Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fijn Boogie om te lezen dat Dodi niet uitzonderlijk is met haar gespook in de avond. Heb trouwens dan wel veel aan de draagdoek van ByKay. Misschien een tip voor jou? Duurt wel even voor je hem doorhebt hoe je om moet knopen hahahaha

Wij hebben een Volkswagen golf variant (andere naam voor stationwagen) gekocht uit juni 2008 met 54000 km op de teller. Hopelijk kan die nog heel lang mee. Hebben nu zelfde auto maar dan uit 2000 met bijna twee ton op de teller en zonder airco wat met een kleine echt heel vervelend is. Nu met nieuwe auto wel airco, jippie!

Wij gaan naar Zwitserland, mijn schoonmoeder woont daar en daar gaan we lekker genieten van de frisse berglucht! Gaan jullie nog weg? Of pas als het huis helemaal klaar is?

Geplaatst

Dat zijn wel mooie auto's zeg! Leuk en heerlijk naar Zwitserland. Lekker genieten.

Onze golf komt ook uit 2000 en heeft 250.000 op de teller staan :happy8: Is een diesel dus schijnt nog wel een ton te kunnen lopen. Wel een soort van airco dus is nog wel uit te houden.

We hopen het maar want we zijn bijna failliet :happy: met die verbouwing. Vandaar ook dat wij vakantie vieren op ons nieuwe stekje.

Geplaatst

Ha ha Boogie en Pauline wij hebben een Volkswagen Passat diesel uit................juist ja 1982 !!!!!!!! Een oldtimer dus. Manlief is handig en hij is belastingvrij. Hoeveel er op de teller staat geen idee maar heel veel. Ik rijd er niet in. Ik heb zelf een Nissan Micra ook oud maar hij brengt mij overal als het nodig is zie het meer als mń boodschappenkarretje.

Pauline, wat heerlijk Zwitserland ! Ik ben er 2 keer op vakantie geweest. 1 keer naar Beatenberg bij Interlaken en 1 keer naar Arosa.

Geplaatst

Hee!!

Geen idee joh of ze last kan hebben van hAr dunne darm. Hoe kom je daar achter of hoe komt een arts daar achter? Feit is wel: Selma heeft nu 2 flessen omneo gehad en is rustig :). Ligt nu in de kamer in de wagenbak met speen in te tukken. Gaaf!! Hoop niet dat het van korte duur is.

Moest wel lachen om je Leenbakker kast verhaal. Ze hebben wel leuk spul maar ik vind de kwaliteit ook niet super. We slagen vaak bij de Ikea en marktplaats. Echt, soms even investeren om een kast op te fleuren met een likje verf en een 'oude' kast is weer als nieuw. Zo hebben we nu 2 kasten wit geverfd en die hebben gewoon echt 'karakter'. Dat mis ik vaak bij die Ikea /kwantum/Leenbakker kasten.

Leuk hè een andere auto!! Geniet ervan. Heb zelf net een nieuwe auto - peugeot 107. Zo'n kleintje. Een mooie zwarte kleur. Stoer man ;)

Ik ga nog effe lezen. Lukt haast nooit. Ben een fan van de boeken van Karin Slaughter. Spannend!!

Geplaatst

He surf,

Zag je foto's van je mannetjes, errruggg leuk. Zijn ze eigenlijk een eiig ? Dan kunnen vreemden ze vast niet uit elkaar houden. Mijn zus heeft nl een drieling: een eiige tweeling + een extra.

Die een eiige zijn echt identiek, grappig is dat. Ben benieuwd of jouw mannen dat ook zijn ?

Geplaatst

zag net in juli topic uitleg over het plaatsen van een foto. Kan ik eindelijk ook een foto van Dodi plaatsen van eergister (5 weken oud)

Ze heeft nu trouwens ook een groeispurt volgens mij. Eens in de 3 uur eten en hele fles leeg steeds en maar hele korte slaapjes. Ging natuurlijk googlen en dat schijnt een groeispurt te zijn.... Misschien hierna dan over op 5 voedingen en rust tussen 23 en 07 uur, zou toch super zijn maar qua gewicht moet ze dat ook wwel kunnen. Ze was anderhalve week geleden 4900 gram...

[ATTACH=CONFIG]1757[/ATTACH]

Geplaatst

Wat een plaatje Pauline en wat kijkt ze helder de wereld in!!

Hier gaat het nog niet zoals we zouden willen. Selma was vannacht weer van de partij... 4.00!! Hoop niet dat het doorslapen nu passé is. Kan zelf wel wat rust gebruiken. Overdag Jolien erbij maakt dat ik niet uit kan rusten overdag.

Cinababy geprobeerd tegen krampjes maar het toedienen (half uur voor/na fles) lukt vaak niet. Infacol ook gebruikt maar werkte voor Selma niet. Wat las ik, gebruiken er dames hier wat anders tegen krampjes??

Hoor het graag!!

Geplaatst

Jolieneke, ik gebruik Sab Simplex via een apotheek uit Duitsland via een tip van iemand hier op de site. Kijk maar even op de site van st Josef apotheke , Herzogenrath Duitsland. Je kan online bestellen en betaald achteraf. Ook dit middel werkt niet bij iedereen. Pauline bij Dodi hielp het toch niet echt ?

Pauline, wat een schattige foto van Dodi. Storm was met 5 weken 4600 gram dus ze ontlopen elkaar niet veel !

Geplaatst

Hallo dames,

Vandaag is Megan drie maanden precies. Het is echt een lachebekje en ze is haar duim gaan zuigen. Hier een paar foto's van de afgelopen week.

[ATTACH=CONFIG]1762[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1763[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1764[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1765[/ATTACH]

groetjes,

Jeannet

Geplaatst

jeannet wat een poppetje, gaat alles goed??

marjan: ik hoor het idd van meerdere dat de sab simplex goed kan werken, maar kreeg hem hier bij apotheken en drogisten niet, lees nu dat het duits is!?

heb je het boek van Ria Blom gelezen, echt een aanrader. Sinds zondag werken we precies zo met inbakeren en het gaat super nu met Caz. Twee dagen een terugval gehad maar dat hoorde erbij.

Hij heeft vanacht van 21.30 tot 6.00 uur geslapen zonder nachtvoeding. Heerlijk wat voel ik me eens uitgerust. Verder heeft hij geen krampen meer, slaap hij nu twee uurtje en soms langer achterelkaar en geniet hij veel meer van de wakkere momenten. Ook slaapt hij nu op zijn eigen kamer en niet meer bij ons, was wel even wennen. Caz was eigenlijk al die tijd oververmoeid blijkt nu.

we gaan zometeen naar zuid-frankrijk, ik ben echt heel erg benieuwd hoe het ons zal vergaan!? ik heb er onwijs veel zin in, de hele tijd ligt vol(wat een spullen moet je opeens meenemen)

we hadden nog contact gehad met de ivf kliniek in dusseldorf en mogen weer beginnen als ik gestopt ben met borstvoeding en een regelmatige cyclus heb.

Hebben jullie hierover al nagedacht wanneer/of je weer start?

liefs, ivfmoeke

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]1768[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1769[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1770[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1771[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1772[/ATTACH]

Geplaatst

Hai ivfmoeke,

Sab Simplex komt uit Duitsland maar ze hebben een nederlandse gedeelte op de site. Volgens mij ligt het vlak over de grens in Nederland, Kerkrade ?

Wat fijn dat jij ook zoveel hebt aan dat boek van Ria Blom ik heb het ook. En sinds ik mij aan bepaalde dingen houdt slaapt Storm ook veel beter en langer. De Puckababy voor het inbakeren had ik al voordat ik het boek las omdat Storm zo met z'n armen maaide. Ik wens je een hele fijne vakantie ! Enne......... .wat een leuke fotoś van je mannetje ! Ik wil ook nog een keer naar de fotograaf.

( o ja, wij starten niet meer met IVF we houden het bij Storm. Ik ben al 41 heb een medische achtergrond en deze zwangerschap en bevalling was een uitputtingslag voor mń lichaam. Daarnaast manlief had al 2 kinderen uit een eerdere relatie en vind het ook goed zo.)

Geplaatst

Wow dames!! Prachtige foto's!!

Ja, we kennen het boek van Ria blom. We doen aan de welbekende regelmaat en inbakeren nog steeds met de puckababy. We leggen haar soms ook wel zonder puckababy weg hoor. Overdag is het een slechte slaper, dat moeten we maar accepteren. No problem als het 's nachts goed gaat!!

Gisteren 19.30 in bed. Huilen rond 20 uur. Moest even getroost worden. Toen om 23 uur slapende weg een fles van 200 cc en vanmorgen was het 6.30!!! En, madame ligt nu weer heerlijk te tukken!! Beste avond/nacht tot nu toe!!

Ze doet wel erg veel scheetjes!! Als ik lees op ongewenst wat sab simplex doet en infacol, lijkt het erf op elkaar. Wil wel van je overnemen hoor!! Anders even een pb??

Fijne zaterdag!!

Geplaatst

Hey jolieneke, stuur me maar een pbtje met je adrres dan doe ik het op de post. Staat hier toch maar in de weg ;-)

Ik heb het boek regelmaat brengt rust besteld van Ria blom, is alleen nog niet gearriveerd. Inbakeren heb ik eigenlijk niet zo over nagedacht, heb wel puckababy piep maar die maar een keer aangedaan en toen ging ze krijjsen. Hoort dat? Misschien maar eens proberen. Ze weegt alleen wel al 5 kilo, is ze dan niet te groot voor de piep?

Ga straks met Finn en een vriendje van hem naar schateiland. Even wat quality time met hem.

Geplaatst

Hee!

Nou, Selma weegt 6 kg en past nog in de piep. Wel strak hihi. Ik zal je een pb sturen maar wil je er wel voor betalen hoor!

Even wezen kijken bij mijn toneelclub. Met Selma en jolien. Was even leuk! Op de terugweg is Selma weer in slaap gevallen. :-)

Geplaatst

Ha jolieneke, je hoeft me niet te betalen hoor. Ik gebruik het niet en heb nog 3 dichte flesjes staan. Als er anderen zijn die willen proberen kan dat ook. Ik stuur jou gewoon 1 en als het dan bevalt krijg je alsnog de rest (tenzij anderen ook interesse hebben).

Nu met Finn en vriendje in schateiland, tis hier heerlijk rustig! Net lekker frietjes gegeten en zo mijn boek lezen. Belde manlief en Dodi ligt te slapen in puckababy :-)

Hopelijk brengt dit iets meer rust en regelmaat!

Geplaatst

Hey dames,

Leuke foto's weer hoor! Wat groeien ze toch snel he?

Voor wat betreft die middeltjes tegen krampjes: ik had vorige week voor het eerst het idee dat Morris last had van darmkrampjes en toen direct Infacol gehaald. Twee dagen gebruikt en er toen weer mee opgehouden want hij leek zijn hele voeding er weer uit te spugen en dat had hij daarvoor nog nooit gedaan (hooguit een mondje). Gelukkig poept hij verder goed en ik masseer zijn buikje maar als ik nu het idee heb dat ie echt last heeft.

Ik word wel nieuwsgierig naar dat boek van Ria Blom als ik jullie reacties zo lees. Ik vraag me alleen af of het vooral gericht is op onrustige baby's? Morris slaapt nl. prima en doorgaans oogt ie vrij relaxed en tevreden. Alleen hebben we geen heel duidelijk ritme omdat ik voed op verzoek. We hebben laatst nog geprobeerd om hem rond een uur of 11 's avonds toch es wakker te maken voor een voeding, nou, er was geen beweging in te krijgen haha (ondanks luiertje verschonen enzv)! Meneer sliep zo diep, je kon volgens mij een kanon afschieten en hij zou er nog doorheen slapen. Misschien voor ik weer ga werken kijken of we er een ander ritme in kunnen krijgen, nu volgen we hem dus gewoon maar.

Ik hoef pas 19 september weer te beginnen, heerlijk die lange vakantie nog! Moet er niet aan denken dat ik over 2 weken weer zou moeten starten...

Geplaatst

Leuke foto's! Op die 2e vindt ik hem trouwens erg op jou lijken!

Grappig trouwens hoe mensen vaak zien wat ze graag willen zien: mijn man's familie ziet in Morris een miniatuur van hem terwijl mijn broer hem sprekend op mij vindt lijken... :)

Geplaatst

Ik vind storm ook op jou lijken hoor!

Dutchess, heel herkenbaar, men wil altijd graag zichzelf of het eigen kind herkennen in een baby. Finn lijkt qua gezicht op mij, maar qua harem, lichaamsbouw en vooral gedrag heel erg op mijn man.

Van Dodi kunnen we tot nu toe alleen maar zeggen dat ze op haar broertje lijkt.

Ze werd net na 45 minuten in bed slapen wakker, ze lag niet in puckaboo omdat ze ging huilen toen ik hem aandeed en ik een slapjanus ben ;-)

Volgens mij wordt ze dus wakkeer na een slaapcyclus van 45 minuten. Iemand tips hoe ik kan zorgen dat ze dan doorslaapt voor tweede cyclus?

Na even in mijn armen onrustig te zijn geweest is ze na 20 minuten in slaapgevallen. Ligt nu naast me op de bank. Moest wel haar voetjes naar haar buik vouwen, denk dat ze beetje kramp had. Hoop dat ze nog even slaapt want uitgerust is de wereld stuk leuker toch?

Trouwens nog een vraag over flesvoeding: Dodi drinkt nu 6 keer 135 cc en komt daarmee ongeveer iedere 3 uur, want 's nachts slaapt ze van 23.30 tot 05.30-06.00 uur. Hoe gaat die omschakeling naar 5 flessen van meer inhoud? Vind op zich die 6 voedingen prima, maar weet niet wat goed is. Selma en Jeanine hoe gaat dat bij jullie? (volgens mij geeft de rest bv?)

Geplaatst

Ja grappig is dat op wie een baby lijkt ! We hebben eergisteren onze babyfotoś (toen we zelf zo klein waren als Storm nu is)er bij gehaald en de ene keer lijkt hij heel veel op manlief en dan weer op mij. Hetzelfde met de fotoś die we maken. Ik vind het eerlijk gezegd wel leuk als hij op mij lijkt, ahum ! Manlief heeft al 2 kids die redelijk op hem lijken hoewel daar zijn de meningen ook over verdeeld !

Pauline, wat de voedingen betreft ik probeerde ook elke keer 4u de tussen de houden maar dat gaat vaak niet en red hij maar 3u. Maar ja het wisselt zo hier. Nu slaapt hij al vanaf 9.45 dus bijna 3u en heeft hij om half 9 de fles gehad dus nu haal ik wel weer de 4u. Ik geef hem 6 keer 120 en met de schepjes voeding erbij is dat 130 . Ik ga denk ik komende week even naar het weeguurtje bij het CB. Wil toch wel weten hoe zwaar hij nu exact is zodat ik ook weet of hij al meer veoding mag. Ik hoor hier en daar dat teveel geven ook niet goed is. Kunnen de darmen niet aan en worden ze dik cq te zwaar van ??? Storm is redelijk aan de maat als je hem zo ziet onze kleine Boedah hi hi. Tja dit is mń eerste kind dus ik ben ook een leek. 2 weken geleden zeiden ze bij het CB ( hij kreeg toen 110 per fles en woog 4600 gram) dat hij als hij erge honger had wel 120 mocht. Nou dat heeft hij standaard honger ! Dus standaard 120 in de fles. je mag 150 geven per kilo lichaamsgewicht ( Storm is nu denk ik 5 kilo) dus 5x150= 750 Tja en dan delen door 6 flessen of 5 dan kom ik op 125 of 150. Wat een gedoe al die getallen was op school altijd beter in taal dan rekenen ha ha !

Geplaatst

Dank voor je reactie Jeanine. Dodi krgt ook 120 met 4 schepjes, vlgs de doos is dat 135 daarom schreef ik dat. Jolieneke, hoeveel flessen drinkt Selma en hoe groot?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden