Ga naar inhoud

Oktober 2010, wie starten er in oktober 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 940
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik wilde de wave nog even inzetten, maar ben bang dat dat niet gaat lukken.

Guusje

Geplaatst

Heeeeeeeeeey, hoe doe jij dat Daniella? Mij lukt het niet.

Hoe is het met jou?

Geplaatst

Hey Guusje

Bij bericht versturen klik je dus op emoticons en dan op "Toon Alle". Dan duurt het dus wel even voordat je ze allemaal te zien krijgt. In je bericht zelf staat dan Wave, maar als je hem verstuurt wordt hij wel zichtbaar. Hoop dat het zo een beetje duidelijk voor je is.

Met mij gaat het wel goed. Ben de teleurstelling van vorige keer wel weer teboven, alhoewel iedere dag de vragen door je hoofd blijven spoken.

Eind van de maand, rond 28 september, ga ik weer van start met mijn 2de cryo behandeling. Dan als alles goed gaat rond half oktober TP.

Laten we hopen dat we dan eens het geluk mogen hebben.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Daniella,

Gelukkig dat het weer wat beterder met je gaat. Ik kan me voorstellen dat de teleurstelling enorm was. Je had er toch 3 terug laten plaatsen? Je zou denken, meer kans, maar je ziet maar weer, het zegt ook niet altijd wat. En al die vragen, zoooooo lastig allemaal. Ik herken het helemaal.

Maar we moeten positief blijven, al is dat soms moeilijk.

Ik heb net als jij ook half oktober een TP. Doe jij dit met medicatie? Ik in een volledige natuurlijke cyclus. Wel zo prettig.

Hoeveel laat je er terug plaatsen, als de ontdooing goed gaat? Ik ga deze hele ronde voor 1 TP, bij een evt 2e poging ga ik er over nadenken om er 2 terug te laten plaatsen. Dat vervelende klokje tikje maar door!

Groetjes Guusje

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik heb dus 9 september mijn voorlichtingsafspraak gehad.

Het ging opzicht goed en mocht mezelf aanmelden bij mijn volgende menstruatie.

Dus niet meteen....Jammer..

Ik vond die prikken meevallen.. Ik vond het zo eng maar nu niet meer haha...

Ik was die dinsdag ongesteld geworden, ik zat er zo erg mee dat de zuster bij me kwam en zei bel en probeer gewoon..

Dus dat heb ik vrijdag meteen 08.30 gedaan. Ze hebben van alles gevraagd...

Wanneer ik echt ben gaan vloeien...

Omdat ik niet veel ongesteld ben geworden dit maand oftewel heel weining.

In overleg met mijn gynacoloog en ivf arts zou het slim zijn om toch de volgende cycly aan te melden...

Geplaatst

@t.k. Fijn dat de bijeenkomst goed was gegaan en dat je het prikken mee vond vallen. Wel jammer dat je toch niet kunt beginnen nu en dat je moet wachten tot je volgende cyclus, maar als dit beter is, dan is het natuurlijk wel van belang. Duurt het bij jou lang totdat je weer ongi bent? of ben je erg onregelmatig? Altijd weer spannend het wachten he?

Ik verwacht mijn menstruatie nu ieder moment (vandaag of morgen) en dan gaan we nog 1x IUI doen, voordat we de 21e september weer bij de gyn moeten zijn voor de IVF. Denk dat we ons dan mogen aanmelden voor de gezamenlijke bijeenkomst (prikinstructie) en dan wordt het weer wachten op de ongi.

Geplaatst

Hoi misty,

Ik moet tegen 4 of 5 oktober pas ongesteld worden dus nog ongeveer 3 weken..

Maar ja als het zo beter is dan maar zo...

Jij gaat een iui weer doen ik hoop dat je zwanger wordt van deze poging.smile.gif:)

Geplaatst

Hey Dames,

Ik ga ook in oktober weer beginnen met een cryo TP.

We hebbenn in juni een gesprek gehad met de arts en we konden na een paar maanden weer beginnen.

Helemaal spannend allemaal weer!

Onze eerste zwangerschap is ontstaan na 6x IUI en bij de eerste IVF poging is het met de embryo niet gelukt, maar ik mocht het geluk hebben om bij de eerste cryo zwanger te worden en daar is onze mooie zoon Finn uit voortgekomen.

Het gaat helemaal spannend worden om op een wachtbankje e.d. plaats te nemen. Weer die zenuwslopende weken!!

Ik wens in iedergeval iedereen heel veel succes!!

Liefs,

Chantal

Geplaatst

Welkom hier Chantal! Een dame er bij met heel wat ervaring! Veel succes.

TK: Fijn dat je de bijeenkomst hebt gehad en dat het prikken meeviel. Vlg mij loopt onze cyclus bijna gelijk, grappig! Wij hebben deze week de voorlichting incl. prikinstructie en ik verwacht dan ongeveer tegelijk met jou te beginnen.

Groet karin

Geplaatst

spannend he..

Maar dat wachten duurt zo lang...

Niets aan te doen. Nu hopen dat de tijd snel komt en we ongesteld worden. Dan kunnen we gelijk aanmelden

Geplaatst

@T.K. fijn dat je een goede voorlichtingsafspraak gehad hebt en dat het prikken je meegevallen is. Jammer dat het je toch nog een paar weken moet wachten, maar de ivf moet ook goed gebeuren natuurlijk!

Nu nog 1 cyclus afwachten en dan gaat het beginnen! Spannend hoor!

Kunnen we elkaars handje vasthouden, gaan we bijna gelijk op!

Als ik de pil niet slikte zou ik zo rond 6 okt. ook ongi worden.

@Misty hopelijk wordt je van de IUI zwanger!

@Chantal, welkom hier, leuk dat jullie voor een brusje gaan voor Finn, idd weer een spannend periode. Hopelijk gaat het snel lukken, jullie hebben in ieder geval nog veel cryo's goed hoor!

Vandaag naar acupunctuur geweest, was weer fijn. 4 okt. weer een afspraak, dan gaan we voorbereiden op ICSI.

Nog 28 dagen!!! wav.gif

Liefs Roossie

Geplaatst

Roosie,

we gaan idd elkaars handjes vasthouden..

Maar ja ik mag dan aanmelden daarna moet ik nog 21 dagen wachten tot ik kan prikken... Oeffff

Geplaatst

@ t.k. mooi dat je het prikken mee vond vallen [had ik ook,vond het super-eng maar het is me ook reuze mee gevallen] jammer dat je je nog niet aan mocht melden,maar als het zo beter is...

@ chantal welkom en ook heel veel succes gewenst!!!

@ weinig nieuws hier eigenlijk...

op naar zondag... dan gaat het echt echt beginnen!!! heb er super veel zin in maar vind het ook enorm spannend smile.gif

de laatste dagen wel gepiekerd over van alles over de icsi... [van die dingen stel nou dat dat gebeurd... of wat als dat... misschien als]

maar daar probeer ik nu mee op te houden,wil graag zo relaxed,optimistisch,open mogelijk de icsi ingaan! smile.gif

groetjes mone

wav.gif wav.gif wav.gif

Geplaatst

@ TK, balen dat je nog even moet wachten, maar misschien is het ergens goed voor. In iedergeval ben je nu goed voorbereid.

@Mone, Logisch hoor, dat je je iedere keer afvraagt, wat als dit of wat als dat. Het is ook allemaal zo spannend! Wij helpen je er hier wel doorheen hoor, dus als je ergens mee zit, vragen hebt of wat dan ook, er zijn (helaas) voldoende ervaren meiden hier.

Liefs Guusje

Geplaatst

Voortraject:

Startecho:

FM's:

Punctie:

Terugplaatsing:

TP Cryo:

Guusje: half oktober

Testen:

Alvast even een overzicht, ik merk dat ik niet meer zo goed kan bijhouden wie, wat, waar en wanneer.

Geplaatst

Nou hier is de ongi er weer. Morgen even bellen met de gyn voor FM en dan nog een keer IUI. 21 september met de gyn in het andere ZH gesprek en dan weten we wanneer we de IVF kunnen starten.

T.K. en Roossie: ik hoop inderdaad dat deze poging IUI voldoende is en we zwanger worden en blijven hiervan. ZOu fijn zijn als IVF uiteindelijk toch niet nodig blijkt.

Chantal welkom! Leuk dat jullie voor een broertje/zusje voor Finn gaan (mooie naam trouwens wink.gif ) Heel veel sterkte en succes met de cryo's!

Geplaatst

@TK: Jammer meid dat je pas je volgende cyclus van start kan gaan.

Ik merk gewoon aan je dat je staat te popelen om te beginnen, haha.

Je geduld wordt wel erg op de proef gesteld.

@Chantal: Wat fijn dat je met een cryo zwanger geraakt bent. En nu voor een brusje, geweldig hoor. Gebruik je dan medicatie of doe je het in je natuurlijke cyclus?

Ik hoop dat dit cryootje je ook heel veel geluk zal brengen. Heel veel succes.

@Guusje: Ik gebruik bij mijn cryo behandeling hormoonpleisters en de wel bekende bolletjes Utrogestan.

Mijn cryootjes zitten per 3 ingevroren en als ze alledrie weer goed zullen ontdooien dan worden ze allemaal weer teruggeplaatst.

Ik hoop dat ik deze keer meer geluk zal hebben. En idd........ dan denk je dat je meer kans hebt op zwangerschap, maar dat wil idd helemaal niets zeggen.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Voortraject:

Startecho:

FM's:

Punctie:

Terugplaatsing:

TP Cryo:

Daniella: half oktober

Testen:

Geplaatst

Voortraject:

Startecho:

FM's:

Punctie:

Terugplaatsing:

TP Cryo:

Testen:

Was even niet goed gegaan met de kleur. Die copieert hij niet automatisch mee.

Geplaatst

Voortraject:

Startecho:

FM's:

Punctie:

Terugplaatsing:

TP Cryo:

Daniella: half oktober

Testen:

Sorry meiden, nu was ik weer vergeten mij op het lijstje toe te voegen.

Hoop nu wel dat hij goed is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden