Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat fijn dat er bij iedereen goede echo's zijn. En Miepie wat super dat er nog steeds 3 zitten met kloppende hartjes! Gefeliciteerd.

Sylvie wat geweldig dat je van je escape IUI zwanger bent geworden, heel bijzonder!

Zelf vandaag rustig dagje gehad, zoontje had feestje dus na school anderhalf uur samen thuis geweest en daarna weer vier uur voor mezelf. Lekker.

Was zo moe. Vanochtend 30 min geslapen en vanmiddag anderhalf uur....

Hoop maar dat dat een goed teken is..

Groetjes Pauline

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

dames

wat een fijne berichten allemaal!!!! Object goed dat je goede moed houdt hoor, je doet je best en meer kun je niet!

Miepie wow wat een situatie he, bij ons konden ze het vlies ook niet erg goed zijn maar vanaf een week of 9 was het wel duidelijk in beeld te krijgen!

wellicht gaan ze bij jou ook het pro twin onderzoek voorstellen: een soort van pessarium die de baarmoedermond wat verlichting brengt.

liefs

Babeth

Geplaatst

Miepie80 wowwww..

ik heb ook een tp van 2emmie gehad.. hoveel is de kans dan dat ik zwanger ben van 2..? weet je dat soms ik heb 14 okt echo ben nu 5 weekjes en 3 daGEN

Geplaatst

Konijn, volgens onze arts is de kans 25% maar een een-eiige tweeling is echt een kans van 1.1000

Miepie, hoe wordt jullie wonderlijke situatie nu genoemd een twee-eiige drieling?

dames die zwanger zijn van een meerling, ik kan jullie het volgende boek aanraden:

Het tweelingenboek van Lenny Duijvelaar en Anjo Geluk

isbn: 9 789021 544380

ook het ontstaan van een een-eiige wordt uitvoerig besproken, moment van de doordeling bepaalt of ze samen zitten of ieder apart etc.

groetjes

Babeth

Geplaatst

je bent zo een lieve meid, meiske74. ik heb er echt geen woorden voor.

hoop in 2010 goed nieuws over jou te horen ...

ja een 2 eiige bij ivf is en blijft kunstmatig natuurlijk..

ja idd hoe wordt dit genoemd want uit een van 2eiige tweeling is kennelijk een eeneiige onstaan, ik heb dit eerder gehoord trouwens dames. Bij een vrouw die een derde kind kreeg gewoon op natuurlijke wize toen was ze zw van een drieling...

grappig...

Geplaatst

Babeth, dank je wel! Ik had het boek inderdaad al gekocht... toen we nog dachten dat het een tweeling was ;).

Konijn, zoals Babeth al zei; ongeveer 25% (bij ons zeiden ze 20%... en de kans op een zwangerschap überhaupt met cryo was ongeveer 10%... dus wij dachten een kans van 2% op een tweeling te hebben. Kans op 1-eiig is dan idd 1/1000, dus kans op onze situatie was echt héul klein). Het schijnt wel zo te zijn dat de ene innesteling de andere zeg maar kan 'helpen'. Spannend wat er bij jou met de echo uitkomt!

Geplaatst

Zo, hallo allemaal, was ik weer eens.

Een prachtige verhalen allemaal. Van harte!! Super echo's!

Ik zit er weer eens doorheen. Al twee dagen vreselijke krampen (kan ook van de darmen zijn natuurlijk) maar gisteren bruine afscheiding. Het voelt gewoon fout. Ben al 2 dagen niet fit, maar ja, waar ligt het hem nu aan? Mijn man kan heel mooi praten, maar daar word ik niet geruster van.... het enige wat helpt zou een echo zijn. Maar mijn man is duidelijk > als je meer gaat vloeien, gaan we dat doen hoor!!

Pffff... Ik moet nog ruim anderhalve week wachten voordat ik weer een echo krijg. Dat duurt nog zo lang.

Jolieneke

Geplaatst

ahhhh Jolieneke wat ellendig!!!!

ik hoop echt voor je dat je gevoel je enorm misleidt, misschien kun je eens kijken of venkel thee helpt, dat kalmeert de darmen.

dat je niet fit bent kan echt door vanalles komen hoor.

Ik hopp voor je dat de klachten snel stoppen, in ieder geval geen rood bloedverlies, houd moed meis!

Geplaatst

Ah nee Jolieneke, wat ontzettend vervelend zeg. Misschien heb jij ook wel zo'n heamatoom, dan kun je blijven bloeden net als ik. Ik hoop zo dat het niet doorzet. Inderdaad wat je man zegt, wanneer het meer wordt en helder heb je gewoon recht op een echo hoor! Sterkte meis.

Geplaatst

Jeej, wat een onzekerheid weer Jolieneke. Maar wat Boogie en je man ook zeggen, zolang het niet helderrood is.... en anders aan de bel trekken.

Sterkte meid!!

Geplaatst

Hoooi!

Ben waarschijnlijk ook gewoon griepig. Moe, niet fit, echt halfjes.

Onze dochter is bij opa en oma. We zouden vanavond uiteten met vrienden en dan zouden we haar morgenvroeg weer ophalen. Denk nu dat we haar vanmiddag al ophalen. Uiteten gaan we toch niet, daar voel ik me niet goed genoeg voor. Het gekke is, nu hebben we even vrije tijd, omdat ze er niet is, en nu mis ik haar enorm!

Bedankt voor de tip Babeth. Zal kijken of dat misschien nog wat rust kan brengen in mijn lijf!

Jolieneke

Geplaatst

Hoi allemaal,

iedereen gefeliciteerd met de goede echo's! En Miepie, wat er in jouw buik gebeurt is toch wel helemaal een wonder!

Ik heb me de afgelopen tijd even een beetje teruggetrokken omdat ik inderdaad wat onzeker werd van de ook minder leuke verhalen hier. En van wat ik nou allemaal wel en niet moest voelen, begon mezelf een beetje teveel te vergelijken met de rest en omdat ik nog eigenlijk niet heel veel last heb van de zwangerschap in tegenstelling tot sommige anderen ging ik mezelf alleen maar gek maken. (ben af en toe beetje misselijk en zere borsten, maar dat is het dan ook). Kortom het geeft mij meer rust om hier niet al te veel te lezen.

A.s. woensdag heb ik ook de eerste echo (laat vergeleken met jullie, ben dan 7+4 wkn), spannend!

groetjes!

Geplaatst

Heey,

Das ff geleden.

Er is heel wat gebeurt de afgelopen weken.

Maar dat zal iedereen hier kunnen beamen.

Je blijkt zwanger en alle gevoelens die daar bij komen kijken (ongeloof, onzekerheid, blijdschap enz.).

Voorheen kon ik altijd snel ff kijken op de topics waar ik actief was, maar ik vind de site niet zo handig.

Maar wij hebben afgelopen woensdag de echo gehad en we hebben een kloppend hartje gezien.

Heel bijzonder! over 2 weken hebben we de volgende echo, en daarna kunnen we gewoon naar de verloskundige.

Heerlijk, dan is alles net zoals bij ieder ander.

Voor iedereen heel veel succes met de zwangerschap!

Tess

Geplaatst

Jolieneke wat een nare onzekerheid weer. Ik kan wel zeggen dat ik ook enorm veel krampen heb, maar ik heb geen bloedverlies (gehad) dus dan is het voor je gevoel toch anders denk ik. Maar misschien dat het je toch enigzins gerust kan stellen dat krampen ook bij anderen (veel!) voorkomen.

Leeuw, behalve die krampen en vermoeidheid merk ik ook heel weinig. Af en toe wat misselijk en m'n borsten zijn wat groter maar niet pijnlijk. Ik heb een neus als een speurhond, maar ook daar word ik verder niet misselijk door ofzo. Het maakt mij soms ook onzeker. Gelukkig krijg je over vier dagen eindelijk een echo, nog even volhouden en dan hopelijk wat meer zekerheid.

Geplaatst

Tess we waren gelijk aan het typen! Fijn dat jullie echo ook goed was!! Mooi he, zo'n knipperlichtje. Mijn vriend heeft het opgenomen dus ik kan er nog lekker vaak naar kijken :-)

Geplaatst

Hallo dames,

Hier nog steeds af en toe bloed verlies al is het geen helder rood meer maar bruinachtig / roos. Gisteren bijna niks verloren en vandaag weer wat meer.

Maar het lijkt nog steeds niet op een ongesteldheid. Dinsdag hebben wij onze eerste echo.

Mijn borsten blijven ook gevoelig maar vraag me ook af of dat dat komt door de bolletjes. Vandaag nog wel een tets gedaan en deze gaf een duidelijke streep.

Dus dat is wel positief maar o wat duurt dat wachten lang!!!!! Zijn er hier ook dames die eerst bruin toen rood en toen weer bruin bloedverlies hebben gehad????

Groetjes Scoop

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier slecht nieuws, ik stond gister bij de tafel en ineens stroomde er iets naar beneden. Ik wist het meteen. Op de wc heel me ondergoed doorweekt met bloed ook stroomde het in de toilet. In totaal een stuk of 4 stolsels verloren in een uur tijd. Meteen jankend naar de eerste hulp. Echo gehad, hartje klopte toen nog wel, maar mijn bmmond zit blijkbaar om de hoek dus ze konden het niet goed zien. Ik voel me zo rot en verdrietig. Het was echt heeel veel bloed, niet veel krampen, maar wel pijn en een soort druk bij het plassen. Gyn zei dat het 2 kanten op kon gaan. Afwachten dus.......

Geplaatst

Lieve Junior,

Jeej, schrik een beetje van jouw bericht. Maar laat je nog niet uit het veld slaan hè meid, zoals je gyn ook zegt... het kan 2 kanten op gaan. Ik heb makkelijk praat zul je denken, maar je beebje zit nog veilig, want het hartje klopte nog mooi.

Heb je nu heel snel weer een echo? Hoop echt van harte dat dit de positieve kant op mag blijven gaan. Heel veel sterkte Junior, maar zoals zovelen hebben sommige vrouwen er de hele zwangerschap last van. Ze konden jou niet een indicatie geven waardoor het evt. kwam?

Meid, nogmaals heeeeeeel veel sterkte!!! Hoop dat je lichaam je echt voor de gek houdt.

Liefs

Geplaatst

Junior, wat een bericht zeg, jij had ni het begin ook wel dat bleoed verleis maar je schrikt je nu toch echt rot, ook als de arts zegt dat het 2 kanten op kan gaan.... ik hoop voor je dat alles snel kalmeert en het bloeden stopt Heel veel sterkte, kan me voorstellen dat het moelijk is om goede moed te houden!

dat de volgende echo maar niet te lang op zich laat wachten.

Scoop ik heb er geen ervaring maar het zal je behoorlijk onzeker maken. Ik hoop voor je dat lotgenoten je gerust kunnen stellen met hun ervaringen, hou je haaks!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Jee Junior, dat is echt schrikken!

Hebben ze geen reden voor de bloeding kunnen vinden?

Ik hoop dat je gauw weer langs mag komen om te checken hoe het is. Ik kan me heel goed voorstellen dat je zeer verdrietig bent.

Hier duidelijk griep. Duizelig, beroerd, spiepijn, halfjes. In combinatie met zwanger zijn (misselijk worden van koken en andere geurtjes) voel ik me gewoon ... (piep). Nog geen bruine afscheiding weer gezien, dus wie weet blijft het bij gisteren.....

@Henne: ja, die darmen zijn goed van slag, dat ik je wel vertellen. Het is alleen zo lastig te voelen waar je precies last hebt. Is het je baarmoeder, zijn het je darmen? Kramp is vervelend. Maar mijn buik is op het moment rustig :)

Jolieneke

Geplaatst

Hoi Kimmie!

Bedankt voor de tip. Zit al ruim een week aan de laxo. Ook al ruim een week aan de Activia. Het wil bij mij nog niet echt beter worden.

Afwachten... zal blij zijn als ik van de medicijnen af ben. Dan ga ik me echt pas 'puur' zwanger voelen.

Jolieneke

Geplaatst

Jeetje Junior, wat vreselijk schrikken zeg! Gaat het nu weer wat beter? Is het bloeden opgehouden? Wanneer mag je weer voor echo komen?

Jolieneke wat balen dat je zo grieperig bent, dat is niet lekker als je in verwachting bent.

Het is onvoorstelbaar wat je lichaam allemaal met je doet, zeker in combinatie met de onzekerheid. Had gisteren best wel last van krampjes en was daardoor zo onzeker dat ik er letterlijk doodmoe van werd. Loop om de haverklap naar de wc om te zien of er niets ergs gebeurd is.

Kon ik maar in een kunstmatige slaap gebracht worden en wakker worden als ik de 13 weken voor bij ben :-)

Sterkte voor iedereen!

Groetjes Pauline

Geplaatst

Wow, er wordt echt veel geschreven hier!

@Junior: wat een afschuwelijke onzekerheid voor jullie, ik leef met je mee. Proberen positief te blijven denken is denk ik wel het beste, maar natuurlijk veel makkelijker gezegd dan gedaan. k vroeg me ook al af wanneer je een volgende echo hebt en of het bloeden nu al gestopt is? In ieder geval heel veel sterkte!

@Scoop: jij nog even volhouden tot de echo dinsdag. Het advies is al eerder gegeven maar als je echt ongerust blijft: bel het ziekenhuis en vraag of je eerder kunt komen!

Bruinverlies geeft stress maar hoeft echt niets te betekenen. Ik hoop dat je dinsdag eindelijk gerust wordt gesteld mdat je een mooie echo te zien krijgt!

Hier gaat het vooralsnog heel goed. Ik heb gisteren de hele dag al vast in mijn positiejeans rondgelopen en wat zit dat lekker zeg! Ik moet zeggen dat ik nu zo langzaamaan ook een beetje aan het idee begin te wennen. Morgen ben ik precies 9 weken, dus nu al zo'n maand bewust van mijn zwangerschap. Vorige keer was dat denk ik net anderhalve week en toen was het al mis. Ik durf er nu steeds meer op te vertrouwen in ieder geval, het voelt steeds 'echter'. Heb dus ook maar nog een neutraal zwart positietruitje en 2 meegroeibeha's aangeschaft. Alleen voor de kleine zelf durf ik dus nog steeds niets te kopen.

Ik heb gelukkig geen last van mijn darmen en ben nog steeds niet echt misselijk, hoewel ik het HCG wel voel en in toenemende mate, vermoeidheid nu wel iets meer. Ik ga nu structureel 's middags even een uurtje gestrekt op de bank. Dat vindt mijn hond Fritsie wel gezellig, die komt er nl. graag bijliggen. Ik ben trouwens erg benieuwd waneer die iets gaat merken, ik weet van de buren dat de hond na verloop van tijd erg waaks werd ten opzichte van de buurvrouw. Alsof ie rook dat ze een puppy in d'r buik had dat ie moest beschermen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden