Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh meiden, wat een berichten weer...

@Sonja: wat een drama om mee te moeten maken, ik wil jou en je man nogmaals heel veel sterkte toewensen. Het is gewoon zo oneerlijk en afschuwelijk. Je kunt niets anders dan het allemaal maar ondergaan, ik hoop dat je op de een of andere manier een soort van gelegenheid hebt om goed afscheid van je wondertjes te kunnen nemen. Die foto is een goed idee en verdient een ere-plekje!

@Object: ook voor jou zo'n verdrietig bericht, houdt het dan niet op? Ik leef met je mee en hoop dat je 2e kleintje gewoon tot mei veilig in mammies buik blijft groeien en bloeien! Die spanning is vreselijk, dus ik hoop dat je zo snel mogelijk weer iets van en geruststelling krijgt.

@Maaike: wat fijn dat jij wel een mooie echo te zien kreeg, positieve berichten zijn heeeeeel erg welkom nu! En ik denk dat ieder van ons onnzeker wordt van alle narigheid die sommigen treft, dus het is een hele opluchting als jezelf dan een bevestiging krijgt dat het goed zit.

Ik ben vandaag ziek naar huis gegaan, de laatste 2 lesuur trok ik echt niet meer. Ik ging vanochtend voor het eerst bijna over mijn nek, maar gelukkkig net niet en vvoelde me dus al niet echt jofel, maar ik moest perse nog een paar dingen op school afhandelen. Na een paar uur echt zoooo bekaf en moe, en toen weer weeiig en misselijk, dus toen dacht ik "wat doe ik hier eigenlijk nog?". Thuis meteen anderghalf uur geslapen en morgen blijf ik ook maar een dagje thuis.

HCG piek ligt geloof ik rond week 10, nou ik begin dat dus eindelijk te merken.... Dames die veel misselijk zijn, ik heb echt met jullie te doen! Ik ben vooral moe, moe, moe...

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Sonja,

Als je maar weet dat je nooit stoort of wat dan ook. Wat een vreselijke moeilijke periode gaan jullie tegemoet. De curretage en vandaag een echo van jullie 2 kindjes. Ik hoop dat jullie veel steun en kracht bij elkaar kunnen vinden.

Geplaatst

object: jeetje jij ook al, ik schrik er echt enorm van, zo oneerlijk, zo erg gewenst. Meid, heel veel sterkte en dat beebje tot mie blijft zitten, het moed

sonja: heel veel succes en sterkte vandaag, ik denk onwijs veel aan jullie

zelf hebben we zometeen een 2e echo en intake vk, kwalen komen en gaan en sinds gisteren weer veel gerommel in mijn buik/vagina. steekjes en krampjes.

tja, we wachten rustig af.

Geplaatst

Object wat ontzettend rot....je hoopt zo dat beide kleintjes het redden. Veel sterkte, ik hoop met heel mijn hart dat het nu verder goed gaat. Voor iedereen hier trouwens want we hebben nu echt we genoeg ellende gehad!

Geplaatst

Liefste Sonja, ik denk zoveel aan jou. De komende dagen moeten enorm hard voor je zijn, na zo'n lange weg te hebben afgelegd, moet je dan ook nog hier doorheen. Veel sterkte meid. Ik heb er echt geen woorden voor.

Alle andere dames, bedankt voor jullie medeleven. Jammer genoeg lezen we de laatste dagen weer veel slecht nieuws op het forum, ik hoop dat alle andere dames gespaard blijven en dat er eindelijk terug goed nieuws kan gemeld worden.

Mijn echo van gisteren, is er wel ééntje met een dubbel gevoel als ik ernaar kijk, mijn beide hummeltjes staan er nog op, das zo raar. Volgens prof gaat het éne gewoon opdrogen en verdwijnen. Ik hoop alleen dat het verlies van mijn kleinste sterretje ten goede komt aan zijn broertje of zusje, dan kan ik dit beter aanvaarden.

Sylvie, hoe gaat het met jou? Je hebt ook al een lange weg afgelegd met heel wat hindernissen. Sterkte meid

Henne, zoals je zegt, vanaf nu willen we alleen maar positief nieuws horen. Meiden geen schrik hebben om ook positief nieuws te melden! Dat zal ons juist deugd doen. Want wij IVFmoeders onder elkaar, gunnen elkaar alleen maar het beste, want we weten allemaal hoe lastig het parcours is dat we moeten doorlopen.

helen, straks echo, jij bent dan degene die ons positief nieuws zal brengen straks. Succes met afspraak met VK.

Aafke, die vermoeidheid is niet te begrijpen he? Ik heb daar ook zo'n last van en dan ook nog misselijk. Maar dat zal miss nu afnemen daar er maar eentje meer HCG kan produceren.

Pauline, ik ben idd hummeltje verloren dat al achterliep, dus enerzijds was het niet totaal onverwacht, maar toch... Ik mag nu wel iedere week op echo tot er duidelijkheid is omtrent het andere. Want nu kon prof niet meer zeggen dan "hartje klopt nog en het is gegroeid 14mm en nu afwachten tot volgende week", meer kon hij mij niet beloven. Ik begrijp hem natuurlijk, voor hem is dit ook afwachten.

Miepie, het is je van harte gegund dat je drie mooie echo's na elkaar hebt gehad. En dat alle andere echo's even goed mogen, das het belangrijkste.

Geplaatst

Hallo meiden,

Wat een boel verdrietige nieuwtjes hier... één van de redenen dat ik niet zo veel aktief ben geweest. Had erg moeite met de teleurstellingen en het verdriet van een aantal bij wie het helaas niet is gegaan zoals ze wensten... Aangezien ik zelf nogal een onzeker tiepie ben, (en niet de allerjongste mama in spé) trok ik het me behoorlijk aan en dacht ook "waarom zou het dan bij mij wel goed gaan..". Gisteren heb ik de 2e echo gehad, 9 wk en 4 dagen.

Ik zat met klotsende oksels en enorme zweetplekken (sorrie...) in de wachtruimte. Toen de echo gemaakt werd, zei de arts gelijk dat het hartje klopte, ze zette het geluid aan en dat klonk als een trein zei ze. Het "spruitje" is bijna 3 cm en ligt op schema qua groei. We konden alles zien, het hoofje, aanzet beentjes en de armpjes en het spartelde en bewoog, heel bijzonder. Ik ben enigszins gerustgesteld maar houd nog steeds een slag om de arm. Ik heb bijna geen kwaaltjes, alleen erg moe maar dat is vol te houden.

Voor de meiden die in een verdrietige periode zitten wil ik jullie heel veel sterkte wensen met het verwerken van het verlies, en houd hoop en moed voor jullie volgende poging. Alle anderen, spannend deze weken, veel succes met de onzekerheden en jullie kwaaltjes.

Liefs,

Mama-Ree

Geplaatst

Object ik vind het zo erg voor jullie, ik hoop van harte dat jullie andere wondertje wel blijft doorgroeien.

Mama-Ree goed nieuws gelukkig, mooi dat er zoiets in je groeit.

Hier wordt nu het hcg bepaald dus vandaag eindelijk zekerheid over hoe en wat. de verhoging/koorts blijft dus dat is nog een raadsel. Ben beniewd naar de echo maandag.

ik hoop dat ik schoon ben.

Geplaatst

Object, ik wil je veel sterkte wensen en ik hoop dat de 2e het wel gaat redden.

Sonja, je mag ons altijd storen. Ik vind het niet alleen rot dat jou dit is overkomen, maar ook erg jammer dat we niet meer met jou kunnen kletsen. Je bent zo betrokken met iedereen en een fijn mens om mee te "schrijven". Ik hoop dat je het een plekje kan geven en snel weer een uitgerekende toppic mag openen.

Hellen, veel succes met je echo.

Mama-ree, wat leuk dat je echo goed was. Ik snap je onzekerheid. Ik heb woensdag een goede echo gehad, nu ben ik alweer onzeker voor de echo van maandag.

Ik kan met me mobiel niet terugkijken, maar volgens mij had sylvie een hcg-test. Hoop dat ie goed bij je zwangersschapsduur past.

Weet iemand toevallig een middeltje tegen maagzuur? Heb er echt heel veel last van.

Liefs junior

Geplaatst

Sylvie hoeveel is je HCG vandaag? Ben erg benieuwd.

Object, wat verdrietig voor je. Babe Nr2 hou je goed vast!!!

Moedes voor Moeders is net geweest en ja wel de test was hartstikke positief! Paniek gisteren was nergens voor nodig. Stom van mij. Vanaf nu gewoon lekker genieten.

Geplaatst

He Kris

Ik heb vanochtend ook MvM op bezoek gehad en de bussen staan klaar. Eerste is al bijna vol :-)

Heb jij de armband of de ketting gekozen?

Wanneer heb jij nou je eerste echo?

Groetjes Pauline

Geplaatst

ja meiden ik ben er weer.

en gelukkig met positief nieuws, al schrijf ik dit met dubbele gevoelens.

toch wil ik het jullie niet houden, beebje doet het heel goed. Hartje klopt nog steeds en goed gegroeid.

heel leuk gesprek met de vk, voelt heel anders dan ziekenhuis.

woensdag weer echo en gesprek gyn en dan over een maand weer bij de vk, dan maakt ze nog een echo en dan is het voorlopig afgelopen met kijken als we alleen bij vk gaan.

erg opgelucht en flink gehuild vanmiddag

meiden, zet hem op en blijf vertrouwen hebben. We hebben echt TEVEEL vervelende berichten gehad.

Geplaatst

Ik heb de armband gekozen en ik draag hem met volle trots :)

Mijn eerste echo is pas 19 october :(( Best laat maar mijn stiefzoontje is volgende weekend jarig en als ik de echo eerder zal hebben en dat er iets mis zou zijn dan sta ik op het kinderfeestje met tranen in mijn ogen. Daar zit ik ook niet op te wachten

Daarbij op de 19e ben ik al 9 weken. Dan zie ik al een compleet mensje (of 2??)

Geplaatst

Hellen super dat je echo goed was, toch weer wat extra rust om te genieten.

Even een laatste update van mij voordat ik jullie ga verlaten, klinkt dramatischer dan het is, hahaha

Bedankt dat ik heb mogen meebabbelen omdat het in juni nog zo rustig was, ik zal jullie natuurlijk blijven volgen.

Ondanks het lichte streepje is mijn hcg niet meer hoog genoeg, de druif die ik ben vergeet natuurlijk te vragen wat de waarde is, maar in principe maakt het niet uit.

Waar de verhoging/koorts vandaan komt is niet duidelijk, maandag de echo misschien is daar iets op te zien.

Succes meiden.

Geplaatst

@Sylvie wat rot dat je ons gaat verlaten, had stille hoop dat je met een grote verrassing zou komen... Hou je taai en sterkte bij volgende poging!

@Kris, is inderdaad ook leuk, een echo bij ruim 9 weken. Als ik dinsdag ga is het precies 7 weken, hoop dan een kloppend hartje te zien, maar zal dan toch nog niet een echt compleet mensje zijn. Vind het trouwens heel knap dat je pas 30 sept getest hebt, dat is twee weken na de NOD? Dat je dat volhield.

Heb net tijdens de zwemles van Finn eerst een brownie gegeten en daarna een tosti. Vanmiddag smaakte lunch voor geen meter, maar dan nu wel twee zover uit elkaar liggende dingen en ook nog eens in een voor mij verkeerde volgorde. Ben nu weer beetje misselijk en dood en doodop. Kan niet wachten tot mijn man thuis is en hij de zorg even overneemt. Hoop maar dat dit allemaal goede tekens zijn!

Groetjes Pauline

Geplaatst

Object ik wil jou heel veel sterkte wensen het verliezen van een kindje is niet niks.

en alles heeft een plekje nodig ook dit kindje.

alle ander meiden super dat alles goed is geniet!!!!

Liefs Jessica

Geplaatst

Sylvie ik vind het heel erg voor je. Laat je ons nog weten hoe is gegaan met de echo?

@Pauline ik heb normaal gesproken een periode van 30 dagen maar in augustus is het veel langer gewoorden. Kreeg een TP op 13 Sept en moest op 27 Sept testen toen had ik nog een lage HCG waarde. 30e was mijn tweede test. Ik heb zeker geen geduld om 2 weken in onzekerheid rondlopen :)

Geplaatst

Voel me echt een oude sok, maar ga toch echt maar weer naar bed. Kan mijn ogen niet openhouden ondanks dat NL speelt.

Slaap lekker allemaal, ga lekker dromen over positieve verhalen voor ons allen!

Groetjes Pauline

Geplaatst

@Kris, vond het al heel knap. Wel heel grappig want ik had op 10 sept terugplaatsing en ben toch korter zwanger dan jij. Hoe berekenen ze dat in het ziekenhuis. Gaan ze zelfs bij latere eisprong/terugplaatsing uit van de eerste dag van menstruatie? Want het vruchtje is dan toch verhoudingsgewijs nog klein? Heb dat eigenlijk nooit eerder gehoord, volgens mij gaan ze meestal uit van cyclus van 28 dagen.

Nou nu ga ik echt naar boven, mijn MvM ding doen en dan op één oor.

Truste allemaal!

Geplaatst

Bij een punctie reken je de dag van de punctie als eisprong. Van daaraf twee weken terug is dan de eerste dag van je laatste menstruatie.

Als je een cryo hebt, dan is er in principe ook een ovulatiedatum vastgesteld om de tp te timen. Of met testen of met pregnyl. Dus dan kun je ook vanaf de ovulatie twee weken terug en dan 40 erbij.

Ik gebruik zelf deze site, er was er ook eentje waarop je de cryo datum in kon vullen maar die ben ik kwijt:

http://www.ivf.ca/duedate.php

Geplaatst

Hoi Henne

Heb gelijk je linkje maar gebruikt om te zien of mijn datum klopt en die is inderdaad 31 mei. Wel grappig dat ik volgens Amerikaanse standaard 6 weken en 3 dagen ben en volgens mijn ticker 6 weken en 4 dagen terwijl ze beide zelfde due date hanteren. De ene zal wel gaan tot 6 weken en 7 dagen voor overspringen op 7 weken en de ander 6 weken en 6 dagen en dan 7 weken.

Ach wat maakt het allemaal ook uit.

Ga even gauw een cracker eten want de misselijkheid begint weer op te komen...

Groetjes Pauline

Geplaatst

Goeiemorgen!

Sylvie, sterkte... ik had stiekem toch nog de hoop (net als veel anderen) dat het goed zou komen... Moeilijk om zo snel alweer afscheid te moeten nemen. Heel heel veel sterkte.

Sonja, als je dit leest; hoe is het gegaan afgelopen dagen? Heb veel aan je gedacht, ik hoop dat het allemaal goed gegaan is (al klinkt dat zo raar in deze situatie).

Object, hoe is het met jou?

Fijn dat er verder nu alleen goed nieuws was bij anderen. Houden zo! Pauline, MvM is hier 4 weken geleden geweest en ik kon nog uit de 'oude' dingen kiezen... boek of serviesje. Boek had ik al van de 1e keer, dvd was er niet meer, dus nu voor het serviesje gekozen... maar nog niks gezien ;).

Ik begin met toch een klein beetje zorgen te maken/gek te worden van het bloedverlies. Afgelopen woensdag gaf de arts aan dat zolang het elke keer minder wordt, het niet erg is. Nou is het niet zo "erg'' als het geweest is (niet helder rood, alleen bij afvegen. Heel af en toe ietsje in m'n inlegkruisje) maar het blijft wel af en aan komen. Ik weet van de echo's dat Quick, Flupke en Sjors het hartstikke goed doen, maar het zit me toch niet helemaal lekker. Woensdag bij de gyn toch maar weer even aankaarten....

Hebben jullie trouwens allemaal je verzekering ook al ingelicht? Ik schreef me in voor kraamzorg, maar kreeg bericht terug dat dat via de verzekering gaat, dus moet hun ook maar eens gaan bellen. Blijf het maar eng vinden, vertellen dat ik zwanger ben, haha.

Geplaatst

Meiden,

Hier moet alles nog gebeuren! Ik zit in een behoorlijke dip en dat zal nog wel heel lang gaan duren, voordat ik daaruit ben.

Mijn koelkast moet ik weer vullen helaas, dus bij deze.... Ik moet er nog niet aan denken hoor om weer te beginnen, eerst wil ik lange rust en alle onderzoeken gedaan hebben.

En dan zie ik wel weer.....

Geplaatst

Sonja, ik dacht dat je afgelopen week moest... Wat ontzettend zwaar om nog zwanger te zijn en te weten dat het niet goed is...

Mijn koelkast is al aardig leeg, maar ik had nog wat van dat pure spul achter de hand... kan je er wat mee? Stuur dan even een pb'tje ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden