Ga naar inhoud

Wachtbankje september

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat voel ik me rot zeg!! en dat is nog zacht uitgedrukt!!!!

Vandaag zouden we onze 2de IUI hebben, maar toen we daar eenmaal zaten kregen we te horen dat het niet door kon gaan, omdat het zaad van zeer slechte kwaliteit was. (minder dan n half miljoen).

T viel ons �t heel rauw op ons dak. Tijdens het zaad onderzoek was het nl. meer dan 173 mljn. Zeer hoog dus, en vorige keer was t ook niet denderend hoog, 1,5 mljn.

We kunnen nu 2 dingen doen; over 2 maanden nog eens IUI proberen, en hopen dat deze pieken 1malig waren, of gelijk door voor IVF.

Daar mogen we ff over nadenken.

De arts was heel lief en begripvol voor ons, en ze was zelf ook ontzettend verbaasd dat het zo'n groot verschil in kwaliteit was.

ik denk dat we onze keuze al wel gemaakt hebben; k denk dat we toch maar kiezen om door te gaan voor IVF.

de arts zei ook al, de kans is groot, als je nog n keer IUI doet, dat je nu 2 maanden heel erg in spanning leeft, en de volgende keer met knikkende knie�naar de behandeling komt, met het risico dat het dan weer fout kan zijn.

t Enige wat we nu konden doen was zelf nog klussen, en dan nog 2 weken door gaan met de Utrogestan bollen, of helemaal niks, dan zou ik met ongeveer 8 dgn. ongi worden.

k had natuurlijk zoiets van 'bekijk t maar, k doe helemaal niks meer...'maaaarrr.....m'n man dacht daar anders over, die had zoiets van 'als je niks doet, weet je zeker dat er niks gebeurt'. Dus toch maar ff geklust.

Ze achte de kans zelfs hoger als we gewoon zelf zouden klussen, dan wanneer zij zelf nog de IUI zou toepassen.

Maar k heb er glad geen hoop meer op.

D'rheb inmiddels al zoveel tegen gezeten, k ben al vanaf eind mei aant injecteren en nog maar 1 IUI gehad (na ruim 6 weken injecteren, omdat er bij mij toen ook al van allerlei gekke dingen tegen zaten, dik baarmoederslijmvlies, cystes.....) En nu zijn we ook al weer vanaf half juli ant injecteren, ook weer voor niks, want nu is er helemaal niks gebeurd, dan alleen zelf klussen.

k heb t er ff helemaal mee gehad, k voel me ontzettend verdrietig en terleurgesteld, en k heb t idee dat we alles voor niks hebben zitten doen.

Weet iemand of de kansen hoger zijn met IVF??

Met IUI zijn de kansen sowieso natuurlijk wat lager, omdat alles redelijk 'gewoon' verloopt, maar k heb geen idee hoe t met ivf zit.

k moet het allemaal nog ff laten zakken, t zit me heel erg hoog.

Sorry als t een beetje warrig overkomt allemaal, maar m'n hoofd is nu ook net n draaimolen.

liefs

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Aafke ..... wat mooi voor jullie !!! Een mooi begin van de septemberwachtbank zo !!!

Toevallig had ik gisteravond net als jij ook aardig wat steken ...... pfffffff ..... ik moet echt wachten tot vrijdag, eerder heeft ivm de pregnyl echt geen zin, maar dat jij toevallig ook die steken had, geeft me weer een beetje hoop.

Jij kunt alvast heerlijk genieten NU !!! Super joh !!! (en ik snap je angst wel, maar voor NU is het geweldig !!!)

Nou, meiden ........ nu wij nog !!!!!

SUCCES WEER !!!! En sterkte voor degene die het moeilijk hebben.

liefs hope hope

Geplaatst
Wachtbankje September 2010

Aafke: 19 augustus tp van 2 emmies , testen op 3 september

woooooooooooooow Aafke en man,

super, van harte gefeliciteerd!!!!!!! ik begrijp je angst maar houd goede moed hoor!!! ik vind het zo fijn voor jullie, voor jullie ook nog een spannend moment tot de eerste echo: zijn het er een of twee....en dat het bankje deze groene kleur maar door laat vloeien.......

liefs

Babeth

Geplaatst

Aafke onwijs gefeliciteerd!

Trijnie.....klote zeg. Wij hebben dat onze 1e iui gehad. Zit je helemaal hoopvol in het ziekenhuis, krijg je dat te horen. Bij ons was het zaad toch al op het randje telkens, dus wij zijn gelijk doorgegaan voor icsi. Maar als het bij jullie de vorige keren zo hoog was..... ik weet niet hoor.... Als je nu doorgaat met ivf heb je nog maar drie vergoedde kansen. In dat opzicht is het best zonde om een aantal iui behandelingen nu 'weg te gooien'. Heeft je man misschien koorts gehad ofzo? Of veel stress?

Probeer het eerst allemaal even te laten bezinken en vraag dan nog eens een gesprek met je gyn aan. Misschien kan het zaad over een maand nog eens getest worden om te kijken of het een eenmalige dip was. Niets veranderlijker dan zaad hoor! Sterkte.

Geplaatst

Aafke gefeliciteerd met je groene regel, hehe september is goed gestart dat er nog veler mogen volgen.

Trijnie onze eerste iui was met net 1 miljoen, zw geweest. Daarna ging het bergafwaarts tot zelfs 0,0. Wij hebben echter wel altijd tp gehad, nooit geschoten is altijd mis. Bij de laatste telling, 2de ivf was het 4 miljoen, super scor voor ons.

Het zaad van mijn man is zo veranderlijk als het nederlandse weer, laat je niet ontmoedigen je weet nooit wat er nog kan gebeuren.

Succes!

Geplaatst

OOOHHH Aafke, wat super! Gefeliciteerd!

Nou dames, we hebben een goed voorbeeld!

Babeth, ook voor jullie heel veel succes! En erg knap dat jullie weer een nieuwe stap durven en kunnen nemen...

Isa

Geplaatst

Dank jullie wel dames,

Het nieuws is bij mezelf nog niet helemaal 'geland' geloof ik, want weet niet goed wat ik met mezelf aan moet, haha! IJsbeer als een malle door het huis... Ik denk wel dat ik vanavond heel lekker ga slapen :)

@Hellen: ik had 2 emmies van A-kwaliteit. Dit keer geen cryo's dus ik ben erg opgelucht dat er 'wat' is aangeslagen nu.

@Esther: flare up behandeling is een andere naam voor het korte protocol. Ik heb deze poging ook een flare up behandeling gehad (dag 3 beginnen met spuiten i.p.v. dag 21)

@Lafinah: goede vibes, ik hoop dat het inderdaad zondag allemaal gaat gebeuren!

@Mariette: welkom, ik hoop dat poging 3 meer succes heeft! Zeker na je tweede poging, vreselijk zo'n verlies...

@hope: sterkte met de laatste wacht-loodjes, maar voor je het weet is het vrijdag!Nu een nachtje slapen en het is weer donderdag en dan is het al weer 'morgen' i.p.v. vrijdag!

@Boogie: kop op, moed niet opgeven hoor! Ongi-krampen heb ik steeds als gunstig beschouwd en ik had ze vanaf wd 4 of 5 al!

@Trijnnie: wat afschuwelijk zeg, dat is wel een hele zware domper. Kan me voorstellen dat je er even doorheen zit! Vooral omdat het zo onverwacht komt. Bij poging 1 gingen we voor tp naar Nijmegen en werd terplekke besloten dat het beter was om het niet door te laten gaan. Gelukkig hadden we toen cryootjes waardoor het geen afstel maar uitstel werd, maar toch. Wel heel teleurstellend. Sterkte en neem de tijd om het even op een rijtje te zetten. Over de slagingskansen IVF vergeleken met IUI weet ik niet zoveel, maar er zijn volgens mij op internet wel tabelletjes te vinden waar algemene slagingspercentages staan, o.a. op basis van leeftijd en zo.

Geplaatst

Trijnie, wat erg meid.De teleurstelling is groot.Ik kan je niet vertellen wat je moet doen,maar misschien is het goed als je een andere meinig hoort.Van een ander ziekenhuis????Ik weet wel dat als de zaad zo weinig is moeten ze gelijk icsi doen,iui geeft geen zin,maar vorige keer hebben jullie heel veel zaadcellen(bij onderzoek),je zal kunnen zeggen dat je man 3 maanden geleden ziek is geweest en daardoor zo weinig cellen?Ik kan je geen advies geven maar mijn vertrouwen ligt hoger bij IVF/ICSI (maar ik heb het nog niet gehad) Wel belangrijk is om positief te blijven!!!

Is er geen optie om jullie ingeschreven te worden voor IVF en terwijl jullie wachten gewoon IUI doen??? Dat hebben ze bijvoorbeeld aan mij voorgesteld paar maanden geleden.

In ieder geval succes verder en ik hoop dat jullie het juiste beslissingen kunnen nemen,

Groetjes, Violeta

Geplaatst

Lieve lieve Aafke,

Een brok in mijn keel heb ik ervan ! Van harte, wat zullen jullie ongelooflijk blij en trots zijn !

Wat fijn !

Geniet van deze mooie momenten meid !

Liefs Gerlinde

Geplaatst

Allereerst Aafke: Gefeliciteerd

@Hellen, denk je dat het je lukt om te wachten met testen tot de 15e? Ik denk dat ik het een dag eerder doe (ik mag officieel 2 dagen eerder dan jou testen).

@Gerlinde, Ik duim ook mee! Ik heb ook beide testen, de Kruidvat gebruik ik als eerste en mocht deze eens positief zijn dan ben ik van plan het met de zwanger/niet zwanger test nog eens te doen. Maar die van de Kruidvat kun je ook mooi inplakken in je evt. 9 maanden boek..

@Esther, shit man! nu idd maar snel ongesteld worden, dan kun je verder.. Sterkte!

@Henne, Succes met de TP!

@Sophietje, Het is helemaal goed gegaan met je bericht hoor! Je kunt hier je gevoelens delen en je bent nooit alleen!

@Boogie, of je meteen verder kunt hangt denk ik van de wachtlijst af. Mar waarom bel je niet eerder? Dan weet je waar je aan toe bent..Succes!

@MBM, eerste week om, en dan die verschrikkelijke 2e week. Die is echt het minst! Succes!

@Meiske, We gaan ervoor met de Cryo's deze maand!!! We laten eens zien dat het zeker kan met cryo's!

@Trijnie, wat een verhaal, en wat een teleurstelling. Bij IVF is er natuurlijk al een emmy en deze word meteen op de goede plek gebracht.. nou dan ben je al heel wat obstakels voorbij. Succes meid!!!

@Marriette, Succes met je erste FM!

Tess

Geplaatst

:woohoo:

Aafke, van harte meid met dit fantastische nieuws. Wat een mooi begin van de maand september. Geniet ervan en op naar de 1ste echo........ is het er 1 of zijn het er 2...........

@Babeth: Volgende week zaterdag de cryo TP, geweldig.

Ik wens je alle geluk van de wereld.

@Sophietje: Geweldig dat je eindelijk deze maand weer van start kunt.

Ik wens je alvast heel veel succes met deze poging.

@Mariette: Heel veel succes vandaag met je 1ste fm.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Wachtbankje September 2010

Aafke: 19 augustus tp van 2 emmies , testen op 3 september

Boogie: 21 augustus TP van 1 emmie, testen op 5 september

Violeta: 25 augustus UIU i.p.v. IVF,2 eitjes,testen op 6 september

Miepie80: 23 augustus TP (2xcryo), testen op 7 september

MBM: 24 augustus TP (2 x cryo, 7-cellig en 8-cellig), testen op 7 september

Gerlinde:24 augustus 2 emmie's tp,testen op 8 september

Ilona: 26 augustus 1e x IUI, testen op 9 september

Object: 30 augustus 2 emmie's tp, testen op 10 september

Manty: 26 augustur tp 3 emmie's,testen 10 september

Naomi28: 27 augustus TP van 1 cryo, testen 10 september

Tess: 30 augustus TP van 1 cryo, testen: 13 september

Hellen: 1 september tp van 2 topemmy's: 15 september

Egeltje: 02 september tp van 2 emmie's,testen op 16 september

Trijnie: 1 September IUI; Testen op 19 September

Aafke, super, gefeliciteerd! Jij moest de eerste zijn, maar ik durf mezelf nu ook groen te maken; op 13dpo een teststreep bijna zo donker als de controlestreep... benieuwd of het er 1 of 2 zijn, maar inderdaad na vorige keren vooral bang.

Esther, balen dat het niet net voor de behandeling toch gelukt is. Inmiddels al ongesteld geworden?

Hellen, hier ook 0 bewegelijkheid, dus het kan wel ;). En twee topemmies is super toch?

Boogie, al meer duidelijkheid? Krampen hoeft niet altijd te duiden op ongesteld worden he... In ons ziekenhuis moet je na een verse poging in elk geval 1 cyclus wachten (en meestal meer ivm wachttijden). Na een cryo mag je wel direct door.

MBM, bij mij staat de TP op een dag te vroeg (foutje ziekenhuis), heb 'm uiteindelijk pas op de 24e gehad en moet inderdaad de 7e bloedprikken. TP was op 4dpo.

Wow, Gerlinde, 10 kids na school! Haha, ik ben blij als ik de schooldeur achter me dicht kan trekken en een middagdutje kan gaan doen. Succes met de laatste wachtdagen.

Babeth, super dat jullie volgende week alweer een TP hebben... en heel heel spannend. Knap dat jullie de stap weer durven te zetten, heel heel veel succes!

Sophietje, hopelijk gaat het voor jullie inderdaad lukken dit keer. Succes!

Mariette, jij hebt ook al een heel pad achter de rug. Hopelijk gaat deze IVF wel leiden tot een wondertje.

Trijnie, wat een teleurstelling :(. En wat een stap om na eerdere zo goede uitslagen nu over te "moeten" op IVF. Heel veel sterkte samen.

Geplaatst

Hey Gerlinde,

Wat zonde dat jouw eicellen niet door de selectie zijn gekomen terwijl je uit andere verhalen kan opmaken dat het eventueel wel gekund had.

Ik loop inderdaad in het UMCG.

Ik zit nu op wachtdag 9 en voel me ook goed. Elke dag voelt bij mij weer anders. Gisteren was ik ontzettend moe, de dag daarvoor had ik rugpijn, en weer de dag daarvoor had ik krampen. Geen dag is hetzelfde, maar wat wil dat zeggen. Helaas kan ik nog niet echt zeggen dat ik me zwanger voel, gevoelsmatig natuurlijk wel, maar nog niet echt zo dat mijn lichaam het aangeeft.

Ik hoop dat jullie in de laatste ICSI poging geluk mogen hebben en over +/- 9 maanden een nieuw leven op de wereld mogen zetten. Het is moeilijk om het volledig van je af te zetten, dat lukt mij ook niet hoor. Jij hebt dan gelukkig je handen vol aan 10 kinderen. Het enige wat ik heb is mijn lieve lieve kat. Maar ja meest van de tijd slaapt ze haha. En ik woon in een rustig dorp, dus als het lekker weer is kan ik wel lekker gaan wandelen, maar juist dan ga ik denken.

Volgens mij heb ik nog 1 vraag te gaan en dan heb ik ze allemaal beantwoord ;-) Ja dit is onze 1e ICSI poging.

Succes nog met wachten! Ik zal duimen!

Liefs,

MBM

Geplaatst

Aafke, wow GEFELICITEERD, ik ben h� blij voor jullie! occasion16.gif Geniet er ontzettend van meid!

Miepie, jij ook GEFELICITEERD, ik ben ook h� blij voor jullie.silly-woohoo.gif Jij hebt al vroeg getest, heb je zo'n test gedaan die je 4 dagen eerder mag doen? Ik durf het nog niet aan, ik wacht maar rustig af.

Geplaatst

Hee dames,

Dat begint positief hier. AL twee zwangeren. Gefeliciteerd meiden.

Nu hopen dat het wachtbankje flink groen wordt. Na zo'n slecht maand in augustus wordt dat ook wel weer eens tijd!

Voor alle anderen: succes met wachten en blijf positief!

Geplaatst

@Miepie, GEFELICITEERD!!!!!! Ik vroeg me idd ook af dat je nu al kon testen... Geniet ervan! Ik hoop dat we je allemaal mogen volgen in het GROEN!

Tess

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Ja hoor vanacht zijn de rode duivels aangekomen.

Vanavond beginnen met spuiten en morgen de uitgangs echo.

We gaan aan het tweede IVF avontuur beginnen.

gr Esther

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden