Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve bootje,

fijn dat alles schoon is. Klinkt een beetje zoals ik het had vorig jaar in mei.

ook een mk gehad, alles zelf afgekomen, alles schoon bij controle, goed gesprek met de gyn en dan het gevoel hebben dat het onaf is. Eindelijk zo dichtbij een zwangerschap en uiteindelijk toch met lege handen staan. Je kunt niet verder, maar je wilt wel. Je gevoel zegt "dit is niet af" en dat is het ook niet op dit moment. Je gaat nu een plekje aan deze hele ervaring geven, zodat je over een tijdje een beslissing kunt nemen wat en hoe verder.

sterkte lieverd en een dikke knuffel

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Freggel, wat een gedoe bij GG. Goed dat je hun het telefoonnummer hebt gegeven en dat zij het maar uitzoeken. Zeker in deze periode waarin je gewoon goed uitgerust en zonder stress aan jullie nieuwe ecd-ronde gaan beginnen.

het ticket is al binnen, de eerste stap is gezet. Nu nog de andere stappen, hopelijk naar een eindpunt met nog een kleine freggel erbij!

Geplaatst

@ Bootje, ach lieverd wat een dubbel bericht. "fijn"dat alles schoon is maar daarmee ben je er nog niet. Neem de tijd om dit te verwerken. Het is ook gewoon zo moeilijk en hard.

Geplaatst

Lieve meiden,

Al die verhalen nu weer van Bootje, Tool, Sannemieke, Freggel, Corina en alle anderen die nog zo bezig zijn met het vervullen van hun wens, doen mij nog meer beseffen hoeveel geluk wij hebben gehad om zwanger te mogen worden. Ook onze weg is er een van ups maar nog meer downs geweest en jullie weten dat we er nog niet zijn. Maar dit geluk wat we nu al voelen koesteren wij.

Ik gun jullie allemaal dit geluk op welke manier dan ook!

Geplaatst

Lieve tool,Wat ben je toch een lieverd! Heb het vaker gezegd maar je weet precies de juiste woorden te zeggen op het juiste moment!Je hebt zelf net de moeilijkste maar de dapperste beslissing genomen en dan ben je nog zo met ons begaan! Diep respect hoor!Net weer een potje gejankt ene uur zit je vol plannen en het andere uur ben ik het allemaal weer kwijt ! Tijd tijd en nog eens tijd.....Liefs bootje

Lieve bootje, fijn dat alles schoon is. Klinkt een beetje zoals ik het had vorig jaar in mei.ook een mk gehad, alles zelf afgekomen, alles schoon bij controle, goed gesprek met de gyn en dan het gevoel hebben dat het onaf is. Eindelijk zo dichtbij een zwangerschap en uiteindelijk toch met lege handen staan. Je kunt niet verder, maar je wilt wel. Je gevoel zegt "dit is niet af" en dat is het ook niet op dit moment. Je gaat nu een plekje aan deze hele ervaring geven, zodat je over een tijdje een beslissing kunt nemen wat en hoe verder.sterkte lieverd en een dikke knuffel
Geplaatst

Lieve sas, Lieve sas,Dikke knuffel voor jouLiefs mijQUOTE=sas67;611049]Lieve meiden,Al die verhalen nu weer van Bootje, Tool, Sannemieke, Freggel, Corina en alle anderen die nog zo bezig zijn met het vervullen van hun wens, doen mij nog meer beseffen hoeveel geluk wij hebben gehad om zwanger te mogen worden. Ook onze weg is er een van ups maar nog meer downs geweest en jullie weten dat we er nog niet zijn. Maar dit geluk wat we nu al voelen koesteren wij.Ik gun jullie allemaal dit geluk op welke manier dan ook!

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat is hier veel gebeurd. Helaas hebben zich vooral veel verdrietige ontwikkelingen voorgedaan. Ik leef en lees wel mee, maar heb al eerder gezegd dat ik het lastig vind om te reageren omdat ik opeens 'aan de andere kant' sta. Zeker als ik Tools verhaal lees, ben ik me bewust van het feit dat dat ook mijn verhaal had kunnen worden. Wij hebben toevallig wel het geluk dat we een keer aan de goede kant staan. Des te schrijnender vind ik het om te merken dat niet iedereen dat geluk mag kennen. Op dit soort momenten voelt het leven als volkomen oneerlijk.

Ik merk dat ik ook nog lang niet los ben van de medische molen. Ik ben echt allergisch voor klagende zwangere vrouwen (ze slapen slecht, ze zijn er na 32 weken helemaal klaar mee grgggr..) en al te opzichtig zwangere vrouwen (de nieuwste trend zijn de buikreportages die op Facebook worden getoond: vreselijk). Super flauw van mij, want ik weet ook wel dat ik weinig te klagen heb gehad de afgelopen maanden. Ik voelde me na 14 weken prima en pas sinds een paar weken kunnen mensen echt zien dat ik zwanger ben omdat mijn buik nu aanwezig is (die zit en zat dus niet in de weg).

Ik ben inmiddels bijna 42 weken, maar er is nog weinig activiteit. Als het dit weekend niet geboren wordt, zal ik volgende week worden ingeleid. Morgen moet ik naar het ziekenhuis dus dan hoor ik waarschijnlijk wat de planning gaat worden.

Ik blijf jullie uiteraard volgen en wens iedereen dat beetje geluk dat je soms gewoon nodig hebt!

Liefs,

Djanne

Geplaatst

Djanne, heel herkenbaar ook voor mij wat je schrijft. Ook wij staan aan de goede kant en dat voelt naar alle andere oneerlijk.

42 weken al??? Meid die kleine van jou neemt zijn tijd:-)) Veel succes en hou ons op de hoogte!

Geplaatst

Hallo dames, ik wil jullie alllemaal bedanken voor de lieve woorden en steun die jullie me na de negatieve test hebben gegeven.

Gisteren ongi geworden, wat vanmiddag met een flinke buikpijn gepaard ging, het leken wel weeen, ;). Nu met een kruikje op mijn buik en een dosis paracetamol lekker rustig aan doen.

Ik las dat jij djanne al op het eind loopt 42 weken. Nog ff meid en je kan je zoon of dochter (weet je wat het wordt?) in je armen houden. Ook voor jou Sas nu al weer bijna op de helft. Na al die tegenslagen nu een klein wondertje in je buik an het groeien.

Idd jullie staan nu aan de zijde van mensen die het geluk hebben mogen ervaren, wij moeten dat geluk nog zien te vinden, maar ik ben er van overtuigd, dat ook wij met z'n allen het geluk van zo' n klein womdertje mogen ervaren.

Het is idd zoals ik en enkele dames met mij gezegd hebben soms moeilijk om zwangere vrouwen te zien, verhalen te horen over hoe een zwangerschap gaat en te horen hoe mooi een echo dan wel niet is.

Toch ben ik wel blij voor iedereen bij wie het wel lukt. Ik gun het iedereen, maar ik gun het ons en iedreen die hier met deze moeilijke procedure bezig is ook. Misschien nog wel meer dan mensen die wel op de natuurlijke manier zwanger worden.

Wij hebben op 14 mrt weer een nieuwe afspraak in het emc over hoe nu verder wanneer weer een tp en ditmaal van een cryo.

Morgen moet ik nog even bellen naar hen om te vragen of ik na deze ongi weer moet beginnen met progynova slikken of moet wachten tot 14 maart.

Ik wens iedereen succes en een dikke knuffel.

Verstuurd van mijn GT-P5110 met Tapatalk

Geplaatst

djanne, succes met de allerlaatste loodjes!

Sannemieke, hoop dat je bongipijn minder is geworden! Succes met het telefoontje vandaag!

Mees, al nieuws?

Sas, hoe is het nu bij jullie? Na de afgelopen onzekere periode?

Geplaatst

Zojuist heb ik het ziekenhuis gebeld. En ik kan vanaf vandaag gewoon weer beginnen met de Progynova tabletten. Zoals het er nu naar uit ziet hebben we dan 19 maart de TP als het BMS op 14 mrt goed is en onze cryo goed ontdooit.

De buikpijn is al stukken minder als gisteren gelukkig. En nu wetende dat het treintje langzaam weer verder rolt voor ons naar het volgende stationnetje, doet me dat ook wel weer goed en geeft me dat ook een hoop rust.

Geplaatst

@Tool, lief dat je het vraagt. Het gaat goed hoor. Vlgd week donderdag hebben we weer een gewone echo; even kijken naar Uk en dan 5 april de grote echo. Daar zie ik wel tegenop want we weten niet of daar misschien toch wat uitkomt. Ik geniet wel hoor van het zwanger zijn alleen is het niet onbezorgd en al helemaal geen sprake van de roze wolk. Maar ach ik klaag niet want ben al zo blij met hoever we nu gekomen zijn.

Hoe is het met jou? Zal wel met ups en downs gaan he? De ene dag sterker dan de andere dag denk ik?

Geplaatst

Jee djanne, al 42 weken! We wachten in spanning af!

Dee, leuk je hier te zien! Uiteindelijk heb ik via internet alle medicatie bij elkaar kunnen krijgen. Geweldig hoe iedereen elkaar helpt!

Sannemiek, fijn dat je doorkunt.

Sas, kan me voorstellen dat je dankbaar bent dat de uitslagen goed waren, maar dat je niet meer onbezorgd kunt genieten.Hopelijk ga je steeds meer vertrouwen krijgen in jullie ukkie. Een mooie echo zou daar al wel aan bijdragen denk ik. Succes donderdag.

Wij zijn vanmorgen gebeld. Er waren 13 bevruchtingen! Vanmiddag krijg ik TP van 2 10-12 cellige embryo's. Er waren nog vier 8-celligen en de rest minder-cellig of van mindere kwaliteit. We horen morgen of er embryo's ingevroren kunnen worden.

Met de donor gaat gelukkig ook alles heel goed na de punctie. Kortom: Ik ben heel blij.

Geplaatst

he Sas, ja het is echt van dag tot dag leven. tenminste, dat heb ik deze week.

Voel me erg onrustig en die rust zal wel komen (ooit, hoop ik), maar baal wel van de onrust. Dit maakt dat ik me niet echt kan concentreren en zin heb om dingen te doen. Al heb ik van dat laatste eigenlijk al heel lang last, eigenlijk sinds we met de mmm begonnen zijn en we alleen maar teleurstellingen te verwerken hebben gehad. Nu pas merken we hoeveel ons leven eigenlijk heeft stil gestaan. en dan wil je eindelijk verder, en weet je niet hoe

Geplaatst

Tool, kan me zo voorstellen. Die knop gaat niet in 1 keer om: zo dan gaan we nu weer echt leven. De mmm is ook een onderdeel van je leven geworden. Ik denk dat je dat langzaamaan gaat loslaten en dan weer energie krijgt voor andere dingen.

Maar dus zit je nu in een moeilijke tijd. Dikke kus!

Geplaatst

Djanne, 42 weken alweer?! Nou, jij geniet ruim van je zwangerschap. Zo lang mogelijk hihi. Maar hoop wel dat er snel iets gebeurd. Want anders is het toch wel heel lang. Veel succes dit weekend of volgende week. Bijna n mini Djanne!

Sannemiek, fijn dat het weer n beetje gaat. Wel behoorlijke buikpijn gehad dus. Fijn dat dat nu beter gaat. En als meteen door met de nieuwe poging. Dat geeft ook weer n boost he. Positief en zonnig de toekomst weer tegemoet zien..!

Tool, ja, alles is n soort 'on hold' tijdens dit alles. Dat merk je pas als je er klaar mee bent. Lastig om weer meteen vol 'door te gaan met leven'. En daarbij ook nog eens de verwerking van alles. Want al die emoties...dat heeft ook zn tol lichamelijk. Wens jullie heel veel geluk! En zo lief dat je weer naar mij vraagt! Ze hebben gebeld, yes, dat ze ermee bezig zijn en hopen begin volgende week meer te weten. Dus nog ff door 'zennen'. :-)

Lizzy, top dat je alles bij elkaar hebt weten te krijgen qua meds en nu ook nog eens zulk goed nieuws! Wat een mooi aantal! Wauw! Veel succes met de tp en daarna lekker broeden...

Sas, t blijft spannend maar..toch wel genieten he. Het blijft n zegen om zwanger te zijn en blijven. Knuf voor uk. n Stoer mannetje/meisje!

Voor allemaal ::blowkisses:

Geplaatst

wow Lizzy, wat goed zeg!!! succes vanmiddag met de tp!!! hoop dat je de ww zo goed als zorgeloos doorkomt!!! we slepen je er wel doorheen!!! xx

Geplaatst

Mees, fijn dat je eindelijk bericht hebt!! hopelijk volgende week meer informatie!!! toi toi toi!!

En helaas wel ja, al die emoties hebben bij mij inderdaad ook lichamelijk effect. Ben sinds we begonnen zijn met de ivf (februari 2010) in totaal 25 kilo bijgekomen. Niet dat je het goed aan me ziet, maar ik baal er wel van en ik krijg het er maar niet af. Al die jaren heb ik telkens moeten afvallen om met ivf door te mogen en nu ben ik ervanaf en (vr)eet ik bijna alles wat los en vast zit. en vanaf oktober vorig jaar tot december ben ik 8 kilo bijgekomen....is toch ook niet meer normaal...

Geplaatst

Tool: Vind je heel moedig dat je zelf het besluit hebt genomen om uit de mmm te stappen. En die onrust, jaa heel begrijpelijk heeft ook z'n tijd nodig. Kippenvel kreeg ik van jouw stukje.

Freggel: Wat akelig zeg van Gg. Ben je :plane: al onderweg??

Sannemiek: Succes met je volgende poging! Ja, zoals je schreef weer in die trein op naar het volgende station. Zie het als een kans, hopelijk een geslaagde kans!!

Mees: Wat spannend volgende week!!

Beanie: Super bedankt voor jouw uitgebreide PB!!

Geplaatst

Jelly, dankjewel!! Hoe gaat t met jou? En lees eigenlijk nu pas 'meer dan 20 jaar'...! Niet normaal. Dogus gaat m worden hoor, voor jou en Freggel!

Tool, ook dankjewel!! En zou ff lekker alles eten hoor en ff nu niet aan lijn denken. Kan je er nu niet bij hebben. Komt vd zomer wel weer toch? Is t ook makkelijker, met salades enzo. Lekker belangrijk ook die lijn.

Tot later meiden...moeten weg.

Xxx

Geplaatst

He Lizzy, wat een mooi aantal.. Heel veel succes vanmiddag. Hopelijk gaan jullie een mooie periode tegemoet en ga je zwanger worden.. Toi,toi,toi...

Mees wat fijn dat je bericht hebt gehad, toch weer een kleine stap vooruit.

Freggel weet niet of je dit leest maar een fijne vlucht gewenst en heel veel succes gewenst....

hier vandaag een dip dag.... Weet het allemaal even niet meer.

Zit maar zo te huilen ..

Vloeien is zo goed als over gelukkig.

iedereen een fijn weekend gewenst..

liefs bootje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden