Ga naar inhoud

Het Verloop Van De Miskraam,missed Abortion En Bbz

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Minoes, je moet echt even met de bedrijfsarts gaan praten, want als je er emotioneel gezien nog niet aan toe bent, dan kunnen ze je niet dwingen.

Ik zou dit zo snel mogelijk doen als ik jou was, dan ben je er misschien wat rustiger onder.

Hier zijn ze allemaal ontzettend meegaand. Ik ben wel weer aan het werk, maar nog niet m'n volledig aantal uren. Het heeft er toch wel ingehakt en omdat ik nog steeds bloed en daardoor dus niet fit ben, voel ik me deze week ook nog niet in staat om me volop in m'n werk te storten.

Donderdag moet ik weer bloedprikken en als m'n bloedverlies dan nog steeds niet is verminderd dan vraag ik om een nieuwe afspraak/echo. Tijdens de echo van vorige week maandag was alleen niks meer te zien, dus denk ik dat het weefsel te klein is om te kunnen bespeuren??? Ik weet ook niet precies hoe het zit.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hey martha

wat vervelend dat je nog zo bloed?

ik heb alleen een beetje afscheiding ik moet morgen weer naar het ziekenhuis.

ja ik ga even achter dingen aan bellen van hoe of wat.

wel fijn dat je werk zo meegaand is.

bedankt voor je antwoord en de rest natuurlijk ook.

ik voel me soms zo alleen en niet begrepen.

iedreen heel veel sterkte

liefs jessica

Geplaatst

Jeetje Martha ik had het gisteren nog met mijn man over je. Hij leeft ook zo mee. En hoopt ook voor je dat het bloeden nou eens stopt. veel sterkte.

Minoes laat je nergens toe dwingen waar je nog niet aan toe bent. Jij weet het beste hoe je je voelt. En vertrouw erop.

Ik heb sinds vrijdag buikpijn en last bij plassen en een beetje bloed bij afvegen dacht aan een blaasontsteking. Gisteren gebeld en het was niet zo. Maar ze zetten het op kweek en dan hoor ik vandaag of het een bacteriele blaasontsteking is. Ik ben blij dat ik donderdag een evaluatiegesprek heb. Want misschien komt dit wel door de vmk en is mijn lichaam nog van slag. Mijn buik is wel iets minder dik maar nog steeds niet als anders.

Geplaatst

hey Minoes...ik lees net hoe je werk ermee omgaat en daar klopt helemaal niets van!

Je bent gewoon ziek! Klaar!

En als je je in je vakantie ziek hebt gemeld heb je gewoon recht op die dagen....

Wat vreselijk alsof je al niet genoeg ellende hebt!

En daarbij kan je volgens mij ook weg wanneer je in de ziektewet zit!

Ik 3 wk geleden gecurreteerd na een MA en ben 2 wk weg geweest om uit te waaien...en proberen te herstellen....even weg doet een mens goed!

Ik hoop dat je het kan regelen en dat er toch iemand is op je werk die je helpt. En anders gewoon naar de bedrijfsarts gaan hoor!

Heel veel sterkte!

Marta...niet te lang doorlopen hoor met dat bloedverlies! Word je heel zwak van....mijn schoonzusje hebben ze ook veel te lang laten doorlopen. De gyn waar ze na 2 wk veel bloedverlies een afspraak had was boos dat ze haar niet eerder hadden gestuurd!

Sterkte iedereen, liefs Daan

Geplaatst

hey dames

nee wij willen er ook uit en gaat ook gebeuren badankt voor jullie lieve berichtjes.

het gaat hier ook echt niet goed het is net of het erger word ik was zo sterk.

daantje voor jou ook zo vers heel veel sterkte.

raba wat vervelend, goed dat je er mee heen gegaan bent heel veel sterkte.

liefs jessica

Geplaatst

@Minoes, hoe is het nou/ Al contact gehad met je leidinggevende of de bedrijfsarts?

@Martha, hoe is het met jou?

@Raba, hoe is het met de pijn? Wanneer krijg je uitslag?

Liefs

Geplaatst

Hoi Mik,

Ik bloed nog steeds. Heb wel het idee dat het ietsjepietsje minder wordt, maar dat kan ook weer zomaar anders.

Morgen bloedprikken en dan vraag ik direct weer even naar het blijvende bloedverlies. In ieder geval hoop ik dat de hcg-waarde goed gedaald is.

Verder gaat het wel, alleen ben ik wel erg moe op het moment.

En hoe gaat het met jou? Kun je het al een beetje een plaatsje geven?

Geplaatst

Hoi Martha,

Dat bloedverlies duurt wel lang he. Ik zit nu ook aan de appelstroop e.d. om ijzertekort te voorkomen. Ik had gister een stukje placenta in mijn maandverband. Op zich wel interessant om te zien, heb er een beetje aangetrokken enzo. Heel taai. (sorry ihi)

Het is wel heftig hoor allemaal. Aan de ene kant zou ik willen dat het nu een maand verder was zodat ik hier niet door heen hoef maar al ben.

Jij weer aan het werk?

Hoeveel uur/dagen werk je?

Liefs

Geplaatst

Mik,

Het is inderdaad interessant wat er hoe eruit ziet. En er aan trekken, haha, ook dat vinden we hier al normaal. Je moet toch uit kunnen leggen bij de gyn. hoe het eruit zag.

Ik verlies momenteel alleen nog maar bloed en wat ik aan weefsel e.d. verloren ben vond ik erg minimaal vergeleken met de vorige keer. Alleen blijft het wel heeeeel lang aanhouden.

Ook ik zou willen dat het allemaal voorbij is nu. Het duurt zo vreselijk lang!!!

Ik wil gewoon weer verder en m'n eigen ding gaan doen. Dit is helemaal niks zo. Beetje frustrerend wel.

Officieel werk is 30 uur p.w., maar deze week kom ik niet verder dan 20 uur.

's Middags om 14.30 uur ben ik er wel klaar me merk ik. Vooral omdat ik zo moe ben steeds.

Dit zal ik morgen ook maar even melden, misschien dat ze daar ook even bloed op kunnen prikken.

Geplaatst

Daan,

Jij ook nog heel veel sterkte. Hopelijk heb je snel duidelijkheid. Ik duim voor je!

Morgen ga ik zeker even melden hoe nu verder met dit bloedverlies. Want het duurt volgens mij nu toch echt wel te lang.

Geplaatst

hey meiden

ik had aleen nog een beetje bloed in mijn baarmoeder maar niet erg om te moeten curretage te doen ik heb vandaag niet veel verloren maar tegen de avond verlies ik bruin bah echt vies.

mik ja ik vond het ook veel appart maar ik durfde er niet aan te zitten ik kon dat echt niet.

martha ja ik zou ook willen dat we een maand verder waren ben het zo zat.

daan hoest met je?

maar heb gelukkig ook goed nieuws als ik weer ongie ben mag ik een afspraak maken en de ivf arts zei nog je kan zwanger worden en dat in eigen cyclus het komt met jou wel goed was zo blij mijn dag kon niet meer stuk.

ps ik ben ook naar de kapper geweest mijn neefje doet mee aan popstars en wij gaan meeeeeee.

liefs en heel veel sterkte allemaal gr jessica

Geplaatst

Heb bloed laten prikken...hcg is 71 en dat is 3 wk na de curretage...maar goed ik heb geen vergelijkingsmateriaal dus maar wachten wat het volgende week is.

Maar volgens mij is 71 al redelijk laag toch?

Verder heb ik alles de afgelopen 2 dagen alles weggestopt....weet niet hoe ik met de mola zwangerschap moet omgaan...2de miskraam in 8 maanden...en de rest!

Alleen maar afleiding gezocht en veel op t internet besteld (-:

Tja je moet toch wat hè....

Was bezig om de miskraam te verwerken en toen kwam de mola ellende er overheen....is een beetje te veel....maar je wegstoppen werkt maar een paar dagen dus ik zal wel een heel leuk weekend tegemoet gaan)-:

@Jessica, heel goed lekker naar de kapper en dan een mooi uitje.. helemaal goed!!

@Martha kan me voorstellen dat je genoeg hebt van dat bloedverlies, duurt wel heeeeeel lang zo...

Sterkte iedereen en liefs van mij

Geplaatst

@Martha, dat bloedverlies duurt inderdaad wel lang bij jou zeg. Bij mij wordt het nu duidelijk minder en donkerder.

Ik werk normaal 32 uur. Wil heel graag maandag weer gaan beginnen maar heb nu al 2 middagen achterelkaar verhoging. Op zich voel ik me wel stukken beter maar heel vreemd.

@Jessica, nou dat is fijn nieuws hoor dat het in je eigen cyclus kan.

Ik zie er wel tegenop om weer te moeten spuiten en punctie enzo.

Helaas waren de cryos bij ons niet gelukt.

@Daan, wat een ellende, zo krijg je niet echt de kans om een stap vooruit te zetten.Sterkte!

Geplaatst

Gisterochtend weer bloedgeprikt. M'n hcg stond nu op 150 (vorige week maandag 260). Hij daalt dus wel, maar heel erg langzaam.

Dat verklaart natuurlijk ook het bloedverlies en m'n vermoeidheid.

Sinds gister is het bloedverlies wel afgenomen gelukkig en please!!! laat het nu weggaan!

Volgende week donderdag weer bloedprikken en dan kijken wat het dan heeft gedaan.

Ik heb even een kort gesprekje gehad, maar ze willen toch echt dat het lichaam het in eerste instantie zelf opruimt.

Mocht het volgende week nog steeds zo zijn dat ik bloedverlies heb en het hcg daalt nog steeds te langzaam, dan wordt er waarschijnlijk wel even een afspraak gemaakt.

Aan de ene kant baal ik als een stekker dat het zo gaat, maar aan de andere kant snap ik het wel.

In ieder geval zal het nu wel krap aan worden om dit jaar nog een tp te krijgen. Dat vind ik nu nog het meest vervelend eigenlijk.

@ Mik, ik zou nog maar lekker even rustig aan doen. Ik ben ook wel aan het werk, maar gister merkte ik echt (het was een beetje druk) dat het nog teveel was. Met barstende koppijn kwam ik thuis...

@ Daantje, volgens mij is de daling ook wel prima. Hij is al lekker laag in ieder geval.

Maar je moet niet je gevoelens wegstoppen hoor! Dat heeft helemaal geen zin!

Laat het alsjeblieft komen, anders houd je je zelf voor de gek en daar word je alleen maar minder van (psychisch).

Het is goed dat je er over praat met anderen en als daar een paar traantjes, of juist heel veel tranen bij komen kijken, het zij zo!!! Het is jouw verdriet en jij moet er mee zien te dealen. Sterkte meid!

@ Jessica, hoe was popstars? Is je neefje door naar de volgende ronde?

Geplaatst

daan je moet er wel over praten hoor en niet weg stoppen,heel veel sterkte

mik ja ik zie ook tegen prikken aan overal er mee heen en die pregnyl is zo koud haha

volgens mij is je hormoon goed gedaalt jij ook heel veel succes en sterkte.

martha we moeten zondag heen hij zit nu in de tweede ronde theater heb er zin in.ik hoop dat je hg snel daalt en het bloeden stopt heel veel sterkte

raba hoest met jou we denken ook aan jou sterkte

liefs jessica

Geplaatst

hoi allemaal,

martha en jessica...ik praat er wel over hoor en stop t niet weg! Had het alleen even helemaal gehad de laatste paar dagen..heb de afgelopen maanden zoveel gehuild en erover gepraat...en telkens maar weer opzoek geweest naar iets positiefs, iets waardoor je weer verder komt...

het bericht van de mola was de bekende druppel!!

@jessica wat fijn voor je dat de ivf arts dat heeft gezegd, heerlijk om te horen!! Gaan jullie snel weer een poging wagen dan? Alvast succes!

mik, is de pijn al over? heb je al uitslag?

raba, hoe is t met je?

sterkte allemaal

daan

Geplaatst

hey daan

ja dat gevoel ken ik dat je even niet meer kan heb ik soms ook voel me zo onbegrepen ik voel me zo alleen en leeg en hebt toch zoveel mensen om me maar waarom voel ik me leeg!

maar de ene dag is niet de anders sterkte.

als ik weer ong word gaan we weer van start.

iedereen heel veel sterkte

liefs jessica

Geplaatst

gisteren evaluatiegesprek gehad. Vraagt ze waarom hebben jullie een evaluatiegesprek. Zo'n foute opmerking. Nou waarom denk je. Had ik bijna willen zeggen. Maar goed ik ben vriendelijk gebleven. De buikpijn is weg. En hopelijk blijft die weg. Ze zei dat dat inderdaad van de vmk nog kon zijn. Mijn baarmoeder zag er goed uit en was weer goed aan het opbouwen. Er zat wel vocht in dat verklaarde het bloed bij het afvegen. We mogen ons bij mijn komende ongi weer aanmelden. Ze leek wel of ze het raar vond dat ik nu nog geen ongi was? Maar het was niet erg zei ze. ik nam gewoon aan dat ik moest tellen vanaf mijn zmk. We zullen zien.

Daan@Gelukkig dat je erover praat. En blijf aan jezelf denken.

Geplaatst

ja sommige mensen.

ik had ook wat vocht en nog wat bloed in mijn baarmoeder.

ik mag me ook de volgende ongi melden maar wanneer die komt? kan een tijdje duren zei ze.

heel veel sterkte.

liefs jessica

Geplaatst

Hoi Mart,

ik heb gister voor de zoveelste keer weer een bloedonderzoek gehad om te zien of hcg al verdwenen is...

gister stond ik dan ein-de-lijk op 0.....vandaag is het precies 6 weken geleden dat het mis ging.

X Tamaar

Geplaatst

Hoi Tamaar,

Jeetje wat heeft dat lang geduurd zeg!

Ik hoop echt dat het bij mij sneller gaat :-(

MAAR, m'n bloedverlies is gestopt...YES!10_1_20.gif, dus misschien daalt het nu wel sneller...

Geplaatst

hoop dat het zo blijft Mart...ik was ook 2 dagen gestopt met bloeden waarna het daarna weer vrolijk verder ging...niet veel maar bleef toch aanhouden.

Afgelopen donderdag middag heb ik ontzettend veel buikpijn gekregen (menstruatie pijn) het het bloeden werd toen veel heftiger....omdat m'n hcg nu op 0 staat zal dit wel m'n menstruatie zijn...maar ben het zat hoor....loop al 6 weken met dat rottige maandverband en ijzerpillen *zucht* maargoed...als dit inderdaad m'n menstruatie is ben ik er volgende week vanaf.

Sterkte meid...X van mij

Geplaatst
hoop dat het zo blijft Mart...ik was ook 2 dagen gestopt met bloeden waarna het daarna weer vrolijk verder ging...niet veel maar bleef toch aanhouden.

Afgelopen donderdag middag heb ik ontzettend veel buikpijn gekregen (menstruatie pijn) het het bloeden werd toen veel heftiger....omdat m'n hcg nu op 0 staat zal dit wel m'n menstruatie zijn...maar ben het zat hoor....loop al 6 weken met dat rottige maandverband en ijzerpillen *zucht* maargoed...als dit inderdaad m'n menstruatie is ben ik er volgende week vanaf.

Sterkte meid...X van mij

Vandaag voor het eerst geen maandverband gedragen. Pfff was het echt ook zo spuugzat (werd er gewoon helemaal schraal van haha...).

Maar ik hoop echt dat het wegblijft, maar m'n normale menstruatie mag er wat mij betreft nu ook wel direct achteraan komen hoor, dan zou ik dit jaar nog een poging kunnen wagen...

Ik ga er vanuit dat het bij jou nu sowieso je normale menstruatie is, want je staat op 0. Kan bijna niet anders.

Dan ben je er tenminste bijna vanaf. Ik hoop het voor je Tamaar.

Jij ook nog heel veel sterkte, want je blijft er toch wat in om hangen en we zijn er nu wel klaar mee, of niet dan?

X, Martha.

Geplaatst

hey martha en tamaar

jeetje wat duurd het lang ik draag alleen inleg kruisjes.

ik heb alleen nog maar bruine afscheiding en dat neemt ook af gelukkig.

mijn neefje is door met popstars joehoe.

iedreen heel veel sterkte

liefs jessica

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden