Ga naar inhoud

Oktober 2010, wie starten er in oktober 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Lianza, ja voor ons is ICSI eigenlijk de eerste juiste oplossing voor ons probleem.

Voorheen wisten ze dat niet, kregen steeds te horen is niets te vinden jullie kunnen zo zwanger worden.

Maar na 6 iui's en 1 ivf zijn we er achter gekomen waar het probleem ligt, de zaadjes zwemmen langs de eitjes heen. Heel raar en niet te bevatten, 12 eitjes en 30 milj. zaadjes maar geen enkele bevruchting. Voor de artsen is dit ook een raadsel, dus wat het probleem echt is, weten ze niet, maar gelukkig schatten ze een grote kans in met ICSI. Eitjes en zaadjes zijn van goede kwaliteit ze moeten alleen nog bij elkaar gevoegd worden en dan zou het toch goed moeten gaan. Dat maakt het wel extra spannend, maar voelt erg positief want dit moet gewoon de oplossing zijn!!!! Mijn verwachtingen stel ik nu ook laag in, zo van als er maar 1 tp is.

alhoewel net onder het stofzuigen was ik aan het wegdromen, dat ik mijn acupuncturiste opbelde om advies wanneer ik het beste aan de cryo-tp kan beginnen voor een brusje hahahaha.............achja lekker toch zo positief zijn!!! :-)

En prikken vind ik echt niet erg, vind het ook wel fijn, klinkt wel raar maar het geeft me een gevoel dat ik iets kan doen om zwanger te raken, met iedere prik een stapje dichter bij de zwangerschap. En zo zie ik het nu ook maar met de pil die ik al aan het slikken ben voor de behandeling.

@Daniella inderdaad, alles lekker op zero en genieten, heb er zo'n zin in!!!

Ik hoop van harte dat jou cryo's mooi ontdooien en bij jou 9 maanden lekker warm binnen blijven, in ieder geval eentje!!!!

Liefs Roossie

• Reacties 940
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Mag ik ook mee schrijven, nadat we afgelopen zaterdag te horen hebben gekregen dat onze enige twee cryo's niet goed zijn ontdooid gaan we nu verder met poging drie alweer. Vandaag een gesprek gehad en de recepten weer mee gekregen. Morgen kan ik mijn koelkast weer vullen met medicijnen. Dinsdag denk ik dat ik ongesteld word, populaire datum volgens mij 28 september. Ik volg een kort protocol, op cd1 gaat de eerste deca er weer in en dan krijg ik aan de telefoon te horen wanneer ik mag gaan stimuleren met puregon, meestal is dat cd3 maar als ik de zoveelste ben die dag dan kan het een dagje later worden omdat het anders te druk wordt met punctie's op één dag. Als het net zo gaat als de vorige keren dan heb ik netjes op dag 14 de punctie. Ik moet zeggen dat ik er dit keer wel tegen op zie, wéér spuiten, wéér al die hormonen en vooral wéér die rot-punctie.. Maar het is voor een goed doel en we gaan er weer helemaal voor! Eerst nog even een weekendje weg met een groep vrienden. Even het hoofd leeg wandelen en misschien nog even de sauna in.

Roosie, bij ons is het zelfde probleem geconstateerd. Wij hebben slecht zaad, maar nou ook weer niet zó slecht.. wel genoeg om gelijk de iui in te gaan. Na 6 iui's nog geen resultaat en met de ivf is gebleken dat de zaadjes totaal geen intresse hebben in mijn mooie eitje.. 9 mooie eitjes en één slechte bevruchting (er zat kennelijk een volhouder tussen) Daarna de icsi en toen hadden we 13 eitjes, 8 bevruchtingen waarvan 2 toppers en 2 cryo's. Helaas heb je ook nog een dosis geluk nodig, maar dus wel een stuk meer mooie bevruchtingen. Soms hebben zaadjes gewoon een duwtje in de rug nodig. :biggrin:

Geplaatst

@Saskia, welkom hier! Wat fijn om je verhaal te lezen! Doet me goed, dat je toch met ICSI mooie bevruchtingen hebt gehad! Ja inderdaad daarna heb je nog veel geluk nodig voor innestelen e.d. Balen zeg van je cryo's! Ik hoop van harte dat het nu voor je mag gaan lukken!!! Succes met prikken!

@mone dankje!

Geplaatst

Hey dames.

Veel geschreven al spannend allemaal weer.

Ik mag als het goed is ook weer van start septe of okt wachten is op tel van het ziekenhuis.

Wou graag met jullie mee schrijven.

Iedereen heel veel succes met de behandelingen.

Liefs jessica

Geplaatst

Hallo allemaal,

Meiden die op vakantie zijn, geniet ervan en heel veel plezier!

Ik las dat er bij 2 personen de zaadjes niet geïnteresseerd waren in hun eitjes, nooit geweten dat dat ook kan. Wat is het toch eigenlijk oneerlijk verdeeld dan hè? Houdt je zoveel van je partner, maar willen de zaadjes niets van het eitje weten, pff. Lang leve de ICSI behandeling. Hopelijk brengt deze jullie beiden veel geluk!

Hier gister de 2e FM gehad voor onze laatste IUI poging. Van de 3 eitjes die er bij de 1e FM te zien waren, was er nu nog 1 over van 16 bij 19mm. Gisteravond dan ook de Pregnyl gehad en morgenochtend ons laatste IUI poging. We hopen echt dat dit ons het geluk gaan brengen waar we al zo lang op wachten en dat de IVF voor ons niet meer nodig blijkt te zijn. We zullen het over ongeveer 2 weekjes weten...

Liefs Misty

Geplaatst

Hallo Mone,

Bedankt! Ik hoop dat de IUI op tijd is. Ik heb nu toch wel wat buikpijn van mijn eitje... Heb hier vlak voor de eisprong vaak last van. Maar goed, dat weten we van te voren toch niet, dus blijf positief en wacht braaf 2 weekjes af ;)

Fijn weekend nog!

Liefs Misty

Geplaatst

@minoes welkom! Veel succes!

@misty dankje ja het is ook onwerkelijk dat ondanks je veel van elkaar houdt de eitjes en zaadjes niet samensmelten.

Ik ben er een week niet ben op vakantie naar Engeland weet niet of ik online kom.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Nou we hebben gister ons laatste IUI behandeling gehad. Met maar liefst 3,2 miljoen goede zaadjes! We waren hier erg blij mee, want dat is ons hoogste score ooit :D

Wel was het deze keer erg pijnlijk, omdat de gyn er allerlei tangen bij moest halen, omdat ze mijn baarmoedermond niet goed naar beneden en open kreeg. Dus naast de bekende eendenbektang kwam er nog een tangetje bij om mijn baarmoedermond naar beneden te trekken en was er nog een tangetje bij nodig om de baarmoedermond te kunnen spreiden. Gelukkig is de IUI verder wel goed gegaan, de zaadjes zijn mooi hoog in mijn baarmoeder ingespoten. Nu weer 2 weken afwachten. Hoop echt dat we de IVF afspraak mogen afzeggen, omdat hier ons lucky one zaadje bij zat ;)

Fijn weekend nog allemaal! Roosie fijne vakantie in Engeland!

Liefs Misty

Geplaatst

@Misty: Ik hoop idd voor je dat hier jullie "lucky zaadje" bij zal zitten. Heel veel succes met je wachtweken.

Ik duim voor je.

@Saskia: Jammer dat je cryootjes niet goed ontdooit zijn. 28 september is idd een populaire datum, haha.

Ik verwacht dan ook mijn ongi. Ik hoop dat deze 3de ICSI je meer geluk zal brengen. Heel veel succes.

@Jessica: "Helaas" treffen we elkaar weer hier op het oktober topic. Ik wens je alvast heel veel succes en ik zal je volgen.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hoi Meiden,

Hoe is het met iedereen??

Zijn er al meiden die ongesteld zijn geworden en zijn begonnen??

Voor jullie dan heel veel succes en geluk deze ronde!!Op naar groene regels!!

Andere meiden niet nog wachten succes met wachten.

Hier zoals gewoonlijk een week over tijd.1 november begin ik bij een nieuwe baas dus wilde eigenlijk nog een tp voor die datum.

Voelde de bui al hangen en dacht dit duurt weer 2 maanden en dan weer pillen slikken die het op wekken.

Dus dacht ik bel het ziekenhuis en vraag gewoon of ik nu al die pillen mag.Kreeg een Gyn in opleiding aan de telefoon en tot mijn verbazing

zei ze ik stuur een recept naar je apotheek!!Normaal moet ik hemel en aarde bewegen om dit te krijgen na 2 maanden en nu gewoon al na 1 week!!

Vond het echt super!!!Dus met een beetje mazzel ben ik over 7 dagen eindelijk ongi en komen we alweer een stukjes dichterbij de cryo tp!!!

Hopelijk ontdooid in iedergeval 1 cryootje goed!!

Helaas mag ik er geen utrogestan bij gebruiken omdat dit volgens de gyn niet nodig is bij een tp in de natuurlijke cyclus.

Dus die moet ik even op een andere manier op de kop proberen te tikken.Want wil dit toch wel gaan gebruiken.

Succes iedereen!!!!!!!!!!!!!!!!!:wav::wav::wav::wav::wav::wav:

Liefs Bianca

Geplaatst

Hallo allen,

Hier is het nog steeds rustig. Normaal wil je niet ongesteld worden, en eigenlijk wil ik nu dat het zo snel mogelijk komt, want dan kunnen we weer beginnen. Maar aan mijn lijf te voelen, zal dat niet zo heel lang meer duren.

@Bianca : Wauw, fijn dat je zo snel kan beginnen, hopen op een goede ontdooing en positieve uitslag

@ Misty : Spannend nu, nu de slopende weken wachten....

Voor diegene die op vakantie zijn ( en dat zijn er nog wel wat) genieten !!!!!

Succes iedereen !!!

Geplaatst

hey daniella

ja het is wat maar goed als we samen groen uit komen!!!

ik ga jou ook volgen succes over hoeveel weken moet je weer ongie worden?

Iedreen toi toi toi

Liefs jessica

Geplaatst

Hoi meiden

Ik ben, zoals verwacht, vandaag ongi geworden en mag dan donderdag weer beginnen met hormoonpleisters plakken.

Dus voor mij gaat het ook weer spannend worden nu.

@Bianca: Fijn dat je het zo snel bij je apotheek op kan halen en lekker van start kunt zodra je ongi wordt. Zal je idd net zien....... zit je erop te wachten en dan komt het niet..........

Fijn iig dat je dan voor je nieuwe baan de TP achter de rug zult hebben.

Dus als je een cryo TP in natuurlijk cyclus doet is het niet nodig om Utrogestan te gebruiken????? Dat wist ik niet en kan me voorstellen dat je de voorkeur eraan geeft om dit dus wel te doen. Zou ik dus ook doen in jouw situatie.

Spannend dat je ook weer bijna van start kunt. Ik hou je in de gaten en ik duim voor je.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hoi meiden,

Ook ik ben vandaag ongi geworden en de eerste deca zit er weer in. Hopenlijk krijg ik er niet al te veel last van, vorige keren heb ik geloof ik alle bijwerkingen wel gehad. Het meest een kort lontje met huilbuien als gevolg. Kortom, emotioneel zo stabiel als een kaartenpakhuis... We hebben er weer zin in.

Daniella, heel veel succes deze ronde. Ik hoop dat het geluk nu met jullie is. Ben even nieuwsgierig naar de pleisters die je plakt? heb er nog nooit van gehoord.

Beuvi, ik hoop dat je ook snel ongi wordt. Stom hè dat wachten op je menstruatie, nou wil je het een keer en dan zal je net zien.. dan komt het later..

Bianca, super dat ze nu zo snel mee werken en dat je nu al medicijnen krijgt. Laat de ongi nu maar komen!

Misty hoe voel je je? Ik duim voor je hoor!

Liefs Saskia

Geplaatst

Hoi Daniella,

Wat super dat je het eindelijk bent geworden!!

Kun je eindelijk weer beginnen!!

Wanneer verwacht je de tp???

Hoi Saskia,

Yeah jij mag ook gaan beginnen!!!!Word weer allemaal werg spannend dus!!!

Hopelijk heb je nu meer geluk het is ook al jou 3de poging zie ik.

Sowieso je laatste??

Ben idd erg blij dat ik de pillen heb gehad dus van mij mag de ongi nu wel komen!!

Ben benieuwd wanneer de rode duivel zich komt melden.

De vorige keer duurde het 5 dagen hopelijk nu weer :D!!

Die mustsen bollen wil ik idd heel graag dus maybee kom ik er via via nog wel aan.:D

Succes meiden!!!

Dikke knuff

Geplaatst

Jaaaaaaaaaah Bianca, ff hier gluren en tot mijn grote verbazing zie ik dat je het voor elkaar hebt gekregen. Stom, heb je er afgelopen maandag helemaal niet meer naar gevraagd.

Maar vind het echt super voor je!!!!

Laat die ongi maar komen en je weet me te vinden hè ;) Je begrijpt wel wat ik bedoel ;)

Ben helemaal blij voor je, eindelijk eens een 'lichtpuntje' voor je :):) Joepie!!!!

Andere meiden, natuurlijk ook heel veel succes!!! Op naar een groene maand voor jullie.

Geplaatst

Bianca, nee het is niet de laatste hoor. Ik geloof niet dat ik het ooit op zou kunnen geven. Helaas is het bij ons wel echt een geld kwestie. We hebben wel wat spaargeld dus een vierde behandeling kunnen we wel betalen en een vijfde ook nog wel maar dan houd het wel op denk ik. Maar hopenlijk hebben we het spaargeld er niet voor nodig en kunnen we er een mooie baby kamer van maken.

Geplaatst

Zo he..... de eerste zijn al begonnen!!!

Ik moet nog een weekje wachten. Zo direct wel naar de apotheek om de hele handel op te halen, en dan kraken we de groentela weer.

Durf nergens op te hopen. Uitgangs situatie is helaas niet echt denderend. Maar goed... alles kan....

Ik heb eigenlijk helemal niet zovel last gehad van de deca prikken, wat emotioneel kaartenhuis gevoel betreft..

Nu ga ik aan de menopur, dus dat is even afwachten.

Zijn er meer meiden die menopur gebruiken?

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik zou me hier graag aan willen sluiten.

Wij gaan van start met onze 2e ICSI

Ook onze koelkast is weer gevuld en ik mag 17 oktober beginnen met de deca, dat duurt dus nog even.

Lijkt me fijn om hier weer ervaringen uit te kunnen wisselen.

Isa

Geplaatst

Hallo allemaal,

Spannend, de eerste dames zijn begonnen met de medicatie. Succes allemaal!

@Isa: welkom! Spannend jullie 2e ICSI begrijp ik? Nog even wachten en dan kun je weer beginnen.

@Saskia: Ik hoop voor je dat de bijwerkingen van de Deca deze keer meevallen. Niet echt fijn om alle emoties door je lijf te voelen.

Ik voel me prima. Wel weer spannend om nog een week te moeten wachten. De laatste dagen zijn altijd het ergste. Dan slinger ik echt tussen verdriet en hoop.

Heb wel vanaf de IUI steeds steekjes in mijn buik, maar dit kan goed weer van de Pregnyl zijn. We zullen zien....

@Bianca: Spannend, dus ook jij gaat binnenkort beginnen. Hoop voor je dat de ongi zich snel laat zien ;)

@Daniella: Heel veel succes deze ronde! Hopelijk is het tevens de laatste voor jullie en blijft jullie cryo lekker zitten. Hoe gaat dat met hormoonpleisters? Nooit geweten dat die er ook zijn, haha.

Geplaatst

Zo, de tweede spuit zit er ook al weer in. Heb vandaag de hele dag hoofdpijn gehad, hoop dat dat niet zo blijft. Had eigenlijk gehoopt dat ik me nog een weekje goed zou voelen, maar helaas.

Isa, welkom hier, succes met je icsi poging!

Misty, Ja de tweede week duurt echt het langst! Spannend hoor, ik blijf voor je duimen!

Geplaatst

En vandaag waren de rode duvels er.....en de eerste Deca zit erin.

Morgen om 11.00 uur in Zwolle ziekenhuis voor echo, als dat goed gaat, dan starten met de Gonal.

Vorige keer 13 dagen gespoten, en toen al de punctie, Ik hoop dat het deze keer ook zo gaat.

@ daniella : Ben ook errug benieuwd welke pleisters dit zijn, ter vervanging van de spuiten dan ?

@ Saskia : Goh verveldend dat je zo heftig reageerd op de Deca. Heb je dat dan ook met de andere hormonen ?

@ Misty : Hoe gaat het met je ??? Niet te veel broekloeren hoor ! :gekruiste vingers 2

Tot snel !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden