Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee Sonja,

Ik had begrepen dat je gisteren (of vandaag) de curretage zou hebben. Dat is dus nog niet zo? Zwaar hoor! Psychisch haast ondoenlijk. Word je goed begeleid vanuit het ziekenhuis, of moet je alles zelf maar uitzoeken?

Nogmaals veel sterkte!

Jolieneke

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve meiden,

Nogmaals... ontzettend bedankt voor jullie lieve berichten.

Het gaat idd a.s. vrijdag gebeuren en het voelt vreselijk. Want inderdaad... eigenlijk ben ik nog steeds zwanger.

Ik heb nog een lange weg te gaan. Gisteren is mijn baas langs geweest en gelukkig krijg ik alle ruimte om zowel lichamelijk als mentaal te herstellen.

De afgelopen tijd heb ik me té flink gehouden, maar dat is het aard van het beestje.....

Eigenlijk.... had ik gehoopt hier nooit een beroep op hoeven doen, maar helaas toch wel. Ik moet er nog lang niet aan denken.....

Een aantal weken geleden werd ik nog kotsmisselijk van de inhoud van mijn koelkast, nu hij inmiddels akelig leeg is.... ben ik weer aan inhoud toe ;)

Liefs

Geplaatst

Even een update

Ik ben maandag 7 weken en kotsmisselijk kan niets zien en ruiken laat staan qua eten. Maar ik eet wel maar niets smaakt ! Af en toe flink kotsen dat lucht op.

Vandaag schrok ik wel even, bruine smurrie in m'n onderbroek en ik heb wat buikpijn. Ik ben zo bang ! Ik ben ook nog nooit zwanger geweest en weet niet of dit erg is ? Wel begrepen van wat ik gelezen heb dat het oud bloed kan zijn ? Zal blij zijn als het dinsdag is en ik de 1e echo achter de rug heb. Vind het wel erg spannend nu.

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

@Jeanine, Kan me voorstellen dat je schrikt, maar zoals hier vaker is gezegd hoeft het niets te zijn en is helderrood met flinke krampen wel iets om je zorgen te maken.

@Sonja, jeetje nog bijna een week wachten wat rot voor je! HOu je taai en als ik mijn gevaren periode overleef heb ik nog van dat deca spul of gonalleke. Wil wel wachten tot de 'safe zone' voor zover die safe te noemen is...

@Jolieneke, alweer 10 weken, gaat snel. Voel je je al wat zekerder?

@Miepie, kan me voorstellen dat je ondanks de geruststelling van zkh toch op je hoede blijft. Leuke 'namen' hebben de olijke drie trouwens ;-)

Er gebeurt natuurlijk vreselijk veel in je lichaam nu, alles wat wij ervaren, maar dan keer drie (ervan uitgaande dat mijn muppet zich niet gedeeld heeft, krijg ik er één)

Net maar weer even 2 uur geslapen, was vanochtend al om 5 uur wakker. Misschien hou ik het nu vanavond wat langer vol...

Was hele ochtend behoorlijk misselijk, maar nu gaat het wel weer....

Groetjes Pauline

Geplaatst

Hey ladies,

Eng blijft het he, tot we die eerste 12 weken door zijn... Hier nog een week of 5 voor we iets opgeluchter adem kunnen halen.

Ben erg moe. Zeker met een griepje erbij was dat echt niet leuk meer. De misselijkheid valt nog steeds mee, maar ik merk wel dat ook dan iets eten voor je opstaat tóch wel voor een betere dag zorgt. Heb dus maar een trommeltje crackers op het nachtkastje staan.

Gisteren hebben we besloten geen combinatietest te doen. Een 'positieve' uitslag geeft geen garanties en een 'negatieve' uitslag geeft enorm veel stress die vaak onnodig is. Ik zou het werkelijk niet trekken om drie weken op de uitslag van een vruchtwaterpunctie te moeten wachten. En ook dan: wat doe je met de uitslag? Wij kunnen op dit moment niet stellig zeggen dat we de zwangerschap af zouden laten breken als er iets mis zou zijn. Die beslissing kunnen en willen we niet maken. Misschien struisvogelpolitiek, maar we wachten toch liever gewoon af dan schijnzekerheid of onrust te creeeren.

Ook nog een tip: de zwangerschapsolie van Weleda. Kreeg ik van een vriendin. Mijn buik is het nog niet echt voor nodig, maar voor m'n groeiende borsten ;-) is het heel lekker spul. Trekt snel in ook. Je moet wel even kijken, er zit een typisch luchtje aan, dus misschien voor de erg misselijken onder ons nog even niet zo'n goed idee.

Wij krijgen zo bezoek (gaaaap), wel leuk maar hoop dat ze op tijd weer vertrekken zodat ik nog een middagdutje kan doen hihi. Fijne zondag allemaal, de zon schijnt!

Henne

Geplaatst

he henne:

fijn die tip zal eens kijken ervoor maar eerst ruiken want mijn maagje is nog steeds erg dwars.

ook ik wil 's middags even slapen, ik ga zo naar vrienden en dan op tijd weer naar huis: lekker luieren.

merk echt dat mijn lijf dat nodig heeft.

We blijven enorme leuke reactie krijgen, morgen gaat de 8e week in. Yes het schiet een beetje op......................klinkt ondankbaar maar idd als we die 12/13 wkn maar halen :)

wij hebben woensdag weer een echo, ben benieuwd. Heb nog steeds een goed gevoel en daar houden wij ons aan vast, denk dat we de combi test wel gaan doen.

dokter s in dd raadde ons aan om alle prenatale onderzoeken te doen maar een vruchtwaterpunctie of vlokkentest gaan we niet doen.

het blijft spannend, blijft het goed gaan? en hopenlijk is het gezond!

Geplaatst

hai dames

het begint hier al lekker op te schieten (al ervaren jullie dat vast en zeker anders :-) )

Miepie, wat ellendig dat bloed/bruinverlies, wil helemaal niets zeggen maar logisch dat het je bezighoudt! fijn dat je woensdag weer terrecht kan hoor, succes!!

Sonja, ik dacht ook dat je afgelopen vrijdag de curretage had, het nog moeten blijven rondlopen lijkt me erg moeilijk, heel veel sterkte!

Object, hoe gaat het met jou?

groetjes

Babeth

Geplaatst

Even een vraagje: weten jullie hoeveel je temperatuur stijgt door een zwangerschap? Ik blijf de laatste dagen maar hangen op 37.3 in de ochtend en 37.6/37.7 na het opstaan. Weet nu even niet waar zwangerschap ophoudt en griepje/verkoudheid begint

Geplaatst
Even een vraagje: weten jullie hoeveel je temperatuur stijgt door een zwangerschap? Ik blijf de laatste dagen maar hangen op 37.3 in de ochtend en 37.6/37.7 na het opstaan. Weet nu even niet waar zwangerschap ophoudt en griepje/verkoudheid begint

Ik heb het hier afgelopen vrijdag nog over gehad bij de ha, het kan schommelen maar rond de 37.5 is normaal voor een zw. Iets lager of hoger kan is per persoon verschillen.

Geplaatst

Hey meiden,

Er wordt hier echt veel geschreven, moeilijk om bij te houden! Tooch even een paar reacties:

@ Sonja: het wordt nu dus vrijdag a.s, wat vreselijk om nog een week op deze manier 'zwanger' door te moeten zien te komen. Goed dat je je realiseert dat je je de afgelopen tijd 'te' groot hebt gehouden. Geef ruimte aan je verdriet, het komt je uiteindelijk toch wel op je schouder tikken. Ik heb dit zelf heel sterk gemerkt na het overlijden van mijn moeder, ik ging maar gewoon door en door (wat toen uiteindelijk leidde tot een burnout). Fijn dat je werkgever meeleeft en zich zo opstelt, maar het blijft een schrale troost. We hadden het je allemaal zo gegund! Nogmaals heel veel sterkte en kracht toegewenst!

@ Jeanine: ja, het blijft schrikken dat bruine spul maar zolang het niet helderrood is en je geen heoge krampen hebt hoef je je niet al te veel zorgen te maken. BIj twijfel de artsen bellen, zodat zij je gerust kunnen stellen!

@Pauline: hoe gaat het nu met de misselijkheid? Ik moest wel lachen om je vreemde combi's en volgordes van eten! Ik heb nog geen hele 'rare' smaken of eetgewoontes , wel vandeweek heeeel erg trek in blokjes kaas. Die moesten er gewoon komen 's avonds... Van mijn broer had ik al een megapot augurken, dus daar heb ik toen een heerlijke combi van gemaakt!

@Miepie: vervelend dat je nog steeds last hebt van bloedverlies. Nu is dat waarschijnlijk niet gek met drie, maar het lijkt me wel steeds weer voor onrust zorgen. Hopelijk kunnen ze je woensdag weer gerust stellen.

Wat betreft kraamzorg: dat is het enige wat ik nog niet heb geregeld, eigenlijk wil ik daarmee wachten tot het ezoek aan de verloskundige de 19e. Ik ga naar dezelfde als mijn schoonzusje geweest is en volgens mijn zwager heeft die praktijk een bepaald samenwerkingsverband met kraamzorg. Dat wacht ik nog even af.

Wel heel grappig we hebben inmiddels de bevestiging van onze inschrijving voor kinderopvang binnen. Op het inschrijfformulier moest je ook al een naam invullen, aangezien we die nog niet hadden dus maar een vraagteken ingevuld. Nu dus een oficiele brief waarin staat dat "baby Beers" per 29 september 2010 staat ingeschreven. Vond ik zo grappig om te lezen! Weer een bevestiging dat deze zwangerschap 'echt' is , zeg maar.

@Henne: goede beslissing, je moet doen waar je je zelf goed bij voelt! Dat is de reden dat wij ook tegen onszelf blijven zeggen dat we ten allen tijde van gedachten mogen/kunnen veranderen want je weet maar nooit of je gevoel verandert. Ik heb inmiddels wel geleerd dat je niet alles alleen op basis van ratio kunt/moet beslissen (beetje mijn valkuil).

Goede tip ook wat betreft die creme! Ik had nog een cadeaubon van Douglas liggen en heb die zaterdag ingewisseld. Ik draag nooit geurtjes maar bedacht in een opwellng dat ik inderdaad iets van en smeerseltje wel zou kunnen gebruiken. Nu heb ik iets van Bio...nogwat om striae tegen te gaan. Niet dat het helpt, schijnt volkomen fabeltje te zijn, maar jezelf verwennen is altijd goed!

@Hellen: Ja, het gaat snel he? Ik vind het ook verbazingwekkend. Morgen ben ik zelf al weer 10 weken, nog 2 erbij en ik heb het 1e trimester achter de rug!

Gelukkig heb ik de komende weken de nodige afleiding. Ik merk aan mezelf dat ik de laatste dagen iets teveel in zwangerschapsboeken (lang leve de bibliotheek) heb gelezen. Ik werd daar eigenlijk vooral onzeker van, vooral omdat elk boek ook een hoofdstuk heeft over 'als het misgaat'. Moet ik maar even niet meer in kijken dus.

Volgende week toetsweek, dus ben ik druk met nakijken, daarna herfstvakantie. In de vakantie heb ik mijn eerste afspraak met de vk, ik vraag me af of zij ook direct een echo maakt? Zou wel fijn zijn als bevestiging!

Daarna heerlijk met manlief een paar dagen naar Berlijn, lijkt me geweldig! Ik ben er nog nooit geweest en als geschiedenisdocent valt er genoeg te zien natuurlijk. We hebben een vrij luxe hotel met geweldig ontbijt volgens alle recensies, dus ik ben benieuwd. De week daarna nekplooimeting en laatste controle door gyn. De 30e jarig en de dag erna als het goed is het 2e trimester in!

Geplaatst

He hallo allemaal!

Poeh wat wordt er weer goed geschreven!! Ik lees alles aandachtig, maar ben zelf te moe om zo uitgebreid te reageren!

Hier nog steeds onzekerheid... ik wilde zo graag melden dat ik zoooo overtuigd ben dat het goed zit. Woensdag mogen we heen, EINDELIJK NA 4 WEKEN!!!!

Jolieneke

Geplaatst

Goeiemorgen, wat een gezelligheid hier!

Aafke, hier ook toetsweek... en ik heb een week compensatieverlof (teveel taakuren), dus nu twee weken vrij, heerlijk! Moet nog wel wat dingetjes doen op school en toetsen ophalen, maar hoef gelukkig niet te surveilleren. Mocht je nog tips willen voor Berlijn; ik heb er 2 jaar geleden een half jaartje gewoond ivm werk van mijn man, helemaal verliefd op die stad! Welk deel van Berlijn zit je?

Jolieneke, aftellen tot de echo! Fijn dat je eindelijk weer even mag kijken hoe het met je kleintje gaat.

Henne, ik heb normaal voor mijn ei ongeveer 36.3, erna 36.7. Zit nu constant rond de 37.2, dus een halve graad/hele graad hoger dan normaal. Wat betreft testen; wij hebben bij de eerste zwangerschap al besloten geen combinatietest/nekplooimeting te laten doen. Ik ben net 30, we hebben geen erfelijke aandoeningen in de familie en hebben het idee dat ze echt grote afwijkingen bij de 20w-echo wel zien. Ik zou denk ik ook niet de beslissing kunnen nemen de zwangerschap af te breken als de uitslag slecht zou zijn, dus kan er ook niks mee. We worden nu ivm de drieling natuurlijk sowieso al extra in de gaten gehouden. Ben ook heel benieuwd wat de artsen van prenatale diagnostiek woensdag zeggen (hoor verhalen over dat embryoreductie wel eens wordt aangeraden enzo... moet er niet aan denken één van onze kleintjes bewust te laten gaan. Maar ben tegelijkertijd ook heel bang voor een slechte uitslag; dat de tweeling de buitenste vruchtzak deelt is duidelijk, maar woensdag horen we hoeveel ze verder delen; amnion, placenta, etc. Hoe meer ze delen, hoe meer gevaar op complicaties... en dat dus indirect ook voor de 'eenling').

Hellen, vervelend dat je zo misselijk bent. Bij mij scheelt het enórm om echt kleine beetjes te eten (ook al heb je echt honger; eerst een boterhammetje helemaal laten zakken voor ik evt een 2e neem... en liever een half uur later de volgende), géén vette dingen te eten (dus ben veranderd in een fruitmonster; fruit lijkt m'n maag altijd wel te trekken, vd week wel weer over m'n nek van een stukje pizza) en na het eten even rustig aan te doen. En verder de hele dag door eten eigenlijk, haha. Op deze manier lukt het me aardig om het meeste eten binnnen te houden en zelfs niet meer echt heel misselijk te zijn - maar ik word gelijk afgestraft als ik daardoor denk weer wat chips naar binnen te kunnen werken.

Ik zal het lijstje zo weer eens ophalen, redelijk wat echo's deze week, of niet? Ik ben blij dat voor iedereen de 12 weken langzaamaan al in zicht beginnen te komen... al vind ik aan de andere kant de 2,5 week die ik nog moet een eeuwigheid lijken (en ik leef sowieso meer naar de 28 weken-grens dan naar de 12, haha. Heb het idee dan pas 'veilig' te zitten met de drieling).

Geplaatst

Echo:

12 oktober: surf, 1e (7w 4d)

12 oktober: Pauline, 1e (7w 0d)

12 oktober: Jeanine, 1e (7w1d)

13 oktober: Jolieneke, 2e/3e (10w 3d)

13 oktober: Hellen, 2e of 3e (8w2d)

13 oktober: Miepie80, 5e (9w5d, pren. diag.)

19 october: Kris74 1e

21 oktober: Henne, 2e (9w2d)

25 oktober: Aafke (12 wk, nekplooimeting)

Verloskunde:

13 oktober: Miepie80 (9w5d)... ok, geen VK, maar prenatale diagnostiek ;)

19 oktober: Aafke (intake vk)

Uitgerekend:

Jolieneke: 6 mei 2011

Mama-Ree: 8 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Liselot: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Surf: 17 mei 2011

Tess: 20 mei 2011

Leeuw: 20 mei 2011

Object: 21 mei 2011

Hellen: 23 mei 2011

Henne: 24 mei 2011?

Kris74: 25 mei 2011

Jeanine: 29 mei 2011 ?

Pauline: 31 mei 2011

Geplaatst

hee Miepie!!

Ja, ik kijk zeker uit naar woensdag, het kan me niet snel genoeg gaan!!

Hoeveel uren werk jij in de week? Het is toch wel anders op het voortgezet onderwijs in vergelijking tot het basisonderwijs. Kun je het verder een beetje volhouden? Groeit jouw buik al? Ik kan me voorstellen dat er met 3 miepies behoorlijk wat meer ruimte nodig is, dan voor eentje!!

Jolieneke

Geplaatst

Haha, zijn voorlopig vooral nog darmen, Jolieneke...maar heb het idee dat er heel iets begint te bollen onderin mijn buik.

Ik werk 0.7 trouwens, dus 3 en een halve dag. Ik geef maar 14 uur gewoon les, maar heb daarnaast 2 rugzaklln onder begeleiding, ben vertrouwenspersoon, mentor en ik doe met een collega de algemene leerlingbegeleiding (indiv. beg., maar ook trainingen als faalangst, TOP, etc.). Welke klas heb jij?

O, Henne, mijn vriendin had t ook al over die Weleda olie ja, ze had nog thuis staan. Vd week maar eens vragen....

Geplaatst

Ja die darmen zorgen wel voor een dikke buik he? Ik moet zeggen, het begint allemaal wat beter te worden. De ontlasting komt iets beter op gang.

Aan het eind van de dag merk ik dat mijn buik dikker is. Ook heb ik ergens gelezen dat je bij een 2e zwangerschap vaak eerder dikker wordt. Gelukkig merk ik daar verder nog weinig van.... anders heb je op school al zo vroeg van alles uit te leggen.. haha!

Ik sta voor groep 4/5, combinatiegroep. Leuke leeftijd! Ik werk woe/do/vrij. Heerlijk dat het weekend dan verlengd wordt op maandag en dinsdag... echt genieten is dat!!

Ik zal me klaarmaken voor een verjaardag!

Jolieneke

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik zit ook met smart op a.s. donderdag te wachten. Dan heb ik met 11 weken en 1 dag de combinatietest. En als het nodig is, volgt ook de vruchtwaterpunctie/vlokkentest. Het is immers maar 1% dat het mis gaat. Ik ben dan ook net 42 geworden (maar hoor vaak dat ik er als begin 30 uit zie ;)) Een vraagje: zijn er nog meer oude wijven hier?

Ik hoop dat iedereen hier van de week een goede echo heeft.

Sowiebo: zelf heb ik destijds 2 weken moeten wachten op de curreatge, omdat de artsen dachten dat het vanzelf misschien op gang zou komen. Je zult het een opluchting vinden als alles eruit is, ook al blijft het verdriet voor altijd. De menstruatie is de eerste paar maanden erna anders, daarna wordt die weer normaal.

Geplaatst

Ha ladies,

Wat is er hier weer druk geschreven!

Ik kom af en toe nog wel meelezen maar probeer me toch niet teveel bezig te houden met het forum tot ik voorbij die 'magische' 12 weken ben. Alles gaat goed. Ik begin toch wel te groeien maar ik krijg volgens mij vooral bredere heupen en een beetje buik...

Heb nog altijd veel last van mijn darmen en ga denk ik van de week toch maar eens naar een positiebroek/rok ofzo kijken.

Fijne zondag nog...

Geplaatst
Een vraagje: zijn er nog meer oude wijven hier?

.

ha ha.., ja hier nog één, ben ook 42, maar wel uitgerekend op 9 juni. ik lees hier ook mee want dit is een actievere toppic als het juni toppic (logisch want er kunnen nog meer zwangere dames komen)

Er is er nog een leeftijdgenoot die zwanger is, lot 69.

wij gaan ook prenatale screening doen, als alles goed gaat. ik heb 21 oktober de eerste echo, dus spannend.

liefs joske

Geplaatst

Jeannet, ja hoor hier zitten nog meer "oude wijven" op het forum !! Ik ben 40 en wordt in januari 41 jaar ! Dit is m'n eerste zwangerschap ! Mijn vriend is trouwens 43 ! Dus ook niet meer de jongste hij heeft al 2 kinderen uit een vorig huwelijk.

M'n moeder was 37 toen ik geboren werd ( na 3 zoons kwam ik) ook niet echt jong voor die tijd, 40 jaar geleden. M'n oma is boven de 40 nog 2 keer zwanger geweest waaronder op haar 45e van een tweeling.

liefs,

Jeanine

Geplaatst

Boogie ik snap je wel. Ik wil zelf ook niet te veel ermee bezig zijn tot de eerste echo. I wil gewoon het kloppende hartje horen en dan geloof ik pas dat ik zwanger ben. Zeker dat ik me nog steeds beangstig goed voel.

Tot dan zorg ik wel elke keer wat spanning in het huis. Vanochtend wakker geworden met rode opgezwollen ogen. Het jeukt ,brandt en de rode vlek loopt langs mijn neus tot de kin. Aangezien dat het al de tweede keer gebeurt sinds ik zwanger ben maakte ik me beetje zorgen eb heb vanochtend de HA post gebeld. Ik mocht wel langs maar werd uiteindelijk naar huis gestuurd om morgen contact op te nemen met gyn. of huisarts. De zwelling is wat minder maar het brandt nog steeds. Later vandaag me eigen suf gegoogled over huiduitslag en zwangerschap maar ik heb niets gevonden wat beetje hierop lijkt.

Morgen even maar bellen.

Geplaatst

hier 35....da's dan niet zo oud he, al vind ik het best al heel wat. In zwangerschapsland is dat ook echt zo'n grens: 35. En daarna dan 40 weer. Mijn man is wel 'al' 42, wat niemand ooit belangrijk vindt, maar volgens mij wel degelijk meespeelt!

Bedankt voor de reacties op mijn temp. vraag. Ik ga morgen toch ook het ziekenhuis nog maar even bellen. Voel me gewoon niet fit en met zwangerschapskwaaltjes is het minder erg om wat door te douwen dan met een sluimerend griepje oid. Helaas moet ik morgen wel absoluut naar mijn werk. We hebben een deadline en de collega die vorige week alles voor me heeft opgevangen, belde vanmiddag dat ze een onverwacht en heel naar sterfgeval in de familie heeft. Zij is er de komende dagen niet, dus ik moet gammel of niet nu voor haar inspringen. Wat ik normaalgeproken ook met alle liefde doe, maar toch....pfff.... Gelukkig nog maar dik een week, dan bijna twee weken vrij. Op 1 november start ik in een nieuwe baan, ook spannend en vermoeiend, maar dan zitten we inmiddels op 11 weken, dus hopelijk neemt de ergste vermoeidheid dan snel af. Ik vraag me soms echt af hoe al die zwangere vrouwen dat doen! 'Gewoon' doorwerken die eerste weken. Gelukkig lees ik hier van meer meiden dat ze dat niet redden, troost me weer haha. Voor de klas staan lijkt me trouwens zwaar. Als ik achter mijn pc ff wat wegzak of misselijkheid weg zit te ademen, dan merkt niemand dat. Maar die kinderen zien natuurlijk álles!

Mijn buik valt trouwens nog mee, al ben ik nu al twee dagen niet naar de wc geweest (grrrr) en dan zie je het wel opzetten. Heb meer 'last' van groeiende borsten. Bepaalde shirtjes en vestjes kan ik al niet meer aan. Wil in m'n vakantie op pad voor een meegroei-bh en misschien ook wel wat zwangerschapskleding. Geen idee wanneer ik dat nodig ga hebben :-) Merk echt dat ik in zwanger zijn een onbenul ben haha. Zwanger wórden weet ik alles van, maar nu het eenmaal zover is.... Ach, ook wel eens leuk voor de verandering toch ;-)

Fijne avond nog meiden!

Henne

Geplaatst

Hoi Henne,

Hier een juf, ik moet zeggen, het valt echt mee!! Als ik thuis ben, heb ik er veel meer last van dan als ik werk!! Ik ben ook pas echt heel erg moe als ik de auto in stap..... echt moe!!

Het ergste vind ik dan dat mijn dochtertje dan vrolijk is en lekker de kamer door stuitert, terwijl ik dan denk: SLAPEN!! Maar ik ga lekker op de bank liggen en geniet zo erg van haar!!

Kinderen zien altijd veel, dat is waar. Als je een andere ketting om hebt, of nieuwe schoenen oid.

Wel grappig, tijdens mijn vorige zwangerschap ging ik het de kinderen in de klas vertellen toen ik 17 weken zwanger was. Ik kreeg toen al wel een buikje, dus het moest maar gezegd worden. Ik ging met mijn groep (31 kids groep 4/5) in de kring en begon te vragen: zien jullie ook iets aan mij? Nou daar kwam het:

> je haar zit anders

> nee, je hebt je haar geverfd

> heb je nieuwe kleren?

Zo kwam ik niks verder, ik gaf ze de hint dat ze naar mijn figuur moesten kijken. Ben ik ook dikker geworden?

> nee...

Whahaaa.... nou ja... zo zie je maar! Ze vonden het overigens prachtig nieuws. We hebben veel over het thema gewerkt, de kinderen (inmiddels niet meer in mijn groep) hebben het er nog over! Ook ik heb genoten van die tijd.

Zo, juf vertelt...

Hier trouwens een jonge mama (28) maar een oude papa > 53. Dat vinden sommige mensen ook nog wel eens lastig. Wij niet, en de omgeving ook niet. Nu moet ik zeggen (ik heb het hier eerder gehoord) hij lijkt nog geen 40, maar goed!! Het gaat erom dat je gelukkig bent, dat is waar onze kindjes lieve, leuke, gelukkige mensjes door worden!

Wat een wijsheid, en dat op de late avond... haha!;)

Jolieneke

Geplaatst

@Sylvie je hebt vandaag toch echo om te kijken of je wel of niet zwanger bent? Succes en sterkte!

Wat grappig om te lezen hoeveel we qua leeftijd verschillen. Ik ben 31 en word in januari 32. Zo'n raar idee dat ik tijdens mijn vorige zwangerschap 25/26 was. Was echt nog een jong meisje. Wat dat betreft beleef ik het nu zo anders, merk echt dat ik toen vreselijk naief was en ervan overtuigd was dat het niet mis kon gaan. Misschien komt het nu wel doordat we er 4 jaar op hebben moeten wachten, maar nu vind ik het zo spannend en ben ik zo onzeker.

Gelukkig morgen echo. Wordt zo ook gebeld door internist, even horen of schildklierwaardes goed zijn. Hij heeft ook HCG geprikt dus ben benieuwd naar die waarden.

Fijne dag allemaal, het wordt weer zo'n prachtige herfstdag!

Groetjes Pauline

Geplaatst

Hoi Pauline,

zw ben ik helaas niet meer omdat de hcg waardes te laag waren voor een doorgaande zw. Ze gaan kijken of ik schoon en door mag voor de volgende ronde.

Jij hebt morgen je eerste echo en dadelijk uitslag van de waardes, spannend, hoop dat alles goed is en dat je morgen kunt genieten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden