Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat heerlijk dat er goede berichten zijn! Gefeliciteerd en geniet ervan.

Miepie, wat goed dat je morgenochtend al een echo krijgt/ Ik hoop vreselijk voor je dat je dan ook je drie guppies vrolijk ziet rondzwemmen met kloppende hartjes! Heb nu die VW reclame ook gezien en moest er wel om lachen. Lijkt me hartstikke spannend, heb je er zolang aan gewerkt, zitten er opeens 3.

Groetjes Pauline

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

ivfsh Bedankt voor je felicitatie op mijn verjaardag gisteren. De eerste felicitatie die ik op die dag heb gekregen. En je had gelijk alles was perfect bij de echo vandaag: kloppend hartje, 2,3 cm bij 9 weken en 1 dag (klopt precies). En het is al zo beweeglijk, mooi om te zien. Ik ben nu toch een beetje gerustgesteld.:toppie: Wat wel vreemd was dat het tweede vruchtje wel was gegroeid ten opzichte van 3 weken geleden. Terwijl ze toen dachten dat het helemaal niet meer te zien zou zijn, waren de vruchtzakjes nu even groot. Er werd alleen geen hartactie gezien.

Op 14 oktober krijgen we de combinatietest (echo & bloedonderzoek) en een afsluitend gesprek bij de fertiliteisafdeling in Almere.

groetjes,

Jeannet

Geplaatst

Super dat 't met de kleine goed gaat, Jeannet. Vruchtzak kan inderdaad nog doorgroeien al is ie leeg, je lichaam heeft dan gewoon nog niet door dat ie leeg is...

En nog gefeliciteerd!

Hier weer heel licht bloedverlies nu (gisteravond laat weer). Benieuwd wat de verklaring van het ziekenhuis is. Ik heb zelf het idee dat mijn bm zo snel groeit dat er af en toe een haarvaatje knapt ofzo, hoop dat de artsen het ook zo'n onschuldig iets vinden ;-)

Geplaatst

Jeannet, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. En wat een mooi cadeau voor je verjaardag.... een echo met een kloppend hartje, super!!!

Miepie, wat vervelend dat je alweer bloedverlies hebt.... gelukkig heb je vandaag een echo en mag je weer even naar 'binnen' gluren. Hoe laat moet je?

Ben erg benieuwd.

Weet iemand van jullie ook wanneer je je kindje ongeveer op de echo kunt zien bewegen?

Ik lees bij Jeannet al met 9 weken en 1 dag.

Ik had afgelopen maandag een echo ( zoals jullie weten) en toen bewoog ons kindje nog niet, ik was toen 9 weken.

'

Geplaatst

Ik kom even bij jullie meekletsen, zit nu nog alleen in juni.

Miepie hopelijk weet je al wat meer, heb je er ook krampen bij?

Sowiebo misschien lag hij/zij te slapen :-)

Hier ook weer wat afscheiding, voel zoveel in mijn buik/rug en darmen dat ik niet meer weet waar het vandaan komt. Heb natuurlijk 2 weken hormonen gespoten voor de ivf, denk dat dit ook nog een nasleep heeft.

Hoop ik. Het blijft zwaar de ww tot aan de echo.

Geplaatst

Heb trouwens net te horen gekregen dat ik geen bloedtest krijg van de ha, de ass. heeft het geprobeerd maar ze vindt niet dat het een toegevoegde waarde heeft en bovendien is de test te duur om dat zomaar te doen. Heb toch echt duidelijk mijn angsten aangegeven en vindt het belachelijk. De ass. vond het het heel vervelend. Wat een trut zeg!

Geplaatst

Gefeliciteerd Sylvie, super!!!!! Kom gezellig kletsen hoor, want nu zit je ook nog maar zo alleen in het junitopic.

Echt belachelijk dat ze niet mee willen werken zeg!! Het is duur? Daarvoor zijn we toch verzekerd? Zij krijgen het geld wel, ze hoeven het alleen maar te verhalen op de zorgverzekeraar.

Vind het zo stom dat ze daar zoooo moeilijk over kunnen doen, ze moesten eens weten grrrrrrr....

En had je het ook al via je gyn. geprobeerd?

Op naar je 1e echo!!

Ben zo benieuwd naar Miepie...

Geplaatst

Ja ook via de kliniek geprobeerd maar dat doen ze standaard niet, kan ik mee leven want daar heb je dan de ha voor. Bij mijn vorige zw ook niet om gevraagd omdat ik wist dat het goed zat. Helaas daarna toch misgegaan maar dat kan niemand voorspellen.

Ik vind een dure test geen argument, mensen waar zijn we mee bezig. Eerste echo is verzet naar 20 okt. stond eerst 3 nov. maar dan zou ik al 9 weken zijn. Ik wil met 7 weken, was een foutje omdat mijn behandeld arts op vakantie was. Intereseert mij niets wie de echo doet zolang het maar gedaan wordt.

Geplaatst

Momenteel nog altijd zelfde verhaal als vorige echo, één heel goedje en ééntje met achterstand. Eerst met echo gekeken naar eerste en wat zag ik daar "een mooi kloppend hartje". Zo mooi om te zien...

Daarna naar dat met achterstad gekeken en eerst zegt prof het zit er nog, maar helaas, hartje klopt niet. Maar toch hij blijft kijken en dan zien we hartje plots wel kloppen maar veel trager dan van dat ander. Momenteel voor prof echt nog niet duidelijk of beide het gaan halen. Vanaf nu mag ik wekelijks op echo totdat daar meer zekerheid over is. Hij vreest er wel eerder voor... snik. Maar zolang het er nog zit, geloof ik erin dat het nog wel goed komt. Want ze zijn beide mooi gegroeid in een week tijd, ook het kleintje. Nu echt wel rust voorgeschreven... maar ik kan ook niet anders... mijn god wat ben ik moe de laatste 2 dagen.

jeanet, ik vrees dat het bij mij dezelfde kant zal uitgaan als bij jou. Als ik het goed begrijp was jouw vruchtje ook gegroeid na de vorige echo maar geen harstslag meer. Dat van mij is ook gegroeid en heeft een zwakke hartslag.

Sylvie, miss een kleine geruststelling maar prof zei mij dat bruinverlies kan blijven voortduren tot 12 weken, zeker bij meerlingen.

Miepie, en nu hopelijk ook goed nieuws van jouw echo. Blijf maar lekker met ons meeschrijven tot juni topic wat actiever is.

Geplaatst

Sylvie, dan zit er niets anders op dan te wachten tot je 1e echo, maar man... wat zal die tijd langzaam gaan.

Object, allereerst super dat je een goed kloppend hartje hebt gezien zeg en wat fijn dat je nu wekelijks op controle mag komen, alles voor de kleine uks in je buik.

Alleen lees ik je verhaal misschien een beetje verkeerd: je hebt het over twijfel van de gyn of beide het zullen halen, maar daar bedoel je dan degene met achterstand mee? Omdat je ook zegt dat de gyn vreest, weet ik niet zo goed hoe ik het nu moet opvatten.

Want die andere doet het toch super, dus dat blijft dan toch goed gaan?

Nou meis, hopelijk gaan ze het beide redden! Neem jij maar de nodige rust, want dat is niet voor niets! Wanneer mag volgende week precies weer?

Geplaatst

Hé meiden,

Object, super dat het met de ene in elk geval zo goed ging. En een kloppend hartje bij nr2 is in elk geval een heel goed teken toch? Hopelijk blijft ie gewoon goed doorgroeien...

Sylvie, ook hier nog een keer: GEFELICITEERD! Wat vervelend dat ze geen bloedtest willen doen. Inderdaad, het is geen garantie, maar toch wel een geruststelling als het hcg goed is voor de termijn...

Ik heb vanmorgen dus weer een echo gehad op de CVV. Arts vond het vooral heel bijzonder dat ze een drieling-echo ging doen, haha. Nr1 was weer direct duidelijk in beeld, kloppend hartje, 1.52cm (precies 8w). Nr3 was nu ook snel gevonden. Loopt nog steeds een beetje achter, kwam nu op 7w2d (1.06cm), dus is wel precies 4 dagen doorgegroeid sinds de echo van maandag en het hartje klopt ook stevig. Lijkt dus goed te gaan. Nr2 had de arts denk ik helemaal niet gevonden als ze niet wist dat ze moest zoeken naar een derde, haha. Verstopte zich goed achter 1 en 3, maar ook daar toch weer een goed kloppend hartje en goed gegroeid (1.50cm = 8w). Kortom, vooralsnog gaat het heel goed. Bloedverlies komt waarschijnlijk doordat de bm/bmmond zo goed doorbloed is en dat icm veel druk van de groeiende baarmoeder. Er is dan weinig voor nodig om een kleine bloeding te krijgen en dat kon nog vaker gebeuren, niks om me zorgen over te maken zolang ik geen kramp heb.

Wel word ik nu doorgestuurd naar de prenatale diagnostiek. Op de CVV kunnen ze niet goed genoeg kijken hoe groot ze precies zijn, hoe de placenta's zich ontwikkelen en (nu het belangrijkst) of er 1 of 2 binnenste vliezen zijn bij de 1-eiïge. De arts dacht nu een dun vliesje te zien, maar durfde dat niet met zekerheid te zeggen. Hoe meer ze delen, hoe meer risico.

13 oktober hebben we een afspraak met een gyn op de pren. diagn. voor een echo waarbij daar dus naar gekeken wordt. Ben benieuwd...

Geplaatst

Wat een nieuws hier zeg....

Sylvie, kom lekker hier meerkletsen, gezellig. Kan me voorstellen dat je de pest in hebt over de bloedtest, aan de andere kant....het zegt pas wat als het hcg stijgt. Ik heb me twee weken te sappel gemaakt omdat ik in vergelijking met veel meiden hier best een laag hcg had. En een tweede test zat er voor mij ook niet in omdat het in Voorburg ook niet standaard is. Je had vanochtend vier positieve testen, je kunt nu uiteindelijk echt alleen maar afwachten. Want zelfs elke twee dagen een bloedtest of elke week een echo kunnen niet voorkomen als het misgaat. Het is dood en doodeng de komende weken. Ja wijze woorden.....had je bij mij twee weken geleden ook niet mee aan hoeven komen ;-)

Ik heb zelf gelukkig na gisteren wel wat rust gevonden. Definitief besloten om niet te gaan zoeken naar mogelijkheden voor extra echo's enzo. Dat is ook weer een extra belasting voor mezelf en ik wil nu gewoon vertrouwen hebben en het los laten. Je kunt hier geen controle over hebben, hoe graag ik dat ook altijd heb. Dit moet ik laten gebeuren, wát er ook gebeurt. En ik ga proberen vertrouwen te hebben in een goede en normale zwangerschap. Tot nu toe ziet het er gelukkig ook wel zo uit. Ik heb makkelijk praten zonder bloedverlies, twee- of drielingen etc. Gewoon wat kwaaltjes, behalve de moeheid is niks heel hinderlijk of erg. Het is haast onwerkelijk dat na zoveel moeite om zwanger te worden, zwanger zijn zo 'makkelijk' zou gaan.

Zo, genoeg gepreek en gefilosofeer....ik ga maar een boodschappenlijstje maken en dan met een slaaphoofd naar de appie (dat wordt drama, dat weet ik nu al haha). Vanavond lekker op de bank met een stapel boeken. Heb na het goede nieuws gisteren van een buurvrouw en m'n schoonzusje een stapel baby- en zwangerschapsboeken gekregen. Wel grappig om me daar eens in te verdiepen.

Geplaatst

Wow Miepie, wat een geruststelling zal dat zijn. Het is en blijft bijzonder zeg!! Heel fijn dat ze het nog beter willen gaan bekijken! Al duurt het voor je gevoel misschien nog wel wat lang. Heb je in die tussentijd nu ook weer een echo?

Jeej, dat wordt toch idd de VW-dealer maar benaderen :P

Henne, doe je goed! Neem lekker je rust!

Geplaatst

Henne, superinstelling! Moet zeggen dat het mij (zelfs met bloedverlies en drieling) ook aardig lukt dit keer... er is al zo'n last van m'n schouders sinds ik die kloppende hartjes heb gezien! Heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen.

Ik zou ook prima kunnen leven met de volgende echo op de 13e alleen, maar kreeg net een mailtje van de CVV dat die van 6 oktober die al stond ook gewoon doorgaat (artsen daar zijn véél te nieuwsgierig, hahaha). Dus ik heb de enorme luxe van elke week een echo komende weken.

Sonja, hoe is het met jou nu? Nog maar 3 dagen, trek je het nog een beetje?

Geplaatst

Miepie wat een goed nieuws, zal toch wat zijn zo'n drieling. Ben je wel in een keer klaar.

Henne wat een wijze woorden weer. Weet het ook allemaal maar blijf toch onzeker.

Heb lichtroze afscheiding soms met krampen en dan weer niet. Had de verpleegkundige gesproken en zei dat het vanalles kon zijn, ook negatief natuurlijk. Ik weet het we moeten wachten maar ja....

Denk dat ik morgenochtend weer een test doe en verder dus maar afwachten.

Geplaatst
Alleen lees ik je verhaal misschien een beetje verkeerd: je hebt het over twijfel van de gyn of beide het zullen halen, maar daar bedoel je dan degene met achterstand mee? Omdat je ook zegt dat de gyn vreest, weet ik niet zo goed hoe ik het nu moet opvatten.

Want die andere doet het toch super, dus dat blijft dan toch goed gaan?

Nou meis, hopelijk gaan ze het beide redden! Neem jij maar de nodige rust, want dat is niet voor niets! Wanneer mag volgende week precies weer?

Sowiebo,

miss was het niet zo duidelijk in mijn mail, maar zowiezo moet ik niet echt meer vrezen voor mijn voorlopertje; Dat komt wel goed zei de prof. Hij vreest alleen voor achterkomertje. Maar ik ben er zeker van dat dit zijn broertje of zusje zal volgen.

Ik mag volgende week donderdag (07/10) al terug op echo.

Geplaatst

Miepie, super om te horen dat het met alledrie jouw hummeltjes de goede kant opgaat. Ik kan wel geloven dat ze in jouw centrum enorm meeleven, een drieling is ook wel heel speciaal. Leuk te horen dat ze je zo goed opvolgen en dat je doorgestuurd wordt naar Prenatale. Met zo'n goede opvolging en een goede ingesteldheid (zoals Henne ons heeft aanbevolen) dan kan het alleen maar goed komen.

Geniet ervan.

Henne, ik had eerste geleven superinnesteling, maar superinstelling of superinnesteling het maakt allemaal niet uit! We moeten inderdaad positief blijven en geloven in onze zwangerschap, that's the spirit!

Sylvie, wij weten wat je doormaakt, die onzekerheid de eerste weken, lastig hé. Wachtweken zijn lastig maar afwachten naar eerste echo is een nog veel grotere uitdaging. Blijf maar meebabbelen met ons, zo voel je je niet zo alleen. Ik heb de eerste weken ook veel getest, bijna dag na dag. Jammer voor jullie dat ze in Ned niet openstaan voor bloedafnames. Bij ons in België doen ze daar niet zo moeilijk over.

Geplaatst

Sylvie!!!!! Jij ook zwanger en nog wel via je escape IUI, wat geweldig! Echt van harte gefeliciteerd!!! Had het wachtbankje nog niet gelezen, dus zie je nieuws hier nu in dit topic pas. Ik snap je zenuwen, die hebben we allemaal. Haha, en we weten allemaal ook precies welke advies we anderen moeten geven maar om dat ook op onszelf toe te passen is vaak veel lastiger!

Sleutelwoorden zijn inderdaad vertrouwen en loslaten. Lukt wel beter als je eenmaal een stukje op weg bent, en goede echo's helpen daarbij zeker. Ik hoop dat jij ditmaal een hele voorspoedige zwangerschap tegemoet kan zien, en dat ale stress zo snel mogelijk wordt weggenomen. Nogmaals van harte!

Geplaatst

Jammer genoeg nog een dagje langer wachten Miepie, dinsdag zijn we weer aan de beurt. WEl mogen we eerst voor een echo ipv het gesprek. Dus ze draaien het om zeg maar! Heel fijn, het idee dat we eerst even naar binnen mogen gluren.

Als alles goed is, dan kruip ik voorzichtig weer bovenop die roze wolk. Eerst zien dan geloven geldt voor mij nu ...

Heb trouwens al een tijdje van een aantal meiden niets gehoord hierzo, weet de namen zo even niet. Hoop maar dat alles goed gaat! Misschien nemen ze juist wel even afstand van dit topic, omdat er de laatste tijd nou niet echt de leukste verhalen te lezen waren.

Geplaatst

Ik ga het toch maar weer vragen, sorry voor de herhaling.

Ik dacht dat het Boogie was, maar ik zat ernaast. Er waren hier meiden die in DD liepen en van Dr. Scholtes de tarwekiemolie moesten blijven slikken. Alleen ik vraag me af tot en met wanneer jullie dit moeten.

Misschien is het handig van mezelf om het topic weer even terug te lezen, dan vind ik de namen vanzelf.

Geplaatst

Toch weer even koekeloeren hoe het hier gaat!

Alleen maar positieve berichten toch!! Super!!! En 3 kindjes blijft bijzonder! ookal is ELK kindje BIJZONDER!!

Sylvie, ook gefeliciteerd! en Aafke super dat de arts vertelde dat het nu bijna zker goed gaat!!!

Wat natuurlijk sper fijn is... is.... Dat als we 4 (tot 6 weken) weken verder zijn de onzekerheid hier een stuk minder is!! dan zijn we die vervelende 12 weken gepasseerd...

Gaan we voor!!!

Sonja, ik hoop zo dat het voor jou ook allemaal positief afloopt! Ga er gewoon vanuit dat je op de echo een goed kloppend hartje hoort. Volgens de zwangerschaps boeken is er beweging vanaf week 9 a 10.... Dus hoop dat je bij je aankomende echo goed kan zien dat hij of zij lekker beweegt...

Hier gaat ook alles goed, vandaag even in het ziekenhuis geweest en het hartje klopt !! weer erg blij!! dit was gewoon even een waarschuwing van mijn lichaam!! Ik ga nu lekker rustig aan doen en genieten!!

fijn weekend allemaal!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden