Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi,

ondanks dat ik bloedverlies heb en wat krampen worden mijn testen positiever en gaat de hond meer op mij reageren. Mijn plas begint ook te stinken, bleh.

Snap er even niets van.

Weet eerlijk gezegd niet of dit goed blijft gaan maar ben dankbaar dat ik wederom zw ben ook nog eens van een iui terwijl de arts hier geen heil inzag.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier een griepige Jolieneke. Toch gaat het ietsje beter, maar ook ik loop (te) vaak naar het toilet om te checken of het nog wel goed gaat. Daar kun je idd vreselijk moe van worden.

Wat betreft honden. Wij hebben er twee. Een grote en een kleine. Tijdens onze vorige zwangerschap zijn we naar een bijeenkomst geweest: Hond in huis, baby op komst. Wij hebben daar toen veel inzicht gekregen in hoe honden hierop (kunnen) reageren. Elke hond is natuurlijk verschillend, maar over het algemeen reageren ze wel gelijk. Ze hebben al heel gauw in de gaten dat er wat gaande is in onze buik. Dus het gedrag van je hond klopt helemaal! Ze worden beschermend. Ons is de tip gegeven de box al vroeg in de kamer te zetten. Dan koppelen ze die verandering niet snel aan het nieuwe kindje. Want als het geboren wordt (immers, het kindje krijgt dan heel veel aandacht!!) zal de hond wat minder aandacht krijgen.

Ook gaf deze man aan, om heel duidelijk apart met je hond te gaan spelen. Dus niet met de baby op de arm. Natuurlijk kan dat, maar het is ook goed om totale aandacht voor de hond te hebben. Wij hebben een huis met veel trappen, dus we hebben al gauw traphekjes geplaatst. Zo werd ook dit niet meteen negatief gekoppeld aan het kindje. Als je dat allemaal doet als het kindje er is, worden die handelingen gekoppeld aan de baby.

Wij hebben de honden een voor een kennis laten maken met onze dochter. De voetjes gericht naar de hondjes en ze eraan laten ruiken en likken.

Al met al vonden wij het zeer leerzaam. We hebben ook geleerd hoe je signalen van de hond kunt oppikken en daar wat mee doen. Veel honden kunnen dominant gedrag gaan vertonen wanneer er een baby is gekomen, terwijl wij dat gedrag niet als zodanig herkennen.

zo, hihi Jolieneke vertelt... zie dat het een lang verhaal is geworden.

Haha, Pauline, kon het maar he? Wat een onzekerheid en we willen het zooooo graag!!

Jolieneke

Geplaatst

Het bloeden is gisterenochtend gestopt, nu nog af en toe geel/bruine afscheiding. Met mij gaat het op zich iets beter. Ik kan eigenlijk alleen afwachten en hopen dat het goed afloopt. Ben ondertussen wel aan het nadenken over de financiele, lichamelijke en geestelijke gevolgen als het mis gaat. Ik dacht echt dat ik er was, nu is het weer heel onzeker of ik in mei moeder zal zijn...

Ik hou jullie op de hoogte, maar ik hoop dat het pas 11 oktober zal zijn als ik weer een echo heb.

Liefs Junior

Geplaatst

Ons hondje reageert ook heel sterk. Zit de hele tijd tussen mijn benen te ruiken. Echt een kruizenruiker ;-) Vorige keer (voor de miskraam) was ze boos en krabde ze aan mijn buik en toen ging het ook niet goed. Dat doet ze nu helemaal niet. Ben ook erg benieuwd hoe het straks zal gaan. Deze week wordt ze 1 jaar. Het is een moppie maar nog erg speels. We zijn straks al wel weer een half jaar verder maar er gaat een hoop veranderen de komende maanden. We krijgen 1 maart de sleutel van ons andere huis. Dit huis nog niet verkocht. We gaan een heleboel verbouwen, een drukke tijd dus. Ik vind het advies van die cursus heel handig Jolieneke. Eens kijken of dat hier in de buurt ook zit. Ik ga weer lekker rommelen. Heerlijk zo'n zondag waarop je niks hoeft te doen.

Geplaatst

Hee Boogie,

Zo'n cursus is echt een eye-opener. Wij hadden het via onze kraamzorg. Maar goed, dat is overal verschillend.

Bijzonder hoe jullie hondje reageerde toen je uiteindelijk een miskraam kreeg. Echt bizar. Fijn dat het nu helemaal anders is haha!!

Erg leuk voor jullie kindje ook dat hij/zij opgroeit met een hond. Ik vind het best belangrijk dat ze met dieren leren omgaan. Omdat jullie hondje nog zo jong is, groeien ze mooi samen op!

Dus ook nog verhuizen... spannend hoor! Jullie zullen de kinderkamer dus niet al lang af hebben als jullie in jullie nieuwe huisje zitten. Ach, onze dochter lag de eerste maanden bij ons op de kamer, dus zo nodig is het ook niet!!

Fijn dat het bloeden gestopt is Junior. Maar wat een onzekerheid! Ook ik heb twee weken gevloeid (wel dicht na de positieve test). Het begon met veel bloed met stolsels. Ik dacht ook meteen: het is weer helemaal fout! Het stroomde eruit. Ik moest nog anderhalve week wachten op een echo en dat zag er goed uit. Afwachten.... wat een rotwoord he?

Jolieneke

Geplaatst

Ik ben imiddels bijna 6 weken en heb het kotsen ontdekt ! Hing vanmiddag boven de pot ! Kan al misselijk worden van bepaalde luchten als braadworst, rookworst en een frikandel !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Hihi Jeanine,

Niet leuk, maar wel een goed teken!! Ik kan al kokhalsneigingen:sad1: krijgen als ik aan die dingen denk, haha! Heb nog niet echt over hoeven geven, gelukkig!!

Jolieneke

Geplaatst

@ Sowiebo, bedankt voor je felicitatie. Als je in youtube zoekt op 9 weken echo kun je filmjes zien van hoe ze bewegen. Armjes bewegen, beentjes bewegen, ze draaien zich op hun kop. Blijkt normaal te zijn. Het zijn geen bewuste bewegingen, maar de zenuwen laten de spieren bewegen. Misschien is die van jou gewoon rustig en heeft die van mij ADHD!

Weet iemand hier of vis of noten van de markt schadelijk voor je kan zijn ivm bacterieën (toxoplasmose) omdat alles daar in de open lucht staat?

Weet iemand of je haring mag eten?

Nog een vraagje... misschien niet zo netjes, maareh.... zijn er ook meiden die, zeg maar, een verhoogd libido hebben? Ik word er helemaal gek van!

groetjes,

Jeannet

Geplaatst

Haring is niet goed. Rauwe vis kan je beter niet aan beginnen. Of hij moet HEEEEEEL vers zijn. Dus zou het maar gewoon even niet doen!

Verhoogde libido hier ook last van ;)

Geplaatst

he meiden,

wat is er weer veel geschreven. Teveel om iedereen persoonlijk iets te schrijven voor nu.

Welkom ook Silvie. Maar ook weer spannend bij jou.

Junior, ik denk veel aan je, het moet goed gaan verd*ikkeme.

en met mezelf. Tja, overduidelijke zwanger. Ik 'kots' me wat af, kan niets eten, niets smaakt me en ik ben nu echt 24 uur misselijk.

Ik moet zeggen, het is pittig. Zo lang uitgekeken naar dit moment maar nu ik al meer dan een week zoooooooo misselijk ben vind ik het wel zwaar. Zeker als ik moet werken.

Maar goed, we moeten niet zeuren.

de onzekerheid slaat ook met momenten toe, is het nog allemaal goed, klopt het hartje nog etc........soms om helemaal gek van te worden.

gisteren weer een bos bloemen gekregen maar ook twee schattige nijntje spullen, dan slaat mijn hart een keertje over. in de auto naar huis zei ik tegen hubbie. als het toch misgaat dan val ik echt in een diep gat.

al die spulletjes, kaartjes zo lief van iedereen :)

Nog zeker 5 weken te gaan voordat we safe zijn, pffff

Geplaatst

Hoi Hellen

Kan me goed voorstellen dat het spannend is om spulletjes te krijgen. MAar wel lief dat iedereen zo meeleeft. AL vind ik dat zelf ook wel moeilijk, omdat mensen niet aanvoelen dat het voor mij nog spannender is, die eerste cruciale weken... Beleef het echt veel meer gespannen dan bij Finn, toen was ook spannend, maar nu heb ik er vier jaar op gewacht en allerlei behandelingen ondergaan. MAakt het voor mij toch beladener, voor jullie ook?

Groetjes Pauline

Geplaatst

Hoi Pauline,

ik kan het me goed voorstellen hoor! Ook al heb ik mijn dochter de eerste keer ook via Icsi gekregen, nu de tweede keer dat ik zwanger ben (of eigenlijk 3e keer > miskraam) is het voor mij ook nog veel spannender. Voor anderen (moeder!!!) is het niet te begrijpen dat we er nog niet van kunnen/willen genieten. Het is zoooo zwaar als je er zoveel moeite voor hebt moeten doen.

Soms lees ik nog wel ergens op internet dat vrouwen die een 2e kindje krijgen, niet zo moeten jammeren omdat ze al een kindje hebben!!! WHAAAA denk ik dan! Gelukkig heb ik zoiets nog niet meegemaakt, want dan zou ik niet weten hoe ik daarop moet reageren. Natuurlijk ben ik zeeeeeeeer dankbaar voor onze dochter, heeel erg dankbaar. De wens voor een tweede kindje is net zo groot. Ik gun echt iedereen een kindje en mannen/vrouwen die al zoveel jaren tevergeefs wachten misschien nog wel een beetje meer.

Wat betreft libido: NO WAY! Hahahaaha... ligt hem misschien ook aan de k*tpillen! Ik heb er echt geen trek in. Vorige zwangerschap erg verhoogd libido rond de 30 weken. Nou, leuk is dat.... die buik zat meerdere malen flink in de weg... haha!

Ik ga nog effe een echo van 9 weken bekijken... ben zo benieuwd hoe dat eruit ziet!!

Jolieneke

Geplaatst

Ik was in week 6 en 7 ook kotsmisselijk. Zelfs bij het boodschappen doen moest ik kokhalzen omdat ik zoveel etenswaren zag. Nu ben ik een stuk minder misselijk. Begin week 8 zat ik bij de kapper meer op de wc te kotsen dan dat ik op de stoel zat haha. Libido heb ik ook last van, maar door al die bloedingen,blaasontstekingen etc was de laatste keer in week 6. Ik durf gewoon echt niet voor de 12 weken.

Sonja, tarwekiemolie gebruik ik tot 12 weken. Ik had een echo met 8w3d. We zagen hem al wel bewegen. Maar het kan goed zijn dat jou kleine aan het slapen was. Ik hoop dat ie morgen druk aan het spartelen is. Veel succes morgen.

Liefs junior

Geplaatst

even inhaken op libido.

wij durven ook niet, ben zo bang dat er iets misgaat nu! junior een beetje zoals jij, eerst de 12 weken afwachten

het slaat volgens mij echt nergens op maar ik voel het wel zoooo.

junior: hoever ben je nu? wanneer werd je misselijkheid minder?

ik hoop dat dit bij mij ook gebeurd :)

Geplaatst

Ik voel ook een toename in libido, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt!!! Na 12 weken is hij weer de eerste (en de tweede, derde enz enz), maar nu aan mijn lijf geen polonaise hoor!

Zou zo graag even mijn bed in duiken nu, maar moet nog paar uur werken.

Zal zo blij zijn als de wachtweken voorbij zijn en ik het hier iedereen mag vertellen, dan snappen mensen tenminste waarom ik zo sloom doe ;-)

Groetjes Pauline

Geplaatst

Hoi Hellen,

Ik ben nu 9w2d. Ik was vanaf week 6 t/m begin week 8 misselijk. Nu nog wel elke dag even, maar niet meer de hele dag door.

Liefs Junior

Geplaatst

Hey meiden,

Hoop hier morgen goed nieuws te melden... die strijd van onzekerheid en machteloosheid, ik ben het beu.

Wat betreft het libido... hier ook t/m 12 weken erg rustig, zijn voorzichtig!

Geplaatst

@sowiebo: hoop zo voor je dat morgen inderdaad al je onzekerheden worden weggenomen en dat je je kleine muppet uitgebreid kunt zien spartelen!

Komt goed!

Groetjes Pauline

Geplaatst
Hey meiden,

Hoop hier morgen goed nieuws te melden... die strijd van onzekerheid en machteloosheid, ik ben het beu.

Wat betreft het libido... hier ook t/m 12 weken erg rustig, zijn voorzichtig!

Veel plezier morgen, begrijp je onzekerheid.

Geplaatst

Hee Sowiebo,

Op de valreep wil ik jou morgen een superecho toewensen. Ik hoop dat het allemaal goed zit en dat je kunt gaan genieten.

(onzekerheid en machteloosheid is zoooooooo herkenbaar!! Weet dat je gesteund wordt door alle mensen hier!!)

Jolieneke

Geplaatst

Heel veel plezier vandaag, Sonja!

Hier weer even een onzekerheidsmutsje: mijn borsten zijn sinds vanochtend veel minder pijnlijk en hard... Moet ik me zorgen gaan maken???

Nog een week tot de echo :-(

Groetjes Pauline

Geplaatst

Pauline de kwaaltjes kunnen prima per dag wisselen. Maar ik snap dat het je onzeker maakt, doet (deed) het bij mij ook.

Sonja veel sterkte én ik hoop plezier vandaag.

Voor de rest ook veel liefs. Ik lees en leef mee, maar ben domweg te moe om uitgebreid te reageren. Werk, eten en slapen, meer kom ik niet toe. Ik hang dan gelukkig niet boven de pot, maar wel op de bank :-D

Groetjes!

Henne

Geplaatst

Hee Henne,

Tja... pff, herkenbaar! Moe moe moe... en af en toe te lui om wat te doen... :)

Pauline: ik heb dat ook hoor. Dan wel misselijk 's ochtends, dan niet. Dan er 3 keer uit 's nachts, dan maar 1 keer..... Zit het nog wel goed???? Ook ik moet nog een week wachten, bah wat duurt dat lang!

@ Lianne >> hoe is het nu met je?

Jolieneke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden