Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Sylvie, wat rot voor je. Dat is geen leuke echo! Hopelijk ben je dan in ieder geval schoon. Weet je al wanneer je met volgende IVF mag beginnen?

Ben inderdaad net gebeld door internist, moet iets meer schildklierhormoon gaan slikken en mijn HCG op de dag van bloedprikken (6 wkn 0 dgn) was 30.000. Volgens internet hoort het in die week tussen 1080 en 56.700 te zijn, dus dat klinkt wel goed toch?

Inderdaad morgen echo, zo spannend! Mag gelukkig al om half 11 dus hoef niet hele dag te wachten.

Wat leuk trouwens dat er zoveel juffen hier zijn, ik heb dat ook heel lang gewild na het afronden van studie communicatie maar werk nu toch alweer 7 jaar als communicatieadviseur en worodvoerder voor bestuurders in de publieke sector en dat is ook wel heel erg leuk. Hebben jullie het nooit gehad met 'vervelende ouders' die vinden dat hun kindje het beste en knapste is en van niets anders willen weten? Heb ik nu zelfs al met een paar moeders uit Finns klas :-)

Groetjes Pauline

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

30.000 is een hele mooie waarde Pauline, daar is niets mis mee.

Ik hoop dat wij volgende cyclus doormogen in principe wel maar dan geen ivf maar we gaan nog 3x iui proberen. Uiteindelijk ben ik nu 2x zw geworden van iui en niet met ivf ook al waren het goede embryo's.

Fijn dat je al in de ochtend kan voor de echo maar met die waardes moet dat wel goed zitten, veel plezier morgen!.

Groetjes Sylvie

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik heb me even een week niet op het forum begeven en wat een nieuwtjes,.....

Sonja: wat een verschrikkelijk nieuws voor jullie. Echt ontzettend erg en zo oneerlijk. Ik hoop dat jullie veel liefde en steun hebben aan elkaar en de mensen om jullie heen. Heel veel sterkte en moed toegewenst voor jullie.

Sylwie: Voor jou ook, wat een pech meid. Zo pril. Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie binnenkort op een ander uitgerekend topic te vinden zijn.

Kris: welkom en gefeliciteerd meid.

Pien: Morgen hebben we de echo.... jij rond 11 uur toch? ik moet om 3 uur. Ben behoorlijk zenuwachtig... Niet normaal, ben zo bang dat er niks in zit!!

Dat werken valt mij ook behoorlijk zwaar, ik ben fysiotherapeut een fysiek erg drukke baan. Als ik thuis ben kan ik alleen maar slapen. Ik werk tot nu toe wel gewoon door, het helpt dat ze het op mijn werk gewoon weten... dat is lekker makkelijk. Verder durf ik mij nog nergens voor aan te melden, kinderopvang enzo en dat terwijl de wachtlijsten hier in Haarlem extreem zijn. hmmm morgen heb ik eerste echo als die goed is moet ik mij er toch maar eens in verdiepen. Het zelfde geldt voor MvM, ik durf nog niet zo goed, bang dat ik toch niet zwanger blijk te zijn.

Meiden, fijne dag,

groetjes,

Marjo

Geplaatst

Hoi Marjo

Ja spannend he, morgen echo. Ben ook super zenuwachtig. Man haalt me om 10 uur op en dan zijn we om half 11 aan de beurt.

Jeetje werken als fysio lijkt me inderdaad erg zwaar als je zo moe bent, ik moet gelukkig de helft van de dag vergaderen en hoef me dan niet altijd even actief met de bijeenkomst te bemoeien ;-)

Voor jou is het ook nog eens heel spannend of het er één of twee zijn, ben benieuwd. laat je het ons weten?

Bij mij is er één teruggeplaatst dus ga ik uit van één. Alhoewel... Miepie heeft er ook één extra gekregen :-D

Groetjes Pauline

Geplaatst

Hoi Pauline,

Ja heel spannend allemaal. Natuurlijk laat ik het weten, ik moet pas om 3 uur. Ik ga eerst nog werken tot kwart over 12 en vervolgens rustig aan naar het ziekenhuis. Mijn vriend komt vanuit zijn werk. En inderdaad Pauline, je weet het maar nooit 1 of 2 of 3 enz... Maar ik spring een gat in de lucht als we horen dat het leeft. Vandaag is mijn vrije dag en er komt helemaal niks uit mijn handen. Ik ben nog niet eens naar buiten geweest, terwijl het zulk ontzettend mooi weer is. Heel veel succes morgen en ik hoor het graag.

Groetjes,

Marjo

Geplaatst

Pauline en Marjo,

Heeeeeel veel succes morgen bij jullie echo! Het is zo fijn om even een bevestiging te krijgen!

Oh ja en deze 'juf' heeft pubers die inderdaad alles zien... mijn buik begint echt naar voren te komen, is lastig te verbergen! Mijn collega hoorde leerlingen al speculeren "ze is wel dikker aan het worden...maar het is wel heel plaatselijk.. ja he? ze krijgt een buikje...zou ze zwanger zijn?...."

Gelukkig nu toetsweek en darna vakantie. Ik vermoed dat ze het me na die tijd op de man af gaan vragen! Gelukkig ben ik dan (hopelijk) de 12 weken grens over!

Geplaatst

Haha, Aafke, ik ben om precies dezelfde reden ook extra blij nu even 2 weken vrij te hebben. Daarna pas dinsdag weer werken, dus met 11w4d.. denk dat het dan ook niet meer te verbergen is als alles komende weken goed gaat.

Pauline, Marjo, heel veel plezier bij jullie echo's morgen!

Sylvie, wat moet zo'n echo vervelend zijn... sterkte.

Hier net het AMC aan de lijn; ze hadden voor woensdag een dubbele afspraak gemaakt (grrr) en ik moest dus maar een week later komen. De arts van de CVV die 10 dagen terug de echo maakte was nota bene nog zelf meegelopen naar de prenatale diagnostiek om zeker te zijn dat de echo én binnen 2 weken gemaakt zou worden, én bij één van de artsen die het volgens haar moest doen. Nou ja, volgende week zijn we een paar dagen weg, dus dat ging sowieso niet lukken en heb ook verwezen naar die arts van de CVV en dat het dus echt deze week moest. Kan nou uiteindelijk wel donderdag komen, maar bij een andere arts (niet één van die 2). Nou ja, ik heb uitgelegd waarom dr v L per se deze echo voor de 10 weken wilde, dus ik ga er maar vanuit dat deze arts dat ook kan...

Geplaatst

Hallo Aafke, Pauline en Miep80,

Ja die pubers zien alles!! Dat vind ik zo leuk aan ze. Ik werk als fysio met pubers in een revalidatiecentrum! Ik werk ook met pubers, echt heel leuk. Komt er een meisje die spastisch is aan haar benen met de vraag of ik haar kan helpen met het leren lopen op hakken! Dat gaan dan dus oefenen. Wel fijn dat de vakantie voor de deur staat. Ga je nog wat leuks doen?

Miep, wat irritant dat ze daar zo met een weekje meer of minder omgaan. Gelukkig kan je toch donderdag en hopelijk gaat het allemaal goed... Dat wachten is echt killing.

Pauline, ik hoop dat je een beetje kan slapen vannacht.

Tot volgende keer dames,

Marjo:gekruiste vingers 1

Geplaatst

Hey Marjo en Pauline

Leuk dat jullie morgen jullie hummeltjes mogen zien. Ik ga ervan uit en wens jullie van harte dat het allemaal gewoon goed gaat.

Geplaatst

Hahaha Henne, lig je nu al op één oor?

Zou zelf ook wel willen, ben helemaal op. Maar vanavond spannende aflevering van Greys Anatomy en dat mis ik nooit...

Hopelijk slaap ik dan snel in (al twijfel ik daar niet aan zo moe als ik ben) en is het gauw ochtend... Zou ook heerlijk zijn om een dag niet al om 5 uur wakker te worden en niet meer in te kunnen slapen. Ik mis dat uurtje extra echt en dan is de dag echt zooo lang.

Marjo, hoop dat jij ook goed slaapt en dat we beide morgen mooie echo hebben. en volgens mij mag jeannet morgen ook. Ik zeg: een hatrick aan goede echo's!!!

Let's hope so!

Groetjes Pauline

Geplaatst

Marjo en Pauline, veel succes morgen met de echo's. Hoop dat jullie lekker kunnen slapen vanavond. Mij is het op de vooravond van de echo nog nooit gelukt goed te slapen. Gisteren ook weer heel de nacht wakker. Gelukkig wel een goede echo, hummeltje was op en neer aan springen. Heel grappig om te zien. Hematoom zit er nog, maar hopelijk groeit het vruchtje snel zodat ie de bloeding weg kan drukken.

Jolleneke, we zijn ongeveer even ver, heb jij nog veel last van misselijkheid? Bij mij is het echt een stuk minder terwijl ik al wel op de 10 weken(piek) zit.

Liefs junior

Geplaatst

Hee Junior,

We lopen idd bijna gelijk op. Ik ben ook veel minder misselijk. 's Ochtends eet ik nog wel iets op bed, maar heb dat niet echt meer nodig. Ik ben ook minder beroerd van eten (warm eten stond me zooooo tegen). Ik schrok al een beetje! Ben blij dat jij dit ook herkent!!

Toevallig vandaag bij huisarts voor mijn dochtertje. Ze vroeg me hoe ik me voelde, of ik me zwanger voelde.... tja, vertelde dus ook van wat kwaaltjes die aan het verdwijnen zijn. Tja, zij kon er ook niks van zeggen. Ze glunderde wel, ze vindt het zooo prachtig als mensen zwanger zijn. Ze was ook zoooo verliefd op onze dochter oen we bij haar kwamen toen ze net geboren was. Ze bleef maar met haar op de arm lopen.

Jij voelt je verder goed? Een opluchting he, een fijne echo!! Ik hoop zo dat wij dat woensdag ook hebben!!

Jolieneke

Geplaatst

Hier een (voorzichtig) blije Pauline. Net de echo gehad en een prachtig kloppend hartje gezien en de vrucht was ook precies zo groot als ie bij 7 weken zou moeten zijn. Volgens de gyn zag alles er prachtig uit en hebben we nu 97% kans het goed gaat. Had door de spanning zo'n krampen in buik en rug dat ik wel kon huilen van de stress vlak van tevoren. Blijf het giga spannend vinden maar dit is wel heel goed nieuws!

Hoop dat Surf en Jeannet me snel volgen met goed nieuws!!!!

Groetjes Pauline

Geplaatst

Lieve mensen,

Ook ik heb vandaag m'n eerste echo gehad ! ( zit niet zoveel online omdat ik zo beroerd ben) en ik heb het hartje gehoord en gezien ! Wat geweldig zeg , we zijn zo blij ! Gelijk een stapel leesvoer qua folders mee gekregen !

Even een vraag is er toevallig iemand van het Forum vandaag voor een echo in Zeist geweest bij dokter Manger ? De gynaecoloog zei nl tegen mij er was net een vrouw voor jou en die was net zover als jou ook 7 weken ! dus 6 september was een goed dag voor het lab qua ivf bevruchting ! Dus ik dacht gelijk ...hmmmm...iemand van het Forum misschien, zou wel grappig zijn !

Nu ga ik even plat voel mij nog steeds misselijk en beroerd.

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

:36_1_21:Hoi Henne, ik ben niet meer zo vaak op het forum sinds ik moeder van Abigail ben geworden (14 februari 2010) maar wij hebben vorig jaar samen op het wachtbankje gezeten (juni 2010) en heb na de geboorte van Abigail wel altijd meegekeken op het forum of je zwanger was en jammer genoeg was dat steeds niet het geval. Wat is nu mijn verrassing dat ik zie dat je zwanger bent....GEFELICITEERDDDDDD, ik ben zo blij voor want je heb het zo verdiend na zoveel pogingen! Ik wens jou en je kersverse echtgenoot heel veel geluk met je zwangerschap en ik ga meekijken na je uitgerekende datum.

Groetjes van Abigail en Dinky

P.S: uiteraard alle andere dames die zwanger zijn ook mijn felicitaties...

Geplaatst

hallo meiden,

Jeanine,en piem gefeliciteerd met jullie ego, vandaag lekker gevoel he? alles weer goed.

voor de andere meiden di nog moeten heel veel SUCCES.

Geplaatst

:-D Dank je wel Dinky! Zo leuk hoe enthousiast iedereen is.

En vandaag ook weer twee goede echo's! Super, dat horen we graag, fijn meiden!!

Ik zit vandaag precies op 8 weken en moet zeggen dat de onzekerheid wel af begint te nemen. Natuurlijk blijft het nog spannend met elke echo de komende weken, maar ik voel me inmiddels wel echt zwanger. Heb niet meer dat hele onwerkelijke. Het genieten begint dus ook langzaam te komen. Als ik enigzins wakker ben haha....lig idd om half zeven al voor pampus op de bank. De afleveringen van Grey's staan al vanaf een week of acht geleden ;-) op de dvd, kom er niet aan toe. Zelfs zo uit m'n werk is het echt een beetje suffen op de bank tot ik moet gaan koken. Geeft niks, is voor een zeer goed doel :-)

Geplaatst

Jeanine en Pien!!! Wat fijn dat jullie een goed echo hadden. Blijft toch altijd spannend, maar een grote opluchting als het dan goed zit he. Ik ben blij voor jullie.

Jollieneke, het is dat ik gister een echo heb gehad, anders zou ik denken dat ik niet meer zwanger was. Ik denk dat we gewoon geluk hebben en dat ons lichaam al aan het hcg gewend is. Zou raar zijn als het met 11 weken opeens terugkomt. Hou jij het nog stil? Ik heb het gister voor het eerst aan iemand verteld die niet wist dat wij een kinderwens hadden. Ik hoop zo dat de komende 2 weken (met positief resultaat) snel voorbij zijn.

Dinky, wat een schattige baby is Abigail!

Henne, fijn dat de zekerheid toeneemt! Heb ik bewondering voor, mij lukt dat niet. Grey"s was gister echt spannend. Hoop dat je er snel aan toe komt!

liefs junior

Geplaatst

Ik wou jullie eventjes laten weten dat ik wel nog met jullie meelees, maar momenteel ben ik niet echt actief op het forum, de schrik voor mijn volgende echo zit er zo in... dat ik mijn PC zoveel mogelijk uit de weg ga, want anders ga ik teveel googelen.

Ik heb de grootste schrik dat ik donderdag te horen krijg dat hartje van mijn 2° hummeltje ook niet meer klopt. Sorry dames, als ik nu geen steun voor jullie ben, maar ik zit echt diep sinds afgelopen donderdag. Ik hoop hier donderdagavond goed nieuws te kunnen melden.

Junior, jeanine, Pien, en alle dames die mooie echo gehad hebben, geniet ervan dames, echt waar. Het doet me goed als ik positief nieuws kan lezen. Ik hoop weldra ook die klik te kunnen maken in mijn hoofd en eindelijk eens te genieten.

Geplaatst

Ik ben net bekomen van mijn Echo: het zijn er 2 en ze doen het heel erg goed!!!!!

Ik begon zo te huilen toen ik het zag, ik geloofde maar half dat ik zwanger was.

En Pien, ik was ook zoooo zenuwachtig dat ik ter plekke dacht dat het mis ging van de stress.. kramp en noem maar op!

Jeanine en Pien jullie ook van harte gefeliciteerd... langzaam aan toch beginnen te genieten.

Veel liefs

Marjo

Ik ga bankhangen, want ik ben gesloopt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden