Ga naar inhoud

Het Verloop Van De Miskraam,missed Abortion En Bbz

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh wat mooi Henne dat je weer zo positief bent, dat heb je wel nodig ;)

Je mag weer starten, dat is toch geweldig nieuws :)

Fijn dat er toch wel iets gevonden is, wat mogelijk een oorzaak kan zijn. En dat ze je uit voorzorg extra vitaminen laten slikken.

Pfff, nu lekker ontspannen meid, dat heb je wel verdiend. De afgelopen weken waren slopend voor je, hopelijk kom ik je gauw weer tegen. Misschien wachtbankje maart?

Heel veel succes en dat er uit je cryo's een hele mooie zwangerschap mag ontstaan en je een prachtig wondertje geeft.

Daar duim ik voor!!!

Liefs

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne, fijn dat je gewoon blij bent!!! Wel een geruststelling dat je nu de uitslag hebt en wat wel en niet de oorzaak is geweest.

Nu weer lekker gaan starten met je cryo's. Ik hoop dat daar een mooie zwangerschap uit voort gaat komen!!

Weet je al ongeveer wanneer je mag gaan starten? Misschien zoals Sonja ook schrijft wachtbankje maart???

Succes meid!!

Liefs Lianne

Geplaatst

Ik word als het goed is over een week ongesteld, heb de laatste tijd een cyclus van 31 dagen dus verwacht een tp rond 21 maart en testen dan net in april (1 april mop?). Wachtbankje maart zal ik denk ik net niet redden. Ga sowieso niet op een wachtbankje. Ga niet meer stil zitten wachten in de wachtweken ;-)

Geplaatst

Heerlijk Henne! Gefeliciteerd. Gelukkig geen enge dingen en al lekker aan het vooruit plannen.

Maar als je niet stil gaat zitten wachten, hoe ga je het dan doen? ;-)

Geplaatst

Fijn Henne, je kunt weer vooruit gaan kijken en weet (enigszins) waar je aan toe bent!

Groot respect voor jou dat je de moed en blijheid weer terug hebt gevonden na en in zo'n zware tijd....

Bianca, lees je ook nog wel eens mee hier? Ik zie ineens je handtekening voorbij komen.... wat een domper...... wachtenwachtenwachtenwachten.......... En je vriend moet er aan geloven met stoppen met roken zie ik, succes! (jij hormonale buien, hij chagrijnig door het niet-roken? ai...)

Lfs Dee

Geplaatst

Heee Dee!!

Tuurlijk lees ik nog mee!!ja zit er zelf ook onwijs van te balen.Moet om 9.15 een echo laten maken van mijn nieren.Geen idee hoezo ik dit moet doen!

En we kunnen idd niks anders doen als wachten!!Jij ik had de gyn ook al gewaarschuwd!!Vrees dat er menige ruzie zal plaats vinden!!

En hebben al wel eens ruzie dus zei al tegen de gyn misschien moet ik me afspraken wel cancelen omdat we uit elkaar zijn hihi.

Maar gaan we niet van uit maar hoevaak hoor je het wel niet!!

Zie dat jij ook weer gaat starten!!Wat onwijs spannend weer!!Hoe voel jij je??Heb je het allemaal een plek kunnen geven??

En ben je weer helemaal positief??

Hoi Henne,

Ik wil je heel erg veel succes wensen met de aankomende behandeling.

Eindelijk mag je weer gaan starten!!Ook ik heb veel respect voor jou!En ga je weer vrolijk volgen!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Hoi Meiden,

Heb even een vraagje.Ik zit nu op 6.5 week na mijn miskraam.

Dacht ik ga vast snel ongi worden.Vond ik 3 ovulatie testen in mijn Lade en de test wees uit dat ik mijn Eisprong had.

Ik dacht dat je meestal rond 6 weken ongi zou worden.Dus bij mij houd het in dat het nog wel eens 3 weken zou kunnen gaan duren.

Dus vanavond maar is aan de klus :P haha wel erg toevallig dat ie gelijk positief is.

Geplaatst

Hey Henne wat een goed nieuws dat je bij de volgende menstruate mag beginnen!Ik vind het ook dat het goed is dat ze iets gevonden hebben die met extra vitaminen geholpen kan worden!

Wat spannend weer! En nu lekker zonder hormonen,toch? Of niet?

In ieder geval heel veel succes straks!

Bianca ik lees ook je handtekening nu pas.

Dus je weet het nog niet of je een operatie krijgt of je cyclus plat legt. Lijkt mij moelijke beslissing. Is je vriend al gestopt met roken? Wat moelijk,zeg.Ik hoop dat jullie geen ruzies krijgen.

Mijn arts zei dat ze 1 keer geen tp hebben gedaan omdat het stel met giga ruzie in het zh zat (door ivf) ,uiteindelijk dag later wel doorgegaan,ik zei toen tegen mijn vriend zie je wel het kan erger zijn! :)

Dus je bent ook nog niet ongesteld. Maar vanavond en morgen hoge kansen! ;) Wie weet mischien......

Groetjes,Violeta

Geplaatst

Heeej Violetta,

We spreken elkaar niet meer zoveel he dan heb je dat ;)

Maar nog niks gehoord.Volgende wk vrijdag overleggen ze in het team.

Dinsdag word ik gebeld door de gyn en ga ik vertellen toch voor de operatie te gaan.

Peet rookt al minder zegt hij alleen zie ik dat niet omdat hij alleen maar op zolder mag roken en hij is overdag aan het werk.

Wat ik alleen vreemd vind is dat ik na 6.5 week ineens een positieve ovu test heb.

Is dat niet erg laat?

1.5 wk geleden van dat flubberige slijm verloren dus dacht dat het toen was.Word gek van dit lichaam haha.

Hoe voel jeje??Ben je alweer beter??Hopelijk heb je een mooie echo de 14de!!!Heb je nu de echo weer met 7 weken??

Liefs xxx

Geplaatst

Bianca kan de ovu test misschien nog reageren op een restje hcg? Daar zijn ze wel gevoelig voor. Ik heb zelf om die reden de ovu testen laten liggen tot na m'n eerste menstruatie. Vervelend he om zo af te moeten wachten tot je lichaam weerd meewerkt.

Violette ik zie net dat je weer zwanger bent! Wauw, spannend zeg! Duim voor je dat alles deze keer gaat zoals het hoort.

Geplaatst

Hoi Henne,

Bedankt voor je reactie!!

Nee mijn hcg was 1.5 week na de miskraam 800 en 3 weken geleden was het nog maar 1.

Dus ik neem aan dat deze er nu wel uit is!Zit niks anders op als wachten!!

Hoe is het met jou?

Liefs Bianca

Geplaatst

Nee, dan is het idd geen hcg meer. Erg dat afwachten, pffff.

Hier wel oke. Lekker premenstrueel ;-) En ook wel moe nu de spanning van de bloeduitslagen weg is. Ook zin om weer te beginnen, wel eng. Wil zo graag dat het gelijk weer lukt, maar die kans is natuurlijk best klein. Bang voor nieuwe teleurstelling. Mixed emotions dus.

Geplaatst

Henne succes weer, las van de uitslagen. 'Gelukkig' niets extreems, maar wel iets meegekregen om een goede boost te krijgen.

Bianca, jij ook toitoitoi. Was bij je ovutest het 2e streepje echt dikker of was het een digi smiley (CB)? In dat 1e geval kan ik je laten weten dat die van Kruidvat heel lang bij mij 2 strepen geven en slechts heel even dat de ene echt dikker is. Bij mij bleek alleen toen het echt de ei te zijn.

Xxx

Geplaatst

Henne dank je.Ik vind het ook weer spannend.Ik hoop dat we 14-03 een kloppend haartje mogen zien en dat alles goed verloopt.

Dit was mijn tweede tp van een cryo.

Bianca,waarom niet???Een ovulatie? Misschien had je lichaam extra tijd nodig om te beginen weer met eitjes rijpen. Ik zal zeggen pak de kans maar vanavond :) ;)

En toch besloten voor de operatie te gaan! Succes!

Ik krijg weer echo met 7 weken,klopt.

Ik ben een beetje voorzichtig deze keer,maar mijn vriend is helamaal in to it! Hij is heel happy!

Grappig is ie :)

We maken weer wilden planen,ik hoop dat het goed gaat! :)

Liefs,Violeta x

Geplaatst

Hee Bianca, weet niet of je hier iets aan hebt maar 29 dagen na mijn curettage had ik mijn menstruatie. Hier had ik totaal niet op gerekend door de verhalen hier en van de artsen. Helaas is mijn HCG nog steeds te hoog om verder te mogen. Dat vond ik overigens weer wel vreemd. Nog wel HCG en toch een menstruatie...

Sterkte in ieder geval en voor iedereen hier een fijn weekeinde!

Violeta, wat een goed nieuws! Super gefeliciteerd!

Geplaatst

Hoi Zara,

Hoe is het met je??Is je hcg inmiddels al op 0??

Ik werk vorige week zondag ongesteld.

Gelukkig minder heftig als normaal!Kreeg 2 dagen ervoor mega rugpijn van het weekend kon ik nauwelijks lopen.

Nu is de rug pijn minder maar door gestraald naar mijn rechter bil en boven been.

Sinds gister een raar gevoel rechts in mijn onder buik net onder het randje van je onderbroek.(eierstokken zitten hoger toch)

Het een een drukkend zeurend gevoeld.Als ik buk of me middel beweeg lijkt het alsof het gaat scheuren.

Herkend iemand dit??

Zou dit nog door de miskraam kunnen komen??

Maandag de Gyn maar eens bellen!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Bianca zou het een lymfekliertje kunnen zijn dat opgezet/geiriteerd is? Of door de endometriose? Het moet in ieder geval niet, dus beter wel even bellen. Ik heb zelf sinds de miskraam/curettages dat ik mn eisprong heel erg voel en dan ook nog een paar dagen steken hou. En idd rugpijn, heel erg. Is pas nu, met de derde cyclus, over. Wel fijn dat het weer op gang is gekomen!

Geplaatst

hoi meiden,

ik kom even een berichtje plaatsen namens Sowiebo.

Sowiebo heeft mij gevraagd om jullie te vertellen dat zij (voorlopig) afstand doet van het forum.

Ze wil jullie bedanken voor jullie goed raad en adviezen en degenen die haar 'kennen' weten haar te vinden :-)

namens Sowiebo,

groetjes Sab

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo Bianca, dank je wel voor je belangstelling! Ben een paar weken niet op het forum geweest, had er moeite mee maar zoals je ziet, ben ik er weer.

Wat vervelend dat jij zo'n pijn hebt gehad. Weet je inmiddels al wat er aan de hand was?

Ik sluit me bij Henne aan dat ik ook veel meer voel sinds de curretage. Gelukkig vallen de menstruaties sindsdien bij mij mee.

Overigens stond mijn HCG vorige week op 2,6. Dat is dus voldoende laag om door te mogen. Heeft wel lang geduurd, een half jaar in ons geval.

Helpt de Lucrin al?

Geplaatst

Hoi Zara,

Wat goed om te lezen dat je de kracht heb gevonden om weer op het forum te schrijven.

Het is ook niet niks.Hoe voel jeje nu??Ben je al aan het nadenken over een volgende behandeling.

Of heb je daar voorlopig nog geen behoefte aan?

Wat duurt het lang voor jou hcg op 0 staat!!Lijkt me heel erg frustrerend!

Mijn HCG was met 3 weken na de miskraam 2.Dus dan is het bij mij heel snel gegaan.

Ik ben na 6,5 wk ongi geworden en kwa buikpijn is het normaal gesproken heftiger geweest.

Nu bijna geen last gehad ook het bloed verlies viel me erg mee.

Wel had ik heel veel last aan de rechterkant van mijn buik pijn in mijn rug mijn linker bil en been.

Volgens de Gyn komt dit nog door de miskraam! ook mijn miskraam was dus pijnlijker door de endometriose vertelde de gyn.

Geen idee of de Lucrin helpt.Heb hem maandag toegediend gekregen.

Hopelijk doet het wel zijn werk!!Thanks!!

Geplaatst

Die pijn die je omschrijft, is erg herkenbaar! Ik voel hem ook nog steeds en ook laag in mijn rug. Heb zoiezo wel het idee dat de endo door dit alles verergerd is.

Ik vond het ook erg heftig dat het zo lang geduurd heeft van het tijdstip dat we wisten dat er geen kloppend hartje was tot we daadwerkelijk een curettage kregen ( dit na weken wachten op een spontane miskraam, twee keer cytotec, vakantie arts).

Gezien mijn leeftijd heeft het de voorkeur om gelijk door te gaan nu. We hebben nog cryo's en hopen dat die deze keer wel het goed ontdooiien. Als dit zo is, krijg ik dinsdag een terugplaatsing. Enorm spannend allemaal!

Hopelijk merk jij snel de positieve effecten van Lucrin. Ook voor jou succes en sterkte! Hopelijk hebben we snel weer positief nieuws en hoeven we hier niet meer te komen...

Geplaatst

@zara, hey meis, weet niet of je me nog kent....

Maar wat heeft t bij jou lang geduurd voordat je hcg op 0 stond!! Wat (meer dan) vervelend zeg!!

Ik las dat er een eventuele tp aan zit te komen dinsdag?!

Hopelijk zal je cryo goed ontdooien en mag dit leiden tot een mooie zwangerschap met t o zo gewenste resultaat!!

Liefs naomi

Geplaatst

Ach, wat lief!!! Je ontroert me helemaal en ik ken je zeker nog!

Hoe is het met jou? En hoe gaat het met jouw zwangerschap want die ging in het begin zeker ook niet over rozen...

De lange afhandeling van de missed abortion is me idd niet in de koude kleren gaan zitten. HCG staat nu nog op 3 maar dat zou geen probleem zijn.Heftig, maar zie het nu maar als een symbolisch iets dat de cryo(s) op 21 maart wordt ontdooid maar stiekem wel heel bang hoor!

Voor jou ook veel liefs en hoop je binnenkort te volgen, wie weet.

xXx

• 1 maand later...
Geplaatst

Diep triest om dit topic weer naar boven te halen......

Vandaag is gebleken dat ik hoogstwaarschijnlijk een bbz heb: de baarmoeder is leeg, er zit vocht achter de baarmoeder, hcg is 539. Vrijdag moet ik opnieuw bloedprikken om te kijken of het stijgt of daalt, maar we zitten dus nog drie dagen in onzekerheid. Ga zo in dit topic even bijlezen over ervaringen met een bbz. Is er altijd een operatie nodig? Na twee curettages zie ik daar echt als een berg tegenop. Wil het liefste dat het gewoon oplost ofzo, maar kan dat ook? Vind het zo vreselijk oneerlijk dat we op deze manier weer een mooi embryo kwijt zijn ook. Wel een innesteling, niet op de goede plek.....waarom nou? Straks raak ik ook nog een eileider kwijt, terwijl ik gewoon helemaal normaal vruchtbaar ben en deze hele k*situatie door het slechte zaad komt. Ben zo boos en teleurgesteld en verdrietig. En ook bang voor de komende dagen....

Geplaatst

Oh, henne, ik moet gewoon even reageren. ...ik vind het zooo verdrietig voor je.....van hoop en blijdschap naar diepe dalen. Nu dit weer. In godsnaam laat je je eierstok gewoon houden. Ik snap het zo goed, met jou niks aan de hand, toch de hele santekraam met stomme miskramen en nu zelfs een bbz. Ik heb nu 8 mislukkingen achter de rug en 1 miskraam. en met mij is ook.niks aan de hand. Maar voor een kindje moet je toch met zn tweeën zijn. Dus aan jezelf alleen heb je niks. dat probeer ik mezelf voor te houden, maar wordt wel erg lastig hoor. Wens je alle sterkte. Groet Megan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden