Ga naar inhoud

Oktober 2010, wie starten er in oktober 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 940
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Guusje,

Ik heb ook een cryo tp in een natuurlijke cyclus.

Heb nu ter ondersteuning zelf om Pregnyl gevraagd, vandaar.

Oh, oke, maar dan zou het voor mijn zaterdag zijn, embryo's zijn 3 dagen oud. Maar dat lijkt me zo laat, dan zit ik op cd 22. Zou het niet zo kunnen zijn dat ik alsnog eerder dan de 36 uur mijn eisprong heb?

iig zal ik het morgen ook eens vragen hoe dat allemaal zit.

Geplaatst

Zo, de Pregnyl zit er weer in.

En het is er helaas niet van gekomen alle berichten even op mijn gemak te lezen, sorry. Maar morge avond ga ik er voor zitten.

Fijne avond nog,

Lfs Guus

Geplaatst

We hebben een goed gesprek gehad.

Eerst had ze 1 dec. als punctie datum in de planning, maar toen vroeg ze of we nog op vakantie gaan.

We gaan 20 nov. t/m 6 dec. op vakantie, dus 1 dec. gaat dan niet lukken.

Toen zat ze te rekenen, dan moet het in week 45 gebeuren, anders week 50 maar dan moet je ook prikken tijdens de vakantie en anders wordt het jan. want met de kerst zijn ze dicht. Het lab wordt dan ook schoongemaakt.

Ze ging het navragen, wij zaten ondertussen onwijs te duimen en toen kwam ze terug met het goeie nieuws, er is nog plek in week 45!!! En wel op 10 nov.

Vrijdag moet ik beginnen met decapeptyl, 22-10 mag ik stoppen met de pil.

Als ik dan menstrueer moet ik een afspraak maken voor een echo, dit was eigen keuze vindt het wel fijn dat er nog even naar gekeken wordt, want dat is niet meer gedaan sinds de ivf met 23 follikels. Ik start dan ook met puregon. Ze wilde me eerst gonal F voorschrijven, maar heb gezegd dat ik tot nu toe altijd puregon gebruikt heb en er goed op reageer en dat liever wil blijven gebruiken en het was zo ook met de andere gyn afgesproken. Dus het is gelukkig bij puregon gebleven. Als het goed is 13 nov. terugplaatsing en dan rond 28 nov. testen, dat is dus tijdens onze vakantie. We gaan met schoonfam. op vakantie, zei al tegen mijn man wil ze dan niet nieuwsgierig op me nek hebben, wil dat wel in alle rust kunnen doen. Mijn man gaat hier nog met zijn zus over hebben.

Heb nog een goeie daad gedaan, bloed gedoneert voor onderzoek rond de overgang en eierstokken, het waren wel 4 buisjes!

Morgen medicijnen regelen bij de apotheek en dan vrijdag beginnen!!! :-) En volgende maand kan ik gewoon al zwanger zijn!!!

Ze raadde ons wel aan om nog na te denken over het terugplaatsen van het aantal cryo's, we hebben nu 2 in ons contract staan, maar ze zei dat een verse emmy en cryo qua kwaliteit dicht bij elkaar liggen en dat je dan meer kansen hebt als je er 1 terugplaatst. Ik weet het nog niet, we hoeven nu nog niet te beslissen, we moeten het 5 nov. weten. Manlief zei je mag het ook gewoon zo laten staan hoor hahaha de schat.....

Liefs Roossie

Ps ik ga nu naar bed, morgen reageer ik op de rest.

Geplaatst

Roosie,

Wat spannend allemaal. Vrijdag beginnen!!! Ik zal zo voor je duimen draaien dat er nu wel een bevruchting zal zijn, het liefst een heeeeele doel uiteraard. Echt super dat je voor je vakantie kan beginnen.

Ligt je koelsast la al vol? ;-)

Liefs Guusje

Geplaatst

Hallo iedereen,

Graag zou ik met jullie mee willen praten met hetgeen wat ons bezig houdt. Ik ben al reeds in september begonnen met de medicatie maar omdat het topic van september niet fanatiek loopt ( laatste reactie 5 okt ) zou ik graag hier mee willen praten. Ook schrijf ik mee in een topic van ICSI, dit omdat bij ons niet duidelijk is welke techniek men gaat toepassen, dit is afhankelijk van de zaadkwaliteit en word besloten op de dag van de punctie.

Ik hoop in ieder geval dat ik ook hier mee mag praten, merk toch wel dat dat fijn is vooral omdat morgen zich de punctie aandient en een bemoedigend woordje altijd wel prettig is.

Groetjes Propje

Geplaatst

Hallo Propje,

Welkom hier hoor !

Heel veel succes met jullie behandeling.

Geen last van de hormonen ?

groetjes Diane

Geplaatst

Hallo Diane,

Dank je wel!

Helaas heb ik wel last van de hormonen gehad in die zin dat ik gevoelig ben voor migraine en ik de afgelopen twee weken een paar pittige aanvallen heb gehad. S'morgens heb ik het idee sneller misselijk te zijn en na een licht ontbijtje gaat dit vanzelf weer over. Ook heb ik vlagen van onstabiliteit gehad, dat ik even moeite had om staande te houden, maar ook dit is maar een enkele keer gebeurt en van korte duur.

Ik zie dat je al aan poging 4 zit? Dit kan toch niet anders als enorm heftig zijn voor je. Ik heb zelf 4 x iui gehad en we zijn nu bezig met onze eerste poging ivf/icsi. Maar ik heb enorm veel respect voor mensen die die ondanks alle teleurstellingen de kracht en energie kunnen opbrengen om door te gaan. Ik hoop voor je dat deze 4de en laatste poging goed voor je zal uitpakken.

Groetjes propje

Geplaatst

@Guusje: Spannend meid, weet je al wanneer de TP is? Zal in ieder geval niet lang meer duren begrijp ik?

@Roossie: Wat fijn dat je nog voor jullie vakantie de TP kunt hebben. Wel weer een spannende vakantie als je daar mag testen. Waar ga je eigenlijk naar toe?

@Propje: Welkom! Heel veel succes morgen met de punctie. Houdt je ons hier op de hoogte? Hoop dat je veel mooie eitjes hebt en er voldoende bevruchtingen zullen zijn!

Liefs,

Misty

Geplaatst

Hallo Misty,

Zal ik zeker doen, op het moment heb ik 9 grote follikels + 6 kleinere, ze gaan kijken of ze die kleintjes ook aanprikken. Uiteraar hopen we op een mooi resultaat maar ga er nu niet al vanuit gezien het aantal follikels.

Geplaatst

Hoi meiden,

Sinds mijn punctie op 10-10-'10 niet meer achter de pc gezeten, i.v.m. een complicatie. Korte terugmelding: infuusprikken duurde nog wel een half uur, maar maar 3 keer prikken 6 keer minder dan de vorige keer. Tijdens de punctie zijn er 7 follikels aangeprikt, mijn cyste van 4,5 cm aan mijn linkereierstok is niet aangeprikt (risico dat het endocyste is) dus blijven zitten. Maar helaas had ik een complicatie, er was een bloedvat rechts aangeprikt. Dus had ik een inwendige bloeding. Die moest zo snel mogelijk stoppen anders kon ik het ziekenhuis in. De arts was heel bezorgd en heeft na 10 minuten nogmaals een echo gemaakt. De bloeding was gestopt, maar ik moest nog een half uur in de stoel/beugels blijven liggen. Zodat het "korstje" de tijd kreeg te blijven zitten. Ik kan jullie zeggen zo'n stoel is niet gemaakt om 3 kwartier stil in te blijven liggen. Pijnstilling mocht ik nog niet, aangezien de bloeding eerst echt gestopt moest zijn. Na 3 kwartier kon ik eindelijk het bed in en kreeg ik een zetpil tegen de pijn. Daarna rust en uiteindelijk naar huis. Verplicht 2 dagen in bed blijven, absolute rust en vandaag ook nog zeer rustig aan doen. Het blijkt dat ik nu wel in evenwicht ben, heb links die cyste van 4,5 cm en rechts een hematoom van 4,5 cm. Pfff.... Alsof ik weer geopereerd ben.

Maar goed om 10.00 uur belde het lab en YEAAHHH we hebben 3 emmies!!! Dus voor het eerst een terugplaatsing. Morgen!!!!

Voor een ieder die nu bezig is laat je niet afschrikken door bovenstaande, dit behoort tot de categorie PECH en is ABSOLUUT NIET iets wat veel voorkomt. Ik maak mij er in ieder geval niet druk om! Moet alleen meer rust, dus ga nu weer liggen.

Iedereen succes!

Geplaatst

Jeetje Dublin, wat een toestand allemaal zeg! Lijkt me wel schrikken! Maar als we even positief denken, je hebt 3 emmies!!!! En morgen de TP. Ik zal voor de duimen dat alles goed gaat, en over 2 weken positief mag testen.

Succes!

Geplaatst

@Guusje, hopelijk krijg je een fijn telefoontje vandaag! Wat een gedoe zeg met potje piezen, gelukkig woon je dicht bij je werk!

En maar weer wachten pfffffffff......Ik heb geen idee hoe dat ze met de pregnyl prik in een natuurlijk cyclus.

@Propje welkom, veel succes met je punctie! is een mooie score hoor 9 follikels! Hopelijk hebben ze allemaal een eitje en wie weet in die 6 kleinere ook. Bij ons in het ziekenhuis streven ze naar 5 tot 10 eicellen. wat vervelend dat je zo last hebt van de hormonen!

@misty, we gaan 1 week naar Florida en daarna een week cruisen langs de caribean. Dat wordt dus testen op de cruiseboot, wel romantisch love boat hahaha........

@Dublin, jemig wat balen dat ze een bloedvat geraakt hebben! rustig aan blijven doen hoor veel beterschap. Maar wat super 3 emmies!!! Heel veel succes morgen met je TP!!!!

Ja ik ben erg blij dat we eerder kunnen beginnen. Zag het ook niet zitten om die pil nog zo lang te slikken en ik word er ook niet jonger op. En waarom andere hormonen gebruiken als die ik nu gebruik goed werken! Ik heb vandaag de medicijnen besteld, morgen kan ik ze al op komen halen. En ik heb het zo kunnen regelen dat de HIV bloeduitslagen van het ene ziekenhuis naar het andere gefaxt wordt. We moesten het zelf gaan halen, terwijl het veel sneller gaat als ze het zelf regelen ze werken nota bene samen!

Wat de gyn gisteren ook nog had gezegd wat ik fijn vond om te horen, dat we natuurlijk altijd er rekening mee moeten houden dat het met ICSI ook niet lukt, maar dat het vaak als het met ivf niet lukt het wel met ICSI lukt, dus de kans is groot dat we nu wel eindelijk een bevruchting mee zullen maken.

Liefs Roossie

Geplaatst

@Roossie: Eindelijk mag je dan gaan beginnen meid met je 1ste ICSI behandeling.

Alvast heel veel succes gewenst.

@Propje: Welkom hier en heel veel succes morgen met je punctie. Hoop op een mooi aantal bevruchtingen voor je.

@Dublin: Jeetje meid, dat is nogal wat dat dit je overkomen is. Maar ik neem aan dat dit met rust weer overgaat??

Fijn dat je eindelijk een TP krijgt en 3 emmies hebt. Kan me voorstellen dat je blij bent.

Ik wens je alvast heel veel succes morgen en hoop idd dat je over 2 weken een positieve test in handen zult hebben.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Jaaaaaaaaaaaaa, we hebben eindelijk een datum, Zondag 17 oktober is de TP. Dus je had gelijk Wish ;-)

Zaterdag gaan ze 2 kleintjes ontdooien, en voor 12 uur krijg ik een telefoontje of dat gelukt is, en dan hoor ik ook hoelaat we er zondag moeten zijn. Ik moet alleen even van mijn vakantie adres op en neer, maar dat geeft uiteraard niks.

Guusje

Geplaatst

Voortraject:

Roossie: 11 okt. prikschema

Diane: 11 okt. deca spuiten

Gaby: 10 okt. start Glonal-f

Isa: 17 okt. start deca

Elke: 27 okt. start deca

Startecho:

Gaby: 5 oktober

Daniella: 13 oktober

bianca1: 15 oktober

Diane: 19 oktober

FM:

Guusje: 1e 7 oktober,2e 11 oktober

Beuvie : 7 Oktober

Saskia: 12 oktober - 2e FM

Simba: 13 Oktober

Priscilla: 13 Oktover -2e FM

Gaby: 15 oktober

Isa: 27 oktober

Punctie:

Terugplaatsing:

TP Cryo:

Daniella: 15 oktober

Guusje: 17 oktober

Priscilla: half oktober

Testen:

Geplaatst

Voortraject:

Roossie: 11 okt. prikschema

Diane: 11 okt. deca spuiten

Gaby: 10 okt. start Glonal-f

Isa: 17 okt. start deca

Elke: 27 okt. start deca

T.K: 27 okt. Deca

Startecho:

Gaby: 5 oktober

Daniella:
13 oktober

bianca1: 15 oktober

Diane: 19 oktober

FM:

Guusje: 1e 7 oktober,2e 11 oktober

Beuvie : 7 Oktober

Saskia: 12 oktober - 2e FM

Simba: 13 Oktober

Priscilla: 13 Oktover -2e FM

Isa: 27 oktober

Gaby: 15 oktober

Punctie:

Terugplaatsing:

TP Cryo:

Daniella: 15 oktober

Guusje: 17 oktober

Priscilla: half oktober

Testen:

Geplaatst

Hey!

@T.K. jaja, nog even en dan heb ik mijn afspraak! Vind het spannend, maar kijk er ook wel naar uit. Dan wordt de IVF tenminste een beetje echt en weten we een beetje wat we kunnen verwachten. Zie dat jij 27 oktober aan de decapeptyl gaat. Jij was ook in het CZE toch? Je doet niet mee met de Cetro Trial studie?

@Dublin: Jeetje, wat een toestand zeg! Lijkt me wel even schrikken als dat je gebeurd. Gellukkig wel 3 emmy's! Super fijn en hopelijk leveren de emmy's je ook een mooie zwangerschap op :D Ik zal voor je duimen.

@Guusje: Spannend 17 oktober is al bijna! Hopelijk ontdooien jullie kleintjes goed. Ik zal ook voor jou duimen zaterdag en zondag natuurlijk :D

@Roossie: Lekker hoor, dat klinkt als een hele romantische supervakantie :D Daar hoort gewoon een positieve zwangerschapstest bij! Komt helemaal goed :D

@Propje: Ik hoop echt voor je dat er een goed resultaat zal zijn en dat er veel goed eicelletjes gevonden worden en natuurlijk bevruchtingen zullen zijn. En natuurlijk een zwangerschap, dan ben je ook gelijk van die vervelende bijwerkingen af! Migraine is echt rot! Heel veel succes met de punctie!

Liefs,

Misty

Geplaatst

Dank jullie wel voor de steun voor morgen.

@Guusje, ik hoop voor je dat de ontdooiing goed zal verlopen en dat je zondag je Tp hebt. Zal zekers aan je denken.

@Roossie: Mag ik je heel veel succes wensen met je aankomende behandeling. En uiteraard hoop ik ook voor jou dat er iets moois uit zal komen.

@Misty: ik zie dat jij een intake hebt voor ivf, ben dan eens benieuwd voor jullie wanneer jullie mogen starten.

Neem mij alvast niet kwalijk het kan mogelijk zijn dat ik bepaalde info over het hoofd gezien heb en dat ik daardoor vragen stel die reeds al een keer beantwoord zijn.

Geplaatst

@ propje welkom en heel veel succes morgen bij je punctie

@ dublin tjeempie... wat een verhaal!!! maar SUPER 3 emmies :)

@ roossie lekker joh... je mag beginnen!!! :)

@ guusje spannend hoor... ik ga heel hard duimen voor je

@ nou vandaag mijn 1ste fm gehad... ik had mooi veel ei-blaasjes maar ze waren nog te klein [de grootste was 14mm en verder een boel van 10/11 mm] bms was al dik in orde... verder is er nog even bloed geprikt om de hormoonwaarde te bekijken en ging ze nog even in overleg met de gynecoloog om evt de dosering puregon te verhogen... en daar ben ik vanmiddag over terug gebeld...

nou de hormoon-waardes in mijn bloed waren wat laag dus vanaf vanavond moet ik 125 eenheden puregon spuiten ipv 100 en dan vrijdag weer terug voor fm 2

dus word vervolgt :)

liefs mone

:wav: :wav: :wav:

Geplaatst

Hoi Dublin,

Nou nou dat is nogal wat zeg.....

Maar heel veel succes met de terugplaatsing morgen.

Hoeveel laten jullie er terugplaatsen ?

groetjes, Diane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden