Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Even heel kort met kind over mijn schouder: Boogie, geef ze hier evenveel kv als bv (Anna 110, R en N 100 per fles).

Als ze de borst gewend zijn kan het zijn dat ze nog hongerig lijken na een fles: hun zuigbehoefte is dan nog niet bevredigd. Je kan uitgaan van 150cc kv per dag per kg en dat dan delen door het aantal voedingen om te weten hoeveel je per fles moet geven. En dan na de fles evt een speentje voor de zuigbehoefte ;). Later hopelijk meer, nu even twee huilende meisjes troosten....

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeanine, erg lief wat je schrijft. Alle steun en lieve woorden doen me veel. Jullie zullen begrijpen dat ook mijn sociale leven erg beperkt is. Via Hyves en mail heb ik contact met vrienden, familie en collega's. Bezoek houden we zoveel mogelijk af. Ik ben een zombie, dikke wallen, opgezette ogen vh vele huilen. Toch met Jolien op de fiets naar het dorp gegaan. Effe shoppen ;). De terugweg heel veel regen!! Haha, nou ja.

Vanmorgen is de fysio geweest. Ze heeft al met al een uur hier gezeten en Selma nog niet eens bekeken. Morgen komt ze weer. Ook zij 'ziet' veel verborgen reflux kwaaltjes en heeft nog een paar tips gegeven voor haar wiegje ed. Ze gaat Selma behandelen voor haar voorkeurshouding en ze gaf zelf aan: als huilbaby. Blijkbaar doen ze dan ook nog specifieke andere dingen. Ik ben benieuwd. Een erg leuke, lieve meid.

Vanmiddag naar de huisarts!!!! Manlief heeft de 'stoute' schoenen aangetrokken. Jolien heeft nog steeds pijn bij het plassen, plasje net opgevangen. Er was alleen nog maar 1 plekje voor vandaag: toen zei mijn man, dan die graag voor Selma en morgen voor Jolien. Tjonge jonge wat maken we wat mee!!!

Morgen: Jolien 8.10 ha / Selma 8.30 cb. Gelukkig zit het dicht bij elkaar. Dan om 12.15 Selma fysio.

Leuk die fotoshoots: super!! Als Selma niet had gehuild hadden we mooie foto's willen maken met Selma en Jolien. Als het straks wat rustiger wordt, doen we het dan. Mijn man fotografeert zelf graag. Hij wil heel graag een fotostudioset kopen. Jammer dat het kleine van Selma er dan af is, maar er zullen vast gauw betere tijden komen..... denk ik, hoop ik.

Marjan

Geplaatst

Hoi meiden, even snel en heel kort vanuit het zkh. Vannacht begonnen toch de weeen om 1 uur, om 5 uur regelmatig, half 8 waren we in zkh en bleek ik 2 cm ontsluiting te hebben. De weeen kwamen na breken vruchtwater heel snel, weeenstorm. Kon meisje niet tegen, hartslag dipte teveel. Na verschillende pijnlijke inwendige handelingen zijn we richting OK gegaan waar onze Dodi Marthe Elisabeth via keizersnee geboren is om 12.16 uur. Moeders is kotsmisselijk en ook Dodi voelt zich nog niet jofel. Maar we zijn wel intenms gelukkig. Later meer!

Geplaatst

Pauline gefeliciteerd met jullie meisje Dodi.

Kwam even kijken om je succes te wensen voor vrijdag.

Hopelijk voelen jullie je snel beide beter.

Geplaatst

Hee Pauline wat fijn dat je dochter geboren is ! Van harte gefeliciteerd ! Veel in je verhaal komt mij bekend voor ! Je hebt het lekker achter de rug nu , ik hoop dat jullie gauw opknappen en over een paar dagen lekker naar huis mogen. Lig je wel in een kraamsuite ?

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Oh joepie Paulien, je meisje is er :) Van harte gefeliciteerd! Hopelijk herstellen jullie snel. Geniet van elkaar!

Geplaatst

oh pauline van harte met Dodi, wat een bijzonder naam, mooi!

jeetje wat een heftige bevalling en uiteindelijk toch een keizersnede, ik hoop dat jullie snel herstellen

Geplaatst

Ja, de laatste mei-baby is er dan eindelijk!!! Pauline, gefeliciteerd met jullie meisje Dodi! Hoop dat jullie beiden je snel wat beter voelen.

Jolieneke, heb zo met je te doen.... war enorm zwaar heb jij het met Selma. Zo jammer dat hè t je zo moeilijk wordt gemaakt te genieten van je meiden :(.

Jeanine, hoe is het met je rug? Voel je je al wat beter?

Marjo, hoe gaat het nu met de voedingen? Gelukt met vier uur 's nachts en drie overdag? Wij kregen ze mt zeven voedingen mee naar huis...op papier sloegen ze gewoon een voeding over 's nachts, maar dat werkte natuurlijk niet (ben nog steeds benieuwd hoe ze dat dan deden in het zh....laten huilen????). Nu weer bijna rijd voor een voeding, maar het hele stel ligt (inclusief papa) knock out naast/op me in ons bed :). Nog even genieten van de rust dus...

Geplaatst

Jaaaaa!! Pauline, daar is ze dan eindelijk. Weer een keizersnede maar ze is er. Heel hartelijk gefeliciteerd met jullie dochter Dodi. Inderdaad ook weer een bijzondere naam. Heel leuk. Hoe zijn jullie op het idee gekomen?

Een heel goed herstel en geniet van jullie meisje!!

Geplaatst

Miepie, ik heb nu Diclofenac en die helpen wel gelukkgi ! Ik was ten einde raad dat niets hielp tegen de rug en bekkenpijn. Ik lag echt te huilen en manlief was radeloos. Waren de weeen erg dit vond ik nog erger omdat de pijn er continue was en ik niet kon genieten van Storm. Nu heb ik ook een bekkenband en stapje voor stapje gaan we vooruit. Ben wel erg moe Storm komt ś nachts 2 keer voor zń flesje. Gelukkig kan ik overdag nog bijslapen als hij ook slaapt. Je moet even een bepaald ritme vinden maar het is een makkelijk mannetje gelukkig. Vind wel dat hij zo snel verandert in een paar dagen tijd ziet zń gezichtje er weer anders uit hij krijgt al een onderkinnetje hi hi !!! Ik mag helemaal niet klagen verder. Als ik dan lees van Marjan en Selma dan heb ik zo met haar te doen. Lijkt mij zo frustrerend en uitputtend als je kindje de hele dag huilt. Zou willen dat ik wat kon doen voor haar.

Geplaatst

@ Miepie,

Thanks voor de formule. Wiskunde voor mama's.

Gisteren nog een flesje geprobeerd en ze vindt het prima. Ze was dit x wel na 100 verzadigd en nu had ik 120cc van mijn helemaal zelf afgekolfde melk in het flesje gedaan. Zonde :laughing4: zeg. Ik voel me wel net zo'n koe aan die kolf.

De productie loopt wel wat op. Nu had ik 60cc en eerst was het amper 50cc. We gaan vooruit.

@ Jeanine,

Fijn dat het met diclofenac onder controle is. Heb je wel maagbeschermers? Want zo vaak als wij op de endoscopie mensen met een maagprobleem hebben na gebruik van diclo.

Kan gewoon iets simpels zijn. Nexium is perfect of Pantozol.

Gisteren heeft Evi alle weken niet huilen weer goedgemaakt :happy:

Ze had echt een baaldag. Maar geen honger. Want zodra ik haar pakte en tegen me aan lag, sliep ze. Ze wil gewoon perse op haar buik slapen.

Jammer maar het gaat echt niet gebeuren als ik er niet bij ben.

Dus gisterenavond de hele avond huilen. Eindelijk in slaap, moest ze nog in bad maar dat vindt ze heerlijk. Dus weer gedronken en in bed. Huilen nee verschrikkelijk. Muziekdoos wel 10x aan gezet maar zodra ze in je armen slaapt en je haar in bed legt, is ze wakker.

Maar uiteindelijk mag ik niet klagen. Ze ging om half 1 slapen en om 6 uur werd ze pas wakker :happydance:

Alleen gilt ze echt. Net of ze echt woest is. Volgens mij hebben we een klein driftkikkertje. Één die straks in de supermarkt op de grond legt.

Ik ga douchen want vandaag is al heel anders begonnen want na het drinken van 6 uur is Evi meteen gaan slapen. En ze ligt nu nog op één oor. Straks naar het bureau. Ik ben zoooo benieuwd. Vindt het helemaal spannend.

Geplaatst

Jeanine, wat fijn dat je iets hebt dat helpt! Eindelijk genieten....

Boogie, haha, het is alsof je over Anna schrijft, precies hetzelfde. Ik heb er uiteindelijk wel aan toegegeven: zij heeft dit weekend twee keer op mijn buik liggen slapen 's nachts... Heb het idee dat ze krampjes heeft, maar het lijkt er ook op dat ze moeilijk wakker kan zijn. Of ze slaapt, of ze huilt - ze is maar weinig wakker zonder te huilen of jengelen ( in tegenstelling tot Rutger die uren voor zich uit kan staren of Noor die het lachen helemaal ontdekt heeft). Weet niet zo goed wat ik ermee moet. Blijven troosten, toch maar laten huilen (krijsen)?

Geplaatst

Hallo meiden,

Pauline: Eindelijk ze is er, wat een feest en wat pittig als ik het zo lees. Maar Dodi, wat ben je welkom en wat hebben we met zijn allen naar je komst uitgekeken. Ik hoop dat jullie je heel snel beter voelen...Hoe lang moet je blijven? Wat een leuke naam, heel bijzonder. Hoe kom je op Dodi?

Boogie: hahah dat gedrag is zo herkenbaar, maar wat doe je he? als in de toekomst je kind in de supermarkt op de grond ligt te krijsen..... er naast liggen?

Jeanine: Wat ontzettend fijn dat diclo helpt.. ik denk ook dat je van pijn en vermoeidheid stront vervelend wordt. Hopelijk zit er nu een opwaartse spiraal in. minder pijn, beter slapen = meer genieten.. zet hem op meid.

Marjan: oi meid ik heb zo met je te doen. Het lijkt me echt super zwaar. Ik hoop dat de fysio wat voor jullie kan betekenen. En inderdaad er komen echt betere tijden hoor... hou die gedachte vast... Selma is over een paar weekjes ook nog poezelig klein, dus die fotoshoot komt echt helemaal goed.

Miep: Het gaat nu eigenlijk alweer 2 dagen heel goed, ze komen om de 3 uur overdag (ongeveer dan) en 'snachts komt Dex om de 4 uur en Lev slaapt een gat in de nacht. We maken hem nu steeds wakker om te voeden als we zijn broertje hebben gedaan, maar we hebben vanochtend besloten om dat te veranderen. We gaan eens proberen Lev te laten liggen, volgens mij redt hij het om de nacht door te slapen. Heerlijk he als het hele stel naast je ligt te pitten... als dat bij ons gebeurd ben ik toch o zo trots..

update

Dames, dat gillen is zo herkenbaar. Hier hebben we Lev, hij huilt gelukkig niet heel veel, maar als hij hult is het echt hartverscheurend alsof zijn wereld vergaat. Hij wordt dan paars/blauw en blijft er soms een beetje in hangen... hahah

Wij houden toch consequent vol dat hij niet in ons bed slaapt, maar gewoon in zijn wieg naast ons bed, soms kost het dus een half uurtje om hem in slaap te krijgen en zijn speen vast te houden, maar meestal lukt dat. (dat dankzij tip van miep)

Wat we ook hebben gemerkt is dat soms lev zo moe is dat hij niet wil slapen, wij denken dan dat hij honger heeft en leggen hem steeds aan, dan drinkt hij 4 slokken en is hij klaar. Dan wordt hij nog meer moe en drinkt hij nog slechter, je zit dan zo in een neerwaardse spiraal. TIP: Wij gaan dan even wandelen met de wagen of even met de auto ergens heen en wandelen, dan slaapt hij als een roos, vaak heel lang.... ook als je thuis komt slaapt hij dan gewoon door in wagen of autostoel. Daarna wordt hij uitgerust en hongerig wakker en dan drinkt hij als een tierelier om vervolgens weer lekker te tukken. Op deze wijze doorbreek je zijn hapsnap drinken en rust hij goed uit. Gelukkig gebeurt dit nooit in de nacht.

Verder zijn we gisteren naar CB geweest, kids zijn 850 gram aangekomen sinds geboorte (3 weken, 4 dagen), We mogen trots zijn. Dit lukt op volledige bostvoeding. Het vraagt wel heel veel van mij. Ik wil nu toch ook graag beginnen met kolven ofzo, want het zou ook leuk zijn om weer een keer uit eten te gaan met mannetje of gewoon lekker met een vriendin ofzo. Nu is dat niet mogelijk omdat ze zo volledig afhankelijk zijn van mij. Maar ik vraag me af of ik naast het voeden genoeg kan kolven voor 2 volledige voedingen, anders moeten we maar bij gaan voeren met kunstvoeding.

Verder goed nieuws.... dames niet jaloers worden.... Andre heeft gisteren nog een maand ouderschapsverlof op genomen, dus hij hoeft pas 19 juli naar zijn werk....Joehoe, hij is zo aan het genieten, dat hij van de gedachte om te gaan werken al een beetje gek werd, bovendien zijn we samen ook hartstikke druk hiermee en zijn ze maar 1 keer zo klein, de kans dat we nog een keer zwanger worden is nul, dus wij hanteren nu het motto.. zo veel mogelijk genieten.

Vanmiddag gaan we bij mijn ouders op bezoek, heel spannend, dat is een kleine 2 uur rijden met de auto, ik ben nieuwsgierig hoe de jongens dit volhouden.

O O O Vaderdag komt eraan, heeft iemand nog tips???? Ik ga denk ik een weekendje weg geven...

X X X Marjo

Geplaatst

Even gauw tussendoor want moet met mijn man de superklusser :laugh: naar de huisarts.

Evi is 57cm lang en weegt 4970. Ze is niet dik maar goed in proporties. Ze zit met alles op de bovenste lijn. Ik wil dat ze nog even klein blijft!! Maar ik ben wel trots dat ik dat voor elkaar heb gekregen ;-)

Geplaatst

Hey,

Korte update van mijn kant. Weet niet eend of ik het hier al geschreven had. We hebben een doorverwijzing naar de kinderarts!! Hier zijn we blij mee. Eindelijk hulp. De ha heeft ervoor gezorgd dat we vlg week al terecht kunnen. WHAAAA, mijn eerste dagje weg, waar ik al weken naar uitkijk ---> uitje met mijn collega's is woensdag en ja jullie raden het al: woensdag kunnen we daar heen. Nu moet manlief alleen. Moeilijk voor mij. We gaan naar borkum met het team, dus ook niet effe te combineren.

Selma moest vandaag ook naar het cb: 4850 gram en 55 cm lang. Netjes!!

Selma slaapt even !!!! Dat is erg bijzonder !!!

Marjan

Geplaatst

Hoi meiden, gauw even een update van mij. Dodi voelt zich nog steeds niet jofel, misselijk en buikkramp. Dat krijg je als je in je vruchtwater poept en het vervolgens opdrinkt.

Met mij gaat het stuk beter, gisteren wat rampzalig, maar vandaag infuus etc eruit en heb gedoucht en zelf geplast dus voel me stuk beter. Hopelijk zaterdag naar huis. Lig hier prima in kraamsuite maar verveel me wel (manlief stond erop dat alleen ouders en broers in zkh langskomen zodat ik rust krijg).

Dodi is vernoemd naar de oma van mijn man, het was haar 'koosnaampje'. En betekent geschenk van god. Na het lange traject en dat ze toch is gekomen ondanks operatie op dag van terugplaatsing maakte dat we dat wel heel toepasselijk vinden.

Ze is groot, heeeel groot: 4338 gram. Vannacht werd hier een knul geboren van 5156 gram, kan altijd nog groter dus.

Als ik thuisben doe ik weer mee, maar typt zo rot op blackberry met kleine toetsen!

Geplaatst

Pien! Wat goed om te lezen dat je ook eindelijk bevallen bent! Van harte gefeliciteerd met Dodi, mooi zegm het verhaal achter haar naam! Doe het rustig aan he, hopelijk rust je goed uit en knap je snel op zodat jullie gauw weer naar huis kunnen!

Groetjes Maaike

Geplaatst

Hey Pauline,

Eindelijk, wat een goed nieuws! Alle mei-mamma's nu bevallen, yesss!

Ik hoop dat je snel herstelt, veel geluk met kleine Dodi (mooi verhaal achter haar naam inderdaad)!

@Marjan: poeh wat een ellende maak je door zeg! Ik kan me zo goed voorstellen dat je er soms even helemaal doorheen zit, een huilende baby gaat je als moeder natuurlijk door merg en been en als dan ook Jolientje dwars wordt en zelf ziek wordt... Fijn dat jullie nu een verwijzing voor de kinderarts hebben, hopelijk gaat dat snel wat rust opleveren!

Geplaatst

Dank dank dank allemaal voor jullie lieve woorden. Nogmaals, dat doet mij goed. :-)

Vanavond een gesprek gehad met de verloskundige en die vindt mijn gedachten/ gevoel begrijpelijk bij de omstandigheden. Het feit dat ik wel echt genietmomentjes heb (WHAAAA vanavond na de fles, rustig.. Mondje open, geluidjes maken, big smile... Dit bleef zo :-) echt zoooooooo gaaf) maakt dat zij zegt: geen depressiviteit. Wel andere dingetjes waar we aan zouden kunnen werken. Fijn !!

Hoe gaan we het doen.... Nu allemaal naar het andere topic: mei 2011 mama's?? Zal effe wennen zijn hhahaa!!

Wat ik ook wel leuk vind is wat meer weten wie wie is en er iedereen doet voor werk en waar iedereen woont. Voelen jullie daar ook wat voor??

Marjan

Geplaatst

Hallo dames,

Paulien, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Dodi.

Afgelopen week naar cb geweest: ze weegt nu 4090 gram (bij geboorte 2780) en is 53 cm lang. Verder alles goed met haar, alleen wat wild vlees dat vanuit de navel groeit. Heeft 1 van jullie baby's dat ook?

Jolieneke: sterkte in deze periode. Ik hoop dat er snel een oplossing komt.

Hierbij nog foto's van Megan. Aanstaande woensdag is ze 2 maanden.

[ATTACH=CONFIG]1535[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1536[/ATTACH]

groetjes,

Jeannet

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden