Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wat een goede echo's vandaag! Allen gefeliciteerd!! Heel fijn nieuws om te horen.

@ Junior > ja gek gevoel he? Ik dacht vanmorgen ook wel zonder eten uit bed te kunnen.... nou dat was ietsje te vroeg. Toen ik uiteindelijk aan de ontbijttafel zat, brak het klamme zweet me uit. Beroerd!!!!!! Na het eten ging het langzaam beter, maar na een kwartier was het over. Tja... en mijn buikje wordt nog niet echt dikker... Morgen weten we meer!

Naar mijn idee verandert mijn lichaam wel. Ik kom niet aan, maar de verhoudingen worden weer anders (vorige zwangerschap ook, erg bijzonder!). Het zal dan toch wel goed zitten??????

Ik heb de hele dag BHV cursus gehad, en nu ook nog een vergadering... blegh. Eigenlijk wilde ik nu wel op bed, snik snik!

Jolieneke

Geplaatst

Goed nieuws weer hier, super!

@Jeanine en Pauline: heel fijn voor jullie!

@Marjo: een tweeling, geweldig! Lijkt me ook heel overweldigend om te bevatten.

@Object: ik hoop dat jij binnenkort mag volgen met het geruststellend nieuws dat jullie overgebleven ukkie het nog gewoon hardstikke goed doet. Sterkte met afwachten!

Geplaatst

Yeeeeeeeaahhh! Wat geweldig echo dag vandaag! Fijn voor jullie meiden! Iedereen is opgelucht en blij.Is er nog iemand die nog op de eerste moet wachten of ben ik de laatste? Nog 1 week!

Geplaatst

Wat fijn om te lezen dat er nog twee goede echo's bijgekomen zijn.

Ik kreeg gisteravond ontzettende kramp en had zelfs bij afvegen beetje bruinig, compleet in paniek natuurlijk. Heb hele nacht niet geslapen en alleen maar gehuild...

Nu nog steeds wel krampen maar iets minder, maar ben zo doodmoe en zo bang dat het alsnog misgaat. Hoe kan dat toch, een paar uur na prachtig kloppend hart zo met beide benen weer op de grond staan. Kan ook niets doen nu, want ziekenhuis bellen heeft denk ik vrij weinig zin. Hoop stiekem dat dat bruin door de inwendige echo komt, die was nogal gevoelig...

Heeft er iemand anders ook felle krampen (ook in de rug)?

Ben echt heel verdrietig en bang :-(

Geplaatst

Och Pien wat naar.... Ja krampen...ik heb de eerste weken niet anders gehad. Buik, rug, benen... was heel vaak bang dat het mis zou gaan. Na de echo heb ik er ook erge last van gehad, je ligt natuurlijk toch in een rare houding en echt ontspannen ben je ook niet. Had geen bruinverlies, maar dat kan er denk ik ook best van komen. Kun je het vandaag rustig aan doen? Neem dan lekker een paracetamol voor de pijn (dat mag echt), kruip lekker onder een dekentje, kruikje tegen je rug of voeten (niet op je buik) en proberen te ontspannen. Het is en blijft gewoon nog heel lang doodeng. Sterkte meid!!

Geplaatst

Oh Pauline Ik hoop dat het niets ernstigs is. Misschien komt het door de spanning? Jij was gisteren best wel nerveus toch? Moet je gaan werken? Kan je niet thuis blijven en rustig aan doen? Ik zal zeggen bel het zh toch maar. Misschien mag je nog een keer langs voor de zekerheid.

Ik had gisteren ook lage rugpijn . Dacht dat ik ongi zal worden maar het is weer weg. Misschien met wat bedrust komt het allemaal goed. Geen verse bloed geen paniek! dikke knuffel

Geplaatst

Pauline ik denk dat dit komt van de echo, ze zitten toch in je met die staaf. Ik heb dit elke keer bij een echo.

Waarschijnlijk komt er nu wat oud bloed los. Als er gisteren bloed rondom je baarmoeder had gezeten hadden ze dit wel gezegd.

Snap je ongerustheid maar dit komt vaker voor.

Geplaatst

@Sylvie: dank je wel. Ik hoop ook dat het van de echo komt. Maar waar komt die menstruatiekramp dan ineens vandaag? Zelfs met 500 mg paracetamol heb ik er nog last van.

Heb vrijgenomen vandaag, ben zo moe en zo verdrietig en ongerust dat ik niet in staat ben tot werken.

Ga zo toch ook maar even het ziekenhuis bellen om te horen of zij me kunnen geruststellen...

Wat rotzooi!!!

Geplaatst

Pauline,

Die onzekerheid is verschrikkelijk hé. Bij mij gingen de krampen echt wel gepaard met rood bloedverlies en krampen waren heel hevig en veel ROOD verlies. Bij jou is het maar bruinverlies en ik heb bijna 3 weken bruinverlies gehad. Mijn gevoel zegt dat dit louter door de spanning komt van gisteren, ik had dat ook bij iedere echo, gewoon omdat ik zo zenuwachtig was. Ik denk echt niet dat je moet paniekeren, Pauline, zolang het echt niet rood is, zal er niets aan de hand zijn.

Maar ik zou toch ziekenhuis bellen, bij krampen mag je altijd bellen, wie weet mag je op echo en dan ben je tenminste gerustgesteld, anders blijf je maar stressen en das ook niet goed. (ik ben ook zo'n stresskonijn en dat vermoeid mij enorm)

Sterkte meid, maar zeker niet paniekeren hoor

Geplaatst

@Object, ja die onzekerheid is killing. Heb gelukkig behalve gisteravond geen bruin of roodverlies gehad. Heb alleen continue menstruatiekramp. Belde met het ziekenhuis maar daar werd ik ook niet gelukkiger van. Het bruinverlies kan volgens hen heel goed van echo komen. Van die krampen zei ze: tja een kloppend hartje is geen garantie, tis allemaal nog zo pril. Je mag geen helderrood bloed verlies krijgen bij de krampen, maar een miskraam behoort wel tot de mogelijkheden.

Gatverdarrie! Zou trouwens nu geen echo willen, die zou dan weer inwendig moeten en daar heb ik het na gisteren beetje mee gehad :-(

Kan niets anders doen dan hopen dat die rot krampen snel ophouden en dat er geen bloedverlies bij komt.

Geplaatst

Pauline ik hoop dat de krampen van de echo komen en dat het snel ophoudt.

We zoeken allemaal naar bevestiging maar helaas krijgen we dit niet altijd. Ongeacht dat het bij mij is misgegaan zei de verpleegkundige dat bloedverlies en krampen niet altijd hoeft te betekenen dat het mis is.

Toen ik zw was van de tweeling had ik constant krampen en iedereen ervaart dingen anders ook door spanningen.

Probeer het rustig aan te doen en ik hoop dat je wat afleiding kan vinden.

Sterkte!

Geplaatst

Pien, wat naar, die krampen. Het kan van alles zijn; er gebeurt zoveel in je buik. Kan ook oprekken zijn ofzo... zolang je er geen rood bloedverlies bij hebt is het idd vervelend en maakt het je onzeker, maar het is niet erg. Zoals Henne ook zei heb ik in de eerste weken ook bijna constant wel krampen en steken gehad. En nog af en toe. Hopelijk komt het gewoon van je bm die aan het groeien is!

Object, kan me voorstellen dat je even afstand houdt en met angst en beven de echo van donderdag tegemoet ziet (zeker na Sonja's ervaring, zal ook niet helpen). Het is wel het 'sterke' kleintje wat er nog zit met kloppend hartje, hij lag goed op schema... ik denk en hoop dat dat helemaal goed gaat komen. Hopelijk zien we je na donderdag weer wat meer ;).

Marjo, wauw, een tweeling! Super dat alles goed was met de ukkies!

Aafke, nog 2,5 dag ;). Ik heb deze week al vrij (compensatieverlof), maar merk dat er erg veel werk is blijven liggen afgelopen weken, dus zit alsnog thuis te werken. Maar wel lekker op mijn eigen tempo...

Kris, volgens mij ben je idd de hekkensluiter, geloof dat verder iedereen de 1e echo heeft gehad. Ik heb donderdag de 5e al weer... voor het eerst op een andere afdeling. Voel me een beetje 'lost' nu ik door de CVV ontslagen ben. Merk dat je op een nieuwe afdeling toch weer heel anders behandeld wordt, op de CVV kenden ze me allemaal en nu ben ik weer even een nummertje... Nou ja, ik zie wel hoe het donderdag is. Ben ook heel benieuwd hoe/waar ik daarna begeleid ga worden, ik heb geen idee of ik zelf een afspraak bij verloskunde moet maken of dat ze dat op de pren. diag. doen na de echo van morgen.

Hier leek het bloed-(al was het meer roze en oud bloed)verlies helemaal weg te zijn vh weekend, maar zodra ik gisteren weer wat actiever was was het weer terug ... zucht... Heb er geen krampen bij en het is geen helder rood en heel minimaal, maar toch. Kan geen kwaad zolang het zo is, maar blijf toch bang dat het ineens meer wordt.

Geplaatst

pien: dat is idd schrikken en dan slaat de onzekerheid meteen weer toe. Meid ik sluit me aan bij de anderen.

probeer rustig te blijven en lekker rust te nemen, het is idd nog pril maar dat weet jezelf ook wel. Jammer dan toch die reactie van het zh hé!?

object: ik kan het me helemaal voorstellen voor jou, is niet erg. Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Ik duim onwijs voor je voor morgen

zelf kom ik net terug van de echo, alles toppie. Hartje gehoord, wauw! en wat een verschil met vrijdag. weer zoveel groter gegroeid.

zal eens kijken of ik tzt fotootjes kan plaatsen

iedereen die ik verder nu niet benoem: ik denk aan ons allen en hoop dat iedereen lekker hier blijft zitten en kletsen.

liefs, Hellen

Geplaatst

Pauline, ik herken je onzekerheid ik had afgelopen weekend bruinige smurrie en vreesde het ergste totdat ik gisteren het hartje zag kloppen op de echo. Ik heb ook nog vaak steken en helemaal als ik hoest dan schiet de pijn in m'n lies. Geeneen zwangerschap geeft garanties en dat is juist zo moeilijk. Maar probeer een beetje te genieten van het moment. Makkelijker gezegd dan gedaan ik weet het. Vandaag lekker een dagje voor jezelf. Ik hoop dat je gauw weer een echo krijgt ? Ik over 2 weken weer best snel eigenlijk. Al zou ik het liefst iedere dag even een kijkje nemen hi hi !!!! Ik duim voor je ! Komt goed meid !

Object, wat een spanning he ! Ik wens je heel veel sterkte voor de echo van morgen ook voor jou ga ik heel hard duimen !

Jolieneke, heb je nog tips qua eten en drinken ? Ik wil niet klagen maar ben de hele dag hondsberoerd wat ik ook eet en drink niets smaakt en ik blijf kokhalzen en kotsen en dan die moeheid. Ik slaap veel als ik niets doe is het het best uit te houden. Ik ben heel blij met de zwangerschap maar de beroerdheid had wel iets minder gekund ! ha ha !

Marjo, wat een geweldig nieuws een tweeling ! Wow ! Gefeliciteerd !

Hellen, wat groeit het snel he ! Lijkt mij super om het verschil te zien, echt leuk joh ! Ik kan niet wachten tot er 2 weken weer een echo heb en hoop dan wat meer te zien dan gisteren.

En voor iedereen die ik nu vergeet heel veel sterkte met alles ik ben zo misselijk dat ik de laptop weer ga sluiten.

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]80[/ATTACH] 6 weken en 2 dagen

[ATTACH=CONFIG]82[/ATTACH] 7 weken en 4 dagen

[ATTACH=CONFIG]81[/ATTACH] 8 weken en 2 dagen

meiden, bij deze ons ukkie

Geplaatst

Meiden,

* Breek ff in*

Wat fijn om te lezen dat de echo's goed zijn verlopen.

Weer een tweeling erbij, Marjo super zeg!

Veel cryo zwangerschappen deze maand.

Hoop dat dit zo zal blijven!

*en breek weer uit*

Geplaatst

Echo:

13 oktober: Jolieneke, 2e/3e (10w 3d)

13 oktober: Hellen, 2e of 3e (8w2d)

13 oktober: Miepie80, 5e (9w5d, pren. diag.)

19 october: Kris74 1e

20 oktober: Henne, 2e (9w1d)

25 oktober: Aafke (12 wk, nekplooimeting)

Verloskunde:

13 oktober: Miepie80 (9w5d)... ok, geen VK, maar prenatale diagnostiek ;)

19 oktober: Aafke (intake vk)

Uitgerekend:

Jolieneke: 6 mei 2011

Mama-Ree: 8 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Liselot: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Surf: 17 mei 2011

Tess: 20 mei 2011

Leeuw: 20 mei 2011

Object: 21 mei 2011

Hellen: 23 mei 2011

Henne: 24 mei 2011?

Kris74: 25 mei 2011

Jeanine: 29 mei 2011 ?

Pauline: 31 mei 2011

Hihi, mijn man net in paniek. Heeft volgende week donderdag een belangrijke afspraak en zou niet bij de echo kunnen zijn. Dus ik zeg heel nuchter: bel dan of het verzet kan worden. En nu hebben we het lekker woensdag al, joehoe dat is nog maar een weekje! Die verpleegkundige lag helemaal in een deuk want mijn man had het over twaalf weken en ik riep dus heel hard "nee, negen!" Mannen ;-) Krijg nu wel meteen de zenuwen, idioot he....

Geplaatst

Echo:

1 november: Pauline (9wk6d) + 3 nov afspr gyn

Verloskunde:

Uitgerekend:

Mijn volgende echo ermaar bijgezet. Heb nog steeds wel krampen, maar lijkt iets minder te zijn. In ieder geval geen rood/roze/bruin verlies meer gehad, gisteravond was dus misschien echt van het poeren van de echo.

Wel voor het eerst overgegeven vanochtend en ben nu, ondanks dat ik net boterham heb gegeten, misselijk. Ben er eigenlijk heel blij mee dat ik misselijk ben en nog wel beetje pijnlijke borsten heb. Ze zeggen dat als alle kwaaltjes verdwijnen een miskraam op handen kan zijn.

Probeer echt met al mijn macht positief te denken maar ik ben zooo angstig dat ik merk dat me dat niet lukt. Hoop zo dat het kindje gewoon lekker blijft zitten...

@Hellen wat een mooie echo's. Volgens mij heeft mijn gup veel minder 'zwart' om zich heen, zou dat uitmaken?

Geplaatst

Yeaahhhhhh...... het zit goed!!!!!!

Ben nu 10 weken en 2 dagen, en het kindje doet het!! Hahaa... Ik had vandaag 2 mannelijke artsen, en die zijn niet zo van het uitgebreid kijken en een echo foto meekrijgen????? Ow, dat had je even eerder moeten zeggen. Gelukkig hadden ze er 1, en die heb ik meegekregen. Binnen 2 minuten zat ik alweer op de gewone stoel. Had er wel uren naar kunnen kijken. Bewegen deed het trouwens niet.... zat lekker rustig te zijn :)

Hopen dat ik nu meer kan relaxen!!

Jolieneke

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier alles goed, al heb ik bijna niet geslapen na het nieuws van gisteren (tweeling). Ik mag volgende week donderdag weer voor een echo 8w6d. daarna ga ik een week op vakantie, tenminste als er geen gekke dingen gebeuren. We zouden lekker gaan surfen in zuid frankrijk /Biarritz, maar ik zal vooral gaan slapen denk ik.

Pien: probeer je niet te ongerust te maken, ik heb ook nog regelmatig last van krampen! Er gebeurt gewoon ontzettend veel in je buik! Maar ik kan me voorstellen dat het heel spannend is. Wanneer mag je weer voor een echo?

Hellen: Dat ziet er mooi uit! Geweldig hoor.

Jolieneke: top meid, je gaat al aardig richting de 12 weken! heel goed hou vol!

Object: Spannend hoor morgen! ik ga heel erg voor je duimen.

Nou dames, sterk blijven en moed houden.

Voelen jullie je ook wel eens zo?:3_8_14:

Marjo

Geplaatst

Echo:

1 november: Pauline (9wk6d) + 3 nov afspr gyn

10 november: Hellen(nekplooi 12w2d)

1 december: Hellen(15w2d)

Verloskunde:

5 november: Hellen (11w4d)

Uitgerekend:

ook weer even aangevuld. Surf, Jolienek fijn dat alles goed is

Henne, super dat je een dagje eerder kunt:) wil ook jou echo zien, kan ik zien hoe beebje eruit ziet.

kirsje: ik heb gewoon foto's gemaakt van de echo foto's. en toen hier geplaatst.moest wel lachen, usb stickje. Kon dat maar hé!?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden