Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gisteren namiddag hevige krampen gekregen, tegen de avond geen bruinverlies meer, maar echt ROOD bloedverlies en heel veel. Geen oog dichtgedaan vannacht, vandaag alleen maar bruinverlies, niet rood.

Gelukkig mag ik vanavond naar gynaeco, want ik word stilletjes aan helemaal gek. Mijn lichaam houdt zo de zot met mij.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Sylvie nog even flinke onzekerheid dus. Ga meteen weer door met duimen.

@Kris Zonder controlestreep is test ook waardeloos dus zou je nog niet te druk maken.

Heb vandaag weer wat meer krampjes en steken in mijn liezen en dan ben ik meteen ook superonzeker. Collega's vragen al waarom ik ieder half uur naar de wc ren... Drink ook maar veel water om dat als oorzaak te benoemen ;-)

Hebben anderen dat ook? Beetje weeige krampen in onderbuik en soms iets fellere steek in liezen?

Groetjes Pauline

Geplaatst

Object, we posten ongeveer tegelijkertijd. Jeetje wat maakt jouw lichaam je het moeilijk om te genieten zeg! Kan me voorstellen dat je geen oog hebt dichtgedaan! Hou je taai en hopelijk is het vanavond bij gyn allemaal goed! Sterkte!!!

Geplaatst

Pauline het wordt nu langzaam minder, maar de eeste weken heb ik zoveel krampen gehad! Mijn rug, onderbuik, benen, liezen...overal. Ik werd er helemaal gek van, heb zelfs het ziekenhuis nog gebeld toen. De verklaring van de verpleegkundige was de 'hormoonoorlog' in mijn buik. Als het erg is mag je gewoon paracetamol nemen. Inmiddels heb ik het vooral nog als ik lang gezeten of gelegen heb en plotseling overeind kom. En als m'n darmen rommelen of moeilijk doen, dan merk ik het ook gelijk in mijn onderrug en liezen. Heel vervelend en gekmakend!

Sylvie, Kris en Object wat een onzekerheid weer, getverderrie! Object gelukkig vanavond een echo, ik duim voor je meid. Kris, een test zonder streep in het controlevenster is ongeldig dus niets van aantrekken! Leuk Sylvie, de glazenwasser net als je 'm niet nodig hebt ;-) Gelijk heb je om nog even af te wachten, ik werd zelf liever ongesteld dan dat ik naar een negatieve test zat te staren, vreselijk is dat. Een wondertje zou wel geweldig zijn!

Hier gaat het gelukkig iets beter dan gisteren. Niet meer zo klam en koud/warm, nog wel hoofdpijn en erge slaap. Misschien was twee nachten niet slapen in combinatie met zwanger zijn toch net even te veel van het goede. Goed op mezelf passen dus, dat is duidelijk.

Hou je taai allemaal, over een paar weken is de onzekerheid vast minder en gaan we pas écht genieten.

Henne

Geplaatst

*Breek even in*

Meiden,

Wat lees ik een onzekerheid en spanning of dat het wel goed zal blijven gaan.

Wat moet dit moeilijk zijn!

Ik wil jullie daarom veel sterkte toe wensen.

Geplaatst

Object, ik snap je onzekerheid. Ik hoop dat er niks aan de hand is. Fijn dat je vanaaf langs de gyn mag.

Pien, die steekjes en krampjes schijnen normaal te zijn, eigenlijk zelfs een goed teken. Het betekent dat je baarmoeder en het vruchtje aan het groeien zijn. Wanneer heb je een echo?

Sylvie, heel veel succes!

Hebben jullie ook last van maagzuur? Ik merk trouwens ook dat de hcg-piek nu geariveerd is bij mij. Dood en doomoe, kan niks zien of ruiken of ik moet al kotsen. Maar als ik dan naar de echo kijk maakt het allemaal niks meer uit.

Liefs junior

Geplaatst

Wat een dag zeg! Het wordt flink duimen draaien vandaag! Sterkte allemaal.

Gek is het eigenlijk. Jullie worden onzeker van de steekjes en krampjes en ik omdat ik niets voelt! Het is toch nooit goed he?

Geplaatst

INderdaad Kris, iedereen wordt onzeker van ietsanders. Of we voelen teveel of we voelen te weinig ;-)

@ Junior ik heb 12 oktober (dus aankomende dinsdag) eerste echo. Vind het echt ongelofelijk spannend

Wat balen dat je zoveel moet overgeven, bij mij blijft het tot nu toe bij misselijk zijn en dan ga ik of buiten even frisse lucht inademen of ik eet een droge cracker. Ochtendmisselijkheid is wel erger dan 's middags.

@Henne fijn dat je je weer iets beter voelt, ziek zijn is niet lekker als je in verwachting bent.

@ Wish: hoe is de TP van je twee cryo's geweest? Alles mooi ontdooid en weer doorgegroeid?

Spannend, wanneer mag je testen?

Groetjes Pauline

Geplaatst

Meiden,

Toch nog even een update en dan laat ik jullie met rust.

Vandaag naar het ziekenhuis geweest. Ik wilde graag het opwekken met medicijnen, maar helaas.... doordat de zwangerschap al in zo'n ver stadium is en nog een tweeling is ook, wordt het hoe dan ook alsnog een curettage.

Dus.... morgen start ik met medicijnen die de aanmaak van het hcg-hormoon stoppen. Dan zal ik vervolgens donderdag opgenomen worden, gelukkig mag mijn man bij me blijven... en krijg ik medicijnen toegediend die de weeën gaan opwekken.

Vrijdagochtend 15 oktober zal ik gecuretteerd worden. Pfffff... heel heftig en moeilijk. Ik zal onze wondertjes moeten laten gaan.

Zoveel werk om zwanger te worden en ook zoveel werk om het weer te moeten laten gaan.

Vandaag nog een echo laten maken, want ik wilde van beide nog een foto, zodat ik het symbolisch een plekje kan gaan geven in een mooi fotolijstje.

Dag vlindertjes, voor altijd in ons hart.

Liefs Sonja

Geplaatst

Hoi meiden,

wilde jullie even laten weten dat ik gisteren mijn eerste echo had en alles was goed!! Prachtig kloppend hartje en groei loopt zelfs een beetje voor (3 dgn). Zo bijzonder, nu begint het echt te worden!!

22 oktober volgende echo.

groetjes Maaike

Geplaatst

Object fijn dat je vanavond al kan komen, dit is killing, ik hoop dat verder alles goed is.

Kris zoals hierboven al is gezegd test is onjuist. Het kan ook niet dat opeens al je hcg uit je lichaam is, dat duurt wel even.

Als ik iemand ben vergeten sorry ben er niet helemaal bij.

Hier vanmiddag getest en positief, wel een licht streepje maar toch. Zelf denk ik dat het misschien een laatste restje hcg is maar bij de kliniek zeggen ze weer een streepje is een streepje.

Zucht, mocht morgen hcg prikken maar ik wacht nu tot maandag want dan heb ik ook een echo. Niet dat dadelijk het hcg "goed" is en een echo niet.

Verder morgen naar de huisarts bellen want mijn temp. blijft rond de 38 graden.

Verder ben ik moe moe moe, ook van de hele situatie.

Geplaatst

Sonja je valt ons nooit lastig!!! Als jij behoefte hebt om hier je verhaal te doen, dan ben je altijd welkom.

Het klinkt heel erg heftig, maar gelukkig ook alsof jullie goed begeleid worden. Ik krijg er gewoon kippenvel van als ik bedenk wat jullie doormaken. Heel, heel veel sterkte en kracht toegewenst voor de komende week lieve Sonja en man, we denken hier allemaal aan jullie.

Geplaatst

Sonja wat heftig allemaal. Toch een curretage en dat is idd beter vooral omdat ze toch al wat groter zijn.

Meid ik weet hoe je je voelt en wil je veel succes wensen, zal aan je denken de komende dagen en kaarsje voor jullie vieren aansteken.

Sterkte.

Geplaatst

Sonja met tranen in mijn ogen lees ik je bericht. Heel veel sterkte in de komende dagen

Maaike super leuk ! Op naar de volgende echo! Ik moet nog zooo lang wachten tot mijn eerste echo.

Sylvie groot gelijk dat je tot maandag wacht. Genoeg van onzekerheid toch? Met de bloedtest en de echo zal je eindelijk zekerheid krijgen

Geplaatst

Hey bah sonja ik lees dit ook met tranen in mijn ogen ik hoop dat je het ene plekje kan gaan geven.

En zo rot dat je er ook zoveel moeite voor moet doen om het te laten gaan

Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe

Ik denk aan je.

Liefs jessica

Geplaatst

@Sonja heel veel sterkte, wat rot dat je ook weer zo'n medisch circus moet doorstaan om afscheid te nemen van je engeltjes! Hou je taai!

@ leeuw: wat fijn dat jij goed nieuws hebt, moet een heerlijk moment zijn

@Kris Hoezo moet je zolang wachten tot je echo? Volgens je banner ben je al ruim 7 weken? Ik krijg echo precies op7 weken..

@Sylvie Een streep is een streep maar ik snap dat je tot maandag wacht. Hoop zo voor je dat het wonder toch zijn doorgang vindt!

Groetjes Pauline

Geplaatst

Eventjes kort verslagje van mijn echo. Nog 2 hummeltjes te zien, maar helaas, van het ene klopt het hartje niet meer. Die bloeding van gisterenavond was dus een duidelijk teken, zoals ik al vreesde. Hopelijk volgende week wel nog kloppend hartje te zien. Ik keek nochtans al zo uit naar mijn 2 engeltjes. Dit doet toch wel pijn...

Geplaatst

Jeetje meiden wat een verdriet hier zeg!!!!!Kan het dan nooit eens goed gaan bij mensen die er zo hard voor geknokt hebben!!!

Word zo verdrietig als ik jullie verhalen zo lees!!

Ik wens jullie heel veel sterkte!!

Dikke knuffel voor jullie!!

Geplaatst

O, Object, wat verdrietig, niet jij ook al... Was dit het kleintje wat al achter liep op de ander? Ik hoop enorm dat jullie andere kleintje goed door blijft groeien. Heel veel sterkte.

Sonja, wat enorm heftig dat er ook nog eens zo'n enorm circus omheen zit, klinkt erg heftig allemaal. Lijkt me zo enorm moeilijk om hier ook nog eens doorheen te moeten, alsof jullie niet al genoeg voor jullie kiezen hebben gehad. Ik denk aan je....

Leeuw/Maaike, fijn dat bij jou alles wel goed was!

@"klachten"; hier wisselt het ook enorm per dag. Ene dag enorm pijnlijke boobs (vorige week werd ik er wakker van als ik me omdraaide in bed!), andere dag niks. Ene dag enorm misselijk, meerdere keren wc knuffelen; andere dag nergens last van, alleen een beetje weeïg...etc. Ik merk nu heel erg dat mijn baarmoeder aan het groeien is; veel steekjes net onder mijn navel en erge last van mijn liezen/banden. Baarmoeder begint nu ook boven mijn schaambot uit te komen (schijnt gelukkig helemaal normaal te zijn bij een drieling), dus maar goed dat ik komende tijd geen leerlingen zie; het begint nu moeilijk te worden het te verbergen ;).

Hou af en toe heel licht (oud)bloedverlies, maar is minimaal. Maak me er eigenlijk niet zo druk over - maar heb ook makkelijk praten met 3 goede echo's in 2 weken tijd.

Geplaatst

Object wat verdrietig dat er nog maar één hartje klopt en dat je één van je wondertjes moet laten gaan! Wat een verdriet hier! Was het degene die al achterliep?

Denk aan je en hoop dat die andere muppet stevig standhoud. MAg je volgende week weer echo?

Sterkte

PAuline

Geplaatst

Meiden,

ik wil graag even een berichtje achterlaten voror 2 verdrietige dames...

Lieve Sonja, het is ontzettend heftig en zó oneerlijk!!!! Meis, ik kan jou en je partner alleen maar heel veel sterkte toewensen, het doet zo´n intense pijn, dat is niet te beschrijven.

Ik weet niet of je dit nog leest maar weet dat ik aan je denk!!

Lieve Object, verdorie zeg, wat een verdriet, tuurlijk had je zo uitgekeken naar beide kindjes... Kan me voorstellen dat je je doodongerust maakt.Heel veel sterkte!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Lieve Sonja,

Met tranen lees ik je berichtje. Wat verdrietig. Ik vind het zeer goed dat je nog een echo hebt laten maken. Zeer goed voor de verwerking.

Wat is het toch oneerlijk soms, he? Ik wens jullie alle liefde en geluk toe.... Heel veel sterkte de komende week en daarna....

Object: he bah, wat schrikken!!! Nu maar hopen dat de andere blijft zitten. Heeft de gyn. daar nog iets over kunnen zeggen? Ook jij heel veel sterkte gewenst.

Wat een verdriet allemaal.... hoop dat de groep gauw stabiel blijft.

Jolieneke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden