Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sonja, wat een verschrikkelijk nieuws! Ik heb er echt geen woorden voor. Veel sterkte nu voor jou en je man.

Liefs en een knuffel,

sissy

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Iedereen bedankt voor de lieve berichten... heb ze stuk voor stuk met tranen in mijn ogen gelezen.

Morgen moet ik weer langskomen en zal ik de keuze maken of ik voor opwekken met medicijnen ga of dat ik me laat curreteren... al met al heftig en vind het doodeng!

Daarna zullen er onderzoeken verricht worden, hoe en wat...dat hoor ik morgen wel.

Hier één en al verdriet, we zijn er kapot van... wederom is het hartje net voor de echo gestopt met kloppen. De baby was 10 w en 1 dag oud. Waar hebben we dit aan verdiend? Allemaal waaromvragen, waar ik en niemand antwoord op kan geven.

Voor mezelf heb ik besloten om even afstand te doen van dit forum, op afstand blijf ik wel meelezen hoe het met jullie gaat. Maar de confrontatie iedere keer vind ik behoorlijk.

Zeker als ik op het forum kom en iedere keer het meitopic zie staan wat ik zelf gestart ben.

Meiden, het ga jullie goed... en vanaf nu alleen nog goed nieuws!!! Geniet ervan!!!!

Liefs

Geplaatst

sowiebo ja afstand nemen van de topic is heel normaal dat doet pijn als je dingen leest dat heb ik ook met de maart topic heel af en toe lees ik maar dan moet ik zo huilen dat doe ik dus niet meer.

Ik wens je heel veel sterkte en dat je de kracht vind om door te gaan.

Liefs jessica

Geplaatst

Sonja, heel heel veel sterkte. Volg mbt medicijnen/curettage je gevoel... en neem de tijd.

Hier was gelukkig alles goed... wat voelt dat enorm tegenstrijdig om te typen :(.

Geplaatst
Sonja, heel heel veel sterkte. Volg mbt medicijnen/curettage je gevoel... en neem de tijd.

Hier was gelukkig alles goed... wat voelt dat enorm tegenstrijdig om te typen :(.

Ik kan me voorstellen dat dit tegenstrijdig voelt, helaas is het niet anders. Ik hoop dat je ondanks het vervelende nieuws van Sonja ook kunt genieten van je 3 wondertjes.

Wat dat zijn het!

Geplaatst

Junior super!! Wat een schrik en wat een opluchting!

Mevrouw van MvM komt vrijdag voor de intake. Spannend! Ik moet alvast wat ochtendurine opvangen om de HCG meteen kunnen meten. Komt goed uit aangezien mijn trage opstart van HCG. Ik zit er toch een beetje mee of het nu goed blijft stijgen.

Ik vind het trouwens ook het minst wat ik kan doen voor de lotgenoten. Kleine moeite voor de goede doel.

Ik zat net een stuk of 10 kipnuggets met veel mayo binnen te werken.Heb een enorme eetlust en ben erg moe. Mijn ogen vallen dicht. Hoezo geen kwaaltjes hehehe....

En ik heb vandaag mijn eerste Zwanger! tijdschrijft gekocht! Vind ik leuk al die "eerste" dingetjes.

Geplaatst

Meiden ik heb de vrijheid genomen en Sonja van het lijst afgehaald. Ik denk dat nog op het lijst te staan is het erg confronterend voor haar :(

Echo:

6 oktober: Miepie80, 3e (8w5d)

6 oktober: Leeuw, 1e (7w 5d)

7 oktober: Mama-Ree, 2e (9w 3d)

12 oktober: surf, 1e (7w 4d)

12 oktober: Pauline, 1e (dan 7w 0d)

12 oktober: Jeanine, 1e (7w1d)

13 oktober: Jolieneke, 2e/3e (10w, 3 d)

13 oktober: Hellen, 2e of 3e (8w2d)

19 october: Kris74 1e

21 oktober: Henne, 2e (9w2d)

25 oktober: Aafke (12 wk, nekplooimeting)

Verloskunde:

7 oktober: Boogie intake verloskundige

9 oktober: Hellen(7 wkn en 4 d), misschien met echo

19 oktober: Aafke (intake vk)

21 oktober; Lianne ( intake, vk)

Uitgerekend:

Lianne: 4 mei 2011

Jolieneke: 6 mei 2011

Mama-Ree: 8 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Liselot: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Surf: 17 mei 2011

Tess: 20 mei 2011

Leeuw: 20 mei 2011

Object: 21 mei 2011

Hellen: 23 mei 2011

Henne: 24 mei 2011?

Kris74: 25 mei 2011

Jeanine: 29 mei 2011 ?

Pauline: 31 mei 2011

Geplaatst

Echo:

13 oktober: Miepie80, 4e (9w5d)

Verloskunde:

13 oktober: Miepie80 (9w5d)... ok, geen VK, maar prenatale diagnostiek ;)

Uitgerekend:

Junior, was nog even vergeten op jou te reageren; super dat de kleine het nog goed deed!!

Geplaatst

Echo:

7 oktober: Object, 3° (7w 6d)

Verloskunde:

Uitgerekend:

Morgen, derde echo, met dubbel gevoel, ik voel zo mee met Sonja.

Geplaatst

Hallo dames,

Sowiebo ik denk nog steeds veel aan je. Nogmaals sterkte beide. En het is wat Miepie zei, gewoon je gevoel volgen: medicijnen of curretage. Ikzelf heb destijds voor curretage gekozen, dan ben je er in 1 keer van af. Van de pillen heb ik rare verhalen gehoord, dat niet alles er uit komt. Sterkte en een dikke knuffel.

Ik heb donderdag de 14de de derde echo en ik ben vanaf nu al bang. Ik denk dat ik het blijf houden tot aan 9 maanden, als alles goed gaat.

XXX,

Jeannet

Geplaatst

@Sylvie, wat zie ik nou in je handtekening? Is het misgegaan? Heb ik dat nou helemaal gemist? Wat rot voor je. wanneer is dat gebeurd?

@Sonja, begrijp goed dat je even afstand nodig hebt en sterkte bij het beslissen wat je gaat doen. Wat een verdrietige tijd voor jullie.

Heb net een uur gestaan en merk dat ik nu beetje gaar ben, vandaag door de dag heen paar keer misselijk geweest, vanochtend heel erg. Wilde vanmiddag zelfs geen Lion Popchocs terwijl ik normaliter een zak in één keer naar binnen giet... Beetje zoutige soep net was wel heerlijk. En die geuren die mensen met zich meedragen (rook, zweet of vis gegeten) doen ook vanalles met me... Kan er alleen maar heel blij mee zijn. Nog zes dagen...

Geplaatst
@Sylvie, wat zie ik nou in je handtekening? Is het misgegaan? Heb ik dat nou helemaal gemist? Wat rot voor je. wanneer is dat gebeurd?

Helaas gisteren, toen was de test niet meer positief. Ik zit alleen nog te wachten totdat het op gang komt.

Ja erg he al die geuren die mensen om zich heen hebben, bij mijn vorige zw kon ik niet tegen de lucht van vaatwasser, vooral dat citroendingetje, vreselijk.

Maar het geeft toch bevestiging. Nog 6 dagen tot de echo, wat spannend, de dagen kruipen dan voorbij, erg genoeg.

Geplaatst

Maar kun je dan niet urine met de weinig hcg hebben gebruikt? Was het ochtend urine? Als je geen bloedverlies met heftige kramp hebt kan het toch nog goed zijn? Of ben ik naief?

Geplaatst

Hee lieve mensen,

Ben bijna een half uur aan het lezen wat er allemaal geschreven is. Ik ben te moe om iedereen persoonlijk bij langs te gaan. Iedereen die positief nieuws had, fantastisch; geniet ervan.

Ik blijf met Sonja in mijn hoofd zitten. De hele dag. De allergrootste nachtmerrie van ons allemaal. Ik leef enorm met ze mee....

Ook is de lijst van mei (als je terugkijkt) erg veranderd. Wat veel miskramen... echt heel erg. Ik kan nog zeer verdrietig worden om mijn eigen miskraam (april 2008). Wat een verdriet allemaal.

Ik zie ook dat ik nu de eerste ben op het lijstje (volgens mij is het bij Lianne ook niet goed afgelopen, maar ik durf anderen niet zo goed van lijstjes af te halen).

Ik voel me verder op en top zwanger > moe, beroerd, last van de ontlasting, dikkere buik (maar ja, kan ook van de darmen komen), geuren en smaken.. bah bah bah!! Maar hopelijk een goed teken!!

Jolieneke

Geplaatst

Echo:

7 oktober: Object, 3° (7w 6d)

Verloskunde:

Uitgerekend:

Zo, ik heb mij van het lijstje gehaald, helaas.

Gelukkig gaat het redelijk met mij. Afgelopen weekend heb ik de miskraam opgewekt. Morgen een echo om te kijken of alles weg is.

Hopelijk wel, dan kan ik het gaan afsluiten.

Zal nog wel met jullie blijven meelezen, hopelijk gaat het nu met iedereen goed en gaan jullie allemaal in mei 2011 het mooiste wonder bewonderen.

Meiden, geniet van jullie zwangerschap het is jullie gegund!!

Liefs Lianne

Geplaatst
Maar kun je dan niet urine met de weinig hcg hebben gebruikt? Was het ochtend urine? Als je geen bloedverlies met heftige kramp hebt kan het toch nog goed zijn? Of ben ik naief?

Het was met ochtend urine en de CB digitaal die ik daarvoor ook had gebruikt.

Kan zijn dat de mk nog op gang moet komen want idd bloed met weinig krampen zegt niet veel.

Ben zelf toch ook wel wat aan het twijfelen vooral omdat mijn plas stinkt, misschien dat ik morgen nog eens een testje doe, het is een dure test maand zeg.

Geplaatst
Dan ga ik gewoon de hele nacht duimen dat die test verkeerd was en dat morgen weer knalpositief is!

Sterkte!

Als dat zou kunnen, ik denk dat ze me moeten wegdragen als dat gebeurt...

Geplaatst

Nou Sylvie,

Een wondertje kunnen we hier wel weer gebruiken hoor dus ik duim voor je en ik hoop dat de test nu toch weer positief uitslaat.

@ Lianne,

Ik hoop dat het nu helemaal schoon is en dat jullie met de verwerking kunnen gaan beginnen. Veel sterkte voor jouw en je man!

@ Pien,

Ik ben over het algemeen nietmisselijk maar soms in een x moet ik wel een paar x slikken. Ik merk ook dat als ik veel gedaan heb ik een vermoeide rug heb en een soort trekkerige pijn. Ik moet toch wat rustiger aan gaan doen denk ik...

Geplaatst

@boogie Ik herken dat: het te lang staan zorgt bij mij ook voor kramperig gevoel. Als ik de hele dag door kleine beetjes eet (zoute crackers ofzo) dan is de misselijkheid er niet. maar als ik het even vergeet voel ik me wel behoorlijk weeig en misselijk. Pijnlijke borsten varieren per dag.

@ Sylvia: En? Heeft mijn duimen geholpen?

Groetjes en fijne dag

PAuline

Geplaatst

Ik had even een slechte start van de dag omdat de glazenwasser al vroeg voor de deur stond, eigenlijk letterlijk voor de slaapkamer raam toen ik de gordijnen opentrok, ik doe het morgenochtend.

Sorry, heb ook liever nog 1 dagje hoop dan weer de tekst "niet zwanger".

Wil het wel met ochtendurine doen.

Geplaatst

Sylvie wat een onzekerheid zeg! Het is echt killing! Ik begrij je helemaal. Hier slaat de onzekerheid ook toe. Heb vanochtend weer een test gedaan en het was negatief! alhoewel de control venster was ook blanco en op de verpakking staat als er geen control streep te zien is de test is ongeldig. Misschien de test was niet goed?

zucht... morgen middag komt de mevrouw van mvm. ze zal ook een urine test uitvoeren zei ze. Doet ze dat ter plek?

Geplaatst

Kris mvm doet de test direct en als controle venster ook leeg was is die fout maak je niet gek heel veel succes met mvm

alle andere meiden geniet van je zwangerschap hoe moelijk dat ook is.

Liefs Jessica

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden