Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh Lizzy, wat erg!!

Ik sluit me bij Tool aan en hou nog n beetje hoop voor je. Want bij n urinetest zie je het later dan n bloedtest, en er zijn nog 2 dagen. Je weet nooit. We duimen nog door.

xxx, mees

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mees...en....goed nieuws??? Donor gevonden en wil ze nog n keer doneren?

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!:happydance:

Geplaatst
Mees happy? Onbevlekt ontvangen? Of iets van de donor gehoord?:happy11:

Haha,onbevlekt ontvangen.. dat zou super zijn! Scheelt heel veel gedoe! :laugh:

Maar....jaaaa, we kunnen!!:blob1::toothy9:

Geplaatst
Whoehoeeeee !!! Wat fijn mees!

:partytime2:Jaaaaaa!!!

Zo lief Tool!! En dat terwijl het zo moeilijk is voor jullie. Hele dikke knuf Tool!:love10::love10:

Geplaatst

@ Mees :happydance::clap2: wat een goed nieuws!!

@ Lizzy,hou nog even de moed erin.. je bent ook nog niet ongesteld en de 14 dagen zijn ook nog niet om..ik heb genoeg verhalen gehoord van vrouwen die pas na 3 weken positief testen in hun urine..

Ik heb nog niet getest en wacht ook lekker tot 19 maart (kan ik iig nog 1 weekje dromen over zwanger zijn)

Ik voel sinds vandaag een beetje een druk in mijn baarmoeder en zit wat sneller vol.. maar meer ook niet ,zullen die rotbollen wel zijn ..

@ Maya,ik vind je erg moedig !! (net zo moedig als Tool!) ik hoop dat wij als het ons niet gegund is ook zo een moedig besluit kunnen nemen,het is logisch dat dit besluit niet makkelijk is en je daardoor niet lekker in je vel zit..maar uiteindelijk komen jullie hier samen doorheen !!

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@ Maya: Lieve lieve meid wat vind ik het rot om te lezen dat het niet lekker met je gaat. Heel dapper en goed van je dat je hulp heb gezocht. Meis een hele dikke knuf.

@ Roos: Heel veel succes de komende week in de ww. Ik hoop zo dat je ons volgende week goed nieuws komt brengen.

@ Lizzy: Meis geef de moed nog niet op het kan nog he!! Ik blijf voor je duimen.

@ Tool: Meid wat ben je toch een lieverd om ons te blijven steunen terwijl jullie z'n heftige beslissing hebben moeten nemen. Dikke knuf.

@ Freggel: Meis weet je al iets meer?? De donor had vandaag toch de punctie??

@ Sannemiek: Meis voor jou is het bijna zover toi toi ik ga voor jullie duimen xx

@ Wimmir: Hoe is ie bij jullie??

@ Mees: JOEHOE WHOEHOE wat een geweldig nieuws!!!!! Ik zat je post met een big smile te lezen hehe eindelijk nieuws. Meid op naar een tweede mini meesje... Nu eerst ff lekker stuiteren met dit goeie nieuws.

Ff terugkomend op je vraag, wij laten er elke keer 1 Embryo terugplaatsen dit omdat ik niet groot ben , mijn lichaam kan gewoon geen meerling zwangerschap aan.

Meiden fijne avond xxxx

Geplaatst

Wat lief Corina! Haha, ik smile mee ...:toothy2: en stuiter happy ja ..:blob3::blob3::blob3::blob3:

En wb het aantal emmies, oh, ik begrijp het. Ja, dan is 1 emmie beter. En...op weg naar je tp van n topper!

Geplaatst

Hoi lieve meiden, even een snel berichtje ( aan ontbijt)

we hebben 7 mooie emmy's! Als er niets raars gebeurd krijgen we een to op dag 5. So far so good! Wel was het bevruchtingspercentage minder, maar manlief is ziek geweest in januari, en dat was te zien. Maar we zijn blij met onze lucky 7!

mees, super!!!!!!!!

lizzy, ik hoop zo dat het toch anders gaat zijn......:-(

Geplaatst

Freggel, wat een mooi berichtje vanuit C.ypr.us! Hopelijk blijven ze goed doordelen en hebben jullie een tp. Hoeveel laten jullie er max. terugplaatsen?

Geplaatst

graag gedaan...dat wij gestopt zijn, betekent voor mij niet meteen dat ik niet meer hoef mee te leven met anderen die weten hoe en wat het is, de MMM

.

:partytime2:Jaaaaaa!!!

Zo lief Tool!! En dat terwijl het zo moeilijk is voor jullie. Hele dikke knuf Tool!:love10::love10:

Geplaatst

Lieve allemaal,

@ Lizzy: Hey meid, de moed nog niet opgeven hoor ik blijf voor je :duimen draaien:

@ Maya: Lieve meid, wat rot om te lezen dat het niet goed gaat met je. Knap en goed van je dat je hulp hebt gezocht. Ik wens je veel sterkte toe en een hele dikke :knuf:

@ Freggel: Wauw 7 emmy's. Geweldig meid. op naar de TP en met een volle :preggers:weer terug naar Nederland he.

@ Tool: Ik vind het knap van je en erg lief dat je ons zo blijf steunen, ondanks de beslissing die jullie hebben genomen. :aaaflowersmiley:

@ Mees: :happydance::happydance::happydance:!!!! Ben zo blij voor je. Op naar een brusje voor minimees...:alright:

@Corina: Voor jou bijna zo ver dat je de BMS check hebt. Spannend hoor meid. Ik hoop voor je dat je de 26e of eerder de TP hebt. :goodluck:

@Roos: Jij nog een laatste week wachten voor je mag :bfp:. Spannend hoor meid. Hou je het nog een beetje vol.

@Wimmir: Hoe gaat ie daar? Alles goed met je?:icon_flower:

Vanmorgen de BMS check gehad. En alles loopt hier weer volgens schema. BMS was 7.5 mm. Morgen mag ik weer starten met de bollen en dinsdag ochtend gaan we weer zenuwachtig wachten op het telefoontje van het zkh of de TP kan gaan plaats vinden. Het word een Cryo TP met AH. En er wordt 1 :eskimo02: teruggeplaatst.

Ik ben helemaal :toppie:.

Geplaatst

@ Maya, meis wat verdrietig om te lezen dat het niet goed gaat met je. Goed dat je toegeeft dat het slecht gaat en dat je er hulp bij nodig hebt. Neem je tijd ervoor en ik wens je heel veel sterkte

Geplaatst

@ Freggel, wauw 7 stuks. Daar moeten een paar mooie bij zitten hoor. Heel veel succes meis!!

@ Corina, ook jij weer op voor een nieuwe poging. Spannend!

@ Lizzy, je kent je lijf het beste maar stiekem hoop ik toch nog een beetje

@Tool voor jou ff en knuffel

Geplaatst

Wij hebben de 20 wk echo van 5 april naar 25 maart verzet. Dan kan mijn lief er bij zijn want die gaat begin april weer voor een x aantal weken voor zijn werk naar Korea en China. Komt nu wel heel erg dichtbij die echo...pfff. Maar goed dan weten we ook sneller of alles oke is.

Geplaatst

Dankjewel Sannemiek. Ja, zo gaaf he!! O, ben nu al helemaal aan t glimmen, hihi.

En jij alweer goed op weg. Mooi, je bms! En dus nog n paar spannende dagen. Je zal ook wel de dagen 'om' kijken...op naar dinsdag met n tp van je coole cryo!!

:silly-woohoo::goodluck1:

Ja Tool, idd fijn dat we allemaal mee blijven leven met elkaar. Wat hebben we al veel meegemaakt he.

Freggel, wat n top aantal!! Dat gaat helemaal goed!:smiley.php: Geniet lekker verder van jullie bijzondere vakantie!

Lizzy, :knuf::knuf:

Sas, dat zal spannend worden meid. Ja, fijn om samen dit te doen. En...op naar n goede uitslag. En..ook bijzonder hoeveel je al ziet van je beebje tijdens zo'n echo.

Geplaatst

@ Lizzy, ik duim voor je vandaag!!! ik hoop echt dat je test positief zal zijn!!

@ Sannemiek, ja ik hou het nog vol.. ;-) ik ben er ook helemaal niet zo mee bezig deze poging...ik heb meer een soort van berusting erin.. misschien omdat de vorige keer de klap toch hard aankwam en we ons nu maar nergens op instellen..we gaan uit van negatief dan kan het alleen maar meevallen volgende week..voor jou spannend..over een paar daagjes alweer!!

@ Corina, dank je en ik hoop het ook..nog 4 dagen en dan weten we het weer..voor jou is het ook al bijna zover!

@ Freggel,wauw 7 emmys!! dat is mooi..nu hopen dat ze lekker door delen en je TP voorspoedig gaat!

Hier voel ik nog steeds helemaal niets... wat een verschil met de vorige poging..toen voelde ik de hele dag door van alles..ach nu nog maar 4 dagen geduld hebben :-)

Geplaatst

Lieve allemaal,

sorry dat ik zo lang niet gepost heb, net alles terug gelezen en wat is er veel gebeurt.

Ook hier gaat het even niet zo fijn, Maya ik herken je gevoel. Voel me ook machteloos verdrietig en vooral moe van alles.

Ik heb ook het idee dat nu ook het verdriet van mijn vader eruit komt. Ik mis hem vreselijk en dan de miskraam erbij... Maar goed we krabbelen weer op en het zal wel weer goed komen. We hebben besloten om ons toch op de wachtlijst te zetten en het nog een kans te geven. Mocht ik me bedenken kunnen we zo van de wachtlijst af. Ook al voel ik me nu nog verrot het voelt nog niet over en uit voor ons.

Maya, wat rot dat je je zo voelt. Het is een verwerking waar je door heen moet en het is goed om daar hulp bij te zoeken. Soms kun je het gewoon niet alleen doen. Denk goed om jezelf, je werk blijft wel maar eerst moet je jezelf weer op de rail krijgen dan pas kan jullie wagon weer zonder te veel bochten verder gaan. Dikke knuffel en neem je tijd..... Xxxxx

Tool, ook voor jou een dikke knuffel. Vindt je zo dapper en heb zoveel respect voor je. Xxxx

Mees, jippie wat een goed nieuws dat jullie verder kunnen. Dus mini mees is onderweg. Ben je inmiddels al uitgestuiterd? Haha

Sas, voor jullie breekt ook een spannende tijd aan. Denk veel aan jullie. Fijn dat je de afspraak kon verzetten, wel zo fijn dat je lief erbij kan zijn. Xxxx

Sannemieke wow wat een mooi nieuws . Hopelijk volgende week een mooie tp. Het bedje is in elk geval al mooi. Xxxx

Corina, ook voor jou komt het dichterbij. Ben je er al klaar voor? Gelijk heb je om even vrij te nemen na de tp. Kun je lekker even bij komen. Xxxx

wanneer heb je Bms meting?

Freggel, wat een mooi aantal zeg. Nu spannend hoe het verder deelt en dan straks een mooie tp. Is het weer daar nog steeds lekker? Hier is het koud.... Brrrr. Wens jullie heel veel plezier en succes. Xxxxx

Lizzy, hoe was de test vanmorgen? Het kan echt nog hoor, je was ook wel vroeg met testen ;-)!

Duim voor je ... Xxxx

mocht ik iemand vergeten zijn mijn excuses.

Ik hoop dat ik weer meer ga meeschrijven als jullie dat goed vinden? Hahaha

Geplaatst

Roos, nog maar 4 dagen. En wat kunnen 4 dagen lang duren he! :duimen draaien:

Ja, is moeilijk te zeggen hoor. Ik voelde ook weinig/niets. Zegt allemaal niets.

Houd alles lekker warmpjes he. Zeker met die sneeuw weer!

Bootje, fijn dat je weer n beetje opgekrabbeld bent. Ja, het zal met vallen en opstaan gaan. Het is ook niet niks en dan ook nog het gemis van je vader!:hug:

Tuurlijk top als je hier weer lekker mee babbelt. We slepen elkaar er wel door heen!

En nee, nog niet uitgestuiterd haha. Blijvende :laughbounce::blob6::blob3:

Freggel!!!!!!!!!!!!! Nog nieuws??

:ygg:

Geplaatst

Hallo allen op dit forum,

Even voorstellen, ik ben Speranza en woon met m'n Italiaanse echtgenoot in noord-italië.

Omdat ons ICSI traject helaas zonder resultaat is gebleven, zijn we ons aan het orienteren op andere mogelijkheden.

In eerste instantie leek eicel-donatie ons helemaal niks.

Maar na wat ik allemaal op jullie forum las, begin ik er toch anders over te denken. Super veel info!!!

Een belangrijke reden voor ons negatieve idee over de eicel donatie is/was het commerciële aspect.

Twee jaar geleden hebben we al eens een mail naar eugin gestuurd, waarna je daarna automatisch allerlei reclame-email krijgt van

goedkope vluchten naar Barcelona.

Ook was de arts die ons op eiceldonatie wees niet erg sympatiek. (beetje van, je bent al zo oud, ik zou het maar niet meer proberen)

We zijn daarna naar een andere kliniek gegaan.

In Italie is dit allemaal niet erg goedkoop, per ICSI poging moet je toch wel rekening houden met een kostenplaatje van zo'n 12.000 euro.

Voordat ik kon beginnen met ICSI moesten er eerst een aantal cystes worden verweiderd, dus weer een half jaar verder.

Twee maal ICSI, 3 eicellen, 1 emmy en 6 eicellen, 4(3) emmies.

Volgens de arts goede kwaliteit, maar ik vond ze gefragmenteerd.

Nu raadt ook deze gynecoloog aan om over te gaan tot eiceldonatie.

We weten het nog niet.

Maandag een gesprek.

Vind het erg helpen om de ervaringen en gevoelens van anderen te lezen. Herkenbaar, ik ben niet alleen in dit.

Vooral hoe je je voelt na de teleurstelling van de negatieve test. Alles voor niets.

Maar, ik blijf hoop houden,

Ciao

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden