Ga naar inhoud

Oktober 2010, wie starten er in oktober 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Beuvie: Spannend weer meid. Het lijkt me echt vervelend om een echo te moeten doen als je ongi bent :S Ik ben niet al te veel aan het broekloeren, daar ik bij al mijn IUI's op de 12e dag in de avond ongi werd. Dus die dag zal het spannendste zijn ;) Dan zit ik de hele dag op de wc denk ik haha.

• Reacties 940
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo daar !

Vandaag de echo gehad. En is inderdaad niet prettig als je ongesteld bent, en zeker niet de eerste dagen. Wat een gesmeer. Maar geloof dat ik het erger vind dan de gyn die de echo doet. Alles was prima, dus nu ook Gonal spuiten en dan volgene week donderdag weer terug komen. Hopen dat het net zo goed aanzet als de vorige keer.

@ Saskia : We lopen bijna gelijk op, of niet ? Hoe ziet jouw schema er ongeveer uit ?

@ Bianca : En ? Al van start gegaan ?

Succes allemaal

Kus Beuvie

Geplaatst

Beuvie, wat fijn dat het er goed uit zag en dat je mag beginnen. We lopen inderdaad aardig gelijk op alleen ik mag zondag pas de puregon gaan spuiten. ivm met de drukte laten ze niet te veel mensen op dezelfde dag beginnen met stimuleren. Vorige keer had ik mazzel en mocht ik gewoon op dag 3 beginnen met stimuleren en dit keer zal het dus wel wat drukker zijn en moet ik een paar dagen wachten.

Als het hetzelfde gaat als de vorige keer ga ik 11 dagen stimuleren en is de punctie dan 2 dagen later. Dat zou dan 14 oktober worden. Maar je weet het nooit natuurlijk het kan altijd weer anders gaan. Ik denk dus dat jij net een paar dagen eerder aan de beurt bent als ik.

Geplaatst

Hey meiden,

Ben weer terug van weg geweest en zie dat er een aantal al begonnen zijn. SUCCES!

Ik ben zelf 25 sept ongi geworden en 7 oktober heb ik mijn 1e echo. Als alles goed is heb ik de week erna mijn cryo TP.

Liefs Guusje

Geplaatst

Hoi Guusje,

Weer terug van weg geweest!!

Heb je een lekkere vakantie gehad???

Fijn dat je eindelijk ongesteld bent geworden.Alleen was het jammer genoeg op vakantie!!

Word weer spannend!!Is dit ook jou eerste cryo tp??

Deed jij het nu in de natuurlijke cyclus??

Ik had dufoston ofzo gekregen om mijn menstruatie op te wekken.Het was een 7 daagse kuur en heb alle pillen al op geslikt in 5 dagen.

Vorige keer mocht ik de laatste 2dagen dubbele pillen in nemen omdat ik op vakantie ging geloof ik.

Toen werd ik op dag 5 ongi nu ben ik het nog niet,Hopelijk komt het nu snel!!Wil weer zo graag beginnen!!!

Hopelijk heb ik het niet verprust omdat ik de pillen allemaal al op heb :P

Fijn weekend iedereen!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Hey Bianca,

De vakantie was heerlijk, even niet met dit alles bezig geweest, het heeft ons goed gedaan. Wel ongi tijdens de vakantie, maar had er dit keer niet zo enorm veel last van.

Dit zal onze 2e cryo TP worden, in een natuurlijke cyclus, dus geen hormonen, niets.

Dus jij zit nog te wachten op je ongi, nu mag het, komt het niet, zal je altijd zien! Maar hoe gaat dat bij jou zodra je ongi er is?

Geplaatst

Voortraject: Roossie 11 okt. prikschema

Startecho:

FM:

Guusje: 7 oktober

Punctie:

Terugplaatsing:

TP Cryo:

Guusje: half oktober

Daniella: half oktober

Testen:

Geplaatst

@Saskia: Dank je wel. Ik hoop ook dat het geluk nu met jullie zal zijn.

Die pleisters die ik moet plakken zijn hormoonpleisters. Deze pleisters moet ik om de 3 dagen vervangen.

De eerste 3 keer 1 pleister en de dagen erop 2 pleisters plakken.

@Bianca: Ja, ik ben idd weer van start. Spannend weer hoor. 13 oktober heb ik mijn echo en als alles goed is (bms) dan heb ik vrijdag 15 oktober mijn TP. (als mijn cryootjes goed ontdooien natuurlijk)

Hoop dat bij jou gauw je ongi op gang komt, dan kan je ook weer van start.

@Isa en Simba: Welkom hier en alvast heel veel succes met jullie behandeling.

@Misty: Spannend die laatste wachtweek hoor. Ik hoop echt voor je dat het deze keer raak zal zijn.

@Beuvie: Heel veel succes met je behandeling.

@Guusje: Zo meid, lekkere vakantie gehad. Fijn dat je ongi geworden bent en 7 oktober je echo hebt.

Ik denk dat we samen een beetje gelijk oplopen. Ik heb namelijk 13 oktober mijn echo en 15 oktober mijn TP.

Laten we hopen dat oktober ook een goede cryo maand gaat worden.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Voortraject:

Roossie 11 okt. prikschema

Startecho:

Daniella:
13 oktober

FM:

Punctie:

Terugplaatsing:

TP Cryo:

Daniella: 15 oktober

Testen:

Geplaatst

Voortraject:

Startecho:

Daniella:
13 oktober

FM:

Saskia: 9 oktober

Punctie:

Terugplaatsing:

TP Cryo:

Testen:

Geplaatst

Hoi Guusje.

Jij doet het ook helemaal in de natuurlijke cyclus dus!!!

Wel met de mutsen bollen of de pregnyl???Of helemaal niets na de tp??

Spannend hoor!!!

Zodra ik ongesteld word moet ik met ovulatie testen gaan testen.Wilden wel een echo er bij.

Gelukkig geen spuiten etc.En na de tp krijg ik ook geen bollen op pregnyl.Vind dit wel een beetje eng.

ook al werd ik steeds met de bollen op dag 7 al ongi..

Daniella,Blijven positief he!!!! Je cryootjes gaan gewoon goed ontdooien!!!!

Roossie,Voor jou is het ook bijna zover nog 9 dagen!!!Zo spannend voor je!!!

Hier nog geen duivel te zien :( Voel me wel erg lamlendig en krijg steeds opvliegers en ben net een vaatdoek whaha.

Dus het lijkt er nu wel aan te komen (hoop het zo )!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Voortraject:

Diane 11 okt. deca spuiten

Startecho:

Daniella: 13 oktober

Diane: 19 oktober

FM:

Punctie:

Terugplaatsing:

TP Cryo:

Testen:

Heb mezelf er even bij gezet.

Iedereen hier heel veel succes !

groetjes Diane

Geplaatst

Hey Bianca,

Nee, ook geen mutsenbollen!!! en waarschijnlijk ook geen pregnyl, ik heb het nog in huis van de vorige keer, maar toe was het ook niet nodig. Ik vind het juist een prettig idee om niet te gebruiken, grappig dat iedereen dit anders voelt.

Zijn de duivels er inmiddels al?

En zo te zien word het lijstje ook voller, spannend allemaal meiden.

:wav:

Geplaatst

Hoi Guusje.

Jij vind het dus niet erg dat je geen bollen hoeft te gebruiken??

In de eerste instantie was ik heel blij dat ik de bollen niet hoefde te gebruiken,Dacht hier heb ik meer vertrouwen in puur natuur!!

Maar nu begin ik het toch wel te knijpen.Ben bang dat het bij mij gewoon niet wil innestelen en dan zijn de bollen wel handig.

Dus ga het dan eerst maar een keer doen zonder bollen.

Ik ben nog steeds niet ongi.Hopelijk heb ik het niet verprutst door de pillen inplaats in 7 dagen in 5 dagen geslikt te hebben.

Maar jij moet ook met ovulatie testen aan de slag in combi met Echo's??

Zodra ik ongi word voeg ik me ook toe aan het lijstje.

Hoi Diana,

Helaas kom ik jou hier ook weer tegen.

Ik lees in je handtekening dat het je allerlaatste behandeling is.Hopelijk heb je nu eindelijk een positieve test!!!

Je bent nu al zo lang bezig!

Meiden geniet nog even van het heerlijke weer vandaag!!!Het is echt zalig!!zitten heerlijk in de tuin!!!Lekker genieten zolang het nog kan!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Hoi Diana

Ik zie dat het voor jou ook alweer op gaat schieten.

Ik wens je heel veel succes met deze allerlaatste poging en dat er nu maar een positief resultaat uit voort mag komen.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hoi Bianca,

Ja helaas komen we elkaar hier weer tegen.

Klopt dit is de allerlaatste behandeling, nu maar hopen dat 4 keer eens scheepsrecht is.

Ik ga ook lekker in de tuin zitten, heerlijk weer is het !

Weet je al wanneer je de cryo tp hebt ?

Hoi Daniella

Het schiet inderdaad weer op. 11 okt. aan de deca en 19e de startecho.

We hopen op een goed resultaat. Ook heel veel succes met de 2e cryo tp.

liefs, Diane

Geplaatst

Hoi Diana,

Het moet nu wel eens gaan lukken hoor bij jullie!!!!!!

Het is je zo gegund!!!

Ik wacht nog op mijn menstruatie al 2 weken.Dus zodra ik ongesteld word dus denk eind oktober.(hoop ik)

Heerlijk in het zonnetje in de tuin zitten nu het nog kan!!Geniet er van!!

Liefs Bianca

Geplaatst
Hoi Guusje.

Jij vind het dus niet erg dat je geen bollen hoeft te gebruiken??

In de eerste instantie was ik heel blij dat ik de bollen niet hoefde te gebruiken,Dacht hier heb ik meer vertrouwen in puur natuur!!

Maar nu begin ik het toch wel te knijpen.Ben bang dat het bij mij gewoon niet wil innestelen en dan zijn de bollen wel handig.

Dus ga het dan eerst maar een keer doen zonder bollen.

Ik ben nog steeds niet ongi.Hopelijk heb ik het niet verprutst door de pillen inplaats in 7 dagen in 5 dagen geslikt te hebben.

Maar jij moet ook met ovulatie testen aan de slag in combi met Echo's??

Zodra ik ongi word voeg ik me ook toe aan het lijstje.

Hoi Diana,

Helaas kom ik jou hier ook weer tegen.

Ik lees in je handtekening dat het je allerlaatste behandeling is.Hopelijk heb je nu eindelijk een positieve test!!!

Je bent nu al zo lang bezig!

Meiden geniet nog even van het heerlijke weer vandaag!!!Het is echt zalig!!zitten heerlijk in de tuin!!!Lekker genieten zolang het nog kan!!

Liefs Bianca

Ik snap wel wat je bedoeld, maar ik vertrouw (nog) erg op moeder natuur. Ik hoef zelf geen ovulatietesten te doen, ik moet vanaf dinsdag 3x per dag urine bewaren in een potje, en dit bij de 1e echo meenemen. Donderdag is dan de echo, bloed prikken en urine nakijken. Ik heb het idee dat alleen het LUMC dit met urine doet. Ik ga toch eens vragen waarom dit is.

Dus jij nog steeds niet ongi, wat had je ook al weer gebruikt voor pillen, en waarom ook al weer?

Liefs Guus

Geplaatst

Voortraject:

Startecho:

FM:

Beuvie : 7 Oktober

Punctie:

Terugplaatsing:

TP Cryo:

Testen:

Hallo allen,

Hier ook het lijstje en mezelf toegevoegd. Hier verder alles rustig, nu aan het spuiten, en dan volgende week voor de eerste FM meting. Ben benieuwd.....

@ Diana ; Heel veel succes met deze laatste poging !!!!

Geplaatst

Hallo allemaal, ik ben er weer!

Ik heb wel meegelezen op het forum via mijn iphone, maar verder niet mee bezig gehouden was ook wel lekker.

Er is veel geschreven! Velen al begonnen en anderen nog in afwachting van ongi. Voor mij nog een week te gaan en dan kan ik eindelijk naar het gesprek en dan weet ik eindelijk dat ik mag starten!

We hebben een heerlijke week gehad in Engeland, eerst bij mijn broertje en zijn vriendin, was leuk om te zien hoe hij nu woont.

Daarna bij mijn vriendin en haar vriend, zij wonen in een super groot huis op een berg in de natuur met een onwijs mooi uitzicht, echt bijzonder!

We zijn ook erg verwend, flink gegeten dus en we hebben twee goede boottochten gehad.

Vandaag weer bij acupunctuur geweest, was weer fijn.

Volgende keer gaat ze een of andere krastechniek op mijn rug doen om wat damp/hitte kwijt te raken.

Mijn tong is best wel geel en heb ook nog steeds uitslag onder mijn oksels, misschien dat het krassen dan gaat helpen.

Mijn milt was wel sterker geworden zei ze, dat vond ik erg fijn om te horen, dan weet ik ook dat het helpt dat ik de zuivel e.d. laat staan.

het blijft wel wat verzwakt, maar komt ook door aankomen en afvallen, maar ze heeft dat zelf ook en je kunt er wel gewoon zwanger mee worden. Zij ziet het erg positief tegemoet mijn ICSI behandeling, ik zelf ook, voel me ook lekker in mijn vel, we gaan er voor!!!!

Liefs Roossie

Geplaatst

@Roossie: Welkom terug meid. Blij dat je van je vakantie genoten hebt. Gaat nu idd opschieten voor je.

@Bianca: Hoe is het met je? Ben je inmiddels al ongi geworden?

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Voortraject:

Isa 17 okt. start deca

Startecho:

FM:

Beuvie : 7 Oktober

Isa: 27 oktober

Punctie:

Terugplaatsing:

TP Cryo:

Testen:

Nou, ik heb mezelf er ook maar aan toegevoegd.

Ben nog niet echt actief hier qua reageren, maar lees wel dagelijks mee.

Ervaring leert mij dat als we weer wat verder in het traject zijn, ik ook veel meer reageer.

Iedereen heel veel succes!!!!!!:gekruiste vingers 4:gekruiste vingers 4:gekruiste vingers 4:gekruiste vingers 4:gekruiste vingers 4:gekruiste vingers 4:gekruiste vingers 4

Geplaatst

Hoi Roossie.

Daar ben je weer!!!Vroeg me al af hoe het met je was!!!Wat fijn dat je iedereen weergezien heb en dat je hebt genoten van je vakantie!!!

Het is nu aftellen geblazen he!!

Hoi Daniella,

Hier alles goed,voel me heel moe en me buik doet erg raar echt zon ongi gevoel in mijn lijf.

Hopelijk komt het er nu echt aan moedeloos word je er van!!

Durf het ziekenhuis niet te bellen om te zeggen dat ik de medicijnen verkeerd heb ingenomen zo lomp van me!!

Dus hopelijk komt het er niet eindelijk aan!!!Gister avond al een tijdje lopen springen dacht wie weet komt het ;-) Haha maar nog niks in zicht!!!

Hoe is het met jou?

Liefs Bianca

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden