Ga naar inhoud

Nieuw beleid van 1 embryo terugplaatsing

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben 29 jaar. En twee jaar geleden zwanger geraakt van een tweeling via ivf. Nu willen we weer starten met ivf, omdat ik endometriose heb. We hebben weer een tweeling wens. En dan zegt het Erasmus MC dat ze een nieuw beleid hebben om 1 embryo terug te plaatsen, omdat het veel risico met zich mee brengt. Ik ben hier niet mee eens omdat: Ze moeten kijken bij wie tijdens en na de zwangerschap wel goed is gegaan (bij ons ging alles prima, vandaar weer een herhaling). Vrouwen met 1 baby hebben zelf veel problemen, laat staan met een tweeling. Dus ben ik erg verdrietig dat ik geen twee embryo's mag terug laten plaatsen.

Kent iemand ziekenhuizen die wel onder de 35 jaar 2 embryo's terug plaatsen?

Please help me!

• Reacties 116
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi babies,

Je hebt gelijk, het klopt dat de EMC een beleid heeft van 1 embryo terugplaatsen onder de 38jaar. Vanaf 38 doen ze pas 2 terugplaatsen. Persoonlijk vind ik het ook wel jammer dat je zelf niet mag beslissen.

Jammer genoeg weet ik niet hoe het met de andere ziekenhuizen zit, hoop dat je gauw antwoord krijgt.

groetjes quinha

Geplaatst

Hey Babies,

In het LUMC moet je dan ook niet zijn. Alleen boven de 36 jaar 2 TP, maar ze doen het liever niet.

Succes!

Guusje

Geplaatst

Een vriendin van mij zat in voorburg en mocht geloof ik ook kiezen, maar was met icsi en ze is 34, dus misschien dat dat wel meespeelt!

Geplaatst

Babies

Helaas ben ik een van de.... waarbij het niet goed is gegaan, nu wij dit hebben meegemaakt ben ik erachter gekomen hoe vaak het voorkomt!!!!! dit hadden wij (en ik denk velen hier) niet van te voren gedacht. NU is het bij ons niet geheel hetzelfde daar onze jongens uit een embryo zijn ontstaan die pas na 3 a 5 dagen na de tp is gaan doordelen maar toch.

Maar je wens is een tweeling....maar er is totaal geen garantie dat je bij een tp van 2 wederom zwanger raakt van een tweeling, de kans is, afhankelijk van je leeftijd 20 a 25 procent dat als je zwanger bent na een tp van 2 dat het een tweeling is.Daarbij is het ook nog eens dat het niet betekent dat je minder risico´s loopt op complicaties omdat je al eerder een tweeling gezond op de wereld hebt gezet.

Een zwangerschap kan er helaas nog zo perfect uitzien en van het ene op het andere moment omslaan.

Persoonlijk zou ik de keuze van het ziekenhuis niet af laten hangen van het terugplaatstbeleid maar het feit dat je er tevreden over bent en er al zwanger bent geraakt.

Heel veel succes

groet

Babeth

Geplaatst

Wij hebben een tp gehad bij het EMC vorig jaar Mei van 2 embryo's. Helaas niet gelukt. Ben wel blij dat we 2 kansen gehad hebben vooral omdat het EMC zo'n hoge standaard heeft met invriezen.

Geplaatst

Ik ben 32 jaar en heb een tp van 2 emmies gehad in het VU (Amsterdam). Maar volgens mij alleen omdat dit onze 4e (en eigenlijk onze laatste) poging is.

Ik weet dat ze het niet graag doen, maar ze staan er in sommige gevallen wel open voor, zoals met een laatste poging.

Maar wat ze hierboven ook zeggen: het is absoluut geen garantie dat het ook daadwerkelijk een tweeling wordt als je er 2 terug laat plaatsen!

Succes!

Geplaatst

Ik ben 26 jaar en heb op mijn 25ste elke poging 2 emmy's terug gekregen, 'normaal'doen ze in het umcGroningen wel 1 terug plaatsen maar omdat onze emmy's elke keer niet goed genoeg waren hebben ze besloten om er 2 te laten terug plaatsen en de 3de keer met suc6.. 1 tje is blijven plakken!

Het is idd niet een garantie dat je nu ook weer een 2 ling krijgt. Ik zou persoonlijk ook niet staan te springen om 2 emmy's maar als we een brusje willen gaan we ook voor 2 emmy's dit is alleen maar omdat de kwaliteit van ons en de kansen nog heel klein zijn. (mijn man heeft alleen nog ingevroren zaad en daarin zitten ong 10tot 15 levende semen) en geen miljoenen helaas!

toch als je dit erg graag wilt zou ik het gewoon vragen, vragen staat immers vrij toch?

liefs

Desiree

Geplaatst

Ik ben 29 en heb in het Catharina ziekenhuis in Eindhoven een tp gehad van 2 embryo's. Je mag daar zelf kiezen wat je wil, al plaatsen ze er liever maar 1 terug.

Wat mijn voorgangers al zeiden het is natuurlijk geen garantie dat je met een tp van 2 ook zeker een tweeling krijgt.

Geplaatst

Beste Babies,

Om heel eerlijk te zijn voelde ik enige irritatie toen ik je bericht las.

Begrijp me niet verkeerd, het is erg genoeg dat je niet op de natuurlijke manier zwanger kunt worden en dat er IVF nodig is. Dat je nog graag een kindje wilt lijkt me heel reeël, en als dat dan toevallig een tweeling is, is dat heel mooi, maar om nou persé een tweeling te willen, vind ik persoonlijk wat ver gaan.

Het ziekenhuis zal deze keuze niet voor niets maken, er gaat veel mis bij tweeling zwangerschappen (oa Babeth kan daar helaas over meepraten). Ook zoals zij zegt: 2 embryo's zijn geen garantie voor een tweeling.

Overigens kan je in het Radboud (Nijmegen) zelf de keuze maken.

Succes met je keuze.

Geplaatst

wij lopen in zwolle en ook bij ons geen keuze tot 2 terugplaatsingen..Alleen als de emmy's echt van slechte kwaliteit zijn..Mischien ligt het aan mij maar ik vind het ook een beetje raar overkomen als je het hebt over een "tweelingwens" inplaats van een kinderwens. Ik denk dat je in het geval van ivf etc in je handjes mag knijpen dat je zwanger mag raken van 1.

Maar mischien komt dat ook wel omdat ik voor jouw bericht het radeloos bericht van iemand heb gelezen die al zo lang bezig is en wederom een miskraam verwacht...Dan speelt mijn gevoel ook een beetje mee.Dat vind ik dan mensen die onrecht aangedaan word niet iemand die kwaad is omdat je maar 1 emmy terug mag krijgen..

Geplaatst

Wij hebben ook geen keuze gehad, er werd standaard maar 1 emmy terug geplaatst. Wij hebben de behandeling gehad via MCA Alkmaar icm het VU A'dam.

En ik ben het met Eslief eens, je mag echt blij zijn dat het al eens is gelukt. Er zijn zoveel stellen bij wie deze grote wens niet in vervulling gaat.

Geplaatst

Hallo,

Ik schrok een beetje van je bericht en maakte me kwaad omdat je (zoals ik het lees) perse weer een tweeling wilt. Er zijn hier genoeg dames die een (moord) doen voor 1 lief klein gezond babytje,en een goede zwangersschap (dus 9 maanden lang uitdragen). en 2 emmy's tp is geen garantie op een tweeling. en idd het kan risico's met zich mee brengen.

Succes!

Geplaatst

De ziekenhuizen hanteren niet voor niets het beleid om 1 topemmy terug te laten plaatsen ( indien van mindere kwaliteit 2).

2 emmy's terugplaatsen geeft jou niet de garantie dat het én goed blijft gaan ( omdat het de 1e keer wel zo was) en dat het er 2 worden.

Ik krijg overigens wel 2 toppers teruggeplaatst ( beleid van ziekenhuis is 1), maar dat is om mijn kansen te vergroten, omdat wij steeds dikke pech hebben gehad ( geen bevruchting enz.).

Succes... !!!!

Geplaatst

Wij hebben ook altijd de wens gehad om 2 kindjes te mogen krijgen, maar toen duidelijk werd dat het heel moeilijk zou gaan heb ik er alles voor over om in elk geval 1 kindje te mogen krijgen.

En ik snap wel dat je nog een kinderwens hebt maar een tweelingwens ach je zult het wel niet zo bedoelt hebben.

In DD mochten wij zelf kiezen hoeveel.

Geplaatst

Laten we Babies niet met zijn allen afschieten, waarschijnlijk(hopelijk) heeft ze ook een beetje de verkeerde woordkeuze gebruikt en is ze alleen verbaasd dat er ineens een ander beleid is terwijl zij juist zo'n goed gevoel heeft en voorbeeld is . dat kennnen we allemaal "teleurstellingen", laten we daar dan wel begrip voor hebben.

Ik denk overigens wel dat alles wat antwoord geeft op je vraag je in de mail van Babeth kan vinden. En zeker dat je een keuze van ziekenhuis niet moet laten afhangen van aantallen maar van kwaliteit!

Tip, wees iets tactischer met formuleren op dit forum leven veel mensen met iedereen mee die allemaal een gezamelijke wens hebben. Kinderen neem je niet maar krijg je of het nu spontaan of via IVF is.

Geplaatst

Hoi Babies,

Ik begrijp de volgende zin niet die je hebt geschreven:

Vrouwen met 1 baby hebben zelf veel problemen, laat staan met een tweeling.

Verder wil ik je heel veel succes wensen en dat je hopelijk zwanger mag raken van 1 of 2 kindjes.

Geplaatst

Ik vind het ook veeleisend dat je weer een tweeling wilt en word er ook een beetje boos over.

Zoveel meiden zouden al heel blij zijn dat ze uberhaupt in verwachting raken van 1 embryo via IVF/ICSI.

En dan nog is het geen garantie dat je een tweeling krijgt.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Ik vind het echt zwaar zinloos om zo te gaan zeuren over dat de topicstartster het liefst nog een tweeling krijgt. Ja, aan een tweelingzwangerschap zitten meer risico's. Maar nemen we allemaal niet dat risico door het liefst 2 Emmy's per keer te willen??? Ik ben zelfs nog een stap verder gegaan: deze 25 jarige heeft vorige week maar liefst 3 embryo's laten terugplaatsen en jaaaaaaaaaa!!! Wat hoop ik gruwelijk dat dit een meerling wordt!!! Mijn nog ff en ik maak geen eitjes meer aan... En heb nu 2 x 2 embryo's zonder resultaat laten terugplaatsen. Dit voelt voor mij nu als een kans om toch een gezin te krijgen.

Uiteraard ken ik ook het verhaal van de 1eiige tweeling die veel te vroeg geboren zijn... Heel verdrietig...

Maar gelukkig ken ik ook genoeg verhalen van mensen waar het wel goed bij is gegaan...

Alsde topicstartser een groot gezin wenst, en daarom meerdere Emmy's wil laten tp'en in de hoop op dubbel geluk... Maar dan zo zeiken??

En om nu te gaan beginnen over dat het niet gepast oid is nadat iemand anders weeeer een miskraam heeft gehad is zinloos. Ti's verschrikkelijk dat Mart weer een miskraam heeft... Maar dan zouden we ook geen zwangeren of bevallen dames hier mogen feliciteren.

Bah, was echt positief over hoe de mensen hiermet elkaar omgaan... Allemaal lotgenoten... Maar vandaag valt me dat ff vies tegen.

Geplaatst

Babies geeft aan dat ze een tweelingwens heeft.

Babies is het met de mening van het Erasmus niet eens.

Babies vraagt om informatie over een zkh waar ze nog wel 2 embryo's tp.

Snap eerlijk gezegd niet waarom mensen dit bericht negatief interpreteren en hier zo over kunnen vallen.

Geplaatst

Whow wat lees ik hier bij sommige boosheid......... Daar schrik ik een beetje van. Begrijpelijk maar vast niet de bedoeling van de starter van dit topic.

Een wens is een wens en als iemand voor een 3e kindje weer alles uit de kast trekt en zegt het allemaal oneerlijk te vinden dan reageren we toch ook niet zo????

Ze gaf in het begin aan graag nog een tweeling te willen maar 1 zou ook heel welkom zijn toch???? neem ik aan.

Wie weet bedoeld ze het niet zo heftig, maar is het een verkeerde manier van opschrijven geweest wat bij sommige verkeerd is gevallen??

Kan me ook voorstellen dat het gevoel bij hun overheerst met 2 emmy's meer kans op inesteling te hebben.

ff wat positieve energie vanuit hier

:positive energie:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden