Ga naar inhoud

Oktober 2010, wie starten er in oktober 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Meiden,

Hoe is het met iedereen??

Een aantal gaan al bijna een weekendje weg he!!

Heerlijk!!!!Wij gaan volgende week vrijdag een weekend erg veel zin in. biggrin.gif

Ik voeg me nog niet toe aan het lijstje!!Brengt bij mij alleen maar ongeluk.

En heb echt geen idee of ik deze ronde wel optijd ongesteld word misschien wel pas in december. angry.gif sad.gif

We zullen het zien.

Vinden jullie het wachten ook zo lang duren!!

Wilde al gelijk door maar helaas kon dat niet.

Meiden hele fijne dag vandaag!!!!!

Liefs Bianca

• Reacties 940
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Daniella,

Ons geduld wordt inderdaad op de proef gesteld...

Je moet zo lang wachten voor alles.

Nu ben ik naar de prikinstructie gegaan viel reuze mee, dat we volgende cycli moeten beginnen valt weer heel zwaAr tegen. Ik mocht niet beginnen omdat ik heel weinig bloedverlies had tijdens mijn ongesteldheid..

Na mezelf aangemeld te hebben mogen we dag 21 pas beginnen met prikken en dan 3 a 4 weken lang doorgaan en dan pas je TP..

Ze hebben uitgelegd als het de eerste poging niet lukt, dat we een rustmaand moeten nemen, dan de volgende cycli aanmelden, dan weer 3 weken later beginnen met prikken en dan na 3 a 4 weken TP elke keer duurt het meer dan 3 maanden.

In umcn hebben ze alleen lange protocollen, of ze hebben liever de lange...

Ik ben helemaal gefrustreerd...PFFFF:(

Geplaatst

@T.K. dat wordt dan zo rond 21 okt. dat met kunt gaan starten.

Ik heb 11 okt. gesprek, ik weet niet of ik dan gelijk kan beginnen, maar we zitten toch wel zo rond dezelfde tijd.

Ja geduld blijft een schone zaak, kan me voorstellen dat je er gefrustreerd van raakt, had ik eerst ook! Probeer je rust te vinden, afleiding te zoeken, zodat de tijd wat sneller gaat.

@mone, spannend hoor dat je zondag kunt gaan beginnen. Het is ook niet gek dat er van alles door je hoofd spookt, heb dat ook weleens. Maar we blijven positief we gaan er voor!!!

@misty succes met je IUI poging en met je ivf-gesprek a.s. dinsdag.

@Bianca, lekker zeg weekendje weg geniet er van!

Ik heb volgende week vrijdag een kerkelijk huwelijksfeest en die zaterdag gaan we een week naar Manchester, heb er zoveel zin in!

En wachten duurt altijd te lang pfff....iedere dag denk ik yeah weer een dag dichter bij de ICSI! :-)

Liefs Roossie

Geplaatst

Roosie,

We moeten idd geduld hebben...

Ongeveer tegen de 25 ste van Oktober ofzo beginnen met decapeptyl

Geplaatst

Hey Roossie,

Lekker hoor Manchester! Kan me voorstellen dat je ernaar uit kijkt.

Tanx voor je succeswensen. We moeten eerst naar Eindhoven voor het gesprek en daarna naar Veghel voor de FM. Benieuwd of het deze keer ook weer zo snel gaat met de IUI (eerste 3xIUI was op dag 9 FM en op dag 11 de IUI en dan 12 dagen later ongi. Zo'n cyclus duurt dan maar 23 dagen in totaal. Veel sneller dan een normale cyclus, die deze keer 34 dagen duurde).

@T.K. Is dat altijd zo dat je na een terugplaatsing met IVF een maand rust moet nemen? Ik dacht alleen als er overstimulatie of iets dergelijks was geweest. Pff, dan duurt het helemaal lang als je de eerste IVF niet zwanger bent. Met andere woorden ben je dan misschien alweer een half jaar verder! Ons geduld wordt wel erg op de proef gesteld zeg :S

Geplaatst

@Chantal: Wat fijn dat je met een cryo zwanger geraakt bent. En nu voor een brusje, geweldig hoor. Gebruik je dan medicatie of doe je het in je natuurlijke cyclus?

Ik hoop dat dit cryootje je ook heel veel geluk zal brengen. Heel veel succes.

Ik heb alle behandelingen met hormonen en pregnyl gedaan.

De behandeling waar ik zwanger werd van Finn is helemaal natuurlijk gegaan. Er is geen prik o.i.d bij komen kijken.

Ik voelde mij toen ook een stuk beter en uitgeruster dan al die troep in mijn lichaam, maar ik heb wel al de recepten hier liggen voor pregnyl, want ik moet het wel in huis hebben.

@Misty, dank je wel. Wij waren ook al helemaal verliefd op de naam Finn.

Voor een tweede jongen hebben we wel al een naam, maar een meisje gaat iets moeilijker worden.

Iedereen heel veel succes. Het is allemaal zo spannend!!

Geplaatst

HAllo allemaal,

Vanavond ben ik voor het eerst naar acupunctuur geweest. In 1e instantie voor wat anders, maar ook om te kijken wat ze voor me kan betekenen in het TP traject. Ze vertelde me gelijk dat ze me gaat helpen, op de dag van TP of de dag erna moet ik gelijk naar haar toe zodat ze me een behandeling kan geven met wat naalden. Vraag me niet hoe of wat, dat ben ik al weer kwijt. Maar ik sta er voor open.

Ze voelde aan mijn polsen en kon me vertellen dat er veel hitte in zit dry.gif Dit zou niet bevolderlijk zijn voor een innesteling. Maar door het plaatsen van een paar naalden was de hitte aardig weg.

We zullen het zien wat ons dit gaat brengen.

@Chantal, ik zie dat je in Leiden woont? Ben je dan net als ik ook op het LUMC? Jij gaat ook voor een cryo lees ik, in oktober. En Finn (erug leuke naam) is ook van een cryo, dat is echt geweldig, op naar een broertje of zusje voor Finn. Wanneer heb je ongeveer je TP?

Lfs Guusje

Geplaatst

HAllo allemaal,

Vanavond ben ik voor het eerst naar acupunctuur geweest. In 1e instantie voor wat anders, maar ook om te kijken wat ze voor me kan betekenen in het TP traject. Ze vertelde me gelijk dat ze me gaat helpen, op de dag van TP of de dag erna moet ik gelijk naar haar toe zodat ze me een behandeling kan geven met wat naalden. Vraag me niet hoe of wat, dat ben ik al weer kwijt. Maar ik sta er voor open.

Ze voelde aan mijn polsen en kon me vertellen dat er veel hitte in zit dry.gif Dit zou niet bevolderlijk zijn voor een innesteling. Maar door het plaatsen van een paar naalden was de hitte aardig weg.

We zullen het zien wat ons dit gaat brengen.

@Chantal, ik zie dat je in Leiden woont? Ben je dan net als ik ook op het LUMC? Jij gaat ook voor een cryo lees ik, in oktober. En Finn (erug leuke naam) is ook van een cryo, dat is echt geweldig, op naar een broertje of zusje voor Finn. Wanneer heb je ongeveer je TP?

Lfs Guusje

Geplaatst

hello.gif Hallo dames.

Ik heb eind sep een evaluatiegesprek met de IVF arts en dan hoop ik dat ze mij ook gaat vertellen dat ik hopelijk in oktober mag beginnen aan mijn 2e tp. (1e cryo)

Word alweer zenuwachtig als ik er aan denk!!! wacko.gif icon_bounce.gif

Ik hoop ook idd dat oktober/november een zeer vruchtbare maand zal worden voor ons alle!!! bf_new.gif

De andere maanden ook natuurlijk voor de andere dames!! biggrin.gif

Nou dames, heeeeeeeel veeeeeeeel succes allemaal!!!

Liefs SnoesPoes

Geplaatst

@ guusje nou mooi toch dat ze je kan helpen met acupunctuur bij je tp... [heb al wel gelezen dat meerdere dames dat doen] als je er open voor staat gewoon doen!!! smile.gif

@ snoezepoes ook veel succes gewenst!!!

Geplaatst

@Guusje, ik doe ook acupunctuur en ik vind het erg fijn. Als ik een TP heb krijg vlak erna ook een behandeling. Iedere week krijg ik in het traject een behandeling en daarnaast slik ik chineze kruiden. Ik kijk er iedere keer weer naar uit om te gaan. Het kan inderdaad je innesteling bevorderen, bij mij doet ze ook hitte klaren en ze kunnen zelfs aan je pols voelen of je zwanger bent. Ze geeft ook voedingstips etc... echt super.

@snoespoes je hebt bijna je evaluatiegesprek!

Ik ben nog aan het aftellen, nog 24 dagen! Gelukkig gaan we zaterdag een weekje naar Manchester, komen we vol energie terug om aan de ICSI te beginnen! :-)

Liefs Roossie

Geplaatst

Dag dames,

Mag ik met jullie mee kletsen? Wat spannend om al jullie verhalen hier te lezen. Ook wij beginnen in oktober met de eerste ICSI. We hebben 1 keer IUI gehad maar dat was geen succes en hebben ons gelijk in het IVF traject gedaan. Alhoewel daar een paar maanden tussen zat omdat ik zelf eerst weer even de tijd moest hebben, want zoiets doe je niet even tussendoor.

Aankomende dinsdag hebben we de voorlichtingsavond en we hebben al heel wat onderzoeken gehad.

Ze zijn wel hoopvol in het MCK (Medisch Centrum Kinderwens) in Leiderdorp. Het is afwachten en ik moet zeggen dat ik het enorm spannend vind. Op die prikken zit ik al helemaal niet te wachten (je mag alles met me doen maar heb iets tegen prikken). En de punctie vind ik doodeng.

Het is voor een fantastisch doel bedenk ik me maar steeds.

Wat me wel opvalt is dat de meeste al een heel traject achter de rug hebben. Hoe houden jullie dat vol!!

Liefs Lianza

Geplaatst

@Guusje: Ik hoop dat de acupunctuur een goede invloed zal hebben. Ik heb het zelf nooit gedaan, maar het lijkt me ook wel lekker relaxed.

@Lianza: Natuurlijk mag je hier meekletsen. Kan me voorstellen dat je het allemaal eng vindt, maar als je er eenmaal mee bezig bent valt het allemaal ontzettend mee. En het is idd allemaal voor een fantastisch doel.

Ik wens je alvast heel veel succes met je behandeling.

@Snoespoes: Begrijp wat je bedoelt als je zegt dat je al zenuwachtig wordt als je er alleen maar aan denkt.

Voor mij gaat het ook alweer opschieten en dan krijg ik ook kriebels in mijn buik als ik er aan denk, haha.

Voor jouw je eerste cryo TP, spannend hoor. Doe je het in natuurlijke of in kunstmatige cyclus?

We komen elkaar iig hier vaker tegen op het topic. Alvast heel veel succes gewenst.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hey Guusje,

Ja ik loop op het LUMC. De IUI behandelingen waren in het Diac, maar daar doen ze geen IVF, dus moest ik naar het LUMC.

Ik moet zeggen dat het mij heel erg meevalt. Ik had verwacht dat het een fabriek zou zijn, maar ze zijn heel lief daar.

Welke dokter heb jij? Ik heb Dr. Verburg. Een onwijze lieve aardig man.

Ik denk dat de TP eind oktober zal worden......spannend.

Jij ook succes

Geplaatst

Hoi Daniella,

Hoe is het met jou??Weet je al een datum dat je de tp van je cryo krijgt??

Hier alles zn gangetje hopelijk komt mijn menstruatie deze maand wel optijd en hoef ik geen 2 maanden te wachten voor de duivel komt!!!

Met een beetje mazzel eind deze maand en dan half okt de tp!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Roossie meid hoe is het met jou??

Nog een paar weekjes dan mag je EINDELIJk beginnen!!Hehe!!Je hebt zo lang moeten wachten!!

Hopelijk met met een positieve test!!

Guusje ben jij inmiddels al ongesteld geworden???

De sjorbanden liggen al klaar hoor ;)

Liefs Bianca

Geplaatst

Hihi, nee, nog niet Bianca. Zo rond 24 sept. En dan aftellen tot TP!!! Dus kom maar op met de sjorbanden ;-) AS donderdag een weekje genieten in Turkye, wel jammer dat ik daar ongi moet worden, maar het is niet anders.

@Chantal, ik heb Kleijn. ook een super lief mens. Verburg en Dieben heb ik ook wel eens gehad, dus weet wie het zijn. Ook enorm fijne artsen hoor, het maakt mij niet zo uit. Wat je zegt, het is er zeker geen fabriek!

Alleen 1 telefoonniste, daar heb ik wel eens woorden mee gehad aan de telefoon, wat een onaardig en ongevoelig mens! Ik heb daar wat van gezegt!

Volgende week wel even de stad in !!!!! ;-) ;-) heb er weer zin in.

@Lianza, welkom hier !

Guusje

Geplaatst

Hoi Guusje!

Heerlijk er even een weekje tussen uit.Vervelend ;)

Dat is idd wel balen maar je mag dan wel gaan starten dus dat is wel positief!!!Dus het is lekker dubbel!!

Naar welk plaatsje ga je??

Liefs Bianca

Geplaatst

@ Bianca: Ik hoop in oktober ook een tp te krijgen van onze (enige) cryo.

Hopelijk zal deze ene goed ontdooien... Alvast veel sterkte!!

@ Roossie: begint nu aardig op te schieten voor je....eindelijk!!

liefs Naomi

Geplaatst
@Chantal, ik heb Kleijn. ook een super lief mens. Verburg en Dieben heb ik ook wel eens gehad, dus weet wie het zijn. Ook enorm fijne artsen hoor, het maakt mij niet zo uit. Wat je zegt, het is er zeker geen fabriek!

Alleen 1 telefoonniste, daar heb ik wel eens woorden mee gehad aan de telefoon, wat een onaardig en ongevoelig mens! Ik heb daar wat van gezegt!

Volgende week wel even de stad in !!!!! ;-) ;-) heb er weer zin in.

Dieben heb ik ook gehad.

Ik mocht eigenlijk deze maand al beginnen, maar ik wilde graag 3 oktober vieren en een maandje wachten. Vorig jaar liep ik met een hele dikke buik dus ook weinig gefeest en dat ga ik dit jaar overdoen. De kleine gaat lekker een nachtje naar oma!!

Geplaatst

Hoi Naomie,

Spannende tijd weer!!Gaat jou tp in een natuurlijke cyclus of moet je wel gaan spuiten.

Word zenuwslopend dus of je cryootje goed gaat ontdooien!!vast wel!!

Wij hebben er 5 hopelijk ontdooid er in iedergeval 1 goed!Wanneer verwacht jij ongi te worden??

Jij zat ook op het wachtbankje van augustus toch?

Liefs Bianca

Geplaatst

@Lianza, tuurlijk mag je hier meekletsen! Spannend je 1e ICSI! Jij gaat dit ook volhouden hoor. Velen zien er in eerste instantie tegenop om zichzelf te prikken, maar dan blijkt het reuze mee te vallen.

@Bianca ik hoop dat je ongi snel zal komen! Spannend weer je cryo-tp! Met mij gaat het goed hoor, ben flink aan het aftellen nog 3 weken!!! het klinkt iedere dag weer beter! Ik heb wel zo nu en dan tussentijdse bloedingen van de pil, voel dat ook dan in mijn buik een beetje, vandaag ook weer bleh....nog even volhouden. Vrijdag heb ik een trouwdag van een vriendin en zaterdag gaan we een week naar Manchester mijn broertje en een vriendin opzoeken, heb er veel zin in. En als we terug zijn is het nog maar 1 week!!!!

Ik heb er een goed gevoel over, dit moet gewoon gaan lukken met die ICSI!

@Guusje wat heerlijk zeg dat je nog een weekje op vakantie gaat! Veel plezier en kom vol power en energie weer terug!

@Naomi, spannend je cryo-tp hopelijk resulteert deze in een positieve test!!! ja het gaat inderdaad eindelijk opschieten nog 3 weken!

Liefs Roossie

Geplaatst

hoi hoi

@ lianza welkom en ook heel veel succes gewenst!!! [en zoals al meer geschreven het valt reuze mee het prikken... zag er ook als een berg tegen op maar het viel echt zo mee... en wat je zegt het is allemaal voor een goed doel!]

@ iedereen die nog lekker even op vakantie gaat... veel plezier!!!

@ nou gisteren dus echt begonnen... eerste prik is gezet :) was toch wel beetje zenuwachtig... maar ff tot 3 geteld,mezelf nog ff verteld dat het voor een goed doel is en klaar was klara :)

liefs mone

Geplaatst
Dieben heb ik ook gehad.

Ik mocht eigenlijk deze maand al beginnen, maar ik wilde graag 3 oktober vieren en een maandje wachten. Vorig jaar liep ik met een hele dikke buik dus ook weinig gefeest en dat ga ik dit jaar overdoen. De kleine gaat lekker een nachtje naar oma!!

Hahaha, gelijk heb je!!! :toppie: Eerst even van 3 oktober genieten, en wel haring met witte brood eten he!!! En hutspot eten, anders mag je de kermis niet op :-)

Geniet er van......

ik ga uiteraard ook even, maar ga me wel inhouden ;-)

Geplaatst
Hoi Guusje!

Heerlijk er even een weekje tussen uit.Vervelend ;)

Dat is idd wel balen maar je mag dan wel gaan starten dus dat is wel positief!!!Dus het is lekker dubbel!!

Naar welk plaatsje ga je??

Liefs Bianca

We gaan naar Antalya-Lara Beach. Naar een super de Luxe hotel!!! Heb er zo veel zin in.

donderdag neem ik nog even een borrel op ons allemaal, dat het een groene maand mag worden ;-)

Lfs Guusje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden