Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha ja:-) maar daar is dit forum niet voor bedoeld natuurlijk haha.

Het is alweer goed. Madame gaat met papa zand kopen voor in de zandbak. Ze heeft alweer een dutje gedaan.

Ja die peuterpuberteit bestaat echt!!

Alles goed verder met jou boogie??

Jolieneke

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jolieneke, wat een giller... heerlijk hoe die kinderen soms door kunnen gaan.... dat jij moest huilen zal haar leren.. hihi. Dit is een goed verhaal voor als je gaat speechen op haar huwelijk of afstuderen ofzo... onthouden hoor. En ik vind het helemaal niet erg om op dit forum ook daarover te lezen, ik vind het wel grappig. Het enige wat dan door mijn hoofdspookt is dat die jongens van mij waarschijnlijk tegelijk in die puberteit terecht komen... oeeee ik denk dat ik dan ook een potje ga huilen, ik hou in iedergeval vast 2 rollen behang achter de hand.

Boogie: Hoe is het met jou, heb je al wat meer uitslagen?

Marjo

Geplaatst

Tuurlijk is dit forum daar ook voor. Geeft helemaal niets. Als jij even je frustratie wil uiten kan dat gewoon hoor.

Morgen kun je d'r lekker in haar zandbak zetten. Mét of zonder broek :happy7:

Het gaat prima hoor. Geen uitslagen bekend. Heb stiekum even gespiekt vandaag op het werk. Vrijdag krijg ik in principe ook pas de uitslag tenzij het positief is. Ben er wel erg mee bezig allemaal en merk dat ik echt nog niet klaar ben voor "de" bevalling. Ik wil echt in ieder geval tot de 37 weken doorlopen. Ik ben helemaal niet bang voor de bevalling maar wel voor een keizersnede. Om eerlijk te zijn vooral voor de ruggenprik. Ik ben verpleegkundige maar dat lijkt me zoooo eng..... En die 6 weken daarna lijken me ook een drama.

Vandaag nog een huispak gekocht voor de kraamtijd. En grote t-shirts gehad van mijn moeder. De leukste uitgezocht. En een joggingbroek. Dan ben ik er bijna klaar voor. Ik ga woensdag nog zo'n huispak halen.

Geplaatst

Haha Marjo!!

Zal het opschrijven ( hihi, ben bang dat ik een heel dik boek kan gaan voorlezen op d'r bruiloft!!!)

Tja, ze zeggen wel eens dat meiden in dit soort van dingen pittiger zijn dan jongens. Dus wie weet blijft het je een beetje bespaard! In mijn omgeving veel meiden van dezelfde leeftijd van mijn dochter en zij herkennen het gedrag ook wel (gelukkig....pffff). O ja, 'het zandkasteel' op tv werkt ook goed. Mijn dochter vindt het prachtig!! Als mama even rust wil ..... :-)

Worden jullie ook van het minste of geringste geluid wakker? Zit soms rechtop in bed van... Niks??? Een auto oid hoor ik ook goed terwijl ik anders overal doorheen slaap. Hoort er ook bij weet ik nog van mijn vorige zwangerschap. Je wordt alerter.

Heb vandaag veel harde buiken. Niet een goed teken. Rustiger aan doen dus!! (nog rustiger????)

Jolieneke

Geplaatst

Hee José!!

Dank je:-) wat super dat jouw test positief is!! Het is je ontzettend gegund!

Ik hou je in de gaten!! 2011 is/wordt een topjaar!!

Jolieneke

Geplaatst

Boogie, ik heb 2 keer een ruggeprik gehad ( bij m'n bottumor operatie) en het valt zo mee ! Echt ! De angst ervoor is vaak erger dan de ruggeprik zelf. Ik heb er echt geen bal van gevoeld ! Die indianenverhalen moet je maar niet altijd geloven hoor. Als je goed stil zit en goed luistert dan is het zo gepiept. Ach joh wie weet beval je wel natuurlijk. Ik ben juist weer bang voor een natuurlijke bevalling naar ik moet het kunnen. Die pijn van de bottumor was destijds ondraaglijk maar met bevallingspijn krijg je er wat moois voor terug dus daar focus ik mij dan maar op en anders graag een ruggeprik of andere pijnstilling.

Jolieneke, je kan op dit Forum overal over schrijven hoor, no worries ! Het dochtertje van m'n vriendin is bijna 15 maanden en die gaat nu op ontdekkingstocht ! Overal aanzitten, op timmeren, nee niet begrijpen etc. Ach elke leeftijd heeft zo z'n charme toch en klagen mag het valt niet altijd mee zeker niet als je zwanger bent. Ik heb trouwens straks een probleem, wij hebben in het hele huis geen behang op de muren ! We hebben alles laten spuiten.

Geplaatst

Hihi Jeanine,

Wij hebben ook geen behang… maar je wilt ze dan wel achter de gespakte muur plakken, hihi!!

Zo, heb me aangemeld bij de hyvespagina. Ik heb begrepen dat het geheel betrouwbaar is…. dus daar ga ik dan maar van uit!! Ga ik eens kijken wie er achter de nicknames schuilgaan, haha!

Boogie, jij doet ook mee he? Dan wordt mijn nickname je ook wel duidelijk ;)

Zo, op bed! Moe moe moe…

Morgen weer aquajoggen :) Ik blijf het doen zo lang ik er plezier aan beleef, en ik moet zeggen: het is heerlijk in het water!!

Jolieneke

Geplaatst

Leuk hoor de hyve.

Vind het vooral leuk dat ik daar mijn nieuwsgierigheid kan bevredigen ;-)

Aquajoggen. Klinkt lekker maar ik voel me zo'n dikke zeug dat ik echt niet in bikini te hijsen ben. Ik heb vanavond voor het laatst de pufclub.

Lekker dagje vrij vandaag. Net naar de kapper geweest. Wel een heel ondeugend hondje die me lekker aan het werk houdt :mad: Ik zag de glazenwasser lopen en hoopt dat hij zich vergist en bij mij boven de ramen zeemt. Hebben ze al meer gedaan maar ik zal het wel niet treffen :happy8:

Nu maar even lopen met het kleine hondje. Ze is zo onrustig....

Geplaatst

Hihi!! Zal straks even kijken of ik al ben toegevoegd op de Hyves site!

BIKINI????? Hihi.... Daar zul je mij ook niet in zien hoor!! Heb een degelijk zwart zwangerschapsbadpak!! Ach ja, je gaat het water in en niemand ziet je verder dus waarom maken we ons ook zo druk ....

Jolieneke

Geplaatst

hoe gaat hier met iedereen?

geloof dat ik een blaasontsteking heb, morgen maar even plasje voor de zekerheid brengen.

heb een nieuwe naam om een aantal redenen ;)

Geplaatst

He Jolieneke,

Hahaha echt heeeel herkenbaar die peuter puberteit perikelen. Mijn dochter is net 2 en zit er ook middenin. Inderdaad soms best pittig, zeker als je zwanger bent. Zal jullie meteen ook ff updaten over de pijn in m'n zijflank enzo.

Pas heb ik die echo van m'n nieten gehad, daar kwam niks uit. Wel bleek uit de echo dat ik galstenen heb, nooit geweten. Misschien zitten ze er al jaren, misschien heb ik ze gekregen door de zwangerschap, kan beide. Nu denkt de dokter dat die pijn door de galstenen komt. Zit wat in, heb pijn als ik zit, logisch want dan zit de boel in elkaar. Nadeel van 't verhaal is dat de dokter er niks aan kan doen vanwege m'n zwangerschap.

Ik lees in jullie berichten over de hyves site. What do you mean ? Is er nu een ivf moeders hyve ofzo ?

Geplaatst

Where is everybody????

Wat rustig!!! Boogie en ik hebben ons al aangemeld bij de Hyves site. Erg leuk om gezichten bij 'namen' te zien!!

Mijn kleine frummel drukt hard tegen mijn ribben... Aaaaaahhh!! Hoop dat het gauw wat gaat indalen.... Pfff. Iets meer lucht en ruimte zou fijn zijn.

Nu nog 1 weekje werken!! Morgen alweer 33 weken. Wat gaat het toch hard!!

Fijn weekend iedereen!!

Jolieneke

Geplaatst

Eindelijk weekend en tijd om even kort te reageren, Finn wil met me spelen...

Welke Hyves bedoel je Jolieneke, heb ik wat gemist?

Hier alles goed, slaap alleen wel slechter, krijg 's nachts kramp in benen. Voel ons meisje wel veel bewegen. Babykamer nog steeds niet klaar... Komend weekend komt mijn moeder een dagje helpen en gaan we het kamertje een beetje gereed proberen te krijgen.m

Maandag 30 weken en dus nog 4 weken werken. Moet eerlijk zeggen dat ik daar wel naar uitkijk.

Aafke, hoe is het nu met je schoonzusje?

GroetjesPauline

Geplaatst

he meiden,

hier druk met van alles en nog wat. Merk dat het zwaarder begint te worden, heb nu veel vocht in handen en voeten en mijn rug begint zeer te doen.

Vandaag werken en vanavond even lekker niks alias vroeg naar bed. Als het goed is komt maandag DE kamer, we zijn benieuwd.

Nog 8 daagjes werken en dan ook verlof, aan de ene kant heerlijk aan de andere kant wat ga ik al die uren/dagen doen?

maar we zien het wel

Geplaatst

Lieve meiden,

Hier is het kamertje zo goed als af. Gisteren de gordijnen opgehaald en gelijk opgehangen. Ik zal straks even wat foto's plaatsen.

Verder kots ik nog braaf elke dag en weer wat afgevallen en nu in totaal anderhalve kilo aangekomen ! en maandag ben ik 30 weken. Mń buik en de baby groeien goed en daar gaat het om. Woendag weer voor controle naar de gynaecoloog hopenlijk ligt de baarmoeder niet meer voor de uitgang. De kinderen van mń vriend zijn er weer altijd gezellig maar ook druk ik ga mij zo even terugtrekken boven.

Mń vriend werkt op een school en ik heb de laatste weken van diverse collegaś kadootjes gekregen, zo lief ! Waaronder een shirtje en mutsje met boefje erop. Wat gaan de weken toch hard, niet normaal meer !

Iedereen een fijn weekend !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Hey allemaal,

Tsjonge, de tijd vliegt inderdaad! Ik hoef ook nog maar 6 dagen te werken en dan eindelijk het langverwachte verlof!!! Echt heerlijk!

Leuk dsat bij de meesten de kamertjes nu klaar zijn. Na het opnieuw groen verven waren wij al wel zo'n beetje klaar, maar nu moet onze eigen slaapkamer nog. Volgende week krijgen we een nieuw bed, zo een op bejaarden-hoogte (geen klossen eronder nodig). En helemaal fijn, electrisch verstelbaar bij hoofd en voeteneinde. Ons oude bed gaat naar zolder zodat we daar een fatsoenlijk logeerbed hebben. Ook moeten we nog een wiegje ophalen bij een vriendin. Eerst dacht ik niet dat we dat nodig zouden hebben, maar na het lezen van kraamzorgboekjes lijkt het me toch wel fijn een wiegje op onze slaapkamer te hebben i.v.m. "rooming in" en het is praktischer met borstvoeding geven.

Klachten worden ook bij mij heviger. Mijn buik trekt steeds meer, vooral met lopen niet fijn. Gelukkig gaat slapen wel nog steeds goed. Vocht vasthouden deed ik al vanaf het begin, maar wordt ook wel erger. Carpaal tunnel syndroom heeft weer flink kop opgestoken na het schillen van aardappels deze week, erg veel last van mijn hele onderarm nu.

En schoenen!!! Ik had nog maar 1 paar laarzen dat paste (maat groter en met extra brede kuit) + mijn uggs, dus vorige week even voor zomerschoentjes gaan kijken. Ik dacht vooral praktisch aan instappers die ik zonder hulp zelf aan kan doen (laarzen lukt nog net, met uggs moet manlief al helpen haha). Ik heb normaal maaat 38, nu bleek 39 vaak al te krap!!! Nu dus een paar flatjes/ballerina's in 39 en 40 aangeschaft... Als onze uk dan nog even op zich laat wachten in mei en het wordt echt warm weer dan kan ik hopelijk nog iets over mijn gezwollen pootjes aantrekken als ik naar buiten wil!

Met mijn schoonzusje gaat het naar omstandigheden wel. Maandag weer naar ziekenhuis om te bespreken hoe nu verder. Ik ga zo'n 2 tot 3 keer in de week langs en verder bel ik dagelijks even met mijn broer. Dat is nu even de beste manier om ook mezelf en mijn rust een beetje te bewaken.

Oh ja, ik had ook al wat foto's van ons kamertje gemaakt, die zal ik bijvoegen. Wij vindenvooral de poster van Dusty de hond errug leuk!

[ATTACH=CONFIG]965[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]964[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]963[/ATTACH]

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]982[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]981[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]980[/ATTACH]En hier nog een paar kon er net maar 5 tegelijk plaatsen.

[ATTACH=CONFIG]979[/ATTACH]

Geplaatst

Mooie kamertjes Aafke en Jeanine!! Erg leuk. Mooie kleuren :-) grijs en blauwtinten vind ik erg mooi voor een jongenskamer.

Onze babykamer is nog niet klaar. Onze dochter is al wel verhuisd naar een andere kamer. Het is anders bij een tweede merk ik. Alsof je nog alle tijd vd wereld hebt. Bijna met verlof, ik zal dan de handen uit de mouwen steken haha!!

Dochterlief ligt bij mij op de bank te hangen. Lekker naar het Zandkasteel aan het kijken. Is al een paar dagen niet fit. Dwars, jengelig. Met haar koppie op mijn buik ( baby reageert heel duidelijk ... Ik moet er vreselijk om lachen. Dochter begrijpt het niet volgens mij.)

IVF forumleden hebben een Hyves site gemaakt. Als je dat ook leuk lijkt moet je even naar het topic hier op de site en een pb sturen naar een vd beheerders. Helemaal privé de Hyves site hoor!! Niemand kan zien dat je lid bent van het forum. Anders had ik het ook niet gedaan hoor!!

Jolieneke

Geplaatst

Dan kan ik natuurlijk niet achterblijven met plaatjes van ons babykamertje!

Het ziet er echt super uit Aafke en Jeanine! Wat wordt het zo allemaal echt he? Ik vind het nog steeds zo vreemd.

[ATTACH=CONFIG]992[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]991[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]990[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]989[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]988[/ATTACH]

Gisteren bij de gynaecoloog geweest en uitleg gekregen over het vruchtwater en de grote baby. Was superfijn en verhelderend. Het is zo dat mijn buik qua grootte 3/4 weken voorloopt. Dit wordt veroorzaakt door het vele vruchtwater en de grote baby. Hierdoor kan het zijn dat mijn lichaam binnenkort zegt dat het de hoogste tijd is dat de baby geboren wordt. Hij heeft ook nog een echo gemaakt en is het eens met de bevindingen maar het is niet zoveel dat ze er wat aan gaan doen. Die strakke gespannen buik en harde buiken zijn tekenen dat ik het rustiger aan moet doen en daar moet ik goed naar luisteren. Over 2 weken weer controle en een groei-echo en een gesprek met een verpleegkundige omdat ik nu 'medisch' ga bevallen. Dus dan word ik meer gecontroleerd en zo. Duidelijk en verhelderend gesprek en geen angsten meer. Heerlijk!

Ik ga gauw naar de markt. Bloemetjes halen voordat die beste man weg is :happy:

Geplaatst

Boogie, jou kamertje vind ik ook erg leuk ! Leuk hoor in rood, wit, blauw hollandse stijl. Wij hebben trouwens een oud hollands kaartje uitgezocht ! Wij houden zelf niet zo van die bombariekaarten dus het is een rustige geworden. Ben blij om te horen dat je een verhelderend en duidelijk gesprek hebt gehad bij de gynaecoloog. Het kan dus zijn dat je eerder bevalt, nou alleen maar mooi denk ik dan omdat de baby als hij de 40 weken haalt wel erg groot kan zijn en het moet er dan ook nog uit natuurlijk. Ach eigenlijk kun je er niets van zeggen sommige hebben met een klein licht babytje al moeite en andere poepen 8 ponders er zo uit. Ik moet ook in het ziekenhuis bevallen in zo'n kraamsuite is net een hotelkamer en niet zo klinisch allemaal. Ik vind het ook nog steeds vreemd hoor dat er straks daadwerkelijk een baby in de wieg ligt !

Geplaatst

Leuk Boogie!!

Het kamertje ziet er super uit!! Ik hou wel van die Holland style!!

Wij hebben een kaartje uitgezocht die goed past bij die van onze dochter. Dat is inmiddels geregeld. Ik ben ook al begonnen met de adressen. Ik heb al 1 vel met stickers geschreven. Na volgende week de rest maar :-)

Ik zit heerlijk in het zonnetje. Wel frisjes, maar lekker. Dochter op bed, ik heb de witte was lekker buiten gehangen. Laat de zomer naar komen!!

Jolieneke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden