Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

IVFSH,

Zal voor jou ook wel dubbel zijn, nu je een deel echt verloren bent, bah... lijkt me vreselijk! Hoop voor je dat het er donderdag goed uitziet, zodat je er even tussenuit kunt, dat heb jij wel verdiend.

Even je zinnen proberen op iets anders te zetten en vooral even afleiding. Ik zal voor je duimen.

En voor mijn gevoel ben ik het met je eens, dit is wel een heel tegenstrijdig uitgerekend topic inderdaad. Hopen dat het vanaf nu alleen nog goede berichten geeft.

Groetjes

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dankjewel Miepie voor de uitleg hoever ik nu ben. Zou ik ook op het lijstje mogen ? Wil iemand dat voor mij doen ?

Ik leef met een ieder mee.

Gisteren was ik dus 5 weken en 12 oktober heb ik de eerste echo dan ben ik 7 weken en 1 dag.

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Sonja, mag je dinsdag al? Ik dacht vrijdag de 8e... heb ik dan ook verkeerd op het lijstje gezet ;). Fijn dat je baas zo meeleeft en denkt. Hier gelukkig ook een heel fijne conrector met wie ik alles regel. Ik ben benieuwd hoe lang ik het volhoud om geen gebruik te maken van zijn aanbod af en toe wat uren te laten uitvallen; ben sinds zondag al enorm misselijk + pijn in mijn liezen (banden?). Gaat prima zolang ik de halve dag slaap, maar vooral donderdag en vrijdag zijn lange dagen op school (1e t/m 7e/8e uur). Gelukkig heb ik op die dagen een stagiair die evt. mijn lessen kan overnemen, dus echt lullig hoef ik me niet te voelen als ik naar huis ga (hoogstens tegenover hem , haha).

IVFSH, heftig hoor. Hopelijk blijkt je bm morgen goed leeg te zijn, volgens mij kan je wel wat afleiding gebruiken. Heb je het idee dat de pillen wat doen?

Raar 'uitgerekend-topic' >> ik vind dat het zo ook wel genoeg is geweest ;)... wat zou het enorm fijn zijn als alles bij iedereen nu gaat zoals we in ons hoofd hebben. Zwangerschappen met alleen maar goede echo's, en in mei een hele berg gezonde kindjes....

Geplaatst

Echo:

29 september: Tess, 1e (6w, 5d)

29 september: Hellen, 1e (6w,2d)

29 september: Aafke 2e (8w, 2d)

30 september: Henne 1e (6w2d)

5 oktober: Boogie 3e (8w6d)

5 oktober: Sowiebo 4e ( 10 w 1 d)

6 oktober: Miepie80, 3e (8w5d)

6 oktober: Leeuw, 1e (7w 5d)

7 oktober: Mama-Ree, 2e (9w 3d)

12 oktober: surf, 1e (7w 4d)

12 oktober: Pauline, 1e (dan 7w 0d)

13 oktober: Jolieneke, 2e/3e (10w, 3 d)

Verloskunde:

5 oktober: Sowiebo ( intake, in ziekenhuis) + echo

21 oktober; Lianne ( intake, vk)

Uitgerekend:

Sowiebo: 2 mei 2011

Lianne: 4 mei 2011

Jolieneke: 6 mei 2011

Mama-Ree: 8 mei 2011

Aafke: 10 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Liselot: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Surf: 17 mei 2011

Tess: 20 mei 2011

Leeuw: 20 mei 2011

Object: 21 mei 2011

Hellen: 23 mei 2011

Henne: 24 mei 2011?

Pauline: 31 mei 2011

Zo klopt ie weer denk ik zo. Er is vast miscommunicatie geweest ;) Ik had het gisteren over 8 lange dagen wachten en Meiske kwam toen bij 8 oktober haha.... Maakt niet uit, het moet dus 5 oktober zijn en die afspraak stond al. Krijg nu alleen voor het gesprek nog even een echo om te kijken of de andere uk het nog goed heeft bij mij.

Miepie, oh wat fijn dat er bij jou ook zo meegeleefd wordt. Moeilijk hè om dingen los te laten, zeker als het om je eigen klas gaat. Daar heb ik wel heel erg last van.

Groetjes

Geplaatst

Oh ja, nog even een praktische vraag.

Ik heb hem al eens eerder gesteld, maar ben erg benieuwd. Zijn er ook meiden die tarwekiemolie slikken? En zo ja, t/m wanneer slikken jullie dit?

En foliumzuur ( extra) t/m wanneer gaan jullie dat slikken?

En ik slik Davitamon Mama+ visolie, tot wanneer slik je zoiets?

Alvast bedankt!

Groetjes

Geplaatst

Sonja, inderdaad erg moeilijk. Zeker de leerlingbegeleiding; ik sta met 0.7fte maar 15 uur voor de klas en doe daarnaast zo'n 7 uur leerlingbegeleiding. Kan me nu al druk maken over hoe dat moet als ik er straks niet ben, haha. Gelukkig gaan de meeste afspraken via de mail, direct met de leerlingen, dus ik kan wel redelijk makkelijk afspraken verzetten als dat nodig is.

Ik slik ook Davitamon + visolie. Volgens mij gewoon de hele zwangerschap, toch? Geen idee eigenlijk....

Babeth, dank je wel. Hoe is het met jou en je man?

Geplaatst

Hoi Sonja,

gewoon de hele zwangerschap de vitamine en visolie slikken hoor!!!! goed voor jou en je zwangerschap!!!

Miepie met mij gaat het wel hoor, de mk is bezig, vond het vandaag heftig, had echt even zgn. rugweeën, en dat is ellendig, maar helemaal op het werk. Pijn was rot maar het riep ook ineens zoveel emoties op getver! Maar met de mk op zich heb ik vrede, dit vruchje was niet levensvatbaar.

Morgen heb ik tel. overleg voor de volgende cryo tp

Zijn jullie al wat van de schok bekomen van 3 hummeltjes, er is nu steeds een reclame van VW, daarbij een drieling op de achterbank, ik denk dan direct aan jou , jeetje zeg!

Wat je werk betreft, maak je niet druk, lekker op je drukke buik richten!!

Sonja, hoe gaat het met jou nu? en met je man?

liefs

Babeth

Geplaatst

Ik moet bij die reclame ook steeds aan Miepie denken. Heb hem vandaag al 3x gezien haha!!

Hier gaat het wel aardig hoor. De schrik zit er nog steeds in. En dat zal zo blijven tot volgende week dinsdag. Als er dan nog een mooi hartje klopt, ben ik wel weer geruster hoor.

Maar tot die tijd vind ik het nu dubbel zo spannend. Was het maar zover.....

Geplaatst

Ha ladies,

Nou vanmorgen ben ik me werkelijk helemaal rot geschrokken. Had ook bruinige afscheiding. Heb meteen met de gyn gebeld en ook bij mij was het advies afwachten.

Nu werk ik dus in het ziekenhuis en mijn hoofd was wel een beetje pissig over dit bericht en die heeft een gyn aangesproken die vanmorgen bij ons aan het werk was.

Hij heeft me na zijn spreekuur meegenomen voor een echo tussendoor. (stiekum)

Ik heb een hartje gezien en het was nu groter dan 1 cm dus goed gegroeid. Wat een geruststelling. Ook geen bruinige afscheiding meer maar het is ook niet zoals anders. Ik dacht later, misschien heb ik wel een blaasontsteking....

In ieder geval een pak van mijn hart, hoewel ik nu weer denk is het wel groot genoeg. Had het niet groter moeten zijn? Maar dat kan ik makkelijk oplossen. Even opzoeken op internet.

Ik word zo bang van die verhalen hier maar niet op het forum komen vind ik ook niet echt een oplossing omdat ik ook veel steun aan jullie heb. Ik probeer het daarom te beperken tot 1x per dag (heb dus alweer gesmokkeld..)

Geplaatst

Oh gelukkig Boogie, dat is dan weer een positief lichtpuntje voor deze dag!!!

Volgens mij is de grootte prima hoor, ik was gisteren 9 weken, waarvan de ene 2,15 cm was en de andere 2,24 cm.

Wat je op internet vindt, zijn allemaal gemiddeldes.

Dus.... blijf positief, want het zit helemaal goed!!!

Geplaatst

Het was een oud echo apparaat dus allemaal moeilijk in te stellen maar ik ben morgen al 8 weken. Dan is dit toch te klein? Nou ja in ieder een snel kloppend hartje daar hou ik me maar aan vast maar vind het toch wel weer onzeker...

Fijn dat het wel weer met je gaat. Het is natuurlijk wel een groot verdriet dat je nu ipv 2, 1 kleintje krijgt. Koester dit kleintje, praat er maar lekker tegen en misschien helpt dat wel ;_)

Geplaatst

Snik snik, ik denk dat mijn verzoek niet gelezen is ben daarom zo vrij mijzelf maar toe te voegen aan het lijstje ! Hoop dat dit geen probleem is.

Echo:

12 oktober: Jeanine, 1e (7w1d)

Verloskunde:

21 oktober; Lianne ( intake, vk)

Uitgerekend:

Lianne: 4 mei 2011

Jeanine: 29 mei 2011 ?

Geplaatst

Sonja, wat erg voor jullie!!! Ik hoop dat je dinsdag gerust gesteld wordt en het andere hummeltje het nog steeds prima doet!! Ga voor je duimen meid!!

Miepie, 3 stuks!!! Haha, hoe doe je dat?! Ongelooflijk zeg, volgens mij zie je dit niet vaak. Ik hoop dat alles goed blijft gaan en ze het allemaal gaan redden.

Waarschijnlijk moest Miepman lachen omdat hij dan een goede reden heeft voor een mooie Volkswagen????? :) :) :)

Boogie, spannend hoor!! Wel fijn dat je stiekem een echo hebt gehad vandaag en het hartje hebt gezien. Altijd een mooi moment toch?

Jolieneke, hopelijk gaat bij jou alles nog goed en heb je geen last van onzekerheden of kwaaltjes waar je onzeker van wordt.

Alle nieuwe meiden, gefeliciteerd!! Ga lekker genieten van jullie zwangerschap en laat de buikjes maar groeien.

Iedereen die ik vergeten ben, succes!!

Bij mij gaat het redelijk. Het blijft erg moeilijk en onvoorstelbaar. Donderdag heb ik weer een echo om te kijken hoe het gaat. Tot nu toe heb ik nergens last van en heb ook niet het idee dat het al bijna uit zich zelf op gang gaat komen. Ik hoop wanneer het niet op gang komt voor donderdag dat het dan zo snel mogelijk weg gehaald kan worden. Voor mijn gevoel kun je dan verder en dit hoofdstuk afsluiten. Nu is dat niet echt mogelijk, mijn lichaam is nog zwanger met alle kwaaltjes die ik had erbij. Frustrerend dus.....

Liefs Lianne

Geplaatst

Echo:

Verloskunde:

Uitgerekend:

Ik heb het lijstje weer aangepast. Ik heb mezelf eraf gehaald...
:crybaby2:
....

Geplaatst

Hoi Lianne,

Wat een domper en een verdriet ! Ik wens je heel veel sterkte !

P.s. Je hebt geen kopie gemaakt van het laatste lijstje want nu ben ik ook weer van de lijst verdwenen !!! Ik had mij er net met veel moeite op gezet !

Geplaatst

sterkte dames

Echo:

Verloskunde:

Uitgerekend:

Jeanine: 29 mei 2011

Ik heb het lijstje weer aangepast. Ik heb mezelf eraf gehaald...
:crybaby2:
....

wat is er gebeurd.

scoop er zijn heel veel vrouwen de door ivf zwanger zijn vaker last hebben van bloed verlies

jeanine ik heb je er weer op gezet

liefs jessica

Geplaatst

Echo:

12 oktober: Jeanine, 1e (7w1d)

Verloskunde:

Uitgerekend:

Jeanine: 29 mei 2011 ?

Jij staat er weer bij Jeanine. Het is helmaal niet moeilijk. Met citaat reageren en typen maar.

Lianne wat verdrietig allemaal. Ik begrijp dat je toe bent aan afsluiting. Je kunt nu nog niet echt beginnen met het verwerken van dit verdriet. Moeilijk voor jullie hoor. Werk je nu gewoon of ben je thuis?

Geplaatst

Miepie ik zou (als het allemaal goed blijft gaan) VW gewoon eens een mailtje sturen.... wie weet doen ze gek als PR stunt en krijg je een nieuwe Golf van de lokale dealer ofzo ... ;-)

Geplaatst

Hoi dames,

Vandaag een beetje bruine afscheiding... Maakt me onzeker en ben dan ook bang voor de echo van donderdag, maar echte zekerheid heb ik als we de echo gehad hebben. Voor alle meiden bij wie het mis is gegaan: Sterkte! En Sowiebo, jij ook sterkte met je verlies, maar wees blij dat er nog eentje zit en vetrouw erop dat het goed blijft gaan. Ik heb van de twee die terug geplaatst zijn er nog 1. Beide zijn wel genesteld, maar bij de 6-weken echo was slechts 1 hartslag te zien en een waarschijnlijk verdwijnend leeg vruchtzakje. Maar daarover kon de dokter niet 100% zekerheid geven.

Liefs,

Jeannet

Geplaatst

He Miepie,

Gefeliciteerd met je drieling zwangerschap hoor. Ik snap je bezorgdheid, maar 't kan ook allemaal gewoon goed gaan. Ik heb het van heel dichtbij meegemaakt: mijn zus is jaren geleden bevallen van 3 gezonde meiden !

En ja, als je een drieling krijgt kan je overal korting bedingen op bijv bedjes, maxi cosies ed, maar gratis een nieuwe golf gaat denk niet lukken, zou wel cool zijn haha. Als ik die reclame zie moet ik altijd aan m'n nichtjes denken en nu ook aan jou.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Welkom Jeanine!! Spannend! Het is hier de laatste dagen wat onrustig, dus je valt er middenin!

@ Lianne: Wat naar zeg. Ik kan me voorstellen dat je dit hoofdstuk wilt afsluiten. Dat je nu zo lang moet wachten, is zwaar. Ik hoop dat je gauw weer fris kunt beginnen met goede moed voor een volgend kindje. Ik wens je heel veel sterkte!

@ Boogie: Wat schrikken zeg! Jeeeee! Ik lees wel dat het een voordeel is dat je in een zh werkt.. hihi. Fijn hoor, dat er zo voor je wordt opgekomen. Zo moet het zijn. Ik hoop dat je rust kunt vinden en kunt blijven genieten. Sterkte hoor!! Ik herken je voornemen om hier even wat minder rond te hangen.... het lukt alleen zo moeilijk. ;)

Yeah, vandaag al twee keer het toilet gezien!! (qua plassen trouwens vaak genoeg!) Grappig dat je blij kunt zijn met naar het toilet gaan! De kramp is weg, en ik hoop dat ik vannacht een beetje kan slapen!

Trouwens, herkent een van jullie dit ook >> slecht slapen en de gekste dromen? Laatst al zeer luguber gedroomd, vannacht gingen we een huis kopen hier in hetzelfde dorp, dat overigens ook te koop staat (maar waar ik absoluut niet zou willen wonen) en ik was dolenthousiast en alles al aan het regelen... brrrr...

Jolieneke

Geplaatst

Lianne, wat naar dat je lichaam nog niet doorheeft dat het niet goed zit...is enorm frustrerend weet ik uit ervaring. Hopelijk kan je snel medicijnen of een curettage krijgen als er geen verandering in komt....sterkte.

Jolieneke, ik slaap goed van 21 tot 3...word dan wakker van een rare droom (gisteren had ik onder mijn kleren constant een kind aan de borst; vannacht was het iets met drielingwagens en auto's), lig dan een half uur misselijk wakker met darmkrampen en slaap dan weer tot de wekker... Afgelopen drie nachten in elk geval.

Liselot, dank je wel. Ik zie voorlopig vooral wat er allemaal fout kan gaan....maar moet eigenlijk meer denken aan hoe het ook goed kan gaan. Het is nog even wennen en natuurlijk ook de vraag of nr3 het goed blijft doen.

Vandaag veel echo's.....heel, heel veel succes allemaal. Hellen, Henne, maak je niet te druk als ze nog geen hartje kunnen vinden! Zou fijn zijn, maar hoeft niet per se met 6w2d... Tess, Aafke, geniet ervan!

Geplaatst

Hee meiden,

echo's vandaag! Succes!

En Jeannett: gefeliciteerd met je verjaardag! Je hebt al een mooi cadeautje: een kleine uk in je buik! Beetje bruinige afscheiding hoef je je echt niet zo druk om te maken: komt echt vaak voor. Dit topic heeft gewoon al wat teveel slecht nieuws gehad, is niet goed voor de gemoedsrust van anderen. Maar je zult zien: vandaag komen er goede berichten van Henne en Hellen!

Groetjes,

IVFSH

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden