Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hellen geweldig! Ben morgen precies even ver dus hoop hoop hoop.....ook heeeeeel hard op een kloppend hartje. Ben vandaag er onrustig en hyper, pfffff...

B.t.w. dat van hoe misselijker hoe beter vind ik echt een rotopmerking. Ten eerste is zo misselijk zijn echt heel erg rot. En ten tweede maakt het de niet misselijke mensen onzeker. En dan is het nog eens klinkklare nonsens ook. Maar daar staat zo'n gyn. natuurlijk weer niet bij stil, die komt met stomme bakerpraatjes aanzetten :-S

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

het is nog steeds niet te bevatten maar idd onze dag kan niet meer stuk!!!

Henne: ook voor jou morgen een super mooi bericht en je hubbie natuurlijk.

en wat betreft dat misselijk, ik ben het helemaal met je eens. Ik heb het nu heel erg en ook overgeven overdag, boeren.

Echt niet leuk als je in de stad bent :( en het is idd voor het goede doel maar zwaar.

bij iedereen gaat het anders dus ook als je niet misselijk bent is dat geen slecht teken!!! idd een domme gyn.

ben helemaal vergeten te vragen wat betreft de bolletjes. Heb nog maar even gemaild met dokter S. Hij zei er namelijk niets over.

we hebben vandaag al twee pakjes, sokjes, 1 knuffel en een grote bos bloemen gekregen en de nodige belletjes en smsjes. Fijn dat iedereen zo meeleeft met ons, echt super!!!

maar die babydingetjes in huis, ENG

Geplaatst

Hellen wat heerlijk en wat een opluchting! Is best vroeg toch, om bij 6 wkn en 2 dagen al een hartje te zien? Zal wel een sterk ventje of meissie zijn dan.

Henne morgen krijg jij vast net zoiets prachtigs te zien.

Ik wilde dat ik al aan de beurt was, word helemaal krankzinnig van dat wachten en het voelen van vanalles in mijn lijf.

Heb net nog maar weer eens een zwangerschapstest gekocht met indicator. Op 4 wk en 4 dagen gaf die 2-3 wkn aan (klopte dus), dan zou hij morgenochtend bij 5 wkn en 2 dagen toch 3+ aan moeten geven? Misschien kan ik beter wachten tot vrijdag of zaterdag? Iemand ervaring mee?

Dinsdag mag ik naar de internist om schildklier te checken (of medicatie goed is) en dan ga ik vragen of hij ook hoogte HCG wil meten en dan bezien of dat klopt met aantal weken dat ik dan ben (6 wkn precies).

Dan weet ik iets meer dan ik nu weet, want mijn zkh doet geen bloedtest dus heb geen idee wat mijn HCG doet....

Hellen geniet van dit heerlijke gevoel!

Groetjes Pauline

Geplaatst

Hoi Iedereen,

Zo zo, wat een nieuwtjes. 1 dag niet op het forum en je kunt meteen 4 pagina's terug lezen.

Ik vind het wel fijn om over jullie te lezen, eindelijk wat mensen die het zelfde mee maken, de blijdschap, onzekerheden en natuurlijk ook het verdrietige nieuws.

vraagje: ik val af. ik ben echt zwanger, maar ik val af. Ik geef niet over en ik eet normaal. Herkennen jullie dit?

Boogie: Jeetje meid, wat een toestand. Ik hoop heel erg dat het goed zit en dat je heel snel mag komen. Het komt heel veel vaker voor en dan zit het gewoon goed, maar ik begrijp dat je dat nu even bevestigd wil hebben met beeldmateriaal en van je arts. ik duim.

Hellen: jjjjjaaaaaaaaaaaaaa:confettistars: Gefeliciteerd, wat een goed nieuws... ik hoop dat je er lekker van kan genieten.

Pauline: Dat ellendige wachten!!! ik moet ook op 12 oktober en ben dan 7w en 4 dagen, ik vind het bijna ondragelijk. ik heb gister uit pure onzekerheid weer een test gedaan en het klopt nog steeds! pfff hoe zit het met jou kwalen, die van mij zijn minimaal. beetje pijn in borsten en af en toe wat weeïg.

Tess en Aafke, hebben jullie al nieuws? k hoop op goed nieuws.

groetjes,

Surf

Geplaatst

Hoi Surf

Gelukkig dan komen onze kwaaltjes overeen. Ik heb vooral 's avonds en 's ochtends pijnlijke borsten en als ik 's nachts op mijn buik draai is dat ook behoorlijk gevoelig.

Af en toe heb ik een beetje weeige krampjes in mijn buik en incidenteel een steek in mijn lies. Krampjes zijn vooral bij autorijden en gefocussed achter compu zitten op het werk.

Wat leuk dat we gelijktijdig echo hebben, ik heb om half 11 en jij?

Heb jij wel bloed gegeven om HCG te meten?

Of ook alleen met thuistesten? En heb jij ook die met tijdsindicator gedaan? Meerdere keren? Twijfel zo of ik het morgen moet doen, wat als ie zegt 2-3 weken nog steeds, zou dat dan slecht zijn? Ben wel echt meer dan 5 weken zwanger en test rekent vanaf bevruchting dus 5 weken zwanger is 3 weken bij de test...

Sluit me bij je aan dat ik nieuwsgierig ben hoe het Tess en Aafke is vergaan. EN ben al hele dag in gedachten bij Boogie, hoop zo dat het allemaal goed is. De duimen draaien volop!

Groetjes Pauline

Geplaatst

Hey dames,

Ook hier een gelukkig moeke na onze 2e echo! Ukkie meet 19,2 mm en ligt dus 3 dagen voor qua groei (ben nu 8w2d) en er was een mooi hartje te horen! Ik moet zegen dat ik er nog steeds niets van kon zien hoor, of zou het aan het echo apparaat liggen? Dus ik zei meteen dat ik niks kon zien dus zette ze het geluid er even bij aan, heel fijn en toch wel een grote opluchting! Ook waren de contouren van hoofd en lijfje mooi te zien, op de foto zie ik ook 4 puntjes die volgens mij armpjes en beentjes voorstellen.

Oh ja en ik had de tip om een filmpje te maken aan manlief doorgegeven dus die heeft inderdaad een mooie close-up van de echo inclusief het geluid van het hartje kunnen maken. Goede tip!

Dit was meteen de laatste keer bij deze fertiliteitsarts, ik kon al een afspraak gaan maken met een reguliere verloskundige. Verder heb ik over 4 weken nog een laatste controle bij de gynaecoloog en krijg ik nog een nekplooimeting en kan ik bloedprikken voor een combinatietest. Het wordt allemaal wel echt zo! De verloskundige heb ik al gesproken door de telefoon en klinkt als een superaardig mens (ze schijnt ook samen te werken met kraamzorg, dat moet ik nog even uitzoeken), en ik heb me vanmiddag definitief aangemeld voor kinderopvang. Alleen heel onhandig dat je pas heeeeeeeel laat weet op welke dagen je wordt ingeroosterd (kort voor de zomervakantie en dan nog onder voorbehoud, grrr). Ik heb nu dus maar voor 5 dagen gereserveerd, terwijl ik er maar 2enhalf nodig heb.

@Object: wat goed dat je al met yoga begonnen bent! Ik vroeg me al af wanneer je eigenlijk met zwangerschapsgym kunt beginnen. Ga ik me ook es in verdiepen!

@Hellen: gefeliciteerd meid, wat fijn voor jullie! En ja, ik heb ook al 2 rompertjes gekregen, doodeng, dus die heb ik voorlopig nog maar onderin mijn kledingkast verstopt!

@Junior: ook jij een goede echo, super hoor!

@Boogie: wat vreselijk die onzekerheid zeg, ik begrijp je boosheid en je angst. Ik hoop dat je snel een goed gesprek met je gyn krijgt! Volhouden hoor, het komt vast allemaal goed!

@Henne: heeeeeeeeeeeel veel succes morgen!!! Hopelijk gaat het nieuws na een goed echo eindelijk indalen, je bent gewoon zwanger hoor!

Tsja en wat die kwaaltjes betreft, het zegt inderdaad helemal niets. Ik heb mazzel dat ik niet misselijk ben, maar wel degelijk hardstikke zwanger...:)

Ik vergeet nu vast iemand, sorry daarvoor, ga zo even liggen want vanavond toneelcursus (was de 1e keer al vergeten, zwangerschapskwaaltje???)

Geplaatst

Pauline geen idee. Ik ben gestopt met testen omdat ik mezelf er gek mee maakte. Op een gegeven moment werd de lijn niet meer donkerder en ging ik me zorgen maken. Net als over het niet misselijk zijn, de buikkrampen etc. De test met indicator heb ik even overwogen, maar 't was me te duur ook voor wat schijnzekerheid. Maar ik heb makkelijk praten natuurlijk met een echo twee weken na de testdatum. Twee helse weken, maar wel 'maar' twee. Oh en volgens mij heeft hcg meten alleen zin als je ook een 'nul-meting' hebt. Het gaat niet zozeer om de hoogte, als wel om de stijging. Hoe verder in je zwangerschap, hoe groter de marges. Klote he, die onzekerheid. Je wilt zo graag op de één of andere manier bevestiging en die krijg je gewoon niet voor de eerste echo... Ik heb trouwens een boek hier liggen waarin wordt gezegd dat je met 5w4d al een hartje zou kunnen zien. Lijkt mij onwijs vroeg.

Geplaatst

Surf even inbreken.

Ik ben zelf 15 weken 3 dagen zwanger en vanaf begin af aan afgevallen. Zelfs nu nog kleine beetjes. En er zijn veel vrouwen die afvallen in het begin van de zwangerschap hoor

Geplaatst

Henne, zóu kunnen...maar volgens mij zijn er maar weinig waarbij je het ook al echt ziet met 5w4d. Hier was met 5w5d wel de vruchtzak, dooier en startend vruchtje te zien, maar geen hartje (of niet duidelijk; arts dacht wel iets beweging te zien..).

Hopelijk voor jou morgen net zo mooi resultaat als bij Hellen vandaag, veel plezier!! En hopelijk slaap je goed vannacht ;)...

Aafke, super dat het bij jou ook zo goed ging! Bizar om al een echt mini-mensje te zien lijkt me... bij ons lag er 1 recht voor de 'camera' en die leek net op een gummibeertje, met van die stompjes, haha. Op naar de VK nu!

Gaan jullie trouwens allemaal extra controle (nekplooi/combinatietest) doen, of niet?

Surf, Pauline, volgens mij heel normaal. Kwaaltjes wisselen ook enorm per dag en per persoon en zegt allemaal niks volgens mij. Ik was vorige week helemaal gestrest omdat ik niet meer misselijk was... en toch zijn er in die week 3 hartjes gaan kloppen. Gisteren qua misselijkheid voor de hele week ingehaald :S.

Surf, ik ben ook al 3,5 kilo afgevallen, terwijl mijn buik echt al uitpuilt (nou ja, mijn darmen dan). Ik eet best veel, veel kleinere beetjes dan normaal, maar wel echt de hele dag door. Echt aankomen komt volgens mij meestal pas wat later, en je lichaam gebruikt nu wel veel meer energie, dus zo gek is het niet...ik maak me er in elk geval niet druk over (maar heb van mezelf ook aardig wat kilootjes teveel ;))

Geplaatst

Hoi Pauline en natuurlijk de rest,

Ik moet om 3 uur voor de echo... hmm spannend. Ik heb de dag voor de ziekenhuistest een thuistest gedaan, die gaf toen 2-3 wk aan. en gisteren (+/-1 week later) hebben we weer een predictortest gedaan, ik geloofde het namelijk niet zo erg!! Deze test gaf nu 3+ aan. Verder heb ik inderdaad vanuit het ziekenhuis een hcg meting gekregen 12 dg na tp 1300, maar volgens mij is het vooral belangrijk dat je hcg stijgt. Ik ga nu ook maar stoppen met dat thuistesten... en echt proberen te wachten op de ECHO, ik hoop zo op positief nieuws voor ons allemaal.

Kimmie en Miep,

Bedankt, ik snapte al niks van mijn afval race... Ben ik niet zwanger wil ik wel een paar kilo kwijt en lukt dat dus niet, ben je zwanger val je af!!!!!

Het is echt alleen maar een feestje, als je alle twijfels en onzekerheden wegdenkt natuurlijk.

Henne deze is voor jou, voor morgen alvast.:gekruiste vingers 1

Aafke, gefeliciteerd meid. super cool. hou het vast en begin maar lekker met dromen!

groetjes,

Surf.

Geplaatst

Henne,

Dat van die opmerking van de misselijkheid kwam van een gynaecoloog niet van mij, even voor de duidelijkheid. Ik vind het nl. ook een rotopmerking dat zeg je gewoon niet. M'n vriendin is 9 maanden misselijk geweest en heeft 9 maanden lang overgegeven en die vent gaf haar niets. Ik heb haar zien lijden want dat was het en dat gun je niemand natuurlijk al heeft ze er een pracht dochter voor terug gekregen waar ik eens per week op mag passen !

Succes morgen dat er maar een heel mooi hartje mag kloppen !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Hooooii allemaal,

Effe kort:

nekplooi/combinatietest >> doen wij niet. Hebben we bij de vorige zwangerschap ook niet gedaan. Mocht het kindje niet levensvatbaar zijn, dan zien we dat wel bij de echo (20 weken). Ik heb zelf een gehandicapte broer, dus misschien dat ik het daardoor niet wil. Ik kan me ook voorstellen dat je het wel doet namelijk. Ach ja, ieder zijn eigen!!

Jolieneke

Geplaatst

Jeanine dat was me helemaal duidelijk hoor! Ik was aan het afgeven op zo'n *** van een gynaecoloog :-D Ik kan daar zo kwaad om worden, dat soort onzinverhalen, zeker van mannen. Onze biologieleraar vroeger bleef bij hoog en laag volhouden dat vrouwen tijdens een menstruatie slechts een eierdopje vol bloed verloren. Een vriendin en ik hébben er nog eens over gedacht om een en ander voor 'm op te sparen ;-0 maar daar hebben we toch maar van af gezien haha.

Oh enne, ik ben ook 3 kilo afgevallen. Niet zo handig als je al aan de lichte kant bent, probeer me er maar geen zorgen over te maken, kennelijk is het 'normaal'.

Geplaatst

Nou, tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik eerst 1 1/2 kilo afgevallen en daarna 20 kilo aangekomen!!!! Nu ben ik van mezelf niet dik en niet dun, maatje 40 zeg maar. Ik heb toen niet veel gegeten, maar de kilo's vlogen eraan! Ik heb er bijna een jaar over gedaan om weer op gewicht te komen... en nu, haha, ben ik weer zwanger. Ik ben nu absoluut niet afgevallen, maar dat zit hem vooral in mijn darmen. Flink opgezette, dikke buik! Weet iemand of dat erger kan zijn als je utrogestan gebruikt?

Hahahaaa, Henne! Ik moest zo lachen om je verhaal van je biologieleraar! Nou, idd... een eierdopje per dag zo ongeveer! Mannen hebben geen idee, haha! (oei... of scheer ik nu alle mannen over 1 kam...;)

Wow Aafke! Super!!

Heb vandaag het shirtje met: 'ik word grote zus' binnen gekregen. Ik zou zeggen > bedrukjeshirtje kan ik iedereen aanraden. Een shirt van super materiaal, erg mooi!! (en niet duur!)

Jolieneke

Geplaatst

Henne, wil je even heel veel succes wensen voor morgen....na morgen die ticker he!

haha wat een verhaal van die leraar....was een bak geweest als jullie dat gedaan hadden.

Fijn dat hier weer goede berichten te lezen zijn

liefs

Babeth

Geplaatst

Boogie hoe is het gegaan vandaag?

Werd net gebeld door beste vriendinnetje dat ze 8,5 weken in verwachting is, ze durfde me niet eerder te bellen. Ook andere vriendin is in verwachting, al 12 weken. Is zo gek idee dat in de tijd dat wij bezig zijn voor een broertje of zusjes voor Finn, er vriendinnen zijn die 2 kinderen hebben gekregen en sommigen zelfs 3.

Hoop zo dat ik dit keer samen met beste vriendinnetje zwanger mag blijven. Als het bij mij goed gaat zijn we maar 3 weken na elkaar uitgerekend, zou echt super zijn.

Wilde dat ik nu al een echo kon krijgen, vandaag slechte dag qua gevoel, krampjes maken me vreselijk onzeker en heb enorme aandrang om te huilen. Of het door hormonen komt of doordat een mug me vannacht uit mijn slaap hield weet ik niet, maar zit niet lekker in mijn vel. Ga zo maar naar bed denk ik...

Groetjes Pauline

Geplaatst

Pauline lekker naar bed en morgen is alles vast minder moeilijk meis. De hormonen gieren door je lijf. Ik heb de de week voor en de week na onze testdatum ook enorm veel kramp gehad. Moest echt paracetamol slikken. Was telkens bang dat het mis zou gaan, maar tot nu toe in ieder geval geen bloed. Volgens de verpleegkundige kwam dit door de hormoonoolog in m'n buik en moest ik me geen zorgen maken. Dus bij deze geef ik die wijze woorden maar door.

Enne...ja, ik ben in de periode dat wij proberen 3 keer tante geworden. Bizar als je daarover nadenkt. Moeten we dus ook maar niet doen. Het is nu gelukt. Vooruit kijken ipv achterom!!!

Slaap lekker allemaal, ik kruip er ook maar in. Des te eerder is het morgen (god wat is dat eng zeg, die eerste echo)

Geplaatst

Echo:

29 september: Tess, 1e (6w, 5d)

29 september: Hellen, 1e (6w,2d)

29 september: Aafke 2e (8w, 2d)

30 september: Henne 1e (6w2d)

5 oktober: Boogie 3e (8w6d)

5 oktober: Sowiebo 4e ( 10 w 1 d)

6 oktober: Miepie80, 3e (8w5d)

6 oktober: Leeuw, 1e (7w 5d)

7 oktober: Mama-Ree, 2e (9w 3d)

9 oktober: Hellen vk 2e(7w 4d)

12 oktober: surf, 1e (7w 4d)

12 oktober: Pauline, 1e (dan 7w 0d)

12 oktober: Jeanine, 1e (7w1d)

13 oktober: Jolieneke, 2e/3e (10w, 3 d)

13 oktober: Hellen zh 3e (8w 2d)

Verloskunde:

5 oktober: Sowiebo ( intake, in ziekenhuis) + echo

Uitgerekend:

Sowiebo: 2 mei 2011

Jolieneke: 6 mei 2011

Mama-Ree: 8 mei 2011

Aafke: 10 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Liselot: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Surf: 17 mei 2011

Tess: 20 mei 2011

Leeuw: 20 mei 2011

Object: 21 mei 2011

Hellen: 23 mei 2011

Henne: 24 mei 2011?

Jeanine: 29 mei 2011 ?

Pauline: 31 mei 2011

Ik had een vk gevonden waar ik volgende week al mag komen en weer een vaginale echo krijg. Ze wil me graag helpen, zekerder worden en begrijpt dat het nog pril is.

Dus dan hebben we met 6w, 7w en 8w een echo. kon je maar elke dag even binnen kijken.

we zijn echt al overladen met belletjes, bezoekjes en mini cadeautjes. Echt fantastisch. Net werd het me toch echt even teveel, alle spanningen eruit en flink gejankt.

Het is en blijf onwerkelijk, zolang hierop gewacht en nu!? komen dromen dan toch uit.......................

Henne: super mooie echo voor jou

Boogie: hoe is het met je? we lezen geen berichten ik hoop echt dat je een goede echo hebt gehad!?

en iedereen een welverdiende rust en morgen weer een nieuwe dag!!!

Geplaatst

Ha lieve meisjes,

Ja, ik heb goed nieuws. Gelukkig.

En een goed gesprek, echo en verklaring van het bloedverlies rijker.

De gyn deed absoluut niet moeilijk en ik mocht meteen komen.

Het beebje loopt ook een paar dagen voor in de groei (weet niet meer precies hoe groot) Het krijgt al hersentjes (hihi)en op de plek waar de placenta aan het ontwikkelen is zit een groot heamatoom.

Deze geeft het bloedverlies. Het zal dus ook nog niet over zijn maar ik weet nu dat ik niet bang hoef te zijn. Ik heb ook meteen iets gekregen voor de ontlasting. Daar word ik ook gewoon beroerd van. Daar heb ik legendal voor gekregen.

Ik zag dat Hellen ook goed nieuws had. Gefeliciteerd meid. Wat een heerlijk gevoel he?

Henne, heel veel succes morgen en ik hoop dat je lekker slaapt op dit moment. Ik denk aan je want het is zo spannend...

Bedankt dat jullie zo met me hebben meegeleefd. Het gaat hier goed komen. Ik heb er weer vertrouwen in. Heerlijk gevoel.

Slaap lekker.

Geplaatst

Henne,

Wat een giller dat verhaal van die biologieleraar ! Duidelijk een man ja ! Als mannen toch eens een keer ongesteld mochten zijn dan piepten ze wel anders.

Ik heb vanavond gestreken en liep met de was de zoldertrap af en......ben van de trap gevallen, niet nu dacht ik !!!! Morgen zal ik wel onder de blauwe plekken zitten !!! Als de beeb maar blijft zittten dacht ik meteen !!! Maar ja ik viel op m'n rug en heup en niet op m'n buil gelukkig. M'n vriend was net de honden uitlaten. Die zei gelijk ga dan ook niet op je sokken de trap af ! Hij heeft gelijk maar er moet nodig tapijt op oid nu geschilderd en glad.

Slaap lekker allemaal !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Boogie, wat een geruststelling zeg! Fijn dat alles goed was en dat je weet waar het bloedverlies door komt.

Jeanine, da's schrikken. De kleine zit echt heel goed verstopt in een heel zacht bedje, dus op zich zou het niet veel kwaad moeten kunnen, maar kan me voorstellen dat je er erg van geschrokken bent. Hoe is het met de blauwe plekken?

Hier ook enorme schrik; gisteravond ineens helder rood bloed/slijm. Vannacht niks, maar vanmorgen weer wat oranje/rood bloedverlies. Heb niet echt krampen (gewoon de steekjes en het getrek wat ik al had), maar ben er ook niet echt gerust op. Net gelijk het ziekenhuis maar gemaild, ik hoop dat ze zsm terugbellen straks. Doodsbang onze 3 wondertjes nu weer te verliezen......

Geplaatst

Hoi Miepie,

Voor jou ook schrikken ja , ik hoop dat het ziekenhuis je gauw terugbelt nav je mailtje. Ik hoor wel vaker dat wat bloedverlies voor kan komen ( bij jou is het niet helderrood toch ?) maar je wilt weten waar het van komt en of het kwaad kan logisch. Heel veel sterkte ! Loopt hoop ik met een sisser af en blijft bij dit kleine beetje.

Ik zal straks ff een goed blij werpen op m'n heup en schouder als ik in de douche sta bij de spiegel. Ik zit gauw onder de blauwe plekken omdat ik bloedverdunners spuit en slik. Ik schrok mij rot maar het ging zo snel. In een seconde draaide ik weg omdat ik ook een slecht been heb ivm die bottumor destijds ( zitten nog pinnen in en donorbot) en wilde niet op die kant vallen maar ja wat ik al zei het ging zo snel) Stomme muts het was ook m'n eigen schuld. Maar ik wil niet als een klager overkomen op dit forum hoor maar ik heb werkelijk altijd wat, maar we blijven lachen !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Dames wat fijn dat het ondanks de onzekerheid goed met jullie gaat.

Kom even illegaal inbreken om Henne een fantastische echo te wensen!!!!!!!!!!!! Meis ik zal vandaag aan jullie denken...........

Liefs Sandra

Geplaatst

Henne heel veel plezier vandaag met de echo. Hoor graag hoe mooi het was!! :-)

Boogie: wat fijn dat alles goed is en wat een opluchting voor jou!

Vannacht gelukkig goed geslapen en vanochtend gaf de test aan dat ik 3+ zwanger ben en ben vandaag 5 weken en 2 dagen dus dat zou moeten kloppen. De laatste test van zaterdag gaf aan 2-3 weken dus HCG is in ieder geval enigszins toegenomen.

Probeer me er maar bij neer te leggen dat ik nog even geduld moet hebben, ben alleen helemaal niet geduldig en zo onzeker en bang dat het niet goed gaat. Pfff, benieuwd wanneer de roze woll van zwangerschap komt...

Iedereen een heerlijke dag gewenst, zonder zorgen en voor de mensen met echo's vandaag: enjoy!!!

Groetjes Pauline

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden