Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi meiden, echo was goed uiteindelijk. De tut die de echo deed heeft ons weer flink veel stress gegeven. Ze zag iets en niets op de echo. Deed vaag en raar. Ging de gyn er bij vragen maar toen mijn lief aan tut vroeg is er dan iets zei ze nee nee. Moesten wachten op de gyn en in die 5 min lig ik dus op de tafel en wordt er door tut niets gezegd om ook maar een beetje gerust te stellen. Gyn komt doet de echo en zegt dat hij niets raars ziet en laat wel doorschemeren dat hij tut niet helemaal begrijpt. Alles ligt er goed bij. Hersenhelften mooi gedeeld, hersenen mooi, kleine hersenen in ontwikkeling, geen raar gezicht geen hazenlip. Kortom voor nu goed. Over 2 wk afspraak bij gyn. Kortom we zijn blij maar vlgd keer wil ik tut niet meer bij de echo hebben. Hartje ook gehoord zo gaaf. Nu nog proberen of ik hartje vanavond zelf ook kan vinden met de dopler.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sas, wat een tuthola!! Hebben ze geen ervaren echoscopisten daar joh, of iig een Vk of gyne? begrijp dat dat dure tijd is voor een ziekenhuis, maar ik vind echt niet dat ze het kunnen maken om hier de mist mee in te gaan. je maakt je super ongerust, is voor niemand goed. Bah! ben wel erg blij voor jullie dat alles goed is met mini voor nu. Proficiat met deze goede echo weer meid!

Sannemieke, Volgens mij is het niet aangetoond dat het de kansen echt vergroot, maar omdat Cryo's meer moeite kunnen hebben zich van de 'schil' te ontdoen, kun je ervoor kiezen het te doen. Ik denk dat ik het wel zou doen. Brengt geen schade toe aan het embryo.

Corina, fijn dat je weer wat vooruit kunt kijken meid. Ik hoop dat ik goed nieuws kan lezen zodra ik terug kom en je echo op de 18e goed was! (maar dat zal wel, dat gaat altijd goed bij jou ;) )

Mees, verdorie....wat jammer zeg dat ze jullie donor niet kunnen bereiken. Ze doneert niet meer bij de kliniek begrijp ik hieruit? Ooh wat hoop ik dat het lukt....echte dag weer meteen die mail checken...hopen op een reactie. Ik duim met je mee.xxxx

Lizzy, pfff trek je het nog?? Wat spannend mop! Jij test als ik weg ben. Kan zijn dat ik even kom spieken, maar kan geen garantie geven. Meid, wat hoop ik dat jullie geduld eindelijk eens beloond gaat worden. En na al het werk van jullie donor. Break a leg mop!!!!!

Pulletje, knuffie!

Roos, jij ook veel succes!

Nou meiden, ik neem alvast afscheid van jullie, voor de komende 10 á 11 dagen.

Morgenochtend vertrekken we richting schiphol.

We hebben beiden een erg maf gevoel...moeilijk te omschrijven. Normaliter is een ECD in NL al zo ontzettend spannend. Maar dit doet er echt een flinke schep bovenop hoor. Zoooo onwerkelijk dit, op de positieve manier! Ik denk dat de mensen die naar buitenland geweest zijn me zeker zullen begrijpen. Ik voel me lichtjes, weeïg en heb al dagen geen eetlust. Ik voel me net een verliefde puber.

D.ogus is echt super. Zo lief allemaal, uitstekende communicatie, niet moeilijk, echt top! Bovendien is het weer daar lekker nu, rond de 22 graden. We gaan net op tijd weg uit Nederland las ik wel hahahah.

Vanavond nog wat laatste dingen inpakken, wat kopen nog , huissleutels (incl instructies over de huisdiertjes) aan ouders overdragen en dan gaan met de banaan.

Tot over 10 dagen allemaal! Toitoitoit voor iedereen en veel succes!

Liefs,

Freggel

Geplaatst

Lieve Freggel, heerlijk dat het nu echt gaat gebeuren. En ja het is inderdaad spannend zeker omdat je naar het buitenland gaat. Maar ik heb het in Spanje als heel fijn en prettig ervaren. Ik werd echt in de watten gelegd daar.

Meis heel heel veel succes en vergeet vooral ook niet te genieten van jullie trip en het mooie weer ( laat ons maar achter met -6)

En kom maar met een "volle buik" terug!!

xx

Geplaatst

Sas: Wat een gedoe, jullie geduld en stressfactor is flink op de proef gesteld. Gelukkig dat alles goed is met kleine uk geniet ervan!

Mees: Hoop dat de donor zich nog meld zodat je nog een keer mag.

Freggel: Geniet van de reis en hopelijk kom je met een goedgevulde buikje terug, en dan heb ik het niet over de lekkernijen... Ja, de communicatie is heel goed en hopelijk is de behandeling door de artsen ook goed.

Afgelopen woensdag gesprek gehad. De kliniek wil me ondersteunen met echo's en overige onderzoeken. Wel gaf ze aan dat Spanje hoge slagingskansen had. Daarbij zei ze dat ik contact op moest nemen met mijn zorgverzekeraar om de behandeling te vergoeding. Heb haar aangegeven dat niet kan, leeftijdsgrens is t/m 42 jaar, ik zit er nu boven. Maar haar verhaal was dat deze regel alleen geldt voor behandelingen in Nederland. Begint me te duizelen. Daarna zei ze als de zorg. verzekeraar niet vergoed dan kon ik een prijslijst krijgen van de echo's enz...

Ben benieuwd naar jullie reactie..

Dames toi toi toi en alvast goed weekend!!

Geplaatst

He freggel heel veel succes en plezier gewenst. Dat alles maar goed zal gaan voor jullie....

he sas, inderdaad wat een muts... Gelukkig was alles goed met jullie uk. Dikke knuffel

mees, wat een gedoe met de communicatie. Hopelijk kunnen ze een email adres achter halen. Mooi dat er in elk geval wat gebeurt..... Mini meesje komt eraan.... ;-)

djanne, wauw gefeliciteerd met jullie dochtertje.. Mooi dat alles goed is. Geniet er van met elkaar. Hoe gaat het met jullie?

corina, voor jullie komt het ook weer gauw dichtbij. Op maar een mooie tp en zwangerschap....

sannemiek, voor jou hetzelfde heel veel succes met de tp en op naar een mooie zwangerschap.

ik kom later even terug. Moet zo weg..

fijne dat allemaal.

liefs bootje

Geplaatst

@ Freggel, heel veel succes en kom maar heerlijk met een gevuld buikkie terug.

@ Sas, houdt het dan nooit op bij jullie. Wat een tut inderdaad zeg. Ik zou haar ook niet meer willen voor een vervolg echo. Gelukkig met kleine uk alles goed. Weet je al wat het gaat worden of nog niet?

@ Mees, pfft meid, hopelijk kunnen ze jullie donor snel te pakken krijgen.

@ Lizzy, hoe gaat het daar. Kun je het nog uithouden?

@ Roos, succes

@ Pulletje, hoe gaat het met je?

@ Corina, alles goed daar? Fijn dat je weer naar de volgende stap kan gaan uitkijken.

@ Bootje, hoe gaat het met je meis

Vandaag toch nog even gebeld naar het zkh om te vragen of ze daar AH doen. En ja hoor, ze doen het standaard tegenwoordig bij iedere Cryo terugplaatsing.

Als ze het niet doen, dan heb je net als een verse Embryo zo'n 20 tot 30 % kans op een innesteling / zwangerschap. Als ze het wel doen dan vergroot dat de kansen naar 40 tot 50%. Verder is pas op tv geweest, dat vrouwen die er een gezonde levensstijl op na houden, dus netjes groente, fruit, vitamientjes enz enz. ook 20% meer kans hebben op een zwangerschap bij IVF.

Als ik dan alles op tel, wij leven gezond etc. dan hebben we de komende TP dus geen 40 tot 50% kans maar 60 to 70% kans op een zwangerschap.

Ik wil niet al te blij worden, maar ik hoop toch echt stiekum wel dat het deze keer gaat lukken.

Het is allemaal dus spannend en ik ben best blij met deze nieuwe kans en natuurlijk de AH.

Nu dus nog even w8

Geplaatst

Djanne: Van Harte Gefeliciteerd met de kleine meid. Nu kan het genieten echt beginnen en een toch zwaar dossier achterwege laten.

Vanmiddag nog contact opgenomen met Freya over mijn eerder verhaal die ik heb gepost.

*Alle ivf behandelingen voor vrouwen vanaf 43 worden in principe niet vergoed tenzij je te maken hebt met een slapende zorgverzekeraar.

Voor nu oogjes dicht en snaveltjes toe....

Geplaatst

:happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance:Wauw Freggel, het gaat nu echt gebeuren! Zo vreselijk spannend he. Ja, je hebt vast vlinders in je buik. Herken het helemaal!

Ga er heerlijk van genieten en ruil de vlinders in voor n klein ukje/kleine ukjes!!

:av-31:

En lief dat je mee duimt. Ja, ze doneert niet meer. Veel donors doen dat maar 1 of 2 x. Ook wel weer n fijn idee. Lijkt me toch minder als n donor dat x op x doet. Vergt toch veel van haar en ook al die meds. Maar wel balen dat ze haar niet kunnen bereiken. Want vaak doen donors het nog wel n x als ze gevraagd wordt. Nou...we duimen verder. Maar...jij eerst lekker zwanger terug komen natuurlijk!

Ik pb je nog ff.

xxx, mees

Geplaatst

Hey Sannemiek,

Dankjewel! Ja...echt pfff he. Nou ja, ik wacht lekker met je mee.

En klinkt goed hoor, de kansberekening. Ziet er goed uit! Dat moet m gaan worden. En zeker goed AH te doen. Hoor er goede verhalen van. Wij hebben het gedaan met onze verse eigen pogingen.

:goodluck:

Geplaatst

Bootje, ja, dat zou super zijn. Ja he, echt wel n gedoe he. Maar...ik blijf denken aan je laatste zin....! Hihi, dankjewel!!

En jj...hoop dat het lekkere weer jou ook zonnigheid kan geven. Want wat jij doormaakt...ieder straaltje heb je nodig. En dan...langzaam aan komt er weer :icon_sunny:.:blowkisses:mees

Geplaatst

Dankjewel Jelly!!! Lief!

En fijn dat de kliniek je wilt ondersteunen! Begrijp ik dat ze liever hebben dat je naar Spanje zou gaan? Maar ze zijn dus nu ook akkoord met Dogus toch?

En wb de onkosten. Je kunt het altijd proberen, misschien lukt het.

Wij hebben niets gedeclareerd. Ook niet vd pogingen in DD. Is toch vaak n gedoe. Vandaar dat we t gewoon niet gedaan hebben. En...nu weet niemand ergens van; ook wel fijn.

Wanneer gaan jullie? Ook al snel toch? Spannend spannend. :alright:

Geplaatst

Sas, fijn dat de echo goed was!! Wel n super muts, dat mens. Daar zou je n hartrolling van krijgen, van zo iemand.

Nou, knuffel je buik maar even van me...voor je super uk!

Geplaatst

Miranda, wat ben je al ver! Gaaf hoor. Gaat het allemaal? Al op weg met t kamertje? Spannend meid, bijna!

Corina, hoe gaat het met je?

Tiktak, en jij? Nog op n roze/blauwe wolk? Zwangerschapskwaaltjes?

Tool, ik las ook op t andere topic hoe het met je gaat. Wat moeilijk is het. Meid, lijkt me ook zo zwaar. Ik vind het heel mooi hoe 1 vd meiden het schreef. Helemaal mee eens!

En zo lief dat je met iedereen mee leeft. Respect hoor.

:knuf::knuf:

Mees

Geplaatst

Freggel succes en een goeie reis naarCyprus. Je hebt de juiste tijd uitgezocht: hier begint de kou en regen weer en in Cyprus is t altijd mooi weer. Houden contact de komende dagen!

Geplaatst

@ Freggel, heel veel succes en hopelijk krijgen jullie een hele mooie emmy aan boord die lekker 9 maanden blijft zitten!!

@ Sas, jeetje wat een gedoe elke keer.. laten we hopen dat het nu over is en dat je mag genieten van je zwangerschap!

@ Mees, ik hoop echt dat ze je donor te pakken krijgen en dat ze nog 1x wil doneren voor jullie, ik duim voor je .

@ Lizzy, hoe gaat het met wachten?

@ Corina, fijn dat je weer iets hebt om naar ui te kijken,lekker vrij en hopelijk snel een TP.

@ Bootje, hoe gaat het nou? ik denk vaak aan je en hoop dat je veel steun krijgt en lekker vertroeteld wordt!

@ Sannemiek,hopelijk is de TP snel en gaat het nu met AH wel lukken!!

@ Djanne,Gefeliciteerd met je kleine meid!

Hier gaat het eigenlijk erg goed,ik merk dat ik er deze poging erg relaxt onder ben en ook niet de gehele dag er mee bezig ben.. ik vergeet het zelfs af en toe .. en ook nog geen enkel kwaaltje gevoeld (behalve die vervelende vermoeidheid en duizeligheid van de utro) terwijl ik de vorige x alleen maar kwaaltjes had..

We zien het wel.. ik kan er toch helaas niets aan doen de emmy moet het toch echt helemaal zelf doen..

Fijn weekend voor iedereen!

Geplaatst

Helaas hier al drie dagen neagtieve testen... het is nog vroeg, ik weet het, maar ik heb de hele gevoelige KV 2x 5testen en er is echt NIKS te zien dus ik geloof er niet meer in.

Ik merk dat ik het meteen een stuk moeilijker vind om mijn medicijnen te nemen. Ben net ook gewoon weer gaan sporten. K..zooi!

Geplaatst

hey Lizzy, je moet nog even wachten met testen meid. Zo vroeg testen heeft geen nut. Ik heb het laatst ook te vroeg gedaan en toen bekroop me ook het gevoel van het is niet goed. Idd ook geen zin meer om medicijnen in te nemen. Ik heb toen naar het zkh gebeld en gevraagd of eerder testen zin had. En ze gaven aan dat bij een TP de embryo er soms ook wat langer over kan doen om in te nestelen en dat je dan dus ook later HCG aan gaat maken.

De testen van kv 2v5 zijn gevoelig en geven een positief resultaat vanaf 12 M HCG . Maar je bent echt nog te vroeg. Nog niet opgeven en gewoon even wachten tot 15 mrt, al is dat moeilijk.

Knuffel

Geplaatst

Hoi meiden!! Even een snelle vanuit een werkelijk fantastisch C.yprus!!!

we hebben het super naar onze zin. En het hotel.....te onwaarschijnlijk mooi en luxe. Nog nooit eerder zo mooi gezeten. We voelen ons zelfs soms wat ongemakkelijk door de luxe en de hulpvaardigheid van de mensen hier.

Vanmiddag heerlijk op een terras met uitzicht op een blauwe zee, biertje en rode wijn gedronken. Samen met een nederlands koppel wat we hebben leren kennen. Was erg gezellig.

morgen om 11 uur echo bms bij de kliniek, we zijn gebeld op onze hotelkamer.

Weer is goed. Vandaag 23 graden, rest van de week ruim boven de 25 graden. Vlucht ging goed, maar duurde wel wat lang door de tussenstop in Turkije.

Sannemieke! Ik lijk af en toe wel brenger van het slechte nieuws ( hihi) maar je kunt alle percentages niet optellen zoals jij doet.

Als gezond leven bijvoorbeeld 20% meer kans op zw geeft, dan is dat 20% van de 30% kans die je al hebt. Dat is 6% extra kans.

Zo ook met de ah die ze toepassen ook hetzelfde extra geeft, heb je 30+12 % kans= 42 procent. Helaas geen 72 oid.

Hopelijk hoor je bij de goede percentages! !

Lizzy....probeer wat later nog eens te testen. In bloed nog nauwelijks aan te tonen, urine nog later. Kop op lieverd!!

nou meiden, tot horens. Ik laat het hier even bij, we gaan zo naar het buffet, wat eten.

Veel succes iedereen!

Geplaatst

Ps: ik hoorde dat zelfs Cindy Crawford hier onlangs is geweest....dat geeft al wat aan.

Nou, ben er weg van. Doeiiiii!

Geplaatst

Ooh, mees: thx voor je lieve pb! Ik wilde je terug pb'en maar dat lukte niet...

knuff!

Geplaatst

Hoi meiden,

Bedankt voor alle felicitaties. Het gaat prima met ons. Fien is een heel licht meisje met lange benen (die heeft ze duidelijk niet van mij :-) maar ze doet het prima. Na een moeizaam begin is de borstvoeding nu op gang.

Vooraf dacht ik dat ik de geboorte heel emotioneel zou vinden (ik ben een watje), maar ik heb nog geen traan gelaten. Ik werd na de bevalling met een grote glimlach naar de ok gereden: mij kon niets meer gebeuren, want ik had een gezonde dochter. Toen ik uit de narcose kwam baalde ik ook helemaal niet. Ik was en ben alleen maar blij met het resultaat. Nu is het een kwestie van aansterken, maar dat gaat ook lukken.

Veel van jullie staan weer aan de vooravond van spannende tijden. Ik bedacht dat wij vorig jaar net weer een mislukte poging achter de rug hadden. Wat kan er veel veranderen in een paar maanden.

Dikke knuffel,

Djanne

Geplaatst

Djanne, je klinkt helemaal gelukkig! Mooi om te lezen!

Freggel, klinkt goed! En een goed begin is het halve werk. Hou de positieve vibe vast. X

Geplaatst

Roos, dankjewel!!!!

En jij nog lekker aan het broeden. Ja, kwaaltjes of geen kwaaltjes, blijft altijd lastig. Heb wel gemerkt dat juist veel zwanger testten, die weinig of geen kwaaltjes hadden. We duimen voor je. Zo spannend!

En Lizzy, niet de moed opgeven hoor. Je bent echt te vroeg. Kan je nu nog niets van zeggen. Soms is de innesteling ook laat waardoor je hcg pas laat gaat stijgen. Dus nog lekker rustig aandoen en niet meteen n marathon gaan lopen omdat je denkt dat t over is... ;-) We duimen !!

Sannemiek, bijna bms meting. Hoop dat die goed is. Kan niet anders :-)

Freggel, zit daar heerlijk te genieten in de zon en in n sjieke tent; en laat ons gewoon achter in de kou met regen en sneeuw.

Hahaha, klinkt goed meid!! Ik wil daar ook wel zitten hoor!

En morgen je bms meting. Veel succes daarmee he. Vast n lekker bedje voor emmie(s). En leuk dat jullie een aardig stel hebben leren kennen. Is toch fijn om er over te kunnen kletsen. Doen zij hetzelfde?

En graag gedaan hoor. Op naar n vol buikje!

Djanne, jij bent lekker aan het genieten van je meisje. Geweldig!

xxx, mees

Geplaatst

Hooooooooi mees!

Nee dat stel is gewoon op vakantie. Maar als je uren praat, komen ieders problemen soms aan bod. Zij weten het dus en hoopten zooooo dat t ging lukken!

Nou, manlief net gescheerd en gewassen, nu ik ff make upje en eten.

succes iedereen!

Xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden