Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jolienenke, Als het niet gaat gewoon hulp zoeken bij de huisarts hij kan je lichaam dmv medicijnen weer in balans brengen. Ik slik antidepressiva nu nog in een lage dosering en vaar er wel bij. Ik zat destijds helemaal niet te wachten op angt en paniek en ineens kwam het opzetten. Na die bottumor. Lichaam en geest zijn soms niet in balans. Ik werd angstig, verdrietig en durfde niet naar buiten. Kreeg eerst paar dagen valium om tot rut tekomen en toen antidepressiva. Inmiddels een ander soort omdat ik een kinderwens had Ik slik maar 10 mg per dag maar heb ook op 70 gezeten. Boeit mij niet de hoeveelheid. Ik heb nu een onderhoudsdosering en het gaat goed. Daarnaat ben ik erfelijk belast mń vader heeft altijd serotoninegebrak gehad en slikte Prozac. Dit heeft allemaal natuurlijk niet te maken met hormonen na een bevalling maar wat ik wil zeggen is er zijn zoveel redenen waarom je niet lekker in je vel kan zitten en de huisart is ook voor je geestelijke welzijn. Ik ben af en toe ook bij een psygollog geweet gewoon om je verhaal kwijt te kunnen. Je kan als je het niksvind om pillen te likken ook een naar een homeopaat of acupuncturist. Antidepressiva moet je wel opbouwen voordat het helpt kan ff 2 weken duren. Je man heeft gelijk maak een afspraak daar is een huisarts voor.

sorry voor de tikfouten zit met de laptop op schoot in bed en ben een beetje moe.

Geplaatst

Ik heb nog steeds vreselijke rugpijn en leef nog op paracetamol, ibuprofen. Morfinepillen dus niet op omdat ik anti depressiva slik en die doen de werking van die morfinepillen teniet, Verder spuit ik wel weer bloedverdunners en pilletjes tegen mń aambeien.

Nadat ik zondagavond de eerste avond thuis de huisartsenporst had gebeld voor advies. Komt nu morgen,vandaag dus eindelijk de huisarts. Dit gaat zo niet langer. De pijn in mń onderrug overheerst alles. Ik ben heel blij met kleine Storm maar geluk wordt overschaduwd door pijn. Ik lig veel in bed mede vanwege de extreme moeheid en bloedverlies. HB is veels te laag maar krabblelt al wat omhoog ik neem nu die Floradix drank want van staalpillen kan je zo slecht poepen en ik poep al slecht en heb nu van die poederzakjes. Ik jank wat af. Kraamtranen maar ook de pijn nekt mij. Ik denk zelf nog steeds dat er wat scheef zit mede door dat getrek met die vacuumpomp. Misschien moet ik fysio maar wat ik nua een week extreme pijn wil is gewoon een goedepijnstilling die echt werkt en goed samen gaat met de andere pillen die ik slik. En in het uiterste geval moet ik mij maar op laten nemen kunnen ze pijnstilling via het infuus doen. Ik ben aan het eind van mń latijn. Daardoor ook slecht slapen ook wil geen inslapers meer wordt er zo duf van en wil Storm ook de fles kunnen geven ś nachts afwisselend met manlief. Manlief en hebben wel woorden maar ja ik ben zo moe dat ik een enorm kort lontje heb en hij wordt mijn gezeik terecht zat.

Dus ik hoop echt dat de huisarts wat kan beteken als hij komt. Ik zit nu met ee kruik in mń rug op bed. Zo maar weer een slaappoging doen.

Met Storm gaar het goed hij zitt nu net op 80 cc per flesje en is zń geboortewicht gepasseerd. Huilt alleen bij honger en krampen ! Wat erg zeg die krampjes en hem dan te horen gillen en zń lichaam in een grote krampstand. We hebben u wat gehaald vandaag bij de ziekenhuis apotheek en hij slaap nu weer lekker ś nachts , hij ligt al bijna 4 uur te ronken.

Manlief had de hele week vrij en moet maandag weer beginnen. Hij heeft zoń lieve baas. Uitgelegd dat het nog helemaal niet goed met mij gaat en nu mag hij volgende week gewoon elke dag een paar uurtjes naar huis wanneer hij wil mij helpen. De kraam zorg is vandaag ,vrijdag,alweer voor het laatste gaat snel.

Geplaatst

Leeuw wat fijn dat Ties het zo goed doet! Lekker genieten!

Jeanine, meissie, wat een ellende, hoop zo dat je ha je kan helpen!

Marjan, als je ook maar enigszins denkt een ppd te hebben, moet je echt naar ha. Ik heb het na de geboorte van Finn gehad en hoe eerder je erbij bent, hoe sneller je ervan af bent! Echt doen!

Vannacht heel slecht geslapen. Gisteren waren we lekker naar een recreatieplas gegaan waar ik iets te enthousiast met Finn in het water geklooid heb, handballen etc. Paar onverwachte bewegingen gemaakt en dat resulteerde gisteravond in ongelofelijke bekkenpijn. Kan nauwelijks lopen. Heel stom! Ga vandaag maar heel rustig aandoen, want met die bekkenpijn zou evt bevallen niet zo fijn zijn.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

marjan weet je al wat te doen, ik ben ook altijd idd recht voor zijn raap. echt naar de ha gaan, beter een keer teveel voor niks dan lang blijven rondlopen met klachten en problemen die alleen maar erger worden.

als je niet zo sterk verbaal bent schrijf het dan op, je kan het idd zeer goed verwoorden en dan geef je het de ha op papier. En je bent echt geen zeur, dit overkomt velen vrouwen in de kraamtijd, ik denk aan je!

pien weer een dagje voorbij, wat is het plan? kreeg jij niet een keizersnede?

jeanine jeetje wat heftig jou stukje om te lezen, het zit jullie ook echt niet mee hé! ik denk aan je

nou die puckababy GEWELDIG!! hij heeft me 15 euro gekost want ik had via socialdeal (soort groupon) kortingsbonnen van de winkel.

om 22.00 uur goed gedronken, direct gaan slapen en om 2.30 gemeld voor een drinksessie bij mama en toen tot 7.00 uur weer geslapen. Toen heb ik hem maar wakker gemaakt.

morgen gaan we eens helemaal kijken als we hem laten melden hoeveel hij dan drinkt! er zit dan nu soms wel 4.5 uur ertussen en dan ben ik bang dat hij dit 's avonds/ 's nachts in gaat halen.

morgen ga ik naar een bruiloft en krijgt hij alleen maar flesjes van papa met bv; heb plenty afgekolfd in diepvries!

wat een heerlijk weertje, ik voel me weer stukken beter! enige probleem; we hebben een hoornaar in de tuin (mega grote wesp) die ergens bij dak/spouw een nest aan het maken is, als we nou weten waar hij zit kunnen we een verdelgingsbedrijf laten komen, ik vind hem echt eng en durf Caz niet mee de tuin in te nemen. Zometeen krijgen we bezoek en daarna gaan we naar een terrasje.

vanavond kom een mevrouw thuis voor les 1 van de babymassage; ben benieuwd hoe Caz het vindt!

geniet van deze zonnige dag

Geplaatst

IVFmoeke als de baby er di nog niet is, krijg ik inwendig onderzoek. Als dan allesnog potdicht zit wordt het een keizersnee, als er wel al iets gebeurt leiden ze me in.

Word helemaal gek van die pijn in mijn bekken, kan helemaal nix meer en dat ben ik niet gewend. Doet zoveel pijn dat ik alleen maar stil kan zitten of liggen. Bij lopen zak ik gewoon door mijn benen vd pijn...

Geplaatst

Iedereen bedankt voor de goede adviezen. Ik moet denk ik ook hulp hebben maar mijn ha (vrouw) heeft me de vorige keer niet geholpen. Ik voel me dus niet echt serieus genomen. Toch zal er iets moeten gebeuren....

Pauline: hoe lang na de geboorte van finn kreeg jij de diagnose en wat waren jouw klachten als ik vragen mag?? Als het te persoonlijk wordt moet je het zeggen hoor!!

Vanmorgen weer met Selma naar de chiropractor geweest. Ze huilde alweer vanaf 6.30 en om 8.30 heeft mijn man gebeld. We konden er om 10 uur al zijn. Ze voelde weer veel spanning in de nek. Vooral links. Selma slaapt alleen maar met haar koppie naar rechts. Heb nu een hydrofiel rolletje onder haar rechter schouder gedaan. Ze ligt nu dus goed. We hopen dat dit wat rust oplevert.

Marjan

Geplaatst

Wow, wat is hier weeer veel geschreven! Het lukt mij net om even bij te lezen maar niet om heel uitgebreid te posten vrees ik!

@Jolieneke: ik sluit me aan bij het advies dat al gegeven is en dat is om idd naar je huisarts te gaan. Zeg haar gewoon dat je bang bent voor een postnatale depressie en graag doorverwezen wil worden. Dan hou je het initiatief, juist aangezien je het gevoel had dat ze je een voorgaande keer niet echt heeft geholpen (benoem dat desnoods). In ieder geval iets om serieus te nemen. Hoe sneller hulp, des te beter!

@Jeanine: wat naar om te horen dat je lichaam het nog zo laat afweten, en dat na zo'n zware zwangerschap. Ik kan je alleen maar sterkte wensen en hopen dat de artsen je pijn wat kunnen verlichten. Zo'n bevalling is natuurlijk ook een aanslag op je lijf! Het zal uiteindelijk vast beter gaan als je weer wat herstelt, maar ja daar heb je nu natuurlijk niet veel aan!

@IVFMoeke: wat fijn dat de puckababy helpt en dat jij je weer beter voelt! J angst voor insecten snap ik, ik ben ook heeel paranoia! Gisteren voor het eerst een wandelingetje buiten gemaakt en bij het eerste zonnestraaltje dat op Morris viel begon ik al te panieken "oh help, we moeten echt ZSM een parasolletje hebben voor op de wagen".

Vanochtend is de wijkverpleegkundige langs geweest, dat was wel fijn. Ik heb een hoop handige tips gekregen waar ik wel wat houvast aan heb, voor wat betreft borstvoeding en omgaan met vorkeurshouding. Morris heeft nu even een huiluurtje, dus ik laat hem maar even gaan (dan is hij hopelijk voor vanavond/vannacht heelmaal utgehuild!)

Geplaatst

Hoi,

Jolieneke: ik had ook last dat het nekje ging ruiken naar oude melk. Omdat Megan veel knoeide. Nu doe ik een spuugdoekje dubbel gevouwen strak om het nekje. Even worstelen maar wel met resultaat. Verder hebben we bij de babydump een zijligkussen gehaald en ik gebruik het nu ongeveer een week en het werkt prima. Je kunt het overigens ook via internet bestellen.

Jeanine, nog gefeliciteerd met Storm.

groetjes,

Jeannet

Geplaatst

Wat heerlijk om al jullie verhalen te lezen!! Jullie kleintjes doen het goed :)

Paulien, ik hoop dat het voor jou nog voor dinsdag vanzelf op gang gaat komen!

Aafke, vraagje aan jou.... bij hoeveel weken had jij de eerste echo dat ze tegen jou zeiden wat het werd? Die keer dat het niet klopte zeg maar....;)

Was dat omdat de kleine niet meewerkte of was het niet duidelijk? Wat zagen jullie dan?

Ben nl. even heel nieuwsgierig haha!

Meiden, mooi weer en een kleine wat wil je nog meer? Geniet!!!

Geplaatst

Hey Jose,

Ik had die eerste 20 weken echo wel wat vroeg, nl. met 19 weken en 2 dagen. Eigenlijk was er niet veel te zien, ons mannetje had zijn benen kennelijk goed tegen elkaar! Ook op de echo-foto kon ik er niet veel van maken, het is dat de arts 2 witte pijltjes had ingevoegd die naar de schaamlipjes zouden wijzen...

Maar goed, het schjnt wel vaker voor te komen. Als je hoort dat je een jongetje krijgt hebben ze het overigens meestal wel goed, dan is er nl duidelijk iets tussen de beentjes zichtbaar!

Ik zal die eerste echo=foto bijvoegen, wordt het misschien wat duidelijker!

[ATTACH=CONFIG]1507[/ATTACH]

Geplaatst

Hoi hoi,

Jaaaaa ik heb weer even een gaatje gevonden om te posten... ik heb de poep net van mijn handen gewassen en mijn borsten veilig achter een zoogcompres gestopt. De jongens liggen te pruttelen in de box en ik sta even op de negeer stand. Wat een feest. Morgen gaan we voor het eerst samen een wandeling maken op een landgoed. Dat is als de nacht een beetje goed voor ons is. Maar meestal is dat wel zo. Mijn vriend is ook erg aan het genieten, hij overweegt om zijn ouderschapsverlof met nog een maand te verlengen, ik hoop dat het lukt, lijkt mij heel gezellig.

Pauline.. oi wat wordt het nu spannend zeg, ik hoop ook van harte dat het nu los gaat en dat je gewoon natuurlijk kunt bevallen. Maar een keizersnede is natuurlijk altijd een optie, het moet wel veilig en te doen zijn hoor...... wil je nog even tegen je buik fluisteren dat wij klaar zijn voor zijn/haar komst.... dat niet alleen jullie in blijde verwachting zijn, maar wij op die forum ook, niet dat dat lekker belangrijk is natuurlijk.

Ivfmoeke, wat ben je toch heerlijk blij in je berichten. Zelfs met een borstontsteking ... heerlijk hoor.. blijf maar lekker genieten.

Jolieneke: zo'n pp depressie heeft alles te maken met je hormoonhuishouding....... en die is nu flink van slag. Het schijnt echt zo te zijn dat hoe eerder je de signalen onderkent en hulp inschakeld hoe beter het te behandelen is en hoe korter het duurt. Het is iets fysieks.... en er is wat aan te doen .. Hou vol meid, uiteindelijk gaat het beter. Ik vind het erg rot dat je je zo voelt.

Nou meiden, hier slaan alle sirene's uit, negeren gaat niet meer, ik moet in actie komen..

Even met de mannen op de bank tennis kijken, ik ben voor Djokovic... de underdog.

Welterusten allemaal, en voor alle beebs... hou je rustig vanacht... jaja jij ook Selma, en Storm en Ties en Evi, iedere pasgeboren spruit, behalve die van Pauline, die mag los vannacht!!!!!!!

X

Geplaatst

Ha ladies,

Even niet kunnen posten want we zijn druk met ons andere huis.

Super leuk en spannend allemaal en we hebben er zin in :happydance:

@ Pauline,

Ik hoop dat het kleine meisje zich snel spontaan aankondigt want een keizersnede is natuurlijk ook niet ideaal maar als het niet anders kan. En nog even tegen het kleintje: kom op meisje we willen je zien!!! Doe ons en je mama een plezier en laat je zien.

@ Surf,

Fijn dat het goed gaat bij jullie. Het zou wel super fijn zijn als je man zijn ouderschapsverlof nog even kan verlengen. Heerlijk hoor. Blijven genieten van de mannen.

@ Marjan,

Meid wat ontzettend naar dat je niet zo kunt genieten. Ik zou ook zeker een bezoekje aan de huisarts brengen om zekerheid te krijgen en naar een positieve state of mind toe te gaan werken. Het is ontzettend moeilijk dat besef ik maar hoe sneller je er weer bovenop bent.

Wel zag ik dat Selma vannacht heerlijk geslapen heeft. Dat doet je denk ik ook al wel goed.

@ IVF moeke,

Hoe gaat het nu met je en de borstontsteking? Ik snap dat je niet graag in de achtertuin zit met die mega wespen. Moet je inderdaad niet aan denken.

Hier gaat het dus nog altijd prima. Wel erg druk. En na woensdag een monsterlijk drukke dag gehad te hebben is Evi de hele avond en nacht van slag geweest. Hier voelde wij ons zo schuldig over dat ik nu dus niet ga klussen in het nieuwe huis. Ik blijf thuis met ons moppie en ga 1x op een dag even kijken. Maar het is ook 20 minuten rijden met de auto en Evi heeft een hekel aan de maxi-cosi. Dus dit is goed zo.

Gisterenavond was ik zo moe dat ik haar om 10 uur de laatste voeding heb gegeven en om half 11 ben gaan slapen. Nou dat was no problem want ze kwam pas weer om 4 uur en half 8. En net om 10 uur.

Gisteren wilde ze echt elke 2 uur drinken maar ze drinkt vandaag maar heel kort dus ik hoop niet dat het een gewoonte wordt.

Vandaag gaan we bbq-en. Met de familie. Heel gezellig.

Ik vind het trouwens wel moeilijk wat ik Evi nu toch aan moet trekken. Het is zo warm en ik wil niet dat ze oververhit raakt maar ook niet dat ze het koud heeft.

Lastig hoor.

Ik ga ervandoor!!

Geplaatst

Hoi hoi,

Met Storm gaat het zo goed eigenlijk al vanaf het begin . Hij drinkt bijna al zń flesjes leeg ik zit nooit langer dan 5 min. Een zuipschuit dus ! Hij heeft wel last van buikkrampjes zo zielig vind ik dat maar we hebben nu spul gehaald wat we moeten geven voor de voeding. Verder is het een makkelijk mannetje alleen huilen als hij honger heeft of krampen. Maar vannacht heeft hij wel veel gehuild. We zijn allebei een beetje geradbraakt. Ik temeer omdat ik al een week slecht slaap vanwege die rugpijn. Gister is de huisarts geweest en de pijn in de rug komt dus van het bekken mede door de zware bevalling. Hij heeft een ander morfine voorgeschreven en die is manlief gisteren gaan halen bij de apotheek. Op de "gewone" morfine reageerde ik niet. Maar ik ben er alweer mee gestopt. Ik kreeg uitslag in mń gezicht en erger nog ik werd angstig paniekerig en ik gebruik daar net antidepressiva voor dus ik wil geen paniek nu. En ik werd erg slaperig dat kan natuurlijkniet overdag als ik voor storm moet zorgen staks als manlief weer aan het werk is. En toen slapen......vreselijk alleen maar nachtmerries en zwetend wakker worden vannacht. en janken en bang zijn en manlief zegt dan er kan echt niets niets gebeuren maar ja ik voelde mij zo klote. Nee ook dit is het niet en ik slik en spuit al zoveel troep. Zucht het is mij even niet gegund. Ik ben heel blij met Storm maar had mij de kraamweek anders voorgesteld. De 2 kraamhulpen waren gisteren voor het laatst het was fijn al die hulp maar nu heerlijk het huisje weer voor ons alleen ! Denk dat ik nu nog even de ogen sluit, effe tukken.

Fijn weekend allemaal !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Hoi meiden

Even kort, heb vandaag huwelijk zwager gehad en ben zo gaar als een klontje. Voor de rest maakt madammeke nog geen aanstalten...

Nog maar weer afwachten dus :-(

Groetjes Pauline

Geplaatst

he Pauline,

Ik hoop dat je toch een leuke dag hebt gehad... Ik vroeg me af waarom ze bij jou meteen kiezen voor een keizersnee als madam zich niet spontaan meldt voor a.s dinsdag...? Kunnen ze dan niet inleiden? of is er een reden voor dat ze dat niet willen?

Nou meid, zet hem op vanavond of misschien wel vannacht.

Geplaatst

Hey Pauline,

Pfff, wat een gewacht voor jou nog zeg, ik heb met je te doen! En dan een hele dag bruiloft, zwaar hoor.

Wel dezelfde vraag als Marjo: is er een speciale reden dat ze voor een keizersnee gaan? Ik dacht juist dat ze dat normaal gesproken als het even kan proberen te vermijden.

Hopelijk meld je meisje zich voor die tijd alsnog uit zichzelf! Ik ben even helemaal kwijt hoe het met Finn gegaan is, was die ook zo overtijd?

Wij zijn vandaag even op stap geweest richtig babyzaak om een parasolletje voor de kinderwagen aan te schaffen, al met al nog een flink eind rijden. Ik heb nu dan ook opeens weer last van mijn wond, toch iets teveel geforceeerd met in en uitstappen, door winkel lopen en met auto veel hobbels genomen (AU!). Morris sliep overal doorheen, en nu nog... moest hem steeds wakker maken voor voeden en dan dronk hij maar 15 minuten. Hopelijk gaat hij dat vannacht niet compenseren en ineens wakker blijven!

Geplaatst

Ha Marjo en Aafke,

Finn kwam met geplande keizersnee omdat ie in onvolkomen stuit lag. Dat houdt nu in dat ze niet kunnen inleiden. Als het potdicht zit en ze gaan opwekken dan heb je grote kans op scheuren van litteken. Als ik wel al iets van ontsluiting heb, mag het wel.

Dinsdag weet ik meer, maar hoop eigenlijk zo dat madam zich eerder aandient.

Aafke, hoop dat Morris vannacht lekker slaapt!

Geplaatst

Ha pauline,

aha nu snap ik het! Lev lag ook in onvolkome stuit, maar die moest ik gewoon eruit poepen, dat ging dus ook niet... dan liever een keizersnee hoor!

Ik hoop ook voor jou dat madam zich aandient, voor dinsdag.

Aafke: hoe is de nacht gegaan? Is Morris een beetje lief voor je geweest..

Vraag aan alle dames: Ik heb hulp nodig.

We snappen er niks van. Het ging hier heel erg goed.... de jongens dronken en sliepen als roosjes.. soms werd er even gehuild, meestal ten gevolg van volgens ons krampjes.

Maar sinds 2 dagen slaapt Lev sochtends (9 uur tot 11 niet meer in en huilt hij bijna non-stop) tenzij je hem vast houdt, maar dat kan natuurlijk niet. Verder gaat het redelijk, in de avond heeft hij weer zo'n episode vanaf 21.00-24/01.00uur) Heel irritant en hij huilt dan echt heel hard en hij wordt helemaal blauw, zo zielig.

Heeft iemand een idee? tip of iets dergelijks?

groetjes,

Marjo

Geplaatst

Hoi Marjo!

Ik kan je niet helpen maar deel je gevoel! Selma heeft soms 3 maal daags x 3 uur per keer zulke huilbuien. Ook nu huilt ze alweer een kwartier. Heel lastig en vervelend.

Misschien krampjes? Misschien ergens anders pijn?? Zoooo lastig!! Het blauw aanlopen is hier ook bekend. Selma zweet verschrikkelijk dus we moeten haar op den duur ook echt wel oppakken.

Ik zou cb even bellen of ha als je het niet vertrouwt.

(o ja. Selma huilt niet maar krijst...... meteen keihard!!!)

Heb in een ander topic vragen gesteld over verborgen reflux. Als iemand hier daar meer over weet / kan vertellen.... super!!

Marjan

Geplaatst

He meiden, denk elke keer even rustig te gaan zitten en op iederee te reageren, maar dat lukt dus niet ;)...dus ga op mijn foon vanuit bad maar even een poging doen, haha.

Pauline, ik hoop dat de kleine toch nog besluit zelf te komen of je lijf in elk geval het voorwerk al heeft gedaan....het einde is hoe dan ook in zicht!

Jeanine, heftig hoor, zo je kras tijd door moeten. Je rugklachten komen mij erg bekend voor. Kwam bij mij voort uit bekkeninstabiliteit

Geplaatst

(stomme foon), ik heb er nog steeds last van maar vooral de oefeningen van Rost (met puntjes op de o) heb ik veel baat bij.misschien de moeite van het proberen waard? Of bij een fysio gespecialiseerd in klachten rond de zwangerschap langs gaan. Kan met simpele oefeningen echt een enorm verschil maken! Sterkte...

Marjo, hier is vooral Anna ook aan het spoken. Enige wat ze wil is bij mij liggen, dan is ze gelijk helemaal rustig. Afgelopen nachten na eindeloos naast haar bedje zitten dus uiteindelijk toch maar aan toegegeven en haar op mijn buik laten slapen. Ze heeft het vooral na de voedingen van 18u en 2u, geen nachtrust dus hier. Ik hou het er maar op dat het een sprongetje is- ze is heel druk aan het oefenen met contact leggen en lachen - en hoop dat het weer over gaat. Nutrilon forte als laatste fles geprobeerd: werkt super voor Noor, maar dus niet voor Anna ( heb niet genoeg bv voor alledrie meer, dus 1 of 2 keer per dag kv nu).

Marjan, hier twee kids met reflux, Rutger behoorlijk heftig. Wat - ook bij verborgen reflux - vaak helpt is een schepje nutriton / johannesbroidpitmeel door de voeding. Dat dikt het flink in waardoor het minder makkelijk omhoog komt. Verder heel rustig aan voeden, veel laten boeten tussendoor, zo weinig mogelijk op de rug kloppen en na de voeding even omhoog laten liggen tegen je schouder. Ook het hoofdeind van het bedje omhoog zetten ( bijv door boeken onder de pootjes te doen) wil nog wel eens helpen.

Wat een heerlijke spam kwam er weer voorbij trouwens! Zo leuk jullie kleintjes ook eindelijk te zien ( en tot de ontdekking te komen dat ze net zo groot zijn als die van ons !)

Ben het verder even kwijt....sorry...hoop zo nog even een poging te kunnen doen.

Geplaatst

O ja, Marjan, echt naar de ha gaan en je angst voor ppd uitspreken hoor! Zoals al werd gezegd: hoe langer je ermee blijft lopen, hoe moeilijker er weer uit te komen...herken in veel van jouw verhaal het verhaal van een vriendin - zij heeft pas na een half jaar aan de bel getrokken en is nu anderhalf jaar later met weer een beetje zichzelf....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden