij mijn lief). De manier waarop dogus hier mee omging in communicatie naar ons vonden we ronduit slecht. Omdat het geen EU land is is invliegen van zaad moeilijk. Dus mocht je met bevroren zaad moeten werken dan is mijn advies niet naar Dogus.

Verder hebben wij een lijst gemaakt van weat de klinieken bieden, bijna allemaal het zelfde. Uiteindelijk mede ook omdat Dussledrof met hn werkte, de goede ervaringen van Mees en de manier waarop de communicatie met hun liep( leed super!) hebben we gekozen van Bernabeu. Ik zou deze kliniek zeker aanraden. Maar je moet op je gevoel afgaan en een keus maken. Zoals Djanne al zegt je kunt niet alles in de hand hebben.

Succes meid!

Geplaatst

Ik ga zo mijn lief van Schiphol ophalen!! Kunnen we eindelijk samen het goede nieuws vieren!

vrijdag de echo, heb er zin in maar vindt het ook doodeng!!

Geplaatst

Sas, veel plezier meid, omhels elkaar maar flink stevig!!!!! Want dat moment vergeten jullie nooit meer!

Xxxx

Geplaatst

Sas, hoe was het weerzien????!!

Ik ben inderdaad over de helft, kan bijna gaan aftellen.:heppie:

Freggel, wat goed dat jullie naar het buitenland gaan, de kans op slagen is er echt veel groter dan in Nederland.In `onze` kliniek was de maximale leeftijd van de donor 30 jaar. Onze donor was 29 en bewezen vruchtbaar. Uiteindelijk 8 embryo´s waarvan 6 van topkwaliteit. Beter kon bijna niet.

Denk dat we nog aan het aanmodderen waren geweest als we in Nederland hiermee waren begonnen, simpelweg om het feit dat de donoren hier gewoon ouder zijn door alle eisen waar ze aan moeten voldoen.

Ik raad het iedereen aan om naar het buitenland te gaan, maar kan me voorstellen dat het kostenplaatje een flink obstakel kan zijn helaas..

Geplaatst

Sas, ff snel want meesje slaapt, hoe is het? Je bent zeker nog aan t feesten met je hubbie want geen woord (lees: letter) hier hahaha!

Miranda, alweer over de helft. Geweldig he.

En helemaal waar, wat je zegt. Echt n veel grotere kans in het buitenland. (inderdaad wel met n prijskaartje)

Nou genieten meid,

mees

Geplaatst

Hi meiden,

Ik lees al even mee en het lijkt me wel zo netjes dat even te melden;-) Wij staan aan het begin van het eiceldonatietraject. Mijn zusje van 28 jaar gaat ons helpen en we gaan dit traject in het UZ Gent lopen. Zojuist heb ik de AMH waarden van zusje doorgemaild. Deze was 1.1... Kan iemand van jullie me helpen wat dit betekent (goed of juist niet? na googlen is het me nog niet echt duidelijk geworden;-)

Het raakt me telkens zeer als ik ook hier lees hoe dicht vreugde en verdriet bij elkaar liggen, hoe er met elkaar meegeleefd wordt en hoe enorm veel moed jullie hebben om stappen te zetten waarvan je ooit in een grijs verleden wellicht hebt gedacht dat je die nooit zou gaan zetten! Ook wij hebben ons rugzakje en dit traject is voor ons een laatste kans op een kleintje in ons midden; wij zijn al papa en mama maar helaas hebben wij nog geen kindje bij ons mogen houden.

Komende weken lekker vrij dus wat meer tijd op jullie verhalen terug te lezen! Ik wens ieder van jullie in elk geval heeel veel succes en sterkte in dit traject!

Liefs,

Geplaatst

Hallo Ceeke,

Wat een lief berichtje :)

Wat een rugzak dragen jullie bij je. Wat afschuwelijk dat je je dochter en zoon hebt moeten afgeven. Daarnaast nog diverse miskramen. Pffff....wordt ik altijd zo verdrietig van.

En wat ben ik blij dat jullie met je zusje het avontuur in kunnen gaan stappen!! Is spannend hè? De aanloop tot de behandeling.

Je hebt al wat doorgemaild, weten jullie al ongeveer hoe de planning c.q. schema eruit gaat zien? Wanneer jullie echt starten?

Je vroeg naar de AMH waarden. Ik heb even wat info voor je gekopieerd, dat is makkelijk dat alles uittypen. Je zusje zit dus in de normale regio's.

ALvast succes!! Ook met alles door spitten ;-)

---

AMH is een hormoon dat een belangrijke rol speelt bij de vorming van de geslachtsorganen tijdens de vroeg foetale periode. Na de geslachtsrijping speelt het hormoon bij vrouwen een belangrijke rol bij de groei en rijping van follikels. AMH wordt geproduceerd door de granulosacellen (de steuncellen van de follikel). Daarom is de hoeveelheid AMH in het bloed een maat voor de follikelvoorraad in de eierstokken (ovaria). Bij vrouwen met een verhoogd aantal kleine follikels, vindt een verhoogde productie van het AMH plaats, waarbij cystenvorming kan optreden in de eierstokken (polycysteus ovariumsyndroom, PCOS).AMH is sterk verhoogd bij vrouwen met het polycysteus ovariumsyndroom. Om de aandoening vast te stellen moet de uitslag van de AMH test worden gecombineerd met de gegevens van een transvaginale echo.

Afname

De hoeveelheid AMH daalt bij vrouwen vanaf een bepaalde leeftijd met een constante snelheid. Tegelijkertijd zal bij deze vrouwen het FSH stijgen. Op basis van AMH afname (en FSH stijging) kan een prognose worden gemaakt wanneer de menopauze kan worden verwacht.

[TABLE=align: center]

[TR]

[TD]

Interpretation

[/TD]

[TD=width: 60%, bgcolor: #dbffc4]

AMH Blood Level

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 40%, bgcolor: #ffffc1]

High (often PCOS)

[/TD]

[TD=width: 60%, bgcolor: #ffffc1]

Over 3.0 ng/ml

[/TD]

[/TR]

[TR]

Normal

[/TD]

Over 1.0 ng/ml

[/TD]

[/TR]

[TR]

Low Normal Range

[/TD]

0.7 - 0.9 ng/ml

[/TD]

[/TR]

[TR]

Low

[/TD]

0.3 - 0.6 ng/ml

[/TD]

[/TR]

[TR]

Very Low

[/TD]

Less than 0.3 ng/ml

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Wat een verhaal ook weer Ceeke!! Welkom bij de ECD-club.. Hopelijk krijg je hier antwoord op al je vragen.

Wie heeft hier ervaring met vergoedingen van verzekeraars voor ECD in het buitenland? Weten jullie ongeveer wat je terug kunt krijgen Ik lees wel dat ze niet de medicijnen. voor de donor vergoeden.

De verzekeraar zegt het volgende:

De vergoeding zal plaatsvinden tot een maximum van het gemiddeld 100% Nederlands tarief voor een IVF-behandeling. Alle kosten boven dit maximum zijn voor uw eigen rekening.

Wie weet wat het gemiddelde tarief voor een IVF-behandeling is? Wat zit daar bij, en wat niet? Bijv. consult, medicijnen, onderzoek etc

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden